Porsche GT je i u "obicnoj" serijskoj varijanti dovoljno snazan i atraktivan auto ali kome to nije dovoljno nemacki Gemballa nudi doterani i osnazeni model. Sa atraktivnom crveno-crnom kombinacijom boja izgleda kao zivotinja spremna da napadne cak i kada miruje. Na kraju krajeva dodatak Black u imenu se i odnosi na estetki efekat crnih retrovizora, tockova, prednjeg i zadnjeg spojlera itd. Pomenuti crni tockovi su velicine 19 inca napred odnosno 20 inca nazad sa gumama 265/35 ZR19 napred i 335/30 ZR 19 nazad. Motor V10, koji kod serijskog modela iz 5733 kubika izvlaci 612KS ovde je pojacan za dodatnih 40 pa sada ima svih 652KS. Podaci o performansama nam nisu bili dostupni ali na osnovu serijske verzije cija je maksimalna brzina 330km/h i ubrzanje do 100km/h za 3,9 sekundi, sigurno su dovoljni i za one probirljive sa pocetka teksta, kojima serijski GT nije dovoljan izazov. I iznutra preovladjuje kombinacija crveno-crne koze i alkantare sa novim audio sistemom kao i dodatkom u vidu displeja na centralnoj konzoli, koji prenosi sliku sa kamere na krovu, ciji je zadatak pracenje situacije iza automobila.


ART Tuning predstavlja jos jednu varijaciju na temu Mercedesa CLS sa imenom GTR374. Oznaka 374 se naravno odnosi na povecanu snagu 3,5 litarskog V6 motora koji sada ima tih 374KS i 510Nm. Auto sa automatskim 5-im menjacem napravljen je na osnovi serijskog CLS 350 i predstavljen je na salonu u Essenu i u naredna tri meseca bice izlozen po salonima najvecih Mercedesovih dilera u Nemackoj. Nastao je sa zeljom da objedini osobine vozila cije su karakteristike brutalna snaga i elegantan takoreci diskretan dizajn (?!). ART je svoj GTR374 doradio i aerodinamickim kitom, koji, izmedju ostalog, ukljucuje prosirene blatobrane, novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, pragove, zadnji spojler sa difuzorom, novu masku bez Mercedesovog znaka, posebnu boju sa trkacim linijama po sredini karoserije, 4 izduvne cevi od nerdjajuceg celika, a tu su i prosireni trag tockova, napred za 70mm a pozadi za 80mm. Pri tom novo sportsko ogibljenje je spusteno za 40mm. Nazalost podaci o maksimalnoj brzini ili ubrzanjima nisu saopsteni.

Iza ovog imena krije se Audi Q7 doradjen i preradjen u nemackom ABT-u. Najvece su izmene ustvari na motoru mada je i spoljasnost prilicno izmenjena. Malopre pomenuti motor je V8, koji iz 4,2 zapremine sada izvlaci 500 KS terajuci ovog Audija do 260km/h uz ubrzanje do 100km/h za 5,9 sekundi. Ono slovo R u imenu, koje oznacava rec racing je time opravdano upotrebljeno. Izmene spolja se svode na uobicajene promene spojlera, pragova, izduvnih cevi, sportskog spustenog ogibljenja pa sve do novih 22 incnih tockova. Ovako taksativno nabrojani, ovi detalji ne zvuce bas nesto posebno ali je dovoljan jedan pogled na slike da se uverite kako to u ABT-u jednostavno savrseno uklapaju u celinu.


Salon u Essenu je doneo jos jednu zanimljivu kreaciju(?!) ili kic, prosudite sami. Ukoliko naravno spadate u one koji zele Bugatti mada nemate para ali ste ipak u mogucnosti da si priustite makar Bentley Continental GT, koji takodje nije jevtin. Nemacki LEW-Design sa modelom Big Bang nudi "doradu" pomenutog Bentleya posle koje bar prednji kraj vaseg automobila izgleda kao Bugatti Veyron sa svetlima Audija Q7 dok pozadi svetla lice na Ferrari 612 i novi 599. Sredjen je i motor pa sad umesto serijskih 560 razvija 650KS uz obrtni moment 750Nm umesto 650Nm. Maksimalna brzina je podignuta na 330km/h. Ogibljenje je sredio Eibach a zanimljivo dizajnirani tockovi su velicine 21 inca.

Tuner MS Design, od salona u Bolonji dalje, nudi aero-body paket za najjaci serijski Focus ST sa 225KS da lakse prodje cekanje na potpuno novi Focus RS sa oko 300KS. Za 5389 eura paket Race ukljucuje novi prednji i zadnji spojler, difuzor pozadi, krovni spojler, pragove (sve u alu silver lakiranju), tockove od lake legure od 20 inca sa gumama 235/30 ZR 20, spusteno ogibljenje za dodatnih 15mm i nove zavrsetke izduvnih cevi. Naravno i hromirane aplikacije u kabini.


Da, na slici jeste Jaguar XK ali posle tretmana firme Arden koja ima preko 30 godina iskustva u doradi Jaguara i Range Rovera. Najnovija kreacija sa imenom AJ20 se nudi u 2 verzije. Slabija sa 392KS i 475Nm i snaznija supercharged sa 480KS i 640Nm. Za uporedjenje serijski XK iz 4,2 litra zapremine V8 motora izvlaci 298KS i 411Nm. Arden je u oba slucaja povecao zapreminu motora na 4,5 litara pri cemu njegova slabija evolucija postize 285km/h uz ubrzanje do 100km/h za 5,3 sekunde. Snaznija supercharged varijanta dosize 295km/h i ubrzanje 4,8 sekundi sto je za 1,4 sekunde bolje od serijske varijante. Na karoseriju u Ardenu su montirali novi prednji spojler, pragove, nove otvore za vazduh na haubi i zadnji spojler kao i nove originalne tockove velicine 21 inca sa gumama 255/35 R21 napred i pozadi 295/30 R21 Uz sve to auto je uz sportsko ogibljenje jos i spusten za dodatnih 30mm. Unutra se koza i alkantara brinu za visi stepen luksuza. Na slikama novi AJ20 coupe i moguci izgled buduce spider verzije.
Kuca B&B nudi 3 opcije svog performance kita za povecanje snage Audijevog S3 koji serijski iz 2,0 motora izvlaci 265KS. Prva opcija je povecanje na 306KS i 410Nm, druga je povecanje na 325KS i 425Nm a treca najjaca podrazumeva 362KS i 480 Nm. Ova poslednja tera S3 do 270km/h uz ubrzanje 4,9 sekundi do stotke. Na auto je dodat aerodinamicki kit sa novim tockovima od 19 ili 20 inca.


Prosto je cudno da se to jos niko nije setio tj. da ugradi Wankelov motor iz Mazde RX8 u drugi Mazdin model-roadster Miatu. U ovom slucaju nemacki Hansa-mobile u saradnji sa svojim tehnickim partnerom Rotary-motorsportom, izabrao je potpuno novu roadster-coupe verziju (sa sklopivim metalnim krovom) da u nju ugradi Wankel sa 231KS, skine jos nekoliko desetina kilograma i predstavi ga na salonu u Essenu. Model nosi dodatno ime R23 (oznaka za snagu motora), tezine je 1050kg (sto je 55 kg lakse i od najlakse MX5 sa platnenim krovom), a zbog jaceg motora postize 260km/h a ubrzanje od 0 do 100km/h iznosi 5,4 sekundi. Pri tom motor zadovoljava euro4 norme. Ocigledno su se u Hansa-mobilu odlucili za Lotusov recept-sto manja tezina i vise snage. Da bi to i vizuelno naglasili auto je ofarban u Racing green zelenu boju sa zutom trakom preko cele karoserije sve u stilu Lotus Elise-a. Pored toga auto je dodatno priblizen podlozi uz nove felne od 17 inca firme OZ. Hansa-mobile sprema i trkacku varijantu ove Miate sa imenom R26 i oko 260KS.


Na salonu tjunera u nemackom Essenu, Hamann, koji je mozda poznatiji po preradama BMW-a, nudi i svoj aero-body kit za Ferrarijev model 599 GTB. Promene na motoru i poboljsane performanse se podrazumevaju pa sada motor od 5999 kubika ima 495Kw(673KS) a aerodinamicki dodaci na telu ovog sportiste govore da su u Hamannu dobro odradili svoj posao posto je veoma tesko doraditi Ferrari a da to ne bude kic. Uz dodatne spojlere, pragove, spusteni klirens i doradjeni izduvni sistem tu su i 21 incni tockovi u istoj boji kao i karoserija. Dakle za one kojima tradicionalna crvena Ferrari boja nije vise zanimljiva.


Ovo je najnovija prerada firme Hartge sa imenom H30 a rec je ustvari o doradjenom BMW-u Z4 coupe. Hartge je u Z4 ugradio 3,0 biturbo motor iz BMW-a 335i ali umesto serijskih 306 KS snagu je povecao na 380 konja. Maksimalna brzina sada iznosi 285 km/h a ubrzanje od 0 do 100km/h 4,8 sekundi. Nije samo motor promenjen vec je dodat i diskretni aero body kit gde se pre svega istice spojler na prednjem braniku od karbon fibera. Od istog su materijala i sportski volan, delovi instrument table i centralne konzole kao i rukohvati na vratima. Uz sportska sedista isticu se jos i aluminijumske pedale. Naravno ni to nije sve. Kocioni diskovi, koji se vide kroz 20-incne felne su sada precnika 380mm napred i 324mm nazad a opruge su skracene za dodatnih 30mm. I na kraju sve to poprilicno kosta. Cena 83250 eura.

Geiger je najveci diler Hummera u Evropi i jedan od vodecih tjunera americkih automobila i kao takav upravo predstavlja svoju najnoviju preradu Hummera H2 u pravom bozicnom duhu. Otuda i takvo ime za ovu verziju. Karoserija je sva u vatreno crvenoj boji sa zimskim motivima u airbrush tehnici na donjen delu karoserije. Tu su i vrata, koja se u Lamborghini stilu otvaraju na gore i posebno atraktivne LED diode (250 komada) rasporedjene po karoseriji, koje nocu posebno isticu konture ovog bozicnog Hummera. Oprema jos sadrzi krovni prtljaznik i specijalne drzace za 2 snowboarda pozadi. Na hromirane tockove od 22 inca montirane su Pirelli Scorpion ATR gume, koje se takodje nalaze i da prikolici za motorne sanke sa istim grafickim resenjima kao i karoserija Hummera. Valjda je sve to u funkciji da bozic bata stigne svuda cak iako se dogodi da se Hummer zaglavi u snegu. A sad unutrasnjost. Naravno sva u crvenoj kozi, ukljucujuci i tepihe (!) da se estetski podudara sa spoljasnjim izgledom ovog Hummera sa 320KS. Ali to je tek pocetak. Posebno se istice JBL sound system od 3800 vati, DVD plejer, digitalna TV i slicne cake. Nazalost u Geigeru pri odredjivanju cene nisu bili u duhu bozicnog darivanja pa cena njihovog bozicnog Hummera iznosi oko 110000 eura.

Nemacki Wimmer rennsporttechnick najavljuje dosad mozda i najbolju preradu novog Audija S3. Umesto serijskih 265KS iz 2,0 TFSI motora navodi se da je izvukao ni manje ni vise vec svih 408KS i 540Nm umesto serijskih 350Nm. Fabricki S3 ubrzava od 0 do 100km/h za 5,7 sekundi dok za sada (nazalost!) performanse ovog Audija S3 nisu poznate. Na slici serijski Audi S3.

Zadatak, odnosno misija ovog automobila je jasna i vidi se vec i iz imena. Treba da postigne maksimalnu brzinu daleko vecu od 400km/h (otuda ono Plus) i time postane najbrzi auto legalno registrovan za voznju po putevima te time sa trona skine Bugatti Veyron. Na autu zasnovanom na Porscheu 997 i predstavljenom na tuning salonu u Essenu, zajednicki su radile 3 firme : H&R, Alzen motorsport i RS tuning. H&R je bio odgovoran za ogibljenje i njegov setup, RS tuning je preradio motor dok je Alzen doradio karoseriju i aerodinamiku. Alzen je spustio krov za dodatnih 75mm a tzv. A stubove je zakrivio za dodatnih 5,5 stepeni. Na automobil je ugradjeno mnogo aerodinamickih dodataka ispitanih u vazdusnom tunelu ukljucujuci i zadnji spojler, koji menja svoj polozaj u zavisnosyi od brzine. Spolja su jos primetne i atraktivne BBS alu felne od 18 inca. Motoru sa 6 cilindara je povecana zapremina sa 3,6 na 3,8 litara, promenjena komora za sagorevanje, nove su glave cilindara sa vecim ventilima, povecan interkuler i turbo punjac. Tako sada motor raspolaze sa snagom od 776KW(1054KS) i 1030 Nm. Naravno da su uz to pojacane i kocnice, doradjen je i menjac sa 6 stepeni i izduvni sistem. Auto ce pokusati da obori svetski rekord za legalno registrovana putnicka vozila na stazi Nardo u Italiji u prvoj polovini naredne godine.


Jedan od poznatijih Audijevih tjunera nije smeo da propusti tuning salon u Essenu a jos manje da ne predstavi nesto novo. Trenutno veoma omiljen za prerade, Audi TT je doziveo doradu i kod ABT-a, pa je ova dvobojna verzija jedna od najprivlacnijih. Kako i ne bi kada iz serijskog 3,2 V6 motora umesto 250KS sada raspolaze sa ergelom od 355 rasnih konja.


I novi Jeep Compass je vec prosao tretman kod tjunera Startecha, koji ga predstavlja na salonu u Essenu. Promene se odnose na izgled i poboljsane performanse turbodizel motora. Izgled je oplemenjen Startechovim branicima sa hromiranim umecima napred i nazad, pragovima i originalnim Startechovim sportskim izduvnim sistemom od nerdjajuceg celika. Auto je postavljen na tockove od 18, 19 ili cak 20 inca i priblizen zemji za 30mm. Motor je pojacan sa serijskih 140 na 180KS dok je obrtni moment skocio na 360 Nm, koji je dostupan u rasponu od 1750 do 2500 obrtaja. Osim ovog Compassa SD3, u Essenu Startech predstavlja i svoje dorade Dodgeovih modela Nitro i Caliber.

