
Iz tjuning kuće Hamann, koja nam je inače najviše poznata po modifikacijama različitih modela BMW-a, Ferrarija, Lamborghinija, Porschea, Minija i Range Rovera, stiže i prerada aktuelnog evropskog automobila godine – Fiata 500.
Tako je njegov 1,3 Multijet 16V dizel motor sa fabričkih 55kW/75KS, pojačan na 66kW/90KS pri 4000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (serijski primerak ima 145Nm pri 1500 o/min.), a u paketu su još i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, a 30 mm pozadi), novi petokraki točkovi od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 195/40 ZR 17 ili 215/35 ZR 17), distancijali od 5 do 15 mm, Hamman kočioni sistem sa diskovima do 280 x 28 mm, dupli završetak izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, aluminijumske pedale i isto takvo odmorište za nogu, posebne Hamann patosnice i dekorativne šare na karoseriji.

Specijalista za modifikacije ogibljenja, nemačka kompanija H&R, ponudila je svoje opruge i za Audijev A3 u kabriolet izdanju. Tako je ogibljenje ovog Audija u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno upravljanje i nešto dinamičniji izgled, uz neizmenjen nivo komfora (ko želi više, H&R nudi i opruge koje A3 Cabriolet spuštaju za 45 mm).

Kompanija Riger Tuning je na Tuning World Bondsee 2008 Showu, koji se održava u Nemačkoj, lansirala novi aero body kit, namenjen najnovijoj generaciji Audija A4. Riegerov kit sadrži agresivniji prednji spojler, ispupčenije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, redizajnirani zadnji branik sa integrisanim difuzorom od karbon fibera i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i posebne petokrake aluminijumske felne od 20 inča.
Riger je za Audi A4 pripremio i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem i kit za povećanje snage 3.0 TDI V6 turbo-dizel motora (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga je sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm porasla na 219kW/297KS i 610Nm obrtnog momenta).
Rieger Tuning je inače pre 20 godina u Nemačkoj osnovao Toni Rieger, a specijalizovan je za aerodinamičke pakete namenjene modelima nemačkih kompanija, među kojima su Mercedes, BMW i Audi.

I Cobra N+ (divizija nemačke firme Cobra Technology & Lifestyle specijalizovana za modifikacije Nissanovih automobila) ima zanimljivu premijeru na manifestaciji Tuning World Bodensee 2008. Radi se o novom Nissanu GT-R, kome je snaga njegovog 3,8 litarskog V6 bi-turbo motora sa standardnih 353.3kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, podignuta na 404.8kW/550KS i 680Nm (što je zasluga, između ostalog, reprogramirane elektronike motora, sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika). Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde i maksimalna brzina od oko 320 km/h (standardni model do stotke stiže za 3,6 sekunde i postiže 310 km/h). U planu je još jača Cobra N+ Race Performance verzija ovog motora, koji bi trebalo da raspolaže sa svih 456.3kW/620KS i oko 800Nm. Sem motora, Cobra N+ je za svoj Nissan GT-R predvideo i modifikovano podešavajuće ogibljenje, poboljšano upravljanje, pojačane kočnice (diskovi od 405 mm napred), aluminijumske Cobra N+ točkove od 21 inča, unapređenu aerodinamiku vozila i doterani interijer (koža, alkantara, karbon fiber, nova trkačka sedišta i pojasevi).

Najnoviji rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste (pomalo iznenađujuće) praktični porodični automobil Honda Airwave, koji je inače namenjen prodaji pre svega na domaćem, japanskom tržištu. Auto se, sem očiglednih vizuelnih modifikacija (podrazumeva nove branike, spojlere, prednji gril, pragove, zadnji krovni spojler), odlikuje i novim izduvnim sistemom, pojačanim kočnicama, sportskim ogibljenjem, različitim kompletima aluminijumskih točkova od 15 inča i doteranim interijerom.

Tjuning kuća Hofele Design je predstavila još jedan kit za modifikaciju Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine). Novi sportski aero paket Ceyster GT600 sadrži elemente kao što su potpuno redizajnirani prednji branik sa otvorima za vazduh u obliku pčelinjeg saća, četiri dodatna svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), nova hauba motora, izraženije pragove, prednje blatobrane sa otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler, drugačiji zadnji branik sa difuzorom i četri završetka izduvnog sistema. Tačka na i je novi set atraktivnih petokrakih točkova.

