
Delta 4x4, nemački specijalista za modifikovanje SUV modela, već je obradio i novi Fordov SUV sa nama zanimljivim imenom - Kuga. Bavarski tjuner je za Kugu predvideo povećanje klirensa (rastojanje od tla), nove točkove od 18 do 22 inča i snažniji 2.0 TDCi dizel motor. Ovaj dizelaš, umesto standardnih 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, sada razvija 119kW/162KS i 380Nm obrtnog momenta. U paketu su i pragovi od nerđajućeg čelika i završeci izduvnog sistema od istog materijala. Delta 4x4 ovakvu Kugu inače naplaćuje 34.990 evra (u Nemačkoj).

PPI RS TT je bilo ime prve generacije Audija TT koji je prošao kroz ruke nemačkog tjunera PPI Automotive Design GmbH, a ovaj novi PPI PS TT je njegov naslednik, nastao na bazi aktuelnog Audija TT druge generacije. Za njegov agresivniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje je zaslužan pre svega novi aerodinamički paket (novi prednji spojler, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, zadnji spojler), a tu su i petokraki PPI Formula točkovi u crnoj boji, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport2, dimenzija 235/35 ZR19), ogibljenje spušteno za 30 mm i sportski kočioni sistem sa većim diskovima.
Što se motora tiče, 2,0 litarski agregat sada razvija 180kW/245KS pri 5100 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (između 1800 i 5000 o/min.). Dovoljno za ubrzanje do stotke u trajanju od 6,3 sekunde (0,3 sekunde bolje od fabričkog modela) i najveću brzinu od 250 km/h.
PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog TT, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, PPI kožu, karbon, alkantaru i posebne patosnice.

Američki Hennessey Performance Engineering je možda najpoznatiji po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, ali u njihovoj ponudi je i ovaj ekstremni Ford GT sa takođe 1000 konja i 1170Nm obrtnog momenta. Toliko je naime izvučeno iz twin-turbo 5,4 litarskog V8 agregata (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), pa Hennessey GT1000 Twin-Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2,6 sekunde, dok maksimalna brzina premašuje 240 milja na sat (386 km/h). Ovde i podatak da Hennessey GT1000 četvrt milje (402 metra) prelazi za 10,6 sekundi.

Iz nemačkog Brabusa stiže još jedna obrada već odavno legendarnog Mercedesa G klase. Novi Brabus G-K8 pokreće V8 motor zapremine 5439 kubika, koji zahvaljujući Brabusovom paketu za povećanje snage sada razvija 550KS i 780Nm obrtnog momenta. Sa ovolikom snagom ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kako bi i vizuelno naglasio snagu koja se krije pod haubom, Brabus G-K8 je sav u crnoj boji : karoserija, stakla, točkovi i unutrašnjost u crnoj koži. Cena za sada nije objavljena.

Najnoviji proizvod nemačke tjuning kompanije G-Power (ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a), jeste modifikovana kabriolet verzija BMW-a M6. Već i samo njegovo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je, kao i njegov rođak G-Power BMW-a M6 Hurricane Coupe, opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), koji posle dorade u G-Poweru oslobađa svih 467kW/635KS i 600Nm pri 7200 o/min. To je postignuto zahvaljujući ugradnji dva ASA T1-12 kompresora, što kao rezultat daje ubrzanje do stotke od 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 11,9 sekundi, a do 300 km/h 34,5 sekunde. Naravno, maksimalna brzina sada daleko premašuje elektronski limitiranih 250 km/h na fabričkom primerku, tačnije brzinomer se zaustavlja tek na 320 km/h. Uz motor bilo je neophodno izvršiti i prepravke na ogibljenju, kočnicama i aerodinamici vozila. Tako je M6 Hurricane Cabrio dobio redizajnirani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh i sa integrisanim spojlerom, nove pragove, difuzor od karbon fibera pozadi, G-Power Silverstone aluminijumske točkove od 21 inča (sa Dunlop gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, 295/25 ZR 21 pozadi), G-Power kočioni sistem sa diskovima od 380 x 34 mm i G-Power-ovo RS podešavajuće ogibljenje. Sve ovo ima i svoju cenu, koja u Nemačkoj iznosi 183.000 evra.

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental i Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovih automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljenja do 50 mm). Što se njihovog 6,0 litarskog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 552KS na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. RENNtech kit za povećanje snage motora košta 6400 američkih dolara (4060 evra), a digitalni modul za podešavanje visine staje 1395 dolara (885 evra).

Renault i indijska kompanija Mahindra su prošle godine u gradu Nasik, blizu Mumbaja u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacije Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (tamo se prodaje pod imenom Mahindra-Renault Logan).
U međuvremenu su Indijci proširili ponudu, pa su sada za kupce koji ipak žele nešto više od običnog prevoznog sredstva, ponudili i atraktivniji Logan Custom. Za njegov privlačniji izgled se brinu Bright Red, Sporty White, Leaf Green i Electric Blue boje karoserije (sa kontrastom u haubi, maski, B stubovima, prostoru oko prednjih svetala za maglu, točkovima i gornjih delova branika uvek u crnoj boji), zatim redizajnirani branici sa dodatnom zaštitom u njihovom donjem delu, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, kvake i retrovizori u boji karoserije, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika, kao i unutrašnjost u kojoj preovlađuje bež boja (plus volan sa kožom, posebne patosnice, MP3 sa USB-om).

Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže još jedan kit za povećanje snage rednog 6-cilindričnog motora u aktuelnom Porscheu 911. Tačnije, Avalanche 600 GT2 EVO paket je namenjen i Porscheu 911 Turbo (serijski model inače ima 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta) i Porscheu 911 GT2 (serijski primerak raspolaže sa 390kW/530KS i 680Nm). To u praksi znači da Avalanche 600 GT2 EVO sada razvija 442kW/600KS i 840Nm (zahvaljujući novom interkuleru, trkačkom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora), što je i više nego dovoljno da ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekunde (najveća brzina je preko 320 km/h). Pored motora, Gemballa je na Avalanche 600 GT2 EVO ugradio i obavezan aerodinamički paket (modifikovani branici, zadnji difizor, prednji spojler, pragovi, veliko zadnje krilo), atraktivne "Racing Black Edition" točkove od 20 inča, novu haubu, pomenuti trkački izduvni sistem, ojačani kočioni sistem (diskovi od 380 ili 405 mm napred, 350 ili 380 mm nazad), dorađeno ogibljenje (sa podešavanjem visine) i modifikovani interijer (između ostalog podrazumeva novi sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kožu, alkantaru i detalje od karbon fibera).

Još jedna tjuning kompanija je rešila da se pozabavi izgledom Audija A5. Ovoga puta radi se o nemačkoj firmi JMS Tuning, čiji sportski paket za A5 sadrži prednji spojler (po ceni od 269 evra), nove pragove (299 evra), donji deo zadnjeg branika u obliku difuzora (259 evra) i komplet atraktivnih OZ aluminijumskih felni od 20 inča sa gumama dimenzija 255/30 R20 (cena 5699 evra). Kao opcija se nudi i H&R kit za spuštanje ogibljenja (239 evra).

Poznati nemački tjuner Kerscher je nedavno predstavio svoj novi tjuning kit za aktuelnu, petu generaciju Volkswagenovog Golfa. Ukratko, novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa tri velika otvora za vazduh, prednjeg spojlera od karbon fibera, "obrva" na prednjim svetlima, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika u stilu Audija R8, novog seta aluminijumskih točkova, kao i potpuno novog sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka od nerđajućeg čelika.

Kome nije dovoljan serijski Mini Cooper S Clubman sa 128kW/175KS, ni Clubman sa John Cooper Works paketom sa 155kW/211KS, za pomoć može da se obrati AC Schnitzeru. Ova nemačka kompanija je naime kupcima ponudila svoj tjuning paket, uz čiju pomoć snaga 1,6 litarskog Minijevog motora raste sa standardnih 175KS i 240Nm na 166kW/226KS i 285Nm obrtnog momenta. AC Schnitzer je poradio i na izgledu pa su tako u paketu i novi prednji spojler, BiColor aluminijumski točkovi od 17 ili 18 inča, podešavajuće sportsko ogibljenje, sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i modifikovani interijer (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Sem ovog benzinca, AC Schnitzer svim zainteresovanim mušterijama nudi i povećanje snage Minijevog dizel agregata, koji umesto fabričkih 110 konja, sada razvija 136KS.

Posle američkog Galpina (o tome više OVDE), sada je i Arden, nemački specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, pokazao svoju verziju najnovijeg Jaguara XF.
Arden Jaguar XF AJ 21 je tako dobio novi sportski aerodinamički paket (agresivno dizajnirani prednji branik, pragovi sa otvorom za vazduh, retrovizori, zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika), veliki saćasti gril od nerđajućeg čelika, Arden Sportline točkove od 21 inča, LED dnevna svetla, Arden sportsko ogibljenje i elegantniji interijer.
Pod haubom se nalazi kompresorski V8 motor, sa zapreminom povećanom sa standardnih 4,2 na 4,5 litra, dok je snaga narasla sa 420 na 500 konja.

Posle nedavne promocije Hamannovog Fiata 500 Sportivo (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je bacio oko na aktuelni evropski auto godine. Ovoga puta radi se o kompaniji Novitec (poznatoj i po vrhunskim preradama Ferrarija i Alfa Romea), čiji Fiat 500 je dobio nove aluminijumske točkove od 16 ili 17 inča (sa gumama dimenzija do 215/35 R 17), modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i dodatnim otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa jednim ili dva završetka), doterano ogibljenje (kupac može birati ili nove sportske opruge sa serijskim amortizerima ili podešavajuće ogibljenje koje spušta auto od 30 do 80 mm), dok su motori posebna priča. Tako je poznati 1.3 JTD turbo-dizel pojačan sa fabričkih 51.5kW/70KS na 61kW/83KS (čime je i ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 11,9 sekundi, a maksimalna brzina podignuta na 165 km/h), dok 1.4 16v benzinac sada raspolaže sa 96.4kW/131KS i 172Nm obrtnog momenta. Dovoljno za sprint do stotke u trajanju od samo 8,8 sekunde i najveću brzinu od 198 km/h.

Nova američka tjuning kompanija SMS Limited (vlasnik Steve Saleen) priprema dve ograničene edicije novog Dodge Challengera R/T, nazvane SMS 570TM i SMS 570XTM. Radi se o automobilima koje pokreće kompresorski 5,7 litarski V8 Hemi motor sa 500KS (model SMS 570TM) odnosno 700KS (model SMS 570XTM), a pojaviće se u prodaji u poslednjem kvartalu ove godine (kada se očekuju i zvanične fotografije, cene i podatak koliko ovih automobila će u stvari biti proizvedeno). Sem pojačanim motorom, SMS 570TM i SMS 570XTM Challengeri se odlikuju i doteranim ogibljenjem, pojačanim kočnicama, poboljšanom aerodinamikom, novim točkovima i gumama, posebnim oznakama, kao i modifikovanim interijerom.

Posle Audija A3 Cabriolet, još jedan novi Audijev model je prošao kroz ruke perfekcionista iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja. To je Audi A4 Avant koji je pomoću novog H&R seta opruga spušten za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno je upravljanje, a dobijen je i nešto dinamičniji izgled.