Tjuning kuća TechArt Automobildesign je još na ovogodišnjem 78. salonu automobila u Ženevi publici predstavila model GTstreet Cabriolet (baza je Porsche 911 Turbo Cabriolet), a sada su naknadno saopšteni dodatni detalji i njegova cena.
Za performanse se brine šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, koji sada umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 463kW/630KS i 820Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,6 sekundi (3,5 sec tiptronic S) i maksimalnu brzinu od 345 km/h (serijski model može do 310 km/h, a ubrzanje do stotke mu iznosi 3,8 sekunde). Povećanje snage je postignuto uz pomoć T30 VTG turbo punjača, reprogramirane elektronike motora, sportskog filtera za vazduh, novog interkulera i novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika.
TechArt je GTstreet Cabriolet opremio i novim aerodinamičkim paketom, zaslužnim kako za sportskiji izgled (novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, pragovi, modifikovani zadnji branik sa karbonskim difuzorom, zadnje krilo plus prošireni blatobrani), tako i za bolje prijanjanje ovog Porschea. Treba napomenuti da su ovi aerodinamički dodaci razvijeni u vazdušnom tunelu. Tu je i TechArt VarioPlus vešanje, koje dozvoljava spuštanje istog do 25 mm, a svakom vozaču da individualno podešava set-up amortizera (Normal i Sport). Točkovi TechArt Formula III su veličine 20 inča (napred 8.5Jx20, pozadi 12Jx20) sa Michelin Pilot Sport Cup Plus gumama dimenzija 245/30 ZR 20 napred, odnosno 315/25 ZR 20. TechArt sportski kočioni sistem podrazumeva diskove od 390 mm napred i 365 mm nazad.
Techart je takođe doterao i unutrašnjost, a to podrazumeva u potpunosti kožni enterijer, kao i pedale, vrh ručice menjača i odmorište za nogu napravljeni od aluminijuma. Cena? Prava sitnica: 255.000 evra.
TechArt GTstreet RS
Ljudima iz TechArta izgleda GTstreet Cabriolet sa njegovih 630KS nije bio dovoljno snažan, pa su napravili novi GTstreet RS na bazi Porschea 911 GT2, kome je snaga povećana za 125kW/170KS (na svih 515kW/700KS i 860Nm). Stoga ne čudi ni ubrzanje do 100 km/h za samo 3,3 sekunde, ali ni početna cena od svih 350.000 evra. Snaga motora je podignuta zahvaljujući, između ostalog, modifikovanim turbo punjačima, specijalno razvijen interkulerima, doteranom izduvnom sistemu i novom sportskom fileteru za vazduh.
Kao i GTstreet Cabriolet, i GTstreet RS ima novi aerodinamički kit, koji u ovom slučaju podrazumeva prednji branik sa integrisanim spojlerom, pragove, zadnji branik sa karbonskim difuzorom, zadnji krovni spojler, veliko zadnje krilo, novu prednju haubu, nova kućišta retrovizora i okvire prednjih svetala, a tu je i modifikovana unutrašnjost.


Nemački Lumma Design je posle obrade BMW-a M5, M6 i X5, pripremio i novi sportski wide body paket za sve verzije BMW-a serije 6 (od modela 630 do 650), uključujući i njegovo kabriolet izdanje.
Paket CLR 600 uključuje novi prednji branik, pragove sa integrisanim otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler, spojler na poklopcu prtljažnika, proširenja blatobrana (pa je ova "šestica" šira za 10 cm u odnosu na fabrički primerak) i novi zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog izduvnog sistema (prečnika po 90 mm).
Lumma CLR 600 stoji na aluminijumskim točkovima od 21 inča sa Yokohama gumama, dimenzija 255/30-21 napred i 295/25-21 pozadi, sportsko ogibljenje je spušteno za 35 mm, dok se dvobojna unutrašnjost ističe kožnim sedištima i volanom, kao i centralnom konzolom sa piano lakom.

Saradnja između Peugeota i Irmschera više nije nikakva novost, a njihov najnoviji proizvod je ovaj Peugeot 207 RC Line.
Body kit za 207-icu čine modifikovani prednji branik, novi pragovi i zadnji krovni spojler, dok je unutrašnjost bogatija za novi sportski volan, aluminijumski vrh ručice menjača i Recaro sedišta presvučena crveno/crnom kožom. U paketu su još i atraktivna kombinacija boja za karoseriju (uključujući i figuru lava na vratima), novi set aluminijumskih točkova od 18 inča, za 30 mm spušteno ogibljenje i najzanimljivi "detalj" - atraktivna vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu.
