
Serijski Porsche 911 Turbo raspolaže sa 480KS i 620Nm obrtnog momenta, a kome to nije dovoljno uvek može da se obrati nekom od mnogobrojnih tjunera. Jedan od njih je i nemački Gemballa, koji je upravo predstavio novi model na bazi Porschea 911 Turbo, a zvanično se zove Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R. Iako broj 800 u imenu nagoveštava da se pod poklopcem skriva agregat sa toliko konja, snaga je u stvari i nešto veća, tačnije 3,8 litarski motor u ovom automobilu razvija svih 625kW/850KS i 935Nm obrtnog momenta (što je, između ostalog, posledica ugradnje dva Garret T035 turbo punjača). Sem motorom, Gemballa se pozabavio i izgledom i ogibljenjem ovog Porschea. Što se izgleda tiče, pažnja je bila usmerena pre svega na prednji kraj, koji je dobio svetla sa Porschea Carrere GT, novi spojler i prednji poklopac, dok su pozadi dodati modifikovan branik (sa četiri završetka izduvnog sistema) i veliko zadnje krilo od karbona. U paketu se još nalaze dorađeno H&R ogibljenje, prošireni blatobrani i atraktivni 19-inčni aluminijumski točkovi (gume su Yokohama AVS Sport).

Ovo je Abt-ovo viđenje nove Audijeve limuzine srednje klase. Abt AS4 je opremljen novim aero body paketom koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), nove pragove i spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, spušteno Abt sportsko ogibljenje i nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, veličine 18, 19 ili 20 inča. Ukratko, agresivno i snažno. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava za ono što se krije ispod prednje haube, tačnije Abt Sportsline je pojačao 1,8 litarski TFSI benzinski motor i dizelaše 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Tako sada 1,8 TFSI motor razvija 147kW/200KS ili čak 177kW/240KS (fabrički ima 118kW/160KS), model 2,0 TDI se nudi u verzijama sa 125kW/170 ili 147kW/200KS (serijski 105kW/143KS), sledi 2,7 TDI koji umesto standardnih 140kW/190KS sada raspolaže sa 162kW/230KS, dok najjači model 3,0 TDI posle dorade kod Abt-a razvija 199kW/270KS i 550Nm ili 221kW/300KS i 600Nm (serijski ima 177kW/240KS). Tačka na i je Abt kočioni sistem sa diskovima od 345 mm ili 380 mm.
Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Pomenuti agregat je pojačan za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).

Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9 (i u Coupe i u Volante kabrio verziji). Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martina DB9 je dobio napadan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i hromirane završetke izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J sa gumama dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,1 sekundu

Posle Mercedesa C klase u limuzinskoj verziji, Carlsson sada i za C klasu Estate (karavan) nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i novi sportski izduvni sistem. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Što se motora tiče, ljubiteljima dizelaša su na raspolaganju Carlssonovi C-Tronic CD22 i CD32 paketi za povećanje snage u modelima C220 CDI i C320CDI, dok je CK35 kit namenjen za povećanje snage kod benzinskog modela C350. Kod dizelaša porast snage i obrtnog momenta iznosi 20 % u odnosu na serijske verzije ovih agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. Konkretno, model C220CDI sada raspolaže sa 204KS (+34KS) i 480Nm obrtnog momenta (ranije 400Nm), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude za sekundu bolje od standardnog fabričkog automobila. Kod verzije C320CDI sa V6 dizelašem, snaga je porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). I ovde je ubrzanje do stotke bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovi motori ne samo da su snažniji, nego im je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10 %. I na kraju benzinac C350, koji iz V6 motora serijski razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a uz pomoć Carlsson CK35 performance kita sada na raspolaganju ima 217kW/295KS i 385Nm. Da ne zaboravimo i njegove performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi (0,4 sekunde bolje od serijske varijante).

Nemački SpeedART je posle obrade Porschea 911 Turbo u Coupe varijanti, poradio i na njegovoj otvorenoj verziji. SpeedART-ov 911 Turbo Cabrio, zvanično nazvan SpeedART BTR-XL 600 ("Bi-Turbo Racer-Extra Large") raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje nov prednji branik i prednji spojler sa grilom od karbon fibera, pragove, zadnji difuzor, podešavajuće zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera), zatim podešavajućim sportskim ogibljenjem, sportskim kočionim sistemom (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, a 380 x 28 mm nazad), paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS sada 600 konja i 800Nm obrtnog momenta), kao i novim sportskim izduvnim sistemom. Posebna priča su točkovi od 20 inča. SpeedART naime nudi dva tipa točkova; jedan je RSC II Elegance BE (sa gumama dimenzija 245/30 ZR20 napred, pozadi 325/25 ZR20), a drugi Cros Racing (sa gumama 245/30 ZR20 napred i 325/25 ZR20 nazad). Unutrašnjost je bogatija za SpeedART-ov sportski upravljač i ručicu menjača, elemente od karbona i posebne SpeedART-ove patosnice. SpeedART BTR-XL 600 od 0 do 100 km/h stiže za samo 3,4 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,8 sekundi, a postiže maksimalnih 325 km/h.

Američki Saleen Autosport ove godine slavi 25 godina postojanja, pa je za tu priliku napravljen poseban slavljenički model Saleen SA-25 Sterling Edition Mustang. Saleen inače već ima tradiciju proizvodnje limitiranih slavljeničkih modela, počev od SA-5 Mustanga iz 1988. godine, SA-10 iz 1993., pa modela SA-15 iz 1998. i SA-20 iz 2003., a najnoviji je pomenuti SA-25 Sterling Edition Mustang. Novi Sterling Edition Mustang se bazira na modelu S302 Extreme i ima V8 motor sa kompresorom i snagom od 620 konja i 812Nm obrtnog momenta (uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem). To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude ispod četiri sekunde, dok četvrt milje (402 metra) prelazi za manje od 12 sekundi. U odnosu na standardni model, Sterling Edition Mustang se vizuelno razlikuje po jedinstvenim petokrakim aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa Pirelli P-Zero Rosso gumama), "Gun Sight" trkačkim trakama na karoseriji, posebnim oznakama u čast 25-godišnjice, kao i Black Diamond sedištima (kombinacija alkantara/koža), navigacionim sistemom i pločicom sa serijskim brojem primerka (biće naime proizvedeno samo 25 komada ovog slavljeničkog modela, i to po ceni od 99.995 američkih dolara).

Dok se putevima već uveliko voze moderne reinkarnacije VW Bube, Minija, Fiata 500 (a najavljuje se i novi Citroenov Spaček i BMW Isetta), još uvek nema ni naznaka o eventualnoj retro verziji legendardnog Renaulta 4. Ipak, za one nostalgičare koji bi želeli da sednu za upravljač neke nove "četvorke", rešenje ipak postoji. Doduše, to rešenje dolazi iz Japana, gde tjuning kompanija DAMD vlasnicima Suzukija Lapin nudi poseban kit, uz čiju pomoć Lapin poprima karakterističan izgled Renaulta 4. Dakle, tu su karakteristična maska da okruglim svetlima, žmigavci, branici, hauba motora, bočne zaštitne lajsne, zadnja svetla...Prvi Renault 4 je inače nastao 3. avgusta sada već daleke 1961. godine i obeležio je čitavu jednu epohu. Za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta, "četvorka" je prodata u preko osam miliona primeraka (tačnije 8.135.424). Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.

Još jedan rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste i ovaj Civic Mugen RR Experimental Spec (na bazi japanskog Civica Type-R sedan), koji je kao i Mugen Honda Fit F154SC predstavljen na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera). Pored pojačanog K20A motora (umesto standardnih 225KS sada iz 2,2 litra zapremine izvlači 260KS i 235Nm obrtnog momenta), Civic Mugen RR Experimental Spec raspolaže i prednjim delom izrađenim od karbona (hauba motora je od aluminijuma), kompletnim aero body paketom, ojačanim kočionim sistemom, modifikovanim ogibljenjem, novim točkovima, I-TCMS sistemom za nadgledanje pritiska u pneumaticima, kao i doteranom kabinom. Pogon je na prednje točkove, a menjač je sa šest stepeni prenosa.

Druga generacija Hondinog mališana Fit (u Evropi Jazz) je doživela još jednu preradu u režiji japanske tjuning kompanije Mugen (na japanskom "neograničeno"). Naime, posle dva aero body paketa iz oktobra prošle godine (agresivno stilizovani RS Aero Kit i nešto uzdržaniji L/G Aero Kit), Mugen je na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera) predstavio još atraktivniji model, nazvan Mugen Fit F154SC. Sem agresivnog aerodinamičkog paketa (prošireni blatobrani, ispupčeniji pragovi, modifikovani branici, novi spojleri, dodatni otvori za vazduh, veliko zadnje krilo, atraktivniji točkovi, nova maska hladnjaka, svetla za maglu i nova kućista prednjih svetala), Fit F154SC karakteriše i dorađeni 1,5 litarski četvorocilindrični agregat (zahvaljujući kompresoru sada raspolaže sa 150KS i 184Nm obrtnog momenta), zatim sportsko ogibljenje, pojačane kočnice, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, širi trag točkova i modifikovana unutrašnjost (sportska sedišta i volan, aluminijumske pedale).

Dva modela iz BMW-ove grupacije su nedavno prošla kroz tretman u kompaniji H&R, specijalizovanoj za dorade ogibljenja. Tako je Mini Clubman dobio za 35 mm spušteno ogibljenje (zasluga novog seta opruga) i H&R distancijale. Pomenute opruge i distancijali se mogu ugraditi u sve verzije Minija Clubman (Cooper, Cooper D i Cooper S), a rezultat svega jeste niže težište automobila, širi trag točkova, bolje vozne osobine i nešto dinamičniji izgled. I novi BMW serije 1 Coupe je takođe dobio spušteno ogibljenje (za 40 do 60 mm) i aluminijumske H&R TRAK+ distancijale, što ovoj "jedinici" obezbeđuje dinamičnije vozne osobine i još atraktivniji izgled.

Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Ovaj potonji agregat je Edo Competition pojačao za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).

Japanski tjuner Wald International, koji nam je poznat pre svega po obradama Lexusa i evropskih automobila poput BMW-a, Mercedesa i Bentleya, od nedavno vlasnicima aktuelnog BMW-a serije 6 nudi novi aero body paket za atraktivniji vizuelni nastup ovog modela. Wald je za "šesticu" predvideo modifikovane branike sa spojlerima, nove pragove, atraktivnije točkove, karakteristične "bubrege" u boji automobila i sportski izduvni sistem sa četiri završetka. Crna boja automobila je samo tačka na i...

Nemački tjuner MTM (Motoren-Technik-Mayer) je za Volkswagenov Tiguan razvio novi elektronski modul, odnosno kit za povećanje snage njegovog 2,0 litarskog TDI agregata. MTM-ov modul, nazvan M-Cantronic, zaslužan je za porast snage sa standardnih 103kW/140KS i 320Nm obrtnog momenta na 132kW/180KS pri 4100 o/min. i 360Nm pri 2500 o/min. (cena za ovaj paket iznosi 999 evra). Zanimljivija je međutim najavama iz ove nemačke firme da je u pripremi još jači paket, pa će zahvaljujući izmenama na turbo punjaču i izduvnom sistemu ovaj motor izvlačiti svih 210KS. Sem pojačanja snage motoora, MTM potencijalnim kupcima nudi i snažniji kočioni sistem (sa diskovima od 330, 365 ili 380 mm), kao i komplet atraktivnijih točkova veličine 19 (8,5 x 19) ili 20 inča (9 x 20).

Osim fabričkog modela Mercedes Viano X-CLUSIVE (o njemu više OVDE), koji pokazuje i dokazuje da i veliki porodični transporteri mogu izgledati atraktivno, kupcima željnim individualizovanih modela od sada je na raspolaganju i najnovija kreacija nemačke firme Hartmann-Tuning. Hartman je naime za Mercedes Viano i Vito pripremio novi aerodinamički paket, modifikovanu unutrašnjost, dorađeno ogibljenje i kit za povećanje snage 2,2 i 3,0 litarskih CDI motora. Što se cena tiče, one izgledaju ovako : prednji spojler treba platiti 946 evra, nove pragove 434 evra, dok će vas blago modifikovani zadnji kraj koštati 887 evra. Tu je i novi izduvni sistem sa duplim završetkom i cenom od 1214 evra. Koga fabrička motorizacija ne zadovoljava, Hartmann za CDI dizel motore od 2,2 i 3,0 litra zapremine nudi dodatnih 22kW/30KS. Na svoj rad Hartmann-Tuning odobrava i jednogodišnju garanciju, a cena tjuninga motora inače iznosi 1189 evra. Hartmann se pozabavio i ogibljenjem, pa tako recimo nove sportske opruge koštaju 375 evra. Bez novih točkova ne ide, pa su u paketu i atraktivne 20-inčne aluminijumske felne sa gumama dimenzija 275/35 R 20. To je istovremeno i najskuplji deo Hartmannove prerade, jer će vas komplet felni i guma olakšati za 3210 evra. I na kraju unutrašnjost, koja se može dodatno oplemeniti novim sportskim volanom i detaljima od aluminijuma.