
Austrijski tjuner Konigseder pobrinuo se za atraktivniji izgled malenog Smarta ForTwo i to u njegovoj kabriolet verziji. Za privlačenje pažnje najviše zasluga pripada novom aero body paketu, a posebno proširenjima blatobrana (po 30 mm sa obe strane) i doteranim branicima sa integrisanim spojlerima (ceo ovaj body kit inače košta 2520 evra). Tu su još i novi set Eibach sportskih opruga, petokraki aluminijumski točkovi od 17 inča (7,5 x 17 napred, a 9,5 x 17 pozadi), posebne patosnice u kabini i pojačani motori. Za cenu od 670 evra, Konigseder će naime pojačati Smartov dizel motor na 65KS, a 1,0 litarski benzinac sa fabričkih 84 na 105KS.
.jpg)
Nemački Brabus je objavio cenu za svoj ekstremni model Brabus Bullit Black Arrow (na bazi nove Mercedesove C klase), čija maloserijska proizvodnja je upravo startovala. Za cenu od 348.000 evra dobija se automobil sa 6,3 litarskim V12 biturbo motorom (preuzet sa Brabusovog modela SV12 S Biturbo), koji razvija svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i raspolaže kamionskim obrtnim momentom od 1320Nm pri 2100 o/min. (mada je ta vrednost ipak elektronski ograničena na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume). Snaga se inače preko modifikovanog 5-stepenog automatskog prenosi na zadnje točkove. Brojke koje slede zaslužuju poštovanje, a odnose se na ubrzanja i maksimalnu brzinu. Dakle : od 0 do 100 km/h Brabus Bullit (težak 1850 kg) potroši 3,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,49 sekundi, a do 300 km/h mu treba jedva 24,5 sekunde !! Maksimalna brzina ? Tačno 360 km/h. Naravno, paket promena obuhvata i novi aero body kit (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, novi pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, aluminijumska hauba sa dodatnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana za 60 mm, nova maska hladnjaka), dorađeno ogibljenje (podešava se po visini), pojačani kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, 360 mm nazad) i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Završni detalj na atraktivnoj spoljašnjosti zaokružuju Brabusovi Monoblock S točkovi od 19 inča (9.5Jx19) sa Yokohama ili Pirelli gumama (265/30 ZR 19 napred, 285/30 ZR 19 nazad). Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači potpuno kožni interijer, posebna Bullit sedišta, ergonomski oblikovan upravljač...


U tjuning kući JE Design nisu gubili vreme, tako da je pred nama njihov novi aero body kit namenjen atraktivnijem izgledu nedavno promovisane nove generacije Seat Ibize. Kit sadrži drugačiji prednji branik sa integrisanim spojlerom, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, agresivnije aluminijumske točkove od 17 (gume 215/40) i 18 inča (215/35), kao i spušteno ogibljenje za 35 mm. Nemački tjuner je poradio i na Ibizinim dizel motorima, pa je manji 1.4 TDI pojačan na 105 konja, a 1.9 TDI sa 105 na ukupno 130KS.

Posle tjuning kuće MKB (o tome više OVDE), i nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH je poradio na performansama i atraktivnijem izgledu Mercedesa C63 AMG.
To u praksi znači da je VATH V63RS Clubsport dobio povećanje snage njegovog V8 motora (između ostalog, novi sportski izduvni sistem i reprogramira elektronska kontrolna jedinica motora) i to sa standardnih 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta na 430kW/585KS i 690Nm. Rezultat je maksimalna brzina od svih 325 km/h (umesto 250 km/h na koliko je "obuzdan" serijski model).
Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama 235/35-19 napred, a 265/30-19 pozadi), spušteno ogibljenje i par novih detalja poput prednjeg spojlera i zadnjeg difuzora od karbon fibera.

Nemačka tjuning kompanija ENCO od 2000. godine modifikuje automobile po željama zahtevnih kupaca, a njihova najnovija kreacija je model ENCO GT 550 Biturbo, napravljen na bazi restilizovanog Porschea Cayenne Turbo.
Ovaj Cayenne karakterišu novi aero body kit (doterani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, nova hauba sa otvorima za vazduh, ENCO zadnji branik sa integrisanim difuzorom), snažniji motor, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka od nerđajućeg čelika, pojačani kočioni sistem (diskovi od 400 x 36 mm napred, a 380 x 32 mm pozadi), atraktivni XXL točkovi od 23 inča u crnoj boji (sa gumama 315/25 R23), spušteno ogibljenje (do 50 mm) i modifikovana unutrašnjost (koža, novi ergonomski oblikovan upravljač, DVD plejer, monitori integrisani u prednje naslone za glavu...).
Što se Turbo motora tiče, njegova snaga je porasla na 405kW/550KS pri 6100 o/min. i 730Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2300 do 4600 o/min.), dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 4,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 282 km/h.
Naravno, sve što je dobro, to i košta, a to u ovom slučaju znači najmanje 170.000 evra.

Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden (poznate pre svega po tjuniranju Jaguara i Land Rovera) jeste Range Rover AR7 Highlander, koga pokreće V8 benzinac sa kompresorom (zapremina mu je povećana na 4,5 litra) i snagom od 520 konja i 680Nm obrtnog momenta. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 6,5 sekundi, a da maksimalna brzina bude 240 km/h (elektronski limitirana).
Naravno, Arden se nije bavio samo motorom, pa je tako AR7 Highlander dobio i sportski aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi, ručno napravljeni gril od nerđajućeg čelika, izraženiji pragovi, proširenja blatobrana i doterani zadnji branik), dodatna LED prednja svetla, novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa završecima originalnog dizajna), atraktivne točkove od 22 ili 23 inča, pojačani kočioni sistem (sa ventilirajućim diskovima) i doterani interijer (koža u različitim bojama, alkantara, drvo i detalji od hroma, karbona i aluminijuma).
Rezultat svega je dinamičniji, ali i dalje dovoljno elegantan i prestižan izgled, poboljšano upravljanje i veće zadovoljstvo u vožnji.

Seriji tjunera (Hartge, H&R) koji su nedavno obradili novi BMW-ov Sports Activity Coupe model X6, sada se pridružio i nemački Hamann. Sem modifikovanog izgleda (točkovi karakterističnog Hamann dizajna, novi pragovi), Hamannov BMW X6 se odlikuje i pojačanim dizel motorima. Tačnije, model X6 30d zahvaljujući reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, sada raspolaže sa 195kW/265KS i 600Nm obrtnog momenta, a verzija X6 35d je pojačana na 235kW/320KS i 660Nm.

Nemački tjuner MKB je objavio prve detalje o njihovom najnovijem proizvodu – modifikovanom Mercedesu C63 AMG.
Tako MKB Mercedes C63 AMG raspolaže sa snagom od 383kW/521KS i 645Nm obrtnog momenta (pre svega zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora), što je, uz skinutu blokadu koji standardnom modelu ne dozvoljava više od 250 km/h, dovoljno za najveću brzinu od 295 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,2 sekunde (standardni C63 AMG inače ima 336kW/457KS i 600Nm, a do stotke mu treba 4,5 sekundi). Uz sve to, za još dinamičniji izgled brinu se i novi aluminijumski točkovi.
MKB za svoj rad inače daje i dvogodišnju garanciju (uz nemački
TUV sertifikat).
Sledeći mnogobrojne nemačke tjuning kuće, koje su već obradile aktuelni Porsche 911 Turbo, sada i britanski Project Kahn (poznat po modifikacijama najluksuznijih automobila) svim zainteresovanim i boljestojećim kupcima nudi svoj novi paket za unapređenje izgleda i karakteristika ove 911-e. Njihov kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, zadnjeg krila sa integrisanim kočionim svetlom, Diamond Edition RSX aluminijumskih točkova od 20 inča, zatamnjenih stakala, modifikovanog ogibljenja (spušteno za 20 mm) i sportskog izduvnog sistema. Cena za sve ovo i nije velika i iznosi 4500 funti (oko 5620 evra).

Poznata nemačka kompanija H&R, koja je specijalizovana za modifikacije ogibljenja, opremila je i novi BMW X6 svojim sportskim oprugama. To podrazumeva da visina ovog BMW-a može biti spuštena do 35 mm u odnosu na standardni model, čime je dobijeno unapređeno upravljanje i još atraktivniji izgled, uz neznatno smanjen nivo komfora.

I poznata nemačka tjuning kuća B&B Automobiltechnik od sada svim zainteresovanim vlasnicima Audija A5 i S5 nudi svoj najnoviji aero body paket, kao i kit za povećanje snage njihovih motora.
To u praksi znači da su ovi modeli dobili redizajnirani prednji branik, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor sa integrisanim RS-Style završecima novog sportskog izduvnog sistema, spušteno ogibljenje (za 40 mm) i B12 aluminijumske točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/30-20).
To je ono što se vidi već na prvi pogled, a zanimljivo je i ono ispod haube. Tako je za 3.0 TDI agregat B&B Automobiltechnik predvideo dva nivoa povećanja njegove snage: Nivo I znači porast na 300KS i 600Nm obrtnog momenta, a Nivo II 325KS i 640Nm. Što se ionako snažnog Audija S5 tiče, za njegov 4,2 litarski V8 motor je predviđeno pojačanje na 400KS. Tako sada Audi S5 by B&B do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 283 km/h.

Poput svog brata u Coupe varijanti, i novi BMW serije 1 Cabrio je prošao kroz ruke kompanije Eibach, specijalizovane za dorade ogibljenja. Tako je ovaj BMW dobio Eibachov Pro-Kit Performance set opruga (auto je zato niži za 20 do 70 mm) i Pro-Spacer aluminijumske distancijale, što za posledicu ima niže težište automobila, širi trag točkova, poboljšano upravljanje, manje naginjanje karoserije u krivinama i nešto dinamičniji izgled. Naravno, sve komponente koje Eibach ugrađuje imaju i nemački TÜV sertikifat.

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovog automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljena do 50 mm). Što se njegovog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 411kW/560KS i 650Nm na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. Rezultat je maksimalna brzina od 325 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Uz dodatno zatamnjena stakla i novi set točkova, to je to.

ASI Corp. (ASI - Accuracy, Spirit, Imagination) je još jedna japanska tjuning kompanija specijalizovana za obradu najekskluzivnijih evropskih automobila, među kojima posebno mesto zauzima britanski Bentley.
Tako je za Bentley Continental GT (sada pod imenom ASI TETSU GTR) ova tjuning kuća iz Nagoje pripremila agresivan aero body paket (uključujući i haubu, poklopac prtljažnika i veliko zadnje krilo od karbona), nove točkove i kit za povećanje snage 6,0 litarskog W12 motora (umesto fabričkih 560, sada raspolaže sa svih 800KS).
ASI Corp. će inače kupcima ponuditi limitiranu seriju od samo 29 primeraka Tetsu GTR-a i to po ceni od 800.000 američkih dolara (nepunih 520.000 evra).

Pošto su pre nekoliko dana na internet pre vremena procurele prve slike BMW-a X6 u obradi tjuning kompanije Hartge, ovaj nemački specijalista je konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o svom najnovijem projektu. Tako je Hartge BMW X6 dobio sportsko ogibljenje spušteno za 30 mm, nove aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama dimenzija 285/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi ili 295/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi), zatim modifikovani interijer (Hartge volan, elementi od karbon fibera, aluminijumske pedale), kao i snažnije dizel motore u verzijama 30d i 35d. Slabiji motor sada umesto fabričkih 235KS razvija 275KS i 598Nm, a jači je osnažen sa 286KS na 328KS i 675Nm.