Dva modela iz BMW-ove grupacije su nedavno prošla kroz tretman u kompaniji H&R, specijalizovanoj za dorade ogibljenja. Tako je Mini Clubman dobio za 35 mm spušteno ogibljenje (zasluga novog seta opruga) i H&R distancijale. Pomenute opruge i distancijali se mogu ugraditi u sve verzije Minija Clubman (Cooper, Cooper D i Cooper S), a rezultat svega jeste niže težište automobila, širi trag točkova, bolje vozne osobine i nešto dinamičniji izgled. I novi BMW serije 1 Coupe je takođe dobio spušteno ogibljenje (za 40 do 60 mm) i aluminijumske H&R TRAK+ distancijale, što ovoj "jedinici" obezbeđuje dinamičnije vozne osobine i još atraktivniji izgled.
Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Ovaj potonji agregat je Edo Competition pojačao za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).
Japanski tjuner Wald International, koji nam je poznat pre svega po obradama Lexusa i evropskih automobila poput BMW-a, Mercedesa i Bentleya, od nedavno vlasnicima aktuelnog BMW-a serije 6 nudi novi aero body paket za atraktivniji vizuelni nastup ovog modela. Wald je za "šesticu" predvideo modifikovane branike sa spojlerima, nove pragove, atraktivnije točkove, karakteristične "bubrege" u boji automobila i sportski izduvni sistem sa četiri završetka. Crna boja automobila je samo tačka na i...
Nemački tjuner MTM (Motoren-Technik-Mayer) je za Volkswagenov Tiguan razvio novi elektronski modul, odnosno kit za povećanje snage njegovog 2,0 litarskog TDI agregata. MTM-ov modul, nazvan M-Cantronic, zaslužan je za porast snage sa standardnih 103kW/140KS i 320Nm obrtnog momenta na 132kW/180KS pri 4100 o/min. i 360Nm pri 2500 o/min. (cena za ovaj paket iznosi 999 evra). Zanimljivija je međutim najavama iz ove nemačke firme da je u pripremi još jači paket, pa će zahvaljujući izmenama na turbo punjaču i izduvnom sistemu ovaj motor izvlačiti svih 210KS. Sem pojačanja snage motoora, MTM potencijalnim kupcima nudi i snažniji kočioni sistem (sa diskovima od 330, 365 ili 380 mm), kao i komplet atraktivnijih točkova veličine 19 (8,5 x 19) ili 20 inča (9 x 20).
Osim fabričkog modela Mercedes Viano X-CLUSIVE (o njemu više OVDE), koji pokazuje i dokazuje da i veliki porodični transporteri mogu izgledati atraktivno, kupcima željnim individualizovanih modela od sada je na raspolaganju i najnovija kreacija nemačke firme Hartmann-Tuning. Hartman je naime za Mercedes Viano i Vito pripremio novi aerodinamički paket, modifikovanu unutrašnjost, dorađeno ogibljenje i kit za povećanje snage 2,2 i 3,0 litarskih CDI motora. Što se cena tiče, one izgledaju ovako : prednji spojler treba platiti 946 evra, nove pragove 434 evra, dok će vas blago modifikovani zadnji kraj koštati 887 evra. Tu je i novi izduvni sistem sa duplim završetkom i cenom od 1214 evra. Koga fabrička motorizacija ne zadovoljava, Hartmann za CDI dizel motore od 2,2 i 3,0 litra zapremine nudi dodatnih 22kW/30KS. Na svoj rad Hartmann-Tuning odobrava i jednogodišnju garanciju, a cena tjuninga motora inače iznosi 1189 evra. Hartmann se pozabavio i ogibljenjem, pa tako recimo nove sportske opruge koštaju 375 evra. Bez novih točkova ne ide, pa su u paketu i atraktivne 20-inčne aluminijumske felne sa gumama dimenzija 275/35 R 20. To je istovremeno i najskuplji deo Hartmannove prerade, jer će vas komplet felni i guma olakšati za 3210 evra. I na kraju unutrašnjost, koja se može dodatno oplemeniti novim sportskim volanom i detaljima od aluminijuma.
Švajcarski Rinspeed je upravo predstavio svoju najnoviju kreaciju, nazvanu Rinspeed X-treme, a baza je aktuelni Porsche Cayenne (fabričke oznake 957). Osim poboljšanih performansi (snaga motora je povećana na ukupno 600 konja) i boljih voznih osobina (vazdušno ogibljenje je spušteno za 35 mm), Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare još atraktivniji i sportskiji izgled. Za ovo potonje se brinu novi prednji branik sa spojlerom i većim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, novi pragovi, zadnji krovni spojler i novi zadnji branik sa difuzorom i integrisana četiri hromirana završetka novog sportskog izduvnog sistema. Paket zaokružuju još petokraki točkovi veličine 23 inča (11 x 23), gume dimenzija 315/25-23 (sposobne za brzine do 300 km/h) i modifikovana kožna unutrašnjost (nova su sportska sedišta i zabavni sistem).
