home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Prema pisanju magazina Automobilwoche i Auto Motor und Sport, BMW na platformi Minija Cooper sprema mali gradski automobil sa prednjim pogonom (!), koji bi mogao da se pojavi na tržištu 2010. godine (mogući izgled vidite na slici). BMW-ov City car biće direktan konkurent budućem Audiju A1, koji će biti predstavljen godinu dana ranije. Prema prvim informacijama, novi mali BMW u karoseriji dugačkoj 3,75 metra nudiće mesta za četiri osobe, a pokretaće ga 1,4 litarski motor, čija emisija CO2 bi trebalo da iznosi manje od 100 grama po kilometru. Ako stvarno ikada ugleda svetlost dana, BMW City (ili kako će se već zvati) bi mogao da se proizvodi u pogonima kompanije Magna Steyr, budući da su kapaciteti fabrike Mini u Oksfordu ograničeni. Međutim, bez obzira na to gde bi City mogao da se sklapa, motori za njega bi se sigurno proizvodili u Minhenu.





Mada Fiat za sada (bar zvanično) i ne razmišlja o eventualnom oživljavanju marke Autobianchi i njenog već odavno legendarnog modela A112, nedavna promocija novog retro Fiata 500 izgleda da je probudila sećanja na mnoge slavne italijanske automobile. Tako su dizajneri italijanskog sajta Autoblog.it napravili ovaj kompjuterski crtež moderne interpretacije Autobianchijevog modela A112 u Abarthovom dresu (sa sve karakterističnom crnom haubom) i time poslali jasnu poruku Fiatu (koji drži prava na Autobianchijevo ime) šta sledeće treba da učini posle oživljavanja brenda Abarth i reinkarnacije Fiata 500. Inače, originalni Autobianchi A112 (na bazi tadašnjeg Fiata 127) pojavio se 1969. godine i proizvodio se sve do 1986. godine kada ga je zamenio Autobianchi Y10. Za tih 17 godina proizvedeno je ukupno 1,3 miliona modela A112. Prvi Autobianchi A112 Abarth predstavljen je 1971. i u prvo vreme se opremao 1,0 litarskim motorom od 59KS (za današnje pojmove skromno ali ne zaboravite radi se o 1971. godini i automobilu teškom samo 700 kg). Kasnije je ovaj motor zamenjen snažnijim agregatom od 1049 kubika sa 70 konja. Eventualni novi Autobianchi A112 Abarth bi mogao da koristi benzinski motor od 1,4 litra sa turbo punjačem i 135KS iz budućeg Fiata 500 Abarth ili motor iz Grande Punta Abarth, koji raspolaže sa 150 konja. Naravno, ovo je sve samo hipotetički za slučaj da se Fiat odluči za obnavljane Autobianchija. Samo ime Autobianchi je inače preživelo sve do 1995. kada je prestala proizvodnja modela Y10.



Nemački BMW će uskoro dopuniti svoju porodicu terenskih vozila novim modelom nazvanim X6 (na platformi BMW-a X5), o kome smo već nekoliko puta pisali. Sada su dostupni novi renderinzi ovog, kako ga BMW definiše, SAC modela (SAC - Sports Activity Coupe !). Budući da X6 ima nizak krov (za jedan "terenac") i položen C stub, reč Coupe u nazivu ima smisla ali to istovremeno znači i da će putnicima na zadnjim sedištima faliti mesta za glavu. Dakle, X6 treba da bude nekakva mešavina Coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5 a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Dizajnerski posmatrano, osim tog nižeg krova i položenih C stubova, na novom X6 se ističu još visoki bokovi i agresivan prednji deo (ogromni "bubrezi", moćni branici sa velikim otvorima za vazduh). Instrument tabla će se prilično razlikovati od one u X5 mada će X6 najverovatnije imati iDrive sistem i opcije poput HUD sistema (Head Up Display), koji najvažnije podatke emituje na vetrobransko staklo, tačno ispred vozača. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, što znači 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a moguća je i ugradnja 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Kako se očekuje, BMW će već na ovogodišnjem septembarskom salonu u Frankfurtu predstaviti X6 u formi koncepta dok će se serijska verzija naći na tržištu tokom 2008. godine po ceni višoj za oko 4500 evra u odnosu na BMW X5. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.




