
Volkswagen novi Golf Variant RaVe 270 (u formi koncept vozila) predstavlja na ovogodišnjem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. 12. 2007.), a sem snažnog motora sa 270 konja, karakteriše ga i veoma atraktivan i privlačan izgled. Namera je bila da se po prvi put u Golfu karavan ponudi osećaj vožnje sportskih Golfova GTI i R32, pa zato Golf Variant RaVe 270 ima pojačani motor iz Golfa GTI i 4Motion pogon na sva četiri točka iz Golfa R32 (menjač je naravno DSG sa duplim kvačilom). Rezultat snažnog motora i poboljšane aerodinamike je maksimalna brzina od 250 km/h (elektronski limitirana) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,8 sekundi. Bez obzira na ove cifre, Volkswagen navodi da RaVe 270 u proseku troši samo 9,1 litara goriva na 100 km. Zasluga za ovaj koncept pripada Volkswagenovom Individual GmbH odeljenju, koje je Golfu Variant RaVe 270 podarilo i agresivan eksterijer (novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, izraženiji pragovi, modifikovani zadnji branik sa integrisana četiri završetka izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, novi gril hladnjaka, petokrake aluminijumske felne od 19 inča, produžena hauba motora, koja delimično prekriva prednja svetla, novi retrovizori), zatim sportski interijer (između ostalog kožna sportska sedišta sa R logom), spušteno ogibljenje za 20 mm i snažan audio sistem od 1400 vati i sa 13 zvučnika, a tu su i dva monitora od po 12 inča.

Za one koji misle da Mercedes SLR McLaren Roadster može da bude još ekskluzivniji i uzbudljiviji, evo i praktične potvrde. Naime, nemački Brabus je za salon tjuniranih automobila u Esenu (počinje sutra i traje do 9. decembra) pripremio još sportskiji Mercedes SLR McLaren Roadster, koji se odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu), 20-inčnim Monoblock VI točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad) i jačim 5,5 litarskim V8 motorom. Motor je dobio dodatnih 18kW/24KS, pa sada raspolaže sa 478kW/650KS pri 6500 o/min., što je dovoljno da ovaj sportski dvosed ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i postigne najveću brzinu od 337 km/h. Što se unutrašnjosti tiče, Brabus pruža kupcima zaista veliki izbor kada se radi o individualizaciji iste. Od nekoliko vrsta koža (i njihovih boja), preko ergonomski oblikovanog sportskog volana, pa sve do aplikacija od karbon fibera na prednjem panelu, centralnoj konzoli i oplatama vrata (ti elementi po želji kupca mogu da se ofarbaju u istu boju u kojoj je i koža).
Specijalista za prerade Audijevih modela, nemački Abt Sportsline, na predstojećem salonu tjuniranih automobila u Esenu (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) promovisaće čitavu paletu dorađenih automobila iz Audijevog aktuelnog proizvodnog programa.
Abt AS4 Audi A4
Prvo je na redu Abt AS4, odnosno Abt-ovo viđenje nove Audijeve limuzine srednje klase. AS4 je opremljen novim aero body paketom, koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), "škrge" na prednjim blatobranima, nove pragove i spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, spušteno Abt sportsko ogibljenje i nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, veličine 18, 19 i li 20 inča. Ukratko, agresivno i snažno. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava za ono što se krije ispod prednje haube, tačnije Abt Sportsline je pojačao 1,8 litarski TFSI benzinski motor i dizelaše 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Tako sada 1,8 TFSI motor razvija 147kW/200KS ili čak 177kW/240KS (fabrički ima 118kW/160KS), model 2,0 TDI se nudi u verzijama sa 125kW/170 ili 147kW/200KS (serijski 105kW/143KS), sledi 2,7 TDI koji umesto standardnih 140kW/190KS, sada raspolaže sa 162kW/230KS, dok najjači model 3,0 TDI posle dorade kod Abt-a razvija 199kW/270KS i 550Nm ili 221kW/300KS i 600Nm (serijski ima 175kW/240KS). Tačka na i je Abt kočioni sistem sa diskovima od 345 mm ili 380 mm.
Abt AS5 Audi A5
Već serijski Audi A5 predstavlja uspešnu kombinaciju sportskog dizajna i snažne, elegantne i individualne pojave ali to za neke ljude jednostavno nije dovoljno. Takvi kao da su čekali da i nemački Abt Sportsline predstavi svoje viđenje novog Audijevog kupea. Ovakav unapređeni i dinamičniji Audi A5 dobija i novo ime – Abt AS5. Novi body kit, skrojen za ovaj A5, sadrži paket novih spojlera (uključujući i jedan na poklopcu prtljažnika), pragove, bočne škrge, difuzor pozadi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi i nove BR točkove od 20 inča sa kompletom odgovarajućih sportskih guma. Čak i dok stoji, Abt AS5 svojom senzualnom pojavom kao da jedva čeka da bude pušten na put i da pokaže šta ume. A da ume, ume. Njegov 3,0 litarski TDI dizel agregat je sa standardnih 176kW/240KS pojačan na 221kW/300KS i 600Nm obrtnog momenta pri 2400 o/min., što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 264 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 5,3 sekunde. Tu nije kraj onoga što je Abt Sportsline predvideo za AS5. Tako se za efikasnije kočenje brine Abt-ov kočioni sistem sa diskovima prečnika 380 mm, za bolje vozne osobine Abt sportsko ogibljenje, dok je za privlačenje pažnje prolaznika zadužena i dvobojna spoljašnjost. Unutrašnjost je oplemenjena novim multifunkcionalnim sportskim volanom, najkvalitetnijom kožom i aluminijumskim pedalama i istom takvom ručicom menjača.
Abt Audi R8
I na kraju, Abt Audi R8. Za dinamičniji izgled brine se Abt-ov aero body kit (od karbon fibera), koji uključuje veliko zadnje krilo, nove pragove, kao i prednje i zadnje "suknjice"(upotrebom karbon fibera smanjena je težina i poboljšana distribucija mase automobila). Od ostalih novih elemenata treba izdvojiti sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, set 20 inčnih Abt-ovih BR aluminijumskih točkova (napred 9x20, pozadi 11x20), kao i dvobojnu karoseriju (po želji kupca). Paket promena zaokružuju spušteno ogibljenje i Abt-ov sportski kočioni sistem sa diskovima od 380 mm.

Sem svoje obrade novog BMW-a M3 Coupe, nemačka kompanija AC Schnitzer (osnovana u Ahenu 1987. godine) će na salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. 12. 2007.) izložiti i model AC Schnitzer ACS1 3,5i, odnosno seriju 1 Coupe, koja je pretpela opsežne estetske i mehaničke promene (baza je naravno verzija 135i Coupe). Ono što se prvo vidi jeste novi AC Schnitzerov aerodinamički paket, koji sadrži novi dvodelni prednji spojler, novu rešetku u centralnom delu prednjeg branika, modifikovan zadnji branik sa integrisanim difuzorom i duplim završetkom hromiranog izduvnog sistema, diskretan zadnji krovni spojler i krilo na poklopcu prtljažnika. Tu su i novi AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama dimenzija 225/35R19). Unutrašnjost je oplemenjena novim trokrakim sportskim volanom AC Schnitzer Evo, pedalama, odmorištem za nogu, vrhom ručice menjača i ručičom ručne kočnice od aluminijuma, detaljima od karbona i novim patosnicama od velura. Značajnije je ono što se krije pod poklopcem motora. To je 3,0 litarski redni šestocilindrični agregat sa dva turbo punjača, koji posle obrade kod AC Schnitzera razvija 265kW/360KS i 450Nm obrtnog momenta (standardni model BMW 135i Coupe ima 225kW/306KS i 400Nm). Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi i najveća brzina od 300 km/h (serijski BMW 135i Coupe inače može do 250 km/h, a do stotke ubrzava za 5,3 sekunde). Naravno, poboljšano je i upravljanje, a zasluga za to pripada novom sportskom ogibljenju, testiranom na stazi Nirburgring.

Posle tjuning kreacija kompanija H&R, MS Design, Aznom i Castagna, sada i TRC-Marangoni pokazuje svoju doradu trenutno najsimpatičnijeg italijanskog automobila – Fiata 500. Atraktivni TRC-Marangoni Fiat Super 5-0-0 se bazira na Fiatu 500 Sport sa benzinskim 1,4 litarskim motorom i biće predstavljen već za neki dan na sajmu tjunera u nemačkom Esenu (počinje 1. decembra), a plod je rada italijanskih firmi TRC (Tuning & Racing Components Italia) i Marangoni. Agresivan aerodinamički paket (novi prednji branik sa ogromnim otvorom za vazduh, ispupčeniji pragovi, zadnji branik sa centralno postavljenim završetkom izduvnog sistema) je delo firme Carzone Specials, a ostatak promena čine KW podešavajuće ogibljenje, Mariani kompresor, TarOx kočioni sistem (diskovi od 320 mm), izduvni sistem od nerđajućeg čelika, Oxigin aluminijumski točkovi od 17 inča i Marangoni Zeta Linea pneumatici (dimenzija 205/40 R17). Unutrašnjost je dobila trkačke pedale, Swarovski kristale i detalje od karbon fibera. Auto je ofarban u crvenu, a hauba motora u crnu boju kako bi se odala počast klasičnom Fiatu 124 u reli izdanju. Tačka na i su retrovizori u bojama italijanske zastave. Sem na salonu u Esenu, TRC-Marangoni Fiat Super 5-0-0 će tokom naredne godine biti prikazivan i na brojnim drugim evropskim tjuning događajima.

Nemačka tjuning kuća Steinmetz (specijalista za obradu Opelovih modela) je za skorašnji salon tjunera u Esenu (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) najavila promociju svoje interpretacije Opelovog roadster modela GT. U Steinmetzu su za GT pripremili prilično suptilni sportski paket, koji podrazumeva prednji gril u obliku pčelinjeg saća, dvodelni prednji spojler sa drugačijim otvorima za vazduh, dok su pozadi jedina novost okrugli završeci izduvnog sistema. Steinmetz nudi i kit za spuštanje GT-a za 20 mm bliže asfaltu, kao i veliki izbor aluminijumskih točkova veličine 18, 19 ili 20 inča.

Posle SEMA salona tjunera u Las Vegasu, za nekoliko dana počinje još jedan sajam modifikovanih vozila, i to u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji ove godine obeležava svoju četrdesetogodišnjicu i traje od 1. do 9. decembra 2007. Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je izabrala upravo salon u Esenu za promociju svoje verzije najnovijeg BMW-a M3 Coupe (serija E92). O njemu je već bilo reči pre nešto više od dve nedelje ali tada, osim jedne slike, nije bilo nekih konkretnijih informacija o modifikacijama koje su izvršene na ovom modelu. Kako je salon u Esenu pred vratima, AC Schnitzer je juče konačno i zvanično objavio kompletno saopštenje za medije. Iako je serijski BMW M3 i više nego atraktivan automobil, koji nudi skoro savršen odnos između trkačkih performansi i svakodnevne uoptrebljivosti, to nije sprečilo ovu nemačku firmu da kupcima ponudi još dinamičniju varijantu ovog modela, nazvanog ACS3 Sport. Ono što se na njemu odmah primećuje jeste napadniji izgled, čemu doprinose novi prednji spojler i pragovi, difuzor pozadi, diskretan zadnji krovni spojler (kao opcija tu je i spojler na poklopcu prtljažnika), nova rešetka centralnog otvora za vazduh u prednjem braniku, jedinstveni AC Schnitzer aluminijumski točkovi od 19 ili 20 inča (Type III, Type IV, Type V i Type VI, u srebrnoj, crnoj ili BiColor boji), novi (hromirani) završeci izduvnog sistema i AC Schnitzer oznake. Pomenuti prednji spojler i difuzor su od karbon fibera, pa se i svojom bojom vizuelno idelano slažu sa krovom, koji je već serijski izrađen od karbona. Unutrašnjost je bogatija za AC Schnitzer trokraki sportski volan, aluminijumske pedale, ručicu menjača i ručicu ručne kočnice, detalje od karbona i AC Schnitzerove patosnice. AC Schnitzer ACS3 Sport BMW M3 ima i trkačko, podešavajuće ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring), poboljšano upravljanje i AC Schnitzer "Short Shift" transmisiju. Zanimljivo je međutim da su u AC Schnitzeru odlučili da ne diraju BMW-ov 4,0 litarski V8 motor, koji i dalje razvija standardnih 420KS.

Volkswagen je svoj R Line paket (slično Audijevom S-line paketu) promovisao još na prošlogodišnjem salonu tjunera u nemačkom Esenu, a na predstojećem izdanju pomenutog salona (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) porodica R Line biće proširena i novim SUV modelom Tiguan. R Line paket je u početku bio namenjen samo najsportskijim modelima u gami Volkswagena (Golf R32 i Passat R36), ali imajući u vidu uspeh Audijeve S-line palete modela, ljudi iz VW-a su na kraju odlučili da R Line oznaku dodele i drugim modelima (Golf, Touran, Passat i Touareg), a sada eto i Tiguanu. Ukratko, R Line paket omogućava kupcima koji žele da voze drugačije automobile od onih serijskih (bar vizuelno), da svoj automobil obogate brojnim dodacima na eksterijeru i interijeru, i to bez obzira koji motor se nalazi pod haubom. Tako su sada i za Tiguan na raspolaganju dodaci kao što su : u unutrašnjosti nova sportska sedišta (sa R logom na naslonima za glavu), sportski volan, R Line aluminijumske pedale i sl., dok su spolja za R Line paket rezervisani novi aerodinamički kit i atraktivne aluminijumske felne veličine 19 inča.

Nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela Abt Sportsline je pre 15 dana objavio prve renderinge svoje obrade novog VW-ovog Tiguana, a sada su konačno dostupne i prve prave slike ovog SUV-a. Abt Tiguan VS 4 imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine), a pretrpeo je opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktiviniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan VS 4 opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.

Samo nekoliko dana posle Carlssona, sada i nemački Brabus predstavlja tjuniranu verziju najnovije Mercedesove C klase u karavan varijanti (C Class Estate). Zvaničnu promociju Brabus inače najavljuje za predstojeći salon tjunera u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji će se održati od 1. do 9. decembra ove godine. Modifikacije obuhvataju pojačane benzinske i dizel motore, kompletan aerodinamički paket, aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, spušteno ogibljenje, pojačan kočioni sistem, novi izduvni sistem i modifikovanu unutrašnjost. Za modele C280 i C350 sa benzinskim V6 motorima, Brabus nudi povećanje zapremine na 4,0 litra, a uz reprogramiranu elektroniku motora i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, snaga raste na 244kW/332KS i 420Nm obrtnog momenta (pri 4200 o/min.). Ovo je dovoljno da Brabusova C klasa karavan ubrza do 100 km/h za 5,9 sekundi i da postigne maksimalnu brzinu od 275 km/h. Za dizelske CDI modele kupcima su na raspolaganju Brabusovi PowerXtra paketi nazvani D2, D3 i D6. Prvi D2 kit podrazumeva pojačanje snage kod modela C200 CDI za 28,7 kW/39KS i porast obrtnog momenta na 385Nm. Sledeći D3 kit je namenjen modelu C220 CDI, koji sada ima 162kW/220KS (+ 50KS) i obrtni moment od 480Nm (+ 80Nm). I na kraju D6 kit za model C320 CDI, koji je jači za 35,3 kW/48KS, dok mu maksimalni obrtni moment sada iznosi 590Nm. To je dovoljno za ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h. Pomenuti aerodinamički paket sadrži novi prednji spojler, spojler na zadnjem braniku, nove pragove, dodatna svetla napred, modifikovanu masku hladnjaka i, po želji, kućište retrovizora od karbon fibera. Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači ergonomski oblikovan sportski upravljač, aluminijumske pedale, brzinomer izgraviran do 300 km/h, detalje od karbona i drveta i pločice od nerđajućeg čelika sa Brabus logom.


Dok mi još uvek čekamo na novi Ford Focus RS sa oko 280KS (ako ga uopšte i bude), britanska firma BBR ne gubi vreme i nestrpljivima već nudi svoju verziju aktuelnog Focusa ST, koji posle njihove obrade dobija naziv Focus ST-350. I to sa punim pravom, jer 2,5 litarski motor u ST-350 uz pomoć novog turbo punjača, reprogramirane elektronike motora i novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, sada razvija svih 356KS i 515Nm obrtnog momenta (standardna, fabrička varijanta ima 223KS i 320Nm). Rezultat je (limitirana) maksimalna brzina od 165 milja na sat (265 km/h) i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 5 sekundi (serijski ST može do 241 km/h, a ubrzanje mu iznosi 6,7 sekundi). I cena ove obrade ? 9795 funti ili oko 13.600 evra, a u cenu je uračunato i spušteno ogibljenje.

Posle Mercedesa C klase u limuzinskoj verziji, tjuner Carlsson sada i za C klasu Estate (karavan) nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i 4 izduvne cevi novog izduvnog sistema. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Što se motora tiče, ljubiteljima dizelaša su na raspolaganju Carlssonovi C-Tronic CD22 i CD32 paketi za povećanje snage u modelima C220 CDI i C320CDI, dok je CK35 kit namenjen za povećanje snage kod benzinskog modela C350. Kod dizelaša porast snage i obrtnog momenta iznosi oko 20 % u odnosu na serijske verzije ovih agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. Konkretno, model C220CDI sada raspolaže sa 204KS (+34KS) i 480Nm obrtnog momenta (ranije 400Nm), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude za sekundu bolje od standardnog, fabričkog automobila. Kod verzije C320CDI sa V6 dizelašem, snaga je porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). I ovde je ubrzanje do stotke bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovi motori ne samo da su snažniji, nego im je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10 %. I na kraju benzinac C350, koji iz 3,5 litarskog V6 motora serijski razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a uz pomoć Carlsson CK35 performance kita sada na raspolaganju ima 217kW/295KS i 385Nm. Da ne zaboravimo i performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi (0,4 sekunde bolje od serijske varijante).

