Nova Subaru Impreza
Iz Subarua stize brz odgovor na bacenu rukavicu iz Mitsubishija, koji je nadavno u Detroitu promovisao desetu evoluciju svog sportiste Lancer EVO X. Naime vec u aprilu, na salonu u New Yorku, Subaru ce predstaviti novu generaciju Impreze. Ali umesto klasicne limuzine i nekakvog ( polu )karavana na koje smo navikli tokom proteklih godina, nova Impreza ce biti kombilimuzinskog ( hatchback ) oblika karoserije a sam dizajn ce biti inspirisan Subaruovim konceptom B5 TPH predstavljenog ppretprosle godine. Novu Imprezu pokretace 1,5 i 2,0 litarski benzinski boxer motori sa 4 cilindra dok ce STi verziju sa turbo punjenjem pokretati doradjeni aktuelni 2,5 litarski motor. Kasnije je moguce ocekivati i WRX varijantu sa oko 300KS mada ona za sada nije potvrdjena. Na prvoj slici je zamaskiran prototip a na drugoj crtez moguceg izgleda nove Impreze.
Nova Honda S2000
Karijera sadasnje generacije Honde S2000 blizi se kraju pa su tako japanski auto magazini puni nagadjanja kako ce izgledati naslednik. Evo jedne impresije moguceg izgleda nove Honde S2000. Po poslednjim vestima novi S2000 ostace roadster sa motorom napred a pogonom pozadi iako su kolale price da ce i motor i pogon biti napred. Ipak nezvanicno se cuje da ce novi S2000 izgubiti ostrinu po kojoj je dosad bio poznat. Naime umesto da novim modelom udje u zabran evropskih sportskih marki, Honda je za glavnog rivala nameracila Mazdu MX5/Miatu. Umesto sadasnjeg 2,0 litarskog motora sa 240KS, novi S2000 dobice novi VTEC K20A motor sa oko 200 konja uparen sa 6-stepenim rucnim menjacem. Osim toga buduci S2000 umesto platnenog dobice metalni sklopivi krov ali ce uprkos tome tezina ostati na sadasnjem nivou-tacno 1250 kg.
Obnovljeni Jaguar XJ
U Zenevi pocetkom marta, Jaguar ce najverovatnije ( zvanicne potvrde o tome jos nema ) predstaviti doterani, bolje reci detaljno restilizovani svoj najluksuzniji model XJ. Dizajnerski gledano, doterani XJ donosi nov prednji i zadnji kraj kao i ulepsanu unutrasnjost. U Jaguaru tj. Fordu se nadaju da ce ovaj facelift pomoci boljoj prodaji engleske marke koja je opet proslu godinu zavrsila sa gubicima i to u iznosu od 715 miliona dolara. Crtez na slici je nastao na osnovu slika prototipova koji se ovih dana mogu zapaziti u okolini Jaguarove fabrike. U oci upadaju doterana prednja maska i novi branici sa velikim usisnicima za vazduh. Na crtezu se vide i usisnici za vazduh sa strane automobila u stilu Range Rovera ili Jaguarovog ekskluzivnog modela XJ Portofolio. Potpuno novi Jaguar XJ, ce medjutim biti predstavljen tek 2010.godine.
Fiat Orso
Dok je bio aktuelan model Stilo jednostavno nije bilo vremena da Fiat napravi MPV na njegovoj osnovi ( odnosno zbog njegovog neuspeha na trzistu i relativno kratkog trajanja pitanje koliko bi to uopste imalo smisla ) ali zato ce na platformi novog modela Bravo ( koji samo sto nije ) nastati crossover MPV sa imenom Orso a koji ce biti predstavljen vec u Frankfurtu u septembru ove godine. Novo Fiatovo oruzje u borbi sa konkurencijom, Orso, koristice produzenu platformu Bravo-a i nudice se u verzijama sa 5 i sa 7 sedista a izgledace prilicno robusno i imace poviseni klirens da bi konkurisao VW-u CrossTouran i slicnima.
Nova Ford Fiesta
Na slikama je nova Ford Fiesta onakva kakva bi trebala biti i u konacnoj varijanti a koja ce biti predstavljena u martu sledece godine na salonu u Zenevi. Po izgledu nova Fiesta ce biti dizajnerski toliko privlacna koliko je sadasnji model konzervativan. Dakle izuzetno atraktivan dizajn za ovako mali auto a sve u novom Fordovom dizajnerskom kinetickom stilu. Prednji deo izgleda kao umanjena verzija nove varijante C-MAX-a narocito u predelu svetala, maske, haube i branika. Nova Fiesta koristi Fordovu najnoviju B2xx platformu na kojoj ce nastati i nova Mazda 2 sa kojom ce deliti najvaznije komponente ali ce proizvodnja Fieste biti organizovana u Nemackoj dok ce Mazda2 silaziti sa traka u Japanu a ne vise u Spaniji kao dosadasnji model. Osim novog izgleda Fiesta ce porasti u svim smerovima da bi mogla da uhvati konkurenciju koja je po dimemzijama odavno presla 4 metra duzine. Naravno vece dimenzije znace i prostraniju kabinu i veci prtljaznik. Ono sto je dosad najvise zamerano Fiesti jeste upravo bleda unutrasnjost; prosto receno monoton dizajn i krta plastika iz prethodnika na novom modelu nece imati sta da traze. Za bezbednost ce se brinuti najnovija generacija EBD sistema i Traction Control-a kao i paket vazdusnih jastuka ukljucujuci i onaj za glave putnika. Za pocetak Fiesta ce na raspolaganju imati 5 motora : 3 benzinca od 1,3, 1,6 i 1,8 litarski duratec Sci i 2 dizelasa i to 1,4 i 1,6 litarski TDCi koji su razvijeni zajedno sa Peugeotom. Nesto kasnije u ponudi ce se naci i sportska ST varijanta sa 170 konja iz 1,6 litarskog motora sto je ipak manje od Opel Corse OPC sa 192 konja i Renaulta Clio-a RS197 sa 197KS. Na platformo nove Fieste nastace novi Fusion koji bi trebalo da ponese novo ime B-MAX a koji ce konkurisati Nissanu Note i Skodi Roomster. Ova nova platforma B2xx ce cak biti iskoriscena i u SAD-u za manji auto nazvan Ecosport. I tu nije kraj. Govori se da i Volvo kao deo Fordove grupacije takodje razmislja o malom modelu sa svojim znakom na osnovi ove nove Fieste.
Novi Mercedes E klase
Iako je do prezentacije nove E klase iz Mercedesa ostalo jos dve godine ( to ce biti najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2009. godine ), vec sada mozemo sa prilicnom sigurnoscu prognozirati izgled te nove limuzine sa fabrickom oznakom W212. Slika koju objavljujemo je nastala na osnovu zamaskiranih prototipova uhvacenih ovih dana koji vrse putna ispitivanja. Mercedes napusta nepouzdane SBC kocnice i vraca konvecionalne s tim sto ce se opcionalno nuditi i keramicki diskovi za skuplje modele poput AMG verzija. Naravno nova generacija E klase je veca po dimenzijama od prethodne, a sa S klase ce, osim tehnickih i bezbedonosnih elemenata, preuzeti i detalje dizajna ali ne toliko da bi se okarakterisala prosto kao mala S klasa kao sto se to desilo sa upravo predstavljenom novom C klasom. U oci upada povecana prednja maska i dupla svetla kao i dosad ali ne vise toliko elipsastog oblika. Zbog ovakvog dizajna prednjeg dela ispada da lici previse na Lexus-ove novije modele sto je ironicno buduci da je upravo Lexus pozanat po kopiranju Mercedesa ! Od motora se pominju V6 i V8 agregati kao i dosad i AMG verzija E63 sa V8 motorom od 6,3 litra i najmanje 500KS.
Audi A1
Poznato je da Audi sprema manji model A1 kao konkurenta Miniju i da proizvodnja treba da pocne 2009. godine najverovatnije u VW-ovoj fabrici u Belgiji. Ono sto nije poznato je naravno konacan izgled ovog Audijevog predstavnika u B segmentu. Tako sajt Infomotori nudi svoje vidjenje moguceg izgleda Audija A1 a kako ga oni vide vidite na slici. Nekoliko dizajnerskih smernica je uzeto sa Audijevog koncepta Shooting Brake a koji nazalost po poslednjim informacijama nece uci u proizvodnju. Par detalja na ovoj slici podsecaju i na druge Audijeve modele poput TT-ja i R8. Tu je i poznata i velika Audijeva prednja maska a alu felne kao da su skinute sa modela RS4.