BMW M3 u CC verziji

17 Jul 2007 - 00:48 Top secret Link

Prošle nedelje je BMW za specijalizovane automobilske novinare u Španiji organizovao prve zvanične test vožnje novog M3 ali su pomenuti novinari (ne svi ali mnogi od njih) zaključili da je novi M3 (serija E92) izgubio na oštrini i sirovosti, koju je imao prethodni M3 (serija E46). Posle takvih ocena, postavlja se pitanje kakva li će tek biti kabrio odnosno CC (Coupe-Cabrio) verzija jer će ona zbog veće težine naravno imati još slabije performanse u odnosu na tek predstavljeni M3 Coupe. Ipak, uprkos takvim predviđanjima, budući BMW M3 CC (sa metalnim sklopivim krovom umesto platnenog na E46) će izgledati izuzetno moćno i atraktivno što pokazuju i ovi najnoviji crteži (širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine CC-a u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije. Za sada se ne zna za koliko će M3 CC biti teži od M3 Coupea (ima 1655 kg) ali kao putokaz nože da posluži i podatak da je 335i Cabrio od 335i Coupea teži za čitavih 285 kg. Takođe, za očekivati je i povećanje potrošnje, koja kod M3 Coupea iznosi zvanično 12,4 litre a na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara. Novi M3 CC će se pojaviti u drugoj polovini 2008.godine, a pokretaće ga isti 4,0 litarski V8 motor kao i M3 Coupe, koji razvija 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta (M3 Coupe ubrzava do 100 km/h za 4,8 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h). U ponudi će biti i novi M DCT menjač (BMW-ova verzija menjača sa dva kvačila). Kasnije se očekuje i sedan i karavan (Touring) verzija novog M3. Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3 za razliku od prethodnika E46, koji je prodat u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika. Usput, najnoviji M3 Coupe u Nemačkoj košta od 66.650 evra pa naviše.




Bugatti Veyron Targa

17 Jul 2007 - 00:44 Top secret Link

Bugatti je nedavno objavio da će podići godišnju proizvodnju supersportskog modela Veyron sa 60 na 75 komada ali zasad nema informacija da li će povećati i broj ukupno proizvedenih Veyrona, koji je ranije limitiran na 300 primeraka. Kako bilo, sada su sve glasnije i vesti da će Bugatti ponudu obogatiti i Targa verzijom Veyrona, koja će biti proizvedena u veoma ograničenoj seriji od samo 80 komada. Veyron Targa naravno neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati krov (najverovatnije stakleni), koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Zbog skidanja krova, Veyron Targa će biti ojačan da bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). "Običan" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta.     



Škoda Fabia RS

15 Jul 2007 - 01:01 Top secret Link

Posle predstavljanja nove Fabie na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabie sa tradicionalnom oznakom RS. Prototipovi su već uhvaćeni tokom fabričkih testiranja, a na osnovu tih snimaka nastale su i prve impresije mogućeg izgleda. Ovaj crtež prikazuje jedan prilično realan izgled Fabie RS na kojoj se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme. Zanimljiviji su motori. Prema prvim informacijama, Fabiu RS pokretaće dva motora; jedan benzinac (1,4 TSI sa 125kW/170KS) i jedan dizel (2,0TDI sa 103kW/140KS). Fabia RS će konkurente imati u Opel Corsi GSi, Fordu Fiesti ST, Mitsubishiju Coltu CZT, VW Polu GTI, Fiatu Grande Punto Abarth (svi navedeni imaju po 150KS), Peugeotu 207 RC (175KS), Miniju Cooper S (takođe 175KS), a tu su i nešto snažniji Seat Ibiza Cupra (180KS), Renault Clio RS197 (197KS) i Opel Corsa OPC (192KS). 



Renault Megane III

12 Jul 2007 - 15:49 Top secret Link

Francuski magazin AutoPlus je objavio dosad najjasnije špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku jer je dovoljno podsetiti da u ovom C segmentu glavnu reč vode "veličine" poput VW Golfa, Opel Astre, Forda Focus, Citroena C4, Toyote Auris itd. Ne smemo da zaboravimo i na novitet grupacije PSA u ovoj klasi – novi Peugeot 308, čija prodaja startuje za neki mesec. U pomenutom društvu, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, čiji najverovatniji izgled vidite na slikama iz AutoPlusa. Novi Megane III će se pojaviti tokom 2008. godine a baziraće se na platformi Nissana Qashqaija (Renault ima kontrolni paket akcija ove japanske kompanije pa deoba platformi i motora ne treba da čudi). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim namerama, Megane III treba kvalitetom i motorizacijiom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III, umesto sadašnjih 330.000 Meganea II (što predstavlja povećanje za oko 50 %). Da bi se to postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu neće toliko da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu ili baš zbog toga taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim šturim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Prema prvim informacijama, osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).




Nova Opel Calibra ?

12 Jul 2007 - 02:06 Top secret Link

Britanski magazin AutoExpress najavljuje naslednika Opelove Calibre, koji će nastati na bazi koncepta GTC, predstavljenog na ovogodišnjem salonu u Ženevi (na ovim renderinzima iz pomenutog magazina vidi se mogući izgled nove Calibre a da li će stvarno ponovo poneti ovo ime i da li će baš ovako izgledati, videćemo za koju godinu). U svakom slučaju, nova Calibra koristiće za osnovu novu Vectru, koja će se pojaviti u prodaji već na leto sledeće godine i to u verziji limuzine sa četiri i hatchbacka sa pet vrata (2009. stiže i karavan). Ono što daje nadu da će se nova Calibra stvarno pojaviti jeste veoma pozitivna reakcija javnosti na pojavljivanje GTC-a na salonu u Ženevi što bi Opelovim čelnicima trebalo bitno da olaška odluku da li ovakav auto treba pustiti u proizvodnju ili ne. Ne treba zaboraviti da Opelu fali jedan ovakav atraktivan i mišićav 2+2 coupe, čime bi se popunila i rupa u njihovoj ponudi. Kako bilo, najjaču varijantu bi trebalo da pokreće 2,8 litarski V6 turbo benzinac sa 280KS (u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka) a paleta agregata će obuhvatati i nekoliko manjih benzinaca i naravno dizel motora.

 



Novi Fiat 500 je tek predstavljen prošle nedelje, a evo već stižu i prilično uverljive glasine o tome da italijanski proizvođač planira i SUV (kvazi terenac) i SW (karavan) varijante ovog gradskog automobila. Naime, prema pisanju Automotive News-a, Fiatovi šefovi razmatraju planove o proizvodnji Fiata 500 u varijanti malog karavana sa 3 vrata i manjeg SUV crossovera sa pogonom na četiri točka. Ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, novi Fiat 500 SUV koristiće 4x4 sistem sa postojeće Pande 4x4, ali kako naglašavaju u Automotive News-u, konačna odluka o sudbini ovog malog SUV-a biće doneta tek za šest meseci. S druge strane, osim ovih glasina, sve je više informacija o Abarth i kabriolet varijanti Fiata 500, čija je serijska proizvodnja već potvrđena. U početku će 500 Abarth imati na raspolaganju 1,4 litarski turbo motor sa 135KS, a kasnije se očekuje i snažnija verzija SS (Super Sport) sa 155 konja. Zanimljivo je da će prezentacija Fiata 500 Abarth biti održana na salonu automobila u Tokiu ove jeseni a ne, kako se ranije pretpostavljalo, u Ženevi 2008. godine.   



Samo par dana posle prvih zvaničnih slika i informacija o Peugeotu 308 u hatchback varijanti (sa 3 i 5 vrata), pojavile su se i ove špijunske slike 308-ice, koje navodno pokazuju ovaj model u CC (Coupe-Cabrio) i SW (karavan) verzijama. Reč navodno nije upotrebljena zbog sumnji da će se CC i SW ikada pojaviti (Peugeot ih je i najavio pa u to nema sumnje), već zbog kvaliteta samih fotografija. Slike je objavio sajt www.forum-auto.com i mada na prvi pogled izgledaju prilično autentično i realistično, već na drugi a naročito treći pogled zapažaju se detalji, koji upućuju da se ipak radi o slikama obrađenim na kompjuteru nego o autentičnim snimcima. To se u stvari odnosi na sliku CC varijante. Obratite pažnju na to kako je vetrobransko staklo veoma neobično savijeno i "detalj" da su prednji točkovi daleko veći od onih pozadi !! Ako ova slika CC verzije budi sumnju, na fotografiji, koja prikazuje 308-icu SW takvih "grešaka" nema odnosno ili je ta slika zaista autentična ili je "autor" daleko bolje odradio posao u Photoshopu. Kako bilo, 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. na salonu automobila u Parizu.




