home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Iz češke Škode su saopštili da su u prvih šest meseci ove godine plasirali 366.686 automobila, što znači da je prodaja porasla za 17.9 odsto u odnosu na isti period 2007.

Najveći rast prodaje je zabeležen u Rusiji (+83.7%, prodato 23.950 vozila), Indiji (+61.6%, 9556 vozila) i Ukrajini (+51.2%, 15.964 vozila).

U Zapadnoj Evropi Škoda je uspela da poveća svoje tržišno učešće na 2.27% (prodato je 177.101 Škoda ili za 2.1% više), dok su Kinezi kupili 31.566 Škodinih automobila.

Najprodavaniji model je Octavia, čija prodaja je dostigla 186.487 primeraka (+27.1%), sledi Fabia sa plasiranih 136.985 komada (+14.5%), dok je na trećem mestu Roomster sa 33.789 vozila (+0.8%). Ovde i podatak da je nova generacija Superba već našla 1771 kupca.     





 

Spomenki i Milošu Jokiću iz Bosne i Hercegovine policija je nedavno vratila njihov Golf II, koji im je ukraden još pre 14 godina (!) tokom posete Beogradu.

Spomenka Jokić (51) kaže da je prvo mislila da se radi o šali kada su joj iz policije saopštili da je prilikom rutinske kontrole na graničnom prelazu Preševo pronađen njihov davno ukradeni automobil. Golf je za tih 14 godina prošao kroz ruke nekoliko vlasnika, a Jokići ističu da je i dalje u dobrom stanju.   



Mitsubishi je danas otkrio kako će izgledati njegovo novo oružje za sledeći Dakar rally, koji se inače od 2009. godine iz Afrike seli u Južnu Ameriku. Kratko rečeno, osnovna misija novog Racing Lancera je da pobedi na tom reliju...

Racing Lancer je Super Production Cross-Country Rally automobil, koji je razvijen u skladu sa FIA-inim Group T1 propisima (modifikovani cross-country rally automobili), a takođe zadovoljava i pravila koja će stupiti na snagu 2010. godine.

Japanci su za pogon odabrali V6 turbo-dizel motor sa više od 260KS i 650Nm obrtnog momenta, dok je kao inspiracija za izgled karoserije od karbon fibera poslužio Mitsubishi Lancer Sportback, novi hatchback koji će evropskim kupcima biti dostupan od ovog leta (o njemu više OVDE).



Kia Soul i zvanično

16 Jul 2008 - 11:47 Noviteti Link

Kia je još na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi izložila ukupno tri Soul koncept automobila (Soul Burner, Soul Diva i Soul Searcher), najavivši na taj način skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom. U današnjem press saopštenju korejska fabrika je objavila novi set zvaničnih fotografija serijske verzije Soula, kao i par tehničkih detalja.

Kia tvrdi da će sa modelom Soul startovati sa potpuno novim segmentom i time privući pre svega mlađe kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača.

Paleta pogonskih agregata će obuhvatati 1.6 i 2.0 litarske benzince (u paru sa manuelnim i automatskim menjačima), kao i 1.6 CRDi turbo dizelaš (u saopštenju se ne navodi njihova snaga, mada pojedini sajtovi navode da slabiji benzinac ima 124KS, a dizelaš 128KS).

Soul je inače dugačak 4105 mm, širok 1785 mm, visok 1610 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm.

Iznenađenje (ili razočarenje) predstavlja najava da će Soul biti dostupan samo u verziji sa pogonom na prednjim točkovima, budući da za sada nema planova o 4x4 varijanti. Mada Kia ni ovom prilikom nije objavila slike unutrašnjosti, ona bi trebalo da bude veoma slična pomenutim Soul konceptima sa salona u Ženevi. Proizvodnja Soula u Koreji počinje u novembru ove godine, dok će zvanična svetska premijera biti održana 2. oktobra na salonu automobila u Parizu (prodaja u Evropi počinje u februaru 2009.).



