
Tjuning kućar ART je kupcima svog Mercedesa GL ponudila i mogućnost ugradnje atraktivnih LSD vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu (Lamborghini Style Doors). Osim LSD vrata i robusnog aero body paketa za karoseriju (čine ga novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, dodatna dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja Xenon svetla sa novim crnim kućištima, širi pragovi, zadnji difuzor), najvažnije promene su u stvari na motorima. Tako model ML 320CDI, umesto serijskih 224KS i 510Nm, sada u ART-ovoj verziji razvija 269KS i 612Nm, a model GL 420CDI, umesto standardnih 306KS i 700Nm, raspolaže sa 367KS i 840Nm. To su bili dizelaši, a sad evo kako je prošao benzinski model GL 500. Naime, njegov V8 motor je pojačan sa 388KS i 530Nm na 462 konja i 615Nm. Ovaj poslednji GL, težak inače 2300 kg, postiže 255 km/h i ubrzava do 100 km/h za 6 sekundi. Ovaj ART Mercedes GL je dobio i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa po dva završetka na levoj i desnoj strani automobila) i nove felne veličine od 18, 19, 20 ili čak 22 inča (na ove poslednje se montiraju gume dimenzija 302/35 R22). Tu je i ogibljenje koje zahvaljujući posebnom elektronskom modulu može da se spušta za 35 do 70 mm. Naravno, i unutrašnjost je doživela promene i to u vidu oplemenjivanja kožom, alkantarom, novim sportskim volanom i aluminijumskim pedalama.

Kao i obično, poznata nemačka kompanija H&R (specijalizovana za modifikacije ogibljenja) je požurila i kupcima novog Volkswagen Passata CC već nudi svoje sportske opruge. To u praksi znači da visina ovog Passata može biti spuštena do 40 mm u odnosu na standardni model, čime je dobijeno unapređeno upravljanje i još atraktivniji izgled, uz zadržavanje istog nivoa komfora.

Kao što je bilo i najavljeno pre nekoliko dana, britanska tjunerska kuća Autodelta (postoji više od dve decenije) je juče održala zvaničnu promociju svog novog modela – Autodelta J4 2.2 C (C je oznaka za Compressore), baziranog na Alfa Romeu 159 2.2 JTS.
Autodelta J4 2.2 C je već treći u ekskluzivnoj J seriji modela, u kojoj se već nalaze Brera J5 3.2 C i Spider J6 3.2 C. Ipak, za razliku od pomenutih Brere J5 i Spidera J6, koji su dobili doterani 3.2 V6 motor, Autodelta je za novu Alfu 159 J4 2.2 C pripremila pojačani 2.2 motor, kome je dodat Rotrex kompresor. Rezultat je porast snage sa standardnih 185 na 245KS i obrtni moment povećan sa 230 na 290Nm (podaci o performansama nisu saopšteni).
U paketu su još i novi aero body paket, pojačane kočnice, novi izduvni sistem, modifikovano ogibljenje, OZ točkovi od 19 inča i Sportmaxx GT Dunlop gume (245/35 ZR19).
Kome ovo nije dovoljno, Autodelta će uskoro za J4 2.2 C ponuditi i specijalni "Corsa" tjuning kit, koji će imati više od 260 konja, sa koliko trenutno raspolaže fabrička Alfa 159 3.2 V6.

Kompanija Speedfactory svim zainteresovanim kupcima već nudi nekoliko paketa za povećanje snage u novom Dodge Challengeru. Tačnije, za Challenger SRT8 sa 6.1L HEMI motorom (fabrički primerak raspolaže sa 425KS) Speedfactory je pripremio tjuning pakete, koji snagu podižu na 500, 530 ili 600 konja. Kome to nije dovoljno, Speedfactory u ponudi ima i tri paketa sa kompresorom. Stage 1 podrazumeva da Challenger R/T sa 5.7L HEMI motorom uz pomoć kompresora sada razvija 470KS, dok su Stage 2 i Stage 3 namenjeni Challengeru SRT8, kome je snaga podignuta na 630KS (Stage 2), odnosno na čak 800KS (Stage 3). U paketu su još i sportski izduvni sistem i novi točkovi od 20 inča.

