home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle Peugeota 4007, i njegov brat blizanac Citroen C-Crosser je prošao kozmetički tretman kod nemačke tjuning firme Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar", novi pragovi, lajsne na prednjem braniku i novi sportski izduvni sistem sa jednim ovalnih završetkom; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom SUV-u daju dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Sportski izgled 4007-ice upotpunjuju i 16 ili 17-inčni alu točkovi (najveći od 17 inča se zovu Cobra Grenada II i opremaju se gumama 245/55 R 17), a tu su i Cobrine bočne zaštitne lajsne na vratima. Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.





 

 

 

Japanska tjuning kuća INGS predstavila je modifikovanu verziju Hondinog modela Civic Type-R sedan. INGS se nije bavio preradom Civicovog 2,0 litarskog i-VTEC motora (razvija 221KS), već se više koncentrisao na poboljšanje aerodinamike i voznih osobina. Uz atraktivan INGS aerodinamički paket (sadrži novi prednji i zadnji branik, izraženije pragove i veliko zadnje krilo), ovaj Civic Type-R sedan je dobio i 18-inčne aluminijumske INGS Sports TS06 točkove sa Bridgestone Potenza RE-01R gumama (napred dimenzija 255/35 R18, a 225/40 R18 nazad), zatim novo Endless ZEAL / Function X vešanje, pojačani kočioni sistem, 5Zigen završetak izduvne cevi, Bride ZETA 3 sedišta i Takata / MPH-340R pojaseve za sedišta.




 


Tjuning kuća TechArt Automobildesign za salon tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) priprema svoje viđenje novog Porschea 911 Turbo Cabriolet, koji se odlikuje unapređenim performansama i poboljšanom aerodinamikom. Za performanse se brine šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, koji sada umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 630KS i 820Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 345 km/h (serijski model može do 310 km/h, a ubrzanje do stotke mu iznosi 3,8 sekunde). Snaga se na sva četiri točka prenosi preko modifikovanog manuelnog šestostepenog menjača. Povećanje snage je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika. Kome je 630 konja previše, TechArt nudi i povećanje snage sa 480 na 530KS ili na 580KS. TechArt kupcima nudi izbor od dva aerodinamička paketa, nazvana Aerokit I i Aerokit II, a oba su zaslužna kako za sportskiji izgled (novi prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, podešavajuće zadnje krilo), tako i za bolje prianjanje ovog Porschea. Treba napomenuti da su ovi aerodinamički dodaci razvijeni u vazdušnom tunelu. Tu je i TechArt VarioPlus vešanje, koje dozvoljava spuštanje istog do 25 mm, a svakom vozaču da individualno podešava set-up amortizera ("Normal" i "Sport"). Točkovi su veličine 20 inča (napred 8.5Jx20, pozadi 12Jx20) sa gumama dimenzija 245/30 R 20 napred, odnosno 325/25 R 20 nazad. Gume mogu biti ContiSportContact3 ili Michelin Pilot Sport PS2. Pojačani TechArt sportski kočioni sistem podrazumeva diskove od 390 mm napred i 365 mm nazad. Techart je takođe doterao i unutrašnjost, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.




MTM Audi A5 V6 TDI

20 Nov 2007 - 01:31 Tuning Link

Za salon tjunera u Esenu koji se održava u periodu od 1. do 9. 12. 2007., nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je spremio dorađeni Audijev kupe A5 sa 3,0 litarskim V6 TDI dizel motorom. Snaga ovog V6 agregata je povećana na 221kW/300KS i 550Nm obrtnog momenta, odnosno to je za 60KS i 50Nm više u odnosu na fabrički model. Dovoljno za sprint od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi i najveću brzinu od 265km/h (15 km/h više od standardnog modela). Ostale promene uključuju dorađeno ogibljenje i poboljšane vozne osobine, pojačani kočioni sistem (380x34 mm, zaustavni put pri brzini od 100 km/h je 35 metara) i izduvni sistem sa četiri završetka (bez MTM izduvnog sistema snaga motora iznosi 215kW/292KS). Sa ovim promenama MTM-ov A5 V6 TDI postaje ozbiljan konkurent fabričkom Audiju S5. Naime, iako i dalje ima manjak od nekih 50 konja, MTM Audi A5 V6 TDI stazu Hokenhajm prelazi brže od standardnog Audija S5, i to za jednu sekundu. Što se razlika na eksterijeru tiče, njih nema mnogo. Tek, tu su gril hladnjaka sa Audija S5, modifikovani zadnji branik i novi devetokraki MTM-ovi "bimoto" točkovi veličine 21 inča sa gumama dimenzija 295/25R21.




