home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Hummer HX Concept

11 Dec 2007 - 00:59 Concept cars Link

Hummer HX Concept koji vidite na ovom crtežu, rezultat je rada tri mlada dizajnera (David Rojas, Min Young Kang i Robert Jablonski) iz Hummerovog dizajn studija i biće predstavljen na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, u januaru 2008. godine. Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Inače, od prvobitnih nekoliko različitih verzija izabrano je dizajnersko rešenje prikazano na ovom crtežu. U press saopštenju se navodi još samo da HX Concept koristi E85 biogorivo i da je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Više detalja možemo očekivati u narednom periodu, kako se bude približavao salon u Detroitu.





Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg SUV modela (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Do danas. Naime, ovo je navodno prva zvanična fotografija novog koncepta Land Rover LRX, spremnog za predstojeći NAIAS salon u Detroitu (održava se u januaru 2008. godine). Prema prvim, nezvaničnim informacijama, serijska verzija LRX-a bi trebao da krene u proizvodnju tokom 2011. godine. Detalji dakle tek slede.



Volkswagen je na salonu automobila u Bolonji (7. – 16. 12. 2007.) po prvi put na jednom salonu okupio sva tri člana svoje up! porodice koncept automobila, koje smo pojedinačno inače mogli da vidimo na prethodna tri velika salona automobila u Frankfurtu, Tokiju i Los Anđelesu. Tako je studija up! sa 2 vrata (više OVDE) promovisana 10. septembra na salonu u Frankfurtu, space up! sa petora vrata (OVDE) na salonu u Tokiju šest nedelja kasnije, a 20 dana posle Tokija, koncept space up! blue (OVDE) je doživeo premijeru u Los Anđelesu. Ono što je za nemačku kompaniju itekako važno, reakcije na sva tri automobila su bile izuzetno pozitivne širom sveta, tako da uopšte ne treba strahovati za njihovu budućnost kao serijskih vozila (proizvodnja počinje krajem 2009. ili 2010. godine). Sva tri modela su inače napravljena na novoj MHB platformi, a pogon je na zadnjim točkovima.



Slično bratskom Citroenu, koji je za salon automobila u Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) pripremio "šareni" Nemo Concetto (o njemu više OVDE), i Peugeot će na istom salonu promovisati novi koncept automobil na bazi svog modela Bipper (koji u osnovi naravno nije ništa drugo do Citroen Nemo, samo sa oznakom Peugeota). Kao i kod Nema Concetto, i Bipper Beep Beep stavlja naglasak pre svega na atraktivan stajling; tačnije u ovom slučaju upotrebljena je crno-crveno-bela kombinacija boja za karoseriju (crni bokovi i crveno-bela hauba i krov), kakvu ima i pobednički trkački automobil Peugeot 908 HDi FAP (sa Peugeotom 908 HDi FAP francuski proizvođač je osvojio ovogodišnje Le Mans Series prvenstvo i drugo mesto na legendarnoj trci 24 sata Le Mana). Budući da 908 HDi FAP ima dizel agregat, Peugeot je odlučio da i u Bipper Beep Beep ugradi dizelaš, i to 1,4 litarski HDi, koji raspolaže sa 55kW/70KS i 160Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Motor naravno ima FAP filter čestica čađi, pa emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru. Od ostalih detalja na Bipperu Beep Beep treba izdvojiti još zatamnjena stakla (čija boja treba da podseća na vizir trkačke kacige), stilizovanu glavu lava na bokovima u beloj boji (znak Peugeot Sporta), prednje kočione diskove od 313 mm i atraktivne crne aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama Michelin Pilot Sport, dimanzija 225/45 R 18.




Iako auto na ovim crtežima na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov superautomobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten 8,5 litarski bi-turbo V10 agregat sa 1000KS pri 5200 o/min. i 1500Nm obrtnog momenta pri 4200 o/min. Snaga će se na zadnje točkove prenosti preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 2,4 sekunde, do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) mu treba 5,3 sekunde, dok će dostizanje 300 km/h trajati oko 14 sekundi. Teoretska maksimalna brzina iznosi 421 km/h, što bi, ako se potvrdi u praksi, bilo dovljno da se sa trona zbaci najbrži serijski automobil, američki SSC Ultimate Aero Twin-Turbo (nedavno je postigao 411,76 km/h). Za zaustavljanje će se inače brinuti karbon-keramičke kočnice. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.




Pošto je u oktobru na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu (Road Transport Show) promovisao dostavnu verziju svog novog modela Nemo, Citroen je najavio da će na predstojećem salonu automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) izloži i koncept automobil na osnovi ovog kompaktnog i praktičnog vozila. Studija živahnih boja je nazvana Citroen Nemo Concetto ("koncept"), a može da se shvati i kao najava skore promocije putničke verzije ovog modela, koja će se pojaviti početkom naredne godine (ovde i podsećanje da su Peugeot i Fiat već predstavili putničke varijante Nemovih blizanaca – modela Peugeot Bipper i Fiat Fiorino). Budući da nosi isto ime kao i glavni lik (mala riba) iz Diznijevog crtanog filma "Finding Nemo", Citroen Nemo Concetto je ofarban u istu kombinaciju narandžaste i bele boje (u beloj boji su i točkovi), pa istovremeno prikazuje i svet i vrednosti Nema, kao i bezbrojne mogućnosti personalizacije ovog Citroenovog modela. Kako napominju u Citroenu, Nemo Concetto zbog svoje veličine pripada svetu "malih" (poput ribice u pomenutom filmu), ali mu upravo ta osobina predstavlja i veliku prednost, jer mu kompaktne dimenzije olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama. Drugim rečima, Nemo Concetto objedinjuje inteligentni koncept sa kompaktnom spoljašnošću i prostranim interijerom. Nemo Concetto šalje i poruku o sposobnosti Citroena da kreira vozila koja imaju karakter, vozila koja se prilagođavaju životima svojih vlasnika...poput ribe u vodi !




Za nastanak nove sportske Toyote Auris 2,2 D-CAT concept odgovorna je Toyota Motorsport GmbH iz nemačkog Kelna, a glavna stvar kod ovog modela krije se pod prednjom haubom. Tamo su naime ljudi iz Toyota Motorsporta smestili 2,2 litarski turbo-dizel agregat, ali koji može da radi u dva moda : ili sa standardnih 177KS ili sa više od 200KS (ne precizira se koliko). To je omogućeno ugradnjom novog elektronskog sistema za nadzor elektronike motora. Novi "Power On Demand System" pružu vozaču mogućnost da prostim pritiskom na dugme odluči koliko snage želi da angažuje u datom trenutku, jer je sastavljen od dve različito programirane kontrolne jedinice. Prva kontrolna jedinica je identična serijskoj verziji elektronike motora, koja vozaču stavlja na raspolaganje 130kW/177KS, a pritiskom na posebno dugme, pomenuti "Power On Demand System" aktivira drugi mod koja daje više od 147kW/200KS. Sem motorom, u Toyota Motorsport GmbH su se pozabavili i izgledom ovog unikatnog Aurisa. Uz neizbežan novi aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler), Auris 2,2 D-CAT concept je bogatiji i za 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 225/40, kao i za zatamnjena zadnja stakla, sportska kožna sedišta, sportski volan (takođe kožni), aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera u kabini. Naravno, uz povećanu snagu motora idu i doterano ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Ogibljenje je naime tvrđe podešeno i za 30 mm bliže asfaltu od standardnog Aurisa 2,2 D-4D, a prednji kočioni diskovi su prečnika 328 mm.




Japanski Mitsubishi je najavio da će na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu 13. januara sledeće godine publici predstaviti studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA kod koga je u konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih prvih zvaničnih crteža moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila.

