home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedesovo AMG odeljenje je na nedavnom salonu autmobila u Njujorku ponosno predstavilo Mercedes CL65 AMG sa 612KS i 1000Nm, koji su dobijeni iz 6,0 litarskog V12 biturbo agregata. Na odgovor Brabusa nije trebalo dugo čekati. Ovo na slikama je Brabus SV12 S Biturbo coupe sa 537kW/730KS i 1100Nm, koji do stotke ubrzava za 4,0 a do 200 km/h za samo 11,9 sekundi. Za istu operaciju pomenuti AMG CL65 treba 4,4 odnosno 13,3 sekunde. Maksimalnih 730 konja Brabus SV12 S Biturbo postiže na 5100 obrt./min. a maksimalni obrtni moment na samo 2100 obrt./min. Ovde napomena da motor ustvari ima 1320Nm ali je moment elektronski ograničen na 1100Nm. Brabusov CL postiže (elektronski limitiranih) 340 km/h dok je AMG svoj CL65 zauzdao već na 250 km/h. U Brabusu ističu kako se ovde radi o najbržem i najsnažnijem coupeu na svetu (naravno među automobilima legalno registrovanim za običan saobaraćaj). Brabus je za osnovu uzeo 5,5 litarski biturbo V12 motor iz serijskog Mercedesa CL600 (snage 380kW/517KS) i povećao mu zapreminu na 6,3 litra, ugradio 2 veća turbo punjača, efikasniji interkuler i novi izduvni sistem. Pritom, motor i dalje zadovoljava Euro4 norme. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko modifikovanog 5-stepenog automatskog menjača. Brabus je dodao i aerodinamičke elemente (prednji i zadnji spojler, pragovi), koji su oblikovani u vazdušnom tunelu dok je ogibljenje spušteno za dodatnih 25 mm. Sve u cilju bolje stabilnosti pri većim brzinama. Tu je i novi kočioni sistem sa prednjim diskovima od 380 x 36 mm dok su pozadi 355 x 28 mm. Promene spolja zaokružuju Brabusovi Monoblock alu točkovi od 18, 19, 20 ili 21 inča sa Pirelli ili Yokohama pneumaticima. Naravno Brabus se potrudio da i unutrašnjost ni malo ne zaostaje po atraktivnosti. Tu su Brabusova Mastik koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač... Ako želite ovako nešto i dovoljno ste solventni, evo i informacije da Brabusov SV12 S Biturbo coupe košta 178.980 evra i to bez poreza.






Bavarski tjuner Merkur je od obične Fiat Pande 1,2 Dynamic sa 44kW/60KS napravio pravu malu raketu na točkovima. Ugradnjom turbo punjača, snaga motora od 1242 ccm je narasla na 73kW/100KS odnosno tačno onoliko koliko ima i serijska sportska Panda 100HP. Ipak, performanse Merkurove Pande Racing Turbo su malo lošije jer do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde i postiže maksimalnih 182 km/h dok Panda 100HP ubrzava do stotke za 10,4 sekunde i dostiže 185 km/h. Za poređenje obična serijska Panda sa 60 konja disciplinu dostizanja brzine od 100 km/h savlada za 14 sekundi dok joj je plafon 155 km/h. Merkur je dodao i aero body paket (prednji i zadnji spojler, pragovi, obrve za prednja svetla) i novi izduvni sistem, doterao ogibljenje pa njegova Panda izgleda daleko atraktivnije i privlačnije. Paket zaokružuju OZ felne od 16 inča i  gume 195/45 R16. I koliko sve to košta ? Povećanje snage zapada 3250, novi točkovi i gume 1290, ogibljenje 870, aero kit 825 a novi aspuh 399 evra. Sve u svemu, Merkurova Panda Racing Turbo košta ukupno 16.774 evra.



ABT Volkswagen Touareg

14 Maj 2007 - 13:30 Tuning Link

Novi, tačnije obnovljeni VW Touraeg se već nekoliko meseci nalazi na tržištu a sada je i nemački tjuner Abt predstavio svoje sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela. Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda) a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova pa tako Abt oprema Touareg sa felnama od 19, 20 ili čak 21 inča. Uz to Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojom podlogom i bilo kojim izazovom. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Za sada Abt nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju) sledi 3,0 TDI sa 199kW/270KS (+45KS) pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model. 



