Nemački SpeedART je posle obrade Porschea 911 Turbo u Coupe varijanti, sada poradio i na njegovoj otvorenoj verziji. SpeedART-ov 911 Turbo Cabrio raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje nov prednji spojler, pragove, zadnji difuzor, zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera), sportskim ogibljenjem i pojačanim kočnicama (sa crvenim klještima), petokrakim 20-inčnim aluminijumskim točkovima (RSC II Elegance Black Edition), novim sportskim upravljačem i sportskim sedištima, paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS, ovaj 911 Turbo sada ima 630 konja i 840Nm obrtnog momenta), kao i novim sportskim izduvnim sistemom.
Jedan od noviteta predstojećeg SEMA salona tjunera u Las Vegasu, koji počinje 30. oktobra, biće i ova modifikovana Hyundai Elantra Touring Beach Cruiser Concept iz kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz. Naravno, ovde se radi o američkoj Elantri Touring, koju mi u Evropi znamo kao Hyundai i30 CrossWagon. Prvo što upada u oči je naravno agresivniji i sportskiji izgled spoljašnjosti, za šta je zaslužna pre svega dvobojna karoserija (kombinacija ljubičaste i narandžaste boje nazvane "Amazing Grape" i "Tango Orange"), mada pažnju privlače i novi atraktivni aluminijumski točkovi veličine 20 inča (Konig Rolf Blix 3) sa Dunlop Sport Maxx gumamama, niža silueta automobila i dvodelni hromirani gril hladnjaka. Tu su i veliki panoramski sunčani krov, zatamnjena stakla i novi sportski izduvni sistem sa dva završetka. I u unutrašnjosti se provlači ljubičasto-narandžasta boja u kombinaciji sa dve nijanske braon boje kožnih sedišta. Podrazumeva se da Elantra Touring Beach Cruiser Concept ima najmoderniju audio i video opremu, poput četiri video ekrana u naslonima za glavu, osam zvučnika, pet pojačala i osam Infinity "subvufera".
Posle Audija A5 i S5, još jedan novi model ove fabrike prošao je kroz ruke perfekcionista iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja. To je Audi A4, koji je pomoću novog H&R seta opruga spušten za 35 mm, dok je A4 S-Line približen zemlji za 25 mm. Uz aluminijumske TRAK+ distancijale (70% lakši od standardnih čeličnih) i opcione H&R sportske stabilizatore, ovaj Audi A4 ima spušteno težište i širi trag točkova, čime se još više poboljšane njegove vozne osobine. Uz sve to, novi aluminijumski točkovi veličine 18 ili 19 inča samo kompletiraju sportskiji i dinamičniji izgled ove "četvorke".
Veoma brzo posle promocije novog Mitsubishija EVO X za japansko tržište, tjuning kuća HKS je objavila ovu tzv. teaser sliku svoje dorade ovog sportskog sedana, koga u serijskoj verziji pokreće 2,0 litarski turbo motor. Japanski tjuner se kod obrađivanja modela EVO X fokusirao pre svega na povećanje snage njegovog motora, kao i poboljšanje voznih osobina (dorađeno i spušteno ogibljenje, novi aluminijumski točkovi i gume) ali američki i engleski sajtovi (odakle potiču ove informacije) nažalost ne preciziraju za koliko je podignuta snaga pomenutog turbo agregata. Ova tjuning kuća se takođe pozabavila i novom generacijom Mazdinog modela Demio, kako se u Japanu zove Mazda2. HKS je za Mazdu2 pripremio širok izbor različitih dodataka, što znači novi body kit, nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova, dorađeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem (sa dva centralno postavljena završetka), kao i Recaro sedišta ("kadice"). HKS takođe radi i na povećanju snage motora ove male Mazde, a detalji o tome će biti saopšteni nešto kasnije.
Iz nemačke tjuning kuće Kelleners Sport posle obrade limuzinske i
karavan
verzije BMW-a serije 3 (modeli E90 i E91), sada stiže i modifikovana
serija 3 u
Coupe varijanti (model E92). Budući da vlasnik kompanije (Ralf
Kelleners) ima
dugogodišnje trkačko iskustvo, ono je i upotrebljeno u razvoju ovog
BMW-a,
naročito u optimizaciji novih aerodinamičkih elemenata na karoseriji i
doteranom vešanju (potonje može da bude niže do maksimalno 45 mm). Ti
elementi su, osim za poboljšanje aerodinamike i voznih osobina,
zaslužni za
moćniji i sportskiji izgled ove "Trojke", a obuhvataju novi prednji
spojler, atraktivnije pragove, kao i spojler na poklopcu prtljažnika.
Bez novih
felni ne ide, pa je Kelleners Sport za ovu "Trojku" ponudio i
atraktivne
točkove od 19 inča, nazvane Vegas 2, a tu su i proširen trag točkova,
pojačane
kočnice (diskovi 355 x 33 mm) i novi sportski izduvni sistem (u ponudi
ili dva završetka prečnika po 100 mm ili četiri završetka sa po 76 mm).
Poznati 3,0 litarski
bi-turbo agregat sa 6 cilindara ovde umesto standardnih 306KS razvija
360KS i
480Nm obrtnog momenta, dok je maksimalna brzina umesto elektronski
ograničenih
250 km/h na serijskom modelu, kod ove "Trojke" porasla na 275 km/h
(pojačanje snage motora Kelleners Sport inače naplaćuje 2700 evra). Ni
unutrašnjost nije ostavljena po strani, tačnije doterana je novim
elementima od
aluminijuma i karbona. Ovde i napomena da Kelleners Sport nudi i kit za
povećanje snage motora novog BMW-a M3, zahvaljujući kome M3 umesto
fabričkih
420KS i 400Nm razvija 460KS i 425Nm.
Samo par dana posle zvanične promocije druge generacije Hondinog mališana Fit (u Evropi Jazz), Hondin kućni tujner Mugen (na japanskom "neograničeno") predstavio je svoju varijantu ovog modela. U stvari, Mugen nudi dve varijante, odnosno dva aero body paketa namenjena Fitu, i to agresivno stilizovani RS Aero Kit (prva slika) i nešto uzdržaniji L/G Aero Kit (druga slika). Oba paketa podrazumevaju modifikovani prednji i zadnji branik, bočne "suknjice", zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi. Kupcima je na raspolaganju i širok spektar različitih dodataka poput aluminijumskih točkova, sportskog ogibljenja, aluminijumskih pedala, svetala za maglu, sportskog izduvnog sistema, filtera za vazduh visokog protoka...
Japanska tjuning kuća Wald International, koja je u osnovi specijalizovana za doterivanje prestižnih evropskih brendova (BMW, Mercedes, Bentley), sada i vlasnicima domaćeg Lexusa IS250 / 350 nudi tzv. Executive Line paket za poboljšanje vizuelnog utiska ovog modela. Novi aerodinamički paket podrazumeva novi prednji spojler, drugačije bočne "suknjice", modifikovani zadnji branik, spojler na poklopcu prtljažnika, originalne Waldove tzv. Portofino točkove od 19 inča i potpuno crnu masku hladnjaka. Unutrašnjost je oplemenjena Waldovim sportskim upravljačem, kožom, elementima od karbon fibera i originalnim Waldovim patosnicama.
Posle tjuning kuća Heico i Evolve, sada i MR Sweden Motorsport predstavlja svoje viđenje najmanjeg Volvoa C30, i to u dizel verziji. Serijski 2,4 litarski petocilindrični D5 turbo-dizel agregat u ovom Volvou razvija 136kW/185KS. Zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom filteru za vazduh, MR Sweden Motorsport je iz ove mašine izvukao dodatnih 29kW/40KS, pa sada snaga iznosi 165kW/225KS pri 4100 o/min. i 432Nm pri 2400 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h, koje traje 7,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 225 km/h. Sem motora, MR Sweden Motorsport se potrudio da se njihov C30 i vizuelno razlikuje od fabričkog modela. Aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, istaknutije pragove, zadnji krovni spojler i petokrake ASA aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama od 235 mm. Šlag na tortu je i podešavajuće ogibljenje, kojim se auto može približiti asfaltu maksimalno do 60 mm.
