home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nemački Audi na salonu automobila u Ženevi promoviše studiju sportskog Audija R8 TDI Le Mans sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Pomenuti V12 TDI motor (sa dva turbo punjača) raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme, koji stupaju na snagu 2014. godine). Ovo je inače za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke u odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS. Audi R8 TDI Le Mans Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga modifikovanog prednjeg dela sa većim otvorima za vazduh, doterane "single frame" maske, novog zadnjeg branika, atraktivnih aluminijumskih točkova, LED prednjih i zadnjih svetala, posebne "Brilliant Red" boje i staklenog krova sa ugrađenim otvorom za vazduh, koji je potreban centralno smeštenom motoru. Pogon je naravno quattro na sva četri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.

VIDEO : Audi R8 TDI Le Mans Concept






Italijanski dizajn studio Bertone je danas objavio da će u Ženevi ipak predstaviti svoj novi koncept automobil Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), ali se to neće desiti na salonu automobila u tom gradu, koji se inače za predstavnike medija otvara već sutra (traje do 16. marta). Razlog su veliki finansijski problemi u kojima se ova kompanija trenutno nalazi, pa će umesto na izložbenom prostoru sajmišta Palexpo, Alfa Romeo B.A.T. 11 Concept biti predstavljen na nekoj "lepoj lokaciji u Ženevi." B.A.T. 11 Concept se bazira na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, dok je insipracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između 1953. i 1955.     



Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-X BioHybrid concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show), švedski proizvođač je odlučio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već na predstojećem salonu u Ženevi. Ipak, po nekim ranijim najavama, serijski Saab 9-1 (koji ovaj koncept najavljuje) pojaviće se na tržištu tek 2010. godine i predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Sem izgledom (produžena linija krova, veliki točkovi od 21 inča u obliku turbine, kratki prepusti karoserije, futuristička unutrašnjost za četiri osobe i sa instrumentima koji se protežu i na vrata), 9-X BioHybrid koncept privlači pažnji i svojim hibridnim pogonom, koji se sastoji od kombinacije 1,4 litarskog BioPower turbo agregata, elektromotora i litijum-jonskih baterija. Menjač je manuelni sa šest stepeni prenosa, dok je pogon samo na prednje točkove. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva, 9-X BioHybrid concept je opremljen i regeneracijom kočione sile i stop-start tehnologijom. Saab 9-X BioHybrid concept može da koristi i E85 gorivo i benzin, pa od toga zavise snaga, performanse i potrošnja. Tako na E85 gorivo snaga ovog automobila iznosi 200KS i 280 Nm, a kada se koristi benzin snaga je 170KS i 230 Nm. Na E85 gorivo 9-X BioHybrid od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže 216 km/h, troši 6,4 litra goriva na 100 km, emituje 105 grama CO2 po km, dok sa pogonom na benzin postiže maksimalnih 192 km/h, do stotke mu treba 8,3 sekunde, troši 4,9 litara i emituje 117 grama CO2 po km. Što se budućeg Saaba 9-1 tiče, taj model će koristiti GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Insajderi kažu da će budući 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.



Ovo su prve zvanične fotografije Seata Bocanegra Concept, nove studije španskog proizvođača, pripremljene za salon automobila u Ženevi koji ove godine počinje 6. marta (za novinare se inače otvara već sutra, 4. marta). Naravno, jasno je da se ovde u stvari radi o najavi potpuno nove generacije Seat Ibize (aktuelna je na tržištu još od 2002. godine), koja će svetsku premijeru u formi serijskog automobila ipak imati tek u maju ove godine na domaćem terenu salona u Madridu (kao i ranije, biće ponuđena u verzijama sa troja i petora vrata). Tačnije, Bocanegra Concept najavljuje izgled buduće sportske Cupra verzije nove Ibize, a pokreće ga Volkswagenov 1,4 litarski TSI motor u paru sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Što se serijske verzije tiče, očekuje se da će njena široka paleta benzinskih i dizel motora obuhvatati i 1,2 litarski turbo agregat, 1,4 litarski motor u atmosferskoj i turbo verziji (ovaj potonji sa 150KS u Ibizi FR), kao i 2,0 litarski TFSI sa 200KS u Ibizi Cupra. Bocanegra Concept je inače dugačak 4063 mm, širok 1712 mm, visok 1350 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2461 mm (1 mm više nego kod aktuelne Ibize). Drugim rečima, Bocanegra Concept je od sadašnje Ibize duži za 110 mm, širi za 14, a niži za 91 mm. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena emocijama i snagom (moćni bokovi, branici sa velikim otvorima za vazduh, "namršten" pogled, veliki točkovi od 19 inča, centralno smešten završetak izduvnog sistema i moderniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent već etabliranim predstavnicima B segmenta (Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, nova Ford Fiesta, Škoda Fabia II, VW Polo), mada ostaje pitanje koliko će serijski model zaista ličiti na ovaj atraktivni koncept automobil.



