home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samo par dana pošto je promovisao Bentley Continental GT Black Bison Edition (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu prestižnih (pretežno evropskih) automobila Wald International predstavlja i svoj aero body kit za najnoviji Mercedesov SUV model GLK. Waldov GLK odlikuje novi prednji branik, redizajnirani pragovi, novi zadnji krovni spojler, zadnji branik sa difuzorom i integrisanim izduvnim cevima, kao i novi set aluminijumskih točkova. Za sada nema informacija da li su i motori pretrpeli neke izmene.





Nova Acura TL

11 Jul 2008 - 12:20 Noviteti Link

Nakon što je ove godine već predstavila restilizovanu limuzinu RL i potpuno novi TSX, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game.

Tako je danas kratkim press saopštenjem i ovom slikom najavljena kompletno redizajnirana Acura TL modelske godine 2009, čija prodaja inače u SAD-u počinje ove jeseni (cena još nije saopštena). Dok pomenuti modeli RL i TSX u osnovi ipak ne predstavlju ništa drugo do Acurine blizance Hondinih modela Legend i Accord, TL karakteriše dramatičniji novi stajling (obratite pažnju na izažene lukove prednjih blatobrana i opadajuću liniju krova kao kod nekog kupea) u kombinaciji sa luksuznim interijerom. 

Acura TL modelske godine 2009 će kupcima biti na raspolaganju u verziji sa FWD pogonom samo na prednjim točkovima, kao i u varijanti sa SH-AWD SuperHandling All-Wheel Drive pogonom na sva četiri točka (ova potonja će imati drugačije oblikovane završetke izduvnog sistema i aluminijumske točkove od 18 inča kako bi se i vizuelno razlikovala od standardne FWD verzije).

Iako za sada nema zvaničnih podataka o paleti pogonskih agregata, prema ranijim informaciujama, osnovni model sa prednjim pogonom imaće 3.5 litarski V6 motor sa 280 konja, dok će TL SH-AWD raspolagati sa većim 3.7L V6 sa 310KS.



Iz General Motorsa je stigao i video koji potvrđuje da je njihova Corvette ZR1 zaista prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde).

Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.

Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm obrtnog momenta.



Posle nedavnog objavljivanja jedne teaser slike, u AMG-u su i zvanično predstavili svoju novu poslasticu – model SL 65 AMG Black Series, koji iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora izvlači svih 493kW/670KS pri 5400 o/min. (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok obrtni moment iznosi 1000Nm (menjač je inače petostepeni Speedshift automatik). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Drugim rečima, ovo je najsnažniji i najsportskiji SL ikada. 

Sem pojačanog motora, Black Series varijanta se od standardnog SL 65 modela razlikuje i po doteranom aero body paketu (novi branici, spojleri, pragovi, prošireni blatobrani, veliko zadnje krilo), za 250 kg manjoj težini (hauba, krov, prednji blatobrani i poklopac prtljažnika su izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom, širim tragom točkova, podešavajućim ogibljenjem, jačim kočnicama, novim točkovima od 19 inča napred i 20 inča pozadi (gume napred 265/35 R 19 i 325/30 R 20 pozadi) i modifikovanim interijerom (trkačka sedišta od karbon fibera, novi volan sa zaravnjenim donjim delom, alkantara, dok su zadnja sedišta izbačena kako bi se smanjila težina).

Težina automobila inače iznosi 1870 kg, dužina 4589 mm, širina 1960, visina 1286 mm, međuosovinsko rastojanje je 2560 mm, dok kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima naravno) iznosi 14,4 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 345 grama po kilometru. 

Prodaja počinje u novembru ove godine (u beloj, crnoj, crvenoj i srebrnoj boji) i to po ceni koja će u Nemačkoj iznositi 309.000 evra.

 

VIDEO : Mercedes SL 65 AMG Black Series



Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.

Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.    

Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).

U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji). 

Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.



O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo dosta reči, budući da je na trkačkoj stazi Papenburg ovaj automobil u aprilu uspeo da postigne planiranih 409 km/h. To je bilo dovoljno da se pretekne Bugatti Veyron (može do 407 km/h), ali ipak manje od 411,76 km/h koliko postiže američki SSC Ultimate Aero TT.

U međuvremenu je 9ff i zvanično saopštio da će proizvesti limitiranu seriju ovog automobila; tačnije biće napravljeno samo 20 komada i to po početnoj ceni od 498.000 evra.

Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, a krov spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Dužina inače iznosi 4733 mm, širina 1860 mm, visina 1180 mm, a međuosovinsko rastojanje 2650 mm.

Za pogon je zadužen centralno smešten 4.0 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača (modifikovani agregat iz Porschea 996 Turbo). Pomenuti motor raspolaže sa svih 726kW/987KS pri 7850 o/min. i 964Nm obrtnog momenta pri 5970 o/min.

Što se ubrzanja tiče, brojke izgledaju ovako: od 0 do 100 km/h samo 3,4 sekunde, do 200 km/h 8,2 sekunde, a do 300 km/h mu treba neverovatnih 16,4 sekunde.

Ovakav automobil naravno zaslužuje (i treba) snažne kočnice, a to podrazumeva keramičke kočione diskove od 380 mm napred i 350 mm pozadi. Točkovi su inače od 19 inča, a gume su dimenzija 235/35 ZR 19 napred, odnosno 325/30 ZR 19 pozadi.



Hamann BMW serija 6

11 Jul 2008 - 02:00 Tuning Link

Nemački tjuner Hamann Motorsport je promovisao dva nova aerodinamička paketa za redizajniranu BMW-ovu seriju 6. Prvi je bazni paket (sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, dodatna svetla napred, nove pragove, zadnji krovni spojler i spojler na poklopcu prtljažnika), a drugi Edition Race paket podrazumeva još agresivniji izgled zahvaljujući, između ostalog, širim prednjim blatobranima i još izraženijim pragovima.

Podrazumeva se da su deo oba paketa i novi točkovi (veličine do 21 inča sa Hankook S1 EVO gumama dimenzija 255/30ZR21 napred i 295/25ZR21 pozadi), pojačani kočioni sistem, spušteno ogibljenje, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, doterani interijer (između ostalog novi sportski trokraki volan i pedale, odmorište za nogu i ručica ručne kočnice od aluminijuma) i naravno pojačanje motora u modelima 630i, 635d i 650i za 15kW/21KS i 40Nm obrtnog momenta (tako sada najjači 650i postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h).

   



Izvor : Tanjug

Rusko tržište automobila moglo bi postati najveće u Evropi po ostvarenoj prodaji vozila do kraja 2008. godine, izveštava Itar-Tas, pozivajući se na analitičara "Prajsvoterhauskupersa" Stenli Ruta.

On tvrdi da će se na ruskom tržištu ove godine prodati 3,6 do 3,8 miliona komada automobila.

Rut je naveo da je u prvom polugodištu u Rusiji prodato oko 1,64 miliona vozila, što je 41 odsto više nego u istom periodu 2007. Od januara do juna ove godine, prodato je 380.000 vozila ruske izrade, 290.000 automobila inostranih kompanija montiranih u Rusiji, 785.000 uvezenih i 190.000 korišćenih inostranih automobila.

Prodaja automobila na ruskom tržištu porasla je, prema vrednosti, 64 odsto za šest meseci ove godine i dostigla 33,4 milijarde dolara. Prema Rutu, vrednost ruskog tržišta automobila nastaviće da raste, kao i prosečna cena vozila.

U narednih osam godina proizvodnja u ruskim fabrikama mogla bi da poraste dva puta. U ovoj godini biće proizvedeno 1,7 miliona vozila, što nagoveštava da bi do 2015. godine ta cifra mogla da dostigne tri miliona.

Do kraja naredne decenije broj automobila u Rusiji uvećaće se na 55 miliona, od čega će najveći deo biti inostrane robne marke. Potkraj ove godine u Rusiji će biti skoro 30 miliona vozila, a većinu će činiti domaći tradicionalni modeli.

Proizvodnja inostranih automobil koji se montiraju u Rusiji dostići će dva miliona komada do 2012. godine, sa prosečnom cenom od 25.000 dolara.

Ukupna prozvodnja delova za montažu inostranih automobila u Rusiji premašiće devet milijardi dolara do 2012., što je devet puta više nego u tekućoj godini.



Mitsubishi Colt Attivo

11 Jul 2008 - 01:32 Noviteti Link

Mitsubishi je za britanske kupce pripremio novu specijalnu ediciju svog najmanjeg modela u evropskoj ponudi.

To je Colt Attivo (na italijanskom energičan, živahan) koji se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a pokreće ga 1.1 litarski benzinac sa 74KS pri 6000 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.

Kako je to već red kod specijanih edicija, Colt Attivo karakteriše bogatija standardna oprema, koja u ovom slučaju podrazumeva aluminijumske točkove od 14 inča, Radio / CD plejer, ABS i EBD sisteme, centralno daljinsko zaključavanje i vazdušne jastuke za vozača i suvozača.

Colt Attivo je britanskim kupcima dostupan u pet boja (Lunar Silver, Illusion Blue, Atlantis Blue, Sparkling Black i Spicy Red), a cene se kreću od 7999 funti (10.040 evra) za trovratnu verziju i idu do 8499 funti (10.670 evra) za modela sa pet vrata.



Francuski Peugeot je danas objavio prve zvanične fotografije modela 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).

Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov podignut ili spušten, kreće od 226 do 405 litra).

Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).

U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).

Zvanična svetska premijera 308–ice CC je naravno zakazana za domaći teren salona automobila u Parizu, koji se u tom gradu održava u prvoj polovini oktobra, dok prodaja startuje ili krajem ove ili početkom naredne godine.

 



Verano Motors (www.verano.co.yu), uvoznik Peugeotovih automobila za Srbiju, u svojoj ponudi od nedavno ima i novi model Partner Tepee, koji u zavisnosti od verzije, kod nas staje od 15.490 evra (Partner Tepee 1.6 HDi sa 75KS) do 19.050 evra sa PDV-om za model Partner Tepee VTC 1.6 HDi sa 90KS. Osim ova dva HDi dizelaša, u paleti se nalazi i jedan benzinac koji takođe ima zapreminu od 1.6 litra i koji razvija 90 konja.

Kao što je poznato, novi Partner praktično predstavlja brata blizanca novog Citroena Berlingo (razlikuju se pre svega po izmenjenom prednjem delu), što znači da i Partner u ovoj putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, unapređena ergonomija, veća bezbednost (ABS, ASR i ESP sistemi, prednji vazdušni jastuci) i moderniji i dinamičniji stajling u odnosu na stari Partner se naravno podrazumevaju.

Inače, nosivost Partnera Tepee iznosi 625 kg, dok se zapremina njegovog tovarnog prostora kreće od 678 do čak 3000 litara.



Više o novoj BMW seriji 7 možete pročitati OVDE



Nakon što su prošle nedelje objavili nekoliko zvaničnih slika svog novog kompaktnog sedana Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato), iz Kije su danas stigli i prvi zvanični podaci o njegovim specifikacijama.

Forte je naravno veći u odnosu na Cerato, tačnije, dugačak je 4530 mm, širok 1775 mm, a u početku će ga pokretati dva motora : 1.6 litarski Gamma četvorocilindrični benzinac sa 124KS i dizelaš iste zapremine koji razvija 128KS. Paletu pogonskih agregata će kasnije upotpuniti i jači 2.0 litarski četvorocilindrični benzinac, ali Kia za sada nije saopštila podatak o njegovoj snazi.

Za Forte je Kia predvidela bogatije standardne pakete opreme, kao i dugačku listu opcija na kojoj se, između ostalog, nalaze i navigacioni sistem sa glasovnim komandama, dugme za start motora, Bluetooth, aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama dimenzija 215/45R17)...

Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.

Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 21. avgusta, prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju), dok za sada nije poznatao kada stiže u Evropu.

Druga današnja vest iz korejske fabrike jeste novi SUV Sorento, mada ovde odmah i napomena da ove slike novog Sorenta nisu zvanične, već su delo spretnog fotografa, koji nam je omogućio da vidimo njegov izgled pre oficijelne premijere. U ovom trenutku nema puno podataka o ovom SUV modelu, mada se pretpostavlja da će platformu i veliki deo komponenti deliti sa Hyundaijem iX55 (o njemu više OVDE), uključujući i novi 3,0 litarski turbo dizel motor sa oko 240KS (sadašnji 2.5 CRDi ima 170 konja). Ostatak palete će činiti novi Hyundaijev Theta II benzinski 2,4 litarski 4-cilindraš sa 170KS i 230Nm obrtnog momenta, kao i 3,8L V6 sa oko 275KS. Kako se očekuje, novi Sorento (biće naravno nešto veći nego do sada i imaće i treći red sedišta) bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom naredne godine.



Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih automobila, pa su tako već predstavljeni modeli i30 i i10 (naslednik Atosa), slediće i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti i novo ime  - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Premijera evropske verzije Veracruza, odnosno modela iX55, biće održana u oktobru ove godine na salonu automobila u Parizu. 

Hyundai iX55 će pokretati novi 3.0 litarski turbo dizel V6 motor sa oko 240KS (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom), dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3.6 litarskim V6 benzincem sa 250KS.

Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom prošle godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele kao što su Lexus RX350, Mazda CX-7, Nissan Murano, Honda Pilot, BMW X5, VW  Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima i "sitnice" poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

  



Kako stvari sada stoje, kabriolet verzija Maseratijevog GranTurisma će se na tržištu naći u martu 2009. godine, što znači da će njegova zvanična svetska premijera najverovatnije biti na jednom od većih sajmova automobila koji će se održati ove jeseni (ili u oktobru na salonu u Parizu ili u Los Anđelesu u novembru).

Iako su neke od poslednjih špijunskih slika nagoveštavale da će GranTurismo Spyder dobiti tvrdi sklopivi krov, prema najnovijim vestima izgleda da su se u italijanskoj fabrici ipak odlučili za klasično rešenje platnenog krova (takvo rešenje uostalom koriste i Jaguar XK, BMW serija 6 i Porsche 911).

Što se motora tiče, GranTurismo Spyder će pokretati 4.2 litarski V8 agregat sa 298kW/405KS iz Coupe verzije mada se kasnije očekuje i snažnija "S" varijanta sa većim 4.7 litarskim V8 motorom od 323kW/440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider).

U svakom slučaju, u Maseratiju se nadaju da će sa novim Spyderom poboljašti svoju prodaju koja je prošle godine iznosila 7350 autopmobila. Za 2008. se inače planira 9000 jedinica, za 2009. 10.000, a 2011. godine kupce bi trebalo da nađe 12.000 Maseratija.