Američki Farnbacher Loles Motorsports je ponudio ograničenu seriju od 20 komada njihove prerade Porschea Cayman GTR, koji iz motora od 3,8 litra zapremine izvlači 298kW/405KS. Snažnijem motoru je prilagođeno novo sportsko ogibljenje, jače kočnice i Yokohama Advan Sport gume sa dimenzijama 245/35 ZR19 napred i 285/30 ZR 19 pozadi. Novi aero body kit (od karbon fibera) obuhvata novi prednji branik sa integrisanim spojlerom i modifikovano zadnje krilo. Cena prerade iznosi 87.500 evra.
Valjda da ne zaostane za američkim Fordom, koji je nedavno promovisao Mustang GT500 Red Stripe, evropski ogranak Forda je na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu predstavio nešto slično (uslovno rečeno) za one koji vole Transit ali žele da se razlikuju od drugih. Naime, Transit SportVan je posebna i ograničena serija Fordovog komercijalca sa estetskim dodatkom u vidu LeMans belih pruga, koje se protežu preko plave karoserije dok su Amerikanci za Mustang GT500 Red Stripe upotrebili crvenu boju za pruge a crni i belu za karoseriju. I umesto da ovaj Transit dobije zvučno ime u stilu Transit White Stripe, Evropljani su se odlučili za običan naziv Transit SportVan. Kako bilo, ovaj Transit je, osim tih famoznih pruga i Racing Blue boje, dobio i 18-inčne alu točkove (dizajn a la Focus ST), niskoprofilne gume 235/45, dupli završetak izduvne cevi, masku u boji karoserije, par spojlera, nove pragove i kožna sedišta. Osim toga, u opremi se nalaze i sitnice poput klime, senzora za kišu i automatskog paljenja svetala, svetla za maglu i sl. Pod haubom nažalost nema promena jer Transit sportVan koristi serijski 2,0 litarski TDCi Duratorq dizel motor sa 130 konja. U Fordu kažu da će napraviti seriju od samo 500 komada ovog Transita, koji će se (počev od jula) prodavati po ceni od 18.750 funti ili 37.500 dolara (ili 27.600 evra ili 2.230.000 dinara).
Nemački tjuner Edo Competition obradio je Fordov retro model GT i uz pomoć novog sportskog katalizatora i izduvnog sistema kao i doradom elektronike motora, iz V8 supercharged agregata dobio 610 konja odnosno 60KS više u odnosu na serijsku verziju. Pomenuta snaga se postiže pri 6500 obrt./min. a obrtni moment od 800Nm pri 4500 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 340 km/h dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno za 0,2 sekunde, tačnije na 3,7 sekundi. Edo Competition je dodao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima za svaki točak kao i novo zadnje krilo. Sem toga u ponudi su i nove boje za karoseriju i trkački točkovi jedinstvenog dizajna i različitih boja.
Citroen je na Tuning Show-u u italijanskom gradu Rimini, izložio novu limitiranu verziju modela C2 s oznakom Supersprint, koja raspolaže sa belim linijama na bokovima, haubi, poklopcu prtljažnika i C stubovima. Takođe, kao zaštitni znak ove specijalne serije, na vratima se nalazi logo Supersprint a tu su i beli alu točkovi kao kontrast crvenoj boji karoserije. C2 Supersprint se bazira na standardnom modelu C2 VTS ali je, za razliku od njega, dobio nova zadnja svetla i novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi. Nažalost 1,6 litarski motor sa 16 ventila je ostao netaknut što znači da i dalje raspolaže sa 125KS. Takođe i transmisuja, ogibljenje i kočnice nisu pretrpele nikakve promene u odnosu na serijski VTS. Dakle, sve se svodi samo na estetsko doterivanje ali je zbog toga i cena samo 500 funti (740 evra) viša u odnosu na standardni C2 VTS.
Nemački tjuner Hamann je razvio novu verziju svog performance paketa za BMW Z4 M Coupe i nazvao ga Renn Taxi. Hamann doduše tek treba da saopšti tehničke detalje ali su bar objavljene fotografije novog modela, koji je više namenjen trkačkim stazama. Spoljašnjost je doterana novim aero body paketom, koji, između ostalog, sadrži novi prednji spojler i agresivnije pragove. U kabinu je Hamann ugradio zaštitni kavez, Recaro sportska sedišta, alu pedale i sl. Prethodni Hamann-ov paket za povećanje snage BMW-a Z4 M Coupe je podrazumevao 15KS i 20Nm više u odnosu na serijski model, koji iz 3,2 litra zapremine raspolaže sa 252kW/343KS i 365Nm. Očekuje se da nova Renn Taxi varijanta ovog Hamann-a ima daleko više snage a koliko, to ćemo saznati kada Hamann uskoro i zvanično objavi detaljne tehničke podatke.
