
Tjuning kuća PPI Automotive Design GmbH promoviše svoj najnoviji rad – PPI ICE Audi Q7, koji predstavlja tehnički i vizuelno napredniju verziju već postojećeg modela PPI PS Q7. Drugim rečima, ovde se radi o dinamičnijem, luksuznijem, ekskluzivnijem i naravno još skupljem Audiju Q7, koga pokreće 4,2 litarski V8 turbo motor. Kako bilo, osim neizbežnog i agresivnog aero body paketa (atraktivniji prednji deo sa novim branikom i većim usisnicima za vazduh, dodatna četiri svetla, nova hauba, "trepavice" za prednja svetla, proširenja blatobrana, novi pragovi, zadnji krovni spojler od karbon fibera, modifikovan zadnji branik sa difuzorom), modifikovanog ogibljenja, sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka, jačeg kočionog sistema (diskovi napred 405 x 34 mm, pozadi 380 x 28 mm), atraktivnih petokrakih PPI Formula točkova od 22 inča (gume Michelin, dimenzija 295/30 ZR 22) i doteranog interijera (PPI "Identity" sportski upravljač, koža, alkantara, PPI patosnice itd.), ovaj PPI ICE Audi Q7 karakteriše i pojačani 4,2 V8 motor, koji sada raspolaže sa snagom od 442kW/600KS. To je dovoljno za najveću brzinu od 295 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sekundi, odnosno 1,5 sekundi bolje od serijskog modela).

Evo još jedne prerade BMW-ovog modela u režiji nemačkog Hamanna. Nova "žrtva" ove firme je BMW-ov SAV model X5, koji je novim aerodinamičkim paketom, spuštenim ogibljenjem (napred za 40, pozadi za 30 mm) i pojačanim motorima dobio na agresivnosti i dinamičnosti, pa opravdano nosi ime Flash. Novi aero body kit čine novi, širi prednji spojler, modifikovani zadnji branik, proširenja blatobrana, moćniji pragovi, i kao tačka na i, veliki zadnji krovni spojler. Posebna priča je veliki izbor novih točkova. Hamann naime nudi širok izbor atraktivnih točkova veličine od 20 pa sve do 23 inča (ovi poslednji se opremaju pneumaticima dimenzija 315/25R23). Tu je i novi sportski izduvni sistem, koji može imati dva (prečnika po 145 mm) ili četiri završetka (po 76 mm). Kod ovako velikih vozila svako povećanje snage motora je i te kako dobrodošlo, a u Hamannu su pojačali modele X5 3,0si (sada 210kW/286KS i 335Nm, + 10kW/14KS i 25Nm), model X5 3,0d je pojačan sa 173kW/235KS na 195kW/265KS i 600Nm, X5 3,0sd sada razvija 235kW/320KS i 660Nm (ranije 210kW/286KS), dok je osmocilindrični X5 4,8i dobio dodatnih 13kW/18KS (sada 278kW/373KS). Bez pojačanja kočionog sistema ne ide, pa X5 Flash raspolaže sa novim diskovima prečnika 405 mm napred, odnosno 345 mm nazad. Promene nisu zaobišle ni interijer, pa u njemu, sem kože u različitim bojama, možemo pronaći ekskluzivne crne patosnice, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kao i multimedijalni sistem (uključuje DVD, TV i Play station).

Iz nemačke tjuning kuće Brabus stiže novi kit za povećanje snage motora u Mercedesovom modelu E 300 BLUETEC, a nosi naziv Brabus PowerXtra D6 BLUE Power Kit. Najkraće rečeno, Mercedesov 3,0 litarski V6 turbo-dizel agregat (u paru sa 7-stepenim automatikom) dobija dodatnih 35kW/47KS, pa umesto standardnih 211KS i 540Nm, sada raspolaže sa 258KS pri 3700 o/min. i 610Nm obrtnog moementa, raspoloživog u rasponu od 1600 do 2400 o/min. (pritom već zadovoljava buduće Euro5 standarde, koji stupaju na snagu 2011. godine). To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6,8 sekundi (standardni model 7,2 sec), dok je maksimalna brzina i dalje limitirana na 250 km/h. Ovaj Brabusov kit inače košta 1790 evra, a nemačka firma odobrava i garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 km. Osim motorom, u Brabusu su se pozabavili i izgledom ove E klase, pa potencijalnim kupcima nude svoj aerodinamički kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, dodatna svetla napred), sportsko i spušteno ogibljenje, aluminijumske točkove od 17 do 20 inča (ovi najveći imaju Pirelli ili Yokohama gume, dimenzija 245/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 nazad), pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri cevi, kao i ekskluzivno opremljenu unutrašnjost (koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač, detalji od nerđajućeg čelika...).

Tjuning firma Novitec (specijalista za obradu italijanskih vozila) je posle Alfe Brere sada doradila još jedan model iz aktuelne palete Alfa Romea – Spider. Novitec je za poboljšanje vizuelnog nastupa ovog dvoseda ponudio novi stajling paket, koji osim nekoliko aerodinamičkih detalja (novi prednji branik, difuzor pozadi), uključuje i spušteno ogibljenje (za 35 do 75 mm), izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka i nove 20-inčne točkove sa Pirelli gumama, dimenzija 255/30R20.

Prodaja druge generacije malog Opelovog mikrovena Agila zvanično startuje u aprilu ove godine (prva generacija je inače našla oko 440.000 kupaca), a nemački tjuner Irmscher je već predstavio svoj paket za vizuelno ulepšavanje ovog modela. Paket spolja podrazumeva modernizovane branike (sa dodatnom zaštitom donjih delova u srebrnoj boji), karakterističnu Irmscherovu saćastu masku hladnjaka, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i Irmscherove aluminijumske točkove od 16 inča, dok je unutrašnjost bogatija za kožnu ručicu menjača i ručne kočnice, aluminijumske pedale, Irmscherove patosnice i upravljač, kao i hromirane detalje. Za sada nema paketa za povećanje snage Agilinih motora, pa ovde samo podsećanje da paleta pogonskih agregata u standardnoj verziji podrazumeva 1,0 i 1,2 litarske benzince (sa 65, odnosno 86KS) i 1,3 litarski dizelaš od 75KS.

RENNtech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, predstavio je svoj novi "stage 3" tuning kit (između ostalog sadrži reprogramiranu elektronsku kontrolnu jedinicu motora i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika), namenjen vlasnicima Mercedesa CL65 AMG, S65 AMG i SL65 AMG, kojima njihov automobil u standardnoj verziji nije dovoljno snažan (na slici RENNtech CL65 AMG). Ovaj kit naime podrazumeva povećanje snage 6,0 litarskog bi-turbo V12 motora, koji pokreće pomenute Mercedesove modele, i to na svih 695KS i kamionskih 1205Nm obrtnog momenta (rast od 83KS i 205Nm u odnosu na standardne modele). U saopštenju se nažalost ne navode podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini (standardni CL65 AMG inače do 100 km/h stiže za 4,4 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h). Cena za ovaj kit (zvanično nazvan RENNtech PKG365) naravno nije mala i iznosi 18.990 američkih dolara...

Posle modela Viano i Vito (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Hartmann Tuning je obradila još jedan Mercedesov model. Ovoga puta radi se o Sprinteru, kojim Hartmann opet pokazuje i dokazuje da i veliki porodični transporteri mogu izgledati prilično atraktivno. Ukratko, ovaj Hartmann SP5 je bogatiji za novi aero body kit, koji sadrži modifikovani prednji i zadnji branik (napred sa integrisanim spojlerom), moćnije pragove, novi gril hladnjaka, dva završetka izduvnog sistema i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 255/55 R19). Hartmannov SP5 je dobio i modifikovanu unutrašnjost (između ostalog, tu su sportski upravljač presvučen Nappa kožom, detalji od hroma, karbona, drva i aluminijuma), a u ponudi je i povećanje snage za sve motore iz palete ovog Mercedesovog modela.

Već serijski Audi A5 predstavlja uspešnu kombinaciju sportskog dizajna i snažne, elegantne i individualne pojave ali to za neke ljude jednostavno nije dovoljno. Takvi kao da su čekali da i nemački Abt Sportsline predstavi svoje viđenje novog Audijevog kupea. Ovakav unapređeni i dinamičniji Audi A5 dobija i novo ime – Abt AS5. Novi body kit, skrojen za ovaj A5, sadrži paket novih spojlera (uključujući i jedan na poklopcu prtljažnika), pragove, bočne škrge, difuzor pozadi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi i nove BR točkove od 20 inča sa kompletom odgovarajućih sportskih guma. Čak i dok stoji, Abt AS5 svojom senzualnom pojavom kao da jedva čeka da bude pušten na put i da pokaže šta ume. A da ume, ume. Njegov 3,0 litarski TDI dizel agregat je sa standardnih 176kW/240KS pojačan na 221kW/300KS i 600Nm obrtnog momenta pri 2400 o/min., što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 264 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 5,3 sekunde. Tu nije kraj onoga što je Abt Sportsline predvideo za AS5. Tako se za efikasnije kočenje brine Abt-ov kočioni sistem sa diskovima prečnika 380 mm, za bolje vozne osobine Abt sportsko ogibljenje, dok je za privlačenje pažnje prolaznika zadužena i dvobojna spoljašnjost. Unutrašnjost je oplemenjena novim multifunkcionalnim sportskim volanom, najkvalitetnijom kožom i aluminijumskim pedalama i istom takvom ručicom menjača.

Nemačka kompanija Alpina je proširila ponudu svog modela B3 Bi-turbo (bazira se na BMW-ovoj seriji 3), koji je sada dostupan i sa xDrive pogonom na sva četiri točka. Uz obavezan i atraktivan aero body kit, B3 Bi-turbo je dobio i ZF-ovu Switch-Tronic 6-stepenu transmisiju (odlikuje se veoma brzim promenama stepeni prenosa), pojačani kočioni sistem, modifikovanu unutrašnjost (interijer u koži, sportska sedišta) i kao vrhunac svega - pojačani 3,0 litarski redni šestocilindrični motor sa dva turbo punjača. Ovaj agregat sada razvija 265kW/360KS pri 5500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta u rasponu od 3800 do 5000 o/min. Drugim rečima, specifična snaga iznosi 89kW/121KS po litri zapremine.

Iz tjuning kompanije JE DESIGN stiže još jedna obrada Seatovog Leona, kome su u pomenutoj firmi snagu njegovog četvorocilindričnog 2,0 litarskog TFSI motora podigli sa standardnih 147kW/200KS i 280Nm na 180kW/244KS i 355Nm obrtnog momenta. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine za 13 km/h (sada 242 km/h) i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 7,3 na samo 6,4 sekunde. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE DESIGN je na svoj Leon nakalemio agresivan aero body kit i vrata, koja se otvarju u vis, u Lamborghini stilu. Body paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi (svaka prečnika 90 mm), nove pragove, zadnji krovni spojler, kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 35 do 65 mm, čime je sniženo težište i poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. Promene zaokružuju novi 18-inčni Visage točkovi (10 x 18 ET 31) sa gumama dimenzija 255/35 ZR 18.

Hamann je objavio prve detalje o njihovoj modifikaciji BMW-a M3 (serija E92), čiji 4,0 litarski V8 motor u standardnoj, fabričkoj verziji razvija 309KW/420KS i 400Nm. Hamannov M3 zahvaljujući paketu HM Sportkit HM/M +35 (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motora i novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka) raspolaže sa nešto većom snagom od 335kW/455KS pri 7945 o/min. i 448Nm pri 6330 o/min., a budući da je skinuta i elektronska blokada, koji serijskom modelu ne dozvoljava brzine preko 250 km/h, ovaj Hamann M3 ima maksimalnu brzinu od 320 km/h. Za još atraktivniji izgled brine se set novih spojlera (napred, na poklopcu prtljažnika i zadnji krovni spojler) i novi točkovi karakterističnog Hamannovog dizajna. Više detalja tek sledi.

Sem modela Avalanche GTR 800 EVO-R (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Gemballa je obogatila svoju ponudu još jednim automobilom na bazi Porschea 911 Turbo. Ovog puta radi se o kabriolet verziji ovog Porschea, koji u režiji ove nemačke kompanije nosi ime Avalanche Roadster GTR600. Dok u serijskoj varijanti 911 Turbo Cabrio raspolaže sa snagom od 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta, Gemballin Avalanche Roadster GTR600 razvija svih 600KS i 840Nm. Shodno povećanju snage, i ubrzanje do stotke je smanjeno sa standardnih 3,9 na 3,5 sekundi, a najveća brzina je skočila sa 310 na 320 km/h. Pored motora, Gemballa je na Roadster GTR600 ugradio i svoj aerodinamički paket, nove i atraktivnije točkove, sportski izduvni sistem, doradio ogibljenje i modifikovao interijer, za koga u Gemballi kažu da je napravljen za "razmažene ljude" (između ostalog podrazumeva aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera).

Serijski Porsche 911 Turbo raspolaže sa 480KS i 620Nm obrtnog momenta, a kome to nije dovoljno uvek može da se obrati nekom od mnogobrojnih tjunera. Jedan od njih je i nemački Gemballa, koji je upravo predstavio novi model na bazi Porschea 911 Turbo, a zvanično se zove Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R. Iako broj 800 u imenu nagoveštava da se pod poklopcem skriva agregat sa toliko konja, snaga je u stvari i nešto veća, tačnije 3,8 litarski motor u ovom automobilu razvija svih 625kW/850KS i 935Nm obrtnog momenta (što je, između ostalog, posledica ugradnje dva Garret T035 turbo punjača). Sem motorom, Gemballa se pozabavio i izgledom i ogibljenjem ovog Porschea. Što se izgleda tiče, pažnja je bila usmerena pre svega na prednji kraj, koji je dobio svetla sa Porschea Carrere GT, novi spojler i prednji poklopac, dok su pozadi dodati modifikovan branik (sa četiri završetka izduvnog sistema) i veliko zadnje krilo od karbona. U paketu se još nalaze dorađeno H&R ogibljenje, prošireni blatobrani i atraktivni 19-inčni aluminijumski točkovi (gume su Yokohama AVS Sport).

Ovo je Abt-ovo viđenje nove Audijeve limuzine srednje klase. Abt AS4 je opremljen novim aero body paketom koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), nove pragove i spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, spušteno Abt sportsko ogibljenje i nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, veličine 18, 19 ili 20 inča. Ukratko, agresivno i snažno. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava za ono što se krije ispod prednje haube, tačnije Abt Sportsline je pojačao 1,8 litarski TFSI benzinski motor i dizelaše 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Tako sada 1,8 TFSI motor razvija 147kW/200KS ili čak 177kW/240KS (fabrički ima 118kW/160KS), model 2,0 TDI se nudi u verzijama sa 125kW/170 ili 147kW/200KS (serijski 105kW/143KS), sledi 2,7 TDI koji umesto standardnih 140kW/190KS sada raspolaže sa 162kW/230KS, dok najjači model 3,0 TDI posle dorade kod Abt-a razvija 199kW/270KS i 550Nm ili 221kW/300KS i 600Nm (serijski ima 177kW/240KS). Tačka na i je Abt kočioni sistem sa diskovima od 345 mm ili 380 mm.
Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Pomenuti agregat je pojačan za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).