Specijalista za doradu ogibljenja, kompanija H&R, ponudila je novi set
sportskih opruga za Audijev R8, čime se prednji kraj ovog automobila sa
centralno smeštenim motorom od 420 konja približio asfaltu za dodatnih 15 mm, a
zadnji za 30 mm. Prema saopštenju ove kompanije, za razliku od standardnog modela,
njihov Audi R8 sa novim komponentama ogibljenja, nižim težištem i
boljim voznim osobinama, uspeo je da savlada trkačku stazu Nirburgring za
manje od osam minuta. H&R, osim za Audi R8, svoje opruge i distancijere nudi
i za čitav niz novih modela različitih brendova. Tako je BMW M3 Coupe dobio
novi set opruga, koje su odgovorne za nižu siluetu ovog modela za 15 do 25 mm,
a tu su i TRAK + distancijeri, uz čiju pomoć je M3 dobio širi trag točkova za
6, 10, 20, 24 ili 30 mm. Rezultat je niže težište automobila i bolje vozne
osobine. To važi i za sledeće automobile za koje H&R od nedavno takođe nudi
svoje komponente za doradu ogibljenja : nova Mazda2 (ogibljenje spušteno za 40
mm), Fiat Linea (za 30 mm), nova Subaru Impreza (za 35 mm), Kia Cee´d Sporty Wagon
(za 30 mm napred, a pozadi 35 mm) i Peugeot 308 (za 35 mm), dok je Peugeot 4007
približen zemlji za 40 mm, a dobio je i TRAK + distancijere, čime je proširen
trag točkova za 40 do 60 mm.
Renault Sport Technologies je ponudio tri sportska paketa za adaptaciju
običnog Logana 1,6 u trkačko vozilo (za trkačku stazu, asfaltni reli i reli sa
zemljanom podlogom - Grupa N), ali naravno sa niskom nabavnom cenom i istim
takvim operativnim troškovima, kako bi Logan Cup bio dostupan što širem krugu
takmičara. U osnovi, Renault Sport Technologies je napravio Logan Cup po istoj
formuli kao i sportske verzije Renault Clia i Meganea, ali naravno u znatno skromnijem
obimu kako bi se postigla pomenuta niska nabavna cena i što je moguće
minimalniji troškovi održavanja (zato su i 1,6 litarski motor sa 64kW/90KS i
128Nm obrtnog momenta, menjač i kočnice potpuno isti kao i na serijskom Loganu).
A cene izgledaju ovako : kit za trkačku stazu košta 3960, za asfaltni reli
3990, a kit za "off-road" reli staje 4990 evra (sva tri paketa će
biti dostupna preko Renaultove i Dacijine dilerske mreže). Logan Cup se naravno
oprema svom pripadajućom opremom poput zaštitnog kaveza, Bilstein amortizera,
novog sedišta i volana, aluminijumskog odmorišta za nogu, kao i velikog krila
na poklopcu prtljažnika.
Iako će se mnogi složiti da Ferrariju F430 uopšte nisu potrebne nikakve
dodatne modifikacije izgleda, japanska tjuning firma T2-G Project je ipak svim
zainteresovanim vlasnicima ovog Ferrarija ponudila jedinstveni aero body kit.
Ipak, treba priznati da ovaj paket ne odudara od stila originalnog F430 i da je
sve urađeno sa merom i stilom, pa je T2-G Project Ferrari F430 i nešto
agresivnijeg i privlačnijeg izgleda od standardnog modela. Aero body kit se
sastoji od modifikovanog prednjeg branika (umesto fabričkog sa dva velika
otvora za vazduh), novih bočnih "suknjica" i revidiranih otvora za
vazduh odmah iza vrata, kao i novog zadnjeg branika sa difuzorom od karbon
fibera. T2-G Project ovaj paket u Japanu naplaćuje 850.000 jena ili nešto preko
5100 evra.
Osim obrađenog Hummera H3 GT, nemački tjuner GeigerCars ovih dana
predstavlja i pojačanu varijantu žive legende – Forda GT. Geigerov Ford GT
pokreće moćni kompresorski 5,4 litarski V8 agregat sa čak 523kW/701KS (129,8 KS
po litri zapremine) i 837Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje
ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekundi i vreme od 10,9 sekundi potrebno
za prelazak četvrt milje (402 metra). Ipak, u Geigeru su odlučili da malo
zauzdaju vlasnike ovog crnog čudovišta, pa je maksimalna brzina elektronski
limitirana na "samo" 340 km/h. Sem pojačanog motora, bavarski
specijalista za obradu američkih automobila je na ovaj Ford GT ugradio i ojačani
kočioni sistem, specijalno razvijeno podešavajuće ogibljenje (može da se spusti
do 60 mm), kao i novi sportski izduvni sistem sa dva završetka od po 110 mm
(budući da je uklonjen zadnji branik, te "cevke" zaista izgledaju
impresivno). Završni detalj su i novi Geigerovi aluminijumski petokraki točkovi
veličine 20 inča napred (9Jx20), odnosno 21 inča pozadi (11x21). Pneumatici su
dimenzija 245/35 R20 napred i 325/30 R21 nazad.
Nemački tjuner
Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM (možda najpoznatiji po Audiju TT
Bimoto sa
dva motora i 1000KS), juče je objavio prve slike i par detalja o svom
novom
projektu, Audiju S5 K500. Iako se u MTM-u nisu pretrgli od informacija,
ipak je poznato da je Audijev S5 dobio MTM-ov najnoviji kit (čitaj
kompresor) za povećanje
snage 4,2 litarskog V8 motora, koji sada umesto standardnih
260kW/354KS,
razvija okruglo 500 konja ili 368kW. To je dovoljno za ubrzanje do 100
km/h za manje od pet sekundi i maksimalnu brzinu od preko 300 km/h. MTM
je takođe ugradio i pojačani
kočioni
sistem sa
diskovima od 380 mm, dorađeno ogibljenje, novi
sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka,
devetokrake Bimoto aluminijumske felne od 21 inča i veoma decentan
body paket.
Nemački tjuner Geiger uzeo je u svoje ruke Hummer H3 Alpha, a rezultat
vidite na slikama – ekskluzivniji stajling i poboljšane performanse. Naime, osim
doteranog izgleda, Geiger je pojačao i motor najmanjeg Hummera, pa sada njegov
5,3 litarski V8 Vortec agregat raspolaže snagom od ravno 300 konja i 438Nm
obrtnog momenta, što ovom vozilu teškom 2,3 tone, omogućava maksimalnu brzinu
od 200 km/h. Snaga je podignuta ugradnjom Geiger Tuning Kit-a, koji podrazumeva
modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora, sportski filter za vazduh i
novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka impresivnog
izgleda. Sem toga, Geiger je doteranim i spuštenim ogibljenjem poradio i na
poboljšanju voznih osobina, a pojačan je i kočioni sistem. Snaga Hummera H3 GT je
naglašena i samim njegovim ekskluzivnim GT izgledom. Možda i najimpresivniji
detalj na ekstravagantnoj i sportskoj pojavi su novi aluminijumski točkovi od
23 inča sa gumama 305/35-23, dok se kao opcija nude i veći od 24 inča (sa
gumama 305/35-24). Sportski karakter je još pojačan trkačkim trakama na karoseriji, novim
body paketom i zatamnjenim staklima i zadnjim svetlima. Unutrašnjost bi mogla
da se opiše kao čist luksuz; sa komfornim kožnim sedištima, detaljima od karbon
fibera i multimedijalnim sistemom. Za one koji se brinu za zaštitu životne
sredine, Geiger nudi i verziju ovog Hummera sa pogonom na prirodni gas, čime se
emisija CO2 smanjuje za oko 20%.
Nemački Eibach, inače specijalista za obradu ogibljenja, predstavio je svoju najnoviju kreaciju na bazi Volkswagenovog modela Eos sa pokretnim tvrdim krovom. Automobil je dobio novo ime Sunshine Eos i, što je naravno mnogo značajnije, kompletan tretman eksterijera i interijera (koža i Alpine multimedijalni sistem), dorađeno i spušteno ogibljenje, širi trag točkova, niže težište, poboljšane vozne osobine, nove petokrake AEZ Nemesis aluminijumske felne od 19 inča (sa gumama 235/35-R19 napred, a 265/30-R19 pozadi), kao i pojačanje 2,0 litarskog TDI dizel agregata, koji sada razvija 180kW/245KS i 520Nm obrtnog momenta.