home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring (osnovana 1926. godine), vraća se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Naime, na prestižnoj manifestaciji "Concours d’élegance Villa d’Este" koja se održava od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring će predstaviti u najmanju ruku neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u (polu)karavan varijanti. Sem ove slike, u ovom trenutku nisu dostupni nikakvi drugi podaci o ovom Maseratiju. Inače, Carrozzeria Touring će "Concours d’élegance Villa d’Este" manifestaciju iskoristiti za promociju još jednog novog modela – Superleggera, o kome za sada takođe još nema konkretnijih detalja.





Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg salona automobila u Pekingu jeste i Buickova studija Invicta Concept ("Invicta – nepobediv") koji najavljuje izgled buduće limuzine ove marke za sledeću godinu (u Americi bi trebalo da se zove LaCrosse, mada neki izvori pominju mogućnost da se naziv Invicta iskoristi i za serijski auto, dok bi u Kini ovaj model mogao da se zove Buick Regal). Prema sadašnjim najavama, interijer budućeg serijskog automobila (kako god se već bude zvao) neće pretrpeti neke drastične promene u odnosu na unutrašnjost Invicte Concept, a biće prvi auto u SAD-u koji će koristiti novu globalnu Epsilon II platformu. Za zanimljiv dizajn ovog luksuznog sedana srednje klase (moćni bokovi sa malim staklenim površinama i visokom bočnom linijom, kratki prepusti, "waterfall" gril, oblik krova u stilu nekog kupea, atraktivni točkovi od 20 inča) su inače zaslužni GM-ovi centri u Mičigenu i Šangaju, koji su inspiraciju pronašli i u prošlogodišnjem koncept automobilu Buick Riviera. Što se motora tiče, ovaj 4932 mm dugačak automobil pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i sa 186kW/250KS i 298Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom).



Haima H2

16 Apr 2008 - 00:53 Concept cars Link

Haima Auto, deo kineske kompanije FAW (First Automobile Works) iz Haikoua, za salon automobila u Pekingu (održaće se od 20. do 28. aprila) najavljuje promociju svog novog MPV modela, prosto nazvanog H2. Za sada je Haima H2 još uvek u formi koncept vozila, ali se već najavljuje i njegova serijska proizvodnja za poslednji kvartal ove godine. Za pogon je odabran 1,8 litarski HA-VIS benzinski motor, međuosovinsko rastojanje iznosi 2667 mm, dok će ostali podaci biti saopšteni na salonu u Pekingu. Što se cene tiče, Haima H2 bi na domaćem, kineskom tržištu trebalo da košta (preračunato) između 14.285 i 18.571 dolara. 



Geely NL Concept

12 Apr 2008 - 00:41 Concept cars Link

Na predstojećem salonu automobila u Pekingu (od 20. do 28. aprila), kineski Geely će domaćoj publici pored studija GT Concept, GE MPV, HL MPV, FC-3, LC-E, CE Concept i serijskog modela King kong2, predstaviti i studiju kompaktnog crossover/SUV vozila NL Concept. Kao i za većinu pomenutih automobila, ni za Geely NL Concept za sada nema nikakvih detalja u vezi motora, dimenzija i opreme, ali bar dizajn puno obećava. Više podataka uslediće dakle tek na salonu u Pekingu. 



 
Kineska kompanija Changan Automobile Group pripremila je novi koncept automobil za domaći salon automobila u Pekingu, koji se ove godine održava od 20. do 28. aprila. Mada je novi Changan V802 za sada zvanično samo studija kompaktnog hatchback modela u klasi Volkswagen Golfa i Opel Astre, serijska proizvodnja je skoro sasvim izvesna. Definitivna odluka o tome bi trebalo da bude saopštena za vreme salona u Pekingu, kada će biti saopšteni i ostali detalji, uključujući i podatke o pogonskim agregatima. To isto važi i za studiju manje limuzine sa nama interesantnim imenom V 101 Concept (treća slika).

     

 



Bocanegra Concept je najnovija studija španskog Seata, koja je premijeru imala na nedavno završenom salona automobila u Ženevi. Naravno, jasno je da se ovde u stvari radi o najavi potpuno nove generacije Seat Ibize (aktuelna je na tržištu još od 2002. godine), koja će svetsku premijeru u formi serijskog automobila imati još u toku ove godine (kao i ranije, biće ponuđena u verzijama sa troja i petora vrata). Tačnije, Bocanegra Concept najavljuje izgled buduće sportske Cupra verzije nove Ibize, a pokreće ga Volkswagenov 1,4 litarski TSI motor u paru sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Što se serijske verzije tiče, očekuje se da će njena široka paleta benzinskih i dizel motora obuhvatati i 1,2 litarski turbo agregat, 1,4 litarski motor u atmosferskoj i turbo verziji (ovaj potonji sa 150KS u Ibizi FR), kao i 2,0 litarski TFSI sa 200KS u Ibizi Cupra. Bocanegra Concept je inače dugačak 4063 mm, širok 1712 mm, visok 1350 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2461 mm (1 mm više nego kod aktuelne Ibize). Drugim rečima, Bocanegra Concept je od sadašnje Ibize duži za 110 mm, širi za 14, a niži za 91 mm. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena emocijama i snagom (moćni bokovi, branici sa velikim otvorima za vazduh, "namršten" pogled, veliki točkovi od 19 inča, centralno smešten završetak izduvnog sistema i moderniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent već etabliranim predstavnicima B segmenta (Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, nova Ford Fiesta, Škoda Fabia II, VW Polo), mada ostaje pitanje koliko će serijski model zaista ličiti na ovaj atraktivni koncept automobil.



Geely GT concept

26 Mar 2008 - 22:30 Concept cars Link

Kineska kompanija Geely je za predstojeći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremila novu studiju prilično futurističkog sportskog kupea, prosto nazvanog GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, GT concept izgleda daleko, daleko bolje od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Nažalost, sem ove dve fotografije, Geely za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o svom novom koncept automobilu, pa tako ni o pogonskom agregatu. Takođe nije poznata ni sudbina ovog zanimljivog automobila, odnosno da li će ostati samo koncept ili će u ovakvoj ili sličnoj formi ipak završiti u proizvodnji.




Scion, Toyotin brend namenjen pre svega mlađim kupcima u Americi, na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) promoviše zaista zanimljivu studiju pod nazivom Hako Coupe concept. U skladu sa njegovim imenom (hako - jap. kutija), ovaj koncept karakteriše naglašeni kockasti dizajn, vertikalno postavljeno vetrobransko staklo, kao i naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male bočne staklene površine, panoramski krov, petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/45 R18), uska LED prednja svetla i moderna ali minimalistički uređena unutrašnjost u kombinaciji crne i narandžaste boje (ima mesta za četiri putnika). Hako Coupe concept je inače dugačak 3701 mm, širok 1730 mm (sa retrovizorima 1880 mm), visok 1461 mm, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 102 mm, dok podataka o mehanici nema, budući da se ovde radi samo o dizajnerskoj studiji.




 

Kao što je nedavno bilo i najavljeno jednim teaser crtežom, Suzuki je danas na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show), premijerno prikazao svoju novu studiju sportske limuzine, nazvanu Kizashi 3. Posle Kizashija (promovisan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu) i Kizashija 2 (predstavljen na salonu u Tokiju 2007.), ovo je dakle već treći model u Suzukijevoj Kizashi (jap. – predigra) seriji koncept vozila i, sudeći po ovim zvaničnim fotografijama, najbliži serijskom primerku koji bi trebao da se pojavi 2010. godine (proizvodiće se u Sagara fabrici u Japanu). Kizashi 3 istovremeno nagoveštava i novi dizajnerski pravac u ovoj japanskoj kompaniji (to posebno važi za veliki prednji gril). Kizashi 3 je dugačak 4650 mm, širok 1900 mm, visok 1450 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2800 mm, a klirens (rastojanje od tla) je 120 mm. Za pogon ovog automobila sa 5 sedišta izabran je novi 3,6 litarski DOHC V6 motor sa 300KS, uparen sa šestostepenom automatskom transmisijom, dok je pogon na sva četiri točka (Advanced i-AWD system). Točkovi su inače od 21 inča i sa gumama dimenzija 255/30ZR21.

VIDEO : Suzuki Kizashi 3




Američki Saleen je na salonu automobila u Njujorku prikazao koncept svog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor koji, kako bi težina bila što manja, ima aluminijumsku šasiju i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat sa kompresorom i 650KS i 853Nm obrtnog momenta, koji može da koristi i benzin i E85 etanol gorivo (menjač je šestostepeni manuelni, a pogon je na zadnje točkove). To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h), a da do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za nešto preko tri sekunde (tačnije 3,2 sekunde). Serijska proizvodnja novog S5S Raptora zavisi od toga da li će automobil izazvati dovoljno veliko interesovanje posetilaca na salonu u Njujorku. Ako dođe do proizvodnje (2010. godine), cena bi prema prvim najavama iznosila oko 185.000 američkih dolara.



Švajcarski dizajner Franco Sbarro na domaćem terenu ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi publici predstavlja jedan zaista zanimljiv hibridni automobil, nazvan Assystem City Car. Zanimljiv je po originalno rešenom načinu parkiranja, tačnije Assystem City Car se neverovatno lako parkira (video dovoljno govori). To nije zasluga samo njegovih skromnih dimenzija (dužina 3,60, širina 1,60 i visina 1,60 metra) ili male težine od samo 600 kg, već pre svega zato što ovaj koncept ima tri osovine; jednu smeštenu centralno sa dva točka i po jedan točak na prednjem i zadnjem kraju automobila. Prednji točak pokreće elektro motor sa 20 kW/27KS (dovoljan za maksimalnu brzinu od 50 km/h i autonomiju od 30 km), dok zadnju osovinu pokreće mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 60KS, uz čiju pomoć Assystem City Car može do 130 km/h i ima autonomiju od 600 km (sem pojedinačno, ovi motori mogu da rade i zajedno).   



Suzuki Kizashi 3

7 Mar 2008 - 00:59 Concept cars Link

Suzuki je najavio da će 20. marta, na predstojećem salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show), premijeru imati njihova nova studija sportske limuzine, nazvana Kizashi 3. Posle Kizashija (promovisan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu) i Kizashija 2 (predstavljen na salonu u Tokiju 2007.), ovo je dakle već treći model u Suzukijevoj Kizashi seriji koncept vozila i, sudeći po ovoj zvaničnoj skici, najbliži eventualnom serijskom primerku. Kizashi 3 nagoveštava i novi dizajnerski pravac u japanskoj kompaniji, a društvo na salonu u Njujorku će mu praviti i ostala dva člana Kizashi (jap. – predigra) porodice. Suzuki za sada nije saopštio nikave druge detalje vezane za ovaj koncept, tako da detalji tek slede.  



Hyundai je na salonu u Ženevi predstavio svoju tzv. i-blue seriju ekološki prihvatljivijih modela, koja se za sada sastoji od modela i10 i i30. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2, Hyundai je na ovim i-blue modelima upotrebio već oprobani recept : poboljšanje aerodinamike vozila, produženje tri najviša stepena prenosa u menjaču, spuštanje vešanja za 15-20 mm, upotreba guma sa manjim otporom kotrljanja, ugradnja Start&Stop sistema i sl. Tako Hyundai i10 blue CNG ima ugrađen mali trocilindrični turbo motor od samo 0,8 litra zapremine, koji (kao što mu i ime kaže) koristi komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Snaga ovog agregata iznosi 98KS (to je 121KS po litri zapremine), dok je emisija CO2 samo 65 grama po kilometru. Hyundai i10 blue postoji i u varijanti sa 1,1 litarskim CRDi dizel motorom od 75KS, koji emituje samo 95 grama CO2 po km, dok standardni Hyundai i10 1,1 CRDi ima emisiju CO2 od 114 g/km. I na kraju, Hyundai i30 blue, čiji 1,6 litarski CRDi dizelaš od 90KS zahvaljujući i-blue tretmanu sada emituje 106 grama CO2 po km, umesto standardnih 125 g/km (smanjenje od 15,2%).




Th!nk Ox

6 Mar 2008 - 00:28 Concept cars Link

Ovo je Th!nk Ox, novi koncept automobil norveške kompanije Think Global koja se bavi proizvodnjom elektro automobila i koja nam je od ranije poznata po malom gradskom automobilu Th!nk. Ukratko, novi Ox (upravo promovisan na salonu u Ženevi) predstavlja studiju manjeg MPV automobila sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen elektromotor sa snagom od 60kW. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi, maksimalnu brzinu od 135 km/h, dok mu autonomija iznosi 200 km. Inače, ovaj automobil sa prednjim pogonom je dugačak 4120 mm, širok 1814 mm (bez retrovizora), visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2775 mm. Ox neće ostati samo koncept, jer prema navodima ljudi iz ove norveške firme, Th!nk Ox najavljuje dolazak njihovog budućeg serijskog modela koji će imati mesta za pet osoba.



Sem tri SOUL koncept automobila (o njima više OVDE), Kia na salonu automobila u Ženevi izlaže i ekološki prihvatljiviju studiju eco_ cee´d (u verzijama sa 3 i 5 vrata), koja se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i emisijom CO2. Da bi se ostvarilo, Kia je u eco_cee´d ugradila 1,6 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 85kW/115KS, koji zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), produženim prenosnim odnosima u 6-stepenom manuelnom menjaču i gumama sa manjim otporom kotrljanja, sada u proseku troši samo 3,9 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovde još i podatak da eco_cee´d sa 3 vrata emituje 104 grama CO2 po kilometru (17% manje od standardnog modela), a kod verzije sa 5 vrata emisija CO2 iznosi 106 g/km.