Peugeot 308 uhvaćen u Južnoj Africi
O novom Peugeotu 308 već smo pisali a kako se bliži datum zvanične prezentacije, tako se ovaj auto sve više sreće u svojoj definitivnoj formi. Ove špijunske slike su nastale pre dva dana u Južnoj Africi tokom snimanja video materijala što samo pokazaje da je dan promocije zaista blizu. Naravno ekipi, koja je obavljala taj posao, nepozvani fotograf nije bio ni malo simpatičan pa ne čudi nekulturna reakcija jednog od njih. Naravno na slikama se ne vide svi detalji novog modela ali dovoljno da se dobije opšta slika nove 308-ice. Inače, Peugeot će novi 308, naslednika već stare 307-ice, predstaviti u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu mada će zvanične fotografije sigurno biti objavljene mnogo pre toga. Prvo što se primećuje jeste izgled veoma sličan manjem modelu 207, dakle nema ništa od neke dizajnerske revolucije već bi se pre moglo reći da se radi o "naduvenoj" 207-ici. Do kraja ove godine prvo će se u prodaji naći hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a tokom 2008. i Break/SW i CC varijante. Očekuje se da će verzija sa 3 vrata biti daleko atraktivnije dizajnirana od varijante sa 5 vrata, više u stilu nekog (polu)coupea, kako je to uradio Opel sa Astrom GTC ili Citroen sa modelom C4 Coupe, koji se prilično razlikuju od porodičnih varijanti sa 5 vrata. Paleta motora će obuhvatati (bar prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će i hibridna verzija ali u kombinaciji dizel motor/elektromotor, koji bi trošio 3,4 litra goriva.
Citroen C1 za Kineze
Pre nekoliko nedelja pisali smo o navodnim francuskim planovima za reinkarnaciju Citroenovog Spačeka ali kako sada stoje stvari, novi Spaček bi mogao prvo da se pojavi u Kini ! Naime na različitim forumima po internetu se najavljuje posebna verzija Citroena C1 za Kinu ali promenjenog dizajna prednjeg dela tako da liči na stari dobri Spaček ! Na slikama vidite kako bi taj dizajnerski hibrid izgledao a vama prepuštamo i zaključak koliko je sve to uspešno ili "uspešno" izvedeno. Kako bilo, na poznati Citroen C1 "nakalemljeni" su hauba, maska, blatobrani, svetla, žmigavci, starinske kvake pa čak i platneni krov u stilu legendarnog Spačeka i dobijen je poseban model za Kinu. Naravno nikakvih zvaničnih vesti o ovom modelu nema pa sve ostaje na nivou špekulacija. Isto važi i za navodnu cenu, koja bi se u Kini kretala od 3500 do 5000 evra.
Ford Iosis X SUV
Ford za početak 2008. godine priprema manji, kompaktni SUV model namenjen pre svega Evropljanima. Auto za bazu koristi koncept Iosis X, predstavljen prošle godine na salonu u Parizu. U ovom trenutku se još pouzdano ne zna koje ime će nositi ali se pretpostavlja da se radi o nazivu X-Max ili Cross-Max. Kao što se vidi sa ove slike, serijska verzija će velikim delom preuzeti linije pomenutog koncepta Iosis X odnosno dizajniran je u već poznatom Fordovom kinetičkom stilu. Auto koristi Fordovu modularnu C1 platformu, koju će imati i novi kompaktni SUV iz Mazde, model CX-5, o kome smo nedavno pisali. Ali Mazda neće biti jedina konkurencija novom Fordu. Nekako baš u isto vreme pojaviće se rivali poput VW Tiguana, Audija Q5, Mercedesa GLK a nešto kasnije i BMW X1. Pretpostavlja se da će motori, koji će pokretati novi SUV, biti oni iz postojećih modela Focus i S-Max a razvijaće od 130 do 220KS. Premijera novog SUV-a (kako god se već bude zvao) biće u septembru, na salonu u Frankfurtu kada će biti poznati i svi detalji a prodaja počinje početkom 2008.
Novi Fiat 500 kao kabrio
Prve zvanične slike novog Fiatovog retro modela 500 tek što su objavljene a italijanski sajt Infomotori nam već nudi impresije kako bi mogla da izgleda njegova kabriolet varijanta, koja treba da se pojavi 2009. godine. Auto će imati klasični platneni krov umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu a koji i ovako neće biti baš jeftin. U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabrio će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore, koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi.