Fabrički Audi Q7 vam nije dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan? Nema problema. Nemački JE Design nudi novi kit za Audi Q7 3,0 TDI V6 (umesto 233 sada razvija 285 konja), dok Q7 u verziji sa benzinskim 4,2 litarskim V8 motorom umesto sa standardnih 350KS, posle obrade u JE Designu (novi kompresor, interkuler, sportski izduvni sistem i izmenjena kontrolna jedinica motora), raspolaže sa okruglo 500 konja i 600Nm obrtnog momenta. Poboljšane su i performanse, pa ovaj Q7 sa 500 konja pod haubom, od 0 do 100 km/h stiže za 5,6 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 271 km/h. Pritom, motor i dalje zadovoljava aktuelne evropske regulative o emisiji izduvnih gasova. Za poređenje, standardni Audi Q7 4,2 V8 FSI ubrzava do stotke za 7,4 sekunde, a najveća brzina koju postiže je 243 km/h.
Osim pojačanog motora, Q7 u režiji JE Designa je dobio i kompletan aerodinamički "Street Rocket" body kit, koji uključuje novi prednji i zadnji branik, pragove, dodatna svetla napred, "trepavice" na prednjim svetlima, drugačija zadnja svetla, zadnji krovni spojler, kao i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi, specijalnu "Red Rocket" crvenu boju, petokrake 22-inčne aluminijumske felne i modifikovani interijer (koža, alkantara, detalji od karbona, novi kožni upravljač sa zaravnjenim donjim delom i vrhunski audio sistem).

Lexmaul je još jedna u nizu tjuning kompanija koje su specijalizovane za modifikacije nemačkih automobila, a na slici je njihov najnoviji proizvod – doterani VW Golf GTI. Lexmaul tjuning kit za ovaj Golf se sastoji od novih pragova, redizajniranog zadnjeg branika sa integrisana 4 završetka izduvnog sistema, petokrakih aluminijumskih točkova u crnoj boji, kao i paketa za povećanje snage motora. Tako Lexmaul Golf GTI sada razvija 248KS, a Golf GTI Edition 30 čak 308 konja i 395Nm obrtnog momenta.

Samo koji dan posle tjuning kuće JE Design (o tome više OVDE), nedavno promovisana nova generacija Seat Ibize je doživela i doterivanje od strane poznate nemačke kompanije H&R, specijalizovane za modifikacije ogibljenja. Tačnije, Ibiza je dobila novi set H&R sportskih opruga, čime je automobil spušten za 40 mm. Rezultat je unapređeno upravljanje i nešto atraktivniji izgled, uz neznatno smanjen nivo komfora.

Tjuning kuća Hofele Design je predstavila novi aero body paket za modifikaciju aktuelnog Volkswagen Touarega. Ukratko, kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa velikim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima, zatim nove haube motora, zadnjeg krovnog spojlera i drugačijeg zadnjeg branika sa integrisanim izduvnim cevima. To nije sve, jer je Hofele Design za Touareg predvideo još i nove petokrake aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama 295/30 R22) i ogibljenje spušteno za 40 mm.

Prvo kratko podsećanje. Standardni Mercedes CLK63 AMG Black Series iz 6,2 litarskog V8 motora (u paru sa 7G-Tronic automatskim menjačem) izvlači svih 507 konja i 630Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da ovaj 1760 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrza za samo 4,3 sekunde, a od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h.
Ove brojke bi većini bile sasvim dovoljne, ali tako nisu mislili i u RENNtechu, jednom od najpoznatijih američkih tjunera za Mercedesove modele. Oni su iz pomenutog V8 agregata izvukli ukupno 550KS i 80Nm više, što je zasluga, između ostalog, reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora i doteranog sportskog izduvnog sistema.
U paketu su još i RENNtech sportsko ogibljenja (spušteno za 20 mm) i unapređena aerodinamika vozila (prednji spojler, zadnji difuzor i veliko zadnje krilo od karbona).

Vlasnicima Audija R8, kojima standardnih 420KS i 430Nm obrtnog momenta iz serijskog 4,2 litarskog V8 FSI motora nije dovoljno i koji nemaju strpljenja na čekaju na model sa V10 motorom, švajcarska tjuning kompanija Novidem nudi paket za povećanje njegove snage. Tačnije, uz pomoć Novidem kompresora ovaj agregat sada raspolaže sa 537KS i 561Nm, što omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h sa fabričkih 4,6 padne na manje od 4 sekunde.