Baza je Mercedes SL 65 AMG, a rezultat je Lorinser Mercedes SL Nardo3. Naime, u nemačkoj tjuning kući Lorinser su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov Mercedes SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom, impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to što je za sada poznato i što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada.

      



MTM Audi R888

18 Nov 2007 - 01:06 Tuning Link

Poznati nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je izazvao zaista veliku pažnju na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) svojim novim Audijem R888. Nije greška, model na slikama se zaista zove Audi R888, a ime je sasvim opravdano budući da njegov 4,2 litarski FSI V8 turbo agregat posle obrade u MTM-u razvija svih 888KS ili 653kW (uz maksimalni obrtni moment od 827Nm). Težina MTM – ovog Audija R888 je 1860 kg, pa odnos masa/snaga iznosi 2,18 kg/1KS. Zato ne iznenađuju sledeći podaci : ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 360 km/h. Ovaj crni monstrum sa pogonom na svim točkovima je napravljen za anonimnog evropskog kupca, a ako reakcije na Dubai Motor Show-u budu pozitivne, MTM bi mogao da se odluči na proizvodnju jedne zaista limitirane serije. Naravno, cena za ovako nešto nije mala, jer je ovaj primerak novog vlasnika olakašao za 400.000 američkih dolara (oko 280.000 evra).

  



Nemački AC Schnitzer (poznat pre svega po doradama BMW-a) najavio je da će na skorašnjem salonu tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) izložiti i novi tjuning paket za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atletski aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring). Naravno, i 1,6 litarski turbo motor je pojačan, pa sada razvija svih 165kW/220KS (umesto fabričkih 128kW/175KS). Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17 ili 18 inča (sa Michelin ili Continental gumama).

 



Nemački tjuner PPI Automotive Design GmbH je za predstojeći salon tjunera u Esenu (1. – 9. decembar 2007.) pripremio modifikovani Audi R8, koji se odlikuje agresivnijim izgledom i unapređenim voznim karakteristikama. Za napadniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje, zaslužan je pre svega novi karbonski aerodinamički paket (testiran u vazdušnom tunelu),  a tu su i posebni devetokraki magnezijumski točkovi, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport Cup, dimenzija 235/35 ZR19 napred, odnosno 305/30 ZR19 nazad). Zahvaljujući PPI stage 1 kit-u (regrogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski filter za vazduh, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika), 4,2 litarski V8 motor, umesto fabričkih 309kW/420KS i 430Nm, sada raspolaže sa 338kW/460KS i 465Nm obrtnog momenta. Posledica je ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde i maksimalna brzina od 305 km/h (serijaki Audi R8 stiže postiže najviše 301 km/h, a do stotke ubrzava za 4,6 sekunde). PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog R8, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, ručicu ručne kočnice i centralnu konzolu sa karbonom, alkantaru i posebne patosnice.




Danski tjuner Kleemann (specijalista za dorade Mercedesa i AMG-a) na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) predstavlja "jednog od najlepših i najsnažnijih SUV vozila", nazvanog Kleemann ML63K Bi-turbo. Uz ugradnju dva Garrett turbo punjača, Kleemann je iz motora ovog SUV-a izvukao svih 800 konja, dok je maksimalni obrtni moment elektronski limitiran na okruglo 1000Nm. Zanimljivo da standardnom ML63 7G Speedshift menjaču nisu bile potrebne nikakve dorade, kako bi ogromnu snagu preko 4-Matic integralnog pogona preneo na svaki od 20-inčnih Kleemann TS-7 točkova. Uz Pirelli P-Zero Rosso gume (dimenzija 315/35 R20) i modifikovano ogibljenje, ML63K Bi-turbo se odlikuje upravljenjem poput sportskih automobila, bez obzira na težinu od 2,5 tone. Ubrzanje do stotke iznosi samo 4 sekunde, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h (ručno napravljen brzinomer je inače izgraviran do 400 km/h). Ovako tešku i snažnu grdosiju treba i zaustaviti, pa ML63K Bi-turbo ima pojačani kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, a pozadi od 345 mm. Po rečima ljudi iz Kleemanna, njihov cilj je bio da ovaj ML pruži vozaču maksimalne performanse i kontrolu na putu, a da istovremeno vozilo bude bezbedno, pouzdano i praktično svakodnevnu upotrebu. Osim kompletnog aerodinamičkog paketa, Kleemann je doradio i interijer, u kome preovlađuju alkantara i koža. Kleemann za sada još nije odlučio da li će ML63K Bi-turbo biti proizveden u nekoj limitiranoj seriji ili će sve ostati samo na ovom prototipu.



Audi S3 by O.CT Tuning

14 Nov 2007 - 00:42 Tuning Link

I fabrički Audi S3 sa 265KS i 350Nm obrtnog momenta predstavlja i te kako dinamičan i snažan automobil C segmenta, ali tjuneri misle da uvek ima mesta za raznorazna poboljšanja. Tako posle prerade Audija S3 od strane tjuning firmi Wimmer (njihov S3 razvija 408KS), B&B (362KS), MTM (330KS), Abt Sportsline (310KS), Heron (300KS) i Sportec (takođe 300KS), sada i austrijski O.CT Tuning predstavlja svoju obradu ovog Audija. U režiji O.CT Tuninga, serijski 2,0 litarski TFSI motor dobija dodatnih 46kW/63KS i 75Nm (novi interkuler, reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski izduvni sistem...), pa sada razvija 241kW/328KS i 425Nm, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekunde, do 160 km/h za 12,74 sekunde i maksimalnih 265 km/h. Za poređenje, standardni Audi S3 do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, do 160 km/h stiže za 14,3 sekunde, a postiže 250 km/h. O.CT Tuning je svoj Audi S3 opremio i pojačanim kočnicama (diskovi od 372 mm napred), dorađenim ogibljenjem i 19-inčnim aluminijumskim točkovima (dostupnih u nekoliko boja).




 

 

Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj kompaniji, tjuning kuća Musketier se u stvari nalazi u Nemačkoj i osim Citroena, bavi se doradom i Peugeotovih automobila. Njihov najnoviji proizvod je prerada Citroenovog SUV modela C-Crosser koji se, kao što je poznato, bazira na aktuelnom Mitsubishijevom Outlanderu. U režiji Musketiera, C-Crosser postaje bogatiji za novi body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, pragovi), izduvni sistem sa četiri završetka, atraktivne petokrake aluminijumske točkove (veličine 20 inča), kao i za kit za povećanje snage 2,2 litarskog HDi turbo-dizel agregata. Pomenti kit je zaslužan za dodatnih 26kW/35KS, tako da ovaj dizel motor umesto standardnih 115kW/156KS, sada raspolaže sa snagom od 140kW/191KS.




Abt Volkswagen Tiguan

11 Nov 2007 - 17:03 Tuning Link

I nemački specijalista za obradu Volkswagenovih automobila Abt Sportsline imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine). Njihov najnoviji proizvod je manji Touaregov brat – novi kompaktni SUV model Tiguan, koji je pretrpeo opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktivniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.