Land Rover je još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg modela Range Rover Coupe SUV, ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Za kupce koji nemaju strpljenja da čekaju, rešenje ipak nudi britanska kompanija LSE Design, koja će proizvesti tačno 100 komada svog Range Rover Sport Coupea. Njihov kupe na bazi Range Rovera Sport imaće karoseriju od karbon fibera, panoramski stakleni krov, LED svetla svuda unaokolo, točkove od 22 inča i motor sa preko 500KS (ne precizira se koliko, samo se navodi 500+ KS). Mada nema zvaničnih podataka, očekuje se maksimalna brzina od 260 km/h i ubrzanje do 100 km/h za oko 5,5 sekundi. Uz doplatu LSE Design će potencijalnim kupcima ponuditi i jedinstven brzinomer sa dijamantima (!) na svakih 10 milja na podeoku. Cena naravno neće biti mala, prema prvim najavama iznosiće preko 200.000 američkih dolara (oko 135.000 evra).

Samo koji dan pošto je i zvanično saopšteno da je novi Fiat 500 postao evropski auto godine 2008., italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna je konačno objavio prve zvanične slike i podatke o svojoj interpretaciji ovog retro mališana, nazvanog Cinquino (nedavno su već pustili u opticaj samo jednu teser sliku ali uz veoma malo propratnih informacija). Kao što se vidi sa ovih fotografija, u milanskoj firmi su odlučili da od novog "500" naprave još individualniji lifestyle automobil za šepurenje gradskim ulicama, iako već i fabrički primerak na tom polju ima šta da pokaže. Promene nisu samo vizuelne, već idu i ispod "kože". Spolja najpre privlači pažnju dvobojna karoserija, na kojoj su A i C stubovi, krov, zadnji krovni spojler, lukovi blatobrana, kućišta prednjih svetala za maglu, prednji spojler i donji deo zadnjeg branika ofrabani u nešto tamniju nijansu od ostalih delova automobila. Paket vizuelnih promena podrazumeva i velike 17-inčne AEZ aluminijumske točkove sa Pirelli P-Zero gumama, dva velika ovalna završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i Castanga oznake na B stubovima. Što se unutrašnjosti tiče, dizajneri iz Castagne su površine od tvrde plastike prekrili alkantarom i kožom, a po želji je moguće dobiti i detalje prekrivene karbon fiberom i drvetom. Zanimljivo je da Castagna u saopštenju navodi da je zahvaljujući manjim modifikacijama, povećana i zapremina prtljažnika, i to za 50 litara. A sad, ono glavno ! Uz svo poštovanje prema dizajnerskom umeću firme iz Milana, najviše pažnje ipak zaslužuju promene ispod lima, tačnije ispod poklopca motora. Naime, za sve one kupce koji žele bolje performanse a nemaju strpljenja da čekaju na najavljenu Abarth verziju ovog modela, Castagna je Fiatov 1,4 litarski benzinski agregat sa 16 ventila ojačala ugradnjom mehaničkog kompresora (od 0,4 bara), koji snagu sa standardnih 74kW/100KS diže na svih 114kW/155KS, a obrtni moment sa 131Nm pri 4250 o/min. na 170Nm pri 4500 o/min. Naravno, veća je i maksimalna brzina koja sada umesto 182 km/h iznosi preko 200 km/h, dok je ubrzanje do 100 km/h palo na ispod 10 sekundi. U Castagni su u svoj Fiat 500 Cinquino ugradili i nove Eibach opruge i amortizere, spustili ogibljenje za 30 mm, pojačali kočioni sistem (ventilirajući diskovi od 285 mm) i poboljšali upravljanje. Ipak, nisu saopštili jednu "sitnicu", a to je cena svega ovoga.


Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi dve nove "igračke" za sve one sa istančanim ukusom i dovoljno dubokim džepom. To su BMW M5 i BMW M6 Hurricane. Ovi automobili su opremljeni 5,0 litarskim V10 agregatom koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta, a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 i M6 Hurricane razvijaju 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovih modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba im 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi.