Nedavno je Novitec predstavio svoju obradu Alfinog coupea Brera a sada i italijanski Lester nudi novi aero body paket za poboljšanje vizuelnog utiska ove Alfe (mada mnogi s pravom smatraju da Breri nema šta da se doda ni oduzme). Kako bilo, za razliku od prilično diskretnog doterivanja Brere od strane Noviteca, Lester to radi mnogo upadljivije pa posle njegovog tretmana Brera dobija mnogo oštrije konture. Lesterov paket naime sadrži novi prednji i zadnji branik agresivnijeg dizajna, suknjice sa strane i prilično veliki zadnji spojler na poklopcu prtljažnika.
U poslednjih nekoliko dana, češki sajtovi su preplavljeni slikama i informacijama o ovoj ekstremnoj Škodi Fabia-ji sa 500KS !! Češka firma Brisk Tabor a.s. je na bazi sada već stare Škode Fabia-ije, napravila monstruoznu (u pozitivnom smislu) kreaciju sa karoserijom od kevlara i karbona pa ne iznenađuje težina od samo jedne tone. Kada se doda i 2,0 litarski TFSI turbo motor sa 368 kW/500KS pri 7800 obrt./min. uparen sa 6-stepenim menjačem, dobija se ubrzanje do stotke za eksplozivnih 2,7 sekundi !! Maksimalni obrtni momenat od 600Nm postiže pri 3700 obrt./min. Za kočenje se brinu Porsche-ovi diskovi od 330 mm napred i 320 mm nazad. Dužina ove Fabia-ije (!?) je 4002, širina 1890 a visina 1270 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm a trag točkova je 1670 mm napred a 1620 mm nazad. Brisk je potrošio skoro 6 meseci za sklapanje ovog automobila sa 2 vrata, koji iako nosi ime RS01 WRC, nema i neće imati nikakve veze sa WRC svetskim reli šampionatom jer će se (bar sada tako stoje stvari) takmičiti u brdskom šampionatu.
Britanska tjuning kuća Autodelta, sa sedištem u Londonu, po svojim preradama Alfinih modela poznata je širom sveta. O jednoj od njih (Brera J5 3,2 C) pisali smo nedavno a sada stiže i ekstremna obrada modela GT. Zove se Autodelta GT 3,7 Super i raspolaže sa čak 405KS i 508Nm obrtnog momenta. Novi Autodeltin GT kao osnovu koristi 3,2 litarski V6 motor, koji u serijskim Alfama 147 GTA i 156 GTA ima 250 konja a ovde uz pomoć Rotrexovog kompresora i povećane zapremine ima pomenutih 405 konja. Autodelta Alfa GT Super 3,7 zahvaljujući konjici od 405 pastuva, postiže 293 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4,9 sekundi. Za bolji vizuelni nastup brinu se novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i 19-inčne OZ felne (gume Dunlop SP Maxx) dok je za "zdravi" zvuk zadužen novi sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi.
Posle nekoliko obrada Dodge Calibera od strane tjuning kuća iz Nemačke, sada i austrijski Koenigseder predstavlja svoju verziju ovog američkog kompaktnog crossovera. Koenigsederov predlog promene spoljašnjosti znači kompletan body kit sa novim agresivnijim branicima, izraženijim pragovima, krovnim spojlerom, novom prednjom maskom itd. Paket podrazumeva i završtke izduvnih cevi, koje se nalaze sa strane zadnjih branika, 20-inčne alu felne, spušteno ogibljenje i čip tjuning motora. Ceo Koenigsederov paket košta 8500 evra.
