
Češka Škoda je kupcima u Nemačkoj ponudila novi sportski paket za unapređenje izgleda svog (trenutno) najmanjeg modela Fabia. Novi Dynamic Styling Kit podrazumeva prednji spojler, hromirani završetak izduvne cevi, zadnji krovni spojler, zatamnjena zadnja stakla i modifikovani zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora. I sve to po ceni koja za ovaj paket u Nemačkoj iznosi 990 evra.

Delta4x4, nemački specijalista za obradu SUV modela, pozabavio se i novim Toyotinim Land Cruiserom V8. Za ovu Toyotu je Delta4x4 predvideo novi kit, koji podrazumeva prednji "bul bar" (zadovoljava EU standarde o zaštiti pešaka) sa dodatnim svetlima, nove pragove i zadnji branik od nerđajućeg čelika, izduvni sistem sa duplim završetkom, Delta4x4 kočioni sistem (diskovi 396 x 36 mm), aluminijumske točkove od 23 inča (sa Continental Sport Contact gumama, dimenzija 305/40R23) i povećanje snage 4,5 litarskog V8 turbo-dizel motora. Tako sada ovaj agregat raspolaže sa 234kW/318KS i 780Nm obrtnog momenta, umesto standardnih 210kW/286KS i 650Nm. Dovoljno da maksimalna brzina poraste sa 210 na 218 km/h, a da se ubrzanje od 0 do 100 km/h smanji sa 8,2 na 7,8 sekundi. Cena za ceo Delta4x4 komplet za Land Cruiser V8 u Nemačkoj iznosi 22.260 evra, u šta je uključen i porez.

Tjuning kuća Kleemann iz Danske (specijalizovana za obradu Mercedesa i njihovih AMG verzija) objavila je juče prve slike svog novog modela D-SCK Concept, koji u stvari predstavlja nastavak priče iz oktobra prošle godine, kada je danski tjuner promovisao atraktivni GTK Concept, baziran na Mercedesu SLK 55 AMG. Sem atraktivnog izgleda (sa velikim otvorima za vazduh napred, naglašenim blatobranima, zadnjim difuzorom, svetlima sa Mercedesa CLS), taj GTK Concept je privlačio pažnju i V8 agregatom iz modela SLK 55 AMG, ali koji zahvaljujući Kleemannovom kompresoru isporučuje 540KS i 700Nm obrtnog momenta (u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem). Po Kleemannovim podacima, GTK Concept do 100 km/h treba da ubrza za samo 3,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h. Za sigurno zaustavlajnje se brine Kleemannov kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, odnosno diskovima od 345 mm pozadi. Novi Kleemann D-SCK Concept se dizajnerski velikim delom oslanja na pomenuti GTK Concept, i mada podaci o njegovom motoru još nisu saopšteni, realno je za pretpostaviti da će i D-SCK Concept takođe dobiti neki V8 agregat iz AMG programa.

Najnoviji proizvod Porscheovog tjunera SpeedART jeste ovaj SpeedART BTR - XS 650 ("Bi-Turbo Racer - Xtra Speed"), koji se bazira na aktuelnom Porscheu 911 GT2. SpeedART je iz 3,6 litarskog motora izvukao 650KS i 860Nm obrtnog momenta (zasluga modifikovanih VTG turbo punjača, novog sportskog izduvnog sistema, većih interkulera i modifikovane elektronike motora), dodao točkove od 20 inča (RSC Elegance – Black Edition ili Cross Racing – White Edition, sa gumama pozadi 345/25 ZR20), doradio sportsko ogibljenje i modifikovao unutrašnjost (sportska sedišta i SpeedART sportski volan, presvučeni kožom i alkantarom). Rezultat svega je ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde i maksimalna brzina, koja iznosi 347 km/h. Za poređenje, standardni Porsche 911 GT2 sa snagom od 390kW/530KS i 680Nm može do 329 km/h, a do stotke mu treba 3,7 sekundi.
Nemačka tjuning kuća Gemballa ponudila je kupcima novi stajling kit za Porsche 911 Carrera (serija 997). Gemballa GT 380 kit za unapređenje aerodinamike i izgleda podrazumeva modifikovane branike, novi prednji spojler, drugačije pragove, haubu i veliko zadnje krilo. Paket zaokružuju i atraktivni Black Edition trkački točkovi od 20 inča, dok Gemballa nije predvideo nikakav kit za povećanje snage motora ovog Porschea.

Na šestoj manifestaciji My Special Car Show u italijanskom Riminiju, MV Agusta i Citroen Italia predstavili su zajedničku kreaciju sa nazivom Citroen C2 1587 Brutale Special Edition. Radi se posebnom modelu Citroena C2 VTS sa 1,6 litarskim benzincem od 125 konja, za čiji izgled je inspiracija pronađena u motociklu MV Agusta Brutale 1078 RR. Tako je C2 1587 Brutale dobio istu kombinaciju boja kao i pomenta MV Agusta, tačnije kombinaciju Pearl White bele i crne boje. Unutrašnjost je bogatija za sedišta presvučena alkantarom i sa Brutale logom, upravljač takođe sa crnom alkantarom i prošiven crvenim koncem, kao i za detalje od karbon fibera. Trkački karakter je podvučen i Supersprint izduvnim sistemom sa duplim završetkom, koji automobilu daje odgovarajući trkački zvuk u skladu sa njegovim agresivnim karakterom.

Posle američkog Galpina (o tome više OVDE), sada je i Arden, nemački specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, pokazao svoju verziju najnovijeg Jaguara XF. Doduše, za sada je objavljena samo ova teaser fotografija modela nazvanog Arden Jaguar XF AJ 21, dok će specifikacije i cena biti objavljeni uskoro (prodaja inače počinje u junu). Kako bilo, Ardenov XF je dobio novi sportski aero paket (agresivno dizajnirani prednji branik, pragovi sa otvorom za vazduh, novi retrovizori), veliki saćasti gril, trkačke točkove i LED dnevna svetla. Očekuje se da će se pod haubom naći kompresorski 4,5 litarski V8 motor sa 353kW/480KS i 640Nm obrtnog momenta, kakav se već nalazi u Ardenu AJ20 XKR.

Samo par dana posle aero body paketa za Lamborghini Murcielago, iz japanske tjuning kuće Premier4509 stiže sličan kit za unapređenje aerodinamike i izgleda i za Bentley Continental GT. Paket podrazumeva novi prednji branik, izraženije pragove, novi zadnji branik, proširenja blatobrana (čime je auto postao širi za 100 mm) i zadnji spojler (ovi elementi su inače ručno napravljeni od karbon fibera i fiberglasa). Paket zaokružuju nove izduvne cevi i atraktivni crni točkovi. Prvi čovek ove japanske kompanije (specijalizovane za proizvodnju aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanje interijera sportskih i ekskluzivnih automobila), Hironao Yokomaku napominje da je cilj ove prerade bio da se naglasi agresivna priroda automobila, ali da se istovremeno zadrži rafinirani izgled, koji se podudara sa originalnim linijama automobila. Kao što je to bio slučaj i sa Lamborghinijem Murcielago, tako će i ovaj aero body paket za Continental GT biti ponuđen limitiranom broju kupaca. Tačnije, biće ponuđeno samo 100 kompleta, pa će svaki Premier4509 Bentley Continental GT dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem. Inače, Premier4509 za sledeću godinu planira da proširi svoju ponudu i aero body paketima i za ostale Lamborghinijeve modele, kao i za automobile Aston Martina i Maseratija.
Nemačka tjuning kuća Gemballa ponudila je kupcima novi stajling kit za Porsche 911 Targa (serija 997). Gemballa Avalanche GTR 550 Targa kit podrazumeva GT / GT EVO prednju haubu, Avalanche prednji branik, GTR EVO zadnji branik, GT2 EVO prednji spojler od karbon fibera i GT zadnje krilo. Paket zaokružuju i novi Black Edition trkački točkovi od 20 inča, doterano ogibljenje (poboljšane vozne osobine i upravljivost), kao i posebne "Avalanche GTR 550 Targa" oznake u unutrašnjosti i na repu automobila. Malo iznenađenje predstavlja činjenica da Gemballa za Avalanche GTR 550 Targa uopšte nije predvideo nikakav kit za povećanje snage njegovog motora.

Posle novog Mondea, nemački tjuner Loder1899 se pozabavio i doradom nedavno obnovljenog Forda Focus, i to sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem pod haubom. Naime, sem novog aerodinamičkog paketa (prednji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler i modifikovan zadnji branik sa difuzorom), ova bavarska tjuning kompanija je pojačala snagu pomenutog dizelaša za 29KS, pa sada umesto standardnih 100kW/136, razvija 121kW/165KS i 370Nm obrtnog momenta (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno na 8,9 sekundi). U paketu su još i za 35 mm spušteno ogibljenje, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i atraktivni petokraki "W1" aluminijumski točkovi od 20 inča sa gumama dimenzija 235/30 (u ponudi su inače i drugi točkovi, veličine od 17 do 20 inča).

