Porsche 911 cabrio u preradi firme 9ff postavio je novi rekord za otvorena vozila. Auto sa 780KS postigao je rekordnu brzinu od 238 milja ili 380 km na sat, cime je i zvanicno postao najbrzi kabriolet na svetu. Koliko ce to dugo i ostati, ostaje nam da vidimo.

Na salonu u Essenu i nemacki Ac Schnitzer ce predstaviti svoju preradu BMW-ove nove trojke u coupe varijanti. Vec smo objavili jednu ekskluzivnu i nezvanicnu sliku a evo sad jos nekoliko i to zvanicnih. Osim originalnih Ac Schnitzerovih dodataka poput neizbeznih spojlera i pragova, spustenog ogibljenja, paznju privlace tockovi od 18 do 20 inca. Motor, koji se istice jeste 3,0 litarski dizel, sada u preradi ove firme razvija 265KS i 550Nm obrtnog momenta umesto serijskih 231KS i 500Nm. I ubrzanje do stotke je ispravljeno sa 6,6 na 6,1 sekundu. Ac Schnitzer ce jos ponuditi pojacane verzije modela 335d i 335i.


Prvo, firma se zove Hamann tuning i nema nikakve veze sa Hamann motorsportom, koji je poznat kao tjuner BMW-a. Drugo, doterani Peugeot 207 u ovom race look-u se zove Turbo Shadow i u preradi ove firme uz pomoc dodatnih aerodinamickih dodataka, poput prednjeg spojlera, branika, pragova i zadnjeg krovnog spojlera zaista izgleda turbo. Sve to se nadopunjuje spustenim ogibljenjem i Hamannovim felnama. Motori u Hamannu, tacnije dizelasi HDI, uz pomoc chip tuninga, razvijaju do 27KS vise zavisno od verzije.


Ljude iz Brabusa je ocigledno tesko zadovoljiti. Navodno, nakon sto je u junu na stazi Nardo njihov model Rocket S V12 sa 730KS ( napravljen na osnovi Mercedesa CLS) postavio svetski rekord za serijske limuzine, inzenjeri nisu bili uvereni da je to krajnji domet njihove limuzine pa su opet izasli na stazu i oborili sopstveni rekord. Umesto 362,4 km na sat, sada su postigli 365,7 km na sat.

Ovaj Mercedesov model je zbog svoje velicine, luksuzne unutrasnjosti za 6 putnika, integralnog pogona i dizajna sam po sebi pojava, a tek kada ga u ruke uzme tjuner Kleemann... Rezultat je na slici. Osim originalnih Kleemannovih felni od 18 do 20 inca, najvece su razlike u motorima. Model R500 sada razvija 455KS i 585 Nm obrtnog momenta, a do kraja godine bice spremna preradjena manja varijanta R350 sa V6 motorom ( oba benzinci). Dizelas R 320CDI ce uz pomoc Kleemanna iz V6 motora sada izvlaciti 35KS i 80 Nm vise.

Tjuner Hohenester na salonu u Essenu predstavlja vizuelno diskretno doterani Audi A4 sa imenom HS650 Nardo. Ali te sitne spoljasnje korekcije su samo varka. Ispod haube se nalazi motor V6 sa 2 turbo punjaca i , kao sto ime kaze, 650KS i 720Nm obrtnog momenta. Najvaznije, maksimalna brzina iznosi tacno 343,9 km na sat. Od 0 do 100 ubrzava za 3,4 , do 200 za 10,3 a do 300 na sat za 29,8 sekundi. Pri tome jos zadovoljava euroIV norme o zagadjenju sredine.

Ono D oznacava dizel motor, a u Hamannovoj verziji razvija 350KS i 660Nm obrtnog momenta. Nemacki tjuner je ovim modelom preradio motor, koji se, ne bez razloga, smatra za jedan od najboljih BMW-ovih dizelasa. A tek performanse : 276 km na sat i ubrzanje 0 do 100 za samo 5,8 sekundi. Ponavljam; ovo je dizel. Da bi i vizuelno naglasio o cemu se to ovde radi, Hamman je ugradio ceo aerodinamicki M paket, koji ukljucuje prednji i zadnji spojler, pragove i 20-incne felne uz spusteno ogibljenje.


Nemacki tjuner Brabus predstavlja, na tuning show-u u Essenu krajem meseca, svoj predlog policijskog vozila za nemacke autoputeve, na kojima nema ogranicenja brzine. Auto je napravljen na osnovi Brabusovog modela CLS Rocket sa 730 KS, koji drzi rekord najbrze limuzine na svetu sa maksimumom od 362,4 km na sat. Policijska verzija ubrzava od 0-100 za 4 sekunde a od 0-200 km na sat za 10,5 sekundi.

Auto godine u Evropi za 2007. Ford S-MAX vec dozivljava prerade. Tako su u nemackoj tjuning firmi Loder1899 bili aktivni, pa su pored Aston Martina V8, sredili i ovaj Fordov miniven sa sedam sedista. Zbog dodatnog aerodinamickog paketa od karbon fibera (spojleri, pragovi), novog sportskog izduvnog sistema sa duplim zavrsetkom i spustenog ogibljenja za 35 mm, ova je verzija vizuelno atraktivnija, a od standardnog S-MAX-a razlikuje se i po povecanoj snazi motora. Loder1899 naime nudi paket za povecanje snage kako za 1,8 i 2,0 litarske TDCi dizelase (prvi ima 25, a drugi 30 konja vise) tako i za benzinski motor od 2,5 litre, koji umesto serijskih 220KS, sada izvlaci 270KS. Uz doplatu se nude i atraktivniji tockovi od 18 do 20 inca (cene startuju od 475 evra za tockove od 18 inca).
Bavarska kompanija sa cudnim imenom Loder1899, predstavila je svoj paket za poboljsanje performansi i upravljivosti za, ionako potentni, Aston Martin V8 Vantage. Izmenjen je i izduvni sistem pa sada ova azdaja iz 4,3 litarskog motora V8 izvlaci 405KS pri 7000 obrtaja dok maksimalni obrtni moment iznosi 410Nm. Auto tezine 1570kg ubrzava za 4,9 sekundi do stotke i postize 280 km na sat. Estetski, najvise privlace paznju tockovi od 20 inca dok su opcija felne od 21 inca.


Jos jedan primer odlicne prerade odlicnog automobila. I Hartge nudi svoju viziju najnovije Bmw-ove trojke za one kojima serijska varijanta nije dovoljna. Uz neizbezni aerodinamicki kit i spusteno ogibljenje paznju privlace valjci od tockova od 20 inca. I motor umesto serijskih 306KS, koje razvija iz trolitarskog sestocilindrasa sa 2 turbopunjaca, ovde ima svih 350KS.

Nemacki tjuner BMW-a vec je uradio svoje vidjenje najnovije coupe varijante BMW-ove trojke, izmenivsi izgled drukcijim spojlerima, pragovima, branicima i spustenim ogibljenjem kao i izmenama na motoru pa ova verzija izgleda jos atraktivnije i od inace atraktivne serijske varijante.


