home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kao što smo pisali pre neki dan, Citroen je zajedno sa školom za dizajn Espada Sbarro, za Ženevski salon spremio koncept za sve terene po imenu Sbarro Cruise Crosser. Studija sa hibridnim pogonom (kombinacija dizel motor/elektromotor) je napravljena na platformi C-Crossera, prvog SUV modela iz Citroena. Za bolje vozne osobine po nepristupačnim terenima, koncept ima 3 osovine odnosno 6 točkova a treću osovinu može pokretati samo elektromotor. Narandžasta boja nije upotrebljena samo za karoseriju ove studije već i za unutrašnjost. Tako su u istoj boji i kožna sedišta, instrument tabla i paneli vrata. Kod Cruise Crosser-a, koji inače ima mesta za 7 putnika, pomoćni treći red sedišta može da se potpuno ukloni i tako oslobodi veći prtljažni prostor. Od opreme, ovaj prototip (koji će to i ostati), poseduje satelitsku navigaciju, DVD player i slične cake.   





Francuski dizajn studio Heuliez je za Ženevski salon pripremio zanimljivu studiju na osnovu Dacie Logan MCV (karavan), koja je upravo počela da se prodaje i kod nas. Najlakše se novi koncept može opisati kao mešavina kabrioleta za 7 osoba i praktičnog pick-up vozila. Naime, novi francuski koncept ima platneni pokretni krov preko cele dužine vozila a zadnja vrata se više ne otvaraju iz dva dela kao na serijskom modelu, već su napravljena iz jednog komada, koja, kada se spuste, predstavljaju praktičnu i korisnu platformu za utovar quad motocikla ili drugih sportskih rekvizita.



Britanski proizvođač luksuznih automobila danas je otkrio konačan izgled svog novog coupe modela, koji se proteklih meseci po raznim sajtovima i forumima vodio kao projekat "Havana" o čemu smo već pisali. Ipak zvanično ime glasi Brooklands coupe i predstavlja coupe verziju već poznatog kabrio modela Azure. U Bentley-u novi auto opisuju kao "najekskluzivniji coupe na svetu" i odmah dodaju da će biti proizvedeno svega 550 komada ovog izuzetnog automobila a isporuka prvih primeraka počinje u prvoj polovini 2008. godine. Novi Brooklands pokreće najjači motor u istoriji Bentley-a. To je 6,75 litarski V8 bi-turbo motor sa 530KS i 1050Nm a menjač je 6-stepeni. Kabina novog Bentley-a je, u odnosu na bivši coupe Continental R, šira i napred i pozadi (pozadi za 10 odsto) i nudi izuzetnu prostranost za noge, kolena i glavu (bogatih) putnika, koji će naravno uživati u luksuznom okruženju, koje nudi unutrašnjost novog Brooklandsa.



U Ženevi Seat predstavlja novu 4x4 verziju modela Altea XL sa imenom Altea Freetrack, koja u ovom trenutku jeste samo prototip ali sa velikim šansama za serijsku proizvodnju. Naravno u tom slučaju neće biti baš takva kao na našim slikama. Seatov prvi 4x4 pokreće 2,0 TFSI motor sa 240KS poznat iz Leona Cupra. Zanimljivo da sam Seat ovaj koncept opisuje kao 2+2 model a sedišta su prave sportske kadice. Inače klirens nove studije iznosi 310 mm a visina ove robusne Altea-e je veća za 60 mm od standardne verzije. Spoljašnjost je naravno oplemenjena kompletnim off-road izgledom, koji osim 19 inčnih točkova (gume 255/50) uključuje i masivne branike (napred sa većim otvorima za vazduh), proširene blatobrane, pragove, zaštitu donjih delova vrata, rezervni točak smešten na zadnjim vratima, a tu su i krovni nosači, novi retrovizori i dva završetka izduvnog sistema u obliku trougla, po jedan na svakom kraju automobila. 




