home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Posle nekoliko meseci neizvesnosti, špekulacija pa i netačnih vesti da je francuski Louis Vuitton kupio ovu britansku marku, izgleda da je David Richards (vlasnik trkačke firme Prodrive) napokon uspeo u svoj nameri. Nakon nadmetanja sa Dougherty Hanson grupom, njegova firma Prodrive je, prema Reutersu, ponudila najviše za britanski Aston Martin. Ova vest (kao veoma pouzdana) je objavljena još u petak 9. marta sa najavom da će zvanično saopštenje biti objavljeno do kraja dana. Međutim takvo saopštenje je do danas izostalo pa se opet postavlja pitanje da li se radi o još jednoj "lažnoj uzbuni" ili je sve ostavljeno za sledeću nedelju ? Po Reutersu završni dio preuzimanja trebao je biti obavljen još u petak ujutro u Detroitu, a čitav posao je navodno vredan oko 500 miliona funti (965 miliona dolara ili 733 miliona evra) odnosno gotovo duplo više nego što je Ford (dosadašnji vlasnik Aston Martina) tražio pre samo 6 meseci. Po drugim izvorima radi se o manjoj sumi i to o 450 miliona funti.  Inače Prodrive i Aston Martin su i do sada vrlo uspešno sarađivali a jedan od prvih koraka na sportskom planu bio bi pokušaj ulaska u Formulu 1.





Na salonu u Ženevi Alfa Romeo upravo predstavlja novu varijantu modela Spider. Radi se o modelu sa 2,4 litarskim JTDm dizel motorom a istovremeno sa zvaničnom promocijom na pomenutom salonu, Alfa je proteklih dana organizovala test vožnje za evropske auto novinare na domaćem terenu, u italijanskom gradu Đenovi. Kako su je ocenili novinari vidimo na primeru hrvatskog sajta Autosport, čiji (skraćeni) test prenosimo :

"Prilikom dolaska u okolinu Đenove dočekalo nas je prekrasno sunčano i toplo vreme kao stvoreno za vožnju novim Spiderom. Iako prema našem mišljenju Alfama a Spideru pogotovo, nikako ne odgovaraju dizel motori, današnji trendovi nalažu upravo suprotno, pa je i ovaj izuzetni Alfin kabrio morao da podlegne tom trendu. Moćni motor od 200 KS i 2,4 litre zapremine pokazuje odlične performanse. Pri 2000 obrt./min. ostvaruje 400 Nm i postiže maksimalnu brzinu od 228 km/h, naravno sa zatvorenim krovom. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 s, a potrošnja je u svakom režimu rada motora više nego prihvatljiva. U gradu iznosi tek nešto iznad 9 litara, van grada manje od 5,5 litara ili u proseku ispod 7 litara na 100 km prema fabričkim podacima. Motor je 5-cilindrični, izveden iz 2,4 JTD 20 ventilskog Common Rail motora i najmoćniji je motor u JTD Multijet porodici. Prema tvrdnjama proizvođača mnogo je tiši od svog izvornog modela, naročito prilikom rada na hladno. Nažalost, primetili smo da i prilikom rada na radnoj temperaturi proizvodi osetne vibracije prilikom rada u praznom hodu. U vožnji radi vrlo uglađeno, uparen sa vrlo dobrim 6-stepenim menjačem. Što se samog dizajna Alfe Spider tiče, tu nemamo šta dodati. Automobil izgleda baš onako kako se od Alfe i očekuje. Prefinjene i elegantne, a opet naglašene sportske linije prate dizajnerski stil i ostalih Alfinih modela. Retro je i dalje "in" kod ovog proizvođača, no za razliku od prošle generacije modela, ovoj je dodat i dašak futurizma i high-techa. Prednji kraj u stilu 159, dok je zadnji deo od svetlosnih grupa na niže gotovo jednak Breri. Ističu se reljefno naglašeni bočni delovi zadnjeg kraja automobila, koji time još više naglašavaju sportsku liniju. Uz izuzetak instrument table, koja deluje premasivno, nekako  predimenzionisano nemački, unutrašnjost je zanimljiva, razigrana i zaobljena, kao i kod ostalih modela a čemu još više doprinose dvobojna sedišta i razne kombinacije materijala; na test automobilima vrlo fine kože u više boja. Kombinaciji boja i mogućnosti izbora doprinose i boje platna na krovu. Nama se najviše dopao plavi Spider, koji je iako ne u uobičajenim Alfinim bojama, dodatno istakao i sportke i elegantne vrline automobila. O vožnji i ležanju automobila ne treba trošiti previše reči. Zamerki nema, a to se od Alfe i očekuje. Doduše, ipak ima jedna, koja ne utiče na performanse ili ležanje automobila već na ergonomiju. Ako je osobi koja je automobil isprobala, a visoka je ispod 170 cm pri najnižem položaju sedišta zatvoreni krov i dalje preblizu glavi odnosno ako ista u vidokrugu ima i rub okvira vetrobrana, što se događa kad za upravljač sedne neko viši ili visok ? Isto tako, prilikom vožnje sa spuštenim krovom, vozač je odlično zaštićen od vetra koji obično dolazi odpozadi, no u ovom slučaju, vetar može zasmetati upravo napred, zbog preniskog vetrobranskog stuba ili pak previsokog položaja sedenja. Nažalost, probleme sa položajem sedenja srećemo u svakom Alfinom modelu poslednjih desetak godina pa je neverovatno da se na tom, dosta bitnom delu ergonomije italijanski dizajneri nisu odlučili preduzeti određene korake u pravcu prilagođavanja automobila vozaču, a ne obrnutno. Ipak, način vožnje, užitavanje koje pruža i sam izgled moći, nadjačaće taj problem i postaviti smešak na lice svakom srećniku koji sedne za upravljač ove lepotice." Na kraju da dodamo da u Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra. 