McLaren F2

1 Jul 2007 - 00:58 Top secret Link

Britanski magazin Autocar piše da je McLaren (samostalno, bez Mercedesa) pokrenuo projekat razvoja novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Prvi prototipovi se već testiraju i to maskirani u stari Ferrari 360, a ovaj crtež iz pomenutog magazina nagoveštava kako bi taj McLaren F2 mogao da izgleda. Za McLaren je ovo prilika da ponovo napravi pravog drumskog sportistu po uzoru na već odavno legendarni F1, za koji mnogi i dalje tvrde da je jedan od najboljih super-sportskih automobila ikada. F2 korene vuče iz projekta P8, koji je obustavljen 2004. godine a trebalo je da predstavlja novi zajednički sportski automobil Mercedesa i McLarena (manji i jeftiniji od SLR-a). Iako je taj P8 u koncept fazi dobio odlične ocene, njegov razvoj je 2004. ipak obustavljen zbog Mercedesovih gubitaka i činjenice da ni SLR nije baš primljen toliko dobro kako su se u Mercedesu nadali. Sada McLaren ide samostalno u razvoj novog sportiste, sa šansom da povrati i potvrdi kredibilitet kompanije iz Wokinga u ovom segmentu. Ostaje pitanje pogonskog agregata. Ako se F2 bude ugledao na McLaren F1, mogao bi da koristi V12 motor, ali je moguće da baby McLaren pokreće i V8 mašina.



Ove slike (iz američkog Motor Trenda) Porschea 911 u varijanti GT2 bez ikakve kamuflaže, nastale su u Americi tokom poslednjih testi vožnji. Zvanična svetska premijera se inače očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. I šta donosi GT2 ? Što se dizajna tiče, izgleda baš onako kako je moglo i da se očekuje, odnosno ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na branicima i na zadnjim blatobranima) kao i ogromno krilo pozadi. Porsche 911 GT2 pokreće moćni 6-cilindrični tvin-turbo motor sa oko 520KS (takve su bar nezvanične informacije) dok je pogon izgleda opet samo na zadnjoj osovini. Ipak, lakši je za 100 do 150 kg u odnosu na Porsche 911 Turbo (koji raspolaže sa integralnim pogonom, luksuznijom opremom i 480 konja snažnim motorom) tako da za performanse GT2 ne treba brinuti. Prema nekim najavama, 911 GT2 bi trebao da postigne maksimalnih 200 milja na sat (322 km/h) a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za 3,7 sekundi. Američki sajtovi navode i orijentacionu cenu od oko 150.000 dolara.

          



