home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Dugo smo čekali, ali sada je nova Lancia Delta konačno pred nama. Tačnije, Lancia će oficijelnu promociju nove Delte održati već za mesec dana na predstojećem salonu automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (tržišno lansiranje je planirano za jun). Ova nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. Kako bilo, nova Delta je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Što se palete pogonskih agregata tiče, ona će obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 200KS (svi sa turbo punjačem i šestostepenim menjačima). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem i satelitsku navigaciju. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.





Posle promocije obnovljenog Focusa u hatchback, karavan i sedan verzijama, Ford će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) predstaviti i poslednjeg člana restilizovane porodice ovog modela C segmenta – Focus CC (Coupe-Cabriolet). Prvo što kod obnovljenog Focusa CC upada u oči je naravno njegov novi izgled. Zahvaljujući Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, Focus CC za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok su bokovi i zadnji kraj ostali neizmenjeni. Unutrašnjost (prima četiri odrasla putnika) je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Podsetimo da je Ford prvi put predstavio Focus CC kao koncept sa imenom Vignale još na salonu automobila u Parizu 2004. godine, dok je njegova serijska verzija startovala sa prodajom tek u maju prošle godine. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima u ovoj klasi već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da će ovaj restilizovani Focus CC doći tačno na vreme pred početak ovogodišnje letnje sezone. U borbi sa rivalima poput Opel Astre TT, Renault Meganea CC ili VW Eosa, Focus CC će, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolagati i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, Focus CC je dugačak nešto preko 4,5 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom, a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS, snažniji dvolitarski razvija 145KS, a paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.



Na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) Dacia će premijerno izložiti još jednu karoserijsku verziju svog niskobudžetnog modela Logan. Tako posle Logana u limuzinskoj, MCV, Van i Pick up varijanti na tržište stiže i hatchback model sa petora vrata koji je inače u Južnoj Americi poznat kao Renault Sandero (ova špijunska slika prikazuje Dacijinu verziju ovog modela, koji se od Renault Sandera razlikuje pre svega po drugačijoj maski hladnjaka). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima (prema ranijim najavama) biti dostupan od jula ove godine. Naravno, Sandero/Logan hatchback je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu se Sandero oprema 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60, odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 85KS. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,4 i 1,6 16V benzince sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaše sa 70 i 85KS. Cena u Evropi? Kako stvari sada stoje, od 7900 evra pa naviše.



TTP Porsche 911 Carrera

5 Feb 2008 - 01:23 Tuning Link

Vlasnicima aktuelnog Porschea 911 Carrera (serija 997) su od sada na raspolaganju tri turbo paketa nemačkog tjunera TTP, namenjena povećanju snage ovog modela. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 420KS i 570Nm obrtnog momenta, što je zasluga (između ostalog) dva K16 turbo punjača, sportskog filtera za vazduh, novog interkulera i modifikovane elektronske kontrolne jedinice motora. Sledeći nivo znači 450KS i 600Nm (skoro sve gore pomenuto plus dva K24 turbo punjača, smanjen stepen kompresije, ojačano kvačilo), dok treći, najjači paket podrazumeva 650KS i 920Nm (dva turbo punjača, veći interkuleri, sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora...). Kome ni 650 konja nije dovoljno, ovaj bavraski tjuner već priprema i kit za povećanje snage motora u Porscheu 911 Turbo sa standardnih 480 na svih 720KS...



Korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je posle nekoliko tzv. teaser slika juče objavio i prvu zvaničnu fotografiju svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji istoimeni model. Na ovoj slici se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.  



Na samom zalasku svoje karijere Alfa Romeo 147 je doživeo još jednu limitiranu verziju, koja će se u varijantama sa 3 i 5 vrata naći u prodaji 9. februara ove godine. U stvari, ova nova Alfa 147 Collezione predstavlja doteranu varijantu istoimenog limitiranog modela iz prošle godine, koji je zahvaljujući svom uspehu doživeo unapređenje za prodajnu sezonu 2008. Ovogodišnja Alfa 147 Collezione se odlikuje spuštenim ogibljenjem, novim kombinacijama boja, kožnim interijerom i ekskluzivnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima. Po prvi put se Alfa 147 Collezione nudi i sa Ghiaccio White belom bojom u kombinaciji sa crnim krovom. Od standardne opreme treba izdvojiti i klima uređaj, komande za CD plejer na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, alarm, ABS, EBD, BAS i ASR. Za pogon su zaduženi 1,6 litarski benzinac i 1,9 JTDM dizelaš, a oba razvijaju po 120KS. Cena za osnovnu Alfu 147 Collezione u Velikoj Britaniji iznosi 13.950 funti (oko 18.520 evra).



Tjuning kompanija G-Power je proteklog vikenda na nemačkoj stazi Papenburg uspela da svojim modelom Hurricane M5 postigne maksimalnu brzinu od 360 km/h, što ovaj M5 čini najbržim BMW-om registrovanim za svakodnevni saobraćaj. Dosadašnji rekord je inače držao AC Shnitzer BMW M6 Tension sa najvećom brzinom od 332 km/h. Ovde treba napomenuti da ljudi iz G-Powera tvrde da njihov Hurricane M5 može i do 400 km/h, ali su loši vremenski uslovi na dan testiranja sprečili dalja testiranja. Hurricane M5 pokreće poznati 5,0 litarski V10 agregat (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Sa ovim potonjim je i postignuta pomenuta brzina od 360 km/h.




