Novi Mercedes C63 AMG imaće 450 konja
Kao što smo ranije pisali, novi sportski Mercedes C63 AMG imaće premijeru u septembru na salonu u Frankfurtu. Prema poslednjim vestima iz AMG-a, novi konkurent Audiju RS4 i novom BMW-u M3 imaće okruglo 450KS umesto 430 koliko se ranije najavljivalo. Nezvanično se čuje da je 20 konja više dobio upravo zbog tek predstavljenog BMW-a M3, koji pod haubom raspolaže sa ergelon od 420 konja. Motor za C63 AMG je 6,3 litarski V8, koji inače razvija svih 510KS u drugim modelima ali će za ugradnju u C klasu biti malo prigušen. Kako će izgledati C63 AMG vidite na slici odnosno renderingu, koji je objavio nemački Auto Motor und Sport.
Porsche 911 Turbo Cabrio uhvaćen nemaskiran
Upravo tako. Samo nedelju dana pre nego što će i sam Porsche objaviti prve zvanične slike Porschea 911 Turbo u kabriolet verziji, britanski Car magazin je uspeo da negde u Nemačkoj tokom poslednjih testova uhvati ovaj Porsche bez ikakve maske. Kabrio će naravno imati platneni sklopivi krov a ne sada veoma trendi metalni i skoro iste performanse kao i coupe varijanta. Dakle iz 3,6 litarskog agregata raspolagaće sa 480KS i 620Nm a ubrzanje i maksimalna brzina biće veoma blizu pomenutog coupea dakle oko 310 km/h i 3,7 sekundi do 100 km/h.
Ponovo Citroen 2CV6 Spaček
O novom Citroenu 2CV6 Spačeku već smo pisali a sada je britanski AutoExpress objavio više detalja i par novih renderinga reinkarnacije ovog legendarnog automobila. Na slikama vidite kako AutoExpress zamišlja izgled novog Spačeka i to na osnovu informacija insajdera. Dakle moderna interpretacija klasičnog dizajna koji je odmah prepoznatljiv i ne dozvoljava da se ni pod razno ne pomeša sa nekim drugim automobilom. Kako AutoExpress lepo zapaža, sada i Citroen sa novim Spačekom želi da se okoristi šarmom originalnog modela (predstavljenog 1948. godine a proizvodnja prekinuta tek 1990.) kako su to već uradili VW sa novom Bubom, BMW sa Minijem ili Fiat sa novim 500 (koji doduše tek treba da se pojavi u prodaji). Oživljavanje legendi automobilizma ionako je aktuelni trend u auto industriji. Novi Spaček će zadržati glavne dizajnerske karakteristike originala mada sa nekim promenama koje naravno zahteva tržište na početku 21. veka. Ostaju i dalje karakteristična prednja hauba sa Citroen-ovim logom, neizmenjeni bokovi kao i prekriveni zadnji točkovi dok su prednja svetla sada inkorporirana u prednje blatobrane. Kao podsećanje na pokretni krov starog Spačeka i novi model će imati slično rešenje kao i stakleni krov kao opciju. I u kabini će novi Spaček zadržati isti minimalistički duh prethodnika sa velikim upravljačem i brzinomerom u retro stilu. Kao kontrast retro izgledu, Citroen će za novi Spaček iskoristiti najmoderniju tehnologiju i materijale pa će karoserija automobila verovatno biti napravljena od plastičnih panela a pogon će biti hibridni (kombinacija dizel motor/elektromotor) što će smanjiti potrošnju i emisiju štetnih sastojaka. Kao i u slučaju Minija i novog Fiata 500, i vlasnici novog Spačeka će imati veliku mogućnost personalizacije svog primerka kroz veliki izbor različitih boja karoserije, presvlaka za sedišta i opcija poput pokretnog krova ili krova sa panoramskim staklom. Što se mehanike tiče novi Spaček imaće prednji pogon i trebalo bi da koristi komponente Citroena C3 i C4. Naravno budući da će i novi Spaček (poput Minija) biti lifestyle automobil a u gami Citroena zauzimaće mesto iznad modela C3, treba očekivati i visoku cenu. Dok u Citroenu drže zatvorena usta u vezi sa eventualnom proizvodnjom ovog automobila, insajderi AutoExpress-a nagoveštavaju da će se koncept verzija novog Spačeka pojaviti tokom 2009. godine.
Obnovljena Lancia Musa
Na slici je redizajnirana Lancia Musa (brat blizanac Fiatovog modela Idea) tokom ispitivanja u Italiji dok će zvanična premijera ovog MPV modela u novom ruhu biti održana na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Obnavljanje stiže posle nešto više od 3 godine provedene na tržištu i obuhvatiće kako prednji (maska, svetla, branici) tako i zadnji deo vozila (branici, svetla) kao i doteranu unutrašnjost. Prema nekim informacijama, Lancia planira da u novu Musa-u ugradi i Fiatov 1,4 litarski turbo motor sa 120KS.
VW Passat Coupe i obnovljeni Passat
Posle coupe modela sa 4 vrata iz Mercedesa a uskoro i BMW-a, Porschea i Aston Martina, na tržište će stići i odgovor VW-a. Novi veliki VW Coupe sa 4 vrata baziraće se na Passatu i biće dužine 4,9 metra, dakle kao i sadašnji Audi A6. Za poređenje aktuelni Passat limuzina ima 4,77 metra. Da li će se zvati jednostavno Passat Coupe ili će poneti neko novo ime za sada nije poznato. Na prvoj slici vidite najnoviji crtež mogućeg izgleda ovog modela, koji bi prema nemačkom magazinu Auto Zeitung imao svetsku premijeru već u januaru 2008. godine na salonu u Detroitu. Kako i priliči coupe-limuzini, C stub je veoma položen i zajedno sa niskim krovom i visokom donjom linijom prozora daje elegantan i dinamičan izgled ovom modelu dok je prednji kraj kompilacija već poznatih VW-ovih dizajnerskih rešenja interpretiranih na drugačiji način. Osnovni pogonski agregat biće 2,0 litarski FSI motor sa 150KS, a ostatak benzinske palete čine 2,0 L TFSI sa 200KS i 3,6 litarski V6 sa 280KS. Od dizelaša se zasad pominje 2,0 TDI sa 140 i 170KS. U VW-u planiraju i dalje pa za 2009. najavljuju redizajn aktuelnog Passata u sedan i karavan verzijama, koji će dobiti atraktivniji prednji deo u stilu Eosa. Dakle, tu su nova svetla i branici a naročito se ističe upadljiva i velika hromirana maska u obliku slova V, koja se nastavlja u centralni deo branika.
Novi sportski Hyundai coupe sa V8 motorom
Nedavno je Hyundai promovisao koncept luksuzne limuzine Genesis ali to nije jedini model, koji će Hyundai napraviti na njegovoj novoj BH platformi. Kako piše američki Winding Road, osim serijske verzije Genesisa, na istoj platformi Hyundai će ponuditi i njegovu verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem, nazvanu Genesis Plus zatim Kijin luksuzni sedan na bazi Genesisa (Kia je u vlasništvu Hyundai-ja) a na kraju, kao najveće iznenađenje, dolazi i potpuno novi Hyundai-jev sportski coupe sa V8 motorom i pogonom na zadnje točkove ! U ovom trenutku se naravno ne zna ni izgled ni ime budućeg Hyundai-jevog sportiste ali su u Winding Road-u napravili ovaj crtež mogućeg izgleda. Za jedan Hyundai zaista izuzetno atraktivno ! Budući da će platforma biti sa pomenutog Genesisa, za očekivati je da će i motori u novom coupeu biti takođe iz Genesisa. Dakle 3,8 litarski V6 i novi V8 agregat za koga se tvrdi da razvija daleko preko 300KS. Iako se još zna ni okvirna cena za novi coupe, pretpostavlja se da će ipak biti relativno pristupačan a u kombinaciji sa snažnim motorom, novi Hyundai bi mogao da privuče kupce Forda Mustanga a možda i novog Infinitija G37.
Stiže Toyota Endo
Automotive News piše da Toyota planira prezentaciju novog malog automobila na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, koji bi predstavljao konkurenciju Smartu. Prema ovom časopisu, Toyotin mališan, dužine 3 metra, poneće ime Endo a dizajnerski će biti veoma sličan istoimenom koncept automobilu, predstavljenom u Frankfurtu 2005. godine. Endo će imati nekonvecionalan raspored sedišta u kabini, tačnije to će bi 3+1 konfiguracija gde će sedište iza vozača biti samo pomoćno i na njega će moći da se smesti samo dete. Prodaja bi trebalo da počne u leto 2008. godine po zasad nepoznatoj ceni.
Volvo V60 i XC100
Prema najnovijim glasinama, švedski Volvo planira proširenje svoje game vozila sa nekoliko radikalnije dizajniranih novih modela. Prvi je na redu crossover model V60 (na prvoj slici iz švedskog magazina AutoMotorSport), koji će najverovatnije nastati na platformi nove limuzine S60 o kojoj smo nedavno pisali. Drugi novitet, koji će se možda zvati XC100 (druga slika, iz AutoBilda), predstavljaće najluksuzniji model u paleti Volvoa i zauzeće mesto iznad sadašnjih S80 i XC90 modela. Ovaj luksuzni automobil (u obliku karavana, tačnije u shooting brake formi) imaće pogon na sva četiri točka kao standard i moći će da primi do sedam putnika. Dizajnerski će podsećati na koncept VCC iz 2003. godine. U razvoju XC100 Volvo će koristiti neke delove sa manjih automobila iz svoje game a ovaj model bi mogao da bude i prvi serijski Volvo opremljen hibridnim pogonom.
Prva zvanična slika novog Minija kabriolet ?
Ko zna kako ali ova slika, koja pokazuje novi Mini Convertible (kabriolet), model za 2008. godinu (još nije ni predstavljen javnosti !), našla se na zvaničnom sajtu lokalnog Minijevog dilera na Floridi. E sad, postavlja se pitanje da li se slika, koju je diler verovatno dobio samo za internu upotrebu, slučajno ili "slučajno" našla na sajtu ili se ovde radi samo o dobrom fotošopu da se privuče pažnja ? Kako bilo, bio bi zanimljiv odgovor tog dilera kako prodaje automobil, koji još uvek ne postoji !?
Ponovo Talbot ?
Uspeh Renaulta sa Dacia-om Logan nije prošao nezapaženo od strane konkurencije pa su svoje "automobile za 5000 evra" već najavili i Toyota, GM, Fiat, VW čak i indijska Tata. Sada se čuje da i drugi francuski proizvođač, PSA grupacija, želi da zagrize deo kolača na ovom tržištu pa su počele da kruže glasine da Peugeot sprema povratak odnosno uskrsnuće davno ukinute marke Talbot, koja je do svog gašenja 1987. godine bila u sastavu pomenute PSA grupacije a koju pored Peugeota sačinjava i Citroen. Talbot je ostao poznat po modelima kao što su Samba, Solara i Horizon, koje je još uvek moguće videti na našim putevima. I tako navodno Peugeot iz naftalina vadi ime Talbot pod kojim bi komercijalizovao svoj projekat narodnog automobila. U ovom trenutku sve se svodi na špekulacije ali su se ipak pojavili i prvi crteži mogućeg izgleda tog Talbota za široke narodne mase.
Fiat Grande Punto SW
Novi Peugeot 207 SW (Station Wagon-karavan) o kome smo pisali pre neki dan, mogao bi da dobije i opasnog konkurenta iz Italije. Italijanski sajt Infomotori daje svoj predlog transformacije Grande Punta hatchback u manji station wagon, koji bi zbog veličine mogao da se nazove i Grandissimo Punto ili tako nekako. Problem je samo što Fiat (bar u ovom trenutku) izgleda i ne razmišlja ozbiljno o Puntu karavan, kojim bi bila dopunjena gama ovog modela. Valjda iz razloga što u ponudi već ima manji i relativno jeftini Palio Weekend (doduše ne na svim tržištima) a tu je i mali MPV model Idea, koji zajedno popunjavaju taj tržišni segment. Ipak ne treba biti iznenađen ako Fiat ipak ponudi Punto karavan jer se na taj korak spremaju i Renault (Clio Grandtour) i Škoda (nova Fabia Combi)...
