home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Dok kod nas traje akcija prodaje aktuelnog Jazza po sniženim cenama, u Hondi užurbano pripremaju njegovog naslednika. Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, branike i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok je pozadi novi Jazz (negde se prodaje i kao Fit) dobio izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Jazz će biti nešto veći u odnosu na sadašnji model, samim tim i prostraniji. Naime, dužina će umesto sadašnjih 3,84 iznositi 3,90 metra, veća je i širina (biće 1695 mm, odnosno plus od 20 mm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I novi Jazz će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. U unutrašnjosti možemo očekivati i novu instrument tablu i bolji kvalitet upotrebljenih materijala. Novi Jazz će pokretati VTEC benzinci od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min., ali je najveća novost u stvari da će paletu agregata konačno upotpuniti i dizelaš. Premijera novog Jazza bi trebalo da se održi na salonu automobila u Tokiju u oktobru ove godine, dok bi prodaja počela početkom 2008.





Novi BMW Z4 za 2009.

22 Avg 2007 - 00:40 Top secret Link

BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti početkom 2009. godine, a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog izgleda), jeste da novi Z4 umesto platnenog (kakav ima aktuelni Z4) dobija tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK a i nedavno predstavljeni BMW 3 Coupe-Cabrio. Prema ovom renderingu, novi Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, a od novih detalja tu su novi prednji deo automobila, koji za uzor koristi nedavno promovisan BMW CS Concept (naročito dizajn "bubrega" i svetala). Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, jer bavarska kompanija želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu  klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster (taj će se najverovatnije zvati Z2). Paleta motora će najverovatnije obuhvatati benzince od 2,5 litra (sa 177KS i 218KS), 3,0 L (265KS), 3,0 L Bi-turbo (306KS) i novi 4,0 litarski V8 agregat sa 420KS, koji je nedavno ugrađen u novi BMW M3. Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Posle meseci i meseci glasina i nagađanja, Volkswagen je konačno počeo sa testiranjima novog Coupe modela sa četiri vrata na bazi svog Passata (nešto slično Mercedesovoj CLS klasi). Naravno, to nije promaklo automobilskim paparacima, pa je ovaj primerak delimično maskiranog Passata Coupe uhvaćen proteklih dana tokom testiranja negde na jugozapadu SAD-a. Prema ranijim najavama, VW će Passat Coupe predstaviti na salonu automobila u Detroitu, početkom januara naredne godine, a cena bi mogla da počinje od oko 30.000 evra. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata agregate od 1,8 litarskog TSI benzinca sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom (ovakav najjači Passat Coupe bi koštao oko 40.000 evra). Od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI sa 140 i 170KS. Od opcija na raspolganju će biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za perkiranje. Postoje i indicije da bi Volkswagen mogao da se "odvaži", pa da Passat Coupe predstavi već za nekoliko nedelja na domaćem salonu u Frankfurtu, makar samo kao koncept automobil.

Foto : Hans G Lehmann





Posle nekoliko dobrih crteža, koji su se vrteli po internetu poslednjih nekoliko meseci, lovci na automobilske novitete su konačno uspeli da naprave i nekoliko prvih fotografija Audijevog modela A3 u kabrio izdanju. Premijera se očekuje u martu naredne godine, i to na salonu automobila u Ženevi, dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova, čime će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za četiri odrasla putnika, a zadnji kraj će pretrpeti korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. A3 Cabrio pokretaće benzinski i dizel motori već poznati iz A3 hatchbacka, odnosno benzinci od 1,4 litra sa 92kW/125KS, 1,8 L sa 118kW/160KS, 2,0 L od 195kW/265KS (model S3 Cabrio), dok će ljubiteljima dizelaša na raspolaganju biti 2,0 litarski TDI agregati sa 103kW/140KS i 125kW/170KS. Inače, u Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide u budućoj BMW-ovoj seriji 1 u kabrio varijanti. Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine, i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine, a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a, dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica.



