Ljubitelji BMW-a znaju da je E39 M5 jedan od najcenjenijih
sportskih sedana u istoriji, najviše zahvaljujući moćnom 5,0 litarskom V8
motoru. Međutim, put do te legendarne konfiguracije bio je sve samo ne
jednostavan. Godinama su u Minhenu vodili rasprave o srcu budućeg M5, a među
opcijama su se našli turbopunjač, pa čak i nešto za BMW gotovo nezamislivo – V6
motor, piše Motor1.
* Jaka potražnja: Škoda je u prvih šest meseci 2025.
isporučila 509.400 vozila kupcima širom sveta (+13,6%), postavši treći
najprodavaniji brend automobila u Evropi
* Solidni finansijski rezultati: Prihod raste na 15,070
milijardi evra (+10,4%), operativna dobit doseže 1,285 milijardi evra (+11,8%),
a neto novčani tok iznosi 1,453 milijarde evra (+3,2%)
Kružni tok holandskog stila – Dutch-style roundabout, česta
je pojava u – Holandiji, a širi se i na druge evropske države. U čemu je
njegova posebnost?
Automobilski konglomerat sa 14 brendova pod
svojim korporativnim okriljem nije imao sjajnu prvu polovinu godine. Stellantis
je za taj period prijavio neto gubitak od 2,3 milijarde evra, sa neto
prihodima smanjenim za 13 procenata u poređenju sa prvom polovinom 2024.
Ferrari još uvek radi na svom prvom električnom vozilu, mada je kompanija odložila taj projekat do 2028. godine, navodeći „nultu“
potražnju. Ipak, Ferrari izgleda traži referentne vrednosti za svoj predstojeći
električni automobil sa visokim performansama.
Ruska kompanija AGR Automotive Group je još u februaru saopštila
da će na ruskom tržištu prodavati automobile pod novim brendom Tenet (s
sedištem u bivšoj fabrici Volkswagena u Kalugi). Sada su objavljene prve zvanične
fotografije i detalji o prvom modelu, koji nosi naziv Tenet T8.
Američke carine, troškovi restrukturiranja i slabo
poslovanje u Kini doveli su do pada profita kompanije Audi u prvoj polovini
godine – i to za 37,5 odsto.
Nakon poslednjih stavova iz Ferrarija i Lamborghinija na
temu električnih supersportskih automobila, slična reakcija stigla je i iz
Maseratija u kojem kažu da njihovi kupci uopšte nisu zainteresovani za
automobile bez motora s unutrašnjim sagorevanjem.