home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Stigli su i prvi rezultati prodaje dva nova modela od kojih njihove fabrike mnogo očekuju. Tako je Volkswagen za malo više od jednog meseca prodaje (u Nemačkoj startovala 9. novembra) već primio 47.000 porudžbina za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan. Kako prenosi nemački dnevnik Wolfsburger Allgemeine Zeitung, budući da ne može da zadovolji potražnju za Tiguanom, Volkswagen će biti prinuđen da od januara do marta sledeće godine uvede prekovremeni rad i nedeljom, a sve u cilju proizvodnje još 5000 primeraka ovog modela, kako bi se odgovorilo zaista velikoj potražnji. Inače, u ovom trenutku nemački kupci na Tiguan moraju da čekaju oko šest meseci. Možda još zanimljivija vest stiže iz Jaguara. Naime, dok svi (nestrpljivo) čekamo da vidimo ko će biti novi vlasnik britanske marke, nedavno predstavljeni novi model Jaguar XF beleži odlične rezultate u prodaji na domaćem, britanskom tržištu. Tako je u Velikoj Britaniji već primljeno 3000 narudžbina za XF, što je mnogo bolji rezultat nego što se očekivalo (ali se priželjkivalo). Naravno, budući da u Jaguaru očekuju mnogo od ovog naslednika starog S-Typea, ovi brojke su za njih veoma ohrabrujuće, ali ne treba zaboraviti da su ovo samo prvi rezultati prodaje i to samo u Britaniji, dok će uspeh (ili neuspeh) XF-a ipak zavisiti od prodaje na ostalim tržištima Evrope i naravno Amerike.

 





Kako se bliži januarski NAIAS (North American International Auto Show) salon automobila u Detroitu, sve je više najava i tzv. teaser fotografija novih automobila, koji će tamo imati svoju svetsku premijeru. Najnovija teaser slika stiže iz Mazde i najavljuje njihov novi koncept automobil nazvan Furai ("zvuk vetra"). I Furai nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim rečnikom, a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Sem koncepta Furai, Mazda će na salonu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model RX-8 (sportski kupe sa 4 vrata i rotacionim motorom), kao i koncept Taiki, koji smo videli na nedavnom salonu u Tokiju. Što se doterane Mazde RX-8 tiče, u saopštenju fabrike se samo kratko navodi da će ovaj automobil pretrpeti opsežne izmene na polju dizajna (novi branici i doterana svetla), kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.



Mercedes C klasa 4MATIC

12 Dec 2007 - 01:03 Noviteti Link

Mercedes je kupcima ponudio svoju C klasu sa novom generacijom 4MATIC   pogonom na sva četiri točka (efikasniji i lakši), koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. Unapređenje ovog pogona u odnosu na dosadašnju generaciju se u praksi pokazuje kroz bolju trakciju i do 0,5 litra manju potrošnju goriva. 4MATIC pogon se može dobiti u modelima sa motorima od 6 cilindara, tačnije na raspolaganju su benzinske verzije C 280 4MATIC (sa 170kW/231KS), C 350 4MATIC (200kW/272KS) i dizelaš C 320 CDI 4MATIC sa 165kW/224KS (ovaj poslednji se može dobiti i u karavan verziji). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4MATIC pogonom se, između ostalog, nalaze elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 4ETS (traction control), sedam vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kao i sedmostepeni automatski 7-G TRONIC menjač. Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C 280 4MATIC troši prosečno 9,6 litara na 100 km (0,5 litra manje nego ranije), C 350 4MATIC 10,1 litra (0,3 litra manje od prethodnika), a C 320 CDI 4MATIC troši 7,7 litara. Drugim rečima, ovo je za samo 0,2 do do 0,4 litra goriva na 100 km više u poređenju sa modelima bez 4MATIC pogona (ponovo, ovo su sve fabrički podaci).

 



Cadillac CTS-V

12 Dec 2007 - 01:00 Top secret Link

Lovci na automobilske novitete uspeli su prošle nedelje da negde u Kaliforniji naprave do sada najbolje špijunske fotografije novog sportskog Cadillaca CTS-V, koji će svetsku premijeru imati u januaru naredne godine na salonu automobila u Detroitu. Uprkos ranijim glasinama da će CTS-V dobiti LS7 motor iz Corvette Z06, kako sada stvari stoje, izgleda da će ipak u ovog konkurenta BMW-u M5 biti ugrađen "samo" GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i 525 ili 550 konja (uparen sa 6-stepenim menjačem). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Kontradiktorne su takođe i vesti o pogonu, odnosno CTS-V će prema nekim izvorima imati pogon samo na zadnjim točkovima, a prema drugima raspolagaće AWD pogonom na sva četiri točka. Kako bilo, na odgovor o motorizaciji i pogonu nećemo morati još dugo da čekamo, budući da se salon u Detroitu brzo približava. Što se performansi tiče, pominje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, dok je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (napred ventilirajući diskovi od 355mm, pozadi 365 mm), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, dok će se u kabini naći sportska kožna sedišta (moguće i Recaro sedišta), Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitska navigacija, vrhunski klima uređaj i LED unutrašnje osvetljenje. Prema sadašnjim planovima, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.




Milotec Škoda Fabia II

12 Dec 2007 - 00:56 Tuning Link

Za kupce kojima nedavno predstavljeni fabrički Sport paket nije dovoljno privlačan (ili jednostavno žele nešto više), nemačka tjuning kuća Milotec u svojoj ponudi ima atraktivan stajling kit za novu generaciju Škode Fabije. Naime, za originalniji izgled Fabije II brinu se elementi kao što su modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, nova maska hladnjaka (bez znaka Škode), "obrve" na prednjim svetlima, nova zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne sa novim gumama i detalji poput novih gumenih zaštitnih lajsni na branicima, novih kvaka i lajsne od nerđajućeg čelika na poklopcu prtljažnika. Paket čine i nove opruge, za 30 mm niže ogibljenje, a u kabini novi set pedala i zaštite pragova od nerđajućeg čelika.    



Britanski Aston Martin saopštio je da će James Bond (odnosno glumac Daniel Craig) ponovo voziti njihov model DBS i u najnovijem filmu iz serijala o tajnom agentu Njenog Veličanstva. James Bond je već bio za volanom Aston Martina DBS u filmu Casino Royal, što je u stvari bilo i prvo javno pokazivanje ovog modela. Ako ste pogledali film, onda se sigurno i sećate kako je završio Bondov DBS (za podsećanje tu je priloženi video). Inače, sledeći film o agentu 007 (pod radnim naslovom Bond 22) imaće premijeru u novembru 2008. godine, producenti su Michael G Wilson i Barbara Broccoli, a režiraće ga Marc Forster. Što se serijske verzije Aston Martina DBS tiče, od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.

 



Nemački Audi je za prvih 11 meseci tekuće godine širom sveta prodao 893.600 svojih automobila, što je porast od 7,3 % u odnosu na isti period prošle godine (samo u novembru 2007. je prodato 75.600 jedinica). U Evropi je od 1.1. do 30.11.2007. prodato 408.200 automobila ili za 8,4 odsto više nego prošle godine. U SAD-u je tokom novembra ove godine plasirano 9104 automobila, što je za 1,1 % manje nego u istom mesecu prošle godine, ali je prodaja u Americi za prvih 11 meseci 2007. ipak za 8,7 procenta veća nego u istom periodu 2006., budući da je u SAD-u zaključno sa 30.11. 2007. prodato 85.004 Audijevih automobila. Kako se očekuje, Audi će ovu godinu završiti sa prodajom od oko 950.000 vozila.



Kako je juče saopštio Opel, samo 14 meseci posle početka prodaje, već je registrovano 500.000 novih Opel Corsi. Za pomenutih 14 meseci Corsa se uspešno pozicionirala na tržištima širom Evrope, pa ne iznenađuje činjenica da je njena prodaja za prvih 11 meseci ove godine čak za 50 % veća nego u istom periodu prošle godine. Inače, od lansiranja prve generacije Corse 1982. godine, Opel je u Evropi prodao skoro 10 miliona primeraka ovog modela B segmenta (prodaja tog 10-milionitog primerka se očekuje već krajem januara 2008. godine). Četvrta generacija Corse je od svoje promocije prošle godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskave titule Automobila godine, koje su joj dodeljene u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope).



Jutros je Aston Martin otvorio novi dizajn studio u Gaydonu i tom prilikom je promovisan V12 Vantage RS Concept, jedan od najatraktivnijih, ako ne i najatraktivniji model ove marke ikada. Razlog za ovu tvrdnju se krije pod poklopcem motora, tačnije radi se o V12 agregatu iz trkačkog Aston Martina DBRS9, koji razvija svih 600KS pri 6250 o/min. i 690Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude četiri sekunde, do 100 milja na sat (nepunih 161 km/h) stiže za 8,5 sekundi, maksimalna brzina je 200 milja na sat (ili 322 km/h), a za njegovo zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice. Imajući u vidu težinu manju od 1600 kg, to znači da odnos snaga/težina iznosi 375KS po toni. Šef Aston Martina Ulrich Bez je još ponosno dodao da novi model ima skoro iste performanse kao Ferrari 599 GTB. I spoljašnji izgled je nešto agresivniji, mada je glavna preokupacija bila poboljšanje aerodinamike i težine vozila (hauba motora je recimo od karbon fibera). Novi Aston Martin V12 Vantage RS će doduše najverovatnije sledeće godine krenuti u serijsku proizvodnju, ali će ona biti ograničena (ne pominje se tačna cifra), a cena će biti viša od modela Aston Martin DBS.

  



Suzuki je danas saopštio da će već u januaru 2008. godine na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novu studiju kompaktnog automobila sa petora vrata, nazvanog A-Star Concept. Ovde se u stvari radi se o najavi novog gradskog mališana, koji će se i proizvoditi u Indiji, a biće namenjen prodaji kako u Indiji, tako i na evropskom tržištu. Iako sem ovih slika nema drugih detalja o ovom novom Suzukiju (jedino se najavljuje da će njegov potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km), najverovatnije se ovde radi o novoj generaciji modela Alto (na to upućuje i slovo A u imenu studije), koji bi trebao da se pojavi na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine (proizvodnja se najavljuje za oktobar, a prodaja u Evropi za decembar sledeće godine). I na kraju zašto Indija? Odgovor leži u prostoj činjenici da je ta zemlja veoma važno tržište za japansku kompaniju, u kojoj već ima partnerski odnos sa fabrikom Maruti, koji će do 2010/2011. godine dostići proizvodnju od oko milion automobila godišnje.

 



Kako prenosi Automotive News, povećana prodaja u centralnoj i istočnoj Evropi mogla bi našem kontinentu već u ovoj godini doneti nezvaničnu titulu najvećeg automobilskog tržišta na svetu, koju su dosad držale SAD. Do nedavno je naime prodaja u SAD-u tradicionalno bila daleko veća od one u Evropi, ali je za prvih 10 meseci ove godine, razlika između dva tržišta pala na samo nekoliko hiljada prodatih automobila. Tako je u periodu od 1.1. do 31.10. 2007. prodaja u SAD-u iznosila 13.583.559 vozila, a u Evropi 13.572.669 automobila. Dakle, razlika ove godine iznosi nepunih 11.000 automobila, dok je ta brojka prošle godine bila daleko veća i iznosila je svih 740.000 vozila u korist SAD-a. Sem veće prodaje u centralnoj i istočnoj Evropi, i dva najveća evropska tržišta, Velika Britanija i Italija, takođe beleže rast, dok je prodaja u SAD-u značajno manja (pre svega zbog veće cene goriva). Kako bilo, prodaja u Evropi i u SAD-u bi ove godine trebalo da iznosi po 16 miliona automobila, a gde će biti prodato više, saznaćemo veoma brzo. 



Izvor : www.tanjug.co.yu

Kineski izvoz automobila je drastično povećan u 10 meseci ove godine, kada je u inostranstvu prodato 413.500 vozila, ali je prihod od isporuka bio nesrazmeran izvozu zbog niskih cena, pokazali su najnoviji podaci kineskog ministarstva trgovine.
Za 10 meseci Kina je izvezla 64 odsto više završenih vozila, uključujući automobile, autobuse i kamione, nego u istom periodu minule godine.
Izvoz putničkih automobila je, međutim, više nego utrostručen u tom periodu, dok je dolarska vrednost prodaje porasla svega 174 procenta u odnosu na isti lanjski period, navodi se u izveštaju u kome se ne iznose podaci o vrednosti izvoza u dolarima, nego samo stopa rasta.
Vrednost izvezenih vozila, uključujući kamione i autobuse, dostigla je 4,8 milijardi dolara, što je 117 procenata više nego godinu pre. Najveći deo izvoza otišao je u zemlje u razvoju u Aziji, Africi i na Bliskom istoku.
U izveštaju ministarstva se ističe da je do nesrazmere između povećanja obima izvoza i zarade od prodaje došlo zbog "nezdrave konkurencije" u industriji putničkih automobila. Kao rezultat toga, skoro 60 procenata od 1.242 kompanija koje se bave izvozom vozila prodalo je u inostranstvu po manje od 10 automobila.
Takva kretanja nanose štetu kinskom "brend imidžu" pošto manji proizvođači ne mogu da garantuju odgovarajući servis posle prodaje vozila i distribuciju delova, navodi se u izveštaju.
Kineskim izvozom vozila još dominiraju privredna vozila, autobusi i kamioni, dok su putnički automobili doneli svega 694 miliona dolara, ili oko 14 procenata ukupne prodaje u inostranstvu.
Kina računa da će ove godine izvesti 600.000 vozila, a 2008. oko 800.000, preneo je AP.



Proteklih meseci viđali smo razne špijunske, nezvanične i "procurele" fotografije nove Škode Superb, a danas je konačno i sam češki proizvođač objavio prvu zvaničnu sliku nove generacije svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi. Kao i sadašnji Superb, i novi je napravljen na platformi VW Passata, ali će za razliku od Passata i aktuelnog Superba, biti u formi kombilimuzine sa petora vrata. Takođe, za razliku od sadašnjeg Superba, koji se od Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj masci hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na prošlogodišnju studiju Joyster. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako se kaže u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. U ovom trenutku još se ne zna koji će se motori ugrađivati u novi Superb, ali se pretpostavlja da se radi o benzincima 1,4 TSI (sa140KS), 1,8 TSI (160KS) i 2,0 TSI sa 200KS, kao i dizelašima 1,9 TDI i 2,0 TDI. Kasnije se može očekivati i benzinski V6 agregat.



Američka kompanija Genaddi Design Group (poznata po Fordu GTX1 Roadster) će uskoro vlasnicima Lamborghinija Murcielago u Roadster varijanti ponuditi novi, tvrdi krov ("hard top") za njihovog ljubimca. Radi se o pokretnom krovu od karbon fibera, koji je dizajniran tako da se bez problema može spakovati u prtljažni prostor u prednjem delu ovog Lamborghinija. Za postavljanje/skidanje novog krova je inače potrebno oko minut vremena. U Genaddiju naglašavaju da je sličan krov testiran na pomenutom Fordu GTX1, i to pri brzini od preko 185 milja na sat (298 km/h). Genaddi će svoj krov za Murcielago Roadster početi da proizvodi u maju sledeće godine, a cena će iznositi 26.000 američkih dolara!



Hummer HX Concept

11 Dec 2007 - 00:59 Concept cars Link

Hummer HX Concept koji vidite na ovom crtežu, rezultat je rada tri mlada dizajnera (David Rojas, Min Young Kang i Robert Jablonski) iz Hummerovog dizajn studija i biće predstavljen na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, u januaru 2008. godine. Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Inače, od prvobitnih nekoliko različitih verzija izabrano je dizajnersko rešenje prikazano na ovom crtežu. U press saopštenju se navodi još samo da HX Concept koristi E85 biogorivo i da je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Više detalja možemo očekivati u narednom periodu, kako se bude približavao salon u Detroitu.