home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Hyundai je danas sa kratkim saopštenjem i ove dve skice najavio da će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) izložiti svoju novu studiju, nazvanu HED-5 concept. Radi se o MPV vozilu sa šest sedišta, koji treba da ponudi novi nivo svestranosti u kombinaciji sa izuzetnom ekonomičnošću. HED-5 concept je inače nastao u saradnji sa kompanijama kao što su Recaro, Bayer i LG. Još jedan model iz Hyundaija, spreman za premijerno prikazivanje na salonu u Ženevi je i obnovljeni MPV Matrix, koji je dobio doteranu spoljašnjost i novi interijer, usklađen sa aktuelnim automobila ove marke.

 





Kupac sa Bliskog istoka, koji je ranije već pazario unikatne modele Ferrarija u karavan varijantama, naručio je i karavan verziju (bolje reći shooting brake verziju) aktuelnog Maseratija Quattroporte (na italijanskom "četiri vrata"). Za razvoj novog Maseratija Cinqueporte ("pet vrata") će biti zaduženi italijanski Studio M i StudioTorino, koji su za sada javnosti predstavili samo maketu ovog automobila u razmeri 1:4. Cinqueporte je dobio produžen krov i oboriva zadnja sedišta, dok je rezervoar za gorivo pomeren kako bi se povećala upotrebljivost ovog Maseratija. Tu su još i dvobojna karoserija (B stubovi, retrovizori i okviri novih zadnjih stakala su crni, a sve ostalo je u beloj boji) i modifikovani prednji deo (drugačiji branik sa većim otvorima za vazduh, što mu daje nešto oštriji i agresivniji izgled). Što se motora tiče, tu promena nema. I dalje će za pogon biti zadužen 4,2 litarski V8 sa 294kW/400KS i 451Nm, kakav se već nalazi u standardnom Maseratiju Quattroporte. Za sada nema planova o nekoj (bar maloserijskoj) proizvodnji ovog Maseratija; jedino je sigurno da će jedan primerak dobiti naručilac sa Bliskog istoka. Po kojoj ceni i kada nije saopšteno, mada se nezvanično pominje cifra od najmanje 350.000 evra.




Opel je objavio prvu zvaničnu skicu svog novog koncept vozila, koji će biti izložen na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 4. do 16. marta 2008.). Radi se o Merivi Concept, kojom nemačka fabrika najvljuje dolazak nove generacije ovog modela, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Meriva Concept će inače biti jedna od ukupno tri svetske premijere koje je Opel pripremio za salon u Ženevi. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).   



Američki GMC je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje već za neki dan) pripremio novu hibridnu studiju pick up vozila sa 4 vrata i 4 sedišta, zvanično nazvanu GMC Denali XT Concept. Iako Denali XT Concept svojim mišićavim izgledom (ogromna prednja maska, veliki točkovi od 23 inča, naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male staklene površine) asocira na klasične pick up i SUT (Sport Utility Truck) modele, ovaj automobil se u stvari bazira na GM-ovoj Zeta platformi, koju već koriste putnički automobili kao što su Pontiac G8, Chevrolet Camaro i australijski Holden Commodore (vešanje napred i pozadi je nezavisno, a može da se podešava po visini). Ovaj koncept je u stvari dizajniran i razvijen u Australiji (potpisuje ga Holden Design), a na aprilskom salonu u Njujorku biće izložena još jedna studija za čiji razvoj će takođe biti zadužena ova australijska grana GM-a. Denali XT concept je dugačak 5207 mm, širok 1938 mm, visok 1587 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3134 mm, dok je sanduk za teret pozadi dugačak 1397 mm, a širok 1206 mm. Denali XT Concept pokreće 4,9 litarski V8 benzinski motor sa 243kW/326KS (pored benzina može da koristi i etanol E85 gorivo) u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom. To u praksi znači da prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), ovaj automobil može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage uključiće se i V8 motor. Zahvaljujući tome, fabrika tvrdi da je potrošnja manja za svih 50% u odnosu na neki slični pick up model koga pokreće samo benzinski motor. Pomenuti V8 motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi nekoliko cilindara kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 4,9L V8 motor može da radi i u ekonomičnijem modu.