Nemački AutoBild (www.autobild.de) navodi da su ovo prve slike novog VW Golfa VI, o kome se poslednjih meseci mnogo piše, a još više nagađa. Zato još više privlače pažnju bombastični naslovi "Svetski ekskluziv", "prve slike", "kako stvarno izgleda" na naslovnoj strani najnovijeg broja ovog nemačkog magazina. Na stranu atraktivni naslovi, koji služe da se proda novina, ali AutoBildove kompjuterski generisane slike obično i nisu daleko od konačnog proizvoda. Da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme. Prema ovim slikama (ako se pokažu verodostojnim), budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše pretpostavljalo i ranije. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima, tako da se ovde radi o evoluciji izgleda postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji su praktično nepromenjeni u odnosu na aktuelnu "Peticu"). Osim toga, i dimenzije će biti veoma slične postojećem modelu. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze i novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.

 



BYD Auto F-1

17 Avg 2007 - 00:56 Top secret Link

Kineski automobili su poznati po niskim cenama, lošim rezultatima na testovima bezbednosti, a posebna priča je njihovo kopiranje dizajna već postojećih evropskih i japanskih automobila. Firma BYD Auto naravno nije nikakav izuzetak, pa tako ne iznenađuje činjenica da će njihov novi, i ujedno najmanji model u paleti, planiran za kraj 2008. ili 2009. godine, biti samo dobra kopija aktuelne Toyote Aygo. Prema prototipovima, koji su pre nekoliko meseci uhvaćeni tokom fabričkih testiranja i prema ovim kompjuterskim crtežima, ovaj BYD F-1 se od originala razlikuje samo po modifikovanim prednjim i zadnjim svetlosnim grupama i znaku proizvođača na maski hladnjaka i zadnjim (staklenim) vratima. Ako je i od Kineza, mnogo je. Zanimljivo je takođe da kineski sajtovi zaključuju da je F-1 prilično cool auto (upotrebili su baš tu reč) te da liči na Citroen C2 (modifikovani Peugeot 206 za Kinu), a Toyotu Aygo uopšte ne pominju, kao da ne postoji. BYD auto je i inače poznat po klonovima različitih modela. Tako BYD F3 predstavlja plagijat Toyote Corolle sedan (sada već stare generacije), model F6 je kombinacija stilova Honde Accord (američke verzije) i Mercedesa S klase, a kabriolet F8 je čista kopija Mercedesa CLK (prednji deo) i Renaulta Megane CC (bok i zadnji kraj automobila).



Mercedes 300 SLC

16 Avg 2007 - 00:45 Top secret Link

Kao što je poznato, Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela 300 SLC (nosi kodnu oznaku W198), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren. Najnovije viđenje njegovog mogućeg izgleda vidite na slikama iz nemačkog magazina Auto Motor und Sport, prema čijim informacijama Mercedes razmatra dva različita pravca u dizajniranju novog sportiste : prvi je retro stajling, koji se bazira na originalnom modelu 300 SL iz pedesetih godina prošlog veka, a drugi je futuristički, odnosno avangardni pravac. Ovi crteži se baziraju na prepostavci da će Mercedes za novi 300 SLC izabrati retro dizajn. Novi SLC biće izrađen u partnerstvu sa kompanijom HWA AG, Mercedesovim zvaničnim partnerom u DTM šampionatu (tačnije HWA AG će biti zadužen i za razvoj i za proizvodnju SLC-a). Prema sadašnjim informacijama, SLC će pokretati AMG-ov 6,2 litarski V8 motor sa oko 620KS. SLC bi trebao da bude lakši i kompaktnijih dimenzija u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren, a baziraće se na sledećoj generaciji modela SL (serija R231), koji će se pojaviti 2010. ili 2011. godine. I SLC će imati vrata, koja će se otvarati u vis; detalj koji će ga povezivati na aktuelnim SLR-om. Očekuje se da cena za SLC, kada se 2010. godine bude pojavio u prodaji, bude između 140.000 i 200.000 evra.



Kao što se i očekivalo posle predstavljanja prototipova na salonima u Parizu i Detroitu, Audi će u drugoj polovini 2008. godine na tržište lansirati i serijsku varijantu svog SUV modela Q7 pokretanog izuzetnim 6,0 litarskim TDI dizel motorom sa svih 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (dostupan već od 1750 obrt./min.). To će omogućiti Audiju Q7 V12 TDI ubrzanje do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, ali će maksimalna brzina biti ograničena na "samo" 250 km/h (bez blokade bi verovatno mogao preko 300 km/h). Motor već sada zadovoljava nove Euro5 norme, dok će prosečna potrošnja iznositi 12 litara dizela na 100 km. Prototip ovog Audija je pre nekoliko dana uhvaćen tokom testiranja, i to praktično bez ikakve kamuflaže. U odnosu na standardni Q7, ovaj V12 TDI ima agresivniji aero body paket, pre svega se ističu novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, novi alu točkovi, dorađena single-frame maska kao i branici i pragovi u potpunosti u boji karoserije.

 



Nissan priprema manji sportski coupe, koji bi trebao da se na tržištu pojavi do 2010. godine. Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je bio popularan među mlađim kupcima. I novi coupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slici. Dizajneri su inspiraciju pronašli u novijim Nissanovim koncept modelima poput modela Urge i Foria Concept. Novi coupe biće dugačak 4,35 metra, a pokretaće ga 2,0 litarski motor sa oko 250KS. 



Objavili smo već nekoliko špijunskih slika novog Hyundaijevog modela Coupe (u Americi Tiburon), a juče se na netu pojavila i ova skica tog automobila za koju mnogi smatraju da predstavlja zvaničan fabrički crtež, koji je nekako procureo u javnost. Izgled automobila na skici liči na osnovni oblik prototipova, koji su nedavno uhvaćeni tokom testiranja u SAD-u, a sada smo u prilici (ako je ovo stvarno zvanična skica) da vidimo kako će definitivno izgledati prednji deo novog Coupea, koji je na onim špijunskim slikama od pre nekoliko dana naravno bio zamaskiran. Da podsetimo da je Hyundai i zvanično potvrdio da će novi Coupe/Tiburon imati pogon na zadnje točkove, a premijera se očekuje krajem 2008. ili 2009. godine. Inače, budući Coupe dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, naročito u širini. Kako će novi Coupe/Tiburon imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor, dok bi osnovnu motorizaciju činio V6 agregat (bar u Americi, dok bi u Evropi mogao da se ponudi i sa četvorocilindričnim motorom).



Audi A5 Sportback

10 Avg 2007 - 01:10 Top secret Link
 

Ovo na slikama nije ni Audi A5 Avant (karavan), ni klasični hatchback (kombi-limuzina), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-coupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog coupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback očekuje 2009. godine. A dotle, evo šta se zna o ovom novitetu. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju rešenja bokova sa budućeg A4 i novog zadnjeg dela. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored obrtnog momenta 40/60% napred/nazad). Sportback sa Quattro pogonom dobiće i novi QVT sistem (Quattro Torque Vectoring), koji ima mogućnost raspoređivanja snage i momenta posebno na svaku osovinu kao i pojedinačno među zadnjim točkovima. Ovim se dobija bolja trakcija i stabilnost automobila. Paleta agregata obuhvataće tri benzinska 4-cilindrična turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem (TFSI) i snagom od 150, 177 i 211KS, slediće V6 motor zapremine 3,2 litra sa 265KS, a vrh će činiti (bar u početku) 4,2 litarski V8 sa 354KS, koji će pokretati sportski S5. Kasnije se očekuje i najsnažnija varijanta RS5 sa svih 450 konja pod poklopcem motora. Neće biti zapostavljeni ni ljubitelji dizelaša. Za njih Audi priprema novi 2,0 litarski turbo-dizel sa 204KS, a tu će biti i već poznati 2,0 L dizel agregat sa 170 konja kao i 3,0 litarski TDI sa 240 konja. U Audiju za A5 Sportback pripremaju i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.

 



Na nemačkim putevima ulovljen je novi BMW M3 u obliku klasične limuzine sa četiri vrata, i to bez ikakve kamuflaže, koja se obično stavlja na auto da bi se sakrili oni najzanimljiviji detalji. Budući da je auto potpuno nemaskiran, verovatno su u pravu svi oni koji misle da je datum prezentacije veoma blizu. Oni "najhrabriji" prognoziraju i da će se premijera desiti već za mesec dana na salonu u Frankfurtu (11.-23. septembar). I ne samo to. BMW bi navodno mogao da iskoristi frankfurtski salon i za prezentaciju modela M3 u CC (Coupe-Cabrio) varijanti. Živi bili, pa videli... Što se tiče ovog M3 sedana, najvažnija vizuelna razlika u odnosu na običnu seriju 3 sedan (osim aero body paketa), u stvari predstavlja činjenica da je prednji kraj (svetla, branik, gril hladnjaka) praktično preslikan sa serije 3 Coupe (E92). Rezultat je zaista moćan izgled, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, atraktivni točkovi i četiri izduvne cevi. Očekuje se da i M3 sedan ima isti 4,0 litarski V8 motor sa 420 konja iz već predstavljenog M3 Coupea, a mete su odavno poznate : Audi RS4, novi Mercedes C 63 AMG i budući Lexus IS-F.