Nemački Hamann je posle obrade BMW-a X5 i Ferrarija 612 Scaglietti (o njima smo pisali pre neki dan) ponudio i aerodinamički kit za Lamborghini Murcielago LP640. Ovaj aero body kit za uzor koristi trkački Murcielago R-GT, koji se takmiči u FIA GT šampionatau. Paket sadrži spojlere napred i pozadi, koji sem estetske imaju i aerodinamičku svrhu. U odnosu na serijske, pružaju 10 odsto veći downforce na prednjoj i zadnjoj osovini. Paket spolja zaokružuju usisnici za vazduh sa strane (takođe od karbon fibera), hromirani završetak izduvne cevi i Hamann-ovi točkovi od 20 inča dok je kabina doterana aplikacijama od karbon fibera. Nažalost Hamann ovom prilikom nije dirao motor pa 6,5 litarski V12 i dalje raspolaže sa 640KS i 660Nm sa kojim postiže 338 km/h i ubrzava do 100 km/h za 3,4 sekunde.
Delta4x4, nemački specijalista za obradu SUV modela, u svom prepoznatljivom stilu doterao je japanske pick up modele Mitsubishi L200 i Nissan Navara. Ističu se moćnom i dominantnom pojavom a namenjeni su vlasnicima, koji kroz svoje vozilo žele da izraze individualnost i pokažu da se razlikuju od drugih. Prvo šta upada u oči jesu veliki točkovi i povišen klirens (rastojanje od tla) oba automobila. Delta4x4 je za Mitsubishi L200 odabrao točkove od 20 inča i Pirelli gumama 305/50-20 a za Nissan Navaru felne od takođe 20 inča ali sa gumama 325/50-20. Za sportski izgled zaslužni su bul bar napred, polirani pragovi, proširenja blatobrana i novi sportski izduvni sistem. Bavarski tjuner je još pojačao i motor Nissan Navare, sa serijskih 174 na okruglo 200KS.
Američki Mallett je i dosad bio poznat po preradama Pontica Solstice i ugradnji V8 motora sa 400 i više konjskih snaga pod haubu ovog modela a sada su ljudi u ovoj firmi rešili da Solstice i vizuelno pretvore u pravu zver željnu krvi (valjda zato i crvena boja) za kojom će se okretati prolaznici. Naime, za salon tjunera SEMA u Las Vegasu (počinje 30. oktobra), Mallett već sada najavljuje izuzetno agresivno oblikovan Solstice, koji svoj nasilan karakter najavljuje već i imenom-Pitbull Edition ! Poenta ove edicije, pored snažnog V8 motora, jeste aero body kit, koji Solstice napred proširuje za 102 a pozadi za 127 mm što omogućava ugradnju veoma širokih točkova pod blatobrane. Naravno Solstice Pitbull Edition će biti napravljen u ograničenom broju primeraka a ovaj aero body paket (od fiberglasa ili karbon fibera, već po želji kupca) koštaće 16-18.000 dolara ili 11.700-13.200 evra.
Još jedna (četvrta) prerada Fordovog Mustanga za poslednjih mesec dana ! Ovoga puta radi se o primerku, koji je doterala američka kompanija za modifikovanje Fordovih modela Steeda Autosports. Model je nazvan prosto Steeda GT500 i kao bazu koristi Shelby GT500 Mustang, koji razvija 500 konja. Naravno Steeda GT500 ima pojačan motor pa raspolaže sa preko 600KS a koliko je to, još se ne zna jer u press saopštenju preciznog podatka nema. Neki američki sajtovi špekulišu da se radi o konjici od 625 do 644KS. Obrada motora je samo vrh ledenog brega jer Steeda je za GT500 predvideo detaljno prerađeno ogibljenje i menjač, jače kočnice i novi izduvni sistem. Cena za ceo Steeda GT500 paket iznosi u SAD-u 13.995 dolara.
Nemački Hamann obradio je novi BMW X5 u svakom pogledu : od performansi, ogibljenja, točkova, unutrašnjosti do aerodinamičkih dodataka na eksterijeru za individualniji i atraktivniji izgled; praktično ništa nije ostavljeno netaknuto. Nove aerodinamičke komponente poput prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg krovnog spojlera i proširenja blatobrana, brinu se za sportskiji nastup ovog bavarskog SAV automobila. Kada se radi o ovako velikom vozilu svaka dodatna konjska snaga dobro dođe pa je Hamann ponudio i performance kit za povećanje snage kako benzinskih tako i dizel motora. Osnovni benzinac 3,0si dobio je 10kW/14KS više pa sada raspolaže sa 210kW/286KS, najsnažniji benzinac 4,8i sada ima 274kW/383KS (13kW/18KS više od serijskog) i na kraju dizelaš 3,0d, koji je i najbolje prošao. Dobio je novih 22kW/30KS čime je ukupna snaga narasla na 195kW/265KS i 600Nm. Pored doterivanja estetike i porasta snage, Hamann-ov X5 ima i bolje vozne osobine a možda najzanimljivija ponuda za ovaj BMW se tiče velikog izbora originalnih Hamann-ovih točkova. Na raspolaganju su naime čak 4 različita kompleta točkova jedinstvenog dizajna veličine od 20 do čak 23 inča. Osim BMW-a X5, Hamann se pozabavio i doterivanjem izgleda Ferrari-ja 612 Scaglietti iako mnogi tvrde da tu nema šta mnogo da se doda ili oduzme. U svakom slučaju Nemci su uspeli da novim točkovima, prednjim spojlerom i suknjicama sa strane još više istaknu dinamičnost pa i da dodaju još malo agresivnosti u izgled ovog Ferrari-ja.
Nemački ASMA Design predstavlja jednu zaista ekstremnu preradu Mercedesove S klase, sve u skladu sa svojom reputacijom. Novi projekat, nazvan Eagle II Sport Edition, znači da je S klasa dobila novi performance kit za povećanje snage 5,5 litarskog V8 motora (sada 425KS pri 6000 obrt./min.) uparenog sa 7-stepenim automatikom, atraktivniji aero body kit (sa tipičnim ASMA elementima u vidu ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku), karoseriju u dve boje, spušteno ogibljenje i točkove veličine 21 inča (gume 255/30-21 napred i 295/25-21 nazad), koji uz novi sportski izduvni sistem, kompletiraju izuzetan izgled automobila. Rezultat je dominantna pojava pa će se za njim okretati i oni, kojima su automobili sasvim sporedna stvar u životu.
Rinspeed, švajcarski specijalista za obradu Porschea, upravo je predstavio svoju najnoviju preradu aktuelnog Porschea 911 Turbo (fabričke oznake 997). Auto nosi oznaku Le Mans 600 što odmah daje do znanja kolika se snaga sada nalazi ispod odela. Osim povećanja snage, Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare atraktivniji izgled, koji privlači pažnju ali koji je istovremeno i dovoljno diskretan da ne predstavlja neukusno preterivanje. Rinspeed je u Le Mans 600 ugradio dva VTG turbo punjača, modifikovao interkulere, dodao nove sportske filtere za vazduh i novi sportski izduvni sistem. Modifikacije su bile dovoljne da snaga 3,6 litarskog motora sa serijskih 480KS i 620Nm poraste na pomenutih 441kW/600 konja i svih 800Nm obrtnog momenta. Po tvrdnjama švajcarske firme, ovaj Porsche 911 Turbo Le Mans 600 do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, do 200 km/h za 10,9 sekundi a postiže maksimalnih 343 km/h (serijskom modelu do stotke treba 3,9 sekundi a stiže do 310 km/h). Aero body kit, koji sem estetske funkcije ima uticaja na bolje prianjanje a time i na ostvarivanje boljih voznih osobina, obuhvata novi prednji i zadnji branik (napred sa novim spojlerom, drugačije oblikovanim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima a pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), suknjice sa strane, koje vizuelno savršeno povezuju prednji i zadnji branik, nove retrovizore i novo zadnje krilo. Za bolji kontakt sa podlogom brinu se 20-inčni Rinspeed-ovi alu točkovi sa gumama 245/30- 20 napred i 325/25-20 pozadi. Ostale dorade uključuju modifikovano podešavajuće ogibljenje a koje je Rinspeed razvio u saradnji sa Bilstein-om i koje osigurava veoma precizno upravljanje. Naravno automobilu sa tolikom snagom i brzinom trebaju i snažne kočnice. Za efikasno zaustavljanje se brinu diskovi od 380 mm napred i 360 mm pozadi sa kočionim klještima u upadljivoj žutoj boji.
Još jedan novitet iz nemačke tjuning kuće Edo Competition (već treći ove nedelje !!). Posle Forda GT, Porschea 996 Turbo, stiže i VW Touareg V10 TDI sa estetskim i tehničkim poboljšanjima. Snaga serijskog 4,9 litarskog motora (230kW/313KS i 750Nm) je podignuta na 265kW/360KS a obrtni moment na 850Nm pa ovaj Touareg do stotke stiže za 6,9 sekundi dok je maksimalna brzina porasla na 260 km/h (serijski model 231 km/h i ubrzanje 7,4 sekundi). Pored karoserije u dve boje (ofarbane u istom stilu kao i Edo Porsche 996 Turbo), nešto agresivnijih branika, maske i pragova, posebno se izdvajaju izuzetni 22-inčni trkački točkovi u crnoj boji sa gumama 295/30 R22. Edo je dodao i novi sportski kočioni sistem sa diskovima od 380 mm i crvenim kočionim klještima kao i obavezan "detalj" u vidu izduvnog sistema od nerđajućeg čelika (četiri "lule" po 89 mm), koji se brine za agresivan sportski zvuk. Edo Touareg ima i vazdušno ogibljenje sa elektronskim modulom za podešavanjem visine vozila. I još detalj u kabini-alu pedale uključujući i odmorište za nogu.
WEITEC svoje visoko kvalitetne SPORT F opruge od nedavno nudi i za dva aktuelna Audi-jeva modela i to TT i S3. Nove sportske opruge omogućuju još niže težište automobila i time veću agilnost u vožnji. Konkretno, Audi TT je niži za 25 mm a S3 za 30 mm. Inače, WEITEC u svojoj ponudi ima preko 1000 različitih kompleta opruga, koje automobil spuštaju za 20 do 50 mm.
Posle samo nekoliko dana i dorađenog modela Ford GT, Edo Competition je predstavio još jedan novi proizvod. Ovoga puta, Nemci su se setili domaćeg vozila, konkretnije Porsche-a 911 Turbo (prethodne 996 generacije) i uz pomoć novog turbo punjača, filtera za vazduh sa visokim protokom i sportskog izduvnog sistema, podigli su snagu na 438kW/585KS pri 6790 obrt./min.i 780Nm (serijski model ima 420 konja). Ubrzanje do stotke sada iznosi 3,7 sekundi a do 200 km/h potrebno je samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina je porasla na 345 km/h. Edo Competition se pozabavio i estetikom pa je pored ratničkih boja za karoseriju i novog prednjeg spojlera, ponudio i nove 18 inčne točkove a uz sve to i novi kočioni sistem.
Tjuning kuća Autodelta nudi novu igračku, koja predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Alfa Brera J5 3,2 C (C-Compressore) a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski 260KS i 322Nm). To ovaj 2+2 coupe sa pogonom na sva četiri točka ubrzava do stotke za 5,3 sekunde dok je maksimalna brzina 260 km/h (serijski 6,8 sekundi i 240 km/h). Naravno to nije sve. Autodelta nudi ceo paket a ne samo čačakanje po motoru. Elektronika motora je nanovo podešena za optimalan prenos snage i u savršenoj je sinergiji sa mogućnostima automobila. Brera J5 3,2 C ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (novi amortizeri i opruge su specijalno razvijeni za ovaj auto) dok se dorađen kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuju 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama i novi decentno promenjeni prednji branik