Mini Clubman
O novom Miniju u karavan varijanti već smo pisali pre nekoliko meseci a kako se bliži trenutak prezentacije sve se češće sreću potpuno nemaskirani prototipovi na kojima se praktično vidi sve. Evo i najnovijih slika tog Minija, koji će u serijskoj proizvodnji poneti ime Clubman što je i zvanično potvrđeno iz fabrike. Ali ono što je najzanimljivije i što baš ne vidi odmah na ovim slikama, jeste činjenica da ovaj Mini ima različita rešenja vrata za vozača i suvozača. Naime na strani vozača imamo samo jedna klasična vrata a onda samo veliko staklo od B do C stuba. Dakle ovde ništa posebno. Ali sa suvozačeve strane su postavljena 2 vrata i to tzv. samoubilačka, koja se otvaraju jedna prema drugima. I tu nije kraj igranju sa vratima. I zadnja nisu klasična za ovu vrstu vozila, već su više u stilu manjih komercijalnih automobila tipa Citroen Berlingo ili Renault kangoo odnosno zadnja se vrata otvaraju iz dva dela. U svakom slučaju sa tolikim vratima i povećanim unutrašnjim prostorom konačno će biti otklonjene sve mane obične varijante Minija vezane za otežani ulazak na zadnja sedišta gde ustvari i nema mesta osim za malu decu. Takođe originalan i prepoznatljiv izgled Minija je sačuvan a više mesta u kabini i njena prostranost su samo dodatni razlog za povećanu tražnju ovog modela.
Audi RS8
Kome nije dovoljan običan R8 (4,2 litarski V8 sa 420KS i 301 km/h maksimalne brzine) neka sačeka da Audi dovrši novi RS8, koji se testira na stazi Nurburgring. U RS8 će se ugrađivati Lamborghini-jev V10 motor sa oko 500 konja. Najočiglednije razlike u odnosu na R8 su veći otvori za vazduh na boku, novi pragovi i veće prednje kočnice. RS8 je delo Audi-jeve sportske divizije Quattro GmbH, koja je odgovorna i za razvoj Audi-ja RS6 o kome smo nedavno pisali.
Citroen C4 X-TR Crossover
Ovaj Citroen C4 sa povišenim klirensom (prva slika) snimljen je tokom test vožnji blizu Arktičkog kruga pa se postavlja pitanje da li će francuski proizvođač stvarno proširiti ponudu ovog modela jednom off-road varijantom sa cross country izgledom poput manjeg C3 X-TR. Odgovor na to možemo potražiti kod konkurencije. Naime VW već ima u ponudi CrossGolf, CrossTouran i CrossPolo a Fiat modele Idea Adventure i Panda Cross tako da ne iznenađuje da i Citroen razmišlja u tom pravcu. Kako bi mogao da izgleda taj C4 X-TR vidite na drugoj slici. Uglavnom robusniji branici, pragovi, prošireni blatobrani, krovni nosači, viši klirens i veći točkovi i to je to. Najverovatnije će pogon ostati samo na prednjoj osovini kao kod VW-ovih Cross modela ali bi mogao biti opremljen blokadom diferencijala. Za pogon C4 X-TR-a se pominje 2,0 litarski dizel HDi motor sa 100kW/138KS.
Fiat Bravo SW i Cabrio
Novi Bravo (kao hatchback sa 5 vrata) je tek započeo svoj tržišni život (i kod nas će početi veoma brzo) a italijanski sajtovi najavljuju nove karoserijske varijante za ovaj model. Evo i nekoliko renderinga kako bi mogli da izgledaju budući kabrio i karavan, koje je objavio sajt Infomotori. Prvo će se pojaviti novi SW (Station Wagon) odnosno karavan dok kabrio verzija Bravo-a još nije zvanično potvrđena od strane Fiat-a.
Novi 2CV6 Spaček
Ovo su crteži mogućeg izgleda novog Spačeka odnosno 2CV6 kako se auto zvanično zvao (proizvodio se od 1948. do 1990. godine). Crteže je objavio jedan francuski magazin a da li će auto stvarno biti napravljen (verovatno na bazi novog Citroena C3) i izgledati baš ovako videćemo 2009. godine za kada je navodno zakazana prezentacija. Uostalom, zašto da ne. Posle reinkarnacije Bube, Minija, sada i novog Fiata 500, bilo bi lepo videti i novi Spaček.
Obnovljeni Ssangyong Kyron
Korejski Ssangyong je, osim po svojim terenskim modelima, poznat i po jedinstvenom i originalnom dizajnu istih. To je nekoliko puta pokrenulo lavinu kritika na neke od njihovih modela a posebno je u sećanju ostalo zgražavanje javnosti na model Rodius/Stavic a kritika nisu pošteđeni ni novi Actyon ni malo stariji Kyron. Zato i ne iznenađuju ove prve fotografije obnovljenog Kyron-a, koji su napravljene negde u Južnoj Koreji na kojima se vidi "ispravljeni" dizajn ovog modela za koji se Korejci nadaju da će biti bliži ukusu kupca nego do sada. A sudeći po tome da je auto na slici nemaskiran, premijera se može očekivati vrlo brzo ali u ovom trenutku nema informacija o nekom preciznijem terminu. Nema ni podataka o eventualnim promenama na mehanici odnosno da li će biti novih motora. Budući da su preomene uglavnom estetske (nova maska i branici napred i kompletno prerađen zadnji kraj) ni dimenzije se neće bitnije razlikovati od aktuelnog modela, koji je dužine 4,66 metra. Da podsetimo da se postojeći Kyron može kupiti i kod nas a model 200XDi sa 2,0 litarskim dizelašem od 141KS košta 29.990 evra sa PDV-om.