Land Rover je saopštio da će za neki dan na salonu automobila u Ženevi premijerno evropskoj publici predstaviti svoju cross-coupe studiju LRX Concept, koju su prvi mogli da vide posetioci januarskog salona u Detroitu. Ipak, u Ženevi će britanska marka promovisati malo modifikovanu verziju ovog automobila sa četiri sedišta, i to u crnoj boji karoserije i sa srebrnim krovom (od karbon fibera), umesto bele boje u kojoj je bio primerak izložen u Detroitu. Sem boje, najočiglednije razlike se svode na nove aluminijumske točkove od 20 inča i krovne nosače. LRX Black & Silver inače predstavlja ono što u Land Roveru opisuju kao "inovativni primer personalizacije", odnosno ovaj LRX treba da demonstrira mogućnosti personalizacije (potencijalne) serijske verzije LRX-a (koji bi mogao da se pojavi u prodaji 2009. ili 2010. godine). Kako bilo, LRX Black & Silver je dugačak 4351 mm, visok 1535 mm, što znači da je od bratskog modela Freelander i kraći i niži. Njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka), a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo. Pogon je hibridni, odnosno LRX ima ugrađen 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX može da se kreće samo na struju). Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata, bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima.




Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje mogu da potraže već ove nedelje na salonu automobila u Ženevi, gde će italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna predstaviti koncept Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (čime opravdava i ono Woody u svom imenu). Iako to zvanično još nije potvrđeno, očekuje se da će 500 WoodyWagon pokretati modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 155KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino).  



 

Lotus je za posetioce 78. salona automobila u Ženevi pripremio iznenađenje u vidu modela Exige 270E Tri-fuel, čiji 1,8 litarski četvorocilindrični kompresorski motor može da koristi bilo koju mešavinu benzina, bioetanola i metanola. Pomenuti motor razvija 201kW/270KS pri 8000 o/min. i 260 Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., što je za 51KS (19%) i 45 Nm (14%) više u odnosu na standardni benzinski Lotus Exige S. Po fabričkim podacima Exige 270E Tri-fuel do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 3,88 sekundi, dok je maksimalna brzina 158 milja na sat, odnosno 255 km/h.  



Ovo je nova fotografija jednog od ukupno tri Kijina SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera sva tri SOUL koncepta će naravno biti održana na predstojećem salonu automobila u Ženevi (Genava Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.  



Mercedes je još u januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu predstavio dve koncept verzije svog novog kompaktnog SUV modela GLK (nazvane Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), a za salon u Ženevi (počinje sledeće nedelje) Mercedes je pripremio još jednu GLK studiju, zvanično nazvanu Vision GLK Bluetec Hybrid. Već iz imena se vidi najznačajnija karakteristika ovog automobila, tj. hibridni pogon, koji se sastoji od kombinacije 2,2 litarskog četvorocilindričnog turbo-dizel agregata i elektromotora. Kombinovana snaga iznosi 165kW/224KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 7,3 sekunde, maksimalnu brzinu od 215 km/h, potrošnju od samo 5,9 litara na 100 km i emisiju CO2 koja iznosi 157 grama po kilometru. Vision GLK Bluetec Hybrid je opremljen i Mercedesovom Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi) i start-stop sistemom, pa ovaj koncept automobil već sada zadovoljava buduće EU6 standarde. Od ostalih Merdesovih caka, Vision GLK Bluetec Hybrid ima i Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, HDD navigaciju, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone. Mercedes Vision GLK Bluetec Hybrid je dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), stoji na aluminijumskim točkovima od 20 inča, ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase. Inače, serijska verzija Mercedesa GLK će se na tržištu naći već ove jeseni.




Quaranta Concept je novi futuristički sportski automobil sa hibridnim pogonom, koji će italijanska dizajnerska kuća Italdesign-Giugiaro javnosti zvanično prikazati sledeće nedelje na salonu automobila u Ženevi. Italdesign-Giugiaro ove godine slavi 40 godina rada, što je i razlog da je Quaranta i dobila ovo ime (Quaranta na italijanskom znači četrdeset). Ispod karoserije ovog automobila sa mestom "za tri odrasla putnika i jednu bebu", krije se Toyotin Hybrid Synergy Drive hibridni sistem (kombinacija elektromotora i 3,3 litarskog V6 benzinca sa 268KS i 287 Nm obrtnog momenta), čija se snaga prenosi na sva četiri točka (preko kontinualne CVT transmisije). Prema navodima italijanske dizajnerske kuće, Quaranta Concept može da postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo četiri sekunde, a autonomija mu iznosi do 1000 km. Quaranta Concept se odlikuje i podešavajućim ogibljenjem, točkovima od 20 inča sa Vredestein gumama (dimenzija 275/35 R20 napred, a 275/40 R20 nazad), dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2620 mm.

 



Bentley Zagato GTZ

29 Feb 2008 - 13:59 Concept cars Link

Italijanski dizajn studio Zagato je i ove godine za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) pripremio ekskluzivnu kreaciju, tačnije posetioci ovog salona će biti u prilici da vide novi Bentley Zagato GTZ, koji se bazira na već ionako izuzetnom Bentleyu Continental GT Speed. Za pogon je zadužen 6,0 litarski W12 motor sa 610KS i 750 Nm, kakav pokreće i standardni Continental GT Speed (uparen sa 6-stepenim automatskim menjačem), što je dovoljno da ovaj 2+2 automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 4,5 sekunde i postigne 326 km/h. U režiji Zagata, ovaj Bentley dobija poprilično izmenjen izgled, gde najviše pažnje privlače "talasasti" oblik krova i zadnjeg stakla (poznati Zagatov "double bubble" stil), dvobojna karoserija, modifikovan zadnji deo sa novim svetlima, veliki točkovi od 20 inča, kao i drugačiji prednji deo sa novim grilom, koji je mnoge podsetio na Bugatti Veyron. Iako je ovaj Bentley zvanično samo studija, Zagato će na osnovu reakcije publike na salonu u Ženevi odlučiti da li će ipak biti proizvedena neka ograničena serija za kupce sa neograničenim sredstvima.



HSV W427 Concept

29 Feb 2008 - 12:46 Concept cars Link

Još jedan Holdenov novitet na salonu u Melburnu zanimljiv evropskoj publici je i ovaj HSV W427 Concept, koga je izradio Holden Special Vehicles (HSV), odnosno Holdenov fabrički tjuner (ovim modelom HSV nastavlja da obeležava 20 godina postojanja). Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 370kW/500KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča). U paketu su još pojačne kočnice (diskovi od 380 x 35 mm), GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča, Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač i interijer u crvenoj koži. Dobra vest je da će HSV W427 (kao konkurent BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6) sredinom ove godine u blago izmenjenoj verziji krenuti i u serijsku proizvodnju (doduše u limitiranom broju primeraka), a cena bi trebalo da iznosi između 140.000 i 170.000 australijskih dolara ili 132.000 do 161.000 američkih dolara (garancija će iznositi tri godine ili 100.000 km).




Austrijska kompanija Magna Steyr, poznata pre svega po proizvodnji BMW-a X3, Jeepa Grand Cherokee i Chryslera 300C za Evropu (a treba da proizvodi i najavljeni Mini SUV Crossman), za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavljuje premijeru još jedne studije iz svoje MILA (Magna Innovation Lightweight Auto) serije koncept vozila. Najnoviji se zvanično zove Magna Steyr MILA Alpin concept i predstavlja inovativni i ekstremno kompaktni off-road model, sposoban da savlađuje uspone do 45 stepeni. Za pogon je zadužen centralno smešten trocilindrični agregat, koji koristi CNG (Compressed Natural Gas) komprimovani prirodni gas (mada je karoserija tako dizajnirana da može da primi različite tipove alternativnih pogonskih agregata). MILA Alpin concept karakterišu i visoka pozicija sedenja, mesta za četiri putnika (u stvari 3+1 konfiguracija) i dobra preglednost, zahvaljujući velikom panoramskom staklenom krovu.



Holden Coupe 60

29 Feb 2008 - 01:50 Concept cars Link

Australijski Holden (deo General Motorsa) slavi 60-godišnjicu postojanja, pa je za tu priliku za salon automobila u Melburnu pripremljen novi koncept sportskog kupea, prigodno nazvan Coupe 60, koji predstavlja ono najbolje što Holden može da ponudi. Coupe 60 je za 60 mm kraći od Holdenove VE serije limuzina (ali zadržava isto međuosovinsko rastojanje), a karakteriše ga agresivan izgled kakav se i očekuje od modela, koji pod prednjim poklopcem krije 6,0 litarski V8 agregat (za sada nema podataka o njegovoj snazi i obrtnom momentu). Snaga se inače preko manuelne šestostepene transmisije prenosi na zadnje točkove, dok se za zaustavljanje brinu Brembo kočnice. Agresivnosti doprinose i ogromni točkovi od 21 inča (sa Kumho gumama), naglašeni lukovi blatobrana, novi prednji branik sa velikim centralnim otovorom za vazduh, moćan zadnji kraj sa difuzorom i spojlerom na poklopcu prtljažnika, otvori za vazduh na prednjim blatobranima, završeci izduvnog sistema postavljeni tačno ispred zadnjih točkova, posebna Diamond Silver boja i interijer insiprisan automobilima iz australijske V8 Supercras serije (sportske "kadice" od karbon fibera, sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, koža, hromirani detalji, LCD displej). Iako je Coupe 60 za sada samo koncept, njegovi tvorci se nadaju da bi auto ipak mogao da završi i u serijskoj proizvodnji.

  



Više o Lanceru Prototype-S možete pročitati OVDE