Britanska tjunerska kuća Autodelta (postoji više od dve decenije) će 20. i 21. juna, posle 18 meseci razvoja, u Amsterdamu održati zvaničnu promociju svog novog modela – Autodelta J4 2.2 C (C je oznaka za Compressore), baziranog na Alfa Romeu 159 2.2 JTS. Autodelta J4 2.2 C je već treći u ekskluzivnoj J seriji modela, u kojoj se već nalaze Brera J5 3.2 C i Spider J6 3.2 C. Ipak, za razliku od pomenutih Brere J5 i Spidera J6, koji su dobili doterani 3.2 V6 motor, Autodelta je za novu Alfu 159 J4 2.2 C pripremila pojačani 2.2 motor, kome je dodat Rotrex kompresor. Rezultat je porast snage sa standardnih 185 na 245KS i obrtni moment povećan sa 230 na 290Nm. U paketu su još i pojačani kočioni sistem, OZ točkovi i Dunlop gume. Kome ovo nije dovoljno, Autodelta će uskoro za J4 2.2 C ponuditi i specijalni "Corsa" tjuning kit, koji će imati više od 260 konja, sa koliko trenutno raspolaže fabrička Alfa 159 3.2 V6.

Japanski tjuner Wald International je poznat i publici u Evropi, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Ipak, njihov najnoviji rad je domaći proizvod – sportski Lexus IS-F, koji je u obradi Wald Internationala dobio novi stajling paket za još agresivniji nastup. To podrazumeva modifikovani prednji branik sa spojlerom i drugačije oblikovanim usisnicima za vazduh, nešto izraženije pragove, drugačiji zadnji branik sa difuzorom i otvorima za vazduh sa strane (odmah iza zadnjih točkova), veliki spojler na poklopcu prtljažnika, kao i jedinstvene aluminijumske točkove.

Austrijski tjuner Konigseder pobrinuo se za atraktivniji izgled malenog Smarta ForTwo i to u njegovoj kabriolet verziji. Za privlačenje pažnje najviše zasluga pripada novom aero body paketu, a posebno proširenjima blatobrana (po 30 mm sa obe strane) i doteranim branicima sa integrisanim spojlerima (ceo ovaj body kit inače košta 2520 evra). Tu su još i novi set Eibach sportskih opruga, petokraki aluminijumski točkovi od 17 inča (7,5 x 17 napred, a 9,5 x 17 pozadi), posebne patosnice u kabini i pojačani motori. Za cenu od 670 evra, Konigseder će naime pojačati Smartov dizel motor na 65KS, a 1,0 litarski benzinac sa fabričkih 84 na 105KS.
.jpg)
Nemački Brabus je objavio cenu za svoj ekstremni model Brabus Bullit Black Arrow (na bazi nove Mercedesove C klase), čija maloserijska proizvodnja je upravo startovala. Za cenu od 348.000 evra dobija se automobil sa 6,3 litarskim V12 biturbo motorom (preuzet sa Brabusovog modela SV12 S Biturbo), koji razvija svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i raspolaže kamionskim obrtnim momentom od 1320Nm pri 2100 o/min. (mada je ta vrednost ipak elektronski ograničena na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume). Snaga se inače preko modifikovanog 5-stepenog automatskog prenosi na zadnje točkove. Brojke koje slede zaslužuju poštovanje, a odnose se na ubrzanja i maksimalnu brzinu. Dakle : od 0 do 100 km/h Brabus Bullit (težak 1850 kg) potroši 3,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,49 sekundi, a do 300 km/h mu treba jedva 24,5 sekunde !! Maksimalna brzina ? Tačno 360 km/h. Naravno, paket promena obuhvata i novi aero body kit (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, novi pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, aluminijumska hauba sa dodatnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana za 60 mm, nova maska hladnjaka), dorađeno ogibljenje (podešava se po visini), pojačani kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, 360 mm nazad) i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Završni detalj na atraktivnoj spoljašnjosti zaokružuju Brabusovi Monoblock S točkovi od 19 inča (9.5Jx19) sa Yokohama ili Pirelli gumama (265/30 ZR 19 napred, 285/30 ZR 19 nazad). Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači potpuno kožni interijer, posebna Bullit sedišta, ergonomski oblikovan upravljač...


U tjuning kući JE Design nisu gubili vreme, tako da je pred nama njihov novi aero body kit namenjen atraktivnijem izgledu nedavno promovisane nove generacije Seat Ibize. Kit sadrži drugačiji prednji branik sa integrisanim spojlerom, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, agresivnije aluminijumske točkove od 17 (gume 215/40) i 18 inča (215/35), kao i spušteno ogibljenje za 35 mm. Nemački tjuner je poradio i na Ibizinim dizel motorima, pa je manji 1.4 TDI pojačan na 105 konja, a 1.9 TDI sa 105 na ukupno 130KS.