home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audi je ostvario još jedan prodajni rekord u Kini, uspevši da u prvih šest meseci 2008. tamošnjim kupcima isporuči 60.509 automobila, što predstavlja najuspešnije polugođe nemačke kompanije u njihovom dosadašnjem prisustvu na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta.

Najprodavaniji model je Audi A6L ("šestica" sa produženim međuosovinskim rastojanjem), koji sa plasiranih 42.969 primeraka (+18% u odnosu na prvih šest meseci 2007.) predstavlja najuspešniji premium model na kineskom tržištu. Sledi Audi A4 (prodatih 10.819 komada, rast od 20%), pa Audi A8 (2431 vozila, +50%), dok je Audi Q7 našao 2663 kupca ili 90 odsto više nego za prvih šest meseci 2007.





Na internetu su se pojavile nove fotografije čitave palete budućih modela iz Renault grupacije.  

Megane III

Prvo o trećoj generaciji Renaulta Megane koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.

 

Scenic III

Treća generacija Scenica (model za 2009.-tu) se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).

Clio sedan/Thalia

Renaultova limuzina na bazi Clia II, koja se u zavisnosti od tržišta prodaje kao Renault Thalia, Clio sedan, Clio Symbol ili Nissan Platina, uskoro će dobiti svog naslednika. Iako su mnogi očekivali da će kao baza poslužiti aktuelni Clio III, Francuzi su opet iskoristili stari Clio II. Mada je automobil dizajnerski sada nešto privlačniji nego dosadašnji model, jasno je da se ni ovaj Clio sedan/Thalia neće kupovati zbog svog izgleda. Ostali detalji za sada nisu poznati, ali slike dovoljno govore.

Logan MCV

Pre nekoliko dana Dacia je objavila prve zvanične fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine (o tome više OVDE), a ovako će izgledati njegova karavan, odnosno MCV varijanta. 

Kao i kod limuzine, i MCV je najveće promene doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka, doterana svetla i modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh, dok izmene pozadi obuhvataju nova svetla i redizajnirani branik. Uz unapređeni interijer u stilu pomenutog Sandera (prednji panel, novi volan, kvalitetniji materijali, oplate vrata), to je u principu to, jer u ponudi motora nema promena.  

Sandero 4x4

Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia ući u borbu za kupce u segmentu 4x4 vozila, a potvrda tome su i ove slike. Novi rumunski 4x4 model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Kako stvari sada stoje, Dacia Sandero 4x4 bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine i to po ceni od oko 10.000 evra.

Renault ULC

Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su 12. maja ove godine i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC (na slici njegov mogući izgled), a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase, koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1910 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je to još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.

  





Nemački tjuner Carlsson je za Mercedesov model GL500 svim zainteresovanim kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V8 agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 35 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje i manje naginjanje vozila).

Što se snage tiče, Carlsson je V8 benzinac pojačao sa 285kW/388KS na 320kW/435KS pri 6000 o/min. i 600Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2800 do 4800 o/min. Rezultat je najveća brzina od 248 km/h i ubrzanje do stotke za samo 6,1 sekundu. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika, novih pragova, prednjeg grila i naravno novih Carlsson točkova (veličine 22 inča i sa gumama dimenzija 295/35 ZR22).

Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom, karbonom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare) i aluminijumskim pedalama.



Standardni Toyotin Aygo sa 1,0 litarskim motorom od 68 konja, 93Nm obrtnog momenta, maksimalnih 157 km/h i ubrzanjem do stotke od 14,2 sekunde teško da može koga da impresionira ali ovaj unikatni Aygo Crazy je nešto potpuno drugo. Kako i ne bi kada je u njega ugrađen 1,8 litarski VVT-i motor iz Toyote MR2, koji uz pomoć turbo punjača sada raspolaže sa svih 200KS pri 6700 o/min. i 240Nm pri 3400 o/min. Rezultat? Manje od 1000 kg tažak automobil na ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) potroši manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sec) dok maksimalna brzina prelazi 200 km/h. 

