
Nova Jaguarova limuzina XF prošla je kozmetički tretman u kalifornijskoj firmi Galpin (najvećem dileru britanske marke u SAD-u), ali je rezultat njihovog rada prilično diskutabilan. Kako bilo, njihov kit za "ulepšavanje" podrazumeva dvobojnu karoseriju, velike Forgiato točkove od 22 inča, zatamnjena stakla i zadnja svetla, kao i dvobojnu kožnu unutrašnjost.

I Dodgeov Nitro je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar" i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom Nitrou daju atraktivniji i individualniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.

Posle modela CLR X530 sa benzinskim V8 motorom (na bazi BMW-a X5 4.8i), tjuning kuća Lumma Design je sada paletu tog modela proširila i sa dve dizel verzije, napravljene na osnovi BMW-a X5 3.0d i X5 3.0sd. I ovaj CLR X530 karakteriše agresivan aerodinamički kit (modifikovan prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu i velikim otvorima za vazduh, široki pragovi, revidirani zadnji branik sa četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, proširenja blatobrana, nova hauba motora od karbon fibera, kao i nova kućišta retrovizora i "trepavice" na prednjim svetlima), ogibljenje spušteno za 40 mm, točkovi veličine 22 inča, doterana unutrašnjost (koža, Lumma sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu i brzinomer koji pokazuje brzinu do 330 km/h) i naravno pojačani motori 3.0d i 3.0sd. Prvi je pojačan na 275KS i 600 Nm obrtnog momenta, a drugi na 330KS i 660 Nm (snaga je povećana revidiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora, novim sportskim filterom za vazduh i sportskim izduvnim sistemom).

Peugeot je kupcima Peugeota 207 Van koji žele nešto više od običnog gradskog transportera za svaki dan, ponudio poseban fabrički Sports paket za atraktivniji izgled ovog automobila. Sports paket u ovom slučaju podrazumeva SP Body Kit (modifikovani branici, zadnji krovni spojler, saćasti gril), svetla za maglu, RC Stripe Kit (znak lava na bokovima i crvena traka koja se proteže od prednje haube, preko krova i zadnjih vrata do zadnjeg branika), sportski izduvni sistem sa duplim završetkom, aluminijumske točkove od 17 inča, sportski vrh ručice menjača i ručne kočnice, Bluetooth Kit, kao iPod Kit. Sve ostalo je isto kao i na običnom 207 Van, koji se od standardnog, putničkog modela 207 razlikuje po izostanku zadnjih bočnih stakala i zadnjih sedišta. Zbog toga ova komercijalna Van verzija sa 207-icom hatchback deli iste dimenzije (dužina 4030 mm, širina 1920 mm, visina 1470 mm i međuosovinsko rastojanje 2540 mm), dok je korisna zapremina 1,1 kubnih metara, a nosivost iznosi 450 kg.

Nemačka kompanija LSD DOORS je atraktivna krilna vrata, koja se otvaraju u vis u Lamborghini stilu, sada ponudila i vlasnicima modela BMW serije 3 u limuzinskoj verziji (model E90) i novog retro Fiata 500. Uz relativno malo ulaganje (za Fiat 500 ova vrata koštaju 1399 evra), pomenuti automobili i te kako dobijaju na ekskluzivnosti i privlačnosti. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TÜV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti, odnosno ova vrata su bezbedna kao i vrata na običnim, standardnim modelima serije 3 i Fiata 500 (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Ova dva modela naravno nisu jedina na koje LSD ugrađuje svoja krilna vrata, a njihovu aktuelnu ponudu možete pogledati na zvaničnom sajtu : www.lsd-doors.de

Prošle godine je Novitec Rosso obradio Ferrari F430 i iz njegovog V8 motora (zapremine 4,3 litra) ugradnjom dva Rotrex kompresora i reprogramiranom elektronikom motora izvukao 482kW/656KS pri 8200 o/min. i 662Nm obrtnog momenta (serijski model inače ima 360kW/490KS i 465Nm); međutim ljudima iz ove kompanije je i to očigledno bilo malo, pa je sada predstavljena i verzija sa svih 707KS. Konkretnije, Novitecov Ferrari F430 Race razvija 520kW/707KS pri 8350 o/min. i 712 Nm obrtnog momenta pri 6300 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,5 sekundi, do 300 km/h stiže za 29,9 sekundi, dok je najveća brzina 348 km/h (serijski model može do 315 km/h, a do stotke mu trebaju četiri sekunde). Tolika snaga je dobijena, između ostalog, zahvaljujući ugradnji dva kompresora, većih interkulera, sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora. Osim pojačanog motora, Novitec Rosso Ferrari F430 Race je dobio sportski aero body paket (prednji spojler, pragovi, difuzor pozadi), zatim nove Brembo kočnice (sa 6-klipnim kleštima i diskovima od 380 mm), nove točkove od 19 inča napred i 20 inča pozadi (sa Pireli gumama dimenzija 235/30 ZR 19 napred i 325/25 ZR 20 pozadi), spušteno ogibljenje za 35 mm, doteranu unutrašnjost (Novitec Rosso Supersport sedišta, sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, koža, karbon), kao i zanimljivu kombinaciju bele boje karoserije i crnih ukrasnih traka, koje se protežu preko automobila i lepo se uklapaju sa crnom bojom točkova i zatamnjenim zadnjim svetlima.

Mansory, specijalista za obradu supersportskih automobila i luksuznih limuzina, na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi predstavlja čak tri noviteta iz svoje ponude. To su Renovatio (na bazi Mercedes SLR McLarena), Stallone (osnova je Ferrari 599 GTB Fiorano) i Bel Air, koji predstavlja viziju ove kompanije kako treba da izgleda Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe. Renovatio je dakle SLR namenjen individualcima, koji teže perfekciji i koji naravno imaju višak para da svoje želje pretvore u stvarnost. Za takve je Mansory pripremio poseban SLR, čije su glavne karakteristike novi aerodinamički paket, pojačani kompresorski V8 motor, Mansory izduvni sistem i modifikovana unutrašnjost. To konkretno znači nove komponente napravljene od karbona kako bi se uštedelo na težini (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku), V8 motor pojačan sa standardnih 626 na 700KS i 880 Nm obrtnog momenta (najveća brzina je porasla na 340 km/h, a ubrzanje do stotke je smanjeno za dva deseta dela sekunde), atraktivnije točkove, kao i interijer u koži, karbonu i aluminijumu.
Mansory Stallone
Iako će mnogi (s punim pravom) reći da Ferrariju 599 GTB nisu potrebne nikakve naknadne modifikacije, Mansory se ipak odlučio na takav korak. Kao i za SLR, Mansory je za Stallone pripremio čitavu paletu delova od karbon fibera čime je prilično izmenjen izgled fabričkog modela (novi su, između ostalog, prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor). Naravno, Mansory se nije zaustavio samo na dizajnu eksterijera, već je doradio i Ferrarijev 6,0 litarski V12 agregat. Snaga je sa serijskih 620 porasla na 720KS (obrtni moment je veći za 92 Nm), što za rezultat daje maksimalnu brzinu, koja sada iznosi 340 km/h, dok je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno na 3,7 sekunde (0,2 sekunde bolje nego fabrički model). Paket promena zaokružuju novi aluminijumski točkovi od 20 inča napred, a pozadi od 21 inča.
Mansory Bel Air
I na kraju, Mansory Bel Air, odnosno Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe u režiji ove kompanije. Novost su modifikovani prednji i zadnji branik (pozadi sa integrisanim izduvnim cevima i difuzorom), moćniji pragovi, aluminijumski točkovi veličine 22 inča (gume su Dunlop SP Sport Maxx 305/40), nove Brembo kočnice odgovorne za kraći zaustavni put (sa diskovima od 412 mm napred, a 380 mm nazad) i još luksuznija unutrašnjost (kombinacija kože, karbona, aluminijuma i pravog drveta).

U nemačkoj kompaniji Alpina su rešili da se poigraju sa modelom D3 Bi-turbo, pa su u njega ugradili četvorocilindrični 2,0 litarski bi-turbo dizel motor iz BMW-a 123d, samo što sada umesto standardnih 204KS i 400 Nm, ovde razvija 214KS i 450 Nm obrtnog momenta (specifična snaga iznosi 107 konja po litri zapremine). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 244 km/h. Zbog veće težine Alpina D3 Bi-turbo ima nešto veću potrošnju od donatora BMW-a 123d, tačnije, po podacima Alpine ona iznosi 5,9 litara na 100 km i emituje 156 grama CO2 po kilometru (BMW 123d troši 5,2 litre). Kao i svaki BMW Alpina, i D3 Bi-turbo ima Alpinin aero body kit, sportsko ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i karakteristične Alpinine aluminijumske točkove.

