home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja novog Hyundaijevog modela i30 je nedavno konačno počela i u našoj zemlji. Radi se o automobilu C segmenta (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...), a već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu, dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. U globalu, radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honda Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1, a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm, dok je rastojanje između osovina identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220 mm, Seat Leon 4315 mm, Renault Megane 4209 mm, Peugeot 308 4276 mm, Citroen C4 4260 mm, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (105KS i 137Nm), 1,6 16v (115KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (115KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Kod nas su trenutno u ponudi samo 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 105, odnosno 115KS, kao i slabiji 1,6 litarski CRDi dizelaš sa 90KS. Najjeftiniji Hyundai i30 kod nas košta 13.990 evra (benzinski model 1,4 L sa 105KS i baznim paketom opreme), verzija sa 1,6 litarskim benzincem i 115KS startuje od 16.990 evra, a dizelaš 1,4 CRDi sa 90KS košta 17.444 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Za sve modele ovog južnokorejskog proizvođača, naš zastupnik (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) Beograd ) odobrava garanciju u trajanju od 5 godina. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30, a dotle će ovaj auto i dalje stizati iz fabrike u Južnoj Koreji.






Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094-500, www.verano.co.yu), u ponudi ima ograničenu količinu Peugeota 407 sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 92kW/125KS i paketom opreme Confort Pack, koji se prodaje po ceni od 19.990 evra sa PDV-om. Paket Confort Pack podrazumeva bogatu standardnu opremu, koja uključuje automatski klima uređaj, putni kompjuter, servo upravljač, kodirani ključ, svetla za maglu, radio CD/MP3, el. podizače prednjih stakala, centralnu bravu sa daljinskom komandom, elektronske sisteme ABS, ASR, CBC i ESP, zatim frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, kao i metalik boju. Peugeot 407 Comfort Pack 1,8E postiže maksimalnih 200 km/h, dok mu prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara goriva na 100 km.



Japanski Subaru ove godine obeležava 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester 2,0 X po ceni, koja je za za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (umesto 24.950 iznosi 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Forester 2,0 X pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 116kW/156KS, pogon je naravno na sva četiri točka, ubrzanje do 100 km/h traje 9,7 sekundi, maksimalna brzina iznosi 197 km/h, dok prosečno troši 7,5 litara goriva na 100 km (naravno po fabričkim podacima). Forester je inače dugačak 4484 mm, širok 1735, visok 1590 mm, a ima korisnu zapreminu prtljažnog prostora od 954 litra. Od standardne opreme se izdvajaju klima uređaj, ABS, servo volan, el.podizači prozora, audio sistem itd. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).



Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu) je zajedno sa Hypo Leasingom pokrenula novu prodajnu akciju, tokom koje se automobili ovog češkog proizvođača prodaju na trogodišnji ili četvorogodišnji lizing bez kamate, uz učešće od najmanje 30 odsto vrednosti vozila. Tako je npr. tokom trajanja ove prodajne akcije, moguće na lizing od četiri godine kupiti osnovnu Fabiju II sa 1,2 litarskim benzincem od 44kW/60KS i opremom Classic, uz mesečnu ratu od 132 evra, dok je za učešće i ostale prateće troškove potrebno izdvojiti 4250 evra. Da podsetimo da Škoda još uvek za sve svoje modele, sem za novu Fabiju, odobrava popust u iznosu od 7,5 odsto.



Mada još nije objavljen tačan datum početka prodaje, uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/3243-959) već je odredila cene za novi BMW serije 1 Coupe, koje će važiti u Srbiji. Konkretno, najjeftiniji će biti model 120d Coupe, koji košta 31.890 evra, a najskuplji je benzinac 135i Coupe, kome je određena cena od 37.980 evra (sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Ponuda motora u seriji 1 Coupe inače obuhvata sledeće agregate : 3,0 litarski bi-turbo motor od 306KS i 400Nm za model 135i (uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sledi ga 123d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 204KS i 400Nm i na kraju verzija 120d sa takođe 2,0 litarskim dizel agregatom ali sa 177KS i 350Nm. Prema fabričkim podacima, 135i do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, 123d za 7,0 a 120d za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina modela 135i je 250 km/h, 123d postiže 238 km/h a kod 120d maksimum je 227 km/h. Kao i BMW serija 3 Coupe, i serija 1 Coupe ima raspored masa 50:50, motor napred a pogon pozadi, što obećava iste, ako ne i bolje vozne osobine u odnosu na seriju 3 Coupe, zahvaljujući između ostalog i manjoj težini serije 1 Coupe. Za bezbednost će se brinuti najmanje 6 vazdušnih jastuka i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Iako se novi Coupe bazira na hatchback verziji serije 1, dimenzije su im različite pa tako dužina "jedinice" Coupe iznosi 4360 mm (133 mm više od hatchbacka), dok širina iznosi 1934 mm (1 mm više). Povećan je i prtljažnik, koji sada ima volumen od 370 litara (hatchback 350), a standard je i zadnje sedište deljivo u odnosu 60/40, čime se dobija veća fleksibilnost u organizaciji unutrašnjeg prostora. Za poređenje, cene u Nemačkoj se kreću ovako : verzija 120d košta 28.750, 123d 32.500, a top model 135i ima cenu od 38.950 evra.




Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

Ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić juče je potvrdio da će tender za prodaju „Zastava automobila“ biti raspisan u decembru jer je pet svetskih kompanija već zainteresovano za kupovinu kragujevačke fabrike. Prema njegovim rečima, to su „Ford“, „Dženeral motors“, „Fijat“, kao i firme iz Indije i Kine. Kako „Blic“ saznaje u poslovodstvu „Zastave“, taj spisak nije konačan, a od budućeg vlasnika domaće automobilske industