home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Renault i indijska kompanija Mahindra su prošle godine u gradu Nasik, blizu Mumbaja u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacije Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (tamo se prodaje pod imenom Mahindra-Renault Logan).

U međuvremenu su Indijci proširili ponudu, pa su sada za kupce koji ipak žele nešto više od običnog prevoznog sredstva, ponudili i atraktivniji Logan Custom. Za njegov privlačniji izgled se brinu Bright Red, Sporty White, Leaf Green i Electric Blue boje karoserije (sa kontrastom u haubi, maski, B stubovima, prostoru oko prednjih svetala za maglu, točkovima i gornjih delova branika uvek u crnoj boji), zatim redizajnirani branici sa dodatnom zaštitom u njihovom donjem delu, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, kvake i retrovizori u boji karoserije, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika, kao i unutrašnjost u kojoj preovlađuje bež boja (plus volan sa kožom, posebne patosnice, MP3 sa USB-om).





Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže još jedan kit za povećanje snage rednog 6-cilindričnog motora u aktuelnom Porscheu 911. Tačnije, Avalanche 600 GT2 EVO paket je namenjen i Porscheu 911 Turbo (serijski model inače ima 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta) i Porscheu 911 GT2 (serijski primerak raspolaže sa 390kW/530KS i 680Nm). To u praksi znači da Avalanche 600 GT2 EVO sada razvija 442kW/600KS i 840Nm (zahvaljujući novom interkuleru, trkačkom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora), što je i više nego dovoljno da ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekunde (najveća brzina je preko 320 km/h). Pored motora, Gemballa je na Avalanche 600 GT2 EVO ugradio i obavezan aerodinamički paket (modifikovani branici, zadnji difizor, prednji spojler, pragovi, veliko zadnje krilo), atraktivne "Racing Black Edition" točkove od 20 inča, novu haubu, pomenuti trkački izduvni sistem, ojačani kočioni sistem (diskovi od 380 ili 405 mm napred, 350 ili 380 mm nazad), dorađeno ogibljenje (sa podešavanjem visine) i modifikovani interijer (između ostalog podrazumeva novi sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kožu, alkantaru i detalje od karbon fibera).

 



JMS Tuning Audi A5

18 Maj 2008 - 00:41 Tuning Link

Još jedna tjuning kompanija je rešila da se pozabavi izgledom Audija A5. Ovoga puta radi se o nemačkoj firmi JMS Tuning, čiji sportski paket za A5 sadrži prednji spojler (po ceni od 269 evra), nove pragove (299 evra), donji deo zadnjeg branika u obliku difuzora (259 evra) i komplet atraktivnih OZ aluminijumskih felni od 20 inča sa gumama dimenzija 255/30 R20 (cena 5699 evra). Kao opcija se nudi i H&R kit za spuštanje ogibljenja (239 evra).



Kerscher Volkswagen Golf V

17 Maj 2008 - 00:22 Tuning Link

Poznati nemački tjuner Kerscher je nedavno predstavio svoj novi tjuning kit za aktuelnu, petu generaciju Volkswagenovog Golfa. Ukratko, novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa tri velika otvora za vazduh, prednjeg spojlera od karbon fibera, "obrva" na prednjim svetlima, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika u stilu Audija R8, novog seta aluminijumskih točkova, kao i potpuno novog sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka od nerđajućeg čelika.



Kome nije dovoljan serijski Mini Cooper S Clubman sa 128kW/175KS, ni Clubman sa John Cooper Works paketom sa 155kW/211KS, za pomoć može da se obrati AC Schnitzeru. Ova nemačka kompanija je naime kupcima ponudila svoj tjuning paket, uz čiju pomoć snaga 1,6 litarskog Minijevog motora raste sa standardnih 175KS i 240Nm na 166kW/226KS i 285Nm obrtnog momenta. AC Schnitzer je poradio i na izgledu pa su tako u paketu i novi prednji spojler, BiColor aluminijumski točkovi od 17 ili 18 inča, podešavajuće sportsko ogibljenje, sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i modifikovani interijer (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Sem ovog benzinca, AC Schnitzer svim zainteresovanim mušterijama nudi i povećanje snage Minijevog dizel agregata, koji umesto fabričkih 110 konja, sada razvija 136KS.

 



Posle američkog Galpina (o tome više OVDE), sada je i Arden, nemački specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, pokazao svoju verziju najnovijeg Jaguara XF.

Arden Jaguar XF AJ 21 je tako dobio novi sportski aerodinamički paket (agresivno dizajnirani prednji branik, pragovi sa otvorom za vazduh, retrovizori, zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika), veliki saćasti gril od nerđajućeg čelika, Arden Sportline točkove od 21 inča, LED dnevna svetla, Arden sportsko ogibljenje i elegantniji interijer.

Pod haubom se nalazi kompresorski V8 motor, sa zapreminom povećanom sa standardnih 4,2 na 4,5 litra, dok je snaga narasla sa 420 na 500 konja.

   



Novitec Fiat 500

13 Maj 2008 - 17:56 Tuning Link

Posle nedavne promocije Hamannovog Fiata 500 Sportivo (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je bacio oko na aktuelni evropski auto godine. Ovoga puta radi se o kompaniji Novitec (poznatoj i po vrhunskim preradama Ferrarija i Alfa Romea), čiji Fiat 500 je dobio nove aluminijumske točkove od 16 ili 17 inča (sa gumama dimenzija do 215/35 R 17), modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i dodatnim otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa jednim ili dva završetka), doterano ogibljenje (kupac može birati ili nove sportske opruge sa serijskim amortizerima ili podešavajuće ogibljenje koje spušta auto od 30 do 80 mm), dok su motori posebna priča. Tako je poznati 1.3 JTD turbo-dizel pojačan sa fabričkih 51.5kW/70KS na 61kW/83KS (čime je i ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 11,9 sekundi, a maksimalna brzina podignuta na 165 km/h), dok 1.4 16v benzinac sada raspolaže sa 96.4kW/131KS i 172Nm obrtnog momenta. Dovoljno za sprint do stotke u trajanju od samo 8,8 sekunde i najveću brzinu od 198 km/h.



Nova američka tjuning kompanija SMS Limited (vlasnik Steve Saleen) priprema dve ograničene edicije novog Dodge Challengera R/T, nazvane SMS 570TM i SMS 570XTM. Radi se o automobilima koje pokreće kompresorski 5,7 litarski V8 Hemi motor sa 500KS (model SMS 570TM) odnosno 700KS (model SMS 570XTM), a pojaviće se u prodaji u poslednjem kvartalu ove godine (kada se očekuju i zvanične fotografije, cene i podatak koliko ovih automobila će u stvari biti proizvedeno). Sem pojačanim motorom, SMS 570TM i SMS 570XTM Challengeri se odlikuju i doteranim ogibljenjem, pojačanim kočnicama, poboljšanom aerodinamikom, novim točkovima i gumama, posebnim oznakama, kao i modifikovanim interijerom.   



H&R Audi A4 Avant

13 Maj 2008 - 00:38 Tuning Link

Posle Audija A3 Cabriolet, još jedan novi Audijev model je prošao kroz ruke perfekcionista iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja. To je Audi A4 Avant koji je pomoću novog H&R seta opruga spušten za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno je upravljanje, a dobijen je i nešto dinamičniji izgled.



Nemačka tjuning kuća Irmscher, koja je poznata pre svega po modifikacijama Opelovih automobila (možda još poznatiji po proizvodnji replike Lotusa Super Seven), od sada nudi estetski paket i za Chevroletov SUV model Captiva, koji će kupce u Nemačkoj koštati 3599 evra (bez montaže). Paket, između ostalog, sadrži atraktivne petokrake aluminijumske točkove od 20 inča (u srebrnoj ili crnoj boji), zadnji krovni spojler, nove aluminijumske pragove, kvake na vratima od nerđajućeg čelika i ogibljenje spušteno za 35 mm.

 

Peugeot 4007 SE Irmscher Sport Pack

Irmscherov Sport Pack je namenjen kupcima Peugeota 4007, kojima izgled fabričkog modela nije dovoljno atraktivan. Da bi zadovoljili takve kupce, Peugeotovi prodavci u Velikoj Britaniji za 4007-icu nude Irmscherov Sport paket, koji sadrži novi prednji spojler, zadnji krovni spojler (u boji karoserije), dupli završetak izduvnog sistema i nove Aero Star Design aluminijumske točkove od 19 inča (sa Pirelli gumama dimenzija 235/45 x R19). Sve nabrojano kupce u Velikoj Britaniji košta 600 funti (oko 1140 evra), umesto 2950 funti (oko 3740 evra) koliko bi ovi elementi koštali da ih kupac kupuje pojedinačno. U ponudi su četiri boje za karoseriju : Pearl Black, Arctic Silver, Pilbara Grey and Istria Blue. Za one kupce koji žele još više, Peugeot nudi i SP sportski prednji gril i hromirane pragove, kao i hromirane retrovizore i kvake na vratima.

 



LSD Mercedes CL

12 Maj 2008 - 00:38 Tuning Link

Nemački LSD DOORS je proširio svoju ponudu, pa od sada svoja atraktivna krilna vrata (otvaraju se u vis u Lamborghini stilu) nudi i vlasnicima već ionako atraktivnog Mercedesovog kupea CL. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TÜV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti, odnosno ova vrata su bezbedna kao i ona na standardnim, fabričkim modelima (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Inače, aktuelnu ponudu ove nemačke kompanije možete pogledati na njihovom zvaničnom sajtu : www.lsd-doors.de



Italijanski Aznom je na Top Marques showu u Monaku predstavio personalizovanu varijantu Minijevog novog Clubmana S, nazvanog Mini Chateau. Italijani se nisu bavili preradom motora i ostale mehanike (to znači da 1,6 litarski turbo agregat i dalje raspolaže sa 129kW/175KS i 240Nm), već su zanimljivim bojama i upotrebom kvalitetnih materijala poradili na atraktivnijem izgledu eksterijera i interijera. Prvo što upada u oči je naravno dvobojna karoserija u kombinaciji braon i zlatne metalik boje (ova potonja je upotrebljena na lukovima blatobrana, pragovima, krovu i donjim delovima branika), a tu su i novi 18-inčni TSW "Pace" aluminijumski točkovi sa Yokohama S-Drive pneumaticima (dimenzija 205/40) i par elemenata od drveta. Što se unutrašnjosti tiče, i ona je dvobojna, a upotrebljeni su samo najkvalitetniji materijali kao što su alkantara, koža i drvo. Poseban detalj je ono što se u press saopštenju naziva "minijaturni vinski podrum" u prtljažniku, gde se može smestiti šest boca vina i čaše. Aznom će napraviti limitiranu seriju od samo 12 primeraka ovog Minija, a svaki će imati i pločicu sa imenom svog vlasnika.



Posle modela ACS1 Coupe, nemačka kompanija AC Schnitzer (osnovana u Ahenu 1987. godine) sada predstavlja i model AC Schnitzer ACS1 Cabrio, odnosno BMW seriju 1 Cabrio, koja je pretpela opsežne estetske i mehaničke promene. Ono što se prvo vidi jeste AC Schnitzeov aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, pragove, sportske retrovizore, modifikovan zadnji branik sa integrisanim difuzorom i duplim završetkom hromiranog izduvnog sistema. Tu su i novi AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama dimenzija 225/35R19), sportsko podešavajuće ogibljenje i novi izduvni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena novim trokrakim sportskim volanom, pedalama, odmorištem za nogu, vrhom ručice menjača i ručicom ručne kočnice od aluminijuma, detaljima od karbona, novim patosnicama od velura i brzinomerom izgraviranim do 320 km/h. Značajnije je ono što se krije pod poklopcem motora. To je, pre svega, 3,0 litarski redni šestocilindrični agregat sa dva turbo punjača, koji posle obrade kod AC Schnitzera u modelu 135i razvija 265kW/360KS i 450Nm obrtnog momenta (standardni model BMW 135i Cabrio ima 225kW/306KS i 400Nm). Pojačani su i motori u modelima 123d (sada ima 240KS) i u modelu 120d (sada 200 konja).

 



Prior Design je predstavio novi aero body kit za aktuelni BMW serije 6, koji ovom Bavarcu daje svežiji i agresivniji izgled. Novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika sa difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i atraktivnih aluminijumskih točkova od 20 inča. U paketu su još i posebna bela boja i reprogramirana elektronika motora, ali u ovom trenutku nema informacija sa koliko snage "Šestica" sada raspolaže.



Odmah nakom Brabusa (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je obradio nedavno redizajnirani Mercedes SL 500. Radi se o Carlssonu, čiji SL 500 sada nosi oznaku CK50 i raspolaže sa 5,5 litarskim V8 agregatom od 325kW/436KS i 600Nm obrtnog momenta. Dovoljno da CK50 od 0 do 100 km/h ubrza za samo 5,1 sekundu i da postigne maksimalnih 293 km/h (fabrički SL 500 inače ima 285kW/388KS i 530Nm, do stotke mu treba 5,4 sekunde i može do elektronski limitiranih 250 km/h). Kome to nije dovoljno, Carlsson priprema i snažniji model CK65 sa V12 agreagatom od preko 700 konja i 1100Nm. U paketu novog Carlssona CK50 su i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa spojlerom od karbon fibera, nova Carlsson maska hladnjaka, pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, doterani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika) i atraktivni aluminijumski točkovi karakterističnog Carlsson dizajna.