 



 

Najnoviji Hyundaijev koncept automobil HDC ima svetsku promociju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Auto Show, od 19. do 26. novembra 2007.), a predstavlja najavu buduće limuzine korejske kompanije namenjene kineskom tržištu, koja će se pojaviti u prodaji tokom 2008. godine. Planira se ugradnja 1,6 i 1,8 litarskih benzinskih motora sa 112KS, odnosno 130KS. Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 4542 mm/1775 mm/1485 mm/2650 mm. Očigledno je kao osnova za HDC poslužila nova generacija Hyundai Elantre, koja se već prodaje u Severnoj Americi. U odnosu na pomenutu Elantru, HDC Prototype se razlikuje po nešto "oštrijem" spoljašnjem dizajnu, pre svega po modernizovanim svetlima napred i pozadi, novoj masci hladnjaka i branicima. Ipak, za neke detaljnije informacije moraćemo još da se strpimo.




Ovo je novi ekskluzivni model Maybach 62 S Landaulet (za sada samo u formi studije), koji je svoju svetsku premijeru imao na salonu auromobila "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (naravno da mesto promocije nije izabrano slučajno !). Novi polukabriolet se bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovu studiju. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju). Iako je za sada Maybach 62 S Landaulet zvanično samo koncept, Mercedes navodno ipak planira da proizvede i veoma ograničenu seriju od 20 primeraka ovog ultraluksuznog modela (i to naravno po ultravisokoj ceni). 



Chrysler LLC je objavio prve skice svoja tri nova koncept automobila spremna za NAIAS salon automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Radi se o ekološki podobnim modelima Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept.

 

Chrysler EcoVoyager concept

ecoVoyager concept je hibridni automobil sa četvora vrata i za četiri putnika, tzv. "one-box" dizajnom, sa elektromotorom (litijum-jonske baterije) i hidrogenskim gorivim ćelijama (zajednički daju ovom Chrysleru autonomiju od preko 300 milja ili 480 kilometara). Kombinovana snaga iznosi 200kW/272KS što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za oko 8 sekundi. Prema Chryslerovom saopštenju, ecoVoyager raspolaže sa zaista prostranom kabinom, za čiji dizajn je inspiracija pronađena u luksuznim avionima. ecoVoyager concept je dugačak 4856 mm, širok 1915 mm, visok 1600 mm, a međusovinsko rastojanje iznosi 2946 mm.

 

Dodge ZEO concept

Druga Chryslerova studija spremna za salon u Detroitu je Dodge ZEO concept, koji predstavlja auto sa četiri vrata i za četiri putnika, za čiji pogon je zadužen elektromotor sa litijum-jonskim baterijama. Snaga mu iznosi 250kW, ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je ispod 6 sekundi, dok radijus kretanja iznosi oko 250 milja (402 km). I ZEO concept poseduje "hrabar i izražajan" Dodgeov dizajn, a namenjen je "vozačkim entuzijastima". ZEO concept je dugačak 4390 mm, širok 1743 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2792 mm. Nažalost, kao i u slučaju Chryslera ecoVoyager drugi podaci o ovom automobilu još nisu poznati.

 

Jeep Renegade concept

I na kraju Jeep Renegade concept, odnosno poslednji član ove Chryslerove trojke prototipova za salon u Detroitu. Po izgledu možda i najzanimljiviji (nisko vetrobransko staklo, zaštitni luk, otvori na donjim delovima vrata), Renegade concept odlikuju pre svega aluminijumska konstrukcija (kako bi težina bila što manja) i hibridni pogon, koji čine elektromotori (kombinovane snage 85kW/114KS) sa litijum-jonskim baterijama i BLUETEC dizel agregat male zapremine (ne pominje se tačna zapremina). Dužina Renegade koncepta je 3885 mm, širina 1598 mm, visina 1431 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2580 mm.



Kompanija Guangzhou Auto (kineski joint-venture partner Honde i Toyote) na salonu automobila u istoimenom kineskom gradu (Guangzhou Motor Show – od 19. do 26. 11. 2007.) predstavlja novi koncept hibridnog automobila, nazvanog A-HEV. Dizajn automobila potpisuje italijanska firma Torino Design, čiji šef Giuliano Biasio naglašava da je rad na ovom projektu predstavljao priličan izazov. Naime, Guangzhou Auto je od Italijana naručio automobil sa "sportskim i dinamičnim dizajnom ali da ne bude agresivan". Zahtev je takođe bio da A-HEV ima i aerodinamičan izgled ali da zbog njega ne trpi unutrašnji prostor. Rezultat je prostrano vozilo sa "samoubilačkim vratima" (za lakši ulazak/izlazak putnika), čija dužina iznosi 4550 mm, a visina 1500 mm. Prema saopštenju kineske kompanije, Guangzhou A-HEV je napravljen samo kao dizajnerska studija i ne postoje planovi za njegovu serijsku proizvodnju. Ovo je i prvi automobil ove marke sa novim Guangzhou logom i istovremeno prvi auto koji je Torino Design razvio za neku kinesku firmu, a da to nije Chery.




Hennessey Venom GT

19 Nov 2007 - 22:10 Concept cars Link

Iako auto na ovoj tzv. teaser slici na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov automobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten bi-turbo V10 agregat sa 1000KS, koji se već nalazi u modelu Hennessey Venom Twin Turbo Viper. Snaga će se na zadnje točkove prenositi preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekunde, dok će mu za dostizanje 300 km/h trebati oko 14 sekundi. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.



Osim Mazde2 sedan, još jedna zanimljiva limuzina privlači pažnju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Motor Show), koji se održava od 19. do 26. novembra. Radi se sedan verziji Forda Verve, koji je u obliku hatchbacka sa troja vrata prikazan sredinom septembra na salonu u Frankfurtu. Za razliku od pomenute Mazde2 sedan čija prodaja u Kini počinje u prvoj polovini naredne godine, Ford Verve u obliku klasične limuzine sa četvora vrata je za sada samo koncept automobil, kome će se uskoro pridružiti i treći član Verve porodice, najavljen za salon u Detroitu u januaru 2008. godine. Ova serija Verve koncept automobila najavljuje skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar), a sredinom 2009. i u SAD-u. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Sudeći po Verve sedan konceptu, osim hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, naslednik Fieste bi mogao da bude ponuđen i u limuzinskoj varijanti, što i ne bi bilo iznenađenje jer se i aktuelna Fiesta na nekim tržištima ionako nudi i u ovoj karoserijskoj formi. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan koncept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Što se motora tiče, prema pisanju pomenutog AutoExpressa, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara.




Vector Avtech WX-8

16 Nov 2007 - 00:55 Concept cars Link

Da li se sećate američkih supersportskih automobila Vector iz osamdesetih pa i devedesetih godina prošlog veka ? Ne ? Ništa strašno. Ionako su ti automobili prodati u veoma malom broju primeraka i to uprkos izuzetno atraktivnom dizajnu i činjenici da su pored Chevrolet Corvette tada bili jedini američki predstavnici u kategoriji superautomobila. Poslednjih godina su se međutim širile glasine da Gerald Wiegert, osnivač Vectora, radi na novom superautomobilu ove marke. Kao potvrda tih glasina, na salonu u Los Anđelesu je ovih dana predstavljen novi Vectorov prototip nazvan WX-8 Hyper-Tech Performance Vehicle. Iako dizajnom ne oduševljava (daleko od toga), Vector Avtech WX-8 i te kako privlači pažnju, ali pre svega onim što krije ispod svoje veoma aerodinamički oblikovane karoserije. Mislimo pre svega na aluminijumski 7,0 litarski V8 motor, koji u standardnoj verziji razvija 600KS, a kome to nije dovoljno kao opcija će se nuditi i varijanta sa kompresorom i 750 konja. Po tvrdnjama ljudi iz Vectora, Avtech WX-8 sa motorom od 750KS, od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 260-270 milja na sat ili 418-434 km/h. Međutim tu nije kraj, jer u Vectoru u "rezervi" imaju i varijantu sa dva komprsora, koja razvija 1200+ KS ! U Vectoru planiraju da kupcima ponude veoma ograničenu seriju novog Avtecha WX-8, ali za sada ne govore po kojoj ceni.