Alfa Junior i Alfa 149

30 Jun 2007 - 00:34 Top secret Link

Alfa Romeo je otkrio neke detalje vezane za njihova dva nova hatchback modela, koji se trenutno nalaze u fazi razvoja. To su Junior (najmanja i najjeftinija buduća Alfa) i novi model C segmenta, koji će zameniti sadašnji 147. Junior (samo sa 3 vrata) će biti predstavljen verovatno krajem ove godine (ili na salonu u Frankfurtu ili Bolonji) a ovaj rendering (prva slika) prilično jasno pokazuje njegov konačan oblik (naročito se ističe prednji kraj nalik na ekskluzivni 8C Competizione). Novi Junior bi trebao da se proizvodi u Fiatovoj Mirafiori fabrici u Torinu, zajedno sa Grande Puntom, sa kojim će i deliti platformu. Osnovnu verziju Alfe Junior pokretaće Fiatov 1,4 litarski motor sa 95KS dok će najsnažnija imati 1,8 litarski turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i čak 230 konja. Ta najsnažnija GTA varijanta imaće i integralni pogon kao standard. Naravno biće tu još nekoliko motora, koji će popuniti prazninu između ova dva pomenuta a među njima i 1,6 L turbo-dizel, koji će se krajem ove godine pojaviti u Fiatu Bravo. Junior bi trebao da bude dugačak oko četiri metra, a veličinom, dizajnom i cenom od 16.000 evra (za osnovnu varijantu), predstavljaće opasnu konkurenciju drugim life style modelima poput novog Minija ili budućeg Audija A1. Plan je da se godišnje proizvede oko 80.000 Juniora a cilj su kupci starosti između 18-30 godina. Prodaja počinje u drugom kvartalu 2008. godine. Drugi novi model, koji Alfa Romeo sprema za 2009. godinu, jeste naslednik sadašnje 147-ice, koji bi trebao da ponese ime 149 (druga slika). Radi se o hatchback modelu C segmenta, koji koristi platformu novog Fiata Bravo i buduće Lancie Delte, pa će dužinom od 4300 mm (međuosovinsko rastojanje 2600 mm) biti oko 80 mm duži od aktuelne Alfe 147. Od pomenute 147-ice, budući 149 preuzima i onaj zanimljiv dizajnerski detalj - sakrivene kvake zadnjih vrata. Paleta motora obuhvataće nekoliko benzinskih i dizel agregata i to u rasponu od 120 do 265KS, a menjači će biti manuelni sa 6 i automatici sa takođe 6 stepeni prenosa. Alfa 149 proizvodiće se samo u verziji sa 5 vrata a najavljena je veoma visoka cena od oko 28.000 evra. 




Citroen C5 II Break

27 Jun 2007 - 12:53 Top secret Link

Pre dve nedelje pojavile su se prve nezvanične slike potpuno nemaskiranog Citroena C5 druge generacije u sedan verziji (fotografije je objavio francuski magazin Auto Journal). Kako lovci na novitete ne miruju, sada smo u prilici da vidimo rezultat njihovog najnovijeg rada, tačnije špijunske slike novog C5 u Break odnosno karavan varijanti karoserije (ovoga puta slike su iz drugog francuskog magazina - Auto Plus). Po sadašnjim informacijama, Break bi trebao da se pojavi na tržištu nekih šest meseci posle sedan vezije C5, koji će svoju svetsku premijeru imati na septembarskom salonu u Frankfurtu. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a karavan tokom sledeće 2001. dok su oba doživela redizajn 2004. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. C5 Break donosi atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika (sada bez onih karakteristističnih vertikalnih svetala pozadi), prostraniju i komforniju unutrašnjost (i C5 će imati upravljač sa nepokretnim centralnim dela upravljača), bolje vozne osobine, veću bezbednost i moderne motore. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Od motora se za Break zasad pominju dizelaši 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 138 odnosno 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 215KS. Od benzinaca novost u ponudi bi trebali da budu novi agregat od 1,6 litra (napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a), koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS kao i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra sa 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i 3,0 litarski V6 agregat.




Evo konačno i prvih (naravno špijunskih) slika potpuno nemaskiranog BMW-a serije 1 u coupe varijanti, uključujući i zadnji deo, čiji izgled je BMW dosad krio "ko zmija noge". Osim diskutabilnog dizajnerskog rešenja celog zadnjeg kraja (komentari na netu su prilični oštri i puni "neodobravanja"), pažnju u stvari najviše privlači oznaka 135i, koja označava da se pod prednjim poklopcem krije i snažni tvin-turbo motor od 3,0 litra i 225kW/306KS. Od ostalih motora, koji će se ugrađivati u ovaj model, očekuju se benzinski 3,0 litarski za model 130Ci sa 265KS i 315Nm, 2,0 litarski za 120Ci sa 170KS i 210Nm. kao i 2,0 litarski dizel sa 177KS i 350Nm (model 120Cd) i 204KS i 400Nm za verziju 123Cd. Kasnije bi možda mogli da se pojave i slabiji 118Ci (143KS i 190Nm) i 118Cd sa takođe 143KS ali i 300Nm. Ovaj coupe biće zvanično predstavljen u septembru na salonu u Frankfurtu (mada se fabričko press saopštenje i zvanične slike očekuju već početkom jula) a tokom 2008. godine stiže i kabrio varijanta.