Nemački ASMA Design predstavlja jednu zaista ekstremnu preradu Mercedesove S klase, sve u skladu sa svojom reputacijom. Novi projekat, nazvan Eagle II Sport Edition, znači da je S klasa dobila novi performance kit za povećanje snage 5,5 litarskog V8 motora (sada 425KS pri 6000 obrt./min.) uparenog sa 7-stepenim automatikom, atraktivniji aero body kit (sa tipičnim ASMA elementima u vidu ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku), karoseriju u dve boje, spušteno ogibljenje i točkove veličine 21 inča (gume 255/30-21 napred i 295/25-21 nazad), koji uz novi sportski izduvni sistem, kompletiraju izuzetan izgled automobila. Rezultat je dominantna pojava pa će se za njim okretati i oni, kojima su automobili sasvim sporedna stvar u životu.
Rinspeed, švajcarski specijalista za obradu Porschea, upravo je predstavio svoju najnoviju preradu aktuelnog Porschea 911 Turbo (fabričke oznake 997). Auto nosi oznaku Le Mans 600 što odmah daje do znanja kolika se snaga sada nalazi ispod odela. Osim povećanja snage, Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare atraktivniji izgled, koji privlači pažnju ali koji je istovremeno i dovoljno diskretan da ne predstavlja neukusno preterivanje. Rinspeed je u Le Mans 600 ugradio dva VTG turbo punjača, modifikovao interkulere, dodao nove sportske filtere za vazduh i novi sportski izduvni sistem. Modifikacije su bile dovoljne da snaga 3,6 litarskog motora sa serijskih 480KS i 620Nm poraste na pomenutih 441kW/600 konja i svih 800Nm obrtnog momenta. Po tvrdnjama švajcarske firme, ovaj Porsche 911 Turbo Le Mans 600 do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, do 200 km/h za 10,9 sekundi a postiže maksimalnih 343 km/h (serijskom modelu do stotke treba 3,9 sekundi a stiže do 310 km/h). Aero body kit, koji sem estetske funkcije ima uticaja na bolje prianjanje a time i na ostvarivanje boljih voznih osobina, obuhvata novi prednji i zadnji branik (napred sa novim spojlerom, drugačije oblikovanim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima a pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), suknjice sa strane, koje vizuelno savršeno povezuju prednji i zadnji branik, nove retrovizore i novo zadnje krilo. Za bolji kontakt sa podlogom brinu se 20-inčni Rinspeed-ovi alu točkovi sa gumama 245/30- 20 napred i 325/25-20 pozadi. Ostale dorade uključuju modifikovano podešavajuće ogibljenje a koje je Rinspeed razvio u saradnji sa Bilstein-om i koje osigurava veoma precizno upravljanje. Naravno automobilu sa tolikom snagom i brzinom trebaju i snažne kočnice. Za efikasno zaustavljanje se brinu diskovi od 380 mm napred i 360 mm pozadi sa kočionim klještima u upadljivoj žutoj boji.
Još jedan novitet iz nemačke tjuning kuće Edo Competition (već treći ove nedelje !!). Posle Forda GT, Porschea 996 Turbo, stiže i VW Touareg V10 TDI sa estetskim i tehničkim poboljšanjima. Snaga serijskog 4,9 litarskog motora (230kW/313KS i 750Nm) je podignuta na 265kW/360KS a obrtni moment na 850Nm pa ovaj Touareg do stotke stiže za 6,9 sekundi dok je maksimalna brzina porasla na 260 km/h (serijski model 231 km/h i ubrzanje 7,4 sekundi). Pored karoserije u dve boje (ofarbane u istom stilu kao i Edo Porsche 996 Turbo), nešto agresivnijih branika, maske i pragova, posebno se izdvajaju izuzetni 22-inčni trkački točkovi u crnoj boji sa gumama 295/30 R22. Edo je dodao i novi sportski kočioni sistem sa diskovima od 380 mm i crvenim kočionim klještima kao i obavezan "detalj" u vidu izduvnog sistema od nerđajućeg čelika (četiri "lule" po 89 mm), koji se brine za agresivan sportski zvuk. Edo Touareg ima i vazdušno ogibljenje sa elektronskim modulom za podešavanjem visine vozila. I još detalj u kabini-alu pedale uključujući i odmorište za nogu.
WEITEC svoje visoko kvalitetne SPORT F opruge od nedavno nudi i za dva aktuelna Audi-jeva modela i to TT i S3. Nove sportske opruge omogućuju još niže težište automobila i time veću agilnost u vožnji. Konkretno, Audi TT je niži za 25 mm a S3 za 30 mm. Inače, WEITEC u svojoj ponudi ima preko 1000 različitih kompleta opruga, koje automobil spuštaju za 20 do 50 mm.
Posle samo nekoliko dana i dorađenog modela Ford GT, Edo Competition je predstavio još jedan novi proizvod. Ovoga puta, Nemci su se setili domaćeg vozila, konkretnije Porsche-a 911 Turbo (prethodne 996 generacije) i uz pomoć novog turbo punjača, filtera za vazduh sa visokim protokom i sportskog izduvnog sistema, podigli su snagu na 438kW/585KS pri 6790 obrt./min.i 780Nm (serijski model ima 420 konja). Ubrzanje do stotke sada iznosi 3,7 sekundi a do 200 km/h potrebno je samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina je porasla na 345 km/h. Edo Competition se pozabavio i estetikom pa je pored ratničkih boja za karoseriju i novog prednjeg spojlera, ponudio i nove 18 inčne točkove a uz sve to i novi kočioni sistem.
Tjuning kuća Autodelta nudi novu igračku, koja predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Alfa Brera J5 3,2 C (C-Compressore) a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski 260KS i 322Nm). To ovaj 2+2 coupe sa pogonom na sva četiri točka ubrzava do stotke za 5,3 sekunde dok je maksimalna brzina 260 km/h (serijski 6,8 sekundi i 240 km/h). Naravno to nije sve. Autodelta nudi ceo paket a ne samo čačakanje po motoru. Elektronika motora je nanovo podešena za optimalan prenos snage i u savršenoj je sinergiji sa mogućnostima automobila. Brera J5 3,2 C ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (novi amortizeri i opruge su specijalno razvijeni za ovaj auto) dok se dorađen kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuju 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama i novi decentno promenjeni prednji branik
Američki Farnbacher Loles Motorsports je ponudio ograničenu seriju od 20 komada njihove prerade Porschea Cayman GTR, koji iz motora od 3,8 litra zapremine izvlači 298kW/405KS. Snažnijem motoru je prilagođeno novo sportsko ogibljenje, jače kočnice i Yokohama Advan Sport gume sa dimenzijama 245/35 ZR19 napred i 285/30 ZR 19 pozadi. Novi aero body kit (od karbon fibera) obuhvata novi prednji branik sa integrisanim spojlerom i modifikovano zadnje krilo. Cena prerade iznosi 87.500 evra.
Valjda da ne zaostane za američkim Fordom, koji je nedavno promovisao Mustang GT500 Red Stripe, evropski ogranak Forda je na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu predstavio nešto slično (uslovno rečeno) za one koji vole Transit ali žele da se razlikuju od drugih. Naime, Transit SportVan je posebna i ograničena serija Fordovog komercijalca sa estetskim dodatkom u vidu LeMans belih pruga, koje se protežu preko plave karoserije dok su Amerikanci za Mustang GT500 Red Stripe upotrebili crvenu boju za pruge a crni i belu za karoseriju. I umesto da ovaj Transit dobije zvučno ime u stilu Transit White Stripe, Evropljani su se odlučili za običan naziv Transit SportVan. Kako bilo, ovaj Transit je, osim tih famoznih pruga i Racing Blue boje, dobio i 18-inčne alu točkove (dizajn a la Focus ST), niskoprofilne gume 235/45, dupli završetak izduvne cevi, masku u boji karoserije, par spojlera, nove pragove i kožna sedišta. Osim toga, u opremi se nalaze i sitnice poput klime, senzora za kišu i automatskog paljenja svetala, svetla za maglu i sl. Pod haubom nažalost nema promena jer Transit sportVan koristi serijski 2,0 litarski TDCi Duratorq dizel motor sa 130 konja. U Fordu kažu da će napraviti seriju od samo 500 komada ovog Transita, koji će se (počev od jula) prodavati po ceni od 18.750 funti ili 37.500 dolara (ili 27.600 evra ili 2.230.000 dinara).
Nemački tjuner Edo Competition obradio je Fordov retro model GT i uz pomoć novog sportskog katalizatora i izduvnog sistema kao i doradom elektronike motora, iz V8 supercharged agregata dobio 610 konja odnosno 60KS više u odnosu na serijsku verziju. Pomenuta snaga se postiže pri 6500 obrt./min. a obrtni moment od 800Nm pri 4500 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 340 km/h dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno za 0,2 sekunde, tačnije na 3,7 sekundi. Edo Competition je dodao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima za svaki točak kao i novo zadnje krilo. Sem toga u ponudi su i nove boje za karoseriju i trkački točkovi jedinstvenog dizajna i različitih boja.
Citroen je na Tuning Show-u u italijanskom gradu Rimini, izložio novu limitiranu verziju modela C2 s oznakom Supersprint, koja raspolaže sa belim linijama na bokovima, haubi, poklopcu prtljažnika i C stubovima. Takođe, kao zaštitni znak ove specijalne serije, na vratima se nalazi logo Supersprint a tu su i beli alu točkovi kao kontrast crvenoj boji karoserije. C2 Supersprint se bazira na standardnom modelu C2 VTS ali je, za razliku od njega, dobio nova zadnja svetla i novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi. Nažalost 1,6 litarski motor sa 16 ventila je ostao netaknut što znači da i dalje raspolaže sa 125KS. Takođe i transmisuja, ogibljenje i kočnice nisu pretrpele nikakve promene u odnosu na serijski VTS. Dakle, sve se svodi samo na estetsko doterivanje ali je zbog toga i cena samo 500 funti (740 evra) viša u odnosu na standardni C2 VTS.
Nemački tjuner Hamann je razvio novu verziju svog performance paketa za BMW Z4 M Coupe i nazvao ga Renn Taxi. Hamann doduše tek treba da saopšti tehničke detalje ali su bar objavljene fotografije novog modela, koji je više namenjen trkačkim stazama. Spoljašnjost je doterana novim aero body paketom, koji, između ostalog, sadrži novi prednji spojler i agresivnije pragove. U kabinu je Hamann ugradio zaštitni kavez, Recaro sportska sedišta, alu pedale i sl. Prethodni Hamann-ov paket za povećanje snage BMW-a Z4 M Coupe je podrazumevao 15KS i 20Nm više u odnosu na serijski model, koji iz 3,2 litra zapremine raspolaže sa 252kW/343KS i 365Nm. Očekuje se da nova Renn Taxi varijanta ovog Hamann-a ima daleko više snage a koliko, to ćemo saznati kada Hamann uskoro i zvanično objavi detaljne tehničke podatke.
Dotle je došlo da su i Rumuni počeli da zameraju serijskom izgledu Porsche-a 911 tako da se rumunski Top Art Automotive Design (dizajner Bogdan Urdea) poigrao sa dizajnom prethodne generacije 911-ice (tip 996) i napravio daleko agresivniju verijantu. To je postigao ugradnjom novog prednjeg i zadnjeg spojlera (pozadi sa difuzorom), suknjicama sa strane, novim ogromnim zadnjim krilom, novom haubom napred, restilizovanim retrovizorima, panoramskim krovom, Lambo vratima sa vertikalnim otvaranjem, točkovima od 20 inča sa Yokohama gumama, LED zadnjim svetlima, novim kočnicma, sportskim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim sistemom (sa 4 izduvne cevi) itd itd. Kabina je oplemenjena kožom i elementima od karbon fibera a dodata je i kamera za olakšanu vožnju unazad.
Mnogi su se žalili na izgled Porsche-a Cayenne zamerajući da premalo liči na pravi Porsche a pravi Porsche je po njima samo model 911. Za takve ruska (!) tjuning firma Top Car prepravlja izgled Cayenne-a tako da posle njihovog tretmana prednji deo dobija svetla i još neke elemente sa aktuelnog Porsche-a 911 (fabričke oznake 997) tako da veoma liči na taj model što je bila i poenta čitavog zahvata. Osim toga, cela karoserija je pretrpela manje ili veće izmene uz pomoć novih sportskih panela. Ukratko, Cayenne u obradi Top Car-a izgleda izuzetno sportski i agresivno a zbog sakrivenih zadnjih kvaka i ogromnih otvora za ventilaciju ispred zadnjih točkova, stvara se iluzija kao da se radi o automobilu sa 3 vrata. Po ocenama, koje se mogu pročitati na internetu, ova je jedna od najboljih prerada Cayenne-a. Motor je obradila firma 9ff a njegova snaga se može popeti sve do 750 konja, zavisno od toga koliko ste solventni. Naravno i kabina je adekvatno obrađena a to opet zavisi od vaših želja i finansijskih mogućnosti. I još podatak da Top Car namerava da godišnje napravi od 30 do 50 ovakvih Cayenne-a
Irmscher je ponudio novi sportski aero body kit Pure za agresivniji nastup dobro poznate Astre GTC. Sportski paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, trepavice na svetlima, novu masku (znak Opela je ostao), pragove, zadnji branik sa difuzorom i dve izduvne cevi, svetla pozadi sa novom optikom, 30 mm spušteno ogibljenje kao i decentni krovni spojler. Tačka na i su nove 19 inčne GT Star felne sa Dunlop SP Sport Maxx gumama (225/40 ZR19). U ponudi su i Sport Star točkovi veličine 18 inča. Astra GTC Pure privlači pažnju i belom bojom karoserije sa crnim aplikacijama po bokovima. Osim estetskih promena, Irmscher za Astru GTC Pure nudi i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako 2,0 litarski turbo benzinac umesto serijskih 200 konja sada ima 199kW/270KS. Dizel agregat 1,7 CDTi posle tretmana Irmschera raspolaže sa 20 konja više (sa 103kW/140KS) a veći 1,9 CDTi je dobio 25 dodatnih konja pa sada pod haubom kuca srce od 129kW/175KS.
Nemački Novitec je u poslednje vreme veoma aktivan u tjuniranju italijanskih modela, koja su im ionako specijalnost. Nedavno smo pisali o njihovoj preradi Alfe 159, Alfe Brere a pre neki dan i Ferrari-ja F430. Sada su ponudili i tuning paket za atraktivniji i privlačniji izgled najnovijeg Fiatovog modela Bravo. Ovaj aero body kit obuhvata novi prednji i zadnji spojler, pragove, točkove od 18 ili 19 inča i 4 izduvne cevi pozadi (po dve na svakom kraju automobila). Zanimljivo da Novitec nije objavio podatke o povećanoj snazi motora iako je Bravo prošao Novitec-ov chip tjuning.