
Još jedna nova specijalna i limitirana edicija
Fordovog
Mustanga nije nikakvo iznenađenje, posebno ako se radi o modelu koji
stiže iz
američke kompanije Saleen. Zanimljiv je međutim motiv za pojavljivanje
ovog specijalnog
Mustanga, nazvanog American Flag Edition. U Saleenu su naime odlučili
da
posebnu seriju Mustanga (biće napravljeno samo 24 komada) posvete
pripadnicima
američkih oružanih snaga, odnosno muškarcima i ženama u vojnoj službi,
koji,
kako se kaže u Saleenovom saopštenju, "brane našu zemlju kod kuće i u
inostranstvu" i koji "predstavljaju ponos i snagu Amerike." Zbog
patriotskih razloga limitirana serija ovog Mustanga biće
dostupna
samo u tri boje, tačnije u bojama američke zastave; crvenoj, beloj i
plavoj (po
8 automobila u svakoj boji). Patriotski American Flag Edition se bazira na
Saleen Mustangu S281 supercharged, a pokreće ga 4,6 litarski V8 motor
sa kompresorom,
koji razvija 347kW/465KS pri 5800 o/min. i 575Nm obrtnog momenta pri 4000
o/min. (motor je uparen sa petostepenom manuelnom transmisijom). Sem
pojačanja snage
motora, Saleen je na Mustangu American Flag Edition doradio i ogibljenje,
kočioni
sistem, izduvni sistem, modifikovao prednji i zadnji kraj automobila,
dodao
20-inčne aluminijumske točkove sa Dunlop gumama i sistemom za praćenje
pritiska
u pneumaticima, kožna sportska sedišta (prošivena crvenim koncem),
kožni volan
i ručicu menjača, nove pedale, AM/FM/CD sound sistem, brzinomer
izgraviran na
200 milja na sat (322 km/h), nove patosnice i naravno pločicu sa
serijskim
brojem u kabini.

Standardnih 306KS i 400Nm obrtnog momenta u BMW-u 335i je većini vozača i više nego dovoljno, ali onoj manjini kojoj snage nikad dosta (ima nas takvih), američki tjuner Dinan će od 10. decembra ponuditi kit za povećanje snage njegovog 3,0 litarskog bi-turbo motora. Zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, Dinan je iz pomenutog agregata izvukao 384KS pri 5700 o/min. i 570Nm pri 4300 o/min. Naravno, za ovu uslugu Dinan traži i "skromnu naknadu", i to u iznosu od 1999 američkih dolara, a o istom trošku je skinuta i elektronska blokada, koja BMW-u 335i u fabričkoj varijanti ne dozvoljava više od 250 km/h.

Audijev SUV model Q7 dospeo je u ruke ljudi iz nemačke tjining kuće B&B Automobiltechnik, a rezultat vidite na slikama. B&B je za Q7 predvideo novi aero body kit koji, između ostalog, sadrži novi prednji i zadnji spojler, zadnji krovni spojler, ekskluzivne B&B aluminijumske točkove od 20, 22 i 23 inča (ovi poslednji imaju pneumatike dimenzija 315/25-23), a tu su i nova svetla pozadi. Što se motora tiče, B&B Automobiltechnik za 4,2 litarski V8 TDI dizelaš (serijski razvija 240kW/326KS i 760Nm) nudi dva nivoa povećanja njegove snage. Nivo 1 podrazumeva rast snage na 268kW/365KS i 850Nm obrtnog momenta, a Nivo 2 znači snagu od svih 290kW/395KS i maksimalni obrtni moment od 900Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 7 sekundi, a da maksimalna brzina bude veća od 240 km/h. B&B paket zaokružuje i sportsko ogibljenje (može da se spusti za dodatnih 50 mm), zaslužno za bolje vozne osobine.

Par dana posle nemačkog Steinmetza, i austrijski tjuner Koenigseder predstavlja svoje viđenje Opelovog roadstera, modela GT. Za razliku od Steinmetza, Koenigseder se pozabavio i motorom, pa tako 2,0 litarski turbo benzinac sada raspolaže sa tačno 300 konja (ili 221kW), umesto standardnih 194kW/264KS. Koenigsederov modifikovani GT odlikuje dinamičniji izgled, što je zasluga novog aerodinamičkog paketa, koji se sastoji od novog prednjeg spojlera i zadnjeg krila, a tu su i bočne šare u obliku plamenova i hromirani detalji. Promene na spoljašnjem izgledu zaokružuju aluminijumski točkovi od 20 inča sa Yokohama gumama, a novi detalj u unutrašnjosti su patosnice u crveno-crnoj boji sa natpisom GT´aime. Za dinamične vozne osobine brine se KW ogibljenje, a za sigurno zaustavljanje Brembo kočioni sistem (diskovi su prečnika 332 mm).

Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru preradio je i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača, pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme (Irmscher svoju Antaru naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu, koji je u toku). Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamičan izgled novog Opelovog SUV modela, a to je postignuto elementima poput modifikovanih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, Evo-Star-Design alu točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi (za bolji izgled i zvuk) i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportskiji i individualniji pečat, i to zahvaljujući, između ostalog, materijalima poput kože i alkantare, obilatoj upotrebi aluminijuma i multifunkcionalnom sportskom upravljaču. Što se motora tiče, u Irmscheru su pojačali 2,0 litarski CDTi dizelaš, koji sada raspolaže sa 175KS.

Iza ovog imena krije se detaljno modifikovani Porshe 911 u obradi nemačkog
tjunera 9ff, koji ovog sportistu izlaže na salonu tjuniranih vozila u Esenu
(traje do 9. 12. 2007.). 9ff GT9 ima centralno smešten 4,2 litarski redni
6-cilindrični motor sa dva turbo punjača, koji razvija najmanje 910 konja. Po procenama
ljudi iz ove kompanije, GT9 može da
postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se naravno potvrdi u praksi,
bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h).

Tjuner Giacuzzo je obogatio svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport RS sa 197KS (Giacuzzo ga naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu koji je u toku). Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor od karbona, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat i dalje razvija 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

Posle Carlssona i Brabusa, sada i nemačka tjunerska kuća Lorinser promoviše svoju obradu novog Mercedesa C klase u Estate (karavan) verziji. Premijera se naravno održava na salonu tjunera u nemačkom Esenu, koji traje do 9. decembra ove godine. Lorinser je za C klasu Estate predvideo nove prednje blatobrane sa velikim otvorima za vazduh, atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje, nove točkove (sa karakterističnim oblikom turbine) i pojačanja benzinskih i dizel motora. Radi se o benzincima C 200 Kompressor i C 350, a kod dizelaša snaga je povećana na modelima C 200 CDI, C 220 CDI i C 320 CDI. Tako je motor verzije C 200 Kompressor pojačan sa 135kW/184KS na 160kW/218KS, a obrtni moment sa 250 na 295Nm (snaga je povećana zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i ugradnji novog sportskog filtera za vazduh). Benzinac C 350 je pojačan na 224kW/305KS i 380Nm (standardni model ima 200kW/272KS). Kod dizelaša stvari stoje ovako : model C 200 CDI posle dorade u Lorinseru razvija 115kW/156KS i 360Nm (fabrički 100kW/136KS i 270Nm), model C 220 CDI je ojačan za 21KS, pa raspolaže sa 191KS i 480Nm, dok C 320 CDI sada razvija 261KS i 580Nm obrtnog momenta.

Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi novu "igračku", namenjenu svima onima sa istančanim ukusom i naravno dovoljno dubokim džepovima. To je BMW M5 Hurricane, a već i samo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je naime opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovog modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi. Pravi odgovor na Brabus CLS Rocket i Brabus Bullit (ovaj poslednji na bazi novog Mercedesa C klase).

Tjuning kompanija Hartge, poznati specijalista za doradu modela bavarskog BMW, od sada vlasnicima BMW-a 335i i 335d Coupe (model E92) i 335i Coupe-Cabrio (E93), nudi novi aerodinamički kit, koji sadrži elemente poput novih spojlera napred i pozadi, atraktivnijih pragova, novih "bubrega", spojlera na poklopcu prtljažnika i difuzora pozadi. Ovaj Hartgeov paket podrazumeva i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, a u kabini i novi dizajn brzinomera (izgraviran na 300 km/h).

Porsche je preko svoje oficijelne dilerske mreže ponudio novi aerodinamički body kit za model 911 Turbo Coupe (serija 997), koji raspolaže sa snagom od 353kW/480KS. Sportski paket, odnosno Aerokit (testiran naravno u vazdušnom tunelu) sadrži novi prednji spojler i potpuno novi poklopac motora sa velikim i fiksiranim zadnjim krilom. Ove elementi mogu da se naruče samo u paketu i ofarbani su u boju karoserije (u kojoj su sada i "suknjica" na zadnjem braniku i pragovi vozila). Za poboljšanu stabilnost i nešto dinamičniji vizuelni nastup 911-ice Turbo, ovaj nemački proizvođač traži 4500 evra (bez poreza).

Dobar način kako da Vaš novi Renault Clio 3 izdvojite iz mase (pa makar to bio i osnovni model sa samo 65KS), nudi tjuning firma Carzone Specials. Ovako naime može da izgleda Clio 3 ako se na njega nakalemi Carzone aero body kit nazvan Shogun. Pomenuti aerodinamički kit (i za verziju sa troja i za petora vrata) uključuje potpuno novi i agresivniji prednji branik, set atraktivnijih bočnih "suknjica" i robusniji zadnji branik sa integrisanim duplim završetkom novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Carzone za Clio 3 Shogun nudi i KW "variante 2" kit za spuštanje ogibljenja (i napred i pozadi za 60 mm), a čitav paket zaokružuju i 17-inčni "racer" točkovi sa Dunlop SP Sport 9000 gumama (dimenzija 205/40).

Opel je na salonu tjunera u Esenu (traje do 9. 12. 2007.) upravo i zvanično promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition. Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine (biće proizvedeno svega 835 komada). I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj, jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa6 stepeni.

Sem dorađenog Opela GT (o kome je nedavno već bilo reči), nemački Steinmetz na salonu tjunera u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) izlaže i svoju obradu Opel Astre H. Što se izgleda tiče, Steinmetz je za dinamičniji nastup Astre H predvideo atraktivan aerodinamički kit (i za hatchback i za karavan verziju), koji sadrži novi prednji spojler, ispupčenije pragove, modifikovan zadnji branik, zadnji krovni spojler, aerodinamičnije retrovizore i karakterističnu Steinmetz masku hladnjaka (u obliku pčelinjeg saća). Tu su i spušteno ogibljenje za 30 mm, novi sportski izduvni sistem sa duplim trapezoidnim završetkom visokog sjaja, detalj u vidu novog poklopca otvora za gorivo, atraktivni točkovi veličine od 16 do 19 inča i detalji od aluminijuma i nerđajućeg čelika u unutrašnjosti. Kod dorade motora, Steinmetz se koncentrisao samo na jedan dizel agregat, tačnije na 1,9 litarski CDTI, koji sada raspolaže sa 175KS i 380Nm obrtnog momenta, umesto serijskih 150 konja i 315Nm (maksimalna brzina je skočila na 210 km/h). Ovde i napomena da Steinmetz za svoj rad na motoru daje i dvogodišnju garanciju.

Bavarska tjuning kompanija Loder1899 na salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše dva zanimljivo doterana automobila : jedan ionako ekskluzivni Aston Martin V8 Vantage Volante i jedan velikoserijski model Ford Mondeo. Loder1899 je već ranije predstavio svoju obradu Aston Martina V8 Vantage u Coupe verziji, a salon u Esenu je idealna prilika da se javnosti pokaže i njihov V8 Vantage u Volante (kabriolet) varijanti. Kao i kod kupea, Loder1899 je za V8 Vantage Volante predvideo paket za poboljšanje aerodinamike i performansi ovog modela. To je postignuto novim aerodinamičkim dodacima od karbon fibera (prednji spojler, zadnji difuzor, poklopac motora) i pojačanjem V8 motora, koji sada razvija 425 konja (ranije 385KS). Sem aerodinamike i motora, Loder1899 je u ovaj Aston Martin ugradio i novi sportski izduvni sistem, nove aluminijumske točkove od 20 inča i za 35 mm spušteno ogibljenje.
Loder1899 Ford Mondeo
Drugi novitet ove kompanije za salon u Esenu jeste ovaj Ford Mondeo. Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik), Ford Mondeo u obradi Lodera1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno sportsko ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20 i dvobojna karoserija.