home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Ova godina bi trebalo da bude revolucionarna kada je u pitanju korišćenje kiseonika kao goriva, jer bi napokon trebalo da počne proizvodnja na veliko automobila na kiseonik. U pitanju je model OneCAT kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije.

Uskoro kreće masovna proizvodnja automobila na kiseonik u pogonima kompanije „Tata motors“, najveće indijske auto-kompanije. Ugovor o saradnji potpisan je prošle godine, a kompanija „Tata“ u projekat ulaže 20 miliona evra. Proizvodnja modela OneCAT trebalo bi da počne tokom ove godine.
U pitanju je automobil dužine 340 centimetara, a najavljuju se dve verzije - trosed bez krova i šestosed s krovom.
Automobil će imati mogućnost da koristi i benzin kao gorivo, kako bi se autonomija vožnje povećala na 800 kilometara, uz potrošnju od samo 1,5 litara na 100 kilometara. U gradskoj vožnji, kada je pogon na kiseonik u pitanju, emisija ugljen-dioksida je nula, a kod pogona na benzin samo 30 grama po kilometru. Predviđena cena automobila iznosi 3.500 evra, odnosno 5.000 za skuplju verziju.
Automobil sa pogonom na kiseonik postoje već nekoliko godina. U pitanju je o vizionarski poduhvat bivšeg inženjera u Formuli 1, Francuza Gaja Negrea, koji je pre 18 godina osnovao kompaniju „Moteur Development International“, a 2002. stvorio prvi automobil sa pogonom na komprimovani koseonik. Motori modela MiniCAT i CityCAT su ograničeni na 25 konjskih snaga, a koriste kiseonik iz rezervoara pod pritiskom od 300 bara. Punjenje se vrši na posebnoj pumpi ili kod kuće uz pomoć električnog kompresora. Vozilo ima i električni motor koji održava pritisak, pa je i njega potrebno povremeno napuniti.







Zvanična dodela prestižne titule evropskog automobila godine ("Car of the Year 2008"), koju je nedavno osvojio Fiat 500, biće održana 28. januara u Berlinu. Kako bi najavio taj događaj, Fiat je u reklamne svrhe iskoristio podzemnu železnicu u nemačkom glavnom gradu. Naime, svakog vikenda do 27. januara, posebna kompozicija će prevoziti dva Fiata 500 kroz berlinski metro (sa tablom na kojoj piše "Happy new car of the year everbody"), a sve u cilju promocije ovog modela i dodele nagrade "Car of the Year 2008." Kompozicija će inače prolaziti kroz 170 stanica podzemne železnice, koja vikendom preveze oko 1,8 miliona putnika.



Do sada smo bili u prilici da vidimo brojne trke između automobila i različitih tipova aviona (recimo Bugatti Veyron, Lamborghini Reventon i Spykerov bolid Formule 1 protiv borbenih aviona), a sada je trkački automobil iz A1GP takmičenja izašao "na crtu" Boeingu 777. Događaj se zbio na aerodromu u Oklandu, na Novom Zelandu, a sve u cilju promocije sledeće A1GP trke, koja će se održati u toj zemlji.




 

Izvor : www.blic.co.yu

Posle kritika zbog lika zrikavog Mao Cetunga u jednoj reklami objavljenoj u španskoj štampi, proizvođač automobila Citroen zamenio je kineskog lidera ljutitim Napoleonom. Reklama sa zrikavim Mao Cetungom sa grimasom na licu uvredila je neke Kineze u Španiji, zbog čega se francuski proizvođač automobila izvinio i obećao da više neće koristiti tu sliku. U novoj verziji reklame, koja je u četvrtak objavljena u španskoj štampi, pojavljuje se francuski car, ljutitog izraza lica, iznad modela Citroena, sa istim sloganom kao u reklami sa Maoom: "Vratite Cezaru ono što je Cezarovo".



Da bi demonstrirao ekonomičnost svojih automobila sa dizel motorima, Mercedes-Benz USA je za predstavnike medija iz SAD-a, Italije i Nemačke organizovao test tri svoja dizel modela, i to na relaciji dugoj preko 4400 kilometara, od Los Anđelesa do salona automobila u Detroitu. Na testu su novinari mogli da voze dva Smarta CDI (sa 45KS) i jedan Mercedes E 320 BLUETEC (sa 3,0 litarskim V6 motorom od 224KS), a rezultat ovog maratonskog testa je sledeći: Smart je u proseku potrošio samo 3,9 litara, a Mercedes E 320 BLUETEC 5,8 litara dizela na 100 km. Prodaja Smarta u Americi inače zvanično počinje već ovog meseca, a cene će se kretati od 11.590 dolara pa naviše.



Već smo objavili jedan kratak trailer koji najavljuje TV film Knight Rider (američka televizijska mreža NBC će ga emitovati 17. februara), a evo sada još dva. Podsećamo, u ulozi novog KITT-a je Ford Mustang Shelby GT500KR, a glavne uloge u filmu tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison, dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett.

Trailer I

Trailer II




Ford je prvi Mustang zvanično predstavio javnosti 17. aprila daleke 1964. godine u Njujorku sa izborom od četiri motora i u verzijama kupe i kabriolet (Convertible), a ukoliko ste ljubitelj oldtajmera, pa još američkih, možda će vas zanimati vest da je sada moguće kupiti prvi ikada proizvedeni primerak Mustanga Convertible. Cena? Prava sitnica...samo 5,5 miliona američkih dolara, odnosno oko 3.749.000 evra. Mustang Convertible na slici je dakle taj prvi ikada proizvedeni Mustang u kabriolet verziji, a prodat je 16. aprila te 1964 (čime je za kolekcionare još zanimljiviji budući da se ovde radi i o prvom primerku Mustanga prodatog pre zvanične prezentacije). Auto i dalje ima originalne registarske tablice i nalazi se u savršenom stanju kao da je tek danas izašao iz Fordove fabrike u Dirbornu.




Nekoliko puta smo već pisali o tome da će američka televizijska meža NBC ponovo vratiti na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Kao što je poznato, novi KITT je Ford Mustang Shelby GT500KR, a NBC će 17. februara 2008. godine premijerno emitovati dvosatni TV film Knight Rider, u kome glavne uloge tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison. Potvrđen je takođe i povratak Davida Hasselhoffa (u ulozi starijeg Michael Knighta), dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett. U međuvremenu je NBC emitovao i veoma kratak trailer, koji najavaljuje ovaj film (VIDEO 1), a za podsećanje, na VIDEU 2 možete pogledati i originalnu špicu Knight Ridera iz osamdesetih godina.

VIDEO 1 : promo trailer Knight Rider 2008. 

VIDEO 2 : originalni Knight Rider




Iskreno, ovo je moglo i da se očekuje. Naime, taksista Tuncer Yilmaz ponudio je na prodaju svoj Opel Vivaro, koga je sedmostruki šampion Formule 1 Michael Schumacher nedavno "provozao" u svom stilu, žureći na aerodrom. Najveća ponuda koju je taksista dobio za svoj sada veoma popularni kombi, iznosi čak 63.000 evra i najverovatnije će je i prihvatiti. Da podsetimo, 38-godišnji Schumi je nedavno sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da lično preuzme volan ! Vozač Tuncer Yilmaz je pristao, seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. "Problem" je međutim u tome što je ceo događaj naišao na ogromno zanimanje medija, ali je takođe privukao i pažnju revnosne nemačke policije, jer je taksista detaljno opisao novinarima vratolomije koje je Schumacher izvodio za upravljačem njegovog taksi vozila. Prema pisanju sajta Autosport.hr, nemačka policija i državno tužilaštvo sada ispituju šta se stvarno dogodilo i da li postoji mogućnost da koji evro iz Schumacherovog i Yilmazovog džepa završi u državnoj kasi. Ako bude kazni, taksisti Yilmazu će itekako biti potreban novac za iste, pa zaista ne iznenađuje da je rešio da unovči trenutnu popularnost. Očigledno, cela ova priča još nije završena...



Moram da priznam da sam se slatko nasmejao (uostalom kao i tvorci ovog videa) gledajući dokaz kako je i skupoceni Bugatti Veyron ipak samo automobil kome takođe treba gorivo za namirivanje njegovih 1001 konja pod poklopcem motora. Naime, u SAD-u je snimljen ovaj Veyron kome je gorivo nestalo nasred puta i čiji je vlasnik bio primoran da potraži pomoć kako bi odgurao svoj Veyron do najbliže benzinske pumpe...




Nekoliko puta smo već pisali o tome da američka televizijska meža NBC planira da ponovo vrati na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Tada još nije bilo poznato koji automobil će zameniti Pontiac Firebird Trans-Am u ulozi KITT-a, a danas je NBC i zvanično saopštio : novi KITT je Ford Mustang Shelby GT500KR ! Dakle, ne samo da novi KITT nije neki Pontiacov model, nego nije čak ni iz programa General Motorsa. NBC će 17. februara 2008. godine premijerno emitovati dvosatni TV film Knight Rider, u kome glavne uloge tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison. Potvrđen je takođe i povratak Davida Hasselhoffa (u ulozi starijeg Michael Knighta), dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett. Kako je saopšteno, u filmu će se KITT u stvari pojavljivati u tri verzije: standardnoj KITT Hero (sa 540KS), zatim KITT Attack (modifikovanoj za borbu) i na kraju KITT Remote (verzija bez vozača).




Iako zvanično u penziji, sedmostruki svetski šampion Formule 1 Michael Schumacher i dalje privlači veliku pažnju javnosti. Ima i čime... Naime, prošle subote je 38-godišnji Schumi (koji inače živi u Švajcarskoj) sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da on preuzme volan ! Taksista Tuncer Yilmaz je pristao (ne dobija se svaki dan prilika da te vozi Schumacher lično), seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro (!) sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. Posle svega, Schumacher sada svojim titulama iz Formule 1 može da doda i nezvaničnu titulu najbržeg nemačkog taksi vozača...