Subaru Tribeca je još jedan u nizu SUV modela koji su prošli doterivanje u tjuning kompaniji Cobra Technology & Lifestyle.
Kao i nedavno predstavljeni Ford Kuga by Cobra, i Subaru Tribeca je dobio Cobrine komponente (prednji bull-bar, zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem), a sve sa ciljem individualizacije ovog modela u odnosu na fabrički primerak.
Prednji bull-bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka.
U paketu su još i novi aluminijumski točkovi od 20 inča i dodatna prednja svetla. Ceo paket će kupca inače koštati 3840 evra.
Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.
Hartge je u svoju ponudu upravo uvrstio novi aero body kit, namenjen svim onim vlasnicima BMW-ovog modela serije 1 u Coupe i Cabrio verziji, koji od svog automobila ipak očekuju agresivniji izgled u odnosu na fabrički primerak.
Ukratko, kompletan kit za ovog Bavarrca se sastoji od prednjeg spojlera, novih pragova, zadnjeg difuzora sa četiri završetka novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, spojlera na poklopcu prtljažnika, zadnjeg krovnog spojlera (samo za Coupe) i naravno Hartge logoa (na poklopcu motora i prtljažnika) i Hartge natpisa na vratima.
Što se motora tiče, Hartge je pojačao 3.0 litarski bi-turbo agregat u modelu 135i, koji sada umesto fabričkih 306, razvija 350KS (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 5 sekundi).
Još od ranije Hartge za "jedinicu" nudi i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske točkove od 18 ili 19 inča u karakterističnom Hartge dizajnu i sa Continental ili Pirelli gumama, nova kućišta retrovizora (od karbon fibera) i modifikovanu unutrašnjost (novi trokraki sportski upravljač, aluminijumske pedale, kožna ručica menjača i ručna kočnica, novi Hartgeov brzinomer, kao i detalje od karbon fibera).

Dok se čeka na budući sportski Audi S4, tjuning kompanija Caractere je novim body paketom omogućila vlasnicima standardnih primeraka Audijeve "četvorke" da svoj automobil već sada (vizuelno) približe pomenutom sportisti.
Najnovi Caractere stajling paket za A4 sadrži novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, nove pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa integrisanim završecima izduvnog sistema, kao i aluminijumske točkove od 20 inča.
Nemačka tjuning kuća TechArt Automobildesign je još u martu ove godine na 78. salonu automobila u Ženevi publici predstavila model GTstreet Cabrio (baza je Porsche 911 Turbo), za čiji pogon je zadužen šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, ali koji umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 463kW/630KS i 820Nm obrtnog momenta (dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 345 km/h). Nemcima ni to izgleda nije bilo dovoljno, pa su napravili novi GTstreet RS na bazi Porschea 911 GT2, kome je snaga povećana sa 530KS i 680Nm na 700KS i 860Nm. Stoga ne čudi ni ubrzanje do 100 km/h za samo 3,3 sekunde (fabričkom 911 GT2 treba 3,7 sekundi), ali ni cena od svih 330.000 evra.
Iz Japana stiže još jedna prerada novog Nissana GT-R. Ovog puta reč je o tjuning kući PowerHouse Amuse čiji GT-R raspolaže sa snagom od preko 600 konja. Tačnije, dok u Nissanu još uvek rade na svom novom modelu GT-R V-Spec sa 520-550KS, PowerHouse Amuse Nissan GT-R zahvaljujući, između ostalog, promenama na elektronici motora i novom R1 Titan izduvnom sistemu, razvija 611KS pri 6200 o/min. (3.8 litarski V6 bi-turbo motor u standardnom Nissanu GT-R inače ima 478KS i 588Nm). PowerHouse Amuse je za svoj GT-R predvideo i novo ogibljenje, prednji spojler i veliko zadnje krilo.
I novi Ford Kuga je upravo prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle.
Elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji bull-bar, zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su naime dostupni i vlasnicima novog Fordovog kompaktnog SUV modela, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog vozila u odnosu na standardni primerak.
Prednji bull-bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka.
U paketu su još i petokraki Sahara aluminijumski točkovi od 20 inča i nove hromirane izduvne cevi.
Inače, za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.
Ne baš mnogo poznata nemačka tjuning kuća Chrometec u svom programu od sada ima i novi stajling kit, namenjen vlasnicima Mercedesovog roadstera SLK. Za sportskiji izgled ovog dvoseda brinu se novi prednji branik, novi set pragova, drugačiji zadnji branik sa difuzorom od karbon fibera, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka i naravno komplet aluminijumskih točkova od 20 inča.
U veoma kratkom press saopštenju, IMSA, nemački specijalista za obradu Lamorghinijevih modela, najavljuje lansiranje svog novog sportskog paketa za nedavno predstavljeni Lamborghini Gallardo LP560. Iako je mnogima verovatno i serijskih 560 konja iz njegovog V10 motora sasvim dovoljno, sportski paket nemačke firme podrazumeva povećanje snage za 18kW/24KS (sada 435kW/584KS), kao i novi sportski izduvni sistem, zadnje krilo od karbon fibera, novi set up ogibljenja i komplet aluminijumskih točkova (IMSA u svom saopštenju ne navodi njihovu veličinu).
Samo par dana pošto je promovisao Bentley Continental GT Black Bison Edition (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu prestižnih (pretežno evropskih) automobila Wald International predstavlja i svoj aero body kit za najnoviji Mercedesov SUV model GLK. Waldov GLK odlikuje novi prednji branik, redizajnirani pragovi, novi zadnji krovni spojler, zadnji branik sa difuzorom i integrisanim izduvnim cevima, kao i novi set aluminijumskih točkova. Za sada nema informacija da li su i motori pretrpeli neke izmene.
O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo dosta reči, budući da je na trkačkoj stazi Papenburg ovaj automobil u aprilu uspeo da postigne planiranih 409 km/h. To je bilo dovoljno da se pretekne Bugatti Veyron (može do 407 km/h), ali ipak manje od 411,76 km/h koliko postiže američki SSC Ultimate Aero TT.
U međuvremenu je 9ff i zvanično saopštio da će proizvesti limitiranu seriju ovog automobila; tačnije biće napravljeno samo 20 komada i to po početnoj ceni od 498.000 evra.
Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, a krov spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Dužina inače iznosi 4733 mm, širina 1860 mm, visina 1180 mm, a međuosovinsko rastojanje 2650 mm.
Za pogon je zadužen centralno smešten 4.0 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača (modifikovani agregat iz Porschea 996 Turbo). Pomenuti motor raspolaže sa svih 726kW/987KS pri 7850 o/min. i 964Nm obrtnog momenta pri 5970 o/min.
Što se ubrzanja tiče, brojke izgledaju ovako: od 0 do 100 km/h samo 3,4 sekunde, do 200 km/h 8,2 sekunde, a do 300 km/h mu treba neverovatnih 16,4 sekunde.
Ovakav automobil naravno zaslužuje (i treba) snažne kočnice, a to podrazumeva keramičke kočione diskove od 380 mm napred i 350 mm pozadi. Točkovi su inače od 19 inča, a gume su dimenzija 235/35 ZR 19 napred, odnosno 325/30 ZR 19 pozadi.
Nemački tjuner Hamann Motorsport je promovisao dva nova aerodinamička paketa za redizajniranu BMW-ovu seriju 6. Prvi je bazni paket (sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, dodatna svetla napred, nove pragove, zadnji krovni spojler i spojler na poklopcu prtljažnika), a drugi Edition Race paket podrazumeva još agresivniji izgled zahvaljujući, između ostalog, širim prednjim blatobranima i još izraženijim pragovima.
Podrazumeva se da su deo oba paketa i novi točkovi (veličine do 21 inča sa Hankook S1 EVO gumama dimenzija 255/30ZR21 napred i 295/25ZR21 pozadi), pojačani kočioni sistem, spušteno ogibljenje, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, doterani interijer (između ostalog novi sportski trokraki volan i pedale, odmorište za nogu i ručica ručne kočnice od aluminijuma) i naravno pojačanje motora u modelima 630i, 635d i 650i za 15kW/21KS i 40Nm obrtnog momenta (tako sada najjači 650i postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h).

Nemački Brabus u ponudi ima i jednu veoma zanimljivu i naravno još ekskluzivniju verziju Mercedes McLarena SLR Roadster koji neće biti baš po svačijem ukusu.
Pažnju pre svega privlači posebna narandžasta boja karoserije ("mother of pearl orange"), u kombinaciji sa interijerom u crvenoj koži i elementima od karbon fibera.
Unutrašnjost je bogatija i za Brabusov sportski upravljač, sedišta od karbon fibera u XL veličini, novi brzinomer i patosnice oivičene kožom, dok se spolja (pored drečave boje naravno) Brabus SLR Roadster odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu) i 20-inčnim Monoblock VI "Platinum Edition" točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad).
I koliko košta ovo narandžasto zadovoljstvo? Tačno 650.751,50 evra.