Izvor : www.autosport.hr




Russo-Baltique Impression

10 Mar 2007 - 22:52 Salon Link

Salon u Ženevi, koji traje do 18. marta je i mesto velikog povratka na scenu ruskog proizvođača automobila, firme Russo-Baltique. Iako je široj javnosti potpuno nepoznata (nije ni čudo kada je poslednji primerak proizveden još pre 80 godina), marka Russo-Baltique je nekada pravila automobile za careve i ostale krunisane glave. Prototip modela Impression je predstavljen još prošle godine tačno na stogodišnjicu osnivanja kompanije a prvi auto ove firme (dvosed sa 30 konja) je zvanično predstavljen godinu dana kasnije, dakle 1907., tako da ovo pojavljivanje konačne verzije Impressiona na ovogodišnjem salonu u Ženevi obeležava i 100 godina proizvodnje automobila ove marke. I kakav automobil ponovo rođena kompanija sa takvom istorijom može da izloži na salonu kakav je ovaj u Ženevi ? Najskuplji na salonu naravno ! Koncept automobili se ne računaju jer i nisu na prodaju. Model Impression košta naime oko 1,5 miliona evra ! Imajući u vidu našu predstavu o ruskoj auto industriji u to je teško poverovati ali je tako. I ne samo to. Budući da će se ovaj auto praviti u samo 2 do 3 primerka godišnje a da će biti napravljeno samo 18 komada, lista čekanja onih sa istančanim ukusom i dubokim džepom je već odavno formirana. Treba napomenuti da je za proizvodnju jednog automobila potrebno od 12 do 18 meseci ! Za pogon ovog elegantnog coupea sa 4 sedišta izabran je V12 bi-turbo motor sa 414kW/555KS, poreklom iz AMG-a uparen sa 6-stepenom automatskom transmisijom. Šasija je napravljena od karbon fibera a čitav krov od stakla. Dugačak je 5187 mm, širok 1847 mm a visok 1433 mm dok je međuosovinsko rastojanje čak 3,15 metara. Performanse nisu saopštene.



Na svečanosti, održanoj pre dva dana u sklopu salona u Ženevi, koji je u toku, Citroenov koncept automobil C-Metisse, primio je nagradu za najbolji prototip godine, Louis Vuitton Classic Concept 2006. Award. U ime Citroen-a, ovu prestižnu nagradu primio je Jean-Pierre Ploue, direktor Citroen Design Centre-a. Ovaj "vrhunski coupe visoke klase i prefinjenog dizajna, koji se odlikuje kvalitetnom unutrašnjošću, izvrsnim performansama i koji vodi brigu o životnoj sredini", osvojio je međunarodni odbor za dodelu nagrade. Kako se još navodi u saopštenju "C-Metisse je koncept proizašao iz strasti i razuma a svojim izduženim linijama, karoserijom vatreno crvene boje, otmenim materijalima u unutrašnjosti, taj coupe sa 4 mesta i 4 vrata, podstiče strast prema najprestižnijim grand turismo coupe-ima." Sa ugrađenim hibridnim dizel motorom, dobroj aerodinamici i relativno maloj težini, C-Metisse nudi performanse karakteristične za neki sportski automobil (ubrzanje od 0 do 100 km/h dostiže za 6,2 sekundi, uz potrošnju od 6,5 litara na 100 km i emisiju CO2 od 174 grama po km.



Posle VW-ovog modela CrossPolo, i drugi proizvođači najavljuju slične proterenske automobile na osnovu već postojećih modela. Takvi crossover modeli samo liče na terence odnosno to su i dalje prosečni i obični automobili samo sa dodatnom šminkom, koja daje određenu robusnost i off-road look takvim modelima. Prvi, koji će odgovoriti VW-u jesu Japanci tačnije Honda i Toyota. Na slikama vidite crteže (by Schulte design) mogućeg izgleda tih crossover modela, koji će nastati na osnovu aktuelnih generacija Toyote Yaris i Honde Jazz. Za razvoj novog modela Jazz Adventure (kako će se možda zvati Hondin crossover) biće zadužena Hondina britanska filijala. Jazz Adventure imaće naravno povišen klirens (najmanje rastojanje automobila od tla) ali je nepoznato da li će imati i SH-AWD sistem pogona na sva 4 točka. Prvi gotov prototip ovog Jazz-a se očekuje na salonu u Tokiju krajem godine a serijska verzija tokom 2008. godine. O drugom japanskom malom crossoveru, Toyoti Yaris Country zasad se ne zna mnogo. Kao i kod Jazz-a Adventure, i Yaris country će imati povišen klirens i proterensku šminku (masivniji branici, pragovi, dodatna zaštita donjeg dela automobila), koja će mu davati robusniji izgled. Ipak ovaj Toyotin novi crossover bi trebao da ima 4x4 pogon jer Toyota u Japanu već nudi Yaris sa integralnim pogonom pa će budući Yaris Country verovatno biti napravljen na njegovoj osnovi.  



Novi Mitsubishi Outlander na salonu u Ženevi ima svoju evropsku premijeru a osim običnih verzija sa motorima od 140KS (VW-ov 2,0L dizel) i 170KS (2,4 litarski benzinac), koji će biti ponuđeni na početku prodaje ovog modela, Mitsubishi na svom štandu izlaže i studiju Outlandera sa snažnijim motorom od 220 konja i atraktivnijim vizuelnim nastupom. Taj Outlander Concept ima 3,0 litarski V6 motor sa 220KS i 276Nm obrtnog momenta, dakle sa motorom, koji se već nudi američkim kupcima a na salonu u Ženevi je izložen da bi se ispitala reakcija kupaca sa Starog kontinenta. Od toga će zavisiti i odluka ljudi u Mitsubishi-ju da li će ovaj motor uvrstiti u evropsku ponudu Outlandera. 



