home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Na salonu automobila u Los Anđelesu (14. – 24. novembar) nemački Audi izlaže Cross Cabriolet Quatro Concept, odnosno novu studiju kabrioleta sa platnenim krovom (otvara/zatvara se za samo 17 sekundi), koji najavljuje budući serijski SUV model Audi Q5 (s tim što će Q5 imati pet vrata i naravno tvrdi krov). Novi koncept predstavlja zanimljivu mešavinu SUV-a i kabrioleta, ima dvoja vrata i mesta za četiri putnika, a bazira se na modularnoj platformi novog Audija A4 i A5/S5. Ovo potonje znači da je prednja osovina pomerana više unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Spoljašnji izgled sledi već zacrtane smernice korporativnog dizajna ove fabrike; dakle moćan i dinamičan izgled, uz neophodnu dozu elegancije. Od detalja treba obratiti pažnju na odsustvo B stuba, A stub u aluminijum look-u, LED prednja i zadnja svetla, LED svetla za maglu, žmigavce u retrovizorima, četiri izduvne cevi i atraktivne sedmokrake točkove od čak 21 inča (sa gumama dimenzija 265/35 R21). Kao što mu i ime kaže, novi koncept ima i Audijev Quattro permanentni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40% napred, 60% nazad), a tu su i keramičke kočnice na sva četiri točka (diskovi od 380 mm napred, 356 mm pozadi), kao i elektropodesiva visina vozila (prostim pritiskom na dugme klirens se poveća ili smanjuje za 40 mm). Cross Cabriolet Quattro Concept je dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,81 metra (što su i približne dimenzije BMW-a X3 i budućeg Mercedesa GLK i što najavljuje Audijeve planove sa novim Q5). Za pogon ove studije odabran je "ultra-čisti" 3,0 litarski V6 dizel motor sa 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, koji automobilu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde, maksimalnu brzinu od 240 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Inače, ovaj V6 motor (već ispunjava buduće Euro6 standarde) je uparen sa šestostepenom transmisijom sa komandama za menjanje brzina na volanu. Što se unutrašnjosti tiče, već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta ("White Stone" koža) i da su kvalitet završne obrade, komfor, prostranost i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Preko Audijevog Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju (Dynamic, sport i Efficiency mod). Tu su i LCD ekran u boji, Audijev MMI sistem, Bang&Olufsen audio sistem od 505 vati...

VIDEO : Audi Cross Cabriolet Quattro Concept 






Ovo je novi ekskluzivni model Maybach 62 S Landaulet (za sada samo u formi studije), koji će svoju svetsku premijeru imati 13. novembra na salonu auromobila "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (naravno da mesto promocije nije izabrano slučajno !). Novi polukabriolet se bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijenu za ovu studiju. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju). Iako je za sada Maybach 62 S Landaulet zvanično samo koncept, Mercedes navodno ipak planira da proizvede i veoma ograničenu seriju od 20 primeraka ovog ultraluksuznog modela (i to naravno po ultravisokoj ceni).



Dok su sve oči automobilskog sveta ovih dana uprte u Las Vegas i tamošnji SEMA salon tjunera, korejski Hyundai je juče, objavljivanjem prvih zvaničnih skica, najavio svoju premijeru za 14. novembar i predstojeći "International Auto Show" u Los Anđelesu. Ta premijera je koncept automobil Genesis Coupe, koji nagovešatava dolazak novog Hyundaijevog sportskog modela sa pogonom na zadnjim točkovima, o kome se već duže vreme priča i nagađa. Nažalost, Hyundai u svom veoma kratkom press saopštenju ne navodi nikakve druge podatke o Genesisu Coupe, pa samo ostaje da se nagađa koji motor će pokretati ovaj automobil. Mnogi veruju da je to 3,8 litarski V6 agregat, mada bi se pod haubom mogao naći i veći 4,6 litarski V8 motor.   



Pontiacova jedinstvena studija Solstice SD-290 Race Concept, koju ova fabrika pod okriljem General Motorsa ovih dana predstavlja na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, treba da svojim izgledom i karakteristikama evocira uspomene na nekadašanje trkačke automobile i da pokaže šta sve može da se uradi od serijskog modela kao što je Pontiac Solstice. Ovaj trkački jednosed karakteriše sportsko vešanje, pojačane kočnice, novi sportski izduvni sistem, redukovana masa (nema krov, bočna stakla, ni klasično vetrobransko staklo, ni klimu), bolja aerodinamika i naravno snažan motor, a to je ovde 2,0 litarski Ecotec turbo benzinac sa 290KS, uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Od novih kozmetičkih elemenata izdvajaju se branici sa većim (saćastim) otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, nova hauba motora, spojler na poklopcu prtljažnika, atraktivna trkačka crvena boja, 19-inčni točkovi sa Hoosier R6 trkačkim gumama, a tu su i zaštitni luk iza vozača, trkačko sedište, mali vetrobran za vozača, upravljač, koji može da se skida kao kod pravih trkačkih automobila i obavezan protivpožarni aparat.

Drugi zanimljiv Pontiacov eksponat na salonu u Las Vegasu je unikatni model Pontiac G8, za čiji izgled su zaslužni reper 50 Cent (a.k.a. Curtis Jackson) i tjuning kompanija Unique Autosports iz Njujorka. Ovaj G8 je pretrpeo opsežne dorade, kako na eksterijeru i interijeru, tako i na mehanici (pokreće ga LSX 427 V8 agregat sa snagom od preko 500 konja sa mnogobrojnim komponentama iz LS7 motora Corvette Z06). Osim upadljive crvene boje karoserije (sa crnom trakom koja se proteže celom dužinom automobila), spolja pažnju privlače i veliki sedmokraki točkovi od 22 inča (sa Pirelli Scorpion Zero gumama), zatamnjena stakla i Borla izduvni sistem od nerđajućeg čelika, dok je unutrašnjost naravno sva u koži, uz obavezan detalj u vidu JBL audio sistema od 800 vati.




Osim Chevroletovog hot rod automobila FlexFuel Chevy Hot Rod (o kome je bilo reči pre neki dan), i Chrysler na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (30. oktobar – 2. novembar 2007.) promoviše sličan model – Chrysler SR 392 Roadster Concept. Nažalost, u američkoj kompaniji se u svom saopštenu za medije nisu baš pretrgli od informacija vezanih za ovaj unikatni model, pa samo navode da ga pokreće 6,4 litarski 392 HEMI motor i da je ideja Chryslerovog Mopar tima, koji su napravili SR 392 Roadster Concept, bila da njime redefinišu pojam klasičnog hot rod automobila. Sa ovakvim zaista opakim izgledom (koji je naglašen crnom bojom karoserije i brojnim hromiranim elementima), niskim vetrobranom, odsustvom blatobrana i branika, kao i velikim sedmokrakim točkovima, sasvim je jasno zašto Chrslerov SR 392 Roadster Concept kod posetilaca SEMA salona neće proći nezapaženo.




Još u aprilu ove godine su se pojavile glasine da američki Chrysler razmatra mogućnost oživljavanja imena Barracuda ('Cuda), koji bi poneo automobil baziran na novom Dodge Challengeru. Potvrda je stigla pre nekoliko sati kada su internetom počele da kruže ove prve fotografije nove 'Cude, snimljene na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, i to pre njegovog zvaničnog otvaranja, tako da tehničkih detalja za sada nema. Ali ono što se vidi sa slika jeste da nova 'Cuda u odnosu na Challenger ima potpuno redizajniran prednji deo sa novim svetlima i maskom hladnjaka, kao i crnom haubom motora, a slične promene su zadesile i zadnji kraj, koji je dobio nova svetla, centralno smešten poklopac rezervora za gorivo i mali karbonski spojler na poklopcu prtljžnika. Kao što je napomenuto na početku, za sada nema nikakvog oficijenog saopštenja iz samog Chryslera, pa tako ostaje pitanje da li je nova 'Cuda samo unikatni koncept automobil ili možemo očekivati i serijsku verziju, koja bi sigurno našla kupce među armijom obožavalaca američkih "muscle car" automobila. Naravno, budući da marka Plymouth (pod čijim imenom se prodavao originalni model) danas više ne postoji, nova 'Cuda bi mogla da ponese znak Dodgea ili matičnog Chryslera, a u vezi s tim je zanimljiva činjenica da automobil na slikama nema nikakvih oznaka.

UPDATE :  U međuvremenu je Chrysler i zvanično saopštio da je ova 'Cuda samo unikatni primerak, napravljen za bogatog (i anonimnog) kupca. Dok se ime kupca ne zna, poznati su neki osnovni detalji ovog automobila. Ispod narandžaste karoserije ("Lamborghini Pearl Orange" boja) od karbon fibera nalazi se 6,1 litarski HEMI motor, za kočenje se brinu Brembo kočnice, točkovi su Zenetti veličine 22 inča sa gumama Pirelli PZero dimenzija 265/35ZR22 napred, odnosno 305/35ZR22 nazad, dok je unutrašnjost (u crnoj boji i sa crnim kožnim sedištima) preuzeta sa standardnog modela Dodge Charger SRT8.



Suzuki SXForce

30 Okt 2007 - 00:36 Concept cars Link

Kako bi naglasio vezu između svog bogatog motociklističkog nasleđa i raznovrsne ponude putničkih automobila, japanski Suzuki je za SEMA salon u Las Vegasu pripremio novi koncept automobil SXForce, inspirisan trkačkim motociklima. Novi SXForce se bazira na limuzinskoj verziji modela SX4, a razvijen je u kalifornijskoj firmi Road Race Motorsports. Spoljašnjost je modifikovana kako bi bila privlačna i motociklistima i automobilistima (kombinacija bele, crne i narandžaste boje, novi prednji branik sa centralno postavljenim velikim otvorom za vazduh, nova maska i hauba motora sa brojnim otvorima za vazduh, još jedan otvor za vazduh na krovu, izraženiji pragovi, veliko Carbontrix krilo na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor od karbon fibera), a veza sa motociklima je vidljiva po detaljima kao što su retrovizori u stilu trkačkih motocikala i duple izduvne cevi, poput onih na Suzukijevom motociklu GSX-R1100. SXForce ima i sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice (diskovi od 355 mm), 18-inčne crne Enkei točkove sa Toyo T1-R gumama dimenzija 225/45-18 napred, odnosno 235/40-18 nazad i naravno snažan 2,0 litarski turbo motor sa 250KS, uparen sa manuelnim petostepenim menjačem. Iz unutrašnjosti su izbačena zadnja sedišta (zamenjena su Rockford-Fosgate audio sistemom), a tu su i kožna prednja sedišta, motociklistička instrument tabla, Garmin navigacioni sistem i detalji od karbon fibera.

  



General Motors u Las Vegasu na SEMA sajmu tjunera izlaže i nove verzije Hummera H3 i Hummera H2. Novi Hummer H3R (prva slika) je nastao kao omaž uspesima trkačkog Hummer tima na off-road takmičenjima, a pokreće ga 7,0 litarski V8 motor iz Corvette Z06 (!) sa svih 505KS, u kombinaciji sa Hydra-Matic 4L60 elektronski kontrolisanom automatskom transmisijom. Uz ovaj motor, H3R je dobio i nove elemente na eksterijeru i interijeru, inspirisane trkama, odnosno prednji bull bar, nove otvore za vazduh na haubi motora, dodatna svetla na krovu, deflektore na bočnim staklima, gril hladnjaka u boji karoserije, posebnu trkačku boju, 20-inčne točkove, doterano ogibljenje, novi izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, pojačane kočnice, blokadu prednjeg diferencijala, zaštitu donjeg postroja, modifikovani sistem za hlađenje, a u unutrašnjosti sportska prednja sedišta (zadnja su izbačena), zaštitnu mrežu na prozoru vozača, navigacioni sistem, kompas, visinometar, tajmer itd. Nažalost, iz GM-a poručuju da za ovakav H3R nema planova za serijsku proizvodnju. S druge strane, Hummer H2 Safari (druga slika) donosi "jedinstven doživljaj vožnje na otvorenom" zahvaljujući velikom panoramskom krovu, koji se proteže celom dužinom krova, a u skladu sa svojim imenom karakterišu ga, između ostalog, Safari maslinasta boja, 20-inčni točkovi, novi pragovi za olakšan ulazak u vozilo, ojačano ogibljenje, vitlo, LED svetla, posebni držači za oružje, Magellan 500 eXplorist GPS jedinica i snažan 6,2 litarski V8 motor sa 393 konja.




 

 
I Cadillac, luksuzna divizija američkog GM-a, na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, predstavlja svoja dva koncept automobila, koji se u standardnoj varijanti nalaze i u evropskoj ponudi ove marke. Escalade Sport concept još više naglašava ionako atraktivan i moćan karakter ovog Cadillacovog luksuznog SUV modela. To je postignuto, kako snažnim V8 motorom sa 550 konja (u paru sa šestostepenim automatskim menjačem), tako i modifikovanim izgledom (novi branici sa većim otvorima za vazduh, spojleri, pragovi, gril hladnjaka, nova hauba, dupli završetak izduvnog sistema, revidirana zadnja svetla, ogromni 24-inčni aluminijumski točkovi, spušteno i sportski podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem i "Sport" oznake). Unutrašnjost je bogatija za sportska Recaro sedišta, kožu na prednjem panelu, centralnoj konzoli i oplatama vrata, kao i za alumijumske pedale. Drugi zanimljiv Cadillac na ovogodišnjem salonu u Las Vegasu je model CTS Sport concept, koji možda može da se shvati i kao najava buduće sportskog Cadillaca CTS-V. Doduše, ovaj CTS Sport concept nema neki ultra snažan motor od bar 400 konja (kako bi konkurisao BMW-u M3, Lexusu IS-F ili Mercedesu C 63 AMG), već standardni 3,6 litarski V6 agregat od 304KS, tako da je naglasak pre svega na agresivinijem izgledu. Tako CTS Sport concept ima modifikovanu haubu motora sa saćastim otvorima za vazduh, nove branike, zadnji spojler, 20-inčne točkove, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, jače kočnice sa žutim kočionim klještima i kožnu unutrašnjost sa sportskim Recaro sedištima.




Kleemann GTK concept

30 Okt 2007 - 00:24 Concept cars Link

Tjuning kuća Kleemann iz Danske (specijalizovana za obradu Mercedesa i njihovih AMG verzija) otkrila je juče prve detalje o svom novom modelu GTK concept, koji se bazira na Mercedesu SLK 55 AMG. Sem atraktivnog izgleda (sa velikim otvorima za vazduh napred, naglašenim blatobranima, zadnjim difuzorom, svetlima sa Mercedesa CLS), GTK privlači pažnju i onim što krije ispod poklopca motora, a to je V8 agregat iz modela SLK 55 AMG, koji je ovom prilikom dobio i Kleemannov kompersor i koji isporučuje 540KS i 700Nm obrtnog moemnta. Snaga se na put prenosi preko sedmostepenog automatskog menjača, Kleemannovog diferencijala sa zatvaračem i niskoprofilnim gumama na petokrakim 20-inčnim točkovima, napravljenim posebno za GTK. Po Kleemannovim podacima, GLK do 100 km/h ubrzava za samo 3,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h. Za sigurno zaustavljanje se brine Kleemannov kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, odnosno diskovima od 345 mm pozadi. Danski tjuner trenutno ne planira serijsku proizvodnju ovog automobila, već on treba da posluži kao inspiracija za neke buduće projekte na bazi Mercedesovih modela.




Chevrolet na prestojećem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (30. oktobar – 2. novembar), između ostalih automobila, izlaže i modele Corvette C6RS Concept i FlexFuel Chevy Hot Rod, koji kao gorivo koriste E85 etanol. Corvette C6RS Concept je u stvari nastao kao plod saradnje poznatog TV voditelja (i velikog kolekcionara automobila) Jay Lenoa i kompanije Pratt & Miller, a pokreće je aluminijumski 8,2 litarski V8 agregat sa tačno 600 konja najveće snage i 792Nm obrtnog momenta. Snaga se na zadnje točkove prenosi na podlogu preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosa. Kako kaže Leno, Corvette C6RS Concept dokazuje da sportski automobil visokih performansi i alternativni pogon nisu dva dijametralno suprostavljena koncepta. Naravno, ova crna Lenova Corvetta je i vizuelno atraktivnija zahvaljujući aerodinamičkom kitu (modifikovani branici, pragovi, spojleri i hauba, difuzor pozadi), kao i novim aluminijumskim BBS-ovim točkovima, napred od 18, a pozadi od 19 inča (sa Michelin gumama dimenzija 295/30ZR18 napred, odnosno 345/30ZR19 nazad).

Drugi novitet Chevroleta za Las Vegas jeste FlexFuel Chevy Hot Rod, replika Chevy-a iz 1934. godine ali sa 2,0 litarskim turbo Ecotec motorom od 500 konja, koji kao gorivo koristi E85 etanol, benzin ili bilo koju kombinaciju prethodna dva. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog automatskog menjača. FlexFuel Chevy Hot Rod naravno nema ni branike, ni blatobrane, točkovi pozadi su veći od onih napred (pozadi od 20 inča, napred 18), dok je unutrašnjost urađena u minimalističkom stilu.


 



Audi A8 2.7 TDI

28 Okt 2007 - 13:32 Concept cars Link

Posle blagog kozmetičkog i mehaničkog doterivanja najvećeg Audija A8 (premijera je bila na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra), Nemci su ovih dana predstavili i prototip ovog luksuznog modela sa manjim 2,7 litarskim V6 TDI dizel agregatom i snagom od 180KS. Možda najvažniji podatak vezan za A8 2.7 TDI jeste onaj o potrošnji. Naime, prema fabričkim podacima ona prosečno iznosi samo 7 litara dizela na 100 km ! Ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi 8,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 224 km/h. Kada će se tačno i po kojoj ceni novi Audi A8 TDI pojaviti u prodaji, nažalost još nije poznato.  



Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, koju je nemačka fabrika danas i zvanično predstavila javnosti na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".



Volkswagen space up!

24 Okt 2007 - 12:38 Concept cars Link


Novi Volkswagenov koncept space up!, koji je upravo predstavljen novinarima na salonu automobila u Tokiju, u osnovi je logičan nastavak priče započete pre nešto više od mesec dana na salonu u Frankfurtu, kada je nemačka fabrika promovisala studiju up! Taj VW up! dobio je veoma pozitivne kritike (i za najavljenju cenu od 8000 evra), tako da pojavljivanje ovog drugog modela iz up! serije koncept automobila nije nikakvo iznenađenje. Novi space up! je mali gradski automobil za 4 putnika i sa četiri vrata na boku (za razliku od modela up! sa dvoja) i prema rečima ljudi iz VW-a predstavlja malo prostorno čudo (zato i reč space u imenu). Dugačak je naime samo 3,68 metra (23 cm više od up!-a), širok 1,63 metra, visok 1,54 metra, a nudi "prostranost značajno većeg vozila". Tome doprinosi i nešto duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na up!, koje sada iznosi 2560 mm, dok je motor smešten pozadi i pokreće zadnje točkove. Novi space up! u stvari ima 6 vrata : četiri bočna, i to tzv. "samoubilačka" (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), dok se pozadi nalazi providni poklopac prtljažnika, koji se otvara iz dva dela, u odnosu 1/3:2/3. Korisna zapremina prtljažnika se kreće od 220 litara (osnovna zapremina) pa sve do 1005 litara kada se obore i sedišta pozadi (ovde i napomena da se suvozačevo sedište može zarotirati za 180 stepeni). Kao i up!, i space up! ima mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog) mogu sklopiti i izvaditi iz automobila. U kabini space up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke (kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2), dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter. Što se dizajna tiče, VW je i ovde primenio jednostavne i čiste linije, bez mnogo eksperimenata. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW najavljuje benzinske, dizel i hibridne motore), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako space up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub i veliki 18-inčni točkovi sa gumama dimenzija 165/50. Dakle, ovde radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Kako sada stvari stoje, na serijsku verziju ovog koncepta moraćemo da sačekamo još koju godinu, tačnije do kraja 2009. ili početka 2010. godine.



Evo i jednog iznenađenja (prijatnog naravno) iz BMW-a spremnog za 40. salon automobila u Tokiju, koji se za predstavnike medija otvara danas. Radi se o sportskom koncept automobilu na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene eventualne serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.