Lotus u Ženevi promoviše novi koncept na osnovi svog već odavno poznatog modela Exige. U stvari zasluga za novitet pripada Lotus Sportu, sportskom odeljenju britanske fabrike. Ljudi iz tog odeljenja su svoj takmičarski model Exige GT3 iskoristili za predstavljanje putne varijante, koja je zasad koncept ali sa velikim šansama da se uskoro nađe u serijskoj proizvodnji. Motor je 1,8 litarski sa 203kW/271KS pri 8000 obrt./min. a menjač ručni 6-stepeni. Lotus Exige GT3 Concept ima širi trag zadnjih točkova (sa širim gumama naravno), jedinstveni zadnji spojler, aerodinamičniji prednji kraj, pojačane kočnice i još nekoliko promena na karoseriji. Točkovi napred su veličine 16 a pozadi 17 inča. Iz Lotusa se čuju najave da bi ovaj GT3 Concept, ako uđe u proizvodnju, mogao da košta od 50.000 do 60.000 funti. Lotus obećava "superiorne vozne osobine i brutalna ubrzanja kao i senzacionalne mogućnosti kočenja". Tome u prilog idu podaci o maksimalnoj brzini (257 km/h) i ubrzanje do 100 km/h, koje je procenjeno na 4 sekunde.



Konačno ! Posle zaista puno špekulacija i raznoraznih slika i "slika" gotovog Twinga druge generacije, Renault je večeras konačno digao veo sa dugo i brižljivo skrivane tajne definitivnog izgleda serijske verzije svog malog modela čiji prethodnik je promovisan još 1992. godine. Reč serijske jer je Renault još prošle godine na salonu u Parizu pokazao koncept varijantu novog Twinga ali u agresivno dizajniranoj verziji za koju se odmah znalo da takva neće u proizvodnju. Bilo kako bilo zvanične fabričke slike novog Twinga su pred vama. I odmah da kažemo da su reakcije oprečne. Dok su jedni zadovoljni dizajnom novog mališe (najviše se primećuje konzervativno oblikovan prednji kraj sa velikim svetlima kao i strmo odsečen zadnji kraj), drugi ne kriju razočarenje. Treći pak, samo ravnodušno konstantuju da ništa novo nije pokazano u odnosu na prošlogodišnji koncept. Dužina novog Twinga sada iznosi 3,6 metra, širina 1,7 a visina 1,4 metra. Ipak pažnju svih privlači nova GT varijanta (na trećoj slici) sa turbo motorom od 1147 ccm i okruglo 100KS i 145Nm. U toj sportskoj verziji, Twingo postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi. Po fabričkim tvrdnjama prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km. Drugi motori su benzinci sa 60 odnosno 75KS. Kasnije dolazi i dizel motor 1,5dci od 70KS i 160Nm. Pored standradnog manuelnog menjača sa 5 stepeni, u ponudi će biti i robotizovani Quickshift5. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koji se sa osnovnih 165 litara, pomeranjem i preklapanjem zadnje klupe, može povećaiti na svih 959 litara ! Cene u ovom trenutku nisu poznate mada se ranije špekulisalo da će počinjati od 9500 evra pa naviše. Proizvodnja će se odvijati u Sloveniji, u Novom Mestu. Zvanična premijera novog Twinga sutra tačno u podne na salonu u Ženevi.



Volvo je spremio naslednika svog (pro)terenskog modela XC70, koji zadržava isto ime a promociju će imati na salonu u Ženevi. Ovim modelom Volvo će dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeći veći SUV model XC90, za 2008. se najavljuje novi manji XC60, nedavno predstavljen u formi koncepta na salonu u Detroitu. Takođe se pominje i manji model XC50 koji bi bio offroad verzija postojećeg karavana V50. Kao i ranije i novi XC70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva 4 točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm), povećim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji. Da ne zaboravimo i praktični prtljažnik zapremine 575 litara. U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 238KS i 320Nm kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (hill descent control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvo-a pa ni XC70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS sistema, Volvo nudi i DSTC (dynamic stability and traction control). Cena će biti poznata u junu a dotle će u ponudi i dalje biti aktuelna verzija Volvo-a XC70. Volvo očekuje prodaju od 40.000 komada modela XC70 godišnje. 



Brabus ML63 AMG Widestar

5 Mar 2007 - 17:35 Tuning Link

Sportski i dinamičan, ekskluzivan i snažan. Tako Brabus opisuje atribute svog novog modela Widestar napravljenog na osnovi AMG-a ML63. Novi model nemačkog tjunera za Mercedese, biće predstavljen već sutra na salonu u Ženevi, kada se vrata tog salona otvore za predstavnike medija dok se za širu javnost sajam otvara 8.marta. Sa Widestarom, Brabus ne promoviše samo novu i to proširenu verziju Mercedesa ML, već i performance kit za povećanje snage na 405kW/550KS kao i aero body kit (uključuje jedinstvene točkove od 23 inča sa gumama 315/25 R 23, nove branike; napred sa ogromnim otvorima za vazduh, a tu su i novi pragovi i sportski izduvni sistem sa 4 "lule" pozadi). Dakle ovde se ne radi o tjuniranju nekog fabričkog Mercedesa ML, već o doterivanju već ionako pojačanog modela iz AMG-a ! Kao što smo rekli, Widestar ima nove, šire blatobrane, pa je sada ceo auto proširen za dodatnih 40 mm. Ovih nekoliko centimetara još više pojačava agresivan izgled dok širi trag točkova poboljšava upravljivost. Sportskijim voznim osobinama doprinosi i za 30 mm spušteno AIRMATIC vazdušno ogibljenje. V8 motor iz "standardnog" AMG ML63 razvija 375 kW/510KS a uz performance kit Brabusa, snaga raste za dodatnih 40 konja pa postiže pomenutih 405 kW/550KS. Istovremeno je i obrtni momenat skočio sa 630 na 650Nm. Sve promene, koje je Brabus uradio osete se kod performansi. Ubrzanje do 100 km/h je smanjeno na 4,9 sekunde a maksimalna brzina povećana sa 250 na 275 km/h. 



 Nedavno smo najavili Renault Clio u karavan verziji a sada evo i ekskluzivnih slika studije Clia Grandtour, koju će Renault izložiti na salonu u Ženevi i koji naravno najavljuje izgled serijske verzije Clia karavan koga možemo očekivati u septembru na salonu u Frankfurtu. Koncept pokreće 2,0 litarski motor sa 197KS iz Clia RS197 pa ovaj koncept ubrzava do 100 km/h za 7,2 sekunde i troši 8,5 litara goriva. Dužina iznosi 422 cm, 23 više od standardnog Clia a prtljažnik je zapremine 430 litara odnosno 1275 kada se obori zadnja klupa. Ipak malo je verovatno da će standardni Clio karavan zadržati ovakav koncept karoserije sa 3 vrata (liči na nekakvu shooting brake formu) već će najverovatnije dobiti klasičniji (i praktičniji) oblik sa 5 vrata. 

 



Prema podacima makedonskog auto magazina Avto Plus, tokom protekle 2006. godine, u toj zemlji je prodato 12189 novih automobila. Za poređenje, u 2005. prodato je 9259 komada. Zanimljivo da je tokom protekle godime zamalo ponovljena rekordna prodaja iz 2000. kada je plasirano ukupno 12267 vozila. Najprodavanija marka automobila kod našeg suseda je južnokorejski Chevrolet sa plasiranih 1812 automobila, zatim sledi Peugeot sa 1226, a na trećem mestu je nemački VW sa prodatih 1115 vozila. Inače, najprodavaniji model u Makedoniji je Chevrolet Spark (1068 komada) dok je naš Jugo našao 273 kupca. O prodaji u našoj zemlji i Hrvatskoj smo već opširno pisali ali zbog poređenja sa ovim brojkama da ponovimo da je kod nas, tokom prošle godine, kupce našlo 46898 automobila a u Hrvatskoj 78775. Inače Makedonija je pooštrila uslove za uvoz polovnih automobila pa je sada granica dozvoljene starosti za uvoz vozila samo 4 umesto 8 godina. Što je najlepše, kako se radi o ekološkoj uredbi, saglasnost za uvoz polovnih automobila više ne daje Ministarstvo za ekonomiju već Biro za meteorologiju !

Izvor : turbo.co.yu



Hamann BMW X5

5 Mar 2007 - 01:11 Tuning Link

Iako novi BMW X5 nije u mnogim zemljama predstavljen još ni u serijskoj verziji, nemački tjuner Hamann je već promovisao svoj kit za povećanje snage ovog SAV (Sport Activity Vehicle) modela. Hamann se opredelio za modifikaciju 4,8 litarskog V8 motora, koji sada umesto serijskih 355KS ima tačno 400 konja zahvaljujući promenama na izduvnom sistemu i centralnoj elektronskoj jedinici. Sada Hamannov X5 ubrzva do 100 km/h za 6,2 sekunde što je za 0,3 sekunde bolje od fabričkog modela sa tim motorom. Nažalost Hamann nije uklonio fabrički limitator maksimalne brzine pa najveća moguća brzina ostaje na 250 km/h. Vizuelno, Hamannov BMW X5 bi ostao skoro isti kao serijska verzija da nije sportskog ogibljenja i to spuštenog za punih 10 cm i seta Hamannovih točkova od 20 ili 22 inča. 



Još jedan zanimljivi novi model počinje svoj tržišni život kod nas. Kompaktni MPV model Touran (DxŠxV 4391 mm/1794 mm/1652 mm) u novom izdanju već se nalazi u ponudi našeg zastupnika za VW, beogradskoj firmi Porsche SCG, koja se nalazi na Novom Beogradu. Telefon za informacije je 011/3042-400. Novi Touran, osim dizajnerskih, donosi i nekoliko tehnoloških "caka". Volkswagenov sedmosed je naime prvi model ovog proizvođača opremljen Park Assist sistemom za pomoć pri parkiranju. U principu je sličan sistemu na Toyoti Prius a delo je VW-ovih inženjera. Radi se o sistemu kod koga radar vrši procenu raspoloživog parking mesta i zatim izračunava najoptimalnije izvođenje celog procesa parkiranja. Vozač, vođen slikom i zvukom, zauzima odgovarajuću početnu poziciju i zatim ubacuje ručicu menjača u polažaj za vožnju unazad. Dalje je postupak parkiranja automatizovan i, prema tvrdnjama samog VW-a, traje svega 15 sekundi. Ipak ovaj sistem se ne nalazi u serijskoj opremi već se za njega doplaćuje 720 evra. Što se dizajnerskih promena tiče, spoljašnjih dorada ima najviše na prednjem kraju, koji, sada sa novom maskom i svetlima, liči na druge modele iz ponude nemačke marke dok su pozadi novi samo grafika svetala i masivniji branici. Promene u unutrašnjosti svode se na nove materijale i bogatiju opremu dok se za bolji vizuelni doživljaj brine dekoracija u imitaciji metala. Gamu motora novog Tourana sada čine sledeći agregati : benzinci od 1,6 litara sa 102KS, sledi 1,4 TSI (140KS) i motor 2,0L sa 170 konja. Od dizelaša, Touran nudi 1,9 TDI motor u 2 verzije (90 i 105KS) i 2,0 TDI takođe u dve varijante (140 i 170KS). Od nedavno se nudi i benzinac 1,4 sa svih 170KS iz Golfa GT sa kojim Touran postiže 200 km/h a troši samo 7,4 litra goriva na 100 km (po fabričkim tvrdnjama). Najjeftinija verzija novog Tourana kod nas je benzinac od 1,6 litra sa 75kW/102 konja, koji sa osnovnim paketom opreme treba platiti 20.000 evra sa PDV-om.    



Artega GT-nove slike

5 Mar 2007 - 01:08 Noviteti Link

O Artegi GT, novom sportskom automobilu "made in Germany", pisali smo pre neki dan kada smo objavili i prvu nezvaničnu sliku tog modela. U međuvremenu dostupne su i prve zvanične slike tog sportiste, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Kao što smo već pisali, osim atraktivnog izgleda, koji od napred liči i na Porsche Carreru GT, zanimljiva je i veličina samog automobila. Naime, dužina ovog dvoseda iznosi samo 3950 mm koliko ima i jedan mali VW Polo ! Za tako mali auto snaga je velikih 300KS i 350Nm (pri 2400 obrt./min.), koja je dobijena iz 3,6 litarskog V6 motora, poreklom iz VW-a. Zato i ne iznenađuje maksimalna brzina od 270 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 5 sekundi. Da ponovimo i druge dimenzije : širina 1870 mm, visina 1180 mm a težina 1100 kg. Za dizajn je bio zadužen Herman Fisker, koji je radio i za britanski Aston Martin. Nemci planiraju da godišnje naprave 500 komada ovog sportiste po ceni od 75.000 evra. 



U toku je Melbourne Motor Show a tamo Toyota predstavlja svoje novo oružje za rally takmičenja-novi Auris Super 2000. Aktuelna Corolla grupe N je odslužila svoje, a zamenjuje je Corolla Super 2000 (u Evropi se naravno zove Auris). Rally varijantu pokreće 2,0 litarski motor sa 255KS i 240Nm obrtnog momenta, s tim što su obrtaji motora ograničeni na 8.500 obrt./min. Motor je uparen sa 6-stepenim sekvencijalnim menjačem. Težina ove rally verzije iznosi 1150 kg. Auris Super 2000 sa takmičenjem počinje u junu ove godine.



Beogradaski salon automobila počinje 23.marta a neke od zanimljivih premijera, koje će tamo biti predstavljene, već sada se mogu kupiti. Tako su već u ponudi Toyotin novi model Auris, koji zamenjuje hatchback verzije poznate Corolle kao i novi Mini Cooper. Prvo o aurisu. Odmah da kažemo i njegovu cenu u Srbiji. Najjeftiniju verziju Aurisa (1,4 litarski benzinac sa osnovnim paketom opreme) kod nas treba platiti 16.800 evra a 18.700 evra sa PDV-om košta   osnovna verzija najjeftinijeg dizelaša (1,4 D-4D sa 90KS). Isporuke počinju početkom aprila. Da kažemo da Toyote u našoj zemlji prodaje firma Toyota Srbija i Crna Gora, sa sedištem na Novom Beogradu, Savski nasip 7, njihova info linija za besplatne informacije je 0-800-300-000 a internet adresa www.toyota.co.yu  Iako smo o novom Aurisu pisali već nekoliko puta (tekstove o njemu možete pronaći u našoj arhivi), zbog velikog interesovanja evo još jednom nešto o velikom Toyotinom adutu, koji je u pohod na evropska tržišta krenuo u februaru, a u sve zemlje bi trebao stići do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu, kao što smo rekli, već može kupiti a prve isporuke u aprilu. Aurisovo ime inače znači zlato a ovim je automobilom japanski proizvođač demonstrirao novi dizajnerski pristup; naime Auris je rađen iznutra prema spolja kako bi se povećale unutrašnjost i komoditet putnika. Naglasak je na velikoj prostranosti  (Auris je najviši u svom segmentu) i na ergonomiji. Očigledna ergonomska rešenja-menjač i ručna kočnica približeni vozaču-osim što olakšavaju vožnju, deluju atraktivno. Takođe, podizanje menjača stvorilo je prostor za praktične pregrade  kojih ima svuda po automobilu. Zamerka se jedino može uputiti krutoj, naizgled jeftinoj plastici koju delimično nalazimo u interijeru. Naime Auris je prava, čvrsta i kvalitetna Toyota i takav mu detalj nije potreban. Model koji u Toyotinoj paleti zamenjuje Corollu (samo u hatchback verzijama sa 3 i 5 vrata) napravljen je na novorazvijenoj platformi, kako bi se omogućila najbolja moguća zaštita u slučaju sudara, ali i smanjile buka i vibracije u putničkoj kabini. Auris serijski dolazi sa vazdušnim jastukom za kolena (!), u čemu je prvi u svojoj klasi. Toyota tvrdi da je reč o najsigurnijem novom automobilu svoje kategorije. Tome u prilog ide i podatak da je osvojio svih pet EuroNCAP-ovih zvezdica na crash testovima. Auris će biti u ponudi sa 3 i 5 vrata a dimenzije su mu DxŠxV : 4220mm x 1760mm x 1515mm. Ovde napomena da će verzija sa 4 vrata, dakle limuzina, i dalje zadržati staro ime Corolla, dok karavan za Evropu nije planiran mada se u Japanu već prodaje. Osim dizajna, prostranosti, dobre ergonomije i kvaliteta, Aurisovi su aduti i dobre vozne osobine, kojima je kumovalo novo vešanje. Osim toga Auris brzo reaguje, stabilan je i uliva poverenje. Dizelski motori su kultivisani i odlikuju se tihim radom, a očekuje se da će svaki drugi prodati Auris biti upravo dizelaš. Vrhunac ponude je model sa dizelskim D-4D 180 Clean Power agregatom. Taj 2,2-litarski D-4D u Aurisu razvija 177 KS, a biće dostupan sa 6-stepenim ručnim menjačem. Ipak pitanje je kada i da li će se uopšte ovaj motor naći u ponudi kod nas zbog problema sa kvalitetom goriva kod nas. Dva druga dizelaša u gami su 1,4 D-4D (90 KS) i 2,0 D-4D (126 KS). Toyota sa Aurisom uvodi i novi benzinski motor; 1,6 litarski Dual VVT-i sa 124 KS pri 6000 obrtaja. Osnovni motor u ponudi je 1,4 VVT-i benzina, koji razvija 97KS. Auris će se i proizvoditi u Evropi  i to u Velikoj Britaniji i Turskoj.

A sada malo i o novom Miniju Cooper, koji se upravo pojavio u prodaji i u Srbiji. Ono "novi" Mini je ipak relativno jer je vizuelno ostao gotovo isti kakav je i bio dok su najglavnija unapređenja usmerena na mehaniku i na poboljšanje voznih osobina. Dakle jasno je kako se ni sam BMW (kao vlasnik Minija) nije drznuo da dublje dira u dizajn ovog uspešnog modela. Naime za poslednjih 6 dodina prodato je preko 800.000 komada dosadašnjeg modela Minija, a od toga četvrtina je ostala u Velikoj Britaniji. Iako se na prvi pogled zbog minimalnih estetskih promena i ne vidi da se radi o novom Miniju, to je logična odluka jer se ovde radi o modelu koga karakteriše bezvremenski izgled i čitava armija vernih obožavalaca. Veće promene se kriju ispod lima, gde je spakovana nova "ergela". Osnovni motor je i dalje 1,6 litarski benzinac ali sada sa 88kW/120KS (ranije 115) a u kombinaciji sa doteranim ogibljenjem, omogućuje Miniju da održi prednost nad konkurencijom. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 203 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 9,1 sekundu. Snažnija verzija nosi oznaku Cooper S a ima novi 1,6 litarski turbo motor sa 128kW/175KS (ranije 170). Ova varijanta postiže najveću brzinu od 225 km/h a ubrzanje do stotke je 7,1 sekundi. Bez obzira na snažnije motore, Mini sada troši manje goriva pa se tako Cooper S zadovoljava sa 6,9 litara a slabiji Cooper sa samo 5,8 litara goriva na 100 km. Ko želi da uštedi još više, neka sačeka novu dizel verziju Cooper D sa 1,6L motorom i 110KS i 260Nm obrtnog momenta. Taj troši samo 4,4 litra na 100 km. Prodaja dizel verzije u Evropi počinje tokom aprila kada počinje i prodaja osnovne, One verzije novog Minija. Kao što smo već rekli, spoljašnjost je ostala gotovo ista. Blago povećanje dimenzija (sada 3,70 metra dužine) prate i nove svetlosne grupe napred, nešto istureniji bokovi pozadi i blago poboljšanje aerodinamike. Takođe, prednja svetla više se ne dižu sa poklopcem motora već su pričvršćeni za karoseriju. Novih je i 7 boja za karoseriju. Ono što se ne vidi spolja jeste napredak u ponudi prostora i opreme u kabini. Slabiji kvalitet izrade sada je stvar prošlosti baš kao i izražena skučenost kabine. Instrument tabla nešto je tanja u cilju dobijanja dodatnih nekoliko centimetara prostora za putnike napred. Kupci mogu birati između četiri standardna stila uređenja interijera, dok je dekoracija od imitacije metala obavezna. Posebna pažnja posvećena je bezbednosti. Uz odlične vozne osobine slične kartingu, sada su tu i pneumatici sa run-flat tehnologijom, 6 vazdušnih jastuka, ABS/EBD/CBC elektronski bezbednosni sistemi, ASC+T sistem stabilnosti i trakcije (serijski kod verzije Cooper S), te DSC sistem za nadzor dinamičke stabilnosti ali uz doplatu. Zanimljivo da u kombinaciji sa poslednjim dolazi i Hill Assist sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. I za kraj cene novog Minija kod nas. Osnovni Cooper sa 120KS košta 20.521 evra a Cooper S tačno 24521 evra sa PDV-om. Mini kod nas prodaje firma Delta Motors iz Beograda, Kralja Milana 31a, a njihov telefon za dodatne informacije je 011/3243-959.