AC Schnitzer, nemački tjuner poznat, pre svega, po doradama BMW-a, predstavio je novi tjuning paket R56 za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atraktivan aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljene (testirano na stazi Nirburgring). AC Schnitzer radi i na povećanju snage turbo motora ovog Minija (serijski ima 175KS) ali nemački tjuner u ovom trenutku o tome ne daje nikakve detalje. Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni 17 ili 18-inčni AC Schnitzerovi alu točkovi sa gumama 215/35 R 18 ili kao opcija 205/40 R 18.
UPDATE : U međuvremenu je AC Schnitzer objavio da je snaga ovog Minija povećana na okruglo 200KS a da je kupcu na raspolaganju i opcija da se ispod poklopca motora nađe još 50 konja više.
Nemačka tjunerska kompanija Cobra Technology & Lifestyle ponudila je novi optički paket za obnovljeni VW Touareg, koji sadrži prednji bul bar, dve vrste pragova, prednju masku (koja se nastavlja i u centralni deo branika) i kućišta retrovizora. Naravno, svi navedeni elementi izrađeni su od nerđajućeg čelika. Cobra je za obnovljeni Touareg pripremio i atraktivne točkove veličine 20 ili 22 inča (najveći od 22 inča su nazvani Cobra Sahara a idu u paru sa gumama 295/30 R 22).
Mada se karijera aktuelnog VW Sharana bliži svom kraju, nemački tjuner RaceDesign je za ovaj model (kao i za njegovog brata blizanca Seat Alhambru) ponudio kompletan aerodinamički paket i to za one kupce, koji pored porodičnog karaktera ovakvih vozila žele i atraktivniji, sportski izgled. Ono što odmah privlači pažnju jeste prednja "single frame" maska u stilu nekog od aktuelnih Audijevih modela. Pored toga, novi su i branici (pozadi sa integrisanim izduvnim cevima), zadnji krovni spojler, trepavice na prednjim svetlima, i "suknjice" sa strane, koji zajedno doprinose nižoj silueti i uopšte impresivnijoj pojavi. Ovaj body kit (zajedno sa atraktivnijim točkovima) će RaceDesign pustiti u prodaju sredinom avgusta ove godine.
Prošlo je skoro godinu dana od kada je nemački JE Design predstavio tuning kit za Audi Q7 3,0 TDI V6 (umesto 233 snaga je skočila na 285 konja). Sada je kroz ruke JE Designa prošao i snažniji Q7 u verziji sa benzinskim 4,2 litarskim V8 motorom. Serijski Q7 4,2 V8 FSI raspolaže sa 350KS a posle obrade u JE Designu (novi kompresor, interkuler, sportski izduvni sistem i izmenjena kontrolna jedinica motora), snaga raste na okruglo 500 konja i 600Nm obrtnog momenta. Poboljšane su i performanse pa ovaj Q7 sa 500 konja pod haubom do 100 km/h stiže za 5,6 sekunde dok maksimalma brzina iznosi 271 km/h (ne zaboravimo da je Q7 težak 2,3 tone). Pri tom motor i dalje zadovoljava aktuelne evropske regulative o emisiji izduvnih gasova. Za poređenje, standardni Audi Q7 4,2 V8 FSI ubrzava do stotke za 7,4 sekunde a najveća brzina, koju postiže je 243 km/h. Osim pojačanog motora, Q7 u režiji JE Designa je dobio i kompletan aerodinamički body kit, koji uključuje proširenja blatobrana, drugačiji prednji i zadnji branik, svetla za maglu, "trepavice" na prednjim svetlima, zadnji krovni spojler, spušteno ogibljenje i 22-inčne felne.
Nemački tjuner Hartge je objavio nove informacije o njihovoj preradi BMW-ove serije 1, koju pokreće tečni naftni gas (TNG) i koja pokazuje sportske potencijale alternativnih goriva. Auto ima 550KS i je nazvan V300+, što nagoveštava ambicije Hartge-a da sa njim pređe magičnu granicu od 300 km/h. Ako se to potvrdi u praksi, V300+ će postati najbrži auto pokretan tečnim naftnim gasom, napravljen na osnovi nekog serijskog modela. Inače, trenutni rekord za automobile na TNG drži vozilo Idee Verte Competition, koji je 2004. godine postigao 315 km/h.
Posle TechArta, sada je i SpeedART obradio aktuelni Porsche 911 Turbo (serija 997). Model je nazvan SpeedART BTR-XL (skraćeno od Bi-Turbo Racer Extra Large) i raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje novi prednji spojler, moćnije pragove, difuzor pozadi, zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera, sportsko ogibljenje i sportske kočnice, 20-inčne alu točkove, novi sportski upravljač i sportska sedišta), paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS sada 550 konja) kao i novim sportskim izduvnim sistemom. Dovoljno ? Ako nije, pomenuti TechArt nudi 911 Turbo sa svih 630 konja...
Poznata pre svega po obradi različitih modela BMW-a (poput ekstremnog modela Lumma CLR 500RS na bazi BMW-a M5), tjuning kompanija Lumma sada predstavlja i svoje viđenje serije 3 u Coupe varijanti. Nažalost, ovog puta ne radi se o nekoj brutalnoj preradi u stilu pomenutog CLR 500RS-a, jer promena na motoru nema, pa se sve svodi na vizuelno doterivanje kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti. Drugim rečima, Lumma za BMW E92 (fabrička oznaka za BMW "Trojku" Coupe) nudi atraktivniji paket spojlera, nove pragove, kućišta retrovizora od karbon fibera, "trepavice" na prednjim svetlima, diskretni zadnji spojler i nove točkove od 19 inča. Spolja, to je to. Ni u kabini nema velikih promena, tek aluminijumske pedale i odmorište za nogu kao i par različitih patosnica. U poređenju sa CLR 500RS-om skromno ali u principu i sasvim dovoljno za individulaniji izgled "Trojke" Coupe.
Već serijski Audi A5 predstavlja uspešnu kombinaciju sportskog dizajna i snažne, elegantne i individualne pojave ali to za neke ljude jednostavno nije dovoljno. Takvi kao da su čekali da i nemački Abt Sportsline predstavi svoje viđenje novog Audijevog coupea. Ovakav unapređeni i dinamičniji Audi A5 dobija i novo ime – Abt Audi AS5. Novi body kit, skrojen za ovaj A5, sadrži paket novih spojlera, pragova, bočne škrge, difuzor pozadi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi i točkove od 18 do 20 inča sa kompletom odgovarajućih sportskih guma. Čak i dok stoji, Abt AS5 svojom senzualnom pojavom kao da jedva čeka da bude pušten na put i da pokaže šta ume. A da ume, ume. Njegov 3,0 litarski TDI dizel agregat je osnažen za dodatnih 24kW/32KS pa tako umesto serijskih 176kW/240KS, AS5 sada raspolaže sa 200kW/272KS. Ovde i napomena da Abt nudi i opciju povećanja snage ovog motora sa svih 300 konja. Tu nije kraj onoga što je Abt predvideo za AS5. Tako se za efikasnije kočenje brine Abt-ov kočioni sistem sa diskovima prečnika 380 mm dok je za privlačenje pažnje prolaznika zadužena dvobojna spoljašnjost.
Posle AC Shnitzera, koji je nedavno predstavio obrađenu BMW-ovu "Trojku" u Cabrio izdanju (model E93), sada još jedan nemački tjuner, Hamann, promoviše doteranu verziju ovog BMW-ovog modela (novi aerodinamički kit, pojačani motori, doteran interijer). Zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, Hamann je iz modela 325i izvukao dodatnih 13 konja snage (umesto 192 ima 205KS), model 330i ima 17KS više (umesto 231 sada 248KS), a najjači 335i je dobio dodatnih 74KS pa sada umesto sa 306 raspolaže sa 380KS. Pored sportskog izduvnog sistema (sa četiri izduvne cevi umesto dve), Hamann je za ovu "Trojku" pripremio i elegantan ali i dovoljno atraktivan body paket, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i nove točkove dimenzija od 18 do 20 inča sa novim kompletom odgovarajućih guma.
Nemačka tjuning kompanija delta4x4 (već iz njihovog imena je jasno da su se specijalizovali za doradu SUV modela), ponudila je novi paket za ulepšavanje aktuelnog Jeepa Grand Cherokee. Paket sadrži nove petokrake točkove veličine 18, 20, 21 ili čak 22 inča (cena od 1490 evra pa naviše) i nove pragove za lepši izgled i lakše ulaženje u ovaj Cherokee (pragovi će vas olakšati za dodatnih 950 evra).
Evo još jedne zanimljive dorade aktuelne BMW-ove serije 3, ovog puta iz nemačke tjuning kuće Kelleners Sport. Budući da vlasnik kompanije (Ralf Kelleners) ima dugogodišnje trkačko iskustvo, ono je i upotrebljeno u razvoju ovog BMW-a, naročito u optimizaciji novih aerodinamičkih elemenata na karoseriji i doteranom vešanju. Ti elementi su, osim za poboljšanje aerodinamike i voznih osobina, zaslužni za moćniji i "puniji" izgled ove "Trojke" a obuhvataju novi prednji spojler, retrovizore, pragove kao i krovni i spojler na poklopcu prtljažnika. Naravno, Kelleners je za ovu "Trojku" kreirao i nove, atraktivnije točkove od 19 inča, nazvane Vegas 2 (sa gumama 235/35 napred a 265/30 nazad) a tu je i pojačani kočioni sistem. Dovoljno da se za ovim BMW-om okrenu i oni nezainteresovani za automobile. A to i jeste jedan od razloga za tjuning... I interijer je doteran i to detaljima od aluminijuma i karbona. Spoljašnje i unutrašnje vizuelne promene samo nagoveštavaju ono što se krije ispod poklopca motora odnosno Kellenersov K3.2S kit za povećanje snage 3,0 litarskog benzinca, koji serijski razvija 258KS. Sada isti motor raspolaže sa 306KS i 341Nm obrtnog momenta što je dovoljno za maksimalnih 278 km/h. Kelleners Sport ceo ovaj paket nudi kako za seriju 3 sedan (E90) tako i za karavan varijantu (E91).
TechArt Automobildesign (puno ime ove nemačke kompanije) je 2001. godine sa modelom GTstreet (baza je bio tadašnji Porsche 996), izbacio na tržište jedan od najbržih i najsnažnijih sportskih automobila tog vremena. Sada TechArt predstavlja novi GTstreet a baza je opet Porsche 911 Turbo, sada naravno iz najnovije 997 serije. U centru pažnje je opet motor. Ima i razloga. Redni 6-cilindraš, zapremine 3,6 litra, je modifikovan pa sada razvija 463kW/630KS pri 6800 obrt./min. (serijski 911 Turbo raspolaže sa 353kW/480KS). Naravno, i obrtni moment je skočio pa sada, umesto 620Nm iznosi svih 820Nm pri 4500 obrt./min. Snaga je povećana ugradnjom dva specijalna VTG turbo punjača, novim sportskim filterom za vazduh i interkulerima, izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika (sa četiri završetka umesto dva koliko ima standardni 911 Turbo) i reprogramiranim sistemom menadžmenta motora. Ovako nabildovan TechArt do 100 km/h ubrzava za samo 3,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,9 sekundi dok mu je "plafon" 345 km/h. Ovome nema šta da se doda... Ipak, Techart je dodao i novi body kit (posebno se ističu zadnje krilo, pragovi, krovni spojler, zadnji difuzor od karbon fibera, novi otvori za vazduh na prednjim blatobranima), kreiran u vazdušnom tunelu, koji se brine za bolju aerodinamiku i agresivniji dizajn. Techart nudi i čitav niz različitih točkova, veličine 8.5Jx20 napred a 12Jx20 pozadi. Gume su ContiSportContact, veličine 245/30 ZR 20 odnosno 325/25 ZR 20. Ovi veliki 20-inčni točkovi takođe obezbeđuju neophodan prostor za snažni TechArtov kočioni sistem sa diskovima od 390 mm napred, odnosno 365 mm nazad. I kabina GTstreeta se razlikuje od standardnog 911 Turbo, zahvaljujući, između ostalog, ekskluzivnom kožnom interijeru, TechArtovom sportskom upravljaču, alu pedalama.... Ah, da! Cena iznosi 245.000 evra...
Maseratijevom modelu Quattroporte teško da treba neko ozbiljnije doterivanje izgleda pa je i nemački Novitec (specijalista za obradu italijanskih automobila) ovoj elegantnoj limuzini (dugačkoj 505 cm) spolja dodao samo nove 20-inčne točkove (sa gumama 245/35 Pirelli P-Zero napred a 285/30 pozadi) i četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika (po dve na levoj i desnoj strani automobila a svaka ima prečnik 83 mm). Osim novog izduvnog sistema, Novitec je obradio i 4,2 litarski V8 motor, koji sada ima nešto nešto veću snagu, tačnije raspolaže sa 413KS pri 7100 obrt./min. i 468Nm obrtnog momenta pri 4650 obrt./min. (standradni Quattroporte ima okruglo 400KS pri 7000 obrt./min. i 451Nm pri 4500 obrt./min.). Novitec je doterao i ogibljenje Quattroportea, koje je dobilo podešavajuće amortizere od nerđajućeg čelika, a novi su i aluminijumski distancijeri, koji su zaslužni za proširenje traga točkova za 20, 30 ili za 40 mm. Novitec nije obelodanio podatke o performansama svog Quattroportea ali imajući u vidu da već serijski model postiže 275 km/h i ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde, lako je zaključiti da je Novitecova verzija po tom pitanju još bolja.
Da bi obeležio 25 godina postojanja, nemački RUF je pustio u prodaju specijalnu seriju svog modela 3400K u Coupe i Roadster verziji sa dodatkom u imenu 25th Anniversary Edition (baza su Porsche Cayman i Boxster). Inženjeri ove kompanije su uz pomoć kompresora povećali snagu 3,4 litarskog rednog 6-cilindraša, koji sada razvija 294kW/400KS pri 7000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momennta pri 5500 obrt./min. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde dok je maksimalna brzina 291 km/h. Osim povećanja snage motora, RUF je takođe doterao i interijer (RUF-ov kožni upravljač i panel sa instrumentima) i eksterijer (sportski body kit i novi trkački točkovi). Osnovna cena za 3400K Coupe iznosi 79.800 a za 3400K Roadster 75.100 evra.
Novi Hyundaijev predstavnik u C segmentu (klasa Opel Astre, VW Golfa, Ford Focusa, Toyote Auris, Citroena C4...), već privlači pažnju tjunera pa je tako MS Design već obradio novi i30. Sport Package, kako se zove aero body kit iz MS Designa, sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, krovni spojler, nove otvore za vazduh na prednjem braniku, crni poklopac za masku hladnjaka, dupli završetak izduvnog sistema i doteran zadnji branik. Sport Package obuhvata i 17-inčne alu točkove (na raspolaganju su i 18-inčni) kao i novi set sportskih opruga, koje su zaslužne za nižu siluetu ovog Hyundaija.