Golf I je i dalje zanimljiv za razne prerade raznih tjunera ali ova kreacija (!?) britanske tjuning kuće H.R.Engineering je jedna od najboljih i najoriginalnijih u poslednje vreme. Pomenuta firma je inače poznata po prepravci automobila sa prednjim pogonom u automobile sa pogonom pozadi. Njihov poslednji rad je ovaj Golf prve generacije u koji je ugrađen 1,3 litarski turbo motor sa 350KS iz Suzukijevog motocikla Hayabusa ! Pogon je naravno na zadnjoj osovini. Na video snimku možete videti (i čuti !) kako izgleda i kako ide ovaj Golf. 




Nemačka tjunerska kuća Oettinger nudi 2 nova paketa za povećanje snage VW Golfa GTI Edition 30, koji već serijski raspolaže sa dovoljnim brojem konja pod poklopcem motora (ima ih 230). Kome to nije dovoljno Oettinger nudi paket, koji snagu tog 2,0 litarskog TFSI motora podiže na 305KS i 400Nm obrtnog momenta. Ovako ojačan Golf GTI by Oettinger postiže 252 km/h i ubrzanje do stotke za samo 6,2 sekunde. Cena zahvata košta samo 1390 evra. Kome ni to nije dovoljno (a ima nas takvih) tu je još jedan Oettinger-ov paket, koji snagu diže na 330KS i 430Nm (između ostalog uz pomoć većeg interkulera i novog sportskog sistema od nerđajućeg čelika). Maksimalna brzina ove verzije iznosi 258 km/h a ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,9 sekundi. Cena ovog zahvata iznosi 3450 evra. Osim pojačanja motora, Oettinger nudi i elemente za poboljašanje izgleda ovog Golfa kao što su točkovi od 19 inča (gume Pirelli ili Dunlop 225/35/19), zatim podešavajuće ogibljenje, body kit (prednje, zadnje i suknjice sa strane) i patosnice u 4 boje sa Oettinger logom. 



Alfa Romeo Brera by Lester

10 Maj 2007 - 13:19 Tuning Link

Nedavno je Novitec predstavio svoju obradu Alfinog coupea Brera a sada i italijanski Lester nudi novi aero body paket za poboljšanje vizuelnog utiska ove Alfe (mada mnogi s pravom smatraju da Breri nema šta da se doda ni oduzme). Kako bilo, za razliku od prilično diskretnog doterivanja Brere od strane Noviteca, Lester to radi mnogo upadljivije pa posle njegovog tretmana Brera dobija mnogo oštrije konture. Lesterov paket naime sadrži novi prednji i zadnji branik agresivnijeg dizajna, suknjice sa strane i prilično veliki zadnji spojler na poklopcu prtljažnika.




U poslednjih nekoliko dana, češki sajtovi su preplavljeni slikama i informacijama o ovoj ekstremnoj Škodi Fabia-ji sa 500KS !! Češka firma Brisk Tabor a.s. je na bazi sada već stare Škode Fabia-ije, napravila monstruoznu (u pozitivnom smislu) kreaciju sa karoserijom od kevlara i karbona pa ne iznenađuje težina od samo jedne tone. Kada se doda i 2,0 litarski TFSI turbo motor sa 368 kW/500KS pri 7800 obrt./min. uparen sa 6-stepenim menjačem, dobija se ubrzanje do stotke za eksplozivnih 2,7 sekundi !! Maksimalni obrtni momenat od 600Nm postiže pri 3700 obrt./min. Za kočenje se brinu Porsche-ovi diskovi od 330 mm napred i 320 mm nazad. Dužina ove Fabia-ije (!?) je 4002, širina 1890 a visina 1270 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm a trag točkova je 1670 mm napred a 1620 mm nazad. Brisk je potrošio skoro 6 meseci za sklapanje ovog automobila sa 2 vrata, koji iako nosi ime RS01 WRC, nema i neće imati nikakve veze sa WRC svetskim reli šampionatom jer će se (bar sada tako stoje stvari) takmičiti u brdskom šampionatu.




Britanska tjuning kuća Autodelta, sa sedištem u Londonu, po svojim preradama Alfinih modela poznata je širom sveta. O jednoj od njih (Brera J5 3,2 C) pisali smo nedavno a sada stiže i ekstremna obrada modela GT. Zove se Autodelta GT 3,7 Super i raspolaže sa čak 405KS i 508Nm obrtnog momenta. Novi Autodeltin GT kao osnovu koristi 3,2 litarski V6 motor, koji u serijskim Alfama 147 GTA i 156 GTA ima 250 konja a ovde uz pomoć Rotrexovog kompresora i povećane zapremine ima pomenutih 405 konja. Autodelta Alfa GT Super 3,7 zahvaljujući konjici od 405 pastuva, postiže 293 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4,9 sekundi. Za bolji vizuelni nastup brinu se novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i 19-inčne OZ felne (gume Dunlop SP Maxx) dok je za "zdravi" zvuk zadužen novi sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi. 



Posle nekoliko obrada Dodge Calibera od strane tjuning kuća iz Nemačke, sada i austrijski Koenigseder predstavlja svoju verziju ovog američkog kompaktnog crossovera. Koenigsederov predlog promene spoljašnjosti znači kompletan body kit sa novim agresivnijim branicima, izraženijim pragovima, krovnim spojlerom, novom prednjom maskom itd. Paket podrazumeva i završtke izduvnih cevi, koje se nalaze sa strane zadnjih branika, 20-inčne alu felne, spušteno ogibljenje i čip tjuning motora. Ceo Koenigsederov paket košta 8500 evra.




Nemački Hamann je posle obrade BMW-a X5 i Ferrarija 612 Scaglietti (o njima smo pisali pre neki dan) ponudio i aerodinamički kit za Lamborghini Murcielago LP640. Ovaj aero body kit za uzor koristi trkački Murcielago R-GT, koji se takmiči u FIA GT šampionatau. Paket sadrži spojlere napred i pozadi, koji sem estetske imaju i aerodinamičku svrhu. U odnosu na serijske, pružaju 10 odsto veći downforce na prednjoj i zadnjoj osovini. Paket spolja zaokružuju usisnici za vazduh sa strane (takođe od karbon fibera), hromirani završetak izduvne cevi i Hamann-ovi točkovi od 20 inča dok je kabina doterana aplikacijama od karbon fibera. Nažalost Hamann ovom prilikom nije dirao motor pa 6,5 litarski V12 i dalje raspolaže sa 640KS i 660Nm sa kojim postiže 338 km/h i ubrzava do 100 km/h za 3,4 sekunde.




Delta4x4, nemački specijalista za obradu SUV modela, u svom prepoznatljivom stilu doterao je japanske pick up modele Mitsubishi L200 i Nissan Navara. Ističu se moćnom i dominantnom pojavom a namenjeni su vlasnicima, koji kroz svoje vozilo žele da izraze individualnost i pokažu da se razlikuju od drugih. Prvo šta upada u oči jesu veliki točkovi i povišen klirens (rastojanje od tla) oba automobila. Delta4x4 je za Mitsubishi L200 odabrao točkove od 20 inča i Pirelli gumama 305/50-20 a za Nissan Navaru felne od takođe 20 inča ali sa gumama 325/50-20. Za sportski izgled zaslužni su bul bar napred, polirani pragovi, proširenja blatobrana i novi sportski izduvni sistem. Bavarski tjuner je još pojačao i motor Nissan Navare, sa serijskih 174 na okruglo 200KS. 



Američki Mallett je i dosad bio poznat po preradama Pontica Solstice i ugradnji V8 motora sa 400 i više konjskih snaga pod haubu ovog modela a sada su ljudi u ovoj firmi rešili da Solstice i vizuelno pretvore u pravu zver željnu krvi (valjda zato i crvena boja) za kojom će se okretati prolaznici. Naime, za salon tjunera SEMA u Las Vegasu (počinje 30. oktobra), Mallett već sada najavljuje izuzetno agresivno oblikovan Solstice, koji svoj nasilan karakter najavljuje već i imenom-Pitbull Edition ! Poenta ove edicije, pored snažnog V8 motora, jeste aero body kit, koji Solstice napred proširuje za 102 a pozadi za 127 mm što omogućava ugradnju veoma širokih točkova pod blatobrane. Naravno Solstice Pitbull Edition će biti napravljen u ograničenom broju primeraka a ovaj aero body paket (od fiberglasa ili karbon fibera, već po želji kupca) koštaće 16-18.000 dolara ili 11.700-13.200 evra.




Steeda Mustang GT500

2 Maj 2007 - 21:53 Tuning Link

Još jedna (četvrta) prerada Fordovog Mustanga za poslednjih mesec dana ! Ovoga puta radi se o primerku, koji je doterala američka kompanija za modifikovanje Fordovih modela Steeda Autosports. Model je nazvan prosto Steeda GT500 i kao bazu koristi Shelby GT500 Mustang, koji razvija 500 konja. Naravno Steeda GT500 ima pojačan motor pa raspolaže sa preko 600KS a koliko je to, još se ne zna jer u press saopštenju preciznog podatka nema. Neki američki sajtovi špekulišu da se radi o konjici od 625 do 644KS. Obrada motora je samo vrh ledenog brega jer Steeda je za GT500 predvideo detaljno prerađeno ogibljenje i menjač, jače kočnice i novi izduvni sistem. Cena za ceo Steeda GT500 paket  iznosi u SAD-u 13.995 dolara.



Nemački Hamann obradio je novi BMW X5 u svakom pogledu : od performansi, ogibljenja, točkova, unutrašnjosti do aerodinamičkih dodataka na eksterijeru za individualniji i atraktivniji izgled; praktično ništa nije ostavljeno netaknuto. Nove aerodinamičke komponente poput prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg krovnog spojlera i proširenja blatobrana, brinu se za sportskiji nastup ovog bavarskog SAV automobila. Kada se radi o ovako velikom vozilu svaka dodatna konjska snaga dobro dođe pa je Hamann ponudio i performance kit za povećanje snage kako benzinskih tako i dizel motora. Osnovni benzinac 3,0si dobio je 10kW/14KS više pa sada raspolaže sa 210kW/286KS, najsnažniji benzinac 4,8i sada ima 274kW/383KS (13kW/18KS više od serijskog) i na kraju dizelaš 3,0d, koji je i najbolje prošao. Dobio je novih 22kW/30KS čime je ukupna snaga narasla na 195kW/265KS i 600Nm. Pored doterivanja estetike i porasta snage, Hamann-ov X5 ima i bolje vozne osobine a možda najzanimljivija ponuda za ovaj BMW se tiče velikog izbora originalnih Hamann-ovih točkova. Na raspolaganju su naime čak 4 različita kompleta točkova jedinstvenog dizajna veličine od 20 do čak 23 inča. Osim BMW-a X5, Hamann se pozabavio i doterivanjem izgleda Ferrari-ja 612 Scaglietti iako mnogi tvrde da tu nema šta mnogo da se doda ili oduzme. U svakom slučaju Nemci su uspeli da novim točkovima, prednjim spojlerom i suknjicama sa strane još više istaknu dinamičnost pa i da dodaju još malo agresivnosti u izgled ovog Ferrari-ja.

 



Nemački ASMA Design predstavlja jednu zaista ekstremnu preradu Mercedesove S klase, sve u skladu sa svojom reputacijom. Novi projekat, nazvan Eagle II Sport Edition, znači da je S klasa dobila novi performance kit za povećanje snage 5,5 litarskog V8 motora (sada 425KS pri 6000 obrt./min.) uparenog sa 7-stepenim automatikom, atraktivniji aero body kit (sa tipičnim ASMA elementima u vidu ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku), karoseriju u dve boje, spušteno ogibljenje i točkove veličine 21 inča (gume 255/30-21 napred i 295/25-21 nazad), koji uz novi sportski izduvni sistem, kompletiraju izuzetan izgled automobila. Rezultat je dominantna pojava pa će se za njim okretati i oni, kojima su automobili sasvim sporedna stvar u životu.