Austrijski tjuner O.CT Oberscheider Tuning se posle Audija S3 (njihova verzija ima 328KS, 63 konja više od serijskog modela) pozabavio i Seatovim modelom Leon Cupra i Volkswagenovim Golfom GTI. U režiji O.CT Tuninga, snaga Golfa GTI je sa 200 podignuta na 270KS, dok je Seat Leon Cupra sa 240 ojačan na čak 315 konja (zahvaljujući pre svega reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, modifikacijama na sistemu ubrizgavanja i interkuleru, kao i novom, sportskom izduvnom sistemu). Rezultat ? Seat Leon Cupra sada od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,2 sekunde (serijski model treba 6,2 sekunde), dok je maksimalna brzina sa 250 skočila na 265 km/h. Performanse za O.CT Golf GTI su prema press saopštenju O.CT Tuninga tek neznatno slabije, mada austrijska firma ne navodi konkretne brojke. Osim pojačanja motora, O.CT Tuning je kod Leona Cupra i Golfa GTI doterao i ogibljenje, pojačao kočioni sistem (diskovi od 372 mm) i ugradio 19-inčne točkove (8,5 x 19), koji mogu biti Black Mate, Super Polished (kao na slici Seat Leona) i Bi Color (na slici Golfa GTI).
Volvo je nedavno počeo sa prodajom fabričkog R-Design paketa, namenjenog kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design je dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom i u potpunosti u boji karoserije), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18-inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama, kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem. U Nemačkoj za R-Design kit, u zavisnosti od modela i paketa opreme, treba platiti između 1530 i 4050 evra.
Američki tjuner Dinan je posle paketa za povećanje snage 3,0 litarskog bi-turbo motora BMW-ovog modela M3 (razvija 384 umesto fabričkih 306KS), sličan performance kit sada ponudio i vlasnicima modela BMW M5 i BMW M6. Oba ova BMW-a pokreće V10 agregat, koji sada iz 5,7 litra zapremine raspolaže sa svih 628KS pri 7400 o/min. i 653Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (sem povećanja zapremine Dinan je, između ostalog, reprogramirao i elektroniku motora, ugradio novo kolenasto vratilo i izduvni sistem). Iako Dinan nije objavio podatak o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96km/h), za očekivati je da je ta brojka veoma blizu 4 sekunde (fabričkom M5 do 100 km/h treba 4,7 sekunde, a M6-ici 4,6 sekunde). Dinan svoj kit za povećanje snage za M5 i M6 naplaćuje 40.000 američkih dolara.
Japanski tjuner Mugen nije čekao, pa je samo dan posle zvanične promocije Honde Inspire u Japanu (u Americi Honda Accord) predstavio svoj tjuning paket namenjen ovoj Hondinoj limuzini. Mugenov aerodinamički kit sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, novu masku hladnjaka, bočne "suknjice", veliko krilo na poklopcu prtljažnika, set različitih desetokrakih aluminijumskih točkova od 18 inča i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Paket zaokružuju sportski podešeno ogibljenje, pojačene kočnice i aluminijumske pedale u kabini. Motor nije diran, pa serijski 3,5 litarski V6 benzinac i dalje raspolaže sa 206kW/280KS i 342Nm obrtnog momenta. Mugen će svoju Hondu Inspire predstaviti i na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera.
Nemačka tjuning kuća Hartge pozabavila se i BMW-ovim terencem X3, i to njegovim dizel verzijama 3.0d i 3.0sd. Dok standardni, fabrički primerak BMW-a X3 3.0d raspolaže sa snagom od 218KS, Hartgeov Hunter X3 3.0d razvija 253 konja, a ako kupcima ni to nije dovoljno, tu je i Hartge Hunter 3.0sd, kome je snaga porasla na svih 246kW/335KS (fabrička verzija ima 210kW/286KS). Mada BMW X3 nije dizajniran da bude klasična radna mašina poput recimo Land Roverovog Defendera, to ne znači da nema potencijal za povremene izlete van uređenih puteva. Dokaz za to je upravo ovaj Hartge Hunter BMW X3, kome su u nemačkoj tjuning kompaniji namenili ulogu vozila sposobnog da odgovori zahtevima lovaca (na šta uostalom ukazuje i samo ime Hunter). Osim što raspolaže sa dovoljno mesta za neophodnu opremu za lov, Hartge Hunter se odlikuje i klirensom od 23 cm, novim oprugama i amortizerima, većim uglom nailaska na prepreku, mogučnošću da zagazi u vodu dubine 50 cm, dodatnim zaštitnim elementima za donje delove karoserije i pneumaticima za sve terene (255/55 R 18), koji su montirani na Hartgeove Classic 2 aluminijumske točkove. Po posebnoj želji kupca (a u skladu sa namenom vozila) interijer ovog Huntera može biti presvučen zelenom kožom (uključujući i upravljač).
