home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle modela Viano i Vito (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Hartmann Tuning je obradila još jedan Mercedesov model. Ovoga puta radi se o Sprinteru, kojim Hartmann opet pokazuje i dokazuje da i veliki porodični transporteri mogu izgledati prilično atraktivno. Ukratko, ovaj Hartmann SP5 je bogatiji za novi aero body kit, koji sadrži modifikovani prednji i zadnji branik (napred sa integrisanim spojlerom), moćnije pragove, novi gril hladnjaka, dva završetka izduvnog sistema i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 255/55 R19). Hartmannov SP5 je dobio i modifikovanu unutrašnjost (između ostalog, tu su sportski upravljač presvučen Nappa kožom, detalji od hroma, karbona, drva i aluminijuma), a u ponudi je i povećanje snage za sve motore iz palete ovog Mercedesovog modela.





Abt AS5

28 Jan 2008 - 00:55 Tuning Link

Već serijski Audi A5 predstavlja uspešnu kombinaciju sportskog dizajna i snažne, elegantne i individualne pojave ali to za neke ljude jednostavno nije dovoljno. Takvi kao da su čekali da i nemački Abt Sportsline predstavi svoje viđenje novog Audijevog kupea. Ovakav unapređeni i dinamičniji Audi A5 dobija i novo ime – Abt AS5. Novi body kit, skrojen za ovaj A5, sadrži paket novih spojlera (uključujući i jedan na poklopcu prtljažnika), pragove, bočne škrge, difuzor pozadi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi i nove BR točkove od 20 inča sa kompletom odgovarajućih sportskih guma. Čak i dok stoji, Abt AS5 svojom senzualnom pojavom kao da jedva čeka da bude pušten na put i da pokaže šta ume. A da ume, ume. Njegov 3,0 litarski TDI dizel agregat je sa standardnih 176kW/240KS pojačan na 221kW/300KS i 600Nm obrtnog momenta pri 2400 o/min., što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 264 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 5,3 sekunde. Tu nije kraj onoga što je Abt Sportsline predvideo za AS5. Tako se za efikasnije kočenje brine Abt-ov kočioni sistem sa diskovima prečnika 380 mm, za bolje vozne osobine Abt sportsko ogibljenje, dok je za privlačenje pažnje prolaznika zadužena i dvobojna spoljašnjost. Unutrašnjost je oplemenjena novim multifunkcionalnim sportskim volanom, najkvalitetnijom kožom i aluminijumskim pedalama i istom takvom ručicom menjača.




Nemačka kompanija Alpina je proširila ponudu svog modela B3 Bi-turbo (bazira se na BMW-ovoj seriji 3), koji je sada dostupan i sa xDrive pogonom na sva četiri točka. Uz obavezan i atraktivan aero body kit, B3 Bi-turbo je dobio i ZF-ovu Switch-Tronic 6-stepenu transmisiju (odlikuje se veoma brzim promenama stepeni prenosa), pojačani kočioni sistem, modifikovanu unutrašnjost (interijer u koži, sportska sedišta) i kao vrhunac svega - pojačani 3,0 litarski redni šestocilindrični motor sa dva turbo punjača. Ovaj agregat sada razvija 265kW/360KS pri 5500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta u rasponu od 3800 do 5000 o/min. Drugim rečima, specifična snaga iznosi 89kW/121KS po litri zapremine.



Iz tjuning kompanije JE DESIGN stiže još jedna obrada Seatovog Leona, kome su u pomenutoj firmi snagu njegovog četvorocilindričnog 2,0 litarskog TFSI motora podigli sa standardnih 147kW/200KS i 280Nm na 180kW/244KS i 355Nm obrtnog momenta. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine za 13 km/h (sada 242 km/h) i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 7,3 na samo 6,4 sekunde. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE DESIGN je na svoj Leon nakalemio agresivan aero body kit i vrata, koja se otvarju u vis, u Lamborghini stilu. Body paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi (svaka prečnika 90 mm), nove pragove, zadnji krovni spojler, kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 35 do 65 mm, čime je sniženo težište i poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. Promene zaokružuju novi 18-inčni Visage točkovi (10 x 18 ET 31) sa gumama dimenzija 255/35 ZR 18.

 



Hamann BMW M3

25 Jan 2008 - 01:13 Tuning Link

Hamann je objavio prve detalje o njihovoj modifikaciji BMW-a M3 (serija E92), čiji 4,0 litarski V8 motor u standardnoj, fabričkoj verziji razvija 309KW/420KS i 400Nm. Hamannov M3 zahvaljujući paketu HM Sportkit HM/M +35 (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motora i novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka) raspolaže sa nešto većom snagom od 335kW/455KS pri 7945 o/min. i 448Nm pri 6330 o/min., a budući da je skinuta i elektronska blokada, koji serijskom modelu ne dozvoljava brzine preko 250 km/h, ovaj Hamann M3 ima maksimalnu brzinu od 320 km/h. Za još atraktivniji izgled brine se set novih spojlera (napred, na poklopcu prtljažnika i zadnji krovni spojler) i novi točkovi karakterističnog Hamannovog dizajna. Više detalja tek sledi.




Sem modela Avalanche GTR 800 EVO-R (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Gemballa je obogatila svoju ponudu još jednim automobilom na bazi Porschea 911 Turbo. Ovog puta radi se o kabriolet verziji ovog Porschea, koji u režiji ove nemačke kompanije nosi ime Avalanche Roadster GTR600. Dok u serijskoj varijanti 911 Turbo Cabrio raspolaže sa snagom od 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta, Gemballin Avalanche Roadster GTR600 razvija svih 600KS i 840Nm. Shodno povećanju snage, i ubrzanje do stotke je smanjeno sa standardnih 3,9 na 3,5 sekundi, a najveća brzina je skočila sa 310 na 320 km/h. Pored motora, Gemballa je na Roadster GTR600 ugradio i svoj aerodinamički paket, nove i atraktivnije točkove, sportski izduvni sistem, doradio ogibljenje i modifikovao interijer, za koga u Gemballi kažu da je napravljen za "razmažene ljude" (između ostalog podrazumeva aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera).




Serijski Porsche 911 Turbo raspolaže sa 480KS i 620Nm obrtnog momenta, a kome to nije dovoljno uvek može da se obrati nekom od mnogobrojnih tjunera. Jedan od njih je i nemački Gemballa, koji je upravo predstavio novi model na bazi Porschea 911 Turbo, a zvanično se zove Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R. Iako broj 800 u imenu nagoveštava da se pod poklopcem skriva agregat sa toliko konja, snaga je u stvari i nešto veća, tačnije 3,8 litarski motor u ovom automobilu razvija svih 625kW/850KS i 935Nm obrtnog momenta (što je, između ostalog, posledica ugradnje dva Garret T035 turbo punjača). Sem motorom, Gemballa se pozabavio i izgledom i ogibljenjem ovog Porschea. Što se izgleda tiče, pažnja je bila usmerena pre svega na prednji kraj, koji je dobio svetla sa Porschea Carrere GT, novi spojler i prednji poklopac, dok su pozadi dodati modifikovan branik (sa četiri završetka izduvnog sistema) i veliko zadnje krilo od karbona. U paketu se još nalaze dorađeno H&R ogibljenje, prošireni blatobrani i atraktivni 19-inčni aluminijumski točkovi (gume su Yokohama AVS Sport).




Abt AS4

23 Jan 2008 - 01:34 Tuning Link

Ovo je Abt-ovo viđenje nove Audijeve limuzine srednje klase. Abt AS4 je opremljen novim aero body paketom koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), nove pragove i spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, spušteno Abt sportsko ogibljenje i nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, veličine 18, 19 ili 20 inča. Ukratko, agresivno i snažno. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava za ono što se krije ispod prednje haube, tačnije Abt Sportsline je pojačao 1,8 litarski TFSI benzinski motor i dizelaše 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Tako sada 1,8 TFSI motor razvija 147kW/200KS ili čak 177kW/240KS (fabrički ima 118kW/160KS), model 2,0 TDI se nudi u verzijama sa 125kW/170 ili 147kW/200KS (serijski 105kW/143KS), sledi 2,7 TDI koji umesto standardnih 140kW/190KS sada raspolaže sa 162kW/230KS, dok najjači model 3,0 TDI posle dorade kod Abt-a razvija 199kW/270KS i 550Nm ili 221kW/300KS i 600Nm (serijski ima 177kW/240KS). Tačka na i je Abt kočioni sistem sa diskovima od 345 mm ili 380 mm.




Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Pomenuti agregat je pojačan za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).




Mansory Aston Martin DB9

21 Jan 2008 - 13:50 Tuning Link

Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9 (i u Coupe i u Volante kabrio verziji). Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martina DB9 je dobio napadan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i hromirane završetke izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J sa gumama dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,1 sekundu




Carlsson Mercedes C Estate

20 Jan 2008 - 13:01 Tuning Link

Posle Mercedesa C klase u limuzinskoj verziji, Carlsson sada i za C klasu Estate (karavan) nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i novi sportski izduvni sistem. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Što se motora tiče, ljubiteljima dizelaša su na raspolaganju Carlssonovi C-Tronic CD22 i CD32 paketi za povećanje snage u modelima C220 CDI i C320CDI, dok je CK35 kit namenjen za povećanje snage kod benzinskog modela C350. Kod dizelaša porast snage i obrtnog momenta iznosi 20 % u odnosu na serijske verzije ovih agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. Konkretno, model C220CDI sada raspolaže sa 204KS (+34KS) i 480Nm obrtnog momenta (ranije 400Nm), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude za sekundu bolje od standardnog fabričkog automobila. Kod verzije C320CDI sa V6 dizelašem, snaga je porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). I ovde je ubrzanje do stotke bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovi motori ne samo da su snažniji, nego im je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10 %. I na kraju benzinac C350, koji iz V6 motora serijski razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a uz pomoć Carlsson CK35 performance kita sada na raspolaganju ima 217kW/295KS i 385Nm. Da ne zaboravimo i njegove performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi (0,4 sekunde bolje od serijske varijante).




SpeedART BTR-XL 600

19 Jan 2008 - 00:49 Tuning Link

Nemački SpeedART je posle obrade Porschea 911 Turbo u Coupe varijanti, poradio i na njegovoj otvorenoj verziji. SpeedART-ov 911 Turbo Cabrio, zvanično nazvan SpeedART BTR-XL 600 ("Bi-Turbo Racer-Extra Large") raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje nov prednji branik i prednji spojler sa grilom od karbon fibera, pragove, zadnji difuzor, podešavajuće zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera), zatim podešavajućim sportskim ogibljenjem, sportskim kočionim sistemom (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, a 380 x 28 mm nazad), paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS sada 600 konja i 800Nm obrtnog momenta), kao i novim sportskim izduvnim sistemom. Posebna priča su točkovi od 20 inča. SpeedART naime nudi dva tipa točkova; jedan je RSC II Elegance BE (sa gumama dimenzija 245/30 ZR20 napred, pozadi 325/25 ZR20), a drugi Cros Racing (sa gumama 245/30 ZR20 napred i 325/25 ZR20 nazad). Unutrašnjost je bogatija za SpeedART-ov sportski upravljač i ručicu menjača, elemente od karbona i posebne SpeedART-ove patosnice. SpeedART BTR-XL 600 od 0 do 100 km/h stiže za samo 3,4 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,8 sekundi, a postiže maksimalnih 325 km/h.

 



Američki Saleen Autosport ove godine slavi 25 godina postojanja, pa je za tu priliku napravljen poseban slavljenički model Saleen SA-25 Sterling Edition Mustang. Saleen inače već ima tradiciju proizvodnje limitiranih slavljeničkih modela, počev od SA-5 Mustanga iz 1988. godine, SA-10 iz 1993., pa modela SA-15 iz 1998. i SA-20 iz 2003., a najnoviji je pomenuti SA-25 Sterling Edition Mustang. Novi Sterling Edition Mustang se bazira na modelu S302 Extreme i ima V8 motor sa kompresorom i snagom od 620 konja i 812Nm obrtnog momenta (uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem). To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude ispod četiri sekunde, dok četvrt milje (402 metra) prelazi za manje od 12 sekundi. U odnosu na standardni model, Sterling Edition Mustang se vizuelno razlikuje po jedinstvenim petokrakim aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa Pirelli P-Zero Rosso gumama), "Gun Sight" trkačkim trakama na karoseriji, posebnim oznakama u čast 25-godišnjice, kao i Black Diamond sedištima (kombinacija alkantara/koža), navigacionim sistemom i pločicom sa serijskim brojem primerka (biće naime proizvedeno samo 25 komada ovog slavljeničkog modela, i to po ceni od 99.995 američkih dolara).



Dok se putevima već uveliko voze moderne reinkarnacije VW Bube, Minija, Fiata 500 (a najavljuje se i novi Citroenov Spaček i BMW Isetta), još uvek nema ni naznaka o eventualnoj retro verziji legendardnog Renaulta 4. Ipak, za one nostalgičare koji bi želeli da sednu za upravljač neke nove "četvorke", rešenje ipak postoji. Doduše, to rešenje dolazi iz Japana, gde tjuning kompanija DAMD vlasnicima Suzukija Lapin nudi poseban kit, uz čiju pomoć Lapin poprima karakterističan izgled Renaulta 4. Dakle, tu su karakteristična maska da okruglim svetlima, žmigavci, branici, hauba motora, bočne zaštitne lajsne, zadnja svetla...Prvi Renault 4 je inače nastao 3. avgusta sada već daleke 1961. godine i obeležio je čitavu jednu epohu. Za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta, "četvorka" je prodata u preko osam miliona primeraka (tačnije 8.135.424). Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.



Još jedan rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste i ovaj Civic Mugen RR Experimental Spec (na bazi japanskog Civica Type-R sedan), koji je kao i Mugen Honda Fit F154SC predstavljen na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera). Pored pojačanog K20A motora (umesto standardnih 225KS sada iz 2,2 litra zapremine izvlači 260KS i 235Nm obrtnog momenta), Civic Mugen RR Experimental Spec raspolaže i prednjim delom izrađenim od karbona (hauba motora je od aluminijuma), kompletnim aero body paketom, ojačanim kočionim sistemom, modifikovanim ogibljenjem, novim točkovima, I-TCMS sistemom za nadgledanje pritiska u pneumaticima, kao i doteranom kabinom. Pogon je na prednje točkove, a menjač je sa šest stepeni prenosa.