Mercedes SLC stiže 2010.

Nemački magazin AutoBild najavljuje da će Mercedes 2010. godine kupcima ponuditi naslednika legendarnog modela 300SL, koji će za četiri godine proizvodnje biti napravljen u 6000 primeraka. Novi dvosed će, sem u Coupe verziji sa vratima koja se otvaraju u vis, od 2011. godine biti ponuđen i kao Roadster, ali sa konvencionalnim otvaranjem vrata i sa platnenim krovom. Prema AutoBildu, SLC će pokretati AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa oko 570KS i 650Nm obrtnog momenta, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od samo 3,7 sekundi i najveću brzinu od oko 315 km/h.
Sprema se naslednik Honde NSX

Hondin već odavno legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine) uskoro će konačno dobiti dostojnog naslednika. Pre nekoliko dana su lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Nirburgring naprave nekoliko dobrih špijunskih fotografija prototipa novog NSX-a (mada nije sigurno da će se i dalje tamo zvati), koje su poslužile da se naprave ovi renderinzi njegovog mogućeg izgleda (objavljuje ih britanski magazin AutoExpress). Ipak, mnogo je zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Novi NSX će zahvaljujući 5,5 litarskom V10 motoru sa 550 KS i 570Nm obrtnog momenta biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućeg Lexusa LF-A ili prošle godine promovisanog Nissana GT-R. Motor će raspolagati i sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 (sistem moža da deaktivira pet cilindara).
Kako bi se smanjila težina automobila, u konstrukciji će pored čelika biti korišćen i aluminijum, dok će se snaga preko automatskog osmostepenog menjača (sa komandama za ručno menjanje brzina na volanu) prenositi na sva četiri točka (Hondin SH-AWD sistem).
Datum promocije novog Hondinog 2+2 sportiste još nije zvanično potvrđen ali se špekuliše da bi to moglo da se desi krajem 2010. ili početkom 2011. godine. Što se cene tiče, ona će biti saopštena kasnije (kako se bude približavao datum promocije), mada AutoExpress pominje cifru od 90.000 funti (nešto manje od 114.000 evra).
UPDATE : obnovljena Dacia Logan

Iz Rumunije stižu nove špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to.
Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.
U pripremi i Alfa Romeo MiTo GTA

Dok prodaja standardnih verzija nove Alfe MiTo tek treba da startuje narednog meseca (o tome više OVDE), u ovoj italijanskoj kompaniji već planiraju i njegovu sportsku GTA verziju.
Po sadašnjim informacijama, budući MiTo GTA (imaće i dalje prednji pogon) treba da se pojavi u prodaji u leto 2009. godine, a za pogon će biti zadužen 1,75 litarski četvorocilindrični benzinac sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem. Iz ovog agregata je izvučeno svih 230KS, što će prema navodima Italijana biti dovoljno da MiTo GTA postane najsnažniji automobil u svojoj klasi.
Podsećanja radi, prema pisanju britanskog AutoExpressa, Alfa Romeo već radi i na kabriolet verziji svog novog najmanjeg modela (imaće plateni krov i mesta za četiri putnika), koji će se na tržištu pojaviti za manje od 18 meseci (promocija će međutim biti već na sledećem ženevskom salonu automobila u martu 2009. godine). Konkretniji podaci o MiTo Cabrioletu su i dalje nedostupni ali treba očekivati da će paleta motora obuhvatati snažnije agregate iz modela sa limenim krovom.
BMW Progressive Activity Sedan na salonu u Frankfurtu 2009.

Prošle godine je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog bavarskog proizvođača za budućnost, gde je posebno mesto rezervisano za automobil koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema najnovijim informacijama, novi BMW PAS će svetlost dana ugledati na sledećem salonu automobila u Frankfurtu (septembar 2009. godine), a prodaja će startovati ubrzo posle toga. Kao i najnoviji BMW X6, i PAS će u osnovi biti četvorosed i imaće verziju sa pogonom na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok će PAS za osnovu koristiti buduću seriju 5 Touring (interne oznake F11) koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010. - tu biti isti. Bez obzira što će i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji. BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče, na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije, istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i veliki točkovi (veličine od 18 do 21 inča). BMW PAS će biti dugačak 4,90 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4x4 pogonom), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi sa četiri motora: PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS 3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i 600Nm. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan i BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektro-motora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20% manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem). Najavljuje se i ugradnja BMW-ovog i-drive sistema i ZF automatskog menjača sa 8 stepeni, a što se cene tiče, ona bi mogla da se kreće na nivou modela X6.
Kia Forte : nova slike

Nakon što je početkom meseca objavljena prva fabrička skica, iz Kije su u javnost pustili i dve zvanične teaser slike, koja prikazuju prednji deo i bokove naslednika već prilično ostarelog modela Spectra (u Evropi Cerato).
Kada bude zvanično predstavljen (21. avgusta ove godine), novi Korejac će poneti i novo ime - Kia Forte.
Iako za sada i dalje nema konkretnijih zvaničnih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, viđenim na koncept vozilu Koup (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Upravo bi Theta II 2.0 litarski turbo motor sa 290 konja iz Koup Concepta mogao da bude jedan od pogonskih agregata u novoj Kiji Forte (ali najverovatnnije u verziji sa manjom snagom), dok bi ostatak palete mogli da čine atmosferski 1.6 i 2.0 litarski četvorocilindrični motori.
Sprema se sportski Renault / Dacia Logan sa 133 konja

Sem što priprema restilizovanu verziju Logana (o tome više OVDE), u Renaultu rade i na njegovom sportskom izdanju, koji bi trebalo ne samo da proširi ponudu ovog modela (i naravno dovede nove kupce), već i da poboljša imidž rumunske marke, poznate po proizvodnji jeftinih automobila za prevoz ludi i tereta od tačke A do tačke B. Drugim rečima, očekuje nas pojavljivanje vozila za kupce, koji i od automobila kakav je Logan, priželjkuju više zabave, ali to ne žele previše da plate. Tako su prema poslednjim informacijama u Renaultu odlučili da pod Loganovu haubu spakuju 1,6 litarski atmosferski agregat, poznat inače iz Sportskog Twinga RS (u njemu ovaj motor raspolaže sa 98kW/133KS pri 6750 o/min. i 160 Nm pri 4400 o/min.).
Sem jačeg motora, u paketu možemo očekivati i atraktivniji izgled (agresivniji aerodinamički paket), doteranu unutrašnjost (nova sedišta, volan, aluminijumske pedale), novi izduvni sistem, veće aluminijumske točkove, modifikovano ogibljenje i pojačani kočioni sistem.
Kako bi sportski Logan eventualno mogao da izgleda, pokazuju ove slike brazilskog Logana Tuning (o njemu više OVDE).
U julu premijera Mercedesa SL 65 AMG Black Series

U AMG-u su za naredni mesec (za vreme trke formule 1 u Nemačkoj) najavili zvaničnu promociju svog novog modela, ali sem ove teaser slike, druge informacije nisu objavljene. Najverovatnije se radi o novom SL 65 AMG Black Series modelu, koji će iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora po poslednjim informacijama izvlačiti do 680KS (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok će obrtni moment iznositi 1000Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Sem pojačanog motora, Black Series varijanta će se od standardnog SL 65 modela razlikovati i po doteranom aero body paketu, za oko 100 kg manjoj težini (hauba, poklopac prtljažnika, krov, prednji blatobrani i branici će biti izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom i po modifikovanom ogibljenju. Prodaja treba da startuje početkom sledeće godine (po ceni za oko 20% višoj u odnosu na SL 65 AMG), dok se loša vest odnosi na podatak da će biti proizvedeno samo 350 primeraka ovog modela.
Stiže i Ford Fiesta ECOnetic

Kako piše britanski magazin Autocar, Ford je odlučio da premijeru nove Fieste ECOnetic održi sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu.
Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru (tačnije 97 g/km), dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km (Fiestu ECOnetic će naime pokretati 1,4 litarski TDCi turbo-dizelaš sa DPF filterom čestica čađi). Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila, gumama sa manjim otporom kotrljanja i revidiranim manuelnim menjačem.
Chevrolet Camaro SS

Posle nedavnih špijunskih slika novog Chevrolet Camara Cabrio (o tome OVDE), pojavile su se i ove dve odlične fotografije snimljene mobilnim telefonom, koje u potpunosti otkrivaju izgled serijske verzije sportskog Camara SS.
Iako spoljašnjost u odnosu na standardne Camaro modele nije pretrpela drastične promene (SS oznaka, spojler na poklopcu prtljažnika, nešto drugačije dizajnirani točkovi), prava razlika se krije pod haubom. Tamo bi prema poslednjim informacijama trebalo da bude LS8 verzija 6,2 litarskog V8 agregata sa kompresorom, koji će u Camaru SS raspolagati sa oko 500 konja. To bi trebalo da omogući ovom automobilu (modelske godine 2010.) da postane najbrži serijski Camaro ikada.
Što se ostalih pogonskih agregata tiče, novi Camaro će dobiti i slabije V8, kao i V6 motore, a govori se i o 2,0 litarskom turbo četvorocilindrašu, koji u Opelovom roadsteru GT razvija 264KS.
Nova generacija Camara je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja početi početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).
Maruti Suzuki A Star / novi Suzuki Alto


Posle lansiranja Swifta Dzire (o tome više OVDE), indijski Maruti Suzuki nastavlja sa proširivanjem svoje game. Tako će se uskoro najmanjim modelima Zen Estilo i Wagon R pridružiti i serijska verzija koncept vozila A Star (o tome OVDE), koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).
Ipak, sudeći po ovim prvim špijunskim slikama, zanimljiv izgled koncept verzije je prilično ublažen prilikom konverzije u serijski model. To se naročito odnosi na prednji i zadnji kraj, koji sada deluju mnogo klasičnije, mada i dalje moderno i dovoljno privlačno.
Za pogon će biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će po ranijim najavama zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.
Prodaja A Stara u Indiji inače počinje u oktobru ove godine, a izvoziće se i u Evropu i to najverovatnije kao Suzuki Alto.
Inače, Maruti Suzuki će uskoro svoju paletu dopuniti i novim mikrovenom Splash, koji se već neko vreme prodaje i na Starom kontinentu.
Obnovljena Chevrolet Niva

I naslednik popularne Lade Nive - Chevrolet Niva (za proizvodnju je zadužen General Motors), uhvaćen je u novoj, redizajniranoj verziji, koja će se u prodaji na ruskom tržištu pojaviti tokom 2009. godine (kod nas se inače na žalost mnogih zaljubljenika u Lade ne prodaje ni aktuelna verzija).
Sem obnovljene spoljašnjosti (maska, prednja i zadnja svetla, branici), izvesno osveženje će doživeti i interijer, mada za sada nema fotografija koje bi pokazali o kolikim se tu promenama zapravo radi. Dimenzije ovog 4x4 vozila ostaju nepromenjene, tačnije Chevy Niva je dugačka 3844 mm, široka 1770 mm, visoka 1652 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2450 mm (zapremina prtljažnika je u osnovnoj konfiguraciji 320 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 650 litara).
Za sada takođe nema ni najava da li će biti nekih promena i u paleti pogonskih agregata, koja je dosad obuhvatala Ladin 1,7 litarski motor sa 59kW/80KS i 128Nm obrtnog momenta (ova verzija je teška 1350 kg, postiže 140 km/h, troši 10,3 litara goriva na 100 km), kao i moderniji Opelov 1,8L sa 90kW/125KS i 167Nm (Niva sa ovim motorom je teška 1450 kg, može do 165 km/h, a po fabričkim podacima potrošnja iznosi 9,1 litar na 100 km).
Seat Exeo


Seat je zvanično potvrdio da će se njihov novi model srednje klase zvati Exeo, a ne Bolero kako se to dosad pretpostavljalo. Ime Exeo inače potiče iz latinske reči Exire, što znači "ići napred". Nova oznaka se razlikuje od dosadašnjeg načina imenovanja Seatovih modela, čime se simbolično najavljuje i početak nove ere u istoriji ove španske kompanije. Kako bilo, Exeo će se na tržištu naći tokom 2009. godine, a osim limuzinske varijante, u ponudi će biti i Station Wagon odnosno karavan. U Seatu posebno naglašavaju da Exeo nije zamena za aktuelni Toledo (koji i dalje ostaje u ponudi), već potpuno novi model koji će kupce tražiti u segmentu gde se nalaze Ford Mondeo, Renault Laguna, novi Citroen C5, Opel Insignia... Exeo će se inače proizvoditi u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.
Novi Citroen Spaček na salonu u Parizu

Kako bi na odgovarajući način obeležio 60–godišnjicu svog modela 2CV (Spaček), Citroen će na salonu automobila u Parizu ove jeseni javnosti predstaviti koncept moderne interpretacije ovog legendarnog automobila. Na slikama vidite kako britanski magazin AutoExpress zamišlja izgled novog Spačeka i to na osnovu informacija insajdera. Dakle, savremena interpretacija klasičnog dizajna koji je odmah prepoznatljiv i ne dozvoljava da se ni pod razno ne pomeša sa nekim drugim automobilom. Očigledno je da i Citroen sa novim Spačekom želi da se okoristi šarmom originalnog modela (čija proizvodnja je prekinuta tek 1990.), kako su to već uradili Volkswagen sa novom Bubom, BMW sa Minijem ili Fiat sa novim 500. Ako je verovati ovim slikama, novi Spaček će zadržati glavne dizajnerske karakteristike originala, mada sa nekim promenama koje naravno zahteva tržište na početku 21. veka. Ostaju i dalje karakteristična prednja hauba sa Citroenovim logom, karakteristični blatobrani, kao i prekriveni zadnji točkovi, dok su prednja svetla sada inkorporirana u prednje blatobrane. I u kabini će novi Spaček zadržati isti minimalistički duh prethodnika sa velikim upravljačem i brzinomerom u retro stilu. Što se mehanike tiče, novi Spaček bi trebalo bi da koristi mnogobrojne komponente Citroena C3, dok se kao pogon trenutno pominje trocilindrični benzinac sa snagom 50kW/68KS. Naravno, budući da će i novi Spaček (poput Minija) biti lifestyle automobil, ne treba očekivati baš pristupačnu cenu.
UPDATE : Renault Megane III


Na internetu su se pojavile nove fotografije (kliknite za veću sliku), kao i detalji o trećoj generaciji Renaulta Megane, koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.