
Tjuning kompanija VQMotoring je promovisala svoj najnoviji body kit za aktuelni BMW serije 3 sedan (model E90), kojim ovaj Bavarac još više dobija na agresivnosti (naročito u crnoj boji). Sem VQMotoring body paketa (doterani branici, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor), ovaj BMW 335i je dobio i aluminijumske točkove od 20 inča, modifikovano ogibljenje (H&R sportske opruge), sportski izduvni sistem i pojačani 3,0 litarski benzinski motor, koji sada razvija 350 konja (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi manje od 5,5 sekundi).

Mini Cooper S je većini kupaca i u serijskoj verziji dovoljno atraktivan automobil (ima 1,6 litarski motor sa 128kW/175KS), ali onim vlasnicima koji ipak žele da se njihov Cooper S razlikuje od drugih, na raspolaganju su zanimljive prerade mnogobrojnih tjuning kompanija. Jedna od njih je i firma ICC Tuning, koja za Cooper S po ceni od 1100 evra nudi novi aero body kit (sadrži redizajnirani prednji branik, nove pragove i modifikovani zadnji branik), a u ponudi su i "obrve" za prednja svetla i aluminijumski točkovi od 17 inča.

Samo koji dan posle zvanične premijere novog Hondinog kompaktnog MPV modela Freed (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu Hondinih automobila - firma Mugen – već je predstavio svoj paket namenjen vlasnicima Freeda, koji i od ovakvog praktičnog MPV automobila žele nešto više. Mugen je za Freed pripremio aero body kit (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, zadnji krovni spojler plus novi prednji gril), atraktivnije aluminijumske točkove od 16 inča, pojačani kočioni sistem, novo sportsko ogibljenje i nove završetke izduvnog sistema.

Hartge, nemački specijalista za obradu modela bavarskog BMW-a, upravo je predstavio novi aerodinamički kit i paket za povećanje snage za BMW X5, a pojavile su se i prve nezvanične slike Hartgeovog BMW-a X6.
Hartge je za X5 predvideo modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, izraženije pragove, proširenja blatobrana, novi zadnji branik, krovni spojler, novi sportski izduvni sistem, doterani interijer (Hartge volan, aluminijumske sportske pedale, elementi od karbon fibera) i naravno atraktivnije desetokrake aluminijumske točkove od 22 inča (sa Continental ili Pirelli gumama).
Što se motora tiče, Hartge je pojačao BMW-ov 3.0sd motor (sada razvija 328 umesto 286 konja) i 3.0d agregat (pojačan na 275KS). U ovom trenutku još nema podataka o ceni ovakvog X5.
Hartge BMW X6 u stvari još uvek nije zvanično promovisan, ali su se njegove fotografije pre vremena ipak pojavile na internetu. Kako bilo, Hartge BMW X6 je dobio iste aluminijumske točkove od 22 inča kao i pomenuti Hartge X5, zatim modifikovani interijer (Hartge volan, elementi od karbon fibera), kao i snažniji 3,0 litarski dizel motor (reprogramiranom elektronikom motora dobijeno je 328 umesto fabričkih 286KS). Drugi detalji za sada nisu poznati.

Nemački tjuner Motoren Technik Mayer (ili prosto MTM) lansirao je novi model S5 GT Supercharged, odnosno prerađeni Audi S5.
Najzanimljiviji je njegov 4,2 litarski V8 motor koji zahvaljujući kompresoru sada razvija 371kW/505KS pri 7190 o/min. (to je 120 konja po litri zapremine) i 546Nm obrtnog momenta (serijski Audi S5 raspolaže sa 260kW/354KS i 440Nm). Samim tim ne iznenađuje podatak da MTM S5 GT Supercharged postiže najveću brzinu od 300 km/h, a da ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,3 sekunde (standardni S5 postiže 250 km/h i ubrzava do stotke za 5,1 sekundu). Nemački tjuner za svoj S5 nije pripremio nikakav aero body paket koji obično prati prerade tjunera, ali je zato ugradio novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, doteranim ogibljenjem je unapredio vozne karakteristike, a tu su i "bimoto" aluminijumski točkovi od 21 inča (gume 295/25/ZR21) i pojačani kočioni sistem (sa diskovima od 380 x 34 mm), sposoban da zaustavi auto za 35 metara (pri brzini od 100 km/h).

I standardni Mercedes CLK 63 AMG Black Series sa 6.3 litarskim V8 motorom od 373kW/507KS i 630Nm obrtnog momenta (u paru sa 7G-Tronic automatskim menjačem) je i više nego snažan automobil, ali tjuneri uvek i na svakom mestu dokazuju da i od odličnog mogu da naprave još bolje.
Tako je nemački Kicherer ovaj V8 agregat pojačao za dodatnih 25kW/33KS i 20Nm, pa sada raspolaže sa svih 403kW/540KS i 650Nm, što kao rezultat daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Za poređenje, standardni CLK 63 AMG Black Series do stotke ubrzava za 4,3 sekunde.
Kicherer je takođe na svom CLK 63 Raceru zamenio brojne delove sa serijskog modela novim elementima od karbon fibera (uključujući prednji gril, kućišta retrovizora i nova sportska sedišta), a tu su i doterano ogibljenje (od strane kompanije H&R) i set novih aluminijumskih točkova.

U jednom od najpoznatijih tjunera za automobile VW grupacije – nemačkoj kompaniji Abt Sportsline, zaključili su da im postojeći Audijev prednji gril jednostavno nije dovoljno atraktivan, pa su ga redizajnom više približili njihovoj dizajnerskoj filozofiji (sada sa pet, kako ih u Abt-u nazivaju, "rebara"). Novi Abt gril je već dostupan u njihovim modelima AS3, AS4 (na slici), AS5 i AS7 (po ceni od 380 evra sa porezom), a mogu da ga ugrade i vlasnici standardnih Audija A3, A4, A5 i Q7.

Iz nemačke tjuning kuće B&B Automobiltechnik stiže novi kit za povećanje snage 3.0 i 5.0 TDI motora u Volkswagenovom Touaregu.
Tako su za manji 3.0 TDI model predviđena dva paketa : prvi znači povećanje snage sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta na 221kW/300KS i 600Nm, a drugi podrazumeva snagu od 239kW/325KS i 640Nm. Za veći Touareg 5.0 V10 TDI predviđen je paket odgovoran za porast snage sa standardnih 258kW/350KS i 850Nm na 389kW/420KS i čak 950Nm. Dovoljno da ovaj potonji postigne maksimalnih 250 km/h i da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6 sekundi (standardni model može do 235 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 6,7 sekundi).
Da ne bi ostalo samo na motorima, B&B Automobiltechnik je svoj Touareg opremio i novim aero body paketom, ekskluzivnim B&B aluminijumskim točkovima od 22 inča, spuštenim ogibljenjem i posebnim B&B oznakama.

Da je nemačka kompanija Edo Competition specijalista kada se radi o izuzetnim preradama najbržih i najskupljih automobila na svetu, pokazuje već i spisak ekskluzivnih automobila koji su prošli kroz njihove ruke. Od Lamborghinijevih modela Murcielago LP640 i Gallardo, preko Porschea 911 Turbo, Forda GT i Ferrarija 599GTB (da pomenemo samo neke), pa do najnovijih obrada Ferrarija Enzo i Maseratija MC12.
Dok 6.0L V12 motor u standardnom Enzu isporučuje 485kW/660KS pri 7800 o/min. i 657Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., Edov Enzo raspolaže sa 514kW/700KS pri 8200 o/min. i 715Nm pri 5800 o/min., što za posledicu daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 370 km/h (do 200 km/h mu inače treba 9,5 sekundi, a do 300 km/h 22 sekunde).
U paketu su još i novi sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi (napred od 19, a pozadi od 20 inča).
Što se tiče Maseratija MC12, Edo Competition je i njegov V12 motor pojačao na 514kW/700KS i 715Nm (između ostalog zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, modifikovanom izduvnom sistemu i novim filterima za vazduh), dok je istovremeno upotrebom delova od karbon fibera težina automobila smanjena za 100 kg. Time je omogućeno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,5 sekundi a da najveća brzina iznosi 370 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 396 mm napred i 360 mm pozadi, a tu su i novo sportsko ogibljenje, podešavajuće zadnje krilo, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi od 19 inča napred, odnosno 20 inča pozadi (sa Michelin gumama 265/35 ZR 19 napred, a 335/30 ZR 20 pozadi).

Delta 4x4, nemački specijalista za modifikovanje SUV modela, već je obradio i novi Fordov SUV sa nama zanimljivim imenom - Kuga. Bavarski tjuner je za Kugu predvideo povećanje klirensa (rastojanje od tla), nove točkove od 18 do 22 inča i snažniji 2.0 TDCi dizel motor. Ovaj dizelaš, umesto standardnih 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, sada razvija 119kW/162KS i 380Nm obrtnog momenta. U paketu su i pragovi od nerđajućeg čelika i završeci izduvnog sistema od istog materijala. Delta 4x4 ovakvu Kugu inače naplaćuje 34.990 evra (u Nemačkoj).

PPI RS TT je bilo ime prve generacije Audija TT koji je prošao kroz ruke nemačkog tjunera PPI Automotive Design GmbH, a ovaj novi PPI PS TT je njegov naslednik, nastao na bazi aktuelnog Audija TT druge generacije. Za njegov agresivniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje je zaslužan pre svega novi aerodinamički paket (novi prednji spojler, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, zadnji spojler), a tu su i petokraki PPI Formula točkovi u crnoj boji, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport2, dimenzija 235/35 ZR19), ogibljenje spušteno za 30 mm i sportski kočioni sistem sa većim diskovima.
Što se motora tiče, 2,0 litarski agregat sada razvija 180kW/245KS pri 5100 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (između 1800 i 5000 o/min.). Dovoljno za ubrzanje do stotke u trajanju od 6,3 sekunde (0,3 sekunde bolje od fabričkog modela) i najveću brzinu od 250 km/h.
PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog TT, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, PPI kožu, karbon, alkantaru i posebne patosnice.

Američki Hennessey Performance Engineering je možda najpoznatiji po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, ali u njihovoj ponudi je i ovaj ekstremni Ford GT sa takođe 1000 konja i 1170Nm obrtnog momenta. Toliko je naime izvučeno iz twin-turbo 5,4 litarskog V8 agregata (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), pa Hennessey GT1000 Twin-Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2,6 sekunde, dok maksimalna brzina premašuje 240 milja na sat (386 km/h). Ovde i podatak da Hennessey GT1000 četvrt milje (402 metra) prelazi za 10,6 sekundi.

Iz nemačkog Brabusa stiže još jedna obrada već odavno legendarnog Mercedesa G klase. Novi Brabus G-K8 pokreće V8 motor zapremine 5439 kubika, koji zahvaljujući Brabusovom paketu za povećanje snage sada razvija 550KS i 780Nm obrtnog momenta. Sa ovolikom snagom ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kako bi i vizuelno naglasio snagu koja se krije pod haubom, Brabus G-K8 je sav u crnoj boji : karoserija, stakla, točkovi i unutrašnjost u crnoj koži. Cena za sada nije objavljena.

Najnoviji proizvod nemačke tjuning kompanije G-Power (ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a), jeste modifikovana kabriolet verzija BMW-a M6. Već i samo njegovo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je, kao i njegov rođak G-Power BMW-a M6 Hurricane Coupe, opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), koji posle dorade u G-Poweru oslobađa svih 467kW/635KS i 600Nm pri 7200 o/min. To je postignuto zahvaljujući ugradnji dva ASA T1-12 kompresora, što kao rezultat daje ubrzanje do stotke od 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 11,9 sekundi, a do 300 km/h 34,5 sekunde. Naravno, maksimalna brzina sada daleko premašuje elektronski limitiranih 250 km/h na fabričkom primerku, tačnije brzinomer se zaustavlja tek na 320 km/h. Uz motor bilo je neophodno izvršiti i prepravke na ogibljenju, kočnicama i aerodinamici vozila. Tako je M6 Hurricane Cabrio dobio redizajnirani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh i sa integrisanim spojlerom, nove pragove, difuzor od karbon fibera pozadi, G-Power Silverstone aluminijumske točkove od 21 inča (sa Dunlop gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, 295/25 ZR 21 pozadi), G-Power kočioni sistem sa diskovima od 380 x 34 mm i G-Power-ovo RS podešavajuće ogibljenje. Sve ovo ima i svoju cenu, koja u Nemačkoj iznosi 183.000 evra.

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental i Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovih automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljenja do 50 mm). Što se njihovog 6,0 litarskog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 552KS na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. RENNtech kit za povećanje snage motora košta 6400 američkih dolara (4060 evra), a digitalni modul za podešavanje visine staje 1395 dolara (885 evra).