home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Hummer H3T za 31.495 dolara

15 Jul 2008 - 00:44 Vesti Link

Nekoliko meseci nakon svetske prezentacije na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), Hummer je konačno zvanično saopštio cenu za njihov najnoviji model H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Njegova prodaja u SAD-u počinje u septembru, a cene startuju od, za nas, veoma niskih 31.495 dolara ili 19.820 evra (koliko kod nas približno košta osnovni Hyundai Tucson 2.0 GL 2WD). Podsećanja radi, osnovni Hummer H3 SUV i sa Base paketom opreme u Srbiji treba platiti 50.866 evra sa PDV-om (80.835 dolara).

U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3.7 litara sa 180kW/242KS pri 5600 o/min. i 328Nm pri 4600 o/min., kao i novi 5.3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). U ponudi će inače biti manuelni petostepeni i automatski menjač sa četiri brzine. Što se unutrašnjosti tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag.





Obnovljeni TVR Sagaris

15 Jul 2008 - 00:32 Vesti Link

Britanski proizvođač sportskih automobila TVR (o kome se u poslednje vreme više govorilo u vezi mogućeg zatvaranja fabrike, otpuštanja radnika i povezivanja sa jednim italijanskim proizvođačem) je pre nekoliko dana probranoj publici predstavio obnovljeni model Sagaris (series 2) i zvanično najavio da će njegova proizvodnja startovati krajem ove godine (prodaja se očekuje na samom početku naredne godine).

Nova verzija se odlikuje doteranim ogibljenjem i upravljačkim sistemom, modifikovanom unutrašnjošću (između ostalog, tu su novi klima uređaj i redizajnirana centralna konzola), dok 4.0 litarski redni šestocilindrični motor nije doživeo promene pa i dalje razvija 380KS i 473Nm obrtnog momenta (to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat, odnosno 96 km/h, bude samo 3,7 sekunde).

Cena za obnovljeni Sagaris za sada nije zvanično objavljena, ali se očekuje da iznosi oko 85.000 evra. Prodaja će prvo startovati u Velikoj Britaniji, a kasnije i u ostalom delu Evrope i na Bliskom Istoku.

Zanimljive su takođe najave i o novim modelima. Doduše, o tome na prezentaciji doteranog Sagarisa nije bilo konkretnijih informacija, ali podsećanja radi, prošle godine se najviše govorilo o novom superautomobilu TVR Typhoon (na četvrtoj slici), koji bi raspolagao sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Po tadašnjim informacijama, za pogon bi bio zadužen poznati TVR-ov 4.0 litarski motor sa 6 cilindara za čije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuče tih traženih 600 konja. Težina Typhoona ne bi smela da bude veća od 1100 kg, pa (procenjeno) ubrzanje od 0 do 100 km/h treba da iznosi manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina preko 200 milja na sat (322 km/h). Šta će biti od svega ovoga, pokazaće vreme.

  



Druga generacija Mazde6 će američkim kupcima biti dostupna od kraja leta (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu) i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi svega 18.550 dolara (11.640 evra). U ponudi će biti 2.5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3.7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je inače i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.



Kraj za Lexus SC430?

15 Jul 2008 - 00:18 Vesti Link

Prema poslednjim informacijama koje objavljuju pojedini američki sajtovi, izgleda da Lexusov model SC430 (aktuelna generacija se nalazi na tržištu od 2001. godine) neće dobiti naslednika. Naime, ako je verovati tim izvorima, Toyota (vlasnik Lexusa) je prvobitno planirala da novi SC bude promovisan tokom sledeće godine, zatim je ceo plan pomeren za sredinu 2011. – te, a sada je navodno ceo projekat otkazan. Aktuelni SC430 je inače u prvih šest meseci ove godine na tržištu SAD-a našao samo 1230 kupaca ili za oko 40% manje u odnosu na isti period prošle godine. Priča se takođe da SC430 nije jedini model koji će Toyota izbaciti iz ponude. Po raznim izveštajima, rukovodstvo Toyote navodno ozbiljno razmišlja da odustane od razvoja sledeće genracije Toyote Avalon, a da kupcima kao zamenu ponude model Camry sa dužim međuosovinskim rastojanjem. Takav produženi Camry bi se, sem u SAD-u, prodavao i na Bliskom Istoku i u Kini, a pojavio bi se najranije 2011. godine (naravno, ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju).



Domaći uvoznik automobila nemačkog Volkswagena (njihov zvaničan sajt www.volkswagen.co.yu), od danas je startovao sa novom prodajnom kampanjom koja se odnosi na model Polo.

Kupovinom Pola, u periodu od 14. jula do 15. septembra, ostvaruje se ušteda od  8%, a ukoliko se auto kupuje preko finansijske kuće Porsche Mobility dobija se dodatni popust od 3%.

Povodom i ove prodajne kampanje svi dileri u Srbiji će tokom leta, praviti Otvorena vrata salona, koja će podrazumevati i posebne uslove kupovine ostalih VW modela, kao i mnogo drugih iznenadjenja i animacija za postojeće, a i buduće vlasnike VW vozila.



Swift Sport Rally N Style je nova verzija popularnog Suzukijevog mališana, koji je namenjen samo kupcima u Nemačkoj i to za samo 500 najbržih, budući da se ovde opet radi o limitiranoj seriji (cena inače iznosi 17.900 evra).  

Swiftov 1.6 litarski benzinski motor i dalje razvija 79kW/125KS, pa je poenta svega bogatija standardna oprema i zanimljiva kombinacija boja (pored Cosmic Black crne metalik boje, ovaj Swift naime karakterišu i crvene i žute trake na karoseriji ).

Što se opreme tiče, ona obuhvata desetokrake aluminijumske točkove od 17 inča (gume su dimenzija 195/45 R17), Monroe amortizere, ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), trokraki sportski upravljač, sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, pedale od nerđajućeg čelika i CD radio/MP3 sa komandama na volanu i sa 6 zvučnika.




Ford Kuga by Cobra

14 Jul 2008 - 00:27 Tuning Link

I novi Ford Kuga je upravo prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle.

Elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji bull-bar, zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su naime dostupni i vlasnicima novog Fordovog kompaktnog SUV modela, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog vozila u odnosu na standardni primerak.

Prednji bull-bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka.

U paketu su još i petokraki Sahara aluminijumski točkovi  od 20 inča i nove hromirane izduvne cevi.

Inače, za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Ne baš mnogo poznata nemačka tjuning kuća Chrometec u svom programu od sada ima i novi stajling kit, namenjen vlasnicima Mercedesovog roadstera SLK. Za sportskiji izgled ovog dvoseda brinu se novi prednji branik, novi set pragova, drugačiji zadnji branik sa difuzorom od karbon fibera, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka i naravno komplet aluminijumskih točkova od 20 inča.



BMW X3 za 2009.

13 Jul 2008 - 00:59 Noviteti Link

Nakon promocija potpuno nove serije 7 i redizajnirane serije 3, BMW nastavlja sa osvežavanjem svoje game. Ovoga puta na red je došao SUV model X3, koji je blago osvežen za novu prodajnu sezonu; tačnije, dobio je doterani enterijer (promene se svode na nove materijale i nove komande za radio i opcioni navigacioni sistem i par hromiranih detalja), a dodate su i dve nove specijalne edicije Lifestyle i Exclusive, kao i širi spisak opcionih elemenata kao što su nove boje za karoseriju i unutrašnjost, aluminijumski točkovi i sl.

Novost je i drugačiji način obeležavanja modela u gami X3, koji je bavarska kompanija nedavno uvela sa modelom X6. Tako se npr. sada osnovni model X3 sa 2.0 litarskim benzincem zvanično naziva X3 xDrive20i, a najsnažniji dizelaš nosi ime X3 xDrive35d (u ponudi je inače šest motora sa rasponom snage od 110kW/150KS do 210kW/286KS).

Što se tiče pomenutih specijalnih edicija, X3 Edition Lifestyle, između ostalog, karakterišu aluminijumski točkovi od 18 inča (u modelu xDrive35d, dok ostale verzije imaju felne od 17 inča), devet različitih boja karoserije (jedna od njih je i nova Space Grey metalik), kožni upravljač i sedišta u kombinaciji štof/koža.

BMW X3 Edition Exclusive je takođe opremljen aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima u Nevada koži, kožnim volanom, prednjim naslonima za ruke, xenon svetlima, senzorom za kišu, novom Mineral Green metalik bojom, hromiranom izduvnom cevi... Kome ipak sve ovo nije dovoljno, na raspolaganju mu stoje mnogobrojni opcioni elementi iz BMW Individual ponude, a tu je i novi Comfort Plus paket.

Cene za nove X3 Edition modele u Nemačkoj se kreću od 36.700 evra za X3 xDrive20i Edition Lifestyle do 53.950 evra za X3 xDrive 35d Edition Lifestyle i od 39.650 evra za X3 xDrive20i Edition Exclusive do 56.050 evra za X3 xDrive35d Edition Exclusive.

 



Jeep J8 i zvanično

12 Jul 2008 - 13:24 Noviteti Link

Jeep je na "Euro Jeep Campu 2008" u Nemačkoj i zvanično promovisao konačnu, serijsku verziju novog Jeepa J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited (predprodukcijska varijanta je inače predstavljena još u septembru prošle godine). Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo).

Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 110kW/150KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1250 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl.

Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći već ovog meseca.



Jaguar XF-R

12 Jul 2008 - 13:18 Top secret Link

Novi vlasnik Jaguara, indijska kompanija Tata Motors, odlučio je da posetiocima ovogodišnjeg skupa Goodwood Festival of Speed ekskluzivno prikaže predserijski primerak sportskog Jaguara XF-R o kome se priča već nekoliko meseci. XF-R je izvezao par krugova na Goodspeedu, međutim fabrika ovom prilikom ipak nije saopštila nikakve podatke o pogonskom agregatu, kao ni datum njegove zvanične prezentacije. Prema ranijim informacijama, ovaj konkurent BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG bi trebalo da pokreće novi 5.0 litarski V8 agregat sa kompresorom, čija snaga će iznositi oko 373kW/500KS. Uz jači motor, u paketu se nalaze i novi aerodinamički paket, novi sportski izduvni sistem, spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, jače kočnice i novi set točkova sa širim gumama.



U veoma kratkom press saopštenju, IMSA, nemački specijalista za obradu Lamorghinijevih modela, najavljuje lansiranje svog novog sportskog paketa za nedavno predstavljeni Lamborghini Gallardo LP560. Iako je mnogima verovatno i serijskih 560 konja iz njegovog V10 motora sasvim dovoljno, sportski paket nemačke firme podrazumeva povećanje snage za 18kW/24KS (sada 435kW/584KS), kao i novi sportski izduvni sistem, zadnje krilo od karbon fibera, novi set up ogibljenja i komplet aluminijumskih točkova (IMSA u svom saopštenju ne navodi njihovu veličinu).  



Potpuno nova Ford Fiesta na Starom kontinentu zvanično startuje u oktobru ove godine, a iz bogate palete posebno se izdvajaju dve varijante : sportska Fiesta S (na nekim tržištima Sport) i ekonomična Fiesta ECOnetic.

Dok ne stigne verzija ST (a jednog dana možda i RS), Fiesta Zetec S predstavlja najsnažniji model u gami nove Fieste i raspolaže sa novim 1.6 litarskim Duratec Ti-VCT motorom od 120KS. Ovde je zanimljivo primetiti da je Ford prilikom promocije Fieste na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi naveo da ovaj motor razvija 115 konja. Kako bilo, trovratna Fiesta Zetec S od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok joj potrošnja iznosi 5,9 litara na 100 km (dosadašnjoj Fiesti Zetec S sa 100KS do 100 km/h treba 10,7 sekundi a troši 6,5 litara).

Fiesta Zetec S se i vizuelno razlikuje od ostalih verzija, a to u praksi znači novi aero body kit, koji podrazumeva modifikovane branike, izraženije pragove, veći zadnji krovni spojler, kao i aluminijumske točkove i doteranu unutrašnjost (dvobojna sportska sedišta, aluminijumske dekoracije, koža na upravljaču, ručici menjača i ručnoj kočnici).


Fiesta ECOnetic

Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru, dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km. Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila (uključujući i spušteno ogibljenje), gumama sa manjim otporom kotrljanja, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i revidiranim manuelnim menjačem. Premijera nove Fieste ECOnetic će se inače održati krajem ovog meseca na salonu automobila u Londonu.



Više o Ibizi SportCoupe možete pročitati OVDE