
Novi CLR X530 predstavlja odgovor tjuning kuće Lumma Design na slične prerade ovog BMW-ovog SAV (Sports Activity Vehicle) modela od strane nemačkih kompanija Hamann i AC Schnitzer, koji su u poslednjih mesec dana privukli prilično veliku pažnju javnosti. Lummin CLR X530 karakteriše agresivan aerodinamički kit (modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i velikim otvorima za vazduh, široki pragovi, revidirani zadnji branik sa četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, proširenja blatobrana i nova hauba motora), ogibljenje spušteno za 40 mm, točkovi Racing 1, Racing 2 i Racing 3 (veličine 22 inča i sa Toyo ili Yokohama gumama), doterana unutrašnjost, kao i pojačani 4,8 litarski motor. Ovaj V8 agregat je revidiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora dobio dodatnih 21kW/28KS, pa sada umesto standardnih 261kW/355KS i 475Nm obrtnog momenta, razvija 289kW/383KS i 510Nm, dok je i najveća brzina porasla za 15 km/h (sada 255 km/h). Međutim, tu nije kraj jer Lumma Design za salon tjunera u Essenu sprema još snažniju varijantu ovog agregata, koji će raspolagati sa svih 530 konja.

Američki Roush Performance je lansirao novu verziju Fordovog Mustanga, nazvanu Roush 428R Mustang, koji će biti ponuđen kupcima u oktobru ove godine ali u limitiranoj seriji od samo 200 primeraka (svaki primerak će naravno imati sertifikat o autentičnosti). Ovim modelom Roush Performance samo nastavlja niz, koji je prošle godine započeo model Roush 427R, a 2009. će stići i verzija Roush 429R (Roush 427R ostaje u programu i u 2008. godini, a predstavlja najpopularniji Mustang, koji je Roush ikada ponudio tržištu). V8 motor sa kompresorom razvija 435KS i 542Nm obrtnog momenta, a nudi se u kombinaciji ili sa 5-stepenim manuelnim menjačem ili automatskom transmisijom. Tu su i doterano ogibljenje (između ostalog novi amortizeri i opruge), jače kočnice, novi izduvni sistem, atraktivniji aero body kit (modifikovani branici, napadniji prednji spojler, zadnje krilo, otvor na haubi), petokraki 18-inčni točkovi sa odgovarajućim setom guma i jedinstvena 428R grafika na karoseriji. Unutrašnjost je obogaćena, između ostalog, kožnim sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama i ekskluzivnim patosnicama.

I maleni Smart ForTwo je prošao kozmetički tretman kod nemačke tjuning kuće Cobra Technology & Lifestyle, koja je poznata pre svega po doterivanju terenskih modela. Tako je ovaj gradski automobil(čić) opremljen atraktivnim stilskim elementima, poput bul bara napred (košta 474 evra), novih pragova (prečnika 48 mm i sa cenom od 506 evra) i dodatne zaštite zadnjeg branika (317 evra). Naravno, ovi elementi (svi od nerđajućeg čelika) zadovoljavaju sve propise EU o bezbednosti pešaka, a mogu se montirati i na Coupe i na Cabrio verziju Smarta. Za dinamičniji izgled u odnosu na standardni model, brinu se i novi atraktivniji aluminijumski točkovi, a za sve ove elemente Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.

Sem manjeg modela L35GS (na bazi Mercedesa C350), nemački tjuner Lorinser na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i svoje viđenje velikog Mercedesovog coupea CL 500, koji sada nosi oznaku Lorinser L55RS. Naglasak prerade je na sportskom i dinamičnom izgledu, za šta su zaslužni kako kompletan aerodinamički komplet, tako i impresivni aluminijumski 21-inčni Lorinser RS8 točkovi u obliku turbine, kao i spušteno ogibljenje. Pomenuti aerodinamički paket sadrži novi prednji branik sa centralno postavljenim otvorom za vazduh i svetlima za maglu, prednje blatobrane sa ekstraktorima vazduha, moćnije pragove, modifikovani zadnji branik sa integrisanim cevima Lorinserovog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, zadnji krovni spojler, kao i spojler na poklopcu prtljažnika. Sem izgledom, Lorinser se pozabavio i V8 motorom zapremine 5,5 litara, koji je pojačan sa standardnih 285kW/388KS na 338kW/460KS. Ni kabina nije prošla bez "posledica", odnosno sedišta, upravljač i nasloni za glavu su presvučeni novom, ekskluzivnom kožom, pa zato uopšte ne iznenađuje Lorinserov slogan "Moving perfection".

Sem Cayenna Magnum, nemački tjuner TechArt Automobildesign je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio i nešto smireniju obradu ovog Porscheovog SUV modela. Nazvan Aerodynamic Kit I, ovaj sportski paket sadrži modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, atraktivnije pragove, zadnji difuzor i Formula I ili Formula II točkove od 20 do 22 inča (sa gumama 295/40 ZR 20 do 295/30 ZR 22). Osim agresivnijeg spoljašnjeg izgleda, TechArt je za Cayenne sa Aerodynamic Kit I paketom pripremio i performance kit za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog turbo motora za 120 konja pa umesto serijskih 368kW/500KS sada raspolaže sa pravom ergelom od svih 456kW/620KS. Da bi se ovo čudovište zaustavilo brine se novi kočioni sistem sa diskovima od 405 mm napred i 365 mm nazad. Od ostalih detalja, koje je TechArt namenio ovom Cayennu, izdvajaju se i TechArt vazdušno ogibljenje (spušteno za 30 mm), kao i novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Što se unutrašnjosti tiče, TechArt nudi nekoliko opcija za oplemenjivanje iste, koje će zadovoljiti i najrafiniraniiji ukus. Između ostalog, tu su ergonomski oblikovan sportski upravljač, koža u svim mogućim bojama, dettalji od karbona i multimedijalni sistem.

Osim firme Mansory sa modelom Le MANSory Bentley Continental GTC, još jedna nemačka tjuning kompanija je poradila na izgledu i mehanici ionako prestižnog Bentleya Continental GTC. Ovog puta, reč je o bavarskoj tjuning kući MTM (Motorentechnik Mayer), čiji Continental GTC Birkin Edition nema napadnih spojlera, širih blatobrana ili ogromnih prednjih branika, koji bi samo pokvarili originalni karakter ovog automobila. Umesto napadnog eksterijera, MTM se kod ove prerade najviše koncentrisao na promene ispod odela, tačnije na motor, elektronski kontolisano spušteno ogibljenje, pojačane kočnice i izduvni sistem (mada je i spoljašnost dobila par ekskluzivnih MTM detalja u vidu novih Bimoto 21-inčnih točkova sa Dunlop gumama dimenzija 285/30 i modifikovanog zadnjeg branika sa četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika). 6,0 litarski W12 motor je reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora pojačan za 75KS, sa 412kW/560 na 467kW/635KS i 780Nm obrtnog momenta. Kome to nije dovoljno, MTM u ponudi ima i snažniju verzija ovog motora, koja razvija 478kW/650KS i 795Nm. Dovoljno da ovaj poslednji MTM Continetal GTC Birkin Edition sa 650 konja (težak 2,5 tone), bude jedan od najbržih otvorenih automobila na svetu; konkretnije ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde (serijski model 4,8 sekunde). MTM takođe najavljuje i svoju verziju novog Continentala GT Speed Coupe, koji će razvijati svih 551kW/750KS i postizati 340 km/h (fabrički GT Speed ima 610KS i postiže 326 km/h).

Nemačka tjunerska kuća Lorinser na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) promoviše svoju modifikovanu verziju Mercedesove nove C klase u limuzinskoj varijanti. Model je nazvan Lorinser L35GS, a karakteriše ga aerodinamički kit sa velikim otvorima za vazduh, gde se naročito ističe onaj u sredini prednjeg branika. Od ostalih detalja na Lorinseru L35GS treba izdvojiti i velika prednja svetla za maglu, nove pragove, prednje blatobrane za otvorima za vazduh, 19-inčne aluminijumske točkove karakterističnog Lorinserovog dizajna, a naročito novi sportski izduvni sistem, koji je savršeno uklopljen u zadnji modifikovani branik. Novi izduvni sistem ne samo da izgleda odlično, već se brine i za odgovarajući sportski zvuk. L35GS je takođe dobio pojačani 6-cilidrični benzinski motor (iz modela C 350), koji sada umesto 200kW/272KS razvija 224kW/305KS i 380Nm obrtnog momenta.

Sem Murcielaga LP640, BF Performance je obradio i Lamborghini Gallardo, koji je sada opremljen novim aerodinamičkim kitom, zaslužnim za njegov "baby Lambo LP640" look. Kao i BF Murcielago GT 660, i BF Gallardo GT 540 raspolaže novim (podešavajućim) prednjim spojlerom, bočnim "suknjicama" i zadnjim difuzorom (sve od karbon fibera). BF Performance takođe nudi i dva različita tipa zadnjeg krila (SL ili GT stil), kao i retrovizore od karbona. Tu nije kraj, pa tako BF Gallardo GT 540 raspolaže sa novim sportskim izduvnim sistemom, keramičkim kočnicama, pojačanim motorom (već iz imena se vide da njegov V10 agregat sada razvija 540 konja), kao i modifikovanom kabinom, u kojoj se ističu trkačka sedišta presvučena kožom i alkantarom, ergonomski oblikovan upravljač, kao i detalji od karbona.

Nemački tjuner BF Performance (specijalizovan za obradu Lamborghinija) ponudio je kupcima novi aerodinamički kit namenjen Lamborghiniju Murcielago LP640. Aero body kit se sastoji od prednjeg podešavajućeg spojlera, lagane prednje haube od karbon fibera, bočnih "suknjica" (takođe od karbon fibera), kao i difuzora pozadi i upadljivog zadnjeg krila (ovaj poslednji se nudi u nekoliko različitih varijanti). Osim što poboljšavanju prianjanje na podlogu, ovi elementi još više naglašavaju ionako dinamičan i agresivan vizuelni nastup Lamborghinijevog Murcielaga. Za to se takođe brinu i novi BF točkovi, veličine od 19 do 21 inča. I unutrašnjost je oplemenjena, i to karbon fiber paketom, koji se sastoji od 12 delova, a tu je i novi ergonomski oblikovan upravljač. Ni motor nije ostao netaknut, pa sada razvija 25KS i 20Nm obrtnog momenta više u odnosu na standardnu verziju Murcielaga LP640. Ceo ovaj GT 660 paket BF Performance nudi i za Coupe (prva slika) i za Roadster verziju Murcielaga.

Osim koncept automobila Starster, nemački tjuner Startech na salonu u Frankfurtu ima još jednu svetsku premijeru, i to u vidu svoje prerade Jeepa Patriot. Sem par aerodinamičkih dodataka za karoseriju (modifikovani branici napred i pozadi, zadnji krovni spojler, opciona hromirana kućišta retrovizora), spuštenog ogibljenja za 30 mm, boljih voznih osobina, novih Startech Monostar 19-inčnih točkova (gume 245/40 R 19) i ekskluzivnije unutrašnjosti (kožna sedišta, alu pedale i odmorište za nogu, patosnice od velura, pločice od nerđajućeg čelika sa Startech logom), Startech je za Patriot ponudio i paket za povećanje snage njegovog 2,0 litarskog dizel motora, koji je dobio dodatnih 29,4kW/40KS, pa sada umesto 103kW/140KS razvija 132kW/180KS i 360Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Ubrzanje do 100 km/h je skraćeno na 10,6 sekundi, a maksimalna brzina povećana na 204 km/h.

Još jedna ekstremna prerada nemačkog Brabusa na salonu automobila u Frankfurtu jeste i ova Mercedesova S klasa. Brabus SV12 S Biturbo pod haubom skriva Mercedesov V12 motor, kome je zapremina sa 5,5 povećana na 6,3 litra, a snaga na svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i 1320Nm obrtnog momenta pri 2100 o/min. (ipak, maksimalni moment je elektronski ograničen na 1100Nm kako bi se sačuvali transmisija i gume). Motor je pojačan ugradnjom dva veća turbo punjača, efikasnijim interkulerima, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Konačan rezultat zaista daje za pravo Brabusu da tvrdi da je SV12 S Biturbo "najsnažnija i najbrža kancelarija na točkovima". Naime, SV12 S Biturbo do 100 km/h stiže za 4,0 sekunde, do 200 km/h za 11,9 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 340 km/h. Sanga se na zadnje točkove prenosi preko modifikovane 5-stepene automatske transmisije. Ovakve performanse su zahtevale i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim dodatnim svetlima, novi pragovi, redizajnirani zadnji branik sa četiri cevi izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika), za čiji razvoj su Brabusovi dizajneri koristili vazdušni tunel. Uz dorađeno ogibljenje i pojačani kočioni sistem (diskovi 380 x 36 mm napred, pozadi 355 x28 mm), SV12 S Biturbo je dobio i nove Brabusove Monoblock aluminijumske točkove, veličine od 20 ili 21 inča sa Pirelli ili Yokohama gumama (veći od 21 inča dolaze u kombinaciji sa gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, odnosno 285/30 ZR 21 nazad). Unutrašnjost takođe ne zaostaje za atraktivnom spoljašnošću, pa su tako deo opreme ove kancelarije na točkovima i notebook kompjuter (3-GHz) sa pristupom internetu, TFT ekran osetljiv na dodir, štampač, TV, DVD, MP3 plejer (može da primi 5000 pesama), a tu su i neizostavna koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač i posebne pločice sa Brabus logom; čisto da vas podsete u kakvom se automobilu vozite.

Nemački tjuner Abt Sportsline je predstavio svoju novu preradu Audijevog modela A6 sa pojačanim 3,0 litarskim TDI agregatom. Sada je naime vozaču na raspolaganju svih 225kW/300KS i masivnih 600Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (serijski model ima 171kW/233KS i 450Nm). Drugim rečima, Abt AS6 ima specifičnu snagu od 100KS po litri zapremine. Povećanje snage je, između ostalog, dobijeno zahvaljujući reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i Abt-ovim mehaničkim kompresorom. Rezultat je ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi i maksimalna brzina od 249 km/h (serijski model 242 km/h). Sem motora, Abt je na AS6 dodao i novi aerodinamički paket (modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, novi pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivne 20-inčne točkove, podešavajuće ogibljenje, pojačani kočioni sistem i sportski izduvni sistem sa četiri hromirana završetka.

Kao što je bilo i najavljeno, nemački tjuner Elia je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio javnosti svoju preradu druge generacije Renault Twinga (za osnovu je iskorišćen Twingo GT sa 100 konja). Ovaj Elia Twingo GT-R bi mogao da se shvati i kao vizija nemačkog tjunera, kako bi trebalo da izgleda budući fabrički sportski Twingo RS, koji će francuska fabrika predstaviti na salonu u Ženevi narednog proleća. Kako bilo, Elia je na Twingo GT-R ugradio sportski aero body kit (novi branici sa spojlerima, pragovi, zadnji difuzor, 17-inče alu felne, dupli završetak izduvne cevi) sa kojim ovaj mališan izgleda prilično agresivnije i privlačnije od serijskog modela (u Nemačkoj ovaj aero paket će inače koštati 3000 evra). Krajem godine Elia će kupcima ponuditi i flexifuel verziju Twinga GT, koji će pored benzina, moći da koristi i E85 bioetanol, što će po najavama ovog tjunera, snagu 1,2 litarskog agregata podići sa fabričkih 74kW/100 na 85kW/116KS.
Nemački tjuner Edo Competition objavio je podatke o njihovom novom modelu
Edo 997 GT2 R, koji u stvari predstavlja modifikovanu verziju Porschea 911 GT2
(prethodne serije 996), ali sa novim masivnim aero body paketom (kako bi ličio
na aktuelni Porsche 997). Edo 997 GT2 R pokreće 6-cilindrični bi-turbo motor,
koji razvija 398kW/542KS pri 6790 o/min. i 755Nm obrtnog momenta pri 4300
o/min. Maksimalna brzina mu iznosi 330 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,8
sekundi, a do 200 km/h stiže za 11,0 sekundi. Baza za novi Edo 997 GT2 R
predstavlja stari Edo 996 GT2 R, koji je već doživeo promene na kočionom sistemu,
ogibljenju, motoru, transmisiji, aerodinamici, izduvnom sistemu, interijeru i
točkovima. Sada je Edo Competition na taj 996 GT2 R dodao novi a la Porsche 997
aerodinamički kit, napravljen od ultra-laganog karbon fibera (kit se sastoji od
novog prednjeg spojlera, modifikovanih branika sa većim otvorima za vazduh,
proširenih blatobrana, novih pragova, ogromnog zadnjeg krila...). Ostale
modifikacije se odnose na nova prednja svetla, veće kočione diskove (380 mm),
KW podešavajuće sporstsko ogibljenje i 18-inčne točkove sa Michelin Pilot
gumama (napred 235/45-18, a nazad 335/30-18).

Nemački tjuner Novitec Rosso na salonu automobila u Frankfurtu ne predstavlja samo svoju obradu Ferrarija 599 GTB Fiorano, već i ekstremnu verziju Ferrarija F430. U režiji Novitec Rossa taj Ferrari dobija zanimljivo ime TuNero, zlokobnu crnu boju (koja mu savršeno pristaje), ali i ono važnije – pojačan serijski V8 motor na svih 520kW/707KS pri 8350 o/min. i 712Nm obrtnog momenta pri 6300 o/min. Tolika snaga je dobijena zahvaljujući, između ostalog, ugradnji dva kompresora, novih interkulera, pumpe za vodu, filtera za vazduh i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora. Novitec Rosso TuNero do 100 km/h stiže za samo 3,5 sekunde, a maksimalna brzina mu iznosi 348 km/h (za poređenje, serijski Ferrari F430 sa 490KS postiže 316 km/h, a do stotke ubrzava za 4 sekunde).