BMW serija 5 za 2010. godinu
Pre dve nedelje BMW je najavio obnovljenu sadasnju seriju 5, a u Minhenu planiraju i znatno dalje. Naime vec je u pripremi potpuno nova generacija serije 5 za 2010. godinu ( negde se pominje i 2009. kao godina prezentacije ) a kako bi ona mogla da izgleda vidite na slikama koje su napravljene na osnovu ulovljenih zamaskiranih prototipova ovog modela. Insajderi napominju da ce nova Petica biti izgledom konzervativnija ali da ipak zadrzava sportski i agresivan utisak cemu bi trebalo da doprinesu prednja svetla ostrijih uglova i LED tehnologije. E sad ono najbolje kod BMW-a; motori. Najavljuje se novi 4,4 litarski V8 bi-turbo motor i nekoliko, takodje novih, dizelasa za sada nepoznatih karakteristika. Novi M5 bi mogao da ima 5,5 litarski V10 motor sa oko 535KS za razliku od sadasnjeg sa 507KS iz 5,0L V10 motora. Od menjaca na raspolaganju ce biti 6-stepeni rucni i 6-stepeni Steptronic poluatomatski menjac. Novi BMW 5 ce u svojoj konstrukciji koristiti lake materijale kao karbon fiber i aluminijum da bi se tezina odrzala u razumnim okvirima i poboljsale performanse. Kabina bi trebala biti prostranija ( posebno pozadi ) a iDrive sistem ce biti unapredjen. Uz sve to i prtljaznik bi trebao narasti na 550 litara zapremine. Primetili ste da se u tekstu dosta pominju reci treba, trabalo bi, a to je zato sto su sve informacije ipak nezvanicne i sto je datum prezentacije jos daleko.
Melling Hellcat je najbrzi auto na svetu ?
Evo i nezvanicnih slika konacne verzije novog superautomoila Melling Hellcat koji je napravio poznati konstruktor motora, Englez Al Melling. U pocetku je bilo planirano da auto ima 6,0 litarski V10 motor sa oko 700 KS ali je Melling odlucio da iz ovog motora izvuce najvise sto moze i dobio je, uz pomoc 4 turbo punjaca svih 1175KS !! To je vise od Bugattija Veyron a uz to Mellingov Hellcat je i laksi. Zato brojke koje slede ne iznenadjuju : ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km/h ) za 2,6 sekunde i maksimalna brzina ( procenjena ) oko 275 milja na sat ( 440 km/h ). To bi ga stavilo na celo liste najbrzih serijskih automobila na svetu naravno pod uslovom da se u praksi dokazu ove tvrdnje pomenutog konstruktora.
BMW Z9
Ovo na slikama je verovatno prototip verzija novog velikog roadstera iz BMW-a sa imenom Z9. Zamisljen je kao odgovor Mercedesu SL, Audiju R8, buducoj Hondi NSX i slicnima a treba da nasledi nekadasnji Z8. Iako je test vozilo na slikama bas zamaskirano ( sto upucuje da je dan prezentacije jos daleko ), vidi se da je auto napravljen po klasicnom roadster receptu-dugacka hauba, kratak rep i pogon na zadnje tockove. Ali za razliku od klasicnih roadstera sa platnenim krovovima, ovaj Z9 najverovatnije ima metalni sklopivi krov. Nekih konkretnih informacija o motorima za sada nema osim da bi se pod haubom buduce Z9 M verzije, mogao naci ili V10 sa 507 konja iz M5/M6 ili V12 iz BMW 7 sa svih 600KS.
VW Golf V Variant
Golf V se nalazi na trzistu jos od 2003.godine a nemacki mediji vec spekulisu sa datumom promocije seste generacije ovog bestselera i napominju da se to moze desiti vec sledece godine ! Zato kao veliko iznenadjenje stizu vesti o Golfu V u tzv. Variant ( karavan ) verziji aktuelnog Golfa tim pre sto su u VW-u prilikom promocije Golfa V te 2003. nagovestili da verovatno i nece praviti karavan verziju Golfa V. U medjuvremenu VW je za porodicne ljude umesto karavana ponudio model Golf Plus a kasnije i Cross Golf. Tako da je moguce da su u pravu ono koji tvrde da su najnovije slike ustvari snimci Jette karavan. Uglavnom evo tih novih spijunskih slika ( izvor auto.sk ) ovog karavana napravljenih na severu Evrope tokim fabrickih testiranja. Nazalost kao sto vidite, ono najzanimljivije, izgled zadnjeg dela automobila, se ne vidi od naslaga snega. Od motora se pominju benzinci od 1,6L ( 75Kw/102KS ) i 2,0L sa 110Kw/150KS. Od dizelasa ponuda obuhvata motore 1,9TDI ( 77Kw/105KS ) i 2,0 TDI sa ( 103Kw/140KS ). Mada se pominje i mogucnost ugradnje i 1,9 TDI motora sa 66Kw/90KS.
Slike novog Mercedesa C klase !!
