
Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru preradio je i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača, pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme (Irmscher svoju Antaru naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu, koji je u toku). Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamičan izgled novog Opelovog SUV modela, a to je postignuto elementima poput modifikovanih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, Evo-Star-Design alu točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi (za bolji izgled i zvuk) i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportskiji i individualniji pečat, i to zahvaljujući, između ostalog, materijalima poput kože i alkantare, obilatoj upotrebi aluminijuma i multifunkcionalnom sportskom upravljaču. Što se motora tiče, u Irmscheru su pojačali 2,0 litarski CDTi dizelaš, koji sada raspolaže sa 175KS.

Iza ovog imena krije se detaljno modifikovani Porshe 911 u obradi nemačkog
tjunera 9ff, koji ovog sportistu izlaže na salonu tjuniranih vozila u Esenu
(traje do 9. 12. 2007.). 9ff GT9 ima centralno smešten 4,2 litarski redni
6-cilindrični motor sa dva turbo punjača, koji razvija najmanje 910 konja. Po procenama
ljudi iz ove kompanije, GT9 može da
postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se naravno potvrdi u praksi,
bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h).

Tjuner Giacuzzo je obogatio svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport RS sa 197KS (Giacuzzo ga naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu koji je u toku). Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor od karbona, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat i dalje razvija 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

Posle Carlssona i Brabusa, sada i nemačka tjunerska kuća Lorinser promoviše svoju obradu novog Mercedesa C klase u Estate (karavan) verziji. Premijera se naravno održava na salonu tjunera u nemačkom Esenu, koji traje do 9. decembra ove godine. Lorinser je za C klasu Estate predvideo nove prednje blatobrane sa velikim otvorima za vazduh, atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje, nove točkove (sa karakterističnim oblikom turbine) i pojačanja benzinskih i dizel motora. Radi se o benzincima C 200 Kompressor i C 350, a kod dizelaša snaga je povećana na modelima C 200 CDI, C 220 CDI i C 320 CDI. Tako je motor verzije C 200 Kompressor pojačan sa 135kW/184KS na 160kW/218KS, a obrtni moment sa 250 na 295Nm (snaga je povećana zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i ugradnji novog sportskog filtera za vazduh). Benzinac C 350 je pojačan na 224kW/305KS i 380Nm (standardni model ima 200kW/272KS). Kod dizelaša stvari stoje ovako : model C 200 CDI posle dorade u Lorinseru razvija 115kW/156KS i 360Nm (fabrički 100kW/136KS i 270Nm), model C 220 CDI je ojačan za 21KS, pa raspolaže sa 191KS i 480Nm, dok C 320 CDI sada razvija 261KS i 580Nm obrtnog momenta.

Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi novu "igračku", namenjenu svima onima sa istančanim ukusom i naravno dovoljno dubokim džepovima. To je BMW M5 Hurricane, a već i samo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je naime opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovog modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi. Pravi odgovor na Brabus CLS Rocket i Brabus Bullit (ovaj poslednji na bazi novog Mercedesa C klase).

Tjuning kompanija Hartge, poznati specijalista za doradu modela bavarskog BMW, od sada vlasnicima BMW-a 335i i 335d Coupe (model E92) i 335i Coupe-Cabrio (E93), nudi novi aerodinamički kit, koji sadrži elemente poput novih spojlera napred i pozadi, atraktivnijih pragova, novih "bubrega", spojlera na poklopcu prtljažnika i difuzora pozadi. Ovaj Hartgeov paket podrazumeva i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, a u kabini i novi dizajn brzinomera (izgraviran na 300 km/h).