Još jedna zanimljiva obrada retro Fiata 500 (aktuelnog Evropskog automobila godine i Fiatove zlatne koke) stiže iz austrijske tjuning kuće O.CT Oberscheider Tuning. O.CT se nije previše bavio doterivanjem izgleda ovog mališana (dodati su jedino atraktivniji točkovi od 17 inča sa gumama 205/40 R17), već je svoju pažnju usmerio, pre svega, na poboljšanje njegovih performansi. Tako je maleni 1,3 litarski četvorocilindarski Multijet motor pojačan sa standardnih 55kW/75KS na 66kW/90KS, dok je obrtni momenti skočio sa serijskih 145 na 180Nm (zahvaljujući, između ostalog, novom sportskom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora). To je dovoljno da O.CT Fiat 500 1,3 Multijet brzinu od 100 km/h postigne za tri sekunde bolje od fabričkog modela, dok mu do 150 km/h treba 34 sekunde. O.CT Oberscheider Tuning će svoj Fiat 500 izložiti i na predstojećem AMI salonu automobila u nemačkom Lajpcigu, koji se održava od 5. do 13. aprila, dok će prodaja početi u junu ove godine.

Novi tjuning kit za aktuelni Ford Mustang GT stiže iz nemačke kompanije Hengst. Najkraće rečeno, Hengst je pojačao Mustangov 4,6 litarski V8 motor na 365KS, doradio ogibljenje, dodao suptilan bodykit i nove točkove od 20 inča, presvukao unutrašnjost u crvenu kožu, ugradio Rainbow Platinum stereo sistem, dok je petostepeni manuelni menjač ostao netaknut.

Nedugo posle promocije novog Mitsubishija EVO X za japansko tržište, tjuning kuća HKS je doradila ovaj sportski sedan, koga pokreće 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo agregat. Japanski tjuner se kod obrađivanja modela EVO X fokusirao pre svega na povećanje snage njegovog motora (uz pomoć novog turbo punjača i modifikovane elektronike motora sada razvija svih 383 konja pri 6230 o/min. i 480Nm obrtnog momenta pri 4360 o/min.), ali i na poboljšanje njegovih voznih osobina (dorađeno i spušteno ogibljenje) i unapređenje izgleda (potpuni aero body kit od karbon fibera). Tačka na i su novi aluminijumski Advan Racing RZ točkovi od 19 inča sa Advan gumama, dimenzija 265/30R19. HKS se takođe pozabavio i Suzukijem Swift Sport (ima 1,6 litarski motor sa 125KS), koji u režiji ovog tjunera dobija novi aero kit (uključuje novi prednji spojler, pragove, zadnji krovni spojler, novu haubu, kućišta retrovizora od karbona, modifikovani zadnji branik sa integrisanim izduvnim cevima), doterano ogibljenje, jače kočnice i nove Advan RC-III aluminijumske točkove od 18 inča sa Yokohama gumama, dimenzija 215/35 R18.

Mada mnogi (s pravom) smatraju da automobilu kakav je Lamborghini Murcielago nisu potrebne nikave dorade, takvo mišljenje očigledno ne dele ljudi iz japanske tjuning kompanije Premier4509, koja se bavi proizvodnjom aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanjem interijera sportskih i ekskluzivnih automobila. Njihov najnoviji aero kit je namenjen upravo pomenutom Lamborghinijevom modelu i sadrži novi prednji i zadnji branik, pragove i opcioni podešavajući zadnji spojler (ovi elementi su inače napravljeni od karbon fibera i fiberglasa). Ceo kit ima cenu od (previsokih) 28.000 američkih dolara, a budući da će biti ponuđeno samo 300 kompleta, svaki Murcielago će dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem. Inače, Premier4509 za sledeću godinu planira da proširi svoju ponudu i aero body paketima i za ostale Lamborghinijeve modele, kao i za automobile Bentleya, Aston Martina i Maseratija.

Još jedan SUV model je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Tačnije, elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji "bul bar", zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su dostupni i vlasnicima Volkswagenovog Tiguana, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog automobila u odnosu na standardni primerak. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi koji, osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. U paketu su još i hromirana lajsna na poklopcu prtljažnika, Cobrine bočne zaštitne lajsne, hromirani završeci izduvnog sistema i aluminijumski točkovi, veličine od 16 do 18 inča (ovi potonji imaju gume dimenzija 255/45 R 18). Paket je namenjen kako off-road verziji Tiguana (Track&Field), tako i varijantama za uređene puteve (Trend&Fun i Sport&Style). Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.