Fiat Bravo crossover

8 Avg 2007 - 00:58 Top secret Link
Ponuda karoserijskih varijanti nove generacije Fiata Bravo će u budućnosti biti daleko bogatija nego danas (trenutno se nudi samo hatchback sa 5 vrata). Osim karavana i crossovera, u Fiatu navodno razmišljaju i o kabrioletu i MPV modelu (ovaj poslednji bi zamenio aktuelnu Multiplu). Što se tiče crossovera, pojaviće se 2009. godine, a njegov mogući izgled vidite na slici (u osnovi radi se o karavanu sa povišenim klirensom, 4x4 pogonom i terenskom šminkom, a moguće ja da će imati i verziju sa sedam sedišta). Model se razvija zajedno sa Alfa Romeom, čija će premium verzija ovog automobila konkurisati Volkswagenu Tiguan i budućem Audiju Q5. Fiat Bravo crossover imaće varijantu sa 4x4 pogonom kao i verziju sa samo prednjim pogonom. Pored visokog klirensa i većih dimenzija (duže međuosovinsko rastojanje i širi trag točkova), Bravo crossover karakterišu i (pro)terenski plastični elementi na karoseriji (blatobrani, donji delovi vrata) i novi, robusniji branici (napred sa integrisanim svetlima za maglu). Novi Bravo crossover će se proizvoditi u Fiatovoj Mirafiori fabrici.   

Audi je odlučio da premijeru nove generacije modela A3 održi 2010. godine umesto 2009., kako je bilo planirano ranije. Prvo će se pojaviti u verziji hatchback sa troja vrata, dok se modeli sa petora vrata, kabriolet i sportski S3 očekuju veoma brzo posle premijere varijante sa 3 vrata. Ovi poslednji renderinzi nam pokazuju kako bi novi A3 trebalo da izgleda u svojoj definitivnoj formi, mada do premijere ipak ima još skoro tri godine pa su moguće "varijacije na temu". Iako će A3 preuzeti priličan broj dizajnerskih rešenja sa Audija A5 (naročito prednji kraj) i nadolazećeg A4, ipak se može reći da će novi A3 imati svoj, jedinstven stajling sa par novih detalja u vidu LED žmigavaca u retrovizorima ili opcionih LED prednjih svetala. Ukratko, novu generaciju A3 (napravljenu na platformi budućeg VW Golfa) odlikovaće agresivniji, mišićaviji dizajn i veće dimenzije u odnosu na aktuelni model. Od motora možemo očekivati postojeće Audijeve TFSI i TDI agregate uključujući i 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS koji se sada ugrađuje u sportski S3.




Mercedes SLC

3 Avg 2007 - 01:07 Top secret Link

Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela SLC (na slici njegov mogući izgled), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren. Novi SLC biće izrađen u partnerstvu sa kompanijom HWA AG, Mercedesovim zvaničnim partnerom u DTM šampionatu (tačnije HWA AG će biti zadužen i za razvoj i za proizvodnju SLC-a). Prema sadašnjim informacijama, SLC će pokretati AMG-ov 6,2 litarski V8 motor ali pojačan na svih 700KS. SLC bi trebao da bude lakši i kompaktnijih dimenzija u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren, a baziraće se na sledećoj generaciji modela SL (serija R231), koji će se pojaviti 2010. ili 2011. godine. I SLC će imati krilna vrata; detalj koji će ga povezivati na aktuelnim SLR-om. Očekuje se da cena za SLC bude oko 200.000 dolara, a proizvodnja bi bila ograničena na samo 500 komada. Prototip ovog sportskog dvoseda je u izradi i biće izložen već narednog proleća na salonu automobila u Ženevi.