Porsche je preko svoje oficijelne dilerske mreže ponudio novi aerodinamički body kit za model 911 Turbo Coupe (serija 997), koji raspolaže sa snagom od 353kW/480KS. Sportski paket, odnosno Aerokit (testiran naravno u vazdušnom tunelu) sadrži novi prednji spojler i potpuno novi poklopac motora sa velikim i fiksiranim zadnjim krilom. Ove elementi mogu da se naruče samo u paketu i ofarbani su u boju karoserije (u kojoj su sada i "suknjica" na zadnjem braniku i pragovi vozila). Za poboljšanu stabilnost i nešto dinamičniji vizuelni nastup 911-ice Turbo, ovaj nemački proizvođač traži 4500 evra (bez poreza).

Dobar način kako da Vaš novi Renault Clio 3 izdvojite iz mase (pa makar to bio i osnovni model sa samo 65KS), nudi tjuning firma Carzone Specials. Ovako naime može da izgleda Clio 3 ako se na njega nakalemi Carzone aero body kit nazvan Shogun. Pomenuti aerodinamički kit (i za verziju sa troja i za petora vrata) uključuje potpuno novi i agresivniji prednji branik, set atraktivnijih bočnih "suknjica" i robusniji zadnji branik sa integrisanim duplim završetkom novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Carzone za Clio 3 Shogun nudi i KW "variante 2" kit za spuštanje ogibljenja (i napred i pozadi za 60 mm), a čitav paket zaokružuju i 17-inčni "racer" točkovi sa Dunlop SP Sport 9000 gumama (dimenzija 205/40).

Opel je na salonu tjunera u Esenu (traje do 9. 12. 2007.) upravo i zvanično promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition. Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine (biće proizvedeno svega 835 komada). I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj, jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa6 stepeni.

Sem dorađenog Opela GT (o kome je nedavno već bilo reči), nemački Steinmetz na salonu tjunera u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) izlaže i svoju obradu Opel Astre H. Što se izgleda tiče, Steinmetz je za dinamičniji nastup Astre H predvideo atraktivan aerodinamički kit (i za hatchback i za karavan verziju), koji sadrži novi prednji spojler, ispupčenije pragove, modifikovan zadnji branik, zadnji krovni spojler, aerodinamičnije retrovizore i karakterističnu Steinmetz masku hladnjaka (u obliku pčelinjeg saća). Tu su i spušteno ogibljenje za 30 mm, novi sportski izduvni sistem sa duplim trapezoidnim završetkom visokog sjaja, detalj u vidu novog poklopca otvora za gorivo, atraktivni točkovi veličine od 16 do 19 inča i detalji od aluminijuma i nerđajućeg čelika u unutrašnjosti. Kod dorade motora, Steinmetz se koncentrisao samo na jedan dizel agregat, tačnije na 1,9 litarski CDTI, koji sada raspolaže sa 175KS i 380Nm obrtnog momenta, umesto serijskih 150 konja i 315Nm (maksimalna brzina je skočila na 210 km/h). Ovde i napomena da Steinmetz za svoj rad na motoru daje i dvogodišnju garanciju.

Bavarska tjuning kompanija Loder1899 na salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše dva zanimljivo doterana automobila : jedan ionako ekskluzivni Aston Martin V8 Vantage Volante i jedan velikoserijski model Ford Mondeo. Loder1899 je već ranije predstavio svoju obradu Aston Martina V8 Vantage u Coupe verziji, a salon u Esenu je idealna prilika da se javnosti pokaže i njihov V8 Vantage u Volante (kabriolet) varijanti. Kao i kod kupea, Loder1899 je za V8 Vantage Volante predvideo paket za poboljšanje aerodinamike i performansi ovog modela. To je postignuto novim aerodinamičkim dodacima od karbon fibera (prednji spojler, zadnji difuzor, poklopac motora) i pojačanjem V8 motora, koji sada razvija 425 konja (ranije 385KS). Sem aerodinamike i motora, Loder1899 je u ovaj Aston Martin ugradio i novi sportski izduvni sistem, nove aluminijumske točkove od 20 inča i za 35 mm spušteno ogibljenje.
Loder1899 Ford Mondeo
Drugi novitet ove kompanije za salon u Esenu jeste ovaj Ford Mondeo. Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik), Ford Mondeo u obradi Lodera1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno sportsko ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20 i dvobojna karoserija.

Nemačka tjuning kompanija delta4x4 (već iz njihovog imena je jasno da su se specijalizovali za doradu SUV modela), na ovogodišnjem salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše novi Jeep Grand Cherokee SRT-8 DUNE, koji se odlikuje brojnim mehaničkim i estetskim promenama. Pre svega, delta4x4 je standardni 6,1 litarski V8 HEMI motor sa 425KS pojačao na ukupno 499 konja, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi. Ostale promene se odnose na 100 mm viši klirens (rastojanje vozila od tla), nove petokrake točkove od 23 inča sa Continental Cross Contact gumama (dimenzija 305/40 R23), modernizovani prednji spojler sa integrisanim vitlom, krovni prtljažnik od nerđajućeg čelika, nove pragove, proširenja blatobrana sa dodatnim svetlima i novu kestenjastu boju karoserije.

Novi, tačnije obnovljeni VW Touareg se već neko vreme nalazi na tržištu, a sada i nemački tjuner Abt Sportsline predstavlja svoje sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela (premijera naravno na salonu tjunera u Esenu, koji traje od 1. do 9. 12. 2007.). Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt oprema Touareg sa BR felnama od 19, 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Uz to, Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojim izazovom. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Abt Sportsline nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju), sledi 3,0 TDI u verzijama sa 199kW/270KS i 221kW/300KS (serijski 225KS), pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.

Nemački Edo Competition ima šta da pokaže publici na salonu tjuniranih automobila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.). Naime, inžinjeri ove tjunerske kuće uspeli su da dobiju dodatnih 23KS iz 6,5 litarskog V12 motora, koji pokreće serijski Lamborghini Murcielago LP640 (samo ime jasno govori da ima 640KS ili 471kW). To u praksi znači da Edo Lamborghini Murcielago LP640 Versione Nardo (kako se zvanično zove) ima 487,5kW/663KS pri 7800 obrt./min. i 675Nm (umesto 660Nm) pri 5600 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 348 km/h (serijski model 338 km/h), a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde. Osim dorade motora (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, visokoprotočni filteri za vazduh, novi katalizatori), Murcielago LP640 u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika i aluminijumske točkove od 19 inča sa Continental V-max gumama, dimenzija 225/35 ZR 19 (napred) i 325/30 ZR 19 (nazad).Unutrašnjost je bogatija za kameru, koja olakšava vožnju unazad, sistem za nadgledanje pritiska u gumama i aplikacije od karbon fibera. Za one željne individualizacije, Edo Competition kao opciju nudi i posebne boje za karoseriju i točkove, kao i unikatni interijer. U ovoj kompaniji najavljuju i Murcielago, koji će razvijati oko 700 konja, a cilj je dostizanje maksimalne brzine od 360 km/h.

Heico Sportiv je za 40. salon tjunera u Esenu (počinje danas i traje do 9. 12. 2007.) pripremio sportsku verziju porodičnog karavana Volvo V70. U režiji nemačkog tjunera, ovaj V70 T6 AWD postaje Heico HS7, a pokreće ga pojačani redni šestocilindrični 3,0 litarski turbo benzinac, koji razvija 243kW/330KS pri 5600 o/min. To je dovoljno da HS7 od 0 do 100 km/h ubrza za 6,2 sekunde i postigne najveću brzinu od 250 km/h (elektronski ograničenu). Sem pojačanog motora, Heico je za HS7 predvideo i aero body kit (prednji spoljer, veći otvori za vazduh napred, nova maska hladnjaka, modifikovan zadnji branik sa integrisana četiri završetka sportskog izduvnog sistema), novi set aluminijumskih felni, pojačani kočioni sistem i doteranu unutrašnjost (aluminijumske padale, isto takvo odmorište za nogu i alu detalji na vratima).