Naravno opet se radi o slikama koje su ko zna kako procurele u javnost bez volje samog Mercedesa ali tako je to u poslednje vreme. Naime na nekim nemackim sajtovima pojavio se, ni manje ni vise, nego ceo zvanicni prospekt namenjen dilerima ove marke. Uglavnom definitivni izgled dugo ocekivanog novog Mercedesa C klase sa fabrickom oznakom W204, je razotkriven nekih nedelju dana pre zvanicne promocije i za sada ne znamo kome da se zahvalimo na tome. Ono sto se odmah primecuje jeste dizajn inspirisan vecom i skupljom S klasom i naravno vece dimenzije u svim pravcima. Takodje skuplji modeli, kao sto su Avantgarde i oni sa AMG paketima opreme, na nosu nose povecu trokraku zvezdu u centru maske da bi se distancirali od slabijih verzija ( kao sto je Elegance ) koje zadrzavaju klasican gril sa znakom Mercedesa na haubi. Na slikama se vidi i model sa AMG paketom opreme ciji izgled upotpunjuju jedinstveni branici i tockovi. Osnovni model ce imati 1,8 litarski motor sa 4 cilindra i do 190KS, zatim slede dva V6 motora sa 2,5 i 3,5 litara. Ovaj poslednji bi trebao da se priblizi cifri od 270KS i da bude uparen sa 7G-Tronic automatskom transmisijom. Ostali podaci bice dakle poznati tokom sledece nedelje.
(Dalje)Novi Fiat 500 kostace 10000 evra
Nazalost, izgleda da ce toliko zeljno iscekivani novi mali Fiat 500 biti poprilicno skup. Bar za nas. Kako prenosi Automotive News, Fiat ce najverovatnije primeniti taktiku prodaje kao BMW koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko racunajuci da ce kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili ozivljenu legendu. To isto zeli i Fiat tj. ljudi iz Torina ce novi 500 navodno prodavati kao skuplji lifestyle automobil a ne kao jeftini automobilcic za siroke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo odnosno prodaja Minija samo potvrdjuje procene ljudi iz BMW-a da ce se naci dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Naime cena bi za najosnovniju varijantu novog retro Fiata trebala biti oko 10000 evra. Prve najave su govorile o tome da ce "500" kostati oko 7500 evra odnosno manje od Pande koja se moze dobiti za oko 8600 evra. Kod nas bi takva visoka cena proredila kupce i od tog malog Fiata napravila statusni simbol medju bolje stojecom klijentelom. Kako ce proci na Zapadu gde ovakvi automobili predstavljaju tek drugi ili treci auto u porodici, videcemo. Fiat 500 ce se pojaviti u prodaji 15. septembra ove godine a proizvodice se zajedno sa novim Fordom Ka u Poljskoj. Na slici najnovije vidjenje izgleda novog "500".
McLaren/Mercedes SLS
Prema informacijama insajdera, Mercedes i McLaren planiraju prodaju od 2000 primeraka novog sportskog modela SLS godisnje. Novi SLS, ako naravno stvarno dobije zeleno svetlo za proizvodnju, bice idealan konkurent Ferrariju F430 i Lamborghiniju Gallardo. Za sada zvanicnih informacija o ovom modelu nema ali,opet nezvanicno, se saznaje da se u Mercedesu pravi studija isplativosti produkcije ovog modela. U McLarenu bi zeleli konstrukciju od karbon fibera a pomenuta studija treba da pokaze da li se to isplati na automobilu koji bi kostao "samo" oko 150000 evra. Insajderi nisu hteli da potvrde da li ce novi SLS imati unutrasnjost sa 3 sedista kao nekada McLaren F1. Jedino se zna da ce SLS ( sa verovatnom razvojnom sifrom P8 ) imati centralno smesten motor da bi se razlikovao od SLR-a gde je motor smesten napred.
TVR Typhoon sa 600KS
Po poslednjim vestima izgleda da mala kompanija TVR ( jos ) nije mrtva. Takve vesti prati i prica, bolje reci glasina da u TVR-u razvijaju novi superauto Typhoon i to sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Za pogon je odabran poznati TVR-ov 4,0 litarski motor sa 6 cilindara za cije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuce tih trazenih 600 konja. Ako sve bude u redu, auto ce se pojaviti pocetkom marta na salonu u Zenevi, a prodaja bi pocela odmah zatim. Sa ovim modelom se slavi postojanje 60 godina TVR-a, a s obzirom na vesti o finansijskim problemima, prodaji, preseljenju pa i gasenju firme, mozda je ovo i poslednja godisnjica. Planira se proizvodnja samo 60 primeraka ovog modela po ceni od 120000 funti. Tezina ne bi smela da bude veca od 1100kg, pa ( procenjeno ) ubrzanje do 100 km/h iznosi manje od 4 sekunde ( tacnije 3,7 sekundi ) a maksimalna brzina preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Auto ce imati 19-incne tockove, Bilstein amortizere, Sparco sedista i satelitsku navigaciju. Sta ce biti od svega ovoga, mozda ce biti razjasnjeno vec na konferenciji za stampu koju TVR najavljuje za 17. januar u Londonu.