VIDEO : GMC Denali XT Concept

 



Pininfarina Sintesi

29 Jan 2008 - 22:42 Concept cars Link

Italijanski dizajn studio Pininfarina pustio je u javnost prvu zvaničnu skicu njihovog novog hibridnog (kombinacija gorivih ćelija i elektomotora) koncept vozila Sintesi, koji će svetlost dana ugledati na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.). Sintesi (na italijanskom suština, zbir, sadržaj ili pregled) nije samo dizajnerska vežba ove poznate italijanske kompanije, već će na njemu prvi put debitovati i neki novi sistemi aktivne bezbednosti. U Pininfarini napominju da novi koncept automobil predstavlja "sintezu naših vrednosti, ljubavi do našeg posla i našu strast za inovacijama, lepotom vođenom funkcionalnošću, sportom i elegancijom". Za izgled Sintesija je inače odgovoran Lowie Vermeersch, šef dizajna u ovoj italijanskoj kompaniji. Više detalja dakle tek sledi, a dotle OVDE pogledajte zvaničan Pininfarinin sajt o ovom konceptu.



Evo još jedne najave za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart). Ovog puta radi se o konceptu Maserati Chicane ("šikana"), za čiji izgled su zaslužni studenti italijanskog instituta IED (Istituto Europeo di Design) iz Torina. Ovo je inače već peti put zaredom da studenti IED-a prikazuju koncept automobil na salonu u Ženevi, a sponzor ovog projekta su kompanije Pirelli, Cecomp i OZ Racing. IED Maserati Chicane concept je sportski kupe (2+2 konfiguracije sedenja) dugačak 4400 mm, širok 1850 mm, visok 1250 mm, međuosovinskog rastojanja od 2600 mm, a dizajniran je da primi V8 agregat, koji bi pokretao zadnje točkove. Sem Maseratija Chicane concept, IED će na ovogodišnjem salonu u Ženevi predstaviti još nekoliko hibridnih modela sa znakom Toyote : Forma, Waterfall i H.A.L.O.



Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio premijeru studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata. Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim skicama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Po sadašnjim informacijama serijski Lancer hatchback (najverovatnije kao Lancer Sportback) će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (uključujući i 2,0 litarski turbo za sportski EVO model).




Na salonu automobila u Briselu korejska Kia evropskoj publici predstavlja svoj novi SUV model KND-4, koji je doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike (KND-4 je inače premijerno prikazan prošle godine na salonu u Seulu). Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost, sa jasnom željom da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama boja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija, širok C stub i futuristička kabina sa diskretnim osvetljenjem (za izgled je inače odgovoran Kijin dizajnerski centar u gradu Namyang). U Kiji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti, čemu doprinose kako visoki klirens (rastojanje od tla), tako i pomenuti kratki prepusti. Naravno, i pogon je na sve točkove sa tzv. ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je četvorocilindrični 2,2 litarski dizelaš, a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako: dužina/širina/visina - 4466 mm/1860 mm/1600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.




Kao što je bilo i najavljeno, Land Rover (ove godine inače slavi 60 godina postojanja) je na salonu automobila u Detroitu predstavio svoju novu studiju, zvanično nazvanu LRX Concept. U osnovi, ovde se radi o konceptu kompaktnog SUV-a, čije se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. ili 2010. godine. Kako bilo, novi LRX Concept je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Pogon je hibridni, odnosno LRX Concept ima ugrađen 2,0 litarski dizelaš i elektromotor, pa njegova emisija CO2 iznosi samo 120 g/km. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka, a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo). Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za  kontrolu 4x4 pogona), produžena centralna konzola i frižider, a u kabini preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum.

VIDEO : Land Rover LRX Concept




Ako vam se ovaj koncept automobil na slici učinio poznatim, u pravu ste. Naime, na salonu u Detroitu američki Saturn pod svojim znakom predstavlja studiju Flextreme sa hibridnim pogonom, koju smo inače mogli da vidimo još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu, ali sa znakom Opela (budući da su i Saturn i Opel deo General Motorsa, ovakva "pozajmljivanja" u stvari nikog i ne iznenađuju). Sem znaka drugih razlika nema, što znači da i Saturn Flextreme raspolaže 1,3 litarskim CDTI turbo-dizelom i elektromotorom, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija. Kada se pomenute baterije isprazne (autonomija sa jednim punjenjem im inače iznosi oko 55 km), u pomoć priskače dizel motor (koristi biodizel gorivo), koji preko generatora puni baterije (baterije mogu da se pune i preko obične kućne utičnice, što traje oko 3 sata). Kombinovana autonomija i dizel i elektromotora inače iznosi 715 kilometara. Saturn Flextreme karakteriše prilično fururistički izgled (nekakva mešavina hatchback i MPV modela) sa nekoliko detalja, koji privlače pažnju. Nabrojimo samo veliki stakleni krov (koji omogućuje izuzetnu vidljivost), zatim tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), kao i vrata prtljažnika podeljena u dva dela, koja se otvaraju u vis, poput galebovih krila. Tu nije kraj, pa Flextreme concept ima posebno oblikovan prtljažni prostor, u koji mogu da se smeste dva električna Segway skutera (čije baterije, ako zatreba, mogu da se napune direktno sa električnog sistema ovog Saturna).



Cadillac je iskoristio ovogodišnji salon automobila u Detroitu da javnosti, sem modela Provoq Concept i CTS-V, pokaže i CTS Coupe na bazi postojeće limuzine CTS. Istina, Cadillac CTS Coupe na slikama je za sada još uvek samo koncept vozilo, ali američka marka (u sastavu General Motorsa) je potvrdila da se već radi i na serijskoj verziji ovog 2+2 modela (takođe je moguće da će ponudu modela CTS obogatiti i nova wagon-crossover varijanta). Što se dizajna tiče, prednji deo CTS Coupea je preuzet sa limuzinskog CTS-a, dok je zadnji kraj ipak oblikovan nešto agresivnije. I unutrašnjost u osnovi prati linije CTS-a sedan, samo što su u Coupeu upotrebljeni novi materijali i nove boje (u odnosu na CTS sedan, CTS Coupe Concept ima i nešto niže ogibljenje, naravno sportski podešeno). Ovaj kupe je dugačak 4750 mm, širok 1870 mm, visok 1390 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm (drugim rečima, nešto je kraći i niži od CTS sedana, dok je međuosovinsko rastojanje isto). CTS Coupe Concept pokreće novi 2,9 litarski turbo-dizel sa oko 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta, a u paleti će biti i 3,6 litarski V6, koji razvija 227kW/304KS. Snaga se inače preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove, veličine 21 inča (prednji su inače od 20 inča). Prava poslastica bi trebao da bude sportski CTS-V Coupe sa 6,2 litarskim V8 LSA motorom sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta (već ugrađen u upravo predstavljeni CTS-V sedan).

 



Lincoln MKT Concept

14 Jan 2008 - 17:34 Concept cars Link

Fordov luksuzni brend, Lincoln, na salonu u Detroitu izlaže novu studiju, kratko nazvanu MKT concept, koji predstavlja prostrano, luksuzno i funkcionalno vozilo, a istovremeno demostrira i novi dizajnerski rečnik ove kompanije. Iako je MKT za sada zvanično samo studija, različiti izvori ne isključuju mogućnost i njegove skore serijske proizvodnje (u manje ili više izmenjenom obliku). Lincoln MKT concept pokreće 3,5 litarski V6 motor (uparen sa 6-stepenom transmisijom) sa direktnim ubrizgavanjem i Fordovom EcoBoost tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima ovaj motor ima snagu i obrtni moment nekog većeg V8 agregata ali uz manju potrošnju goriva). Da bi se smanjila potrošnja goriva, u Lincolnu su posebnu pažnju posvetili smanjenju težine automobila i njegovoj aerodinamici, a pomenuti V6 motor (razvija 415KS i 542Nm) može da koristi i E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Bez obzira na pažnju posvećenu ekonomičnosti i ekologiji, MKT concept je i dalje pre svega automobil koji svojim putnicima pruža udobnu vožnju u prostranoj i elegantnoj kabini (zanimljivo da ovako velik automobil ima mesta samo za 4 osobe). I na kraju podaci o dimenzijama. Lincoln MKT concept je dugačak 5293 mm, širok 1999 mm, visok 1623 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 3066 mm, a postavljen je na točkove od 21 inča (gume 285/35ZR21).

