Audijev novi TT privlaci paznju gde god se pojavi pa tako ni tjuneri nisu imuni. Pisali smo o preradama i doradama ovog Audija od strane Oettingera, Schuberta, ABT-a i MTM-a a evo sada i LLTEK Motorsporta. Njihov TT je doduse jos u fazi razvoja nekih detalja na automobilu ali su pustili ovih nekoliko preliminarnih fotki tek da obratimo paznju na njih i da vidimo sta to trenutno rade. A da rade, rade. LLTEK je inace poznat po dodatnoj opremi za Audi, BMW, Porsche, VW i Mercedes a ovaj primerak TT-a je njihov najnoviji projekat. Kada sve bude zavrseno imace i otvaranje vrata nagore u Lamborghini stilu a dotada na ovim slikama vidimo dodat aero body kit u vidu novih branika, pragova, spojlera, retrovizora, izduvnih cevi, originalnih alu felni sa povecim tockovima a uz sve to i spusteno ogibljenje. Karoserija u narandjasto-crnoj kombinaciji boja ionako predstavlja samo jos slag na torti.
Nemacka tuning firma Cobra, koja od 1993. godine uglavnom nudi dodatnu i tuning opremu za terence i minivanove, predstavlja svoju ponudu za ulepsavanje Toyotinog SUV-a RAV4. Ono po cemu su poznati u Cobri; masivni branici, pragovi i prednji bull-bar, su i na ovom modelu dobili zadatak da pruze agresivniji i privlacniji izgled u cemu su i uspeli. Treba pomenuti da prednji bull-bar zadovoljava propise EU o zastiti pesaka a osim pomenutih elemenata opreme, tu su i prosireni blatobrani, izduvne cevi od nerdjajuceg celika, nove alu felne sa gumama niskog profila i drugi detalji poput hromiranih retrovizora.
Iza ovog imena krije se zapravo BMW 535 Touring ali u dizel verziji doradjen kod firme G-Power, koja ima 20 godina iskustva u preradama bavarskih automobila. Dakle, BMW 535d sada sa 235Kw(320KS) i 680Nm umesto serijskih 200Kw(272KS) i 560Nm. Tu je i sportski podeseno ogibljenje, koje je, usput receno, spusteno za dodatnih 25 mm pa auto sa punim aerodinamickim kitom sada izgleda kao prilepljen za zemlju. Bez novih tockova se ne moze pa su sada montirani ovi od 20 inca sa gumama 245/30 ZR20 napred i 285/25 ZR20 nazad. I sta donosi skoro 50 dodatnih konja? Npr. maksimalnu brzinu od 270km/h. Ne treba zaboraviti ni upotrebu karbona iznutra na centralnoj konzoli, volanu i oplatama vrata.
Porsche GT je i u "obicnoj" serijskoj varijanti dovoljno snazan i atraktivan auto ali kome to nije dovoljno nemacki Gemballa nudi doterani i osnazeni model. Sa atraktivnom crveno-crnom kombinacijom boja izgleda kao zivotinja spremna da napadne cak i kada miruje. Na kraju krajeva dodatak Black u imenu se i odnosi na estetki efekat crnih retrovizora, tockova, prednjeg i zadnjeg spojlera itd. Pomenuti crni tockovi su velicine 19 inca napred odnosno 20 inca nazad sa gumama 265/35 ZR19 napred i 335/30 ZR 19 nazad. Motor V10, koji kod serijskog modela iz 5733 kubika izvlaci 612KS ovde je pojacan za dodatnih 40 pa sada ima svih 652KS. Podaci o performansama nam nisu bili dostupni ali na osnovu serijske verzije cija je maksimalna brzina 330km/h i ubrzanje do 100km/h za 3,9 sekundi, sigurno su dovoljni i za one probirljive sa pocetka teksta, kojima serijski GT nije dovoljan izazov. I iznutra preovladjuje kombinacija crveno-crne koze i alkantare sa novim audio sistemom kao i dodatkom u vidu displeja na centralnoj konzoli, koji prenosi sliku sa kamere na krovu, ciji je zadatak pracenje situacije iza automobila.
ART Tuning predstavlja jos jednu varijaciju na temu Mercedesa CLS sa imenom GTR374. Oznaka 374 se naravno odnosi na povecanu snagu 3,5 litarskog V6 motora koji sada ima tih 374KS i 510Nm. Auto sa automatskim 5-im menjacem napravljen je na osnovi serijskog CLS 350 i predstavljen je na salonu u Essenu i u naredna tri meseca bice izlozen po salonima najvecih Mercedesovih dilera u Nemackoj. Nastao je sa zeljom da objedini osobine vozila cije su karakteristike brutalna snaga i elegantan takoreci diskretan dizajn (?!). ART je svoj GTR374 doradio i aerodinamickim kitom, koji, izmedju ostalog, ukljucuje prosirene blatobrane, novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, pragove, zadnji spojler sa difuzorom, novu masku bez Mercedesovog znaka, posebnu boju sa trkacim linijama po sredini karoserije, 4 izduvne cevi od nerdjajuceg celika, a tu su i prosireni trag tockova, napred za 70mm a pozadi za 80mm. Pri tom novo sportsko ogibljenje je spusteno za 40mm. Nazalost podaci o maksimalnoj brzini ili ubrzanjima nisu saopsteni.
Iza ovog imena krije se Audi Q7 doradjen i preradjen u nemackom ABT-u. Najvece su izmene ustvari na motoru mada je i spoljasnost prilicno izmenjena. Malopre pomenuti motor je V8, koji iz 4,2 zapremine sada izvlaci 500 KS terajuci ovog Audija do 260km/h uz ubrzanje do 100km/h za 5,9 sekundi. Ono slovo R u imenu, koje oznacava rec racing je time opravdano upotrebljeno. Izmene spolja se svode na uobicajene promene spojlera, pragova, izduvnih cevi, sportskog spustenog ogibljenja pa sve do novih 22 incnih tockova. Ovako taksativno nabrojani, ovi detalji ne zvuce bas nesto posebno ali je dovoljan jedan pogled na slike da se uverite kako to u ABT-u jednostavno savrseno uklapaju u celinu.
Salon u Essenu je doneo jos jednu zanimljivu kreaciju(?!) ili kic, prosudite sami. Ukoliko naravno spadate u one koji zele Bugatti mada nemate para ali ste ipak u mogucnosti da si priustite makar Bentley Continental GT, koji takodje nije jevtin. Nemacki LEW-Design sa modelom Big Bang nudi "doradu" pomenutog Bentleya posle koje bar prednji kraj vaseg automobila izgleda kao Bugatti Veyron sa svetlima Audija Q7 dok pozadi svetla lice na Ferrari 612 i novi 599. Sredjen je i motor pa sad umesto serijskih 560 razvija 650KS uz obrtni moment 750Nm umesto 650Nm. Maksimalna brzina je podignuta na 330km/h. Ogibljenje je sredio Eibach a zanimljivo dizajnirani tockovi su velicine 21 inca.
Tuner MS Design, od salona u Bolonji dalje, nudi aero-body paket za najjaci serijski Focus ST sa 225KS da lakse prodje cekanje na potpuno novi Focus RS sa oko 300KS. Za 5389 eura paket Race ukljucuje novi prednji i zadnji spojler, difuzor pozadi, krovni spojler, pragove (sve u alu silver lakiranju), tockove od lake legure od 20 inca sa gumama 235/30 ZR 20, spusteno ogibljenje za dodatnih 15mm i nove zavrsetke izduvnih cevi. Naravno i hromirane aplikacije u kabini.
Da, na slici jeste Jaguar XK ali posle tretmana firme Arden koja ima preko 30 godina iskustva u doradi Jaguara i Range Rovera. Najnovija kreacija sa imenom AJ20 se nudi u 2 verzije. Slabija sa 392KS i 475Nm i snaznija supercharged sa 480KS i 640Nm. Za uporedjenje serijski XK iz 4,2 litra zapremine V8 motora izvlaci 298KS i 411Nm. Arden je u oba slucaja povecao zapreminu motora na 4,5 litara pri cemu njegova slabija evolucija postize 285km/h uz ubrzanje do 100km/h za 5,3 sekunde. Snaznija supercharged varijanta dosize 295km/h i ubrzanje 4,8 sekundi sto je za 1,4 sekunde bolje od serijske varijante. Na karoseriju u Ardenu su montirali novi prednji spojler, pragove, nove otvore za vazduh na haubi i zadnji spojler kao i nove originalne tockove velicine 21 inca sa gumama 255/35 R21 napred i pozadi 295/30 R21 Uz sve to auto je uz sportsko ogibljenje jos i spusten za dodatnih 30mm. Unutra se koza i alkantara brinu za visi stepen luksuza. Na slikama novi AJ20 coupe i moguci izgled buduce spider verzije.
Kuca B&B nudi 3 opcije svog performance kita za povecanje snage Audijevog S3 koji serijski iz 2,0 motora izvlaci 265KS. Prva opcija je povecanje na 306KS i 410Nm, druga je povecanje na 325KS i 425Nm a treca najjaca podrazumeva 362KS i 480 Nm. Ova poslednja tera S3 do 270km/h uz ubrzanje 4,9 sekundi do stotke. Na auto je dodat aerodinamicki kit sa novim tockovima od 19 ili 20 inca.
Prosto je cudno da se to jos niko nije setio tj. da ugradi Wankelov motor iz Mazde RX8 u drugi Mazdin model-roadster Miatu. U ovom slucaju nemacki Hansa-mobile u saradnji sa svojim tehnickim partnerom Rotary-motorsportom, izabrao je potpuno novu roadster-coupe verziju (sa sklopivim metalnim krovom) da u nju ugradi Wankel sa 231KS, skine jos nekoliko desetina kilograma i predstavi ga na salonu u Essenu. Model nosi dodatno ime R23 (oznaka za snagu motora), tezine je 1050kg (sto je 55 kg lakse i od najlakse MX5 sa platnenim krovom), a zbog jaceg motora postize 260km/h a ubrzanje od 0 do 100km/h iznosi 5,4 sekundi. Pri tom motor zadovoljava euro4 norme. Ocigledno su se u Hansa-mobilu odlucili za Lotusov recept-sto manja tezina i vise snage. Da bi to i vizuelno naglasili auto je ofarban u Racing green zelenu boju sa zutom trakom preko cele karoserije sve u stilu Lotus Elise-a. Pored toga auto je dodatno priblizen podlozi uz nove felne od 17 inca firme OZ. Hansa-mobile sprema i trkacku varijantu ove Miate sa imenom R26 i oko 260KS.
Na salonu tjunera u nemackom Essenu, Hamann, koji je mozda poznatiji po preradama BMW-a, nudi i svoj aero-body kit za Ferrarijev model 599 GTB. Promene na motoru i poboljsane performanse se podrazumevaju pa sada motor od 5999 kubika ima 495Kw(673KS) a aerodinamicki dodaci na telu ovog sportiste govore da su u Hamannu dobro odradili svoj posao posto je veoma tesko doraditi Ferrari a da to ne bude kic. Uz dodatne spojlere, pragove, spusteni klirens i doradjeni izduvni sistem tu su i 21 incni tockovi u istoj boji kao i karoserija. Dakle za one kojima tradicionalna crvena Ferrari boja nije vise zanimljiva.
Ovo je najnovija prerada firme Hartge sa imenom H30 a rec je ustvari o doradjenom BMW-u Z4 coupe. Hartge je u Z4 ugradio 3,0 biturbo motor iz BMW-a 335i ali umesto serijskih 306 KS snagu je povecao na 380 konja. Maksimalna brzina sada iznosi 285 km/h a ubrzanje od 0 do 100km/h 4,8 sekundi. Nije samo motor promenjen vec je dodat i diskretni aero body kit gde se pre svega istice spojler na prednjem braniku od karbon fibera. Od istog su materijala i sportski volan, delovi instrument table i centralne konzole kao i rukohvati na vratima. Uz sportska sedista isticu se jos i aluminijumske pedale. Naravno ni to nije sve. Kocioni diskovi, koji se vide kroz 20-incne felne su sada precnika 380mm napred i 324mm nazad a opruge su skracene za dodatnih 30mm. I na kraju sve to poprilicno kosta. Cena 83250 eura.
Geiger je najveci diler Hummera u Evropi i jedan od vodecih tjunera americkih automobila i kao takav upravo predstavlja svoju najnoviju preradu Hummera H2 u pravom bozicnom duhu. Otuda i takvo ime za ovu verziju. Karoserija je sva u vatreno crvenoj boji sa zimskim motivima u airbrush tehnici na donjen delu karoserije. Tu su i vrata, koja se u Lamborghini stilu otvaraju na gore i posebno atraktivne LED diode (250 komada) rasporedjene po karoseriji, koje nocu posebno isticu konture ovog bozicnog Hummera. Oprema jos sadrzi krovni prtljaznik i specijalne drzace za 2 snowboarda pozadi. Na hromirane tockove od 22 inca montirane su Pirelli Scorpion ATR gume, koje se takodje nalaze i da prikolici za motorne sanke sa istim grafickim resenjima kao i karoserija Hummera. Valjda je sve to u funkciji da bozic bata stigne svuda cak iako se dogodi da se Hummer zaglavi u snegu. A sad unutrasnjost. Naravno sva u crvenoj kozi, ukljucujuci i tepihe (!) da se estetski podudara sa spoljasnjim izgledom ovog Hummera sa 320KS. Ali to je tek pocetak. Posebno se istice JBL sound system od 3800 vati, DVD plejer, digitalna TV i slicne cake. Nazalost u Geigeru pri odredjivanju cene nisu bili u duhu bozicnog darivanja pa cena njihovog bozicnog Hummera iznosi oko 110000 eura.
Nemacki Wimmer rennsporttechnick najavljuje dosad mozda i najbolju preradu novog Audija S3. Umesto serijskih 265KS iz 2,0 TFSI motora navodi se da je izvukao ni manje ni vise vec svih 408KS i 540Nm umesto serijskih 350Nm. Fabricki S3 ubrzava od 0 do 100km/h za 5,7 sekundi dok za sada (nazalost!) performanse ovog Audija S3 nisu poznate. Na slici serijski Audi S3.