
Evo još jedne prerade Audija TT, koji posle kozmetičkog tretmana kod britanske tjuning kuće Niche izgleda kao umanjeni Audi R8. Za izgled a la Audi R8 zaslužan je novi Niche aero body kit, a dodati su i spušteno ogibljenje, nove izduvne cevi, atraktivni aluminijumski točkovi i paket za povećanje snage 2,0 i 3,2 litarskih motora. U osnovi, Niche je ovaj model namenio kupcima koji zbog ograničenih finansijskih mogućnosti nisu u mogućnosti da voze originalni Audi R8, ali treba reći da ni ova konverzija iz TT-a u R8 nije jeftina. Naime, Niche svoj sportski body paket naplaćuje 7951 funtu ili 11.370 evra, točkove 950 funti (1359 evra), povećanje snage 2,0 litarskog motora staje 1950 funti (2789 evra), a većeg 3,2 litarskog agregata 2500 funti ili 3575 evra.

Iako će se mnogi složiti da automobilu kakav je Lamborghini Murcielago LP640 nisu potrebni nikakvi dodaci za poboljšanje njegovog izgleda, u nemačkoj tjuning kući IMSA su za one koji uvek "znaju šta hoće", pripremili novi aerodinamički paket od karbon fibera. Ovaj body kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, proširenih blatobrana (za po 35 mm sa obe strane), dodatnih otvora za vazduh, novog zadnjeg difuzora i zadnjeg spojlera. Svi pomenuti elementi mogu ostati u karakterističnoj boji karbona, a po želji kupca mogu se ofarbati u boju po izboru. Novi aerodinamički paket će uskoro biti dostupan i vlasnicima standardnog Murcielaga, a ne samo ovog LP640. Nemački tjuner za LP640 nudi i nove točkove, kao i doterano ogibljenje i paket za povećanje snage njegovog 6,5 litarskog V12 motora.

Nemačka tjuning kompanija Lorinser detaljno je obradila drugu generaciju malenog gradskog automobila Smart ForTwo, koji se sada odlikuje pojačanim trocilindričnim motorima i dinamičnijim stajlingom, a sve u cilju bržeg i zapaženijeg provlačenja kroz gradske gužve. Lorinserov tjuning program za Smartove motore u praksi znači da najjači trocilindraš sa turbo punjačem umesto fabričkih 84KS sada raspolaže sa 104KS, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje do 100 km/h za manje od deset sekundi. Lorinser nudi povećanje snage i za slabije agregate, odnosno snaga baznog benzinca je sa standardnih 61KS porasla na 71KS (razvija 156 km/h), a verzija sa 71KS sada raspolaže sa 77KS i postiže maksimalnih 160 km/h. Lorinser se potrudio da ovoj gradskoj buvi podari i agresivniji izgled, što je postignuto ugradnjom drugačijeg prednjeg branika sa velikim centralnim otvorom za vazduh i širokih prednjih "suknjica", sportskim grilom, modifikovanim zadnjim branikom, hromiranim duplim izduvnim cevima, proširenim blatobranima i atraktivnim šestokrakim aluminijumskim točkovima. Manjih promena ima i u unutrašnjosti, koja je bogatija za hromirane detalje i aluminijumska kućišta za brzinomer, obrtomer i sat.

Nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH poradio je na performansama i atraktivnijem izgledu novog Mercedesa C 320 CDI. To je postignuto povećanjem snage njegovog šestocilindričnog dizel motora sa standardnih 165kW/224KS i 510Nm obrtnog momenta na 202kW/275KS i 605Nm (u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem) i novim aerodinamičkim paketom. Rezultat je ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalna brzina elektronski ograničena na 260 km/h (serijski model do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, a može do 250km/h). Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove točkove od 19 inča (sa gumama širine 235 mm napred, 265 mm nazad), pojačani kočioni sistem (napred diskovi od 360 mm, nazad 330 mm), spušteno ogibljenje i već pomenuti novi aero body paket (uključuje novi prednji spojler, difuzor pozadi, spojler na poklopcu prtljažnika i novu masku hladnjaka bez tradicionalne trokrake zvezde). Uz detalje od karbona i nove patosnice u kabini, to bi bilo to.

Ovo su prve zvanične slike novog BMW-a serije 1 Coupe sa M sportskim paketom (M Sport Pack), namenjene vlasnicima "Jedinice" koji žele još dinamičniji, pa i ekskluzivniji izgled svog automobila. M Sport Pack donosi sportski podešeno ogibljenje i estetsko doterivanje eksterijera i interijera. Ovo potonje podrazumeva atraktivnije branike sa integrisanim spojlerima (napred sa velikim usisnicima za vazduh), aluminijumske točkove od 18 inča (sa gumama 205/50 napred, 225/45 nazad), sportska sedišta sa alkantarom, multifunkcionalni M kožni sportski volan i sportsku ručicu menjača, par aluminijumskih aplikacija u kabini i M oznake. Cene za M Sport Pack se u zavisnosti od modela kreću u rasponu od 2100 (za model 123d Coupe sa 204KS i 400Nm) do 3300 evra (model 120d Coupe sa 177KS i 350Nm), dok je za najjači BMW 135i Coupe (sa 306KS i 400Nm) novi M Sport paket već deo standardne opreme. Na slikama BMW 123d Coupe M Sport Pack sa posebnom "LeMans" plavom bojom karoserije.

RENNtech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, vlasnicima Mercedesa E 63 AMG (ali i CLS 63 AMG i S 63 AMG) ponudio je svoj kit za povećanje snage 6,2 litarskog V8 motora, koji se ugrađuje u pomenute automobile. Zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, RENNtech je iz ovog motora izvukao dodatnih 48KS i 68Nm obrtnog momenta (sada 562KS i 698Nm). U saopštenju se nažalost ne navode podaci o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini (standardni E 63 AMG inače do 100 km/h stiže za 4,5 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h). Osim pomenutih Mercedesa, RENNtech se sada po prvi put poigrao i sa nekim Porscheovim automobilom. Radi se o Cayennu, tačnije o modelima Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S, koji su u režiji RENNtecha dobili reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora (snaga pojačana do maksimalno 535KS i 779Nm) i spušteno ogibljenje za 50 mm (sa digitalnim modulom koji vozaču daje izbor od 8 nivoa podešavanja visine vozila). Uskoro će RENNtech za Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S ponuditi i nove točkove sa karakterističnim RENNtech dizajnom.

Nova Impreza WRX STI tek je predstavlena na salonu automobila u Tokiju, a iz britanske kompanije Prodrive stiže najava da će od marta sledeće godine kupcima Impreze WRX STI u Velikoj Britanji ponuditi kit za povećanje snage njenog 2,5 litarskog motora (nazvan Prodrive Performance Pack). U serijskoj verziji pomenuti četvorocilindrični bokser motor razvija ravno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok će Prodrive kit povećati snagu na svih 400 konja, a ubrzanje do 100 km/h spustiti na ispod 4,5 sekundi. Za one kupce, koji žele i nešto više, Prodrive najavljuje i promene na kočionom sistemu i ogibljenju, a na raspolaganju će biti i novi body kit i različiti aluminijumski točkovi. Loša vest je da će Prodrive kit za Imprezu WRX STI, kako sada stvari stoje, biti dostupan samo kupcima u Velikoj Britaniji, i to po ceni od 4500 evra. S druge strane, bez obzira na veliko povećanje snage motora, kupci će na taj Prodrive Performance Pack dobiti fabričku garanciju u trajanju od tri godine.

Tjuning kuća Autodelta (britanski specijalista za doradu Alfinih modela) nudi svoj najnoviji proizvod, koji predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Autodelta Alfa Spider J6 3,2 C (C-Compressore), a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen Rotrex kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz Alfinog 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski ima 260KS i 322Nm). Autodeltin Spider ubrzava do stotke za 5,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 260 km/h. Naravno da to nije sve, jer Autodelta nudi ceo paket, a ne samo pojačanje motora. Spider J6 3,2 C tako ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (između ostalog novi amortizeri i opruge), dok pojačani kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuje novi aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi pragovi, difuzor pozadi) i 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama. Autodelta svoj novi Spider J6 3,2 C predstavlja ovih dana na MPH07 Motor Show-u, koji se od 1. do 4. novembra održava u Londonu.

Na slikama je Ferrari 599 GTB Fiorano, koji je prošao opsežan tjuning tretman u nemačkoj kompaniji Edo Comeptition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Inače, o ovom Edovom Ferarriju smo pisali još pre nekoliko meseci kada smo objavili samo jednu, tzv. teaser sliku i kada nisu bili poznati ni osnovni tehnički podaci. U međuvremenu je nemačka firma konačno saopštila i konkretne specifikacije svog najnovijeg modela. Edo Competition svoj Ferrari 599 GTB Fiorano nudi u dve verzije : kao 599 GTB sa 6,0 litarskim V12 agregatom, snage 478kW/650KS i kao 630 GTB, koji iz 6,3 litarske mašine izvlači svih 551kW/750KS (za poređenje, fabrički Ferrari 599 GTB Fiorano ima 456kW/620KS). Edo Competition je trkačko ogibljenje za svoj 599 GTB razvio zajedno sa firmom KW, i to naravno na trkačkoj stazi, a treba reći da je napred spušteno za 20, a pozadi za 40 mm. Paket promena zaokružuju i novi sportski izduvni sistem (čiji intenzitet zvuka može da se podešava) i 20-inčni točkovi sa Pirelli gumama, dimenzija 245/35R20 napred, odnosno 305/35R20 nazad. Sem po tehničkim karakteristikama, ovaj Ferrari 599 GTB privlači pažnju i neobičnom kombinacijom boja za jedan Ferrari. Naime, izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat i te kako efektan.

Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi), Ford Mondeo u obradi nemačke firme Loder1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni "Jacky" alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20. Bavarski tjuner (možda više poznat po doradama Land Rovera i Aston Martina) svoj rad na Mondeu naplaćuje ovako : za prednji spojler treba izdvojiti 260 evra, zadnji difuzor 266, krovni spojler 191, sportski izduvni sistem 2067, komplet točkova (sa odgovarajućim gumama) 2536, pojačanje snage motora 1198, dok doterano ogibljenje staje 1769 evra.

SEMA salon tjuniranih automobila u Las Vegasu naravno nije mogao da prođe bez tjuning kompanije Roush, koja na salonu izlaže novu verziju Forda Mustang, nazvanu P-51A (isto ime je nosio američki borbeni avion iz Drugog svetskog rata). Iz 4,6 litarskog V8 motora (koji je između ostalog dobio nove klipove, kolenasto vratilo, klipnjače, interkuler) Roush je izvukao 510KS i 691Nm obrtnog momenta i time P-51A predstavlja jednog od najsnažnijih modifikovanih Mustanga na pomenutom salonu. Sem motora, Mustang P-51A odlikuje i dorađeno vešanje, pojačani kočioni sistem i novi aero body kit, koji sadrži modifikovani branik sa integrisanim spojlerom, otvor za vazduh na haubi motora i veliki spojler na poklopcu prtljažnika. Atraktivniji izgled zaokružuju aluminijumski petokraki točkovi od 18 inča. Roush planira na kupcima ponudi samo 100 primeraka ovog Mustanga, a cena će biti poznata kada počne prodaja u prvom tromesečju naredne godine.
Volvo na SEMA (Speciality Equipment Manufacturers Association) salonu tjunera u Las Vegasu (traje do 2. novembra) izlaže četiri modifikovana modela :
Volvo C30 by Heico Sportiv
Nemački tjuner Heico Sportiv predstavlja novu verziju Volvoa C30, koji se odlikuje novim aerodinamičkim paketom (redizajnirani prednji branik sa integrisanim spojlerom i tri velika otvora za vazduh, širi pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika), snažnijim T5 motorom, pojačanim kočionim sistemom (diskovi 326x30 mm), za 40 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, 19-inčnim točkovima sa Continental gumama (dimenzija 235/35R19), narandžastim kožnim interijerom (sigurnosni pojasevi, upravljač, ručica menjača i patosnice su takođe narandžasti) i surferskim šarama na beloj karoseriji. Volvoov turbo T5 motor sada razvija okruglo 300 konja pri 5500 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,4 sekunde, a maksimalna brzina tačno 250 km/h.
Volvo S80 High Performance Concept by Heico Sportiv
Još veću pažnju zaslužuje Volvo S80 High Performance Concept, odnosno sportska verzija najvećeg modela švedske kompanije (takođe rad nemačkog Heico Sportiva). Ne samo zbog atraktivne spoljašnjosti u aluminijum look-u, već i zbog pojačanog T6 turbo motora, koga pokreće bioetanol E85 (mešavina 85 % bioetanola i 15 % benzina). Motor posle obrade u Heico Sportivu raspolaže snagom od 350KS pri 5500 o/min. i obrtnim momentom od 550Nm u rasponu od 1500 i 4000 o/min., što je dovoljno za sprint od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Osim motora, Heico Sportiv je za S80 High Performance Concept razvio i specijalno sportsko ogibljenje, koje je zaslužno za 40 mm manju visinu automobila, a tu su i pojačane kočnice (diskovi prečnika 355x32 mm). Auto naravno ima i Volvoov elektronski kontrolisani All Wheel Drive integralni pogon. U Heicu naglašavaju da uprkos sportskim, dinamičnim osobinama ovog S80, nije izgubljeno ništa na luksuzu i komforu. Sem izuzetne boje, S80 High Performance Concept se odlikuje i novim aerodinamičkim paketom, koji sadrži novi prednji spojler, modifikovan prednji branik sa tri velika otvora za vazduh i integrisanim LED dnevnim svetlima, sportsku Heico masku hladnjaka, šire pragove, proširenja blatobrana, spojler na poklopcu prtljažnika, novi zadnji branik sa integrisanim novim završecima izduvnog sistema (naravno od nerđajućeg čelika) i nove 20-inčne alu točkove sa Continentalovim gumama dimenzija 255/30R20. Interijer ne zaostaje mnogo za spoljašnošću, a zasluga za to pripada kvalitetnoj koži u Mystic Blue boji, u kojoj su i prednja sportska sedišta i dva zadnja zasebna sedišta (sigurnosni pojasevi i patosnice su takođe u plavoj boji). Od ostalih elemenata u kabini, izdvajaju se još i kožni upravljač i dekorativni detalji od karbon fibera.
Volvo XC70 Surf Rescue
Sledeći automobil, koji Volvo izlaže u Las Vegasu jeste ovaj XC70 Surf Rescue, namenjen spasiocima na plažama Kalifornije (sećate se "Baywatcha" sa David Hasselhofom i Pamelom Anderson ?). U odnosu na standardni Volvo XC70, Surf Rescue ima za 125 mm viši klirens (rastojanje od tla), proširene blatobrane, hromirane pragove, nove šestokrake točkove od 20 inča i žuto-crvenu kombinaciju boja za karoseriju (unutrašnjost je u crno-žutoj kombinaciji). Motor je 3,2 litarski šestocilndraš sa 235KS, a snaga se naravno na podlogu naravno prenosi preko Volvoovog elektronski kontrolisanog pogona na četiri točka.
Volvo C70 Caresto
I na kraju Volvo C70 Caresto, modifikovana verzija ovog kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Snaga motora je podignuta sa standardnih 218 na 278KS, a obrtni moment sa 320 na 440Nm (dostupan u rasponu od 1500 do 4800 o/min.). Unutrašnjost je potpuno preuređena i presvučena kožom boje kestena, dok je spolja C70 Caresto dobio modifikovane branike (sa aluminjumskim umecima oko svetala za maglu), nove izduvne cevi i atraktivnije točkove.

Vlasnicima Hyundaija Coupe, koji bi želeli da svom automobilu udahnu malo originalnosti, pa i ekskluzivnosti, nemačka tjuning kuća Tomato A&P (specijalizovana za dorade Hyundaija i Kije) nudi novi Tuscani T aerodinamički paket. U paketu se nalaze novi prednji branik sa integrisanim spojlerima i dodatnim otvorima za vazduh, zatim agresivna crna maska (podseća na novi Mitsubishi EVO X), "trepavice" na prednjim svetlima, istureniji pragovi (takođe sa otvorima za vazduh), spojler na poklopcu prtljažnika, restilizovani zadnji branik sa dve izduvne cevi, K&N filter za vazduh (za model sa 2,0 litarskim motorom), dok se za bolje vozne osobine brinu spušteno ogibljenje za 35 mm, proširen trag točkova (za 40, 50 ili 60 mm) i niže težište automobila. Paket zaokružuju novi crni petokraki točkovi i Tuscani amblemi na haubi motora i poklopcu prtljažnika.

Jeep će na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, koji počinje za neki dan (tačnije 30. oktobra) javnosti prikazati Wrangler Ultimate concept, koga pokreće 6,4 litarski V8 392 HEMI motor. Wrangler Ultimate concept se bazira na standardnom Wrangleru Unlimited Rubicon (duža verzija sa 5 vrata), a sem novog motora, karakterišu ga i viši klirens (rastojanje od tla), 18-inčni točkovi, BF Goodrich Mud Terrain gume, hromirani elementi eksterijera (pragovi, poklopac rezervoara za gorivo, retrovizori, zaštitnici zadnjih svetala, kvake na vratima) i posebna "Liquid Charcoal Pearl" boja karoserije. Promena ima naravno i u kabini, pa su tako sedišta u Nappa/Province koži, a tu su i dvobojni kožni volan i MyGIG Multimedia zabavni centar sa DVD ekranima.

Nemačka tjuning kuća LSD DOORS od nedavno i za novi BMW serije 3 u CC verziji (Coupe-Cabrio sa tvrdim sklopivim krovom) nudi svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu (Lamborghini Style Doors – odakle je firma i dobila ime). U LSD DOORS-u su se postarali da njihovi kompleti vrata dobiju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti. Cena LSD vrata za ovaj BMW u Nemačkoj iznosi 1699 evra.