Novi BMW Z4 Coupe

16 Jul 2008 - 11:00 Top secret Link

Nakon nekoliko renderinga mogućeg izgleda buduće generacije BMW-a Z4 u Roadster varijanti, evo kako bi najverovatnije mogao da izgleda novi Z4 Coupe.

Nemci će po poslednjim informacijama novi Z4 predstaviti već na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2009. godine), a kao i do sada, karakterisaće ga dugačka hauba i kratki prepusti karoserije. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3. To podrazumeva i 3.0 litarski twin-turbo sa 306 konja iz modela 335i, dok će Z4 M Coupe dobiti novi 4.0L V8 agregat iz aktuelnog BMW-a M3 (govori se da će u ponudi biti i dizelaš).   

Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Nakon redizajnirane 911-ice, na red za osvežavanje su stigli i Porscheovi ulazni modeli Boxster i Cayman. Kao i u slučaju pomenutog Porschea 911, dizajnerske promene na restilizovanom Caymanu i Boxsteru nisu revolucionarne, odnosno podrazumevaju prilično diskretne modifikacije prednjeg i zadnjeg kraja automobila, kao i unapređenu unutrašnjost. To u praksi znači drugačiji prednji branik, modifikovana Bi-Xenon prednja svetla, nove retrovizore i aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, dok se na repu najviše ističu redizajnirana LED svetla i izduvne cevi (unurašnjost će po najavama dobiti novi upravljač, doteranu centralnu konzolu i bogatiji spisak standardne opreme).

Promena ima i na motorima, tačnije Cayman će dobiti dodatnih 20KS i 27Nm obrtnog momenta, Cayman S 25KS i 30Nm, a Boxster i Boxster S će biti snažniji za po 10KS. Iako je snaga povećana, a performanse poboljšane, iz nemačke fabrike stiže obećanje da će potrošnja u odnosu na dosadašnje modele biti za 2 do 14% manja (u zavisnosti od verzije).

Novostima ovde nije kraj, jer će se kao opcija kupcima Boxstera S i Caymana S nuditi i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK), a tu su i doterano ogibljenje i jači kočioni sistem.

Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja obnovljenog Boxstera i Caymana treba da počne u oktobru ove, a prodaja u februaru naredne godine.



Lotus Project Eagle

16 Jul 2008 - 00:43 Noviteti Link

Evo i prvih fotografija Lotusovog novog sportskog modela sa centralno smeštenim motorom, koji je trenutno poznat samo kao Project Eagle. Zvanično komercijalno ime će biti objavljeno 22. jula na njegovoj svetskoj premijeri na domaćem terenu predstojećeg salona automobila u Londonu (za posetioce se inače otvara 23. jula i traje do 3. avgusta). Kao što se i očekivalo, za pogon novog 2+2 sportskog kupea je izabran 3.5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Project Eagle pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 340Nm obrtnog momenta.

Što se performansi tiče, konačnih podataka za serijski model još nema, mada u Lotusu navode da je prototipu od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da mu maksimalna brzina iznosi 257 km/h.

Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa 7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj, Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...

Britanski proizvođač namerava da svake godine (ručno) napravi po 2000 primeraka Projecta Eagle, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od 45.000 funti ili 56.700 evra). U Lotusu inače planiraju da Project Eagle u budućnosti ponude i u kabriolet i u verziji visokih performansi sa dva sedišta.



Izvor : www.audi.rs

Kupovinom luksuznog modela automobila Audi Q7, kupac dobija gratis kasko osiguranje na godinu dana. Ova specijalna ponuda, kojom kupac Q7-ce štedi oko 8.000 evra, odnosi se na ograničenu količinu modela Audi Q7 3.0  TDI. Ponuda važi samo do 1. avgusta, i može se ostvariti u sledećim Audi salonima u zemlji: Porsche Beograd Ada, Autokomerc centar Aerodrom, AC Manik – Čačak, Asta group – Novi Sad.

Glavne osobine modela Audi Q7 su pouzdanost, izdržljivost, jačina, brzina, otpornost, atraktivan dizajn, komfor, lakoća upravljanja, fleksibilnost. Kao najbolji proizvod u SUV (Sport Utility Vehicle) segmentu, Q7 je prešao hiljade test kilometara pre serijske proizvodnje. Prošao je klimatske promene od – 35 ˚C do + 55 ˚C, različite podloge, gradsku saobraćajnu vrevu, pustinjski pesak, led, blato, teške krivine, seoske prašjave puteve, vodene prepreke i autoputeve, prolazeći sve kontinente. Audi Q7 opremljen je quattro pogonom, odnosno stalnim pogonom na sva četri točka, sa standardnim razdvojenim obrtnim momentom uz pomoć Torsen diferencijala u odnosu 40/60 – napred / pozadi. Off road modus sa 250 mm rastojanja od zemlje i kontrolom amortizera omogućava vožnju po svim terenima.

Za dizajn modela Audi Q7 zaslužan je Walter da Silva, jedan od najboljih svetskih stručnjaka za vizuelni identitet vozila. Sa dužinom od 5.086 mm i razmakom osovina od tačno 3.002 mm (širina 1.983 mm/visina 1.737 mm), unutrašnjost je vrlo prostrana, sa mogućnošću podešavanja sedišta u 28 varijanti. Do sedam putnika može biti smešteno u tri reda sedišta, a oba zadnja reda se mogu spustiti, stvarajući tovarni prostor od 2.035 l (do pet putnika do 775 l). Na raspolaganju su verzije sa pet, šest ili sedam sedišta. Enterijer vozila ostavlja utisak potpunog luksuza. Između sediša nalazi se MMI (Multi Media Interface) taster, pomoću kojeg se jednostavno rukuje mnogim opcijama ovog automobila.

U Audi Q7 se ugrađuju četiri pogonska agregata: dva benzinska i dva dizelska. Q7 3.0 TDI ima šestocilindrični motor, sa common rail sistemom ubrizgavanja poslednje generacije, koji koristi piezo brizgače sa direktnim ubrizgivanjem goriva. To omogućava da se kombinuje visoka performansa od 176 Kw (240 KS) i obrtni momenat od 550 Nm, uz odličnu ekonomičnost – V6 troši 9,8 litara dizel goriva na 100 Km. Brzinu od 0-100Km razvija za 8,5 sekundi, sa top brzinom od 210/216 km/h.

Pre dve godine, Q7 je nagrađen ‘’Zlatnim volanom’’, kao najbolje vozilo u SUV segmentu.



NICE Ze-o

16 Jul 2008 - 00:33 Noviteti Link

Pristupačan, praktičan, sa malim troškovima održavanja i sa nultom emisijom; tako britanski NICE Car Company opisuje svoj novi elektro-automobil Ze-o, čija će zvanična svetska premijera biti održana 22. jula na salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show).

Osnovni Ze-o postiže maksimalnu brzinu od 88 km/h, ima autonomiju od 105 km (u gradskim uslovima vožnje), dok će se kao opcija kupcima nuditi i litijum-jonske baterije, koje će ovom MPV modelu omogućavati veći radijus kretanja (detaljniji podaci o ovom automobilu biće saopšteni naknadno na salonu u Londonu).

Ze-o je inače dizajniran u Evropi, dok će za proizvodnju biti zaduženi NICE-ovi kineski partneri. Prodaja u Velikoj Britaniji (po ceni od oko 17.500 evra) počinje ove jeseni, a u ostatku Evrope to će se desiti tokom 2009. godine.



Iako će specijalna serija Jaguara XK, nazvana XK60 (u čast 60 godina Jaguara XK120) biti promovisana već za nekoliko dana na salonu automobila u Londonu, iz ove britanske kuće u indijskim rukama još nema nikakvih zvaničnih detalja o ovom modelu. Tačnije, za sada je objavljeno samo par slika novog XK60, dok ćemo na konkretnije informacije morati da sačekamo 22. jul, za kada je zakazana promocija. Po onome što se vidi sa ove slike, XK60 je dobio diskretan body kit, posebne oznake i naravno tradicionalnu British Green zelenu metalik boju.



Tek što je nedavno Porsche saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u austrijsku fabriku Magna Steyr, stiže i vest da je američki Fisker Automotive odlučio da proizvodnju svog hibridnog modela Karma poveri upravo pomenutoj finskoj kompaniji.

Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara (50.200 evra), a koliko će koštati kada 2010. startuje u Evropi za sada još nije saopšteno. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kompanijom Quantum Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi (5,8 sec), maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h), a ima, kako se kaže u saopštenju, "potencijalnu potrošnju" od samo 2,35 litra goriva na 100 km.

  



Volkswagen je danas konačno i zvanično saopštio da će svoju fabriku automobila u SAD-u izgraditi u mestu Čatanuga, savezna državaTenesi. Prema saopštenju nemačke kompanije, investicija je teška milijardu američkih dolara (627,35 miliona evra), a od početka 2011. godine fabrika će proizvoditi sedan srednje klase specijalno razvijen za tržište Severne Amerike. U novom VW-ovom pogonu će posao dobiti oko 2000 radnika, koji će u početku proizvoditi 150.000 vozila godišnje. Nova fabrika je deo ambiciozne strategije Volkswagena koja, između ostalog, predviđa da nemačka marka dostigne cifru od 800.000 prodatih automobila u SAD-u do 2018. godine.



Sve veće cene goriva se neumitno održavaju na prodaju velikih i luksuznih automobila, pa ni Mercedes nije izuzetak. Tako je prodaja njihove S klase za prvih šest meseci ove godine na globalnom nivou opala za 11,9%, dok je situacija u SAD-u još gora. Tamo je pad čak duplo veći, odnosno iznosi 23 odsto, a stanje čini još težim i činjenica da je S klasa najprofitabilniji model u Mercedesovoj ponudi (u ukupnoj zaradi učestvuje sa 20 do 25%).  

Problemi Mercedesa se ne završavaju S klasom, jer su u prvom polugodištu 2008. skoro svi njihovi modeli zabeležili pad prodaje. Izuzetak je samo nova C klasa, čija prodaja je u pomenutom periodu porasla za 38,4 odsto.

Ovakvi rezultati su primorali rukovodstvo nemačke fabrike da se više okrene rastućim tržištima Kine i Rusije, gde je potražnja za automobilima poput S klase i dalje velika.  



Mazda će na ovogodišnjem međunarodnom salonu automobila u Moskvi (traje od 26. avgusta do 7. septembra) publici premijerno prikazati potpuno novi koncept automobil u crossover kategoriji, nazvan Kazamai. Tačnije, radi se o sportskom, kompaktnom SUV vozilu, dizajniranom specijalno za rusko tržište. S tim u vezi, Rusija je jedno od najbrže rastućih evropskih tržišta, posebno u segmentu SUV vozila (čiji udeo na tržištu Rusije iznosi oko 20%), pa svetska premijera ovog koncepta u Moskvi i ne treba mnogo da iznenađuje. Sem studije Kazamai (koji dakle najavljuje mogući pravac razvoja Mazdinih crossover modela u budućnosti), japanska fabrika će na moskovskom salonu održati i rusku premijeru svog velikog SUV modela CX-9, koji je u februaru ove godine osvojio titulu "2008 North American Truck of the Year".

Kazamai concept je inače najnoviji u nizu novog Mazdinog dizajnerskog pravca Nagare (na japanskom "tok"), koji je već viđen na ranijim studijama, kao što su Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki i Furai. U svakom slučaju, iz Mazde poručuju da je ovaj novi koncept automobil dizajniran tako da zadovolji pre svega mlađe kupce SUV vozila, koji imaju izražen osećaj za stil. Na njemu se najviše ističu petougaoni prednji gril, naglašeni lukovi prednjih blatobrana, male bočne stakle ne površine i veliki 22-inčni točkovi (pogon je naravno na sva četiri točka, dok se za motor samo navodi da se radi o sledećeoj generaciji motora sa direktnim ubrizgavanjem i malom potrošnjom goriva, a u kombinaciji sa novom transmisijom).

 



BMW je objavio fabrički video svog novog trkačkog automobila M3 ALMS, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS).

Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija ga je publici premijerno prikazala pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show).

Pokreće ga modifikovana verzija 4.0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom).

BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...