Nedavno restilizovani Mercedes CLS 500 je upravo prošao kroz ruke nemačkog tjunera Lorinsera i nastao je CLS L 55 RS. Možda najzanimljivija promena krije se pod poklopcem motora. Tamo je smešten V8 agregat, koji u odnosu na standardni model ima 53kW/72KS i 55Nm obrtnog momenta više, odnosno sada raspolaže sa 338kW/460KS i 585Nm, što je dovoljno za maksimalnih 300 km/h. Lorinser se takođe pobrinuo i za atraktivniji izgled ovog kupea sa četvora vrata, što podrazumeva novi prednji branik sa integrisanim spojlerom i svetlima za maglu, pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i novi zadnji branik sa četiri završetka izduvnog sistema. Paket zaokružuju i atraktivni petokraki Lorinser RS 6 aluminijumski točkovi od 20 inča i modifikovani interijer (novi sportski upravljač, detalji od karbon fibera).

Dok Nissan još uvek razvija novi GT-R V-Spec sa 520-550KS, japanski tjuner
Amuse je već predstavio svoj GT-R, koji raspolaže sa snagom od preko 600 konja.
Tačnije, prema pisanju japanskog magazina BestCar, Amuse Nissan GT-R zahvaljujući
promenama na elektronici motora i novom izduvnom sistemu, razvija 603KS i 781Nm
obrtnog momenta. Drugih detalja za sada nema, a podsećanja radi, 3,8 litarski V6 bi-turbo motor u standardnom Nissanu GT-R ima 478KS i 588Nm.

Posle Ardena i Galpina, sada je i nemačka tjuning kompanija Loder1899 predstavila svoju modifikaciju novog Jaguara XF. Za razliku od Ardena i Galpina, u Loderu1899 su se odlučili za ipak diskretnije vizuelne promene, tako da njihov novi aero body kit sadrži samo novi prednji spojler, zatim spojler na poklopcu prtljažnika i agresivniji zadnji branik sa integrisanim difuzorom. U paketu su još aluminijumski točkovi od 20 ili 21 inča (sa gumama 255/35 20, odnosno 255/30 21), ogibljenje spušteno za 35 mm u odnosu na fabrički primerak, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i pojačani 2,7 litarski V6 turbo-dizel motor. Tako je snaga ovog agregata povećana sa 207 na 249KS, dok je maksimalni obrtni moment skočio sa 435 na 522Nm (pri 3850 o/min.). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 7,6 sekundi (serijski model 8,2 sekunde), dok najveća brzina sada iznosi 229 km/h.

Brabus je objavio prve dve zvanične fotografije njihove obrade nedavno redizajniranog Mercedesa SL (serije R230). Kao što se vidi, Brabus je novom SL-u podario agresivniji izgled u odnosu na serijski primerak, čemu najviše doprinose novi prednji branik sa dodatnim LED dnevnim svetlima, pragovi i zadnji difuzor sa integrisanim završecima sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. U paketu su još i doterano ogibljenje (spušteno za 25 mm), pojačane kočnice (diskovi od 375 mm napred, a 355 mm pozadi), modifikovan interijer i Brabusovi Monoblock VI aluminijumski točkovi. Najzanimljivije je ipak ono ispod haube. To je V12 motor sa 537kW/730KS pri 5100 o/min. i 1320Nm. Kao i obično, Brabus je taj maksimalni obrtni moment elektronski ograničio na 1100Nm, kako bi se sačuvali petostepeni automatski menjač i gume. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,0 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,5 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 350 km/h.

Švajcarski Sportec je promovisao novu "igračku" na bazi Porscheovog modela 911 Turbo Cabriolet. Osim povećanja snage motora, Sportecov SP600 Cabrio je u odnosu na standardni 911 Turbo doživeo promene i na aerodinamici i ogibljenju. Tako je snaga 3,6 litarskog 6-cilindričnog bokser motora sa serijskih 480 porasla na 600KS, a obrtni moment sa 620 na 765Nm (zahvaljujući novim Sportec turbo punjačima, sportskom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora). Rezultat je maksimalna brzina od 338 km/h, ubrzanje do stotke za samo 3,3 sekunde, a do 200 km/h za 10,6 sekundi (fabrički 911 Turbo Cabrio može do 310 km/h, a do 100 km/h mu treba 3,8 sekunde). Tu nije kraj jer Sportecov 911 Turbo ima i ogibljenje spušteno za 20 mm, kao i promene na spoljašnjosti, koje uključuju novi prednji spojler, pragove, modifikovan zadnji branik, veliko zadnje krilo od karbona i nove aluminijumske točkove od 20 inča.