Aston Martin NPX
Aston Martin razmatra mogućnost razvoja sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom, koji bi konkurisao modelima Ferrari-ja pa i Audi-ja. David Richards, čiji konzorcijum je nedavno kupio ovu britansku marku, napominje da Aston Martin mora da obrati pažnju na to šta radi konkurencija, poput Audi-ja R8 i nekih japanskih marki. Richards kaže da nema planova da se model sa centralno smeštenim motorom pojavi pre 2010. godine a insajderi iz Aston Martina potvrđuju da bi se "eventualno mogao stvoriti prostor iznad budućeg modela Rapide gde bi se smestio superauto poput modela NPX." Izvori američkikog magazina AutoWeek, odakle su i ovi crteži mogućeg izgleda NPX-a, kažu da je smeštaj motora u novom superautomobilu tema o kojoj će tek biti doneta konačna odluka. Cena novog Aston Martina bi trebalo da se kreće oko 400.000 dolara.
Hummer H3T
Ove slike dugo očekivane (bar u Americi) pick up varijante Hummera H3T, napravljene su proteklog vikenda a prikazuju ovaj model sa duplom kabinom (crew cab) kakav će se naći u proizvodnji. Dakle sa 4 vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i mesta za 2 putnika i naravno većim sandukom iza kabine. Ponuda motora će obuhvatati mašine od 3,7 litara i 242KS kao i novi V8 sa 295 konja, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha. Proizvodnja H3T počinje u avgustu 2008. godine a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3. Cena još nije poznata.
VW Golf VI kasni
Ulrich Hackenburg, šef razvoja VW-a, je na salonu u Šangaju obelodanio da je premijera nove, šeste generacije njihovog najprodavanijeg modela, odložena. Plan je bio da se Golf VI predstavi u proleće 2008. godine ali će se to desiti krajem te iste godine, dakle oko 6 meseci kasnije. Hackenburg je pojasnio da su se na taj korak odlučili jer se aktuelni Golf V i dalje dobro prodaje i da nema potrebe da se žuri sa prezentacijom novog modela mada se ranije govorilo da je razvoj Golfa VI ubrzan zbog slabije prodaje aktuelne verzije u SAD-u i pritiska konkurencije. Nezvanično se čuje da je odlaganje ustvari posledica nezadovoljstva šefa VW-a Martina Winterkorna dizajnerskim rešenjem "šestice" pa će dizajn morati da pretrpi velike promene. Na crtežima vidite mogući izgled nove generacije Golfa, koji i dalje zadržava prepoznatljiv i konzervativan dizajn. Više su zanimljive nezvanične najave da bi novi Golf mogao da se pojavi samo u obliku kombilimuzine sa 5 vrata i kao Golf Plus dok bi verija sa 3 vrata bilo izbačena iz ponude u korist novog Scirocco-a. Kao i dosad, Golf će se nuditi sa zaista velikim izborom pogonskih agregata među kojima se nalaze novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.
Audi R4
Audi se sprema za lansiranje manjeg sportskog automobila po uzoru na atraktivni R8. Dizajnom veoma sličan, samo manjih dimenzija, budući R4 sa centralno smeštenim motorom (ako zaista krene u proizvodnju) biće konkurent sportskim modelima poput Porsche-a Boxster i Cayman. Osnovni motor za R4 bi bio već poznati VW/Audijev 2,0 litarski FSI agregat ali bi snaga narasla na 201kW/273KS. Snažnija RS verzija bi koristila 2,5 litarski linijski 5-cilindrični turbo motor sa 260kW/354KS. Audi sprema i potpuno novu platformu za R4 dok će transmisija, upravljački mehanizam i kočioni sistem biti preuzeti sa već postojećih modela. Očekuje se težina od 1100 do 1250 kg dok bi proizvodnja R4 počela krajem 2009. godine.