Tjuning kuća Startech iskoristiće salon automobila u Ženevi da javnosti prikaže svoj novi "ekskluzivni i inovativni" stajling program za nedavno blago obnovljeni Chrysler 300C sedan i wagon. Promene na spoljašnjosti obuhvataju novi prednji spojler sa dnevnim svetlima, pragove, poseban Startech hromirani gril, LED ulazna svetla (aktiviraju se prilikom otvaranja vrata) integrisani zadnji krovni spojler kod sedana, nove izduvne cevi Startecovog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i nove petokrake startech Monostar IV točkove od 20 ili 22 inča (ovi od 22 inča imaju gume dimenzija 265/30 ZR 22). U paketu su još spušteno ogibljenje (za 40 mm), doterani interijer (Mastik koža, drvo, sportski volan, aluminijumske pedale i ručica menjača) i naravno SD6 tuning kit za povećanje snage 3,0 litarskog V6 CRD common-rail turbo-dizel motora. U praksi to znači povećanje sa 160kW/218KS na 193kW/262KS pri 4000 o/min. i 580 Nm umesto standardnih 510 Nm (u rasponu od 1600 do 2800 o/min.). Maksimalna brzina sada iznosi 238 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,2 sekunde (ovo su vrednosti za sedan verziju, dok wagon postiže 232 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi).
.jpg)
Osim SLR McLaren Roadstera i Smarta Ultimate 112 (o tome OVDE), nemački Brabus će na salonu u Ženevi predstaviti i svoju ekstremnu obradu na bazi nove Mercedesove C klase, koja sa pravom nosi ime Bullit (metak). Doduše, ovaj model su već mogli da vide posetioci salona u Frankfurtu u septembru prošle godine, ali je Brabus rešio da ponovo skrene pažnju javnosti na ovaj fantastičan automobil, i to novom "Stealth" bojom, čime u potpunosti opravdava novo ime Brabus Bullit Black Arrow. Ipak, bez obzira na boju, poenta svega je 6,3 litarski V12 biturbo motor (preuzet sa Brabusovog modela SV12 S Biturbo), koji razvija svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i raspolaže kamionskim obrtnim momentom od 1320Nm pri 2100 o/min. (mada je ta vrednost ipak elektronski ograničena na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume). Snaga se inače preko modifikovanog 5-stepenog automatskog prenosi na zadnje točkove. Brojke koje slede zaslužuju poštovanje, a odnose se na ubrzanja i maksimalnu brzinu. Dakle : od 0 do 100 km/h Brabus Bullit (težak 1850 kg) potroši 3,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,49 sekundi, a do 300 km/h mu treba jedva 24,5 sekunde !! Maksimalna brzina ? Tačno 360 km/h. Naravno, paket promena obuhvata i novi aero body kit (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, novi pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, aluminijumska hauba sa dodatnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana za 60 mm, nova maska hladnjaka), dorađeno ogibljenje (podešava se po visini), novi kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, 360 mm nazad) i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Završni detalj na atraktivnoj spoljašnjosti zaokružuju Brabusovi Monoblock S točkovi od 19 inča (9.5Jx19) sa Yokohama ili Pirelli gumama (265/30 ZR 19 napred, 285/30 ZR 19 nazad). Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači potpuno kožni interijer, posebna Bullit sedišta, ergonomski oblikovan upravljač...

Nemačka tjuning kuća Brabus iskoristiće salon automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta) kako bi publici (i potencijalnim kupcima naravno) predstavila još sportskiji i još ekskluzivniji Mercedes SLR McLaren Roadster. Ali ne samo njega, već i Smart Ultimate 112, budući da Brabus ova svoja dva ekskluzivna kabrioleta prodaje u paketu, i to po ceni od 699.000 evra. Oba modela karakteriše snežno bela boja karoserije i crvena kožna unutrašnjost (i crna alkantara), dok je sve ostalo naravno totalno različito. Brabus SLR McLaren Roadster se odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu), 20-inčnim točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad) i pojačanim 5,5 litarskim V8 kompresorskim motorom. Motor je dobio dodatnih 18kW/24KS, pa sada raspolaže sa 478kW/650KS pri 6500 o/min., što je dovoljno da ovaj sportski dvosed ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i postigne najveću brzinu od 337 km/h.
Brabus Ultimate 112 (kao što već nagoveštava i samo njegovo ime) ima motor od 112KS, a napravljen je na bazi Smarta ForTwo Cabrio. Prema saopštenju nemačkog tjunera, Ultimate 112 predstavlja pravi "gradski sportski auto", koji na najbolji način "objedinjuje ekstravagantnu opremu, sportske performanse i agilno upravljanje". Dok spoljašnjost privlači pažnju pomenutom snežno belom bojom, unutrašnjost se ističe crvenom kožom i alkantarom, pedalama od nerđajućeg čelika i ručicom ručne kočnice od aluminijuma. Spoljašnjost je dobila mišićav aero body paket (prednji spojler, prošireni blatobrani, novi pragovi, dodatna prednja svetla), kao i nezaobilazni detalj u vidu Brabusovog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Sasvim u skladu sa jedinstvenim karakterom ovog Smarta su i njegovi točkovi i gume, neuobičajenih dimenzija za automobil ove veličine. Radi se o Brabusovim 18-inčnim točkovima u beloj boji, sa gumama dimenzija 205/35 R 18 napred i 235/30 R 18 pozadi. Što se motora tiče, trocilindrični turbo agregat razvija 82,4kW/112KS pri 5600 o/min. i 150Nm obrtnog momenta u rasponu od 2800 do 4200 o/min. Ubrzanja izgledaju ovako : do 60 km/h Ultimate 112 stiže za 3,9 sekunde, do 100 km/h za 9,5 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 170 km/h.

Posle one vesti o najskupljoj registarskoj tablici na svetu (o tome više OVDE), iz Abu Dabija stiže još jedna zanimljivost. Naime, ovo je jedini Mercedes G55 na svetu u koji je ugrađen 5,5 litarski kompresorski V8 motor iz Mercedes SLR McLarena i koji ovde razvija svih 720KS i 1100Nm. Dovoljno da ovaj G55 ubrza od 0 do 100 km/h za samo 4,2 sekunde...
.jpg)
Nemački tjuner DeSwart se setio da spoji dva najpoznatija rumunska brenda; grofa Drakulu i Daciju Logan i tako je nastao Logan Dracula Edition. Cela karoserija ovog Logana je oslikana motivima iz legendi o grofu Drakuli, dok je interijer (u kombinaciji crne i crvene boje) bogatiji za nova sportska sedišta, trokraki sportski volan, DVD, audio sistem...i prtljažnik uređen kao Drakulin kovčeg, a tu je i mini sauna! Na kraju se i cena od 45.000 evra ne čini toliko visokom.

Seat je lansirao novu limitiranu ediciju svog modela Leon Cupra, koga karakteriše atraktivni K1 aero body kit, pa ovaj Leon liči na Seat Sport BTCC trkački auto. Novi K1 kit podrazumeva redizajnirani prednji i zadnji branik, izražajnije pragove, veliki zadnji krovni spojler i centralno smešteni hromirani završetak izduvnog sistema. Tu su i opcioni Orion aluminijumski točkovi od 18 inča (u beloj ili crnoj boji) i paleta atraktivnih boja za karoseriju : Inferi Black, Emocion Red, Luna Grey i Candy White. Promena na motoru nema, pa Leon Cupra K1 i dalje pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 240KS (ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,7 sekundi, najveća brzina 246 km/h), dok cena u Velikoj Britaniji iznosi 20.495 funti.

Nemačka tjuning kuća GeigerCars ponovo je obradila Corvettu Z06, čiji je motor ovom prilikom pojačan na svih 389kW/542KS (zasluga za to, između ostalog, pripada reprogramiranoj elektronici motora, novom sportskom filteru za vazduh i modifikovanom izduvnom sistemu). Nova Geiger Corvette Z06 Black Edition tako sada ima maksimalnu brzinu povećanu na 327 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je smanjeno na 3,7 sekundi. Sem motorom, GeigerCars se pozabavio i izgledom, što u praksi znači drugačije oblikovani zadnji deo (u stilu Ferrarijevih modela 599 GTB Fiorano i F430), koji je dobio novi branik sa integrisanim difuzorom, LED zadnja svetla i hromirane izduvne cevi, kao i prednji spojler i nove točkove od 19 inča. U paketu su i pojačani kočioni sistem, novi set-up ogibljenja sa novim oprugama i doterani interijer.