home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Sem slika budućeg Aston Martinovog modela Rapide (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete su ovih dana uspeli da naprave i prve špijunske snimke još jednog novog automobila ove britanske marke. Ovog puta radi se o otvorenoj, kabriolet verziji modela DBS, koji će u skladu sa tradicijom najverovatnije poneti ime Aston Martin DBS Volante (fotografije su inače nastale negde na severu Švedske). I DBS sa platnenim krovom će, kao i DBS Coupe, koristiti poznati 6,0 litarski V12 motor sa 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. I DBS Volante će brzinu od 100 km/h dostizati za nešto više od 4 sekunde (DBS Coupe 4,3 sekunde), dok će maksimalna brzina biti oko 300 km/h. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa će i DBS imati karbon-keramičke kočnice. Očekuje se da cena za DBS Volante bude tek nešto manja od 300.000 evra.






Ovaj špijunski video prikazuje novi Volkswagenov Golf VI, koji je nažalost i dalje prilično zamaskiran, i to upravo na onim najzanimljivijim mestima automobila - na prednjem i zadnjem delu, dok je bok skoro potpuno otkriven i jasno pokazuje ogromnu sličnost sa aktuelnim Golfom "peticom". Drugim rečima, budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i pretpostavljalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.



Na internetu su se pojavile špijunske fotografije skoro u potpunosti nemaskiranog Aston Martina Rapide u serijskoj verziji, koji je u formi koncept vozila inače predstavljen pre dve godine na salonu automobila u Detroitu. Neke velike potrebe za maskiranjem ove sportske kupe-limuzine sa 4 vrata u stvari i nema, jer ako je suditi po ovim slikama, budući serijski Rapide će biti veoma sličan istoimenom konceptu od pre dve godine, koji je odmah osvojio simpatije javnosti svojim izgledom (manjih izmena će jedino biti na zadnjem delu). Ovde i podsećanje da je bivši vlasnik Aston Martina, američki Ford, u jednom trenutku stopirao planove o serijskoj proizvodnji Rapidea, ali je novi vlasnik britanske marke (konzorcijum na čelu sa Davidom Richardsom) ipak odlučio da se krene sa proizvodnjom ovog modela. Aston Martin je Rapide postavio na platformu modela DB9, od koga je pozajmljen i V12 agregat, ali koji će umesto standardnih 450KS u Rapideu razvijati nešto veću snagu (oko 480 konja). Zvanična promocija se očekuje tokom 2009. godine, kada će se Rapide sukobiti sa sličnim modelima, kao što su Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro se očekuju i Fisker Karma, Porsche Panamera, Audi A7 i sličan model iz BMW-a. Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja Rapidea se neće odvijati u Velikoj Britaniji, već u pogonima nekog od maloserijskih evropskih proizvođača (pominju se austrijska Magna-Steyr, nemački Karmann, italijanski Pininfarina).




Iako će zvanična promocija serijske verzije novog Dodgea Challenger biti održana početkom februara meseca na salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show), zahvaljujući spretnim lovcima na automobilske novitete, u prilici smo da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Prema ovim slikama, serijski primerak se tek neznatno razlikuje od koncept automobila, odnosno razlike se svode na modifikovana zadnja svetla, jednostavniji prednji gril, veće retrovizore i doterane kvake na vratima. Chrysler (vlasnik Dodgea) je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za model Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da budu objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov).

 



Audi A4 Allroad

13 Jan 2008 - 00:57 Top secret Link

Sem postojećeg modela A6 Allroad, nemački Audi bi prema različitim izvorima tokom 2009. godine kupcima trebalo da ponudi i manji A4 Allroad, koji će se bazirati na budućem karavanskom modelu A4 Avant. Tako je uostalom nastao i pomenuti A6 Allroad, koji u osnovi predstavlja (pro)terenski automobil na bazi Audija A6 Avant. Drugim rečima, karavan sa višim klirensom (rastojanje od tla), Quattro pogon na sva četiri točka i zaštitni plastični elementi na karoseriji (ovi potonji su zaslužni i za nešto robusniji izgled automobila). Sličan recept primenju i ostali proizvođači, poput recimo Subarua sa modelom Outback i švedskog Volvoa sa XC70. Kako bilo, A4 Allroad bi trebao da dobije vazdušno vešanje, S-tronic menjač sa duplim kvačilom i, između ostalih, dvolitarski turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 143KS i 320Nm i jačoj sa 170KS i 350Nm. Iako za sada A4 Allroad (na slici njegov mogući izgled) još uvek nije dobio zeleno svetlo za proizvodnju, imajući u vidu uspeh Audija A6 Allroad, njegova proizvodnja je ipak vrlo verovatna.



General Motors je juče objavio još jednu zvaničnu sliku predprodukcijske verzije novog Chevrolet Camara. Ovog puta slika prikazuje prednji kraj ovog modernog muscle car modela, a treba reći da će neki detalji (prednja svetla pre svega) sa automobila na slici najverovatnije pretrpeti izmene pre nego što počne proizvodnja serijske verzije (prvu sliku od pre nekoliko dana koja pokazuje zadnji deo novog Camara možete pogledati OVDE). Podsećamo da je prvi čovek GM-a Bob Lutz nedavno izdao naređenje da se sa prototipova Camara, kojima se vrše putna ispitivanja, skinu sve kamuflaže, što znači da uskoro možemo očekivati još ovakvih slika nemaskiranih primeraka novog Camara.



Bugatti Projekt Lydia

11 Jan 2008 - 17:11 Top secret Link

U Bugattiju su izgleda odlučili da povrate titulu najbržeg (serijskog) automobila na svetu, koju je u septembru prošle godine njihovom Veyronu preoteo američki SSC Ultimate Aero Twin-Turbo (o tome više OVDE). Naime, prema pisanju nemačkog magazina Auto Motor und Sport, Bugatti priprema novi supersportski automobil (trenutno poznat kao Projekt Lydia), koji bi uz pomoć V12 motora sa 1175KS bez problema mogao da postiže brzine preko 400 km/h (za podsećanje, Veyron raspolaže sa 1001KS i postiže 407 km/h). Sudeći po ovim crtežima iz Auto Motor und Sporta, Bugatti Projekt Lydia (Lydia je inače ime žene Ettorea Buggatija) veoma liči na takmičarske automobile iz recimo trke 24 sata Le Mana, ali će svakako biti legalizovan i za vožnju po običnim putevima. Bugatti Projekt Lydia (težak skoro 1500 kg) bi trebalo da bude gotov 2009. godine, a ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, odnosno ako se složi Martin Winterkorn (šef Volkswagena koji je vlasnik Bugattija), na tržištu bi se pojavio 2010. godine (u seriji od 70 komada i sa cenom od 2,5 miliona evra).



Mercedes CLC

9 Jan 2008 - 11:25 Top secret Link

Mercedes je objavio prvu i to tzv. teaser sliku svog novog manjeg kupea CLC, koji će zameniti dosadašnji model C Sport Coupe. Novi CLC će imati zvaničnu premijeru već krajem ovog meseca u Berlinu, na događaju Mercedes-Benz Fashion Week, koji se ove godine održava po drugi put, i to u periodu od 27. do 31. januara 2008. CLC treba da predstavlja atraktivan i pristupačan ulazak u Mercedesovu kupe porodicu modela, a cilja pre svega na mlađe kupce. Iako se bazira na odlazećoj C klasi Sport Coupe, novi CLC prema navodima nemačke fabrike ima oko 1100 delova koji su potpuno novi ili značajno modifikovani u odnosu na C Sport Coupe. CLC će dobiti novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužan za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), moderan infomarcioni i zabavni sistem sa displejom u boji, kao i snažniji 1,8 litarski četvorocilindarski benzinski motor, koji raspolaže sa 135kW/184KS (potrošnja je u odnosu na prethodni model po tvrdnji fabrike manja i za 10,8%). Više detalja dakle tek sledi.



Razvoj serijske verzije novog Chevroleta Camaro je u punom jeku, a na General Motorsovom FastLane blogu se pre neki dan pojavila i ova prva zvanična slika ovog modernog muscle car modela, i to bez ikakve maske. Prvi čovek GM-a Bob Lutz je naime izdao naređenje da se sa prototipova Camara, kojima se vrše putna ispitivanja, skinu sve kamuflaže, što u praksi znači da ćemo uskoro imati pravu poplavu špijunskih slika nemaskiranih primeraka ovog modela (u GM-u kao da to priželjkuju, pa najavljuju nova putna ispitivanja prototipova Camara na putevima SAD-a i Australije). Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a prema sadašnjim informacijama njegove zadnje točkove pokretaće V6 i V8 benzinci. Proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja startovati početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).



Do salona automobila u Detroitu gde će Mazda predstaviti redizajnirani model RX-8, ostalo je još oko nedelju dana (za predstavnike medija otvara se 13. januara), ali smo zahvaljujući ovim skeniranim slikama iz jednog japanskog magazina u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog noviteta. Vizuelne promene u odnosu na dosadašnji model i nisu velike, tačnije restilizovana verzija je dobila novi izgled prednjeg kraja (novi gril, drugačiji otvori za vazduh, nova svetla za maglu, šira prednja svetla), kao i doterana zadnja svetla (sa dvostrukim LED prstenovima). Model na slikama je verzija RS i u njegovoj opremi se nalaze Recaro sportska sedišta, aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnji spojler i Bilstein amortizeri. Što se motora tiče, za sada nema najava o nekim promenama na rotacionom motoru, koji se u sadašnjem modelu nudi u dve verzije; u slabijoj sa 192 i jačoj sa 231KS. Za neke konkretnije detalje ćemo dakle ipak morati da sačekamo na salon u Detroitu, a podsećamo da je u nedavnom kratkom saopštenju za medije ova japanska fabrika najavila da će RX-8 pretrpeti izmene na polju dizajna, kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.




Prema pisanju nemačkog magazina Auto Motor und Sport, Audi će već 13. januara na predstojećem salonu automobila u Detroitu promovisati studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom! Iako Auto Motor und Sport novi R8 V12 TDI naziva studijom, prema raznim izvorima vrlo je moguće da ovaj model ipak uđe i u serijsku proizvodnju. Pomenuti V12 TDI motor raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (već je najavljen i za Audi Q7 V12 TDI), a sa njim bi Audi R8 V12 TDI do 100 km/h trebao da ubrzava za samo 4,2 sekunde, maksimalna brzina će biti preko 300 km/h, a prosečna potrošnja oko 10 litara dizela na 100 km. U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke, a treba napomenuti da je R8 V12 TDI i 100 kg teži od benzinskog R8. Audi R8 V12 TDI Concept će biti i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga novih spojlera, pragova, modifikovanog zadnjeg dela i doterane "single-frame" maske hladnjaka.



Abarth 500 SS

3 Jan 2008 - 00:55 Top secret Link

O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a ovo su najnovije impresije mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju, koji za metu ima Mini Cooper S (slike su inače iz britanskog magazina AutoExpress). Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, standardni Abarth 500 sa 135 konja imaće svetsku premijeru početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a Abarth 500 SS se očekuje pred početak leta. Cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.





Holandska kompanija Vandenbrink Design BV nam je do sada bila poznata po svom modelu Vandenbrink GTO, modernoj interpretaciji legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962. Osim njega, holandska firma je nedavno maloj grupi privilegovanih predstavila i kabriolet Vandenbrink GT Convertible (kao i GTO, i Vandenbrink GT Convertible se bazira na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano). Međutim, sem modela GTO i GT Convertible, Holanđani sada planiraju i sportski karavan na bazi Ferrarija, ali ne na bazi modela 599 GTB Fiorano već Ferrarija 612 Scaglietti. Automobil će se zvati Vandenbrink 612 Shooting Brake, a biće napravljen u veoma maloj seriji i po naravno astronomskoj ceni. Detalji o motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO predvideo ugradnju dva motora, koji će biti tjunirani u nemačkoj firmi Edo Comeptition, što bi moglo da znači da će i 612 Shooting Brake dobiti pojačani V12 agregat u režiji pomenute nemačke tjuning kompanije (standardni Ferrari 612 Scaglietti inače iz 5,75 litarskog motora izvlači 397kW/540KS).



Posle mnogobrojnih fotografija maskiranih primeraka novog Citroena Berlingo, koje su se vrtele po internetu proteklih nekoliko meseci, evo konačno i jedne dobre slike ovog modela bez ikakve maske. Slika je napravljena ovih dana u Francuskoj i prikazuje definitivni i konačan izgled nove generacije ovog manjeg polivalentnog modela, i to u putničkoj verziji (postojaće naravno i komercijalna varijanta namenjena pre svega dostavi robe u urbanim sredinama). Velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Prema nezvaničnim informacijama, premijera novog Berlinga bi trebalo da se održi već u januaru 2008. godine, dok bi prodaja startovala nekoliko meseci kasnije (nedugo posle promocije novog Berlinga možemo očekivati i pojavljivanje njegovog dvojnika u vidu novog Peugeotovog Partnera). Informacije o motorizaciji Berlinga su za sada veoma škrte ali se očekuje ugradnja široke palete benzinskih i dizel motora. Jedan benzinac je verovatno 1,4 litarski sa 75KS, a drugi poznati 1,6 litarski agregat u verzijama sa 90 i 109 konja. Što se dizelaša tiče, možemo očekivati 1,6 litarski HDi u varijantama sa 92KS i 110 konja, a možda i manji 1,4 litarski HDi sa 70KS iz novog Citroena Nemo. Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. U vezi s tim; budući da je Renault novi Kangoo postavio na platformu svog modela Scenic (a ne Clia kao ranije), tako je i Citroen za novi Berlingo upotrebio platformu Citroena C4. Inače, Citroen Berlingo predstavlja jednog od braće blizanaca iz PSA grupacije lansiranih još daleke 1996.godine. Tada su naime Citroen i njegov klon Peugeot Partner stvorili potpuno novu klasu automobila, ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, pa se vreme za zamenu odavno primaklo. Jeste da su oba modela osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi model Berlinga/Partnera željno iščekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota.



Lancia Delta se vraća

24 Dec 2007 - 13:42 Top secret Link

Prema poslednjim (nezvaničnim) vestima, Lancia će oficijelnu promociju nove generacije svog modela Delta održati već u martu 2008. godine na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show), dok je tržišno lansiranje planirano za jun iste godine. Nova Delta za 2008. godinu će se bazirati na konceptu Lancia Delta HPE (na slici), koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila prošle godine na salonu u Parizu. I serijska verzija zadržaće dužinu od 4500 mm, kao i međuosovinsko rastojanje od 2700 mm, dok će paleta motora obuhvatati benzinske i dizel agregate sa rasponom snage od 120 do 200KS. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn je potpisao Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.