home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Američki Saleen je pustio u opticaj ovaj crtež njihovog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom, koji će se prvi put (u obliku koncepta) pojaviti na salonu automobila u Njujorku krajem narednog meseca. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor i, kako bi težina bila što manja, ima šasiju od aluminijuma i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat, koji koristi E85 etanol. To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne najveću brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h). Cena? Između 150.000 i 200.000 američkih dolara...





Nemački dobavljač automobilskih delova Webasto je za predstojeći salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) pripremio novi studijski automobil, nazvan Webasto Light Concept. Webasto je pre svega poznat kao specijalista za krovne konstrukcije kod kabrioleta (ali i po sistemima za grejanje i hlađenje u komercijalnim vozlima), pa tako novi Light Concept karakteriše inovativni sklapajući meki krov, koji je težak samo 13 kg. Drugim rečima, Webasto sa novim koncept automobilom namerava da pokaže da krovna konstrukcija kod kabrioleta ne mora da bude teža od nekog stereo sistema i da zbog njega ne mora da se smanji korisna zapremina prtljažnika. Uprkos svojoj maloj težini, krov i dalje ima zadnje staklo sa grejanjem i pruža adekvatnu zvučnu izolaciju. Što se samog automobila tiče, za njegov izgled su zaslužni studenti italijanskog dizajn studija Istituto Europeo di Design (IED), čiji je zadatak bio da stvore modernu interpretaciju Fiata 124 Spider sa početka sedamdesetih godina prošlog veka.



Volvo Hot Rod Jakob

27 Feb 2008 - 15:50 Concept cars Link

Dizajner Leif Tufvesson je za Volvo napravio zanimljivu kreaciju Hot Rod Jakob, koja će javnosti biti predstavljena još ovog meseca u Volvo muzeju u Geteborgu. U osnovi, ovaj hot rod je napravljen kako bi se javnosti skrenula pažnja na prvi automobil ove marke, model ÖV4 iz 1927. godine (poznat kao Jakob), odnosno Hot Rod Jakob predstavlja modernu interpretaciju automobila starog preko 80 godina. Leif Tufvesson je za Hot Rod Jakoba napravio aluminijumsku karoseriju (šasija je od karbon fibera), dok je za pogon izabran Volvo T5 turbo petocilindrični flexifuel motor sa 195kW/265KS i 370 Nm obrtnog momenta, koji sem benzina, može da koristi i etanol. Zanimljive su i ostale komponente ovog dvoseda. Tako je upravljački mehanizam preuzet sa Volvoa P1800, petostepena manuelna transmisija je iz modela Volvo 960, a u stilu pravog hot roda su i AEZ točkovi sa Pirelli gumama, tačnije oni pozadi (od 22 inča) su veći od onih napred (19 inča). Kočioni diskovi su prečnika 450 mm napred, 515 mm nazad, dok je izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Hot Rod Jakob će inače tokom ove godine početi sa turnejom po Skandinaviji i po SAD-u (biće izložen na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u novembru).




Italijanski dizajn studio Pininfarina pustio je u javnost nekoliko novih zvaničnih fotografija njihovog najnovijeg koncept vozila Sintesi (na italijanskom suština, zbir, sadržaj ili pregled), koji će svetlost dana ugledati na salonu automobila u Ženevi, 4. marta ove godine. Sintesi nije samo dizajnerska vežba ove poznate italijanske kompanije, kojim se najavljuju novi dizajnerski trendovi, već će na njemu prvi put debitovati i neki novi sistemi aktivne bezbednosti. Pininfarina Sintesi raspolaže sa snagom od oko 700 konja (za pogon su inače zadužene gorive ćelije, a u svakom od točkova nalazi se po jedan elektromotor) i u svom interijeru nudi komforan smeštaj za četiri osobe (ulazak/izlazak putnika je olakšan vratima koja se otvaraju u vis, i to prednja u suprotnom smeru od onih pozadi). U Pininfarini napominju da novi koncept automobil predstavlja "sintezu naših vrednosti, ljubavi do našeg posla i našu strast za inovacijama, lepotom vođenom funkcionalnošću, sportom i elegancijom". Sintesi je inače prvi koncept koji je Pininfarina promovisao u poslednje tri godine, a za njegov izgled je odgovoran Lowie Vermeersch, šef dizajna u ovoj italijanskoj kompaniji. OVDE možete pogledati zvaničan Pininarinin sajt o ovom konceptu.



Posle nekoliko zvaničnih skica i teaser slika, evo konačno i prvih, pravih fotografija nove Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Kao što je već dobro poznato, ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije svog MPV modela Meriva, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuju tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi, koja se pritom otvaraju pod uglom od 90 stepeni), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija najverovatnije poprilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, bar kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).

 



Mitsubishi je za skorašnji salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio promociju studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata (zvaće se Lancer Sportback). Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback Concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim slikama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Lancer Prototype-S ima i aluminijumske točkove veličine 19 inča i Mitsubishijev ACD Active Center Differential. Dimenzije izgledaju ovako : dužina 4585 mm, širina 1760 mm, visina 1480 i međuosovinsko rastojanje 2635 mm. Po sadašnjim informacijama serijski Lancer Sportback će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (mada za sada nije sigurno da li će se ugrađivati i 2,0 litarski turbo iz sportskog EVO modela).



Pored Bertonea, Pinifarine i IED Designa, još jedna italijanska dizajnerska kompanija je za skorašnji salon automobila u Ženevi pripremila novu studiju. To je Fioravanti, koji sa svojim novim Hidra konceptom obeležava i 20 godina postojanja kompanije. Naime, pre dve decenije ovaj dizajn studio je osnovao bivši Pininfarinin dizajner Leonardo Fioravanti, koji je radio na projektima kao što su Ferrari Daytona, Ferrari Dino, Ferrari 512 Berlinetta Boxer, Ferrari 308 GTB i Ferrari 288 GTO. Što se nove Hidre Concept tiče, radi se o kupeu sa petora vrata i za četiri putnika, koga Fioravanti opisuje kao "sporty multi-functional vehicle" ili MPC ("Multi Purposes Coupe"). Hidra Concept takođe treba da predstavi novu generaciju pogonskih agregata na alternativnu energiju kao i fleksibilnu arhitekturu vozila.




Ovo je nova teaser slika Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije Merive, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje da će imati i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).  



 

Fiat je za toliko pominjani salon automobila u Ženevi početkom marta, sem sportskog Fiata 500 Abarth (o njemu više OVDE), pripremio i ekološki prihvatljiviju studiju Fiat 500 Aria Concept, koja se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. Ovaj 500 Aria Concept naime emituje samo 98 grama CO2 po kilometru, zahvaljujući 1,3 litarskom Multijet Euro5 motoru sa DPF filterom čestica čađi, robotizovanoj Dual Logic transmisiji, kao i sistemima Stop&Start i EcoDrive. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio još jednu studiju sa imenom Aria, tačnije to je bio model Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika i snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.




Kia SOUL Burner

19 Feb 2008 - 16:06 Concept cars Link

Kia je danas objavila prvu tzv. teaser fotografiju jednog od ukupno tri SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog komapktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera ova tri SOUL koncepta će naravno biti održana već početkom marta na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovni nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.    



Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuje Saabova studija 9-4X BioPower Concept, koju će švedska kompanija izložiti i na predstojećem salonu automobila u Ženevi (pre toga već su mogli da je vide posetioci salona u Detroitu). Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero-X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 221kW/300KS i 400Nm obrtnog momenta, a koristi gorivo E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina). Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (točkovi su veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču.



Land Rover (koji ove godine slavi 60 godina postojanja) je najavio da će na salonu automobila u Ženevi evropskoj publici predstaviti svoju studiju LRX Concept, koju su prvi mogli da vide posetioci nedavnog salona u Detroitu. U osnovi, ovde se radi o konceptu kompaktnog SUV-a, čije se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Kako bilo, novi LRX je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. LRX Concept je postavljen na točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka, a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo). Pogon je hibridni, odnosno LRX ima ugrađen 2,0 litarski dizelaš i elektromotor, pa njegova emisija CO2 iznosi samo 120 g/km. Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za  kontrolu 4x4 pogona), produžena centralna konzola i frižider, a u kabini preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum.

VIDEO : Land Rover LRX Concept




Italijanski dizajn studio Bertone je objavio da će na salonu automobila u Ženevi 4. marta 2008. predstaviti novi koncept automobil, i to uprkos velikim finansijskim problemima u kojima se ova kompanija trenutno nalazi. Novi koncept je nazvan Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), bazira se na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, a budući da je ovo ipak samo dizajnerska vežba, unutrašnjost automobila uopšte nije uređena.



Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show). Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost. Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.



Britanski Morgan je danas saopštio da će na skorašnjem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept automobil LifeCar sa gorivim ćelijama i četiri elektromotra (po jedan se nalazi u svakom točku automobila). U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se samo vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile, dok autonomija ovog Morgana iznosi oko 200 milja (322 km). LifeCar Concept se inače bazira na Morganu Aero Eight, a za ceo ovaj projekat bile su potrebne dve i po godine (na projektu su inače učestvovali i QinetiQ, Cranfield i Oxford univerziteti).