Novi Mercedes CLK
Sledeće godine Mercedes će promovisati novu generaciju modela CLK kao konkurenta novom coupeu BMW serije 3. Na crtežu (by Schulte Design) vidite kako bi mogao da izgleda ovaj model a upadaju u oči, pre svega, nova "kockasta" prednja svetla kakva će imati i nova E klasa. U celini auto ima nešto oštrije linije u odnosu na aktuelni model. Motori, koji će pokretati novi CLK biće preuzeti iz C klase pa tako i 3,5 litarski V6 agregat sa 272KS i V8 od 5,5 litara. Naravno u ponudi će biti i AMG varijanta sa V8 motorom od oko 500 konja. Novi CLK imaće i bezbednosni sistem Pre-safe a možda i aktivno vešanje ali će sigurno u ponudi biti integralni 4Matic pogon. Iako će premijera verovatno biti u martu sledeće godine na salonu u Ženevi, kako sada stoje stvari, prodaja će početi tek krajem te 2008. godine.
Audi RS6
Audi sprema svog rivala BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG a snimak Audijevog RS6 (na prvoj slici) je nastao tokom finalnih testiranja na nemačkom Nurburgringu. U odnosu na postojeći sportski Audi S6, na test vozilu se zapažaju veći otvori za vazduh u prednjem braniku, širi blatobrani i difuzor pozadi. Kako će izgledati konačna verzija vidite na drugoj slici. RS6 će pokretati isti V10 motor kao i Audi S6 ali će umesto 435KS u Audi-ju S6 razvijati 520 do 550 konja. Premijera RS6 se očekuje u septembru na salonu u Frankfurtu a osim kao limuzina proizvodiće se i u Avant (karavan) verziji.
Porsche Compact SUV
Do nedavno Porsche nije imao ni jedan SUV model u svojoj ponudi a sada se već priča da je posle Cayenne-a u pripremi i drugi "terenski"model ali manjih dimenzija dakle u tzv. kompakt klasi. Očigledno da u Porsche-u ne mogu mirno da gledaju kako drugi ubiraju deo kolača u ovom segmentu, koji se neprekidno širi a u narednih nekoliko godina očekuje nas prava poplava novih modela. Pomenimo samo Mercedes GLK, novi BMW X3, Audi Q5 i VW Tiguan. Naravno u ovom trenutku ništa zvanično nije saopšteno ali je zanimljiva izjava Wendelina Wiedekinga, prvog čoveka Porsche-a, koji je nedavno izjavio da želi da u potpunosti iskoristi nove proizvodne pogone napravljene za novu sportsku limuzinu Panamera i da je "vrlo moguće da će se na tržištu uskoro pojaviti novi kompaktni SUV model". Kako se nezvanično saznaje za novi mali SUV model, koji još nema ime, Porsche bi trebao da koristi neke delove budućih modela VW grupacije-VW Tiguana i Audi-ja Q5 dok će motori biti iz aktuelnog Cayenne-a. Na slici mogući izgled novog Porsche-a.
Chevrolet Trax Concept
Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku početkom aprila. Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o automobilu sa 4 vrata, koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija.
Ford Fiesta SUV
Kao što je poznato nova Fiesta stiže tokom 2008. godine u hatchback formi sa 3 i 5 vrata kao i u obliku manjeg MPV vozila (model B-MAX). Međutim u Fordu razmišljaju i o proterenskoj SUV varijanti, koju možete videti na slici a koja bi se pojavila 2009. godine. Više dizajnerskih detalja preuzima sa studije Iosis X kao i sa nekoliko aktuelnih modela iz Fordove game ali ipak najviše liči na novu Mazdu2 što naravno i ne predstavlja iznenađenje jer je iz Forda i najavljeno da će se nova Fiesta bazirati na toj Mazdi. Terenska namena ove Fieste se može naslutiti već po njenom robusnijem izgledu. Tu su moćniji branici, pragovi, povišen klirens i još ponešto ali ipak nešto fali. Naime nova SUV Fiesta neće imati integralni 4x4 pogon već samo prednji. Unutrašnjost će biti urađena daleko kvalitetnije nego dosad a bezbednost će biti dodatno unapređena. Pominju se frontalni, bočni i vazdušni jastuci za glavu kao i elektronski sistemi EBD, BAS i Traction Control. Od motora se najavljuju benzinski Duratec SCi agregati od 1,3 zatim 1,6 i 1,8 litara a od dizeša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori.