Posle Lorinsera, Brabusa i Carlssona evo još jedne prerade novog Mercedesa C klase. Ovoga puta Kicherer K35 CS. Umesto serijskih 200kW/272KS i 350Nm, Mercedes C350 u obradi Kicherera raspolaže sa lepih 225kW/306 konja i 380Nm. Međutim osim ovog benzinca, Kicherer je doradio i dizelaš C320 CDI tačnije dodao mu je 46 konja i sada razvija 270KS i 600Nm. Kichererov dizelaš ubrzava do 100 km/h za 6,9 sekundi (serijski 7,7 sekundi) a postiže 250 km/h. Spoljašnjost je Kicherer doterao 19 inčnim RS-1 točkovima (ručne izrade) sa odgovarajućim gumama, zadnjim difuzorom, sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika kao i spuštenim vešanjem. Naravno ni unutrašnjost nije prošla ništa lošije. Luksuzni materijali poput kože, alkantare, drveta, karbona i aluminijumskih pedala oplemenjuju ionako luksuznu atmosferu.
Američki Hennessey Performace Engineering (poznat po tjuniranom Viperu sa 1000 konja i Jeep Grand Cherokee-ju sa 600KS) pripremio je i svoju verziju Porschea 911 Turbo, koji fabrički iz 3,6 litarskog 6-cilindričnog motora izvlači 353kW/480KS i 620Nm. Onima, kojima to nije dovoljno, Hennessey nudi 3 različita paketa za povećanje snage ovog modela. Prvi paket podrazumeva rast snage na 434kW/590KS. Nije vam dovoljno ? Za vas je tu drugi paket sa 478kW/650KS. Ni to nije dovoljno ? E, Hennessey ima rešenje i za tu situaciju. Treći paket podrazumeva porast snage na 515kW/700KS. Ovaj najjači Hennessey 911 Turbo postiže 350 km/h i ubrzava do stotke za 3,5 sekundi (serijski model 310 km/h i 3,9 sekundi).
Nemački tjuner Startech je ponudio sportski aero body paket i preradu dizel motora za Dodge Caliber. Estetske dorade na spoljašnjosti Calibera (novi atraktivniji branici sa povećim otvorima za vazduh, pragovi, sportski izduvni sistem, 19 ili 20 inčne alu felne i 30 mm spušteno ogibljenje) brinu se za agresivniji i privlačniji utisak, koji auto ostavlja na posmatrača. Osim promena na eksterijeru, u Startechu su obradili i 2,0 litarski dizelaš, koji sada umesto serijskih 103kW/140KS i 310Nm raspolaže sa 132kW/180 konja i 360Nm. Naravno poboljšane su i performanse pa ovaj Caliber postiže 201 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,6 sekundi (serijski model 196 km/h i 9,3 sekunde). Motor i dalje udovoljava standardima Euro4.
14. međunarodni Tuning Styling Show i Drift race u organizaciji Auto Tuning Cluba, održaće se 21. aprila u Beogradu, na karting stazi Ada Huja sa početkom u 14 časova (ulaznica za posetioce 200 dinara). Osim izložbe modifikovanih automobila posetioci će moći pratiti i takmičenja u Stylingu, DB drag-u, Sound quality-ju i adrenalinskom Drift race-u. Organizatori obećavaju dobru zabavu uz Go-go igračice, DJ techno house party, bikini car wash i još mnogo toga. I na ovoj manifestaciji biraće se miss tj. najlepša hostesa i najatraktivnija dance igračica. Informacije i prijave na tel. 064/11 999 89 i www.tuning.co.yu
Oni koji su bili razočarani kada je Mercedes ponudio model SLR 722 Edition sa "samo" 650KS a ne 722 koliko je sugerisalo ime, sada će doći na svoje. Naime Hartmut Feyhl (radio u AMG-u), vlasnik tjuning kuće RENNtech je "ispravio grešku" i nepravdu, koju su učinili u Mercedesu i pojačao 5,5 litarski V12 motor sa 650 na 722 konja tako da sada sa punim pravom može da nosi oznaku SLR 722 Edition. Broj 722 ustvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson. Osim pojačanja snage, RENNtech SLR 722 Edition je dobio i nove točkove veličine 20 inča.
Evo i najnovije dorade Audijevog modela Q7, koji je uradila tjuning kuća Hofele Design. Njihov sportski aero paket za atraktivniji i privlačniji izgled sadrži nove elemente poput agresivnijih branika (pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), dodatnih svetla napred, novi prednji gril, proširene blatobrane, zadnji krovni spojler i naravno set originalnih točkova veličine 20 inča.
Specijalista za prerade VW-a i Audija, nemački ABT, na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu promovisaće svoje viđenje Audijevog sportiste R8. Iako bavarski tjuner još nije pustio u opticaj zvanične slike gotovog modela, na osnovu ovih skica ipak možemo da vidimo kako će izgledati. ABT-ov aero body kit uključuje novo zadnje krilo, pragove, agresivnije prednje i zadnje branike, poklopce motora i prtljažnika od karbon fibera, sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi i naravno novi set 20 inčnih alu točkova. ABT u ovom trenutku ne pominje promene u kabini ali ne treba sumnjati da će i unutrašnjost pretrpeti odgovarajuća doterivanja. A sad najvažnije-motor. Uz ABT-ov supercharger, serijski 4,2 litarski V8 motor je dobio dodatnih 81kW/110KS pa sada raspolaže sa zdravih 390kw/530KS. Prema tvrdnjama ABT-a, njihov R8 ubrzava do 100 km/h za 3,9 sekundi (serijski 4,6 sekundi) a postiže 317 km/h (serijski R8 ima plafon od 301 km/h). Cena nije saopštena.
20 godina posle svog prvog modela CTR, nemački tjuner Porsche-a, firma RUF, objavila je da će uskoro predstaviti i treću generaciju ovog automobila sa logičnim imenom CTR3. Najnovija verzija se bazira na aktuelnom Porsche-u Cayman i kako se najavljuje, CTR3 će biti jedan od najbržih Porsche-a na tržištu. RUF CTR3 će pokretati 6-cilindrični twin-turbo motor, zapremine 3,8 litra, snage 700KS pri 7000 obrt./min. i 890Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom CTR3 bi trebao da postigne maksimalnih 360 km/h. Za menjač se samo nezvanično pominje da se radi o 7-stepenom sekvencijalnom automatiku. Da bi smanjili težinu, u RUF-u su u konstrukciji ovog modela koristili aluminijum i karbon fiber. Naravno sve ovo treba i da se plati pa se očekuje cena od okruglih 300.000 evra.
Firma Caractere, poznata po doterivanju automobila VW-a i Audija, ponudila je sportski aero body kit i za VW-ov coupe-cabrio model Eos. Sportski paket podrazumeva nove agresivnije i sportskije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom), atraktivnije pragove, zadnji spojler na poklopcu prtljažnika, felne veličine 19 inča, spušteno ogibljenje i, da bi komplet bio potpun, novi izduvni sistem sa dve izduvne cevi (po jedna na svakom kraju automobila), koje se brinu za odgovarajući sportski zvuk.
Tjuning kuća Mattig predstavila je kompletan aero body paket za agresivniji izgled Seatovog modela Leon. Paket sadrži atraktivnije branike sa većim otvorima za vazduh, nove pragove, retrovizore, trepavice za prednja i zadnja svetla, novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi, spušteno ogibljenje za 30 mm i 18 inčne točkove sa gumama 215/35 R 18. Nema podataka o doradama na motoru.
Posle Lorinsera i Brabusa, sada i Carlsson nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina nove Mercedesove C klase. Carlsson CK35 se bazira na Mercedesu C350, koji serijski iz 3,5 litarskog V6 motora razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta. Uz pomoć Carlsson performance kita sada je na raspolaganju 217kW/295KS i 385Nm. Za elegantniji pa i moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlsson-ovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, suknjice sa strane automobila, zadnji spojler, novi branik pozadi sa difuzorom i 4 izduvne cevi novog izduvnog sistema. Skraćene opruge zaokružuju ovaj paket. U unutrašnjosti samo je mašta (pa i novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Da ne zaboravimo i performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi.
Ovo je Alfa Romeo Brera u preradi tjuning firme Novitec, specijaliste za obradu italijanskih vozila. Novitec je za poboljšanje vizuelnog nastupa Brere ponudio diskretni stajling paket, koji osim nekoliko decentnih detalja na karoseriji uključuje i spušteno ogibljenje za 35 mm i nove 20 inčne točkove sa gumama Pirelli 255/30. Osim toga Novitec nudi i povećanje snage Alfinog 2,4 litarskog JTD turbodizel agregata, koji sada umesto serijskih 147kW/200KS ima 168kW/229KS.
Iza ovog imena krije se detaljno modifikovan Porshe 911 u obradi nemačkog tjunera 9ff. To ne bi bilo ništa neobično ali 9ff sa modelom GT9 namerava da obori svetski rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji trenutno sa postignutih 407 km/h drži Bugatti Veyron. Očigledno se u 9ff-u nisu obeshrabili neuspehom američkog SSC-a, koji pre nekoliko dana nije uspeo da obori taj rekord a o čemu smo već pisali. Naprotiv. Sada su još više ubeđeni da će to poći za rukom baš njima. Na kraju krajeva za to se 9ff priprema već pune 2 godine. Njihov GT9 ima centralno namešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača. U 9ff-u veruju da taj motor ima najmanje 910 konja a pominju i mogućih 950KS. Po njihovim procenama GT9 može da postigne tačno 409 km/h što bi bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron. Inače, GT9 će pokušati da obori rekord na stazi Nardo. Zanimljivo je da su 2 komada GT9 već prodata po ceni od 476.000 evra a za dalje sve zavisi od toga hoće li ili ne GT9 oboriti rekord.
Posle Lorinsera i Brabus je predstavio svoju obradu novog Mercedesa C klase. Brabus nudi sportske pakete za povećanje snage kako za benzinske (C280 i C350) tako i za dizel (C200 CDI, C220 CDI i C320 CDI) varijante nove C klase. Najjača Brabusova C klasa (iz povećanog benzinskog 3,5 litarskog motora na 4,0 litra) razvija 244kW/332KS i 420Nm obrtnog momenta pri 4200 obrt./min. Performanse prate promene na motoru pa ubrzanje ove verzije do 100 km/h sada iznosi samo 5,9 sekundi a maksimalna brzina 275 km/h. Za dizelaše Brabus u ponudi ima tri PowerXtra performance kita za povećanje snage. Kod modela C200 CDI snaga je veća za 39KS a maksimalni obrtni moment iznosi 385Nm. Model C220 CDI sada raspolaže sa 143kW/195KS i 450Nm a najjači C320 CDI ima 48KS više i raspolaže sa 590Nm. Ovaj poslednji dizelaš do 100 km/h sada ubrzava za samo 6,9 sekundi i postiže 250 km/h. Naravno povećanje snage motora nije jedino što je Brabus uradio na novoj C klasi. Pored jedinstvenog aero body kita, koji C klasi daje agresivan izgled, Brabusova C klasa ima novo sportsko ogibljenje, novi izduvni sistem, kočnice i originalne točkove od 17, 18, 19 ili 20 inča. Ovi poslednji su sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 265/25 ZR 20 pozadi. Unutrašnjost je Brabus oplemenio kožom i alkantarom a zanimljiv je detalj brzinomer izgraviran na 330 km/h, koji spada među dodatnu opremu.
Hartge, poznati tjuner BMW automobila, upravo je predstavio svoju obradu najnovije verzije BMW "Trojke", dakle kabrio varijante sa tvrdim sklopivim krovom. Za osnovu je uzet bi-turbo motor iz BMW-a 335i, koji je za ovu priliku dodatno pojačan za 34KS pa sada razvija 293kW/340KS i 450Nm obrtnog momenta. Naravno nije samo motor pretrpeo izmene već i ogibljenje, kočnice, izduvni sistem a za jedinstven dizajnerski pečat brine se kompletan aero body kit. Međutim ovo nije sve. Naime, iz Hartge-a najavljuju još jači performance kit za povećanje snage ovog bi-turbo motora.