home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Poput Audija, koji na Wörther Tour tjuning skupu u Austriji (traje od 21. do 25. maja) predstavlja dve Clubsport studije na bazi svojih modela A3 i TT, i matični Volkswagen je iskoristio ovaj događaj da javnosti pored Sciroccoa GT24 prikaže i Passat R36 Variant Styling Study i Golf GTI Performance.

Passat R36 Variant Styling Study i dalje pokreće standardni atmosferski 3,6 litarski V6 motor sa okruglo 300KS i 350Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom), ali je zato njegov izgled atraktivniji u odnosu na standardni model. Zasluga za to pripada aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa VW Touarega R-Line), spuštenom sportskom ogibljenju, hromiranim delovima ofarbanim u Moonlight Blue boju karoserije i sportskom izduvnom sistemu sa velikim izduvnim cevima. U paketu su još i Brembo kočioni sistem, dvobojna Recaro sportska sedišta, kao i sportski volan u istim bojama kao i sedišta.

Golf GTI Performance predstavlja zanimljivo i vizuelno veoma privlačno viđenje popularnog Golfa. Za atraktivan izgled su zaslužni agresivan aerodinamički paket (redizajnirani prednji branik sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, proširenja blatobrana, ispupčeniji pragovi, novi zadnji branik sa velikim završecima izduvnog sistema), zatim atraktivni točkovi, vrata koja se otvaraju u vis, spušteno ogibljenje i kombinacija crne i narandžaste boje za karoseriju (u istoj kombinaciji je i kožna unutrašnjost).





Posle špijunskih slika koje su proteklih dana preplavile internet, Audi je danas objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, drugoj verziji njihovog atraktivnog prototipa TT Clubsport Quattro (bez obzira što se i ovaj TT Clubsport Qauttro zvanično još uvek vodi kao koncept, jasno je da će ovakav ući u serijsku proizvodnju). Kao i istoimeni prošlogodišnji koncept, i ovaj TT Clubsport Quattro ima premijeru na skupu Wörthersee Tour, koji je danas počeo u Austriji. Pomenuti koncept je tada privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište lansiraju njegovu serijsku verziju (prodaja bi trebalo da počne u drugoj polovini ove godine). Međutim, ovde odmah i napomena da će TT Clubsport Quattro biti proizveden u veoma, veoma limitiranoj seriji. Mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će tačno biti napravljeno, govori se o seriji od samo 50 do 100 komada. U svakom slučaju, ovaj TT Clubsport Quattro se od prošlogodišnjeg prototipa razlikuje po većem vetrobranskom staklu (ali i dalje malih dimenzija), izmenjenom prednjem "single-frame" grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), nešto redizajniranom zadnjem braniku, većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Od ostalih detalja pažnju privlače i zaštitni lukovi iza glava vozača i suvozača, LED dnevna prednja svetla, veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, aluminijumski točkovi od 19 inča, dva završetka izduvnog sistema i dvobojni, kožni interijer sa sportskim sedištima, sportskim volanom (sa zaravnjenim donjim delom) i elementina od aluminijuma. Za pogon je izabran četvorocilindrični 2.0 TFSI turbo agregat sa preko 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Pogon je naravno quattro na sva četiri točka, dok je kočioni sistem preuzet sa nedavno predstavljenog Audija TTS (diskovi od 340 mm napred, a 310 mm pozadi). Takođe, trag točkova je kod novog TT Clubsporta Quattra širi za 66 mm u odnosu na standardni TT.



IDEA ERA concept

19 Maj 2008 - 00:35 Concept cars Link

IDEA ERA je nova studija manjeg sportskog dvoseda (i to bez vrata), koji je napravljen u čast 30 godina postojanja italijanske dizajnerske kompanije IDEA Institute, a svoju zvaničnu promociju će doživeti na predstojećem kongresu Automotive News Europe (održava se u Torinu 19. i 20. maja). Ono što je možda i najinteresantnije, jeste činjenica da je za stvaranje ovog dvoseda bilo potrebno samo 30 dana.

Ukratko, ERA concept je roadster zamišljen da putnicima omogući uživanje u vožnji, ali u ovom trenutku ovo je ipak samo dizajnerska vežba, pa nema ugrađen motor. Kada bi se eventualno našao u proizvodnji, u njega bi mogli da se ugrađuju ili četvorocilindrični poprečno postavljeni agregat (tada bi pogon bio na prednjim točkovima) ili uzdužno postavljeni V6 motor (u ovom slučaju pogon bi bio pozadi). Motor (sa snagom do 300KS) bi bio uparen sa manuelnim ili sekvencijalnim menjačem sa 5 ili 6 stepeni. IDEA ERA concept je inače dugačak 4300 mm, širok 1840 mm, visok samo 920 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, točkovi su od 19 inča (sa gumama 245/40 R19), dok bi se težina praznog vozila (u zavisnosti od ugrađenog motora) kretala od 1500 do 2000 kg.



Audi će iskoristiti ovogodišnji, već 27. skup tjunera Lake Wörther Tour u Austriji (od 21. do 25. maja), da javnosti predstavi novi koncept automobil na bazi nedavno restilizovanog Audija A3, kojim će demonstrirati potencijale TDI tehnologije. Naime, sem agresivnim izgledom (crveno-bela kombinacija boja, modifikovani Audijev "single frame" prednji gril, ogromni otvori za vazduh napred, bi-xenon prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, proširenja blatobrana, spušteno ogibljenje, 34 mm širi trag točkova napred a 46 mm pozadi, zadnji krovni spojler u DTM stilu, novi zadnji branik sa difuzorom, atraktivni točkovi od 20 inča, trkačka sedišta, sportski volan sa zaravnjem donjim delom, elementi od aluminijuma u kabini), A3 TDI Clubsport quattro concept pažnju privlači i onim što se krije pod poklopcem motora. To je 2,0 litarski četvorocilindrični TDI dizelaš sa 165kW/224KS i 450Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (odnos snaga/zapremina iznosi 83.8kW/113.8KS po litri zapremine motora), u paru sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem (pogon je naravno na sva četiri točka). Rezultat ? 1475 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 240 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem koji napred ima karbon keramičke diskove od 356 mm, a tu su i Drive Select sistem (između ostalog omogućava vozaču da podesivi odziv na pritisak pedale gasa i zvuk iz izduvnog sistema), ESP, Audijev Magnetic Ride sistem amortizacije... A3 TDI Clubsport quattro concept je inače dugačak 4254 mm, širok 1825 mm, a visok 1385 mm.



Na internetu su se pojavile prve fotografije zanimljivog Volvoa XC70 u pick up varijanti, koje su napravljene na parkingu ispred Volvo muzeja u Geteborgu. Sem njega, fotografi su ponovo ulovili i već od ranije poznati Volvo XC90 LWB pick up sa šest točkova. Oba ova zanimljiva automobila su inače delo švedske karoserijske radionice Dalbo Fordonsteknik.

 



LINX Concept je rad španske kompanije M2Linx Design S.L. (sa sedištem u Barseloni) i prema rečima ljudi iz ove firme, njihov novi dvosed LINX Concept vozaču treba da pruži osećaj slobode, snage, brzine i agilnosti, što je sve zajedno i bila inspiracija prilikom stvaranja ovog jedinstvenog i ekskluzivnog vozila (za izgled je inače odgovoran 25–godišnji dizajner Andy Juárez). Možda najzanimljiviji je podatak o odnosu težina/snaga. Budući da LINX Concept ima šasiju od aluminijuma, a karoseriju od karbon fibera, njegova težina iznosi samo 650 kg, što u kombinaciji sa motorom od 380KS daje odnos od 1,7 KS po KS. Zato uopšte i ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od tri sekunde.



Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je javnosti prikazala koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring. Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godina prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm, dok je zapremina prtljažnika 315 litara. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 185/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 295kW/400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina izbosi 347,83KS po toni. Ljudi iz Carrozzerie Touring se nadaju da će na salonu automobila u Ženevi 2009. godine uspeti da prikažu i serijsku verziju Maseratija A8GCS Berlinetta, a da će nakon toga krenuti i njegova (veoma) limitirana proizvodnja.

Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, Carrozzeria Touring Superleggera je na pomenutoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este izložila i, u najmanju ruku, neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. Bellagio Fastback je zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm. Inače, Bellagio Fastback je samo 50 kg teži od standardnog Quattroportea limuzine, pa bez problema postiže maksimalnih 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (iste cifre važe i za Quattroporte limuzinu), kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru. Carrozzeria Touring je i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji.



Više o BMW-u M1 Concept možete pročitati OVDE



Hyundai i10 Chilly

29 Apr 2008 - 01:45 Concept cars Link

 

Novi Hyundaijev gradski mališan i10, koji i kod nas izaziva veliku pažnju potencijalnih kupaca, doživeo je zanimljivu preradu u vozilo za prodaju sladoleda. Hyundai i10 Chilly je u stvari nastao u cilju promocije standardnog i10 u Velikoj Britaniji, a rad je automobilskog inovatora Andya Saundersa, kome je za izradu Chilly-a trebalo šest nedelja rada. Saunders je inače već dobro poznat po svojim brojnim originalnim kreacijama, među kojima se posebno ističu Citroen 2CV Picasso i najniži Fiat (na bazi Peglice).



Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je, sem u najmanju ruku neobične studije Bellagio Fastback (aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti-četvrta slika), javnosti prikazala i koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring (na prve tri slike). Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godine prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 285/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 298kW/400KS pri 7000 o/min. i 452Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina iznosi 347,83KS po toni.



Ovo su prve slike nove BMW-ove studije M1 Hommage Concept, kojim bavarska marka na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como obeležava 30-godišnjicu svog već odavno legendarnog sportskog automobila M1. Drugim rečima, ovo je moderna (i to kakva!) interpretacija tog BMW-ovog prvog modela sa centralno smeštenim motorom, koga je fabričko M odeljenje premijerno predstavilo javnosti na 64. salonu automobila u Parizu 1978. godine. Originalni M1 od pre tri decenije, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (a razvijen je uz pomoć italijanskog Lamborghinija), između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455). Njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilindraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekundi). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na pomenutoj izložbi Concorso d´Eleganza, gde se publici pored ovog M1 Hommage Concepta, prikazuju i serijske i trkačke verzije originalnog M1.

 



Suzuki je predstavio SX4t Crossover Concept, odnosno studiju sportskog SX4, koji je nastao u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Road Race Motorsports. Uz pomoć Road Race turbo paketa, 2,0 litarski DOHC motor sada razvija 221KS i 282Nm obrtnog momenta, čija se snaga prenosi na sva četiri točka. Prema Suzukiju, to bi trebalo da bude dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od sedam sekundi. U paketu su još i Road Race GRIP opruge, Rota petokraki točkovi od 17 inča, hauba od karbon fibera, karoserija u dve boje, Rockford Fosgate audio sistem, nova sportska sedišta, sportski volan (iz Suzukija Swift), novi set SWT pedala...



Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring (osnovana 1926. godine), vraća se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Naime, na prestižnoj manifestaciji "Concours d’élegance Villa d’Este" koja se održava od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring će predstaviti u najmanju ruku neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u (polu)karavan varijanti. Sem ove slike, u ovom trenutku nisu dostupni nikakvi drugi podaci o ovom Maseratiju. Inače, Carrozzeria Touring će "Concours d’élegance Villa d’Este" manifestaciju iskoristiti za promociju još jednog novog modela – Superleggera, o kome za sada takođe još nema konkretnijih detalja.



Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg salona automobila u Pekingu jeste i Buickova studija Invicta Concept ("Invicta – nepobediv") koji najavljuje izgled buduće limuzine ove marke za sledeću godinu (u Americi bi trebalo da se zove LaCrosse, mada neki izvori pominju mogućnost da se naziv Invicta iskoristi i za serijski auto, dok bi u Kini ovaj model mogao da se zove Buick Regal). Prema sadašnjim najavama, interijer budućeg serijskog automobila (kako god se već bude zvao) neće pretrpeti neke drastične promene u odnosu na unutrašnjost Invicte Concept, a biće prvi auto u SAD-u koji će koristiti novu globalnu Epsilon II platformu. Za zanimljiv dizajn ovog luksuznog sedana srednje klase (moćni bokovi sa malim staklenim površinama i visokom bočnom linijom, kratki prepusti, "waterfall" gril, oblik krova u stilu nekog kupea, atraktivni točkovi od 20 inča) su inače zaslužni GM-ovi centri u Mičigenu i Šangaju, koji su inspiraciju pronašli i u prošlogodišnjem koncept automobilu Buick Riviera. Što se motora tiče, ovaj 4932 mm dugačak automobil pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i sa 186kW/250KS i 298Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom).



Haima H2

16 Apr 2008 - 00:53 Concept cars Link

Haima Auto, deo kineske kompanije FAW (First Automobile Works) iz Haikoua, za salon automobila u Pekingu (održaće se od 20. do 28. aprila) najavljuje promociju svog novog MPV modela, prosto nazvanog H2. Za sada je Haima H2 još uvek u formi koncept vozila, ali se već najavljuje i njegova serijska proizvodnja za poslednji kvartal ove godine. Za pogon je odabran 1,8 litarski HA-VIS benzinski motor, međuosovinsko rastojanje iznosi 2667 mm, dok će ostali podaci biti saopšteni na salonu u Pekingu. Što se cene tiče, Haima H2 bi na domaćem, kineskom tržištu trebalo da košta (preračunato) između 14.285 i 18.571 dolara.