Pored jačeg motora, Aygo Crazy je dobio i kompletan aero body kit (uključujući i veliko zadnje krilo od karbon fibera), novi set 17-inčnih  točkova i Godyear guma (dimenzija 225/45), širi trag točkova, Tein amortizere, zaštitni kavez, trkačka sedišta i Sparco volan (ali zato nema ni ABS, ni servo upravljač, ni traction control...).

Toyota će inače Aygo Crazy premijerno predstaviti na salonu automobila u Londonu krajem ovog meseca (British International Motor Show 2008).



Padaju carine

5 Jul 2008 - 00:58 Domaće tržište Link

Izvor : www.novosti.rs

Među onima koji sa pažnjom očekuju konstituisanje nove vlade svakako su građani zainteresovani za kupovinu automobila. Jer, ima velikih izgleda da se u Srbiji do četvorotočkaša ubuduće dolazi uz niže dažbine, a do nekih, na primer, ruskih, i bez carine.
Poznavaoci prilika na tržištu automobila očekuju da nova vlada ispuni ono o čemu se vrlo često govorilo u predizbornoj kampanji. Pre svega, da prepolovi carinsku stopu za uvoz putničkih vozila, odnosno da je od nove 2009. godine svede na deset odsto. Takođe, očekuje se i da se porez na prenos apsolutnih prava, koji je smanjen sa pet na 2,5 odsto, konačno svede na najavljenih jedan odsto vrednosti automobila u prometu.
Takođe, priprema izmene Zakona o carinskoj tarifi, koja bi konačno skinula zaštitu od spoljne konkurencije jedinoj fabrici automobila u Srbiji, nije sporna. Prema nekim inicijalnim planovima, ova izmena bi se u setu ostalih poreskih i drugih ekonomskih zakona mogla naći pred poslanicima novog saziva Skupštine Srbije već u oktobru.
Odmah posle ratifikacije „gasnog“ aranžmana sa Rusijom, članovi Međudržavnog trgovinskog komiteta Rusije i Srbije trebalo bi da „osveže“ spisak robe kojom će se trgovati pod specijalnim uslovima. Već je izvesno da će se na ovom spisku naći i putnički automobili, ali samo u ograničenom kontingentu od 5.000 do 10.000 vozila na godišnjem nivou. Rusi bi, naime, na ovo tržište vrlo rado bez carina plasirali njihov nacionalni ponos - „ladu“.  

„MRKA KAPA“ ZA CRNOGORCE

Brzo rešavanje statusa vozila koja danas građani Srbije koriste, a koja su, zbog neispunjavanja standarda evro tri, i dalje registrovana u Crnoj Gori - neće sigurno biti jedan od prioriteta nadležnih ministarstava nove vlade. Skoro da nema nikakvih šansi da se ovi automobili, kroz plaćanje bilo kakve takse, uvedu u legalne registracione spiskove MUP-a.



Više o novoj seriji 7 možete pročitati OVDE.



Suzuki SX4-FCV

5 Jul 2008 - 00:29 Concept cars Link

 

Suzuki će za vreme G8 samita sedam najrazvijenijih zemalja sveta i Rusije (koji se u Japanu održava od 7. do 9. jula), javnosti prikazati novu studiju  kompaktnog automobila sa gorivim ćelijama. Radi se o modelu SX4-FCV (dužine 4190 mm, širine 1730 mm, visine 1585 mm i međuosovinskog rastojanja od 2500 mm) u čijim gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil. Najveća brzina koju SX4-FCV (Fuel Cell Vehicle) može da postigne je 150 km/h, a autonomija mu iznosi 250 km.



Veća prodaja Lade

5 Jul 2008 - 00:22 Vesti Link

Izvor : Tanjug

Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" je u prvom polugođu prodao više od 322.600 automobila, što je za 37.500 ili 13 odsto više nego u istom periodu lane, objavljeno je u Moskvi.

Za fabriku iz Toljatija ovo je nesumnjiv uspeh, ako se zna da je pre godinu dana dinamika prodaje imala negativnu tendenciju, tvrde ruski analitičari.

U prvih šest meseci 2007. godne "Avtovaz" je, naime, prodao 285 hiljada automobila ili 22 odsto manje nego u istom razdoblju 2006. godine.

Analitičari ukazuju da je "Avtovaz" uspeo da "prelomi" tendenciju opadajuće prodaje i gubitka tržišta nastalu u prvoj polovini prošle godine, mada nije dostigao predkriznu prodaju iz 2006. godine.

U proteklih šest meseci ruski automobilski koncern je izvezao oko 57 hiljada "lada", ili 16,9 odsto više nego u istom periodu lane, navodi agencija "Finmarket".

Na rastuću tražnju ruskih automobila ukazuje i činjeica da je "Avtovaz" nedavno uveo radne subote.

U prvoj polovini ove godine najveći ruski proizvođač automobila je uspeo, prema proceni eksperata, da poveća svoj udeo na domaćem tržištu za dva do 2,5 odsto.

Prošle godine "Avtovaz" je pokrivao manje od 24 odsto ruskog tržišta automobila.



Pošto su objavili prve zvanične fotografije i detalje o novoj seriji 7 (o tome više OVDE), BMW se priprema za predstavljanje redizajnirane verzije svog najvažnijeg modela u ponudi – serije 3.

Aktuelna verzija je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da ove jeseni (najverovatnije na salonu automobila u Parizu) javnosti prikaže njegovu obnovljenu verziju, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako će ti modeli izgledati pokazuju ove, navodno autentične fotografije, skenirane iz procurele BMW-ove brošure.  

Kako bilo, doterana serija 3 donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novim dizajnom točkova. I unutrašnjost će doživeti modifikacije mada za sada nema slika koje bi pokazale stepen promena (u svakom slučaju, pored estetskih noviteta, možemo očekivati i nove materijale, kao i novi iDrive sistem).

Što se mehanike tiče, iako u ovom trenutku nema konkretnijih informacija, očekuje se  doterivanje postojećeih agragata u cilju njihove manje potrošnje i redukovanja emisije CO2. U vezi s tim, možda je ovo idealna prilika da i Touring model dobije svoju sportsku M3 varijantu sa V8 motorom od 420KS...



Izvor : Grand Motors

U okviru akcije, tokom koje do 1. septembra celi program "Land Rovera" prodaje po posebnim uslovima, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik, nudi ograničenu količinu vozila Range Rover sa dizel motorom od 190 KS (440 Nm maksimalnog obrtnog momenta) i izuzetno bogatom opremom, po ceni od 69.900 evra (u dinarskoj protivvrednosti), u koju su uključeni svi troškovi do registracije.

"Potencijalnim kupcima se pruža retka prilika da, u okviru našeg obeležavanja šezdeset godina od pojave prvog "Land Rovera", Range Rover Sport dobiju po uvoznoj ceni koja je trenutno najniža u Evropi. Poređenja radi, eksportna cena ovog vozila za kupce u Italiji i Austriji je za pet hiljada evra viša u odnosu na onu po kojoj se taj model nudi u Srbiji", kaže direktor marki Land Rover i Volvo u "Grand Motorsu", Saša Rudić.

Osim izuzetnih voznih performasi, po kojima je Land Rover već šest decenija neprikosnoveni lider među terenskim automobilima, Range Rover Sport koji se nudi po posebnoj ceni izdvaja se i po bogato ugrađenoj opremi. Stalni pogon na sva četiri točka se podrazumeva, a na popisu opreme su i elektronska blokada centralnog diferencijala; vazdušno oslanjanje (sa mogućnošću podešavanja visine vozila); elektronski program za kontrolu stabilnosti; šestostepeni automatski menjač (sa sekvencijalnim modom); metalik boja; aluminijumski naplaci; bi-ksenonska svetla; automatski klima uređaj; DVD navigacioni sistem; bluetooth za mobilni telefon; kožom presvučena sedišta sa električnim pomeranjem, memorijom i grejanjem..

Za ovaj, kao i ostala Land Roverova vozila, važi garancija od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.



Volkswagen je još pre šest godina promovisao zanimljiv koncept automobil 1L ("one liter car"), koji je uspeo da ostvari skoro neverovatnu potrošnju od samo 0,89 litra goriva na 100 km (!), a prema poslednjim, nezvaničnim informacijama, izgleda da na njegovu serijsku varijantu nećemo morati da čekamo bar do 2012. godine kako se to ranije mislilo. Naime, produkcijski primerak ovog ekonomičnog dvoseda (tandemski 1+1 raspored) bi mogao da ugleda svetlost dana već 2010. godine, mada tek u limitiranim serijama od oko 1000 komada godišnje.

Originalni VW 1-Liter je inače pokretao jednocilindrični benzinski motor od samo 300 kubika i 8,5KS (sa njim je ovaj koncept postizao 120 km/h), dok će serijski primerak najverovatnije biti hibrid (kombinacija dvocilindričnog dizel i elektro-motora).   

Dizajn ne bi trebalo da se razlikuje mnogo od koncepta, a zahvaljujući laganoj konstrukciji, njegova težina (oko 300 kg) i potrošnja neće biti mnogo veći u odnosu na verziju iz 2002. To naravno ne znači da će VW štedeti na bezbednosti, jer će 1-Liter imati i vazdušni jastuk za vozača, i ABS, i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti...  

Cena? Prema prvim procenama između 20.000 i 30.000 evra.



Pošto su sredinom juna iz samog Forda stigle prve zvanične informacije o novom Focusu RS (plus par slika njegovog maskiranog prototipa tokom testiranja na nemačkoj stazi Nirburgring), sada su konačno dostupne i fotografije njegove predprodukcijske verzije, koja će krajem ovog meseca debitovati na salonu automobila u Londonu (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).

Za pogon će biti zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde.

Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).  

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).



Nemački tjuner G-Power (možda najpoznatiji po svojim obradama aktuelnih BMW-a M5 i M6) predstavlja novi performance kit za BMW Z4 3.0i, čiji redni šestocilindraš inače u serijskoj verziji raspolaže sa 231KS.

Zahvaljujući novom ASA T1-12 kompresoru, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu, G-Power G4 3.0i EVO III razvija svih 375KS pri 6450 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 4650 o/min.

Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekunde, do 200 km/h je potrebno tek nešto više od 15 sekundi (tačnije 15,1 sec), dok je maksimalna brzina tačno 300 km/h. Naravno, sve ovo košta, tačnije, vlasnik BMW-a Z4 3.0i će prilikom konverziju u G4 3.0i EVO III biti olakšan za 18.850 evra.

Sem pojačanja motora, G-Power je za G4 3.0 i EVO III predvideo i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 20 inča, doterano ogibljenje, jače kočnice (napred su diskovi od 380 x 34 mm) i modifikovani interijer.



Lumma CLR X 650 BMW X6

4 Jul 2008 - 01:02 Tuning Link

Nemački tjuner Lumma Design je pustio u opticaj ovaj crtež kojim najavljuje skoru premijeru njihove modifikacije BMW-a X6.

Nazvan CLR X 650, ovakav X6 se u odnosu na fabrički model razlikuje pre svega po ekstremnom aero body paketu, koji uključuje agresivniji prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, proširenja blatobrana, moćnije pragove, otvore za vazduh ispred zadnjih točkova, a tu su i aluminijumski točkovi od 23 inča, retrovizori sa kućištima od karbona, trepavice na prednjim svetlima, dvobojna karoserija, pojačani kočioni sistem i doterano ogibljenje (spušteno za oko 40 mm u odnosu na standardnu verziju). I unutrašnjost će najverovatnije pretrpeti izmene, mada za sada o tome nema konkretnijih detalja. Takođe nema detalja o povećanju snage motora, ali treba očekivati da to bude u skladu sa ovako agresivnim izgledom.