Nemački tjuner se posle nedavne obrade BMW-a X6 (o tome više OVDE), pozabavio i BMW-ovim SAV (Sports Activity Vehicle) modelom X5, koji posle tretmana u ovoj kompaniji dobija novi izgled eksterijera i enterijera, kao i pojačani 3,0 litarski dizel motor. Naime, pomenuti agregat umesto serijskih 210kW/286KS, sada raspolaže sa 228kW/310KS i 680Nm obrtnog momenta.
Za dinamičniji i još sportskiji izgled brine se novi aerodinamički paket, koji sadrži modifikovane branike sa integrisanim spojlerima, moćnije pragove, otvore za vazduh na haubi motora, proširene blatobrane, a tu je i novi sportski izduvni sistem i čitava paleta novih točkova (najveći su od 22 inča).
Naravno, ni unutrašnjost nije zaboravljena, pa je ista bogatija ne samo za trokraki AC Schnitzer sportski upravljač, već i za i aluminijumske pedale, brojne dekorativne elemente od karbona i aluminijuma, kao i AC Schnitzer patosnice.
Nakon Edo Murcielaga LP640 Versione Nardo sa 487,5kW/663KS pri 7800 o/min. i 675Nm obrtnog momenta pri 5600 o/min.(baza je standardni Murcielago LP640 sa 640KS i 660Nm), nemački tjuner Edo Competition Motorsport GmbH sada boljestojećim kupcima nudi novu igračku – Edo Lamborghini Murcielago LP710 /2.
Inžinjeri ove tjunerske kuće uspeli su da iz Murcielagovog 6,5 litarskog V12 motora (zahvaljujući, između ostalog, detaljno obrađenom izduvnom sistemu, modifikovanim glavama cilndara, novim bregastim osovinama, reprogramiranoj elektronici motora i sportskim filterima za vazduh) izvuku 522kW/710KS pri 7625 o/min. i okruglo 700Nm pri 6400 o/min.
Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, do 200 km/h mu treba manje od 10 sekundi, a najveća brzina je veća od 360 km/h.
Edo Competition je takođe svoj LP 710 /2 pretvorio u automobil sa samo zadnjim pogonom, što je rezultiralo i 40 kg manjom težinom i agilnijim upravljanjem.
Murcielago u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava i aluminijumske točkove od 19 inča sa Continental V-max gumama, dimenzija 225/35 ZR 19 (napred) i 325/30 ZR 19 (nazad).

VIDEO : Edo Lamborghini Murcielago LP710 /2
Nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) uzeo je u svoje ruke ionako potentni Audi S3 sa 265 konja i 350Nm obrtnog momenta i nastao je MTM Audi S3 8P. Jednostavno rečeno, MTM je od jednog "običnog" hečbeka napravio trkačku mašinu, čiji 2.0TFSI agregat sada raspolaže sa 380KS i 460Nm.
MTM u kratkom press saopštenje ne navodi kako su postigli tu snagu, ali napominje da S3 8P od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi i da postiže maksimalnu brzinu od 279 km/h.
Osim povećanja snage, MTM u ovaj Audi S3 ugrađuje i novi Brembo kočioni sistem, kao i aluminijumske "bimoto" točkove od 19 inča.
Po zahtevu kupca, MTM za S3 8P nudi krov, prednji i zadnji difuzor, prednji gril, zadnji krovni spojler i retrovizore u nekoliko različitih boja.
MTM Audi RS6 R Avant
Koliko god to nekome zvučalo čudno, izgleda da 580 konja i 650Nm obrtnog momenta u fabričkom Audiju RS6 Avant pojedinim vlasnicima i potencijalnim kupcima ipak nije dovoljno. Ovaj "problem" rešava MTM, posle čije obrade 5,0 litarski V10 biturbo motor ovog Audija razvija svih 656KS pri 6180 o/min. i 785Nm (što kupca košta 3999 evra). Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa fabričkih 4,6 na 3,9 sekunde, dok maksimalna brzina zavisi od želje kupca. MTM naime nudi mogućnost elektonski limitirane brzine na 279, 290 ili 310 km/h (fabrički primerak inače ima elektronsku blokadu koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h).
Kome ni 656 konja nije dovoljno, obradovaće vest da MTM priprema i performance paket (koštaće 9950 evra), koji će snagu RS6 Avanta podići na svih 702KS. Ako ni to nije dovoljno...
MTM je za svoj RS6 R Avant predvideo i novi prednji spojler i zadnji difuzor (oba od karbon fibera), jače kočnice (prednji diskovi 405 x 36 mm), doterano ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i set MTM Bimoto aluminijumskih točkova od 20 ili 21 inča (ovi potonji sa gumama dimenzija 285/30ZR21).
Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj kompaniji, tjuning kuća Musketier se u stvari nalazi u Nemačkoj i osim Citroena, bavi se doradom i Peugeotovih automobila.
Njihova najnovija prerada je Citroenova limuzina C5, koja u režiji Musketiera dobija novi body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, pragovi), izduvni sistem sa četiri završetka, atraktivne petokrake aluminijumske točkove (veličine 20 inča), ogibljenje spušteno za 35 mm, kao i za kit za povećanje snage 2,2 i 2,7 litarskih HDi turbo-dizelaša. Prvi sada razvija 201KS, a drugi 240 konja.
Do nedavno je nemački JE DESIGN bio poznat kao specijalista za obradu modela iz VW grupacije, a od sada će u njihovoj paleti biti zastupljeni i Porscheovi modeli. Prvi je na red došao SUV Cayenne, za čiji moćniji izgled je JE DESIGN predvideo novi prednji spojler sa integrisanim LED dnevnim svetlima, okvire za prednja svetla, nove pragove, zadnji branik sa integrisanim difuzorom i izduvnim cevima od nerđajućeg čelika, aluminijusmke točkove od 22 inča (u srebrnoj ili crnoj boji i sa gumama dimenzija 295/30 R22 XL), a tu je i spušteno ogibljenje (pa je i težište ovog Cayenna niže za 35 mm).
Dok čekamo na najavljeni Cayman S Sport sa 303KS (o njemu više OVDE), iz nemačke tjuning kuće Inden Design (poznatiji po doradama Mercedesovih modela) stiže novi sportski kit za aktuelni Cayman S.
Zahvaljujući novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga Caymanovog motora je povećana za 19 konja, odnosno iznosi 314KS.
Inden sportski kit takođe podrazumeva novo H&R podešavajuće ogibljenje i set atraktivnih aluminijumskih točkova od 19 inča sa Hankook gumama (dimenzija 235/35 R19 napred i 305/25 R19 pozadi).
Nakon tjuning kompanija H&R, Hartge, Hamann i Lumma, i nemački AC Schnitzer je lansirao svoj stajling i performance paket namenjen novom BMW-u X6.
AC Schnitzer aero body kit za dinamičniji i atraktivniji izgled X6-ice podrazumeva nove pragove, doterani prednji branik sa velikim otvorima za vazduh (sa promenjenim mestom za svetla za maglu) i modifikovani zadnji branik sa difuzorom. Paket promena na spoljašnjosti zaokružuju i novi Type VII crni aluminijumski točkovi od 22 inča, a tu je i novi sportski izduvni sistem sa hromiranim završecima, kao i detaljno prerađeno ogibljenje (razvijeno na nemačkoj stazi Nirburgring) i doterana unutrašnjost (novi EVO trokraki volan, aluminijumske pedale, AC Schnitzer patosnice...).
Što se motora tiče, u press saopštenju AC Schnitzera se samo napominje da su pojačanje doživeli modeli sa dizel motorom (3.0d i 3.5d), ali se ne navodi sa koliko snage sada raspolažu pomenuti motori.

Novi Audi TTS (pokreće ga 2,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS) doživeo je doterivanje od strane poznate nemačke kompanije H&R, specijalizovane za modifikacije ogibljenja. Tačnije, Audi TTS je dobio novi set H&R sportskih opruga, čime je automobil spušten za 30 mm. Za kupce koji žele nešto više, u ponudi je i set opruga koje TTS spuštaju za 55 mm, a njihova cena iznosi 1188 evra. Rezultat je unapređeno upravljanje i nešto atraktivniji izgled, uz zadržavanje istog nivoa komfora.
Japanska tjuning kuća Premier4509 je posle aero body paketa za Lamborghini Murcielago i Gallardo, kao i Bentley Continental GT, sličan kit za poboljšanje aerodinamike i izgleda ponudila i za Aston Martin V8 Vantage.
Kit podrazumeva novi prednji branik, prednje blatobrane, izraženije pragove, novi zadnji branik i zadnji spojler. Paket zaokružuju nove izduvne cevi i atraktivni crni točkovi. Prvi čovek ove japanske kompanije (specijalizovane za proizvodnju aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanje enterijera sportskih i ekskluzivnih automobila), Hironao Yokomaku napominje da je cilj ove prerade bio da se naglasi snaga automobila, ali da se istovremeno zadrži izgled koji se podudara sa originalnim linijama automobila.
Kao što je to bio slučaj i sa Murcielagom, Gallardom i Continentalom GT, tako će i ovaj aero body paket za V8 Vantage biti ponuđen limitiranom broju kupaca. Tačnije, u poslednjem kvartalu ove godine kupcima će biti ponuđeno samo 300 kompleta, pa će svaki Premier4509 Aston Martin V8 Vantage dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem.
Najnoviji proizvod relativno nepoznate nemačke tjuning kuće Wheelsandmore je ovaj Audi R8, čiji 4,2 litarski V8 motor je pojačan sa serijskih 420 na 457KS. To je postignuto reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Sem toga, poboljšano je i upravljanje (nove sportske opruge, ogibljenje spušteno za 25 mm), a u skladu sa imenom firme, R8 je dobio i novi set aluminijumskih točkova, kao i pojačani kočioni sistem.
Iz Amerike stiže još jedna prerada Corvette C6. Specter Werkes C6 Corvette GTR karakteriše, pre svega, agresivniji dizajn (inspirisan trkačkim automobilima), što je zasluga novog aero body paketa (prednji spojler, nova hauba, prošireni blatobrani, pragovi, zadnji difuzor), a tu su i modifikovano ogibljenje, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, jače kočnice, novi točkovi od 19 inča napred i 20 inča pozadi (gume su Michelin Pilot Sport 2 Zero 285/30ZR19 napred, odnosno 335/25ZR20 nazad), kao i LS3 V8 motor pojačan na 535KS i 717Nm obrtnog momenta (čija zapremina je povećana sa 6,2 na 6,8 litra).
Jaguar XF Limousine na ovom videu je delo firme LimeLite CoachWorks iz Santa Klare u Kaliforniji. Ideja vodilja je naverovatnije bila "bigger is always better"...
Kako bilo, XF Limousine je od standardnog modela duži za 3048 mm, što znači da mu dužina iznosi 8 metara, dok je za pogon zadužen 4,2 litarski V8 benzinac (snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepene transmisije).
U unutrašnjosti ima mesta za društvo od 10 osoba, kojima na raspolaganju stoje mini bar, zabavni sistem sa jednim 15-inčnim i dva 7-inčna monitora, DVD Player, Level III Stereo, CD Player, Hands Free Intercom i još koješta.
Cena za ovo zadovoljstvo startuje od 109.900 dolara (70.015 evra), što je više nego duplo skuplje od osnovnog Jaguara XF u SAD-u.
Nakon što je nedavno predstavio tjunirani Audi A5 (o tome više OVDE), nemački Senner Tuning se pozabavio i BMW-ovom serijom 3 u Touring, odnosno karavan verziji.
Tačnije, radi se o modelu 320d, čiji motor u fabričkoj varijanti razvija 130kW/177KS i 350Nm, dok je Senner Tuning, uz pomoć modifikovane elektronske kontrolne jedinice motora, uspeo da iz njega izvuče okruglo 200KS i 400Nm obrtnog momenta.
Nemački tjuner se pobrinuo i za atraktivniji izgled ovog Bavarca, što u praksi znači novi body kit (između ostalog podrazumeva nove pragove, zadnji difuzor sa četiri završetka izduvnog sistema, zadnji krovni spojler i nove prednje "bubrege" od karbon fibera) i naravno novi set aluminijumskih točkova (u ovom slučaju od 20 inča).
Jedan od prvih koji je obradio novi Volkswagen Passat CC jeste i jedan od najpoznatijih tjunera za automobile VW grupacije – ABT Sportsline. U ovoj nemačkoj kompaniji se nisu mnogo bavili izgledom (tu su samo novi aluminijumski točkovi od 18, 19 ili 20 inča, kao i spušteno ogibljenje), već su više pažnje posvetili motorima i to za sada samo benzincima. Tako je najmanji 1.8 TSI pojačan sa fabričkih 160 na okruglo 200KS, a veći 2.0 TFSI sa 200 na 240KS. Kasnije povećanje snage očekuje i 2.0 TDI dizelaše (umesto standardnih 140 i 170KS razvijaće 170 odnosno 190KS), kao i najjači motor u ponudi – 3.6 FSI V6 benzinac (fabrički raspolaže sa 300 konja).
Saradnja tjuning kuće Carlsson i nemačkog brenda Etienne Aigner (proizvode ženske tašne, obuću i ostale proizvode od kože) nije novost (prošle godine je predstavljen Carlsson Aigner CK65 RS Eau Rouge na bazi Mercedesa CL65 AMG). Njihov najnoviji proizvod je modifikovani Mercedes S65 AMG, koji je ovom prilikom dobio i novo ime - Carlsson Aigner CK65 RS Blanchimont, a pored pojačanog motora, karakteriše ga i dvobojni eksterijer i detaljno preuređena unutrašnjost.
Naravno, opet radi se o ekskluzivnom automobilu koji će biti napravljen u veoma limitiranoj seriji i sa odgovarajućom visokom cenom od 464.100 evra (u Nemačkoj).
Pod haubom se krije V12 agregat pojačan na 705KS i 1100Nm obrtnog momenta (posledica reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora, novih sportskih filtera za vazduh i sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika), odgovoran za maksimalnu brzinu, koja prema zvaničnom saopštenju iznosi elektronski limitiranih 320 km/h, dok ubrzanje do 100 traje samo 3,9 sekundi.
Sportski izgled je naglašen novim prednjim spojlerom, pragovima, zadnjim branikom sa difuzorom, spojlerom na poklopcu prtljažnika, pomenutom dvobojnom karoserijom, spuštenim ogibljenjem za 30 mm (C-Tronic® SUSPENSION ABC-2) i 3/11 Ultra Light točkovima (9 x 21” napred, sa gumama Dunlop SP Sport Maxx 265/30 ZR 21 i točkovima 10.5 x 21” pozadi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 295/25 ZR21).
Unutrašnjost je kreacija lifestyle brenda Etienne Aigner, a to u praksi znači obilatu upotrebu kože (izbor od 30 boja), alkantare, ergonomski oblikovan sportski upravljač (u kombinaciji koža/alkantara), aluminijumske pedale, a deo paketa su i navigacioni sistem, automatski klima sistem, Carlsson multifunkcionalni volan, Distronic, Parktronic, Comand, TV function, KeylessGo i Carlsson Office Concert Hall Infotainment System.