VIDEO : Lincoln MKT Concept

 



Mitsubishi je još u novembru prošle godine sa dve skice najavio da će na salonu automobila u Detroitu publici predstaviti novu studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA, a danas su konačno objavljene i zvanične fotografije ovog dvoseda u čijoj je konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih slika moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA (pretpostavlja se da najavljuje izgled budućeg Eclipsa) raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila. Concept-RA je inače dugačak 4445 mm, širok 1895 mm, visok 1325 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2635 mm, a postavljen je na točkove od 21 inča (gume su dimenzija 285/30R21).



Chrysler LLC je za NAIAS salon automobila u Detroitu pripremio tri nova koncept automobila, a radi se o ekološki podobnim modelima Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept.

Chrysler ecoVoyager concept

ecoVoyager concept je hibridni automobil sa četvora vrata i za četiri putnika, tzv. "one-box" dizajnom, sa elektromotorom (litijum-jonske baterije) i hidrogenskim gorivim ćelijama (zajednički daju ovom Chrysleru autonomiju od preko 300 milja ili 480 kilometara). Kombinovana snaga iznosi 200kW/272KS što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) od oko 8 sekundi. Prema Chryslerovom saopštenju, ecoVoyager raspolaže sa zaista prostranom kabinom, za čiji dizajn je inspiracija pronađena u luksuznim avionima. ecoVoyager concept je dugačak 4856 mm, širok 1915 mm, visok 1600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2946 mm.

Dodge ZEO concept

Druga Chryslerova studija za salon u Detroitu je Dodge ZEO concept, koji predstavlja auto sa četiri vrata i za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), za čiji pogon je zadužen elektromotor i litijum-jonske baterije. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je ispod 6 sekundi, postiže maksimalnih 208 km/h, dok radijus kretanja iznosi oko 250 milja (402 km). I ZEO concept poseduje "hrabar i izražajan" Dodgeov dizajn, a namenjen je "vozačkim entuzijastima". ZEO concept je dugačak 4390 mm, širok 1743 mm, visok 1290 mm, a međusovinsko rastojanje iznosi 2792 mm.

 

Jeep Renegade concept

I na kraju Jeep Renegade concept, odnosno poslednji član ove Chrslerove trojke prototipova za salon u Detroitu. Po izgledu možda i najzanimljiviji (nisko vetrobransko staklo, zaštitni luk, otvori na donjim delovima vrata), Renegade concept odlikuju pre svega aluminijumska konstrukcija (kako bi težina bila što manja) i hibridni pogon, koji čine elektromotori (kombinovane snage 85kW/114KS) sa litijum-jonskim baterijama i BLUETEC dizel agregat male zapremine (autonomija ovog Jeepa inače iznosi oko 640 km). Dužina Renegade koncepta je 3885 mm, širina 1598 mm, visina 1431 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2580 mm.

VIDEO : Chrysler ecoVoyager concept

VIDEO : Dodge ZEO concept

VIDEO : Jeep Renegade concept




 

I Ferrari je morao da pre ili kasnije predstavi model koji vodi računa o zaštiti prirodne sredine, a to je učinjeno na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu (i to bez neke posebne pompe). Radi se o modelu Ferrari 430 Spider Bio Fuel Concept, koga pokreće E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15 % benzina), što za posledicu ima povećanje snage njegovog 4,3 litarskog V8 motora za 10 konja (sada okruglo 500KS), obrtnog momenta za 4%, dok je potrošnja smanjena za 5 odsto. Ipak, za sada je 430 Spider Bio Fuel Concept upravo to – koncept automobil, čija proizvodnja još nije tako blizu.