Još jedna u dugačkom nizu prerada Audijevog modela TT stiže iz nemačke tjuning kuće Pogea Racing, čiji će tjuning paket namenjen ovom automobilu biti na raspolaganju kupcima već sledećeg meseca. Njihova nova kreacija nosi naziv Husttler, a u odnosu na standardni Audi TT odlikuje se novim aerodinamičkim paketom (modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, većim otvorima za vazduh i dodatnim LED svetlima, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, doterani zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnje krilo koje se elektronski podešava), interijerom sa panelima od karbon fibera, KW sportskim ogibljenjem, kao i povećanjem snage 2,0 litarskog TFSI turbo benzinca. Posle dorade u Pogea Racingu (reprogramirana elektronika motra, novi izduvni sistem, novi filter za vazduh), snaga ovog agregata raste na 206kW/280KS i 420Nm. Ukoliko ovo nije dovoljno, Pogea Racing nudi i kit za povećanje snage na 330KS. Inače, maksimalna brzina Husttlera iznosi 285 km/h. Pogea Racing svoj Husttler nudi u dve verzije : kupe sa nazivom White Angel i roadster, koji nosi ime Red Devil (na trećoj slici).
Osim Mazde Atenza Mazdaspeed concept, o kojoj je nedavno već bilo reči, Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu (japanski salon tjunera) izložiti još nekoliko slično stilizovanih modela. Prvi je Mazda Roadster Mazdaspeed, odnosno Mazda MX-5 kako se zove kod nas (negde poznat i kao Miata). Radi se o tjuniranom primerku popularnog dvoseda (u verziji sa metalnim sklopivim krovom), koji se od standardnog modela razlikuje po novom aero body kitu, modifikovanom interijeru, doteranom ogibljenju i izduvnom sistemu (sa dva završetka). Pomenuti aerodinamički kit sadrži novi prednji i zadnji spojler, modifikovani prednji branik sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, pragove, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, spojler na poklopcu prtljažnika, atraktivne aluminijumske točkove, dok je unutrašnjost bogatija za dvobojna sportska sedišta i isti takav upravljač. Slične promene je doživela i Mazda Demio Mazdaspeed (u Evropi Mazda 2). Od ostalih verzija ovog modela, Demio Mazdaspeed se razlikuje po novom body paketu (spojleri, pragovi, modifikovana maska hladnjaka, zadnji krovni spojler, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, nove aluminijumske felne), modifikovanom interijeru (dvobojna sportska sedišta i dvobojni sportski volan, detalji od karbon fibera), ogibljenju i izduvnom sistemu.
Američki Hennessey Performance Engineering nam je poznat pre svega po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, a sada su promovisali i Viper Venom 650R (na bazi Vipera SRT10 za 2008. godinu), koji iz 8,4 litarskog V10 agregata izvlači 678KS pri 6200 o/min. i 873Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. (uparen sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni). Drugim rečima, Venom 650R ima 78KS više od standardnog Vipera SRT10 (zahvaljujući, između ostalog, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i K&N filteru za vazduh), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,3 sekunde, ubrzanje do 150 milja na sat (241 km/h) traje 15,5 sekundi (1,5 sekundu bolje od fabričkog Vipera SRT10), dok mu maksimalna brzina iznosi 211 milja na sat ili 339 km/h. Ovde i podatak da četvrt milje (402 metra) prelazi sa 11,3 sekunde. Paket promena zaokružuju još nove kočnice, posebne Venom 650R oznake na spoljašnjosti, nove patosnice i pločica sa serijskim brojem u kabini i ispod haube. Ovaj Viper je inače odgovor na novu Corvettu ZR1, koju će General Motors predstaviti publici na skorašnjem salonu automobila u Detroitu. Hennessey će proizvesti samo 200 komada Vipera Venom 650R, a kupci dobijaju i garanciju u trajanju od tri godine.
Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden (poznate i priznate po doradi modela Jaguara i Land Rovera) jeste ovaj Range Rover AR7, koga pokreće V8 benzinac sa kompresorom, zapreminom povećanom na 4,5 litra, snagom od 480 konja i 680Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Naravno, Arden se nije bavio samo motorom, pa je tako AR7 dobio i sportski aerodinamički kit (modifikovani prednji branik sa grilom od nerđajućeg čelika, novi pragovi, proširenja blatobrana i doterani zadnji branik), dodatna LED prednja svetla, novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa završecima originalnog dizajna), atraktivne točkove od 22 ili 23 inča, pojačani kočioni sistem (sa ventilirajućim diskovima) i doterani interijer (koža u različitim bojama, alkantara, drvo i detalji od hroma, karbona i aluminijuma). Rezultat ovog doterivanja je dinamičniji, ali i dalje dovoljno elegantan izgled, poboljšano upravljanje i veće zadovoljstvo u vožnji.