Rolls Royce već neko vreme kupcima sa dovoljno dubokim džepovima nudi produženu verziju svog Phantoma (za 25 cm duža od standardnog modela), a kome ni to nije dovoljno, rešenje nudi Mutec, čiji Phantom je dugačak svih 6,93 metara ili 110 cm više od standardnog modela. Što se izgleda tiče, Mutec nije dirao ni klasična prednja, ni tzv. "samoubilačka" zadnja vrata, a između njih je postavio novo, treće bočno staklo. Ovakav Phantom sada nudi četiri individualna sedišta pozadi, koja su okrenuta jedna prema drugima. Najveći mogući luksuz se naravno podrazumeva.

  



Hyundai je posle premijere svog novog luksuznog modela Genesis na nedavno završenom salonu automobila u Detroitu (o Genesisu više OVDE), za predstojeći salon u Čikagu pripremio još dve američke premijere : restilizovanu Sonatu i novu Elantru Touring. Što se tiče obnovljene Sonate (čija prodaja je već počela u J. Koreji), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija, hromirana maska hladnjaka i veća svetla (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da je Sonata dobila četvorocilindrični DOHC Theta II agregat (zapremine 2,4 litarski, snage 175KS i 229Nm), koji se odlikuje većom snagom, boljim ubrzanjem i nižom potrošnjom goriva (uparen je sa 5-stepenim automatikom). U ponudi je i veći 3,3 litarski V6 motor sa 249KS pri 6000 o/min. i 310Nm pri 4500 o/min., u kombinaciji sa novom Shiftronic automatskom transmisijom sa 5 stepeni. Sve Sonate se inače serijski opremaju elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti). Od ostalih elementata serijske opreme treba izdvojiti 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, keyless entry sistem sa alarmom, cruise control, klima uređaj i AM/FM/XM/CD/MP3 audio sistem.


Hyundai Elantra Touring


Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, i to u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a za nekoliko dana Korejci će na salonu u Čikagu ovaj automobil zvanično promovisati i u njegovoj serijskoj varijanti (mi u Evropi ovaj model već nekoliko meseci znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinski motor, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni Shiftronic automatik nudi kao opcija. Elantra Touring je dugačka 4475 mm, široka 1765 mm, visoka 1519 mm, dok joj međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, klima uređaj, deljiva zadnja klupa (u odnosu (60:40), cruise control, keyless entry sistem sa alarmom, vozačevo sedište podesivo u 8 smerova, a od opcija kupcima su na raspolaganju (između ostalog) i kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne.   



Sem standardnih verzija restilizovanog Mercedesa SL (o tome više OVDE), nemačka fabrika će u paleti ovog modela imati i dve sportske varijante: SL 63 AMG (na slikama) i SL 65 AMG. Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG (zamenjuje dosadašnji SL 55 AMG) zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta, dok je za snažniji SL 65 AMG i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h. Inače, SL 63 AMG je uparen sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, a SL 65 AMG sa 5-stepenom Speedshift automatskom transmisijom. Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Kao što se vidi sa ovih fotografija, najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima AMG sportskog izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, doterana instrument tabla, sportski trokraki volan, AMG sportska kožna sedišta, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem.




Izvor : www.blic.co.yu

Ova godina bi trebalo da bude revolucionarna kada je u pitanju korišćenje kiseonika kao goriva, jer bi napokon trebalo da počne proizvodnja na veliko automobila na kiseonik. U pitanju je model OneCAT kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije.

Uskoro kreće masovna proizvodnja automobila na kiseonik u pogonima kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije. Ugovor o saradnji potpisan je prošle godine, a kompanija „Tata“ u projekat ulaže 20 miliona evra. Proizvodnja modela OneCAT trebalo bi da počne tokom ove godine.
U pitanju je automobil dužine 340 centimetara, a najavljuju se dve verzije - trosed bez krova i šestosed s krovom.
Automobil će imati mogućnost da koristi i benzin kao gorivo, kako bi se autonomija vožnje povećala na 800 kilometara, uz potrošnju od samo 1,5 litara na 100 kilometara. U gradskoj vožnji, kada je pogon na kiseonik u pitanju, emisija ugljen-dioksida je nula, a kod pogona na benzin samo 30 grama po kilometru. Predviđena cena automobila iznosi 3.500 evra, odnosno 5.000 za skuplju verziju.
Automobil sa pogonom na kiseonik postoje već nekoliko godina. U pitanju je o vizionarski poduhvat bivšeg inženjera u Formuli 1, Francuza Gaja Negrea, koji je pre 18 godina osnovao kompaniju „Moteur Development International“, a 2002. stvorio prvi automobil sa pogonom na komprimovani koseonik. Motori modela MiniCAT i CityCAT su ograničeni na 25 konjskih snaga, a koriste kiseonik iz rezervoara pod pritiskom od 300 bara. Punjenje se vrši na posebnoj pumpi ili kod kuće uz pomoć električnog kompresora. Vozilo ima i električni motor koji održava pritisak, pa je i njega potrebno povremeno napuniti.