Posle standardne Opel Corse, kroz tjuning tretman kod nemačkog Steinmetza prošla je i njena sportska OPC varijanta, a rezultat je na slici. Nešto agresivniji aerodinamički kit podrazumeva dvodelni prednji spojler, originalnu Steinmetz Type II masku u obliku pčelinjeg saća, kao i atraktivne aluminijumske točkove (od 16 do 19 inča), aluminijumski poklopac rezervoara za gorivo, novi izduvni sistem i detalj u vidu Steinmetz natpisa na bokovima automobila. Osim toga, ogibljenje je spušteno za 30 mm, dok je snaga 1,6 litarskog turbo motora sa standardnih 141kW/192KS podignuta na 148kW/202KS. Steinmetz će svoju Corsu OPC zvanično predstaviti na tjuning manifestaciji "Tuning World Bodensee 2008", koja se održava od 1. do 5. maja.

Posle Audija TT FT-550 Twin Turbo sa snagom od 550KS, iz tjuning kuće HPA Motorsports stiže još jači TT. Naime, uz pomoć dva Garrettova turbo punjača, novih interkulera, reprogramirane elektronike motora i novog izduvnog sistema, snaga serijskog Audijevog 3,2 litarskog V6 motora je povećana na 565 konja (u paru sa S tronic menjačem). To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,5 sekunde, a do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) mu treba 8,4 sekunde. Kao i ranije, HPA Audi TT je ofarban u narandžastu boju kakvu koristi i Lamborghini Gallardo, a tu je opet još jedan Lamborghinijev "detalj" - vrata, koja se otvaraju u vis i koja ovaj Audi još više približavaju italijanskom superautomobilu. HPA je spolja dodao još 19 inčne felne sa Dunlop SP Sport Maxx gumama 255/35 i sportski izduvni sistem. Ono što se ne vidi na prvi pogled jesu pojačane kočnice kao i KW sportsko ogibljenje. HPA Motorsports za svoj rad na ovom Audiju naplaćuje oko 60.000 dolara.

Edo Competition je juče promovisao novi "edo Ferrari 630 Scuderia aerodynamics package" za Ferrari 599 GTB Fiorano, koji je inače još u novembru prošle godine prošao kroz opsežan tjuning tretman u ovoj nemačkoj kompaniji (poznatoj po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo, Audi R8 i Ford GT).
Edo Competition svoj Ferrari 599 GTB Fiorano nudi u dve verzije : kao 599 GTB sa 6,0 litarskim V12 agregatom, snage 478kW/650KS i kao 630 GTB, koji iz 6,3 litarske mašine izvlači svih 551kW/750KS (za poređenje, fabrički Ferrari 599 GTB Fiorano ima 456kW/620KS). Edo Competition je trkačko ogibljenje za svoj F599 GTB razvio zajedno sa firmom KW, i to naravno na trkačkoj stazi, a treba reći da je napred spušteno za 20, a pozadi za 40 mm. Paket promena zaokružuju i sportski izduvni sistem (čiji intenzitet zvuka može da se podešava) i 20-inčni točkovi sa Pirelli gumama, dimenzija 245/35R20 napred, odnosno 305/35R20 nazad.
Novi "edo Ferrari 630 Scuderia aerodynamics package" sadrži novi prednji branik sa spojlerom i tri velika otvora za vazduh, pragove, zadnji difuzor i spojler na poklopcu prtljažnika. Ceo paket je inače izrađen od karbon fibera, čime je težina automobila smanjena za 50 kg.

Kalifornijska tjuning firma D3, specijalizovana za obradu Cadillacovih modela, od sada za aktuelni Cadillac CTS nudi novi aero body kit, zvanično nazvan Performance Exterior Package. Osim saćastog prednjeg grila od nerđajućeg čelika, novi D3 paket podrazumeva i doterani branik sa dodatnim otvorima za vazduh, novi prednji spojler, pragove, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi, spojler na poklopcu prtljažnika i kao tačku na i - nove aluminijumske točkove u crnoj boji.