Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako ekskluzivnog kupea Bentley Continental GT pripremila novi stajling kit GTS Black Edition, koji treba da unapredi sportski imidž ovog modela ali da istovremeno ostane veran njegovim originalnim linijama.
Iako je dakle već i standardni Continental GT sam po sebi dovoljno atraktivan auto, u Project Kahnu su ipak pripremili novi stajling paket onim kupcima koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila.
Ukratko, novi aerodinamički kit sadrži redizajnirani prednji branik, nove pragove, modifikovan zadnji branik sa difuzorom i spojler na poklopcu prtljažnika. Paket zaokružuju atraktivn Kahnovi Silver Mist aluminijumski točkovi veličine 22 inča, novi sportski izduvni sistem, za 20 mm spušteno ogibljenje i doterana unutrašnjost, koja je sva u koži.
Nemački tjuner Carlsson je za Mercedesov model GL500 svim zainteresovanim kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V8 agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 35 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje i manje naginjanje vozila).
Što se snage tiče, Carlsson je V8 benzinac pojačao sa 285kW/388KS na 320kW/435KS pri 6000 o/min. i 600Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2800 do 4800 o/min. Rezultat je najveća brzina od 248 km/h i ubrzanje do stotke za samo 6,1 sekundu. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika, novih pragova, prednjeg grila i naravno novih Carlsson točkova (veličine 22 inča i sa gumama dimenzija 295/35 ZR22).
Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom, karbonom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare) i aluminijumskim pedalama.
Nemački tjuner G-Power (možda najpoznatiji po svojim obradama aktuelnih BMW-a M5 i M6) predstavlja novi performance kit za BMW Z4 3.0i, čiji redni šestocilindraš inače u serijskoj verziji raspolaže sa 231KS.
Zahvaljujući novom ASA T1-12 kompresoru, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu, G-Power G4 3.0i EVO III razvija svih 375KS pri 6450 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 4650 o/min.
Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekunde, do 200 km/h je potrebno tek nešto više od 15 sekundi (tačnije 15,1 sec), dok je maksimalna brzina tačno 300 km/h. Naravno, sve ovo košta, tačnije, vlasnik BMW-a Z4 3.0i će prilikom konverziju u G4 3.0i EVO III biti olakšan za 18.850 evra.
Sem pojačanja motora, G-Power je za G4 3.0 i EVO III predvideo i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 20 inča, doterano ogibljenje, jače kočnice (napred su diskovi od 380 x 34 mm) i modifikovani interijer.
Nemački tjuner Lumma Design je pustio u opticaj ovaj crtež kojim najavljuje skoru premijeru njihove modifikacije BMW-a X6.
Nazvan CLR X 650, ovakav X6 se u odnosu na fabrički model razlikuje pre svega po ekstremnom aero body paketu, koji uključuje agresivniji prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, proširenja blatobrana, moćnije pragove, otvore za vazduh ispred zadnjih točkova, a tu su i aluminijumski točkovi od 23 inča, retrovizori sa kućištima od karbona, trepavice na prednjim svetlima, dvobojna karoserija, pojačani kočioni sistem i doterano ogibljenje (spušteno za oko 40 mm u odnosu na standardnu verziju). I unutrašnjost će najverovatnije pretrpeti izmene, mada za sada o tome nema konkretnijih detalja. Takođe nema detalja o povećanju snage motora, ali treba očekivati da to bude u skladu sa ovako agresivnim izgledom.
Japanski tjuner Wald International je poznat i nama u Evropi, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Njihov najnoviji rad se odnosi na aktuelni BMW M5 za koga je japanski tjuner predvideo novi body kit, koji sadrži prednji spojler od karbona, prednji gril (takođe od karbon fibera), nove pragove, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisanim izduvnim cevima, kao i novi set točkova u crnoj boji. U informaciji se ne pominju nikakve promene na njegovom 5.0 litarskom V10 motor, koji inače raspolaže sa 507 konja i 520Nm obrtnog momenta.
Iako je i standardni Mercedes SLK dovoljno privlačan automobil, u nemačkoj tjuning kući njegovim vlasnicima nude novi paket za individualizaciju ovog dvoseda. Za sportskiji izgled su zaslužni redizajnirani prednji branik sa novim svetlima za maglu i zadnji branik sa difuzorom i sa integrisana četiri završetka izduvnog sistema. To naravno nije sve, pa je Inden Design za svoj SLK predvideo i doterano ogibljenje (spušteno za 30 mm), atraktivne aluminijumske točkove od 19 inča i AMG izduvni sistem. Cena za Inden kit iznosi 3250 evra.
Grupi tjunera koji su do sada obradili Audijev A5 Coupe sada se pridružio i nemački Senner Tuning.
Njihov A5 Coupe White Speed se bazira na modleu sa 3.0 TDI dizel motorom, koji je dobio novi aerodinamički paket (prednji spojler od karbon fibera, pragovi, zadnji krovni spojler, modifikovani zadnji branik), nove petokrake Riverside EXE S250 aluminijumske točkove od 21 inča, spušteno ogibljenje (napred za 40, a pozadi za 35 mm), detalje od karbon fibera u interijeru, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i sa četiri završetka i naravno pojačanje snage njegovog TDI motora (fabrički model inače raspolaže sa 240KS i 500Nm obrtnog momenta). Tačnije, postoje dva nivoa povećanja: Nivo I znači porast snage na 275KS i 580Nm, a Nivo II podrazumeva 300KS i 610Nm, dok je maksimalna brzina ograničena na 280 km/h.
Overfinch će svoju preradu Range Rovera Sport, nazvanog Range Rover SuperSport II, zvanično promovisati danas u Londonu, na Salon Prive Luxury and Supercar Showu. Ukratko, Overfinch je za SuperSport II predvideo novi i agresivniji body kit (branici, spojleri, pragovi), sedmokrake Tiger ili Supersport aluminijumske točkove od 20 ili 22 inča sa odgovarajućim gumama, okvir prednjeg grila, bočne otvore za vazduh, retrovizore i kvake u boji karoserije, zatim SuperSport izduvne cevi, novi sportski kožni upravljač, interijer u Nappa koži, doteranu instrument tablu i reprogramirane elektronske kontrolne jedinice tri motora u ponudi: V6 i V8 dizelaša, kao i 4.2 litarskog V8 benzinca sa kompresorom. Cene se, u zavisnosti od motora i paketa opreme, kreću od 59.995 funti (75.630 evra), pa naviše.
Overfinch Country Pursuits Range Rover
Još jedan poseban Overfinchov Range Rover koji danas debituje u Londonu, jeste i Country Pursuits Range Rover, koga pokreće 4.2 litarski Supercharged motor sa 470 konja pri 5800 o/min. U paketu su i GT aero body paket (branici, pragovi, zadnji krovni spojler), nove izduvne cevi, 12-kraki aluminijumski točkovi od 20 inča (kao opcija se nude i veći od 22 inča), Aubergine metalik boja, Brembo kočioni sistem sa srebrnim Overfinch kočionim kleštima, novo vešanje, podesivo po visini (jedna od opcija je i povećanje visine za 25 cm prilokom ekstremnih off road uslova), kao i Nappa koža i alkantara u interijeru. Cene za Overfinch Country Pursuits Range Rover se kreću od 123.495 do 143.950 funti (od 155.910 do 181.730 evra), a prve isporuke kupcima počinju u oktobru ove godine.

Novi Audi TT-S je već dospeo u ruke ljudi iz nemačke tjuning kuće B&B Automobiltechnik, koji su predvideli tri nivoa za povećanje snage njegovog 2.0 litarskog TFSI motora.
Dok standardni TT-S raspolaže sa 203kW/272KS, B&B verzija, zavisno od izabranog nivoa, razvija 228kW/306KS, 242kW/324KS ili 270kW/362KS. Sa ovim potonjim (novi turbo punjač, modifikovani izduvni sistem i reprogramirana elektronika motora) B&B TT-S do stotke ubrzava za samo 4,6 sekunde, što je inače i rezultat serijskog Audija R8 sa motorom od 420KS (standardnom Audiju TT-S do 100 km/h u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem treba 5,4 sekunde, odnosno 5,2 sekunde u varijanti sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom).
Maksimalna brzina je fabričkog TTS-a kod svih verzija već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h, dok B&B TT-S može do 280 km/h.
Paket za B&B Audi TT-S zaokružuju i novi body kit u stilu pomenutog Audija R8 i set novih aluminijumskih točkova.
Koliko god to nekome zvučalo čudno, izgleda da 580 konja i 650Nm obrtnog momenta u Audiju RS6 Avant pojedinim vlasnicima i potencijalnim kupcima ipak nije dovoljno. Problem rešava nemačka tjuning kompanija MTM (Motoren-Technik-Mayer), posle čije obrade V10 biturbo motor ovog Audija razvija svih 656KS i 780Nm. Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa fabričkih 4,6 na 3,9 sekunde (ovo je doduše još uvek nezvanično) i maksimalna brzina od 303 km/h (fabrički primerak ima elektronsku blokadu koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h). Samo povećanje snage motora će vlasnika koštati 3990 evra, a u ponudi je i novi suptilni prednji spojler, zadnji difuzor od karbon fibera i set MTM aluminijumskih točkova.
Nemačka tjunerska kuća Abt Sportsline se ponovo pozabavila izgledom Volkswagenovog Coupe-Cabrio modela Eos.
Dizajneri ove kompanije su naime razvili novi aero body kit (staje 1458 evra), koji u ovom slučaju podrazumeva promenjen prednji branik sa spojlerom, nove pragove i drugačiji zadnji branik sa četiri izduvne cevi. Sve nabrojano, u kombinaciji sa Abt aluminijumskim točkovima od 18 inča, doprinosi dinamičnijoj i atraktivnijoj pojavi ovog Eosa.
Abt Sportsline naravno za Eos nudi i nekoliko paketa za povećanje snage motora. Tako 2.0 TFSI benzinac sada razvija 240KS, veći 3.2 litarski je pojačan na svih 370 konja, dok je dizelaš dobio 170KS.
Abt Audi TT Roadster
Sem za VW Eos, ljudi iz Abt Sportsline-a su razvili aero body kit sa kojim i Audijev TT Roadster postaje još dinamičniji ali i dalje zadržava elegantan izgled. Novi aerodinamički kit (košta 2671 evro) u ovom slučaju podrazumeva promenjen prednji branik, nove pragove, veliko zadnje krilo i modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisane četiri izduvne cevi. U paketu se još nalaze i spušteno ogibljenje, jače kočnice i novi točkovi od 20 inča (ovi potonji staju 833 evra po komadu). Abt naravno i za TT nudi nekoliko paketa za povećanje snage njegovih motora. Tako 3,2 litarska V6 mašina sada raspolaže sa 370KS, dok je manji 2,0 TFSI agregat pojačan 147kW/200KS na 177kW/240KS, a u ponudi je i opcija od 221kW/300KS.
Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže još jedna verzija aktuelnog Porschea 911 Turbo, tačnije njegovog Cabrio izdanja (serijski model inače ima 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta). Avalanche Roadster GTR 600 sada razvija 442kW/600KS i 840Nm, što je i više nego dovoljno da ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekunde (najveća brzina je preko 320 km/h).
Pored motora, Gemballa je na Avalanche Roadster GTR 600 ugradio i obavezan aerodinamički paket (modifikovani branici, zadnji difuzor, prednji GT2 EVO spojler od karbona, GT prednja hauba, pragovi, veliko zadnje krilo), atraktivne točkove od 20 inča u crnoj boji, trkački izduvni sistem, ojačani kočioni sistem, dorađeno ogibljenje (sa podešavanjem visine) i modifikovani interijer (između ostalog podrazumeva novi sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kožu i detalje od karbon fibera).
Gemballa GT 550 Aero 3 Porsche Cayenne
Još jedna novost iz Gemballe je i model GT 550 Aero 3, odnosno modifikovani Porsche Cayenne Turbo.
U kratkom saopštenju se ističe da GT 550 Aero 3 pokreće biturbo motor sa 550 konja i 780 Nm (do 100 km/h stiže za manje od 5 sekundi, a može 285 km/h) i da njegov novi stajling paket sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh, a pozadi sa integrisanim difuzorom i četiri izduvne cevi), proširenja blatobrana, nove pragove, novu haubu i petokrake aluminijumske točkove. U paketu su još i spušteno ogibljenje, novi izduvni sistem, pojačane kočnice, dvobojni kožni interijer, sportska sedišta i volan, aluminijumske pedale, Gemballa patosnice i panoramski krov.
Do sada je tjuner Novitec Rosso već nekoliko puta obradio standardni Ferrari F430, a sada je na red došao i prošle godine predstavljeni F430 Scuderia.
Podsećanja radi, poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg u odnosu na standardni F430. Novitecu je i to bilo malo, pa njihov F430 Scuderia sada razvija 527kW/717KS i 722 Nm obrtnog momenta pri 6250 o/min. Tolika snaga je dobijena, između ostalog, zahvaljujući ugradnji dva kompresora, većih interkulera, sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, novih filtera za vazduh i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,1 sekundi, do 300 km/h stiže za 26,1 sekundu, dok je najveća brzina 348 km/h (serijski F430 Scuderia može do 320 km/h).
Osim pojačanog motora, Novitec Rosso Ferrari F430 Scuderia je dobio nove i snažnije kočnice, spušteno ogibljenje i doteranu unutrašnjost (Novitec Rosso sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, koža, karbon).
Nenačka kompanija Edo Competition nastavlja sa preradama najbržih i najskupljih automobila na svetu. Na spisku ekskluzivnih automobila, koji su prošli kroz njihove ruke (Ferrari Enzo, Ferrari 599GTB, Lamborghini Murcielago LP640, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo, Ford GT i Ferrarija 599GTB), sada se našao i Lamborghini Gallardo Superleggera.
Podsećanja radi, fabrički Gallardo Superleggera pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa 530KS pri 8000 o/min. i 510Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., pa odnos težina/snaga iznosi samo 2,5 kg/KS (maksimalna brzina ovog modela je 315 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 3,8 sekundi).
Gallardo Superleggera u režiji Edo Competitiona raspolaže sa 22kW/30KS više (dakle 411kW/560KS pri 8250 o/min.) i sa 540Nm obrtnog momenta pri 6300 o/min. Maksimalna brzina je porasla na 320 km/h, ubrzanje do stotke iznosi 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba 11,7 sekundi.
Što se izgleda tiče, najuočljiviji su novi točkovi od 19 inča (sa Dunlop Sport Maxx gumama, dimenzija 245/35 ZR 19 napred, a 305/30 ZR 19 pozadi), a tu su i za 15 mm spušteno ogibljenje i modifikovani izduvni sistem, čija jačina zvuka može da se podeševa.
Nemački tjuner RDX Racedesign se pobrinuo da mali i dizajnerski prilično neatraktivni Volkswagenov Fox dobije kompletan redizajn, koji bi trebalo da mu pomogne u privlačenju pogleda slučajnih prolaznika. Koliko se u tome uspelo, procenite sami.
U svakom slučaju, RDX Racedesign je za VW Fox predvideo "GTI-Five" prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom (košta 299 evra u šta je uračunat i crni gril kako bi Fox ličio na Golf GTI), zatim set novih pragova (cena 129.95 evra) i drugačiji zadnji branik po ceni od 255 evra. Ukupno dakle skoro 684 evra, s tim što treba reći da ako se ovi elementi kupuju u paketu, RDX Racedesign ih nudi za cenu od 615 evra. Takođe, ukoliko to kupac želi, njegov Fox može dobiti i prednja LED dnevna svetla sa aktuelnog Audija S6.