Kako se bliži salon automobila u Beogradu (23.mart-1.april), na domaćem tržištu je sve više zastupnika i uvoznika, koji nude povoljnije uslove kupovine novih automobila. I naš uvoznik Suzuki vozila, beogradski Euro Sumar, poput Grand Motorsa (uvoznik Forda) i Porsche SCG-a (uvoznik za VW i Audi), već odobrava sajamski popust za Suzuki Swift i to u iznosu od tačno 1000 evra. Euro Sumar se nalazi na adresi Vojislava Ilića 145, njihovi telefoni za dodatne informacije su 011/488 95 54 i 011/488 60 76. Još internet adresa : www.suzuki-yu.co.yu



Naravno radi se o broju proizvedenih automobila u 2006. godini. Naime kako je saopšteno na salonu automobila u Ženevi, koji je upravo u toku, u 2006. godini u svetu je proizvedeno ukupno 53.570.514 automobila. Međutim ono što je zanimljivije jeste da GM više nije najveći auto proizvođač na svetu. Tu titulu od sada drži japanska Toyota. Očekivalo se da će se to dogoditi tokom 2007. godine ali su konačni i zvanični podaci pokazali da se to desilo već tokom protekle godine. Konkretno, Toyota je proizvela 7.824.270 automobila što je povećanje za 11,5 % u odnosu na 2005. a GM 6.863.776 automobila odnosno 19,7 % manje nego 2005. Ipak treba napomenuti i to da se prošle godine iz GM-a izdvojio Suzuki (proizvodnja 1,4 miliona vozila). Treći na svetu je Ford sa 5.804.967 automobila (zajedno sa Mazdom) što predstavlja rast od 3 % u odnosu na 2005. Što se tiče proizvodnje po zemljama i tu su Japnci prvi. Japan je prošle godine proizveo 9.757.154 automobila, 8,3% više nego u 2005. (9.011.430). Na drugom mestu su SAD sa 8.246.750 proizvedenih automobila, 2,2% manje nego 2005. (8.433.632). Na trećem mestu se nalazi Nemačka, koja je proizvela 5.023.737 automobila što je 0,6 posto više nego 2005. (4.994.741), sledi Kina sa 3.704.437 što je rast od 33,4% (2.776.398).  

izvor : www.autogodine.hr



Tokom trajanja salona u Ženevi, tradicionalno se održava i izbor za kabriolet godine. U ovogodišnjem izboru, već 14. po redu, pobedio je novi Opel GT. Tu odluku doneo je žiri, sastavljen od 21 auto novinara i stručnjaka iz 12 zemalja. Zanimljivo je da automobili, kandidati za titulu "Cabrio Of The Year" ne smeju biti skuplji od 38.000 evra odnosno 60.000 švajcarskih franaka odnosno moraju biti "dostupni običnim ljudima". Nagradu je Opelu predao izvršni direktor ženevskog salona, Rolf Studer. Da podsetimo da je pobednik prošlogodišnjeg izbora za kabriolet godine bila Alfa Spider.  



Nemački auto magazin AutoBild, zajedno sa svojim evropskim licencnim izdanjima i učešćem automobilskih stručnjaka, dodelio je nagradu Auto 1 Fordovom modelu S-MAX, koji je pobedio i u kategoriji MPV vozila. Da podsetimo da je S-MAX nosilac i titule evropskog automobila godine za 2007. odnosno da se Ford S-MAX diči sa ukupno 15 nagrada i priznanja. John Fleming, predsednik i izvršni direktor Ford Europe i Bernhard Mattes, predsedavajući upravnog odbora u Fordu, primili su nagradu Auto 1 koju je uručio Dr Andreas Wiele, predsedavajući divizije magazina u Axel Springer-u AG (izdavač AutoBilda), tokom gala večere Auto 1 koja je održana u Ženevi. Inače o nagradi odlučuju čitaoci AutoBilda. Ukupno je oko 40 miliona čitaoca širom Europe bilo u mogućnosti da da svoj glas za izbor Auto 1. Ipak, pre nego što je donesena konačna odluka, izabrani automobili ušli su u još jedan krug testiranja, koje je sprovodio stručni žiri. Testovi su sprovedeni na poligonu proizvođača guma Bridgestone, blizu Rima. Profesionalni žiri činili su 24 glavna urednika, pet tehničkih stručnjaka i vozača trka, među kojima su bili Walter Rohrl, Christina Sures, Mattias Ekstrom, Filipe Albuquerque i Paul Belmondo. U ovom završnom krugu, Ford S-MAX je nadmašio konkurente kao što su BMW X5, Mercedes CL, Opel Corsa, Volvo C30 i VW Eos.



Lumma M5 CLR 500 RS

9 Mar 2007 - 00:57 Tuning Link

Najavili smo nedavno preradu BMW-a M5 u režiji nemačke tjuning kuće Lumma kada smo objavili i prve crteže te "Petice" a juče je Lumma objavila i prve fotografije gotovog automobila za one kojima "običan" BMW M5 nije dovoljan. Lumma CLR 500 RS, kako se zvanično zove ova verzija M5-ice, ima novi sportski izduvni sistem, prerađenu elektronsku kontrolnu jedinicu (ECU) i skinut limitator, koji ne dozvoljava serijskom BMW-u M5 da ide brže od 250 km/h. Snaga je skočila sa 507 na 560KS a maksimalna brzina na 327 km/h. Inače premijera ovog sportiste je održana na salonu u Ženevi. Auto naravno ima dodat kompletan aero body kit, koji uključuje i proširene blatobrane, difuzor pozadi, poklopac prtljažnika od karbon fibera (svi serijski hromirani delovi na spoljašnosti auta su takođe zamenjeni sa onima od karbon fibera), alu točkove od 21 inča i H&R sportsko ogibljenje, koje je još i spušteno za 40 mm. U kabini, koja je obložena kožom u 2 boje, nalazi se još više površina prekrivenih karbon fiberom, aluminijumske pedale i jedinstveni volan by Lumma Design. Cena nije saopštena. Ako vam ni ovaj M5 nije dovoljan, obratite se firmi Currency Motors iz SAD-a. O njihovom M5 sa svih 810 konja (!) već smo nedavno pisali ali požurite ! Amerikanci planiraju seriju od samo nekoliko komada.



B&B Audi TT Edition R

9 Mar 2007 - 00:55 Tuning Link

Nemački tjuner B&B je kod prerade Audi-ja TT imao, pre svega, jedan cilj-postati član "kluba 300" odnosno automobila, koji postižu brzinu preko 300 km/h. Da bi to postigli, u B&B-u su u ovaj izuzetni TT ugradili potpuno na novo razvijen turbo punjač i intercooler (međuhladnjak). Motor je V6 od 3,2 litra zapremine, koji sada razvija okruglo 500KS i 650Nm obrtnog momenta. Auto po navodima B&B-a postiže 320 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4,2 sekunde. Zanimljiviji su podaci o ubrzanju do 200 km/h i do 300 km/h, koji iznose 12,5 odnosno 39,2 sekunde. Osim toga TT Edition R ima novi kočioni sistem kao i podešavajuće ogibljenje (podešavanje visine i tvrdoće). Po tvrdnjama ljudi iz B&B-a, ovaj TT sada još više pruža osećaj sigurnog i suverenog vozačkog doživljaja u svakom trenutku. Osim toga u B&B-u su se potrudili da i vizuelno njihov TT izgleda različito u odnosu na prerade drugih tjunera. Tako B&B TT Edition R sa dodatnim aerodinamičkim elementima ove nemačke firme izgleda kao umanjeni Audi R8. Paket promena zaokružuju ekskluzivne felne od 19 ili 20 inča. Cene za B&B Audi TT Edition R se kreću od 89.950 evra pa naviše. 



Jutros je i zvanično otvoren 77. međunarodni salon automobila u Ženevi, na sajmištu Palexpo, neposredno uz ženevski aerodrom, na prostoru većem od 77.000 metara kvadratnih gde izlaže ukupno 250 izlagača iz celog sveta. Salon je inače za predstavnike medija otvoren još 6. marta, pa su novinari (njih oko 5000) u protekla 2 dana mogli na miru da obave svoj posao bez guranja sa običnim posetiocima, za koje je salon danas otvoren i traje sve do 18. marta. Da kažemo da se očekuje najmanje 700.000 posetilaca, koji će za kartu morati da odvoje 14 švajcarskih franaka. Zvanično se govori o nekih 65 svetskih premijera serijskih vozila i 50 koncept vozila kao i evropskih premijera. Od marki, koje se prvi put pojavljuju na salonu izdvajamo dolazak kineskog Brilliance-a, zatim KTM-a a na svetsku scenu premijerom Abarth Fiat Punta sa 150KS, vratio se i legendarni Abarth. Za nas su  najzanimljivije premijere nešto jeftinijih modela kao što su Renault Twingo druge generacije, koji će se proizvoditi u Sloveniji, u Novom Mestu, zatim Mazda 2, koja će se proizvoditi u Japanu a ne više u Španiji kao dosad, tu je i Fiat za novom generacijom modela Bravo a naročito će biti interesantan Golf V Variant (odnosno karavan verzija) sa 690 litara velikim prtljažnikom odnosno 1550 kada se obori zadnja klupa. Da ne zaboravimo i novu Škodu Fabia-ju, koja je upravo dobila cenu. Naime bazni model u Nemačkoj košta tačno 9990 evra a zasad nije pznata cena za naše tržište. Kod Škode je zanimljiv i Roomster Scout, proterenska verzija tog modela u stilu VW CrossGolfa ali ima pogon samo na prednjoj osovini. Kako smo proteklih dana sve premijere salona u Ženevi već detaljno opisali sada samo kratak pregled najvažnijih noviteta sa salona. Opširnije o ovim automobilima možete pročitati u našim tekstovima, koji se nalaze u našoj arhivi. Da krenamo od Volkswagen-a, koji osim pomenutog Golfa karavan, predstavlja i novu generaciju čistih i štedljivih dizel motora Bluemotion, koji troše deset odsto manje goriva od ionako štedljivih dizelaša TDI. Tako Passat Variant 1,9 Bluemotion prosečno troši samo 5,2 litra na 100 km. VW izlaže i blago doterani Phaeton što će primetiti samo poznavaoci a tu je i Touareg BlueTDI  sa tzv. SCR katalizatorom, koji smanjuje emisiju azot dioksida do 90 %. Audi je konačno pokazao dugo očekivani coupe A5 sa motorima snage od 170 do 265KS a tu je i sportska S5 verzija sa 354 konja. Mercedes predstavlja potpuno novu generaciju C klase, koju prati i koncept C220 Bluetec. Ford je došao sa novim Mondeom, koji nudi motore sa snagom u rasponu od 100 do 220KS. Renault, osim novog Twinga sa motorima od 60 do 100KS, predstavlja i Scenic Conquest, naslednika modela RX4, koji ima sve atribute SUV vozila, ali i pogon samo na prednje točkove. Renault izlaže i koncept Clio GTC (Grand Tour Concept), koji najavljuje buduću karavan verziju tog modela. BMW, u skladu sa svojom reputacijom, udara snažno. Tu je koncept modela M3 sa najmanje 420KS (zvanična snaga će biti poznata tek za nekoliko meseci kada će biti predstavljena serijska varijanta) a ubrzanje do 100 km/h za 4,9 sekunde. Tu su i BMW M5 Touring (karavan) sa 507KS i evropska premijera modela X5. Jaguar se hvali obnovljenim modelom XJ i posebnom verzijom modela XKR sa imenom Portofolio. Kod Opela, sem Corse OPC sa 192 konja, pažnju privlači koncept GTC coupe, koji predstavlja coupe verziju buduće Vectre. Južnokorejski proizvođači su nastupili veoma agresivno. Tako Kia ima premijeru Ceed-a u karavan verziji a predstavlja i kabrio koncept Ex-Ceed. Hyundai je došao sa novim modelom u C segmentu i imenom i30 kao i zanimljivim prototipom QarmaQ. Zanimljiv model nudi i Suzuki. Izlaže limuzinsku verziju već poznatog modela SX4, koji treba da zameni model Liana u sedan varijanti. Treba pomenuti i novi mali model Cuore iz japanskog Daihatsu-a. Interesantne su i prezentacije  prvih SUV modela francuskog giganta PSA. Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser, koji su u stvari blizanci novog Mitsubishi-ja Outlandera, koji takođe u Ženevi ima svoju evropsku premijeru. Citroen izlaže i C4 Picasso u verziji sa 5 sedišta dok Peugeot privlači pažnju i sportskim modelom 207 RC (negde će se zvati i GTI) sa 1,6 litarskim motorom i 175KS, a tu je i studija 207 Outdoor, koja najavljuje budući izgled 207-ice u karavan verziji. Svoje premijere ima i Volvo i to novi Volvo V70 i njegova terenska varijanta, novi model XC 70. Za kraj evo i liste najznačajnijih noviteta ovogodišnjeg salona u Ženevi uz ponovnu napomenu da smo sve novitete već opisali i da se tekstovi nalaze u našoj arhivi. Noviteti su : Alfa Romeo 159 TI Sport Wagon, Alfa Romeo GT za 2007., Alfa Spider sa dizel motorom od 200KS, Alpina B3 Bi-turbo, Aston Martin Vanquish S Ultimate Edition, Audi A5 i S5, Audi Q7 4,2 V8 TDI, Artega GT, BMW serija 1 (obnovljena),  BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 sa M sport paketom, BMW serija 5 (obnovljena) i M5 Touring, BMW M3 concept, Bentley Brooklands, Bertone Barchetta Roadster, Brabus ML63 AMG Widestar, Brilliance BS4 i BC3 coupe, Cadillac CTS i Escalade, Chrysler Sebring CC, Chevrolet Camaro Cabrio concept, Chevrolet HHR, Chevrolet Corvette Victory Edition, Chevrolet Lacetti diesel, Citroen C-Crosser i C4 Picasso sa 5 sedišta, Daihatsu Cuore, Diatto Ottavu by Zagato, Dodge Demon, Dodge Avenger, Donkervoort D8 GT Coupe, Edag LUV, Ferrari 612 60th anniversary, Fiat Bravo, Fiat Grande Punto Abarth concept, Fioravanti Thalia concept, Ford C-MAX  (obnovljeni) i novi Ford Mondeo, Giugaro Vadho concept, Gumpert Apollo Sport, Heuliez Dacia Logan Edelweiss, Honda Small Hybrid Sports Concept, Hummer H3 (model za 2007. godinu), Hyundai i30 i QarmaQ concept, Jeep Patriot, KTM X-Bow, Kia Ceed Sporty Wagon, Kia Ex-Ceed Cabrio concept, Kia Rio Hybrid, Lada C Concept, Lamborghini Gallardo Superleggera, Lancia Thesis Sport, Lancia Ypsilon Sport by Momo Design, Lorinser Mercedes GL i CL, Lotus Exige GT3 Concept, Lotus 2-Eleven, Maserati GT Coupe, Mazda Hakaze, nova Mazda2, Mercedes C klase i obnovljena G klasa, Mercedes Vision C 220 BLUETEC, Mini Cooper D i Mini One, Mitsubishi Outlander i Mitsubishi EVO X concept, obnovljeni Nissan 350Z, novi Nissan X-Trail, Opel Corsa OPC, Corsa CNG (na prirodni gas) i Opel GTC concept, Pagani Zonda R, obnovljeni Porsche Cayenne, Peraves Monotracer, Peugeot 207 CC, Peugeot 207RC i 207 SW Outdoor concept, Peugeot 4007 i 4007 Holland&Holland concept, Renault Clio RS F1 Team R27, Renault Megane Sport dCi, Renault Scenic Qonquest, novi Renault Twingo, Rinspeed eXasis, Rolls Royce Phantom Drophead coupe, Saab BioPower 100 concept, Sbarro Cruise Crosser, Seat Altea Freetrack Concept, Škoda Fabia, Škoda Fabia S2000, Škoda Roomster Scout, Smart Fortwo by Brabus, Subaru-ov prvi dizel motor, Suzuki SX4 sedan, Tata Elegante, Techart GTstreet 997 Turbo, Toyota Hybrid X concept, Tramontana V12, VW Golf V Variant, VW Passat BlueMotion, obnovljeni VW Phaeton, VW Touareg BlueTDI, VW Multivan Panamericana concept, Volvo V70 i Volvo XC70 kao i Zagato Spyker C12. Da kažemo da naš salon automobila u Beogradu počinje 23. marta i traje do 1.aprila a zbog malog poređenja sa salonom u Ženevi, pominjemo i nezvaničnu cenu ulaznice za naš sajam, koja bi trebalo da iznosi 350 dinara dok je za salon u Ženevi, kao što smo rekli na početku teksta, 14 švajcarskih franaka.

 



Korporacija iz Japana, koja u pregovorima sa potencijalnim partnerima širom sveta zastupa japanske auto kompanije Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Subaru i Isuzu, kao i južnokorejski Hyundai, već duže pregovara sa poslovodstvom Grupe Zastava vozila o uspostavljanju poslovne saradnje. Ti razgovori su u fazu ozbiljnijih pregovora ušli nedavno, prilikom posete privredne delegacije Kragujevca i Zastave Indiji, gde japanska korporacija ima jedno od svojih sedišta. Potencijalni japanski partneri spremni su, saznaje Danas, da sa Zastavom potpišu ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, sličan onom koji Fabrika automobila ima sa Fijatom. To praktično znači da bi u Kragujevcu, u dogledno vreme, pored italijanskog "punta" (na slici), mogao da počne da se sklapa i neki od najnovijih modela automobila japanskih proizvođača – Nissan, Suzuki, Mitsubishi ili neki od novijih putničkih vozila korejskog Hjundai-ja. Prema informacijama sa preliminarnih pregovora u Indiji, japanske kompanije spremne su da u Kragujevcu otpočnu sklapanje jednog od svojih najnovijih modela automobila po japanskoj tehnologiji, što, procenjuju u Zastavi, ne bi iziskivalo prevelika ulaganja u pogone i opremu Fabrike automobila. Ovo tim pre što se pogoni Fabrike automobila već opremaju italijanskom, belgijskom i nemačkom opremom za proizvodnju "punta", na kojoj, međutim, ističu stručnjaci, mogu da se sklapaju i drugi svetski modeli automobila najnovije generacije. Japanske kompanije spremne su da obezbede tržište za automobile koji bi se sklapali u Kragujevcu. 

Izvor : danas.co.yu



O ovim kineskim modelima pisali smo pre neki dan kada smo najavili njihovu premijeru na salonu u Ženevi ali tada nisu bili poznati njihovi tehnički podaci. Sada, kada su oba modela i zvanično predstavljena, evo i njihovih osnovnih tehničkih podataka. Prvo nešto o modelu BS4, limuzini dužine 4,65 metra. Ovaj model se vizuelno malo razlikuje od svog većeg brata, modela BS6 sa kojim je kineska marka počela svoju ofanzivu na nemačkom tržištu. Dok se BS6 već nudi u Nemačkoj, manji BS4 (na prvoj slici) stiže u prodaju sredinom godine i to sa 2 benzinska motora u ponudi i sa 2 paketa opreme. Oba motora su poreklom iz Mitsubishi-ja. Oba su od 1,8 litra zapremine s tim što je jedan atmosferski sa 100kW/136KS a drugi je sa turbo punjačem pa razvija lepih 125kW/170KS. Sa prvim motorom, BS4 postiže 185 km/h a sa drugim 210 km/h. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 4-stepeni automatski menjač. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koja iznosi 430 litara. Drugi novi model ove marke u Ženevi je coupe BC3, koji će se u prodaji naći do kraja ove godine. Radi se o 4,48 metra dugačkom 2+2 modelu za koji su mnogi na salonu ocenili da sa strane mnogo liči na Hyundai Coupe. Pokreće ga isti motor kao i jači BS4, dakle 1,8 litarski turbo sa 125kW/170KS i 235Nm. Dostiže maksimalnih 210 km/h i ubrzanje do 100 km/h za manje od 10 sekundi. Serijski se oprema sa 5-stepenim ručnim menjačem dok je 4-stepena automatska transmisija opcija. Cene ni za jedan ni za drugi model nisu zasad saopštene.