Posle SEMA salona tjunera u Las Vegasu, uskoro nam predstoji još jedan sajam modifikovanih vozila, i to u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji ove godine obeležava svoju četrdesetogodišnjicu i traje od 1. do 9. decembra 2007. Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je izabrala upravo salon u Esenu za promociju svoje verzije najnovijeg BMW-a M3 Coupe (serija E92). Iako je serijski BMW M3 i više nego atraktivan automobil, koji nudi skoro savršen odnos između trkačkih performansi i svakodnevne uoptrebljivosti, to nije sprečilo AC Schnitzera da kupcima ponudi još dinamičniju varijantu ovog modela. Ono što se na njihovom ACS3 Sport modelu odmah primećuje jeste napadniji izgled, čemu kumuju novi prednji spojler i pragovi, difuzor pozadi, diskretan zadnji krovni spojler, nova rešetka centralnog otvora za vazduh u prednjem braniku, jedinstveni AC Schnitzer petokraki aluminijumski točkovi od 19 ili 20 inča, novi (hromirani) završeci izduvnog sistema i AC Schnitzer oznake. Pomenuti prednji spojler i difuzor su od karbon fibera, pa se i svojom bojom vizuelno idelano slažu sa krovom, koji je već serijski izrađen od karbona. Unutrašnjost je bogatija za AC Schnitzer trokraki sportski volan, pedale, ručicu menjača i ručicu ručne kočnice od aluminijuma, detalje od karbona i AC Schnitzerove patosnice. AC Schnitzer ACS3 Sport BMW M3 ima i trkačko, podešavajuće ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring), poboljšano upravljanje i AC Schnitzer "Short Shift" transmisiju. Zanimljivo je međutim da su u ovoj nemačkoj firmi odlučili da ne diraju BMW-ov 4,0 litarski V8 motor, koji i dalje razvija standardnih 420KS.




Kao što je i najavio pre nekoliko meseci, JE DESIGN, nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela, predstavio je novi Wide Body aerodinamički kit za moćniji i dinamičniji izgled Volkswagenovog Touarega. Atraktivan body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda još niži nego što jeste), modifikovan zadnji branik i proširenja blatobrana. Bela boja automobila na slikama se fantastično uklapa u ove dodatne elemente, pa Touareg izgleda opasno čak i kada stoji. JE DESIGN je spustio ogibljenje za 35 mm, ugradio novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm) i aluminijumske distancijere, koji su zaslužni za širi trag točkova (napred za 60, a pozadi za 80 mm). Šlag na torti su desetokraki 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. Unutrašnjost je bogatija za detalje od karbona, multimedijalni paket sa 7-inčnim monitorima u naslonima za glavu, DVD plejer, najkvalitetniju kožu (različitih boja) i alkantaru. Naravno, JE DESIGN povećava i snagu Touaregovih motora, pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. I maksimalni obrtni momenat je viši, pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS, odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm, umesto standardnih 750Nm. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde i maksimalnih 234 km/h (serijski model ubrzava za 7,8 sekundi i postiže 225 km/h). Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (fabrički 165kW/225KS i 500Nm) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 210 km/h maksimalne brzine, dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja).




Na nedavnom SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, publika je mogla da vidi i jedan zaista zanimljivo preuređen Toyotin Yaris. U režiji firme Five Axis, Toyotin mališan je ostao bez krova i drugih elemenata karakterističnih za standardni model. To znači da ovaj trkački Yaris Club raspolaže sa veoma malim vetrobranom, pokrivenim suvozačkim delom automobila, pravim trkačkim sedištem za vozača, zaštitnim lukom iza glave vozača, posebnom "Ivory White" bojom karoserije sa crvenom trakom, novim točkovima od 17 inča (sa Yokohama gumama, dimenzija 255/45R17) i mnogobrojnim detaljima sa Toyote Vitz (Yaris u Japanu). Ovo potonje se odnosi na prednji i zadnji branik, zadnja svetla i svetla za maglu. Osim ovih vizuelnih doterivanja, Toyota Yaris Club privlači pažnju i svojim 1,5 litarskim motorom kome su u firmi Five Axis dodali TRD/TTE kompresor, pa sada ovaj četvorocilindraš umesto fabričkih 106 konja, razvija 166KS. Paket promena zaokružuju i sportski podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem (diskovi prečnika 282 mm) i novi sportski izduvni sistem.