Dotle je došlo da su i Rumuni počeli da zameraju serijskom izgledu Porsche-a 911 tako da se rumunski Top Art Automotive Design (dizajner Bogdan Urdea) poigrao sa dizajnom prethodne generacije 911-ice (tip 996) i napravio daleko agresivniju verijantu. To je postigao ugradnjom novog prednjeg i zadnjeg spojlera (pozadi sa difuzorom), suknjicama sa strane, novim ogromnim zadnjim krilom, novom haubom napred, restilizovanim retrovizorima, panoramskim krovom, Lambo vratima sa vertikalnim otvaranjem, točkovima od 20 inča sa Yokohama gumama, LED zadnjim svetlima, novim kočnicma, sportskim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim sistemom (sa 4 izduvne cevi) itd itd. Kabina je oplemenjena kožom i elementima od karbon fibera a dodata je i kamera za olakšanu vožnju unazad.
Mnogi su se žalili na izgled Porsche-a Cayenne zamerajući da premalo liči na pravi Porsche a pravi Porsche je po njima samo model 911. Za takve ruska (!) tjuning firma Top Car prepravlja izgled Cayenne-a tako da posle njihovog tretmana prednji deo dobija svetla i još neke elemente sa aktuelnog Porsche-a 911 (fabričke oznake 997) tako da veoma liči na taj model što je bila i poenta čitavog zahvata. Osim toga, cela karoserija je pretrpela manje ili veće izmene uz pomoć novih sportskih panela. Ukratko, Cayenne u obradi Top Car-a izgleda izuzetno sportski i agresivno a zbog sakrivenih zadnjih kvaka i ogromnih otvora za ventilaciju ispred zadnjih točkova, stvara se iluzija kao da se radi o automobilu sa 3 vrata. Po ocenama, koje se mogu pročitati na internetu, ova je jedna od najboljih prerada Cayenne-a. Motor je obradila firma 9ff a njegova snaga se može popeti sve do 750 konja, zavisno od toga koliko ste solventni. Naravno i kabina je adekvatno obrađena a to opet zavisi od vaših želja i finansijskih mogućnosti. I još podatak da Top Car namerava da godišnje napravi od 30 do 50 ovakvih Cayenne-a
Irmscher je ponudio novi sportski aero body kit Pure za agresivniji nastup dobro poznate Astre GTC. Sportski paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, trepavice na svetlima, novu masku (znak Opela je ostao), pragove, zadnji branik sa difuzorom i dve izduvne cevi, svetla pozadi sa novom optikom, 30 mm spušteno ogibljenje kao i decentni krovni spojler. Tačka na i su nove 19 inčne GT Star felne sa Dunlop SP Sport Maxx gumama (225/40 ZR19). U ponudi su i Sport Star točkovi veličine 18 inča. Astra GTC Pure privlači pažnju i belom bojom karoserije sa crnim aplikacijama po bokovima. Osim estetskih promena, Irmscher za Astru GTC Pure nudi i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako 2,0 litarski turbo benzinac umesto serijskih 200 konja sada ima 199kW/270KS. Dizel agregat 1,7 CDTi posle tretmana Irmschera raspolaže sa 20 konja više (sa 103kW/140KS) a veći 1,9 CDTi je dobio 25 dodatnih konja pa sada pod haubom kuca srce od 129kW/175KS.
Nemački Novitec je u poslednje vreme veoma aktivan u tjuniranju italijanskih modela, koja su im ionako specijalnost. Nedavno smo pisali o njihovoj preradi Alfe 159, Alfe Brere a pre neki dan i Ferrari-ja F430. Sada su ponudili i tuning paket za atraktivniji i privlačniji izgled najnovijeg Fiatovog modela Bravo. Ovaj aero body kit obuhvata novi prednji i zadnji spojler, pragove, točkove od 18 ili 19 inča i 4 izduvne cevi pozadi (po dve na svakom kraju automobila). Zanimljivo da Novitec nije objavio podatke o povećanoj snazi motora iako je Bravo prošao Novitec-ov chip tjuning.
I Seatov MPV model Altea XL može atraktivno da izgleda, naravno pod uslovom ako ga pod svoje uzme tjuning kompanija JE Design. Ipak pre nego što se pozabavimo izgledom da vidimo šta se krije ispod poklopca motora. JE Design je serijski 2,0 TDI agregat od 103kW/140KS pojačao na 130kW/176KS pri 4000 obrt./min. Naravno i maksimalni obrtni moment je skočio i to sa 320 na 405Nm. Iako za ovakve porodične automobile to i nije najvažnije i najveća brzina je povećana za 9km/h odnosno sada iznosi 210 km/h a ubrzanje do stotke je smanjeno za čitavu sekundu (sa 9,9 na 8,9 sekundi). Na početku smo pomenuli promenjen izgled. JE Design je dodao svoj sportski aerodinamički komplet za poboljšanje eksterijera, koji osim standardnih elemenata za ovakve prerade (novi prednji spojler, pragovi, trepavice za prednja svetla i novi prednji gril bez znaka proizvođača) obuhvata i hromirane kvake za vrata visokog sjaja. Naravno to nije sve. JE Design obećava i veću agilnost u vožnji zahvaljujući spuštenom ogibljenju za 35 mm a tu su i jače kočnice (prečnika 330x28 mm). Aero body paket zaokružuju 4 izduvne cevi (prečnika 90 mm) i novi 19-inčni točkovi sa gumama dimenzija 225/35 R19. Inače, JE Design za ovaj Seat nudi i nešto manje felne od 17 i 18 inča.
Sportec RS300 je nova prerada Audijevog sportskog hatchback modela S3. Kao što se može naslutiti već po imenu, Sportec-ov RS300 raspolaže sa ergelom od tačno 300 konja pod haubom dok se serijski Audi S3 mora zadovoljiti sa "samo" 265KS. Motor je ostao iste zapremine, dakle 2,0 litra ali je maksimalna brzina skočila na 258 km/h a ubrzanje do 100 km/h palo na 5,1 sekundu. Auto je ofarban u Brilliant Black crnu boju sa zelenim detaljima poput prednje maske, kočionih čeljusti i delom točkova (veličine 18 ili 19 inča) što sve zajedno zaista privlači veliku pažnju. Sportec je dodao još novi dupli završetak izduvne cevi (prečnika 76 mm) kao i dekoracije u kabini.
Ovo na slikama nije Porsche 911, koji se smanjio na suncu već stari Fiat 500 ali doteran kao umanjena verzija Porsche-a 911 Turbo. Iako možda izgleda smešno ipak obratite pažnju sa koliko ljubavi i strpljenja su na mali Fiat nakaljemljeni elementi karoserije (svetla napred i pozadi, branici, krilo, hauba i dr.), koji nedvosmisleno ukazuju šta je velika želja vlasnika ovog Fiata. Očigledno da vlasnik nema para za pravi 911 Turbo pa mu je za makar delimično ostvarenje snova dovoljna i minijaturna kopija pomenutog Porsche-a. Iako bi možda bilo za očekivati da je hibrid na slikama nastao u Italiji ili bar u Nemačkoj, to nije slučaj. Ovaj Fiat 500 a la Porsche je napravljen u Grčkoj. Nema informacija koji motor pokreće ovu "aždaju" odnosno da li je taj Grk ostavio serijski 2-cilindrični motor ili je i tu nešto prepravljao.
Ovaj Jeep Wrangler iz 1997. spolja ničim ne odaje utisak da se ispod njegove haube nalazi motor iz Chevrolet Corvette ! Ono što je još zanimljivo jeste da se ovaj Wrangler trenutno prodaje preko eBaya. Iako je i serijski redni 6-cilindrični motor zapremine 4,0 litra bio dovoljan za Wrangler-ove terenske potencijale vlasnik se ipak odlučio za transplantaciju V8 agregata iz Corvette LS1. Taj Corvette-in motor raspolaže sa 305 do 350 konja (zavisno od verzije) i značajno popravlja Wrangler-ov odnos snaga/težina vozila. Ovde treba pomenuti da tjuneri mogu značajno povećati snagu ovom motoru ali na eBayu nema informacija o tačnoj snazi kao ni drugih detalja o ovom Wrangleru.
Japanska kompanija Mitsuoka je dosad bila poznata samo po preradama Nissan-ovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar). Sada će i Amerikanci usmeriti pažnju na ovu japansku marku jer njihov najnoviji proizvod Galue Cabrio kao bazu koristi aktuelni Ford Mustang Cabrio (da, ovo na slikama je dorađeni Mustang). Naravno Galue Cabrio i pokreću Mustangovi motori (V6 sa 210KS i V8 sa 300KS) a i unutrašnjost je ostala nepromenjena u odnosu na američki original. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju. Napred Galue Cabrio liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (hladnjak u stilu Rolls Royca) dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od starijih modela Cadillaca. Sa strane promena i nema. Slabija verzija sa 210 konja košta skoro 43.000 a snažnija blizu 50.000 evra.
Pre dve godine je nemački tjuner Novitec obradio Ferrari F430 i iz njegovog V8 motora zapremine 4,3 litra ugradnjom 2 kompresora izvukao 468kW/636KS i 638Nm (serijski model ima 360kW/490KS i 465Nm). U režiji Noviteca taj Ferrari je dobio oznaku F430 Bi Compressor a postizao je 348 km/h i ubrzavao do stotke za 3,7 sekunde (serijski model 315 km/h i 4 sekunde do 100 km/h). Ipak u Novitecu su pomislili da auto ima još veći potencijal pa su upravo predstavili evoluciju tog modela sa logičnim nazivom F430 Bi Compressor Evoluzione sa 20 konja više u odnosu na varijantu od pre dve godine, dakle sa ukupno 482kW/656KS pri 8200 obrt./min. i 662Nm. Osim pojačanog motora, F430 Bi Compressor Evoluzione je dobio sportski aero body paket, koji je testiran u vazdušnom tunelu univerziteta u Štutgartu zatim nove Brembo kočnice, specijalno razvijene za ovaj model, nove točkove (19 inča napred i 20 inča pozadi) kao i zanimljivu kombinaciju bele boje karoserije i crnih ukrasnih traka, koje se protežu preko automobila i lepo se uklapaju sa crnom bojom točkova i zadnjih svetala. Nažalost performanse ovog Bi Compressor Evoluzione Ferrarija F430 nisu promenjene pa i dalje razvija 348 km/h i ubrzava do 100 km/h za pomenutih 3,7 sekundi.