Američki GMC je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje već za neki dan) pripremio novu hibridnu studiju pick up vozila sa 4 vrata i 4 sedišta, zvanično nazvanu GMC Denali XT Concept. Iako Denali XT Concept svojim mišićavim izgledom (ogromna prednja maska, veliki točkovi od 23 inča, naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male staklene površine) asocira na klasične pick up i SUT (Sport Utility Truck) modele, ovaj automobil se u stvari bazira na GM-ovoj Zeta platformi, koju već koriste putnički automobili kao što su Pontiac G8, Chevrolet Camaro i australijski Holden Commodore (vešanje napred i pozadi je nezavisno, a može da se podešava po visini). Ovaj koncept je u stvari dizajniran i razvijen u Australiji (potpisuje ga Holden Design), a na aprilskom salonu u Njujorku biće izložena još jedna studija za čiji razvoj će takođe biti zadužena ova australijska grana GM-a. Denali XT concept je dugačak 5207 mm, širok 1938 mm, visok 1587 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3134 mm, dok je sanduk za teret pozadi dugačak 1397 mm, a širok 1206 mm. Denali XT Concept pokreće 4,9 litarski V8 benzinski motor sa 243kW/326KS (pored benzina može da koristi i etanol E85 gorivo) u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom. To u praksi znači da prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), ovaj automobil može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage uključiće se i V8 motor. Zahvaljujući tome, fabrika tvrdi da je potrošnja manja za svih 50% u odnosu na neki slični pick up model koga pokreće samo benzinski motor. Pomenuti V8 motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi nekoliko cilindara kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 4,9L V8 motor može da radi i u ekonomičnijem modu.

VIDEO : GMC Denali XT Concept

 



Nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela Abt Sportsline predstavlja svoju obradu dva SUV modela iz palete ovog proizvođača automobila. Prvo je na redu kompaktni Abt Volkswagen Tiguan VS 4, koji je pretrpeo opsežna doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktiviniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan VS 4 opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.


Abt Volkswagen Touareg


Novi, tačnije obnovljeni VW Touraeg se već neko vreme nalazi na tržištu, a na slikama vidite sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela u režiji ove nemačke ujining kuće. Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt oprema Touareg sa BR felnama od 19, 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Uz to, Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojom podlogom i bilo kojim izazovom. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Abt Sportsline nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju), sledi 3,0 TDI u verzijama sa 199kW/270KS i 221kW/300KS (serijski 225KS), pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+ 47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.




Mitsubishi je za salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) koji počinje sledeće nedelje, sem obnovljenog Galanta (o njemu više OVDE), pripremio i blago osveženi Eclipse (i u Coupe i u otvorenoj Spyder verziji). Promene nisu velike i svode se pre svega na doterani prednji kraj, koji sada zahvaljujući trapezodnom grilu i crnom centralnom delu branika podseća na Mitsubishi Lancer Evolution, pa i na novi Nissan GT-R. U ponudi su dva motora; slabiji 2,4 litarski četvorocilindrični sa 162KS u modelu Eclipse GS i jači 3,8 litarski MIVEC V6 sa 265KS i 355Nm za verziju Eclipse GT. Eclipse GS se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem (4-stepeni automatik je opcija), dok je Eclipse GT uparen manuelnim menjačem sa 6 stepeni (opcija je Sportonic automatska transmisija sa 5 stepeni). Svi modeli se serijski opremaju disk kočnicama na sva četiri točka, ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), dok je Eclipse GT opremljen i elektronskom kontrolom stabilnosti, duplim završetkom izduvnog sistema i većim, ventilirajućim zadnjim diskovima.




Abt R8

2 Feb 2008 - 17:59 Tuning Link

Osim modela AS4 i AS5 (na bazi Audija A4 i A5) o kojima je bilo reči pre nekoliko dana, nemački tjuner Abt Sportsline se pobrinuo i za Audi R8. Za dinamičniji izgled brine se Abt-ov aero body kit (od karbon fibera), koji uključuje veliko zadnje krilo, bočne otvore za vazduh, pragove, kao i prednji spojler i modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora (upotrebom karbon fibera smanjena je težina i poboljšana distribucija mase automobila). Od ostalih novih elemenata treba izdvojiti sportski izduvni sistem sa četiri završetka, set 20 inčnih Abt-ovih BR aluminijumskih točkova (napred 9x20, pozadi 11x20, gume 245/30), kao i dvobojnu karoseriju (po želji kupca). Paket promena zaokružuju spušteno sportsko ogibljenje (napred za 15, pozadi za 30 mm) i Abt-ov sportski kočioni sistem sa diskovima od 380 mm. Motor nije diran pa 4,2 litarski agregat i dalje razvija 309kW/420KS i 430Nm obrtnog momenta (u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem), što je dovoljno da ovaj dvosed sa pogonom na sva četiri točka od 0 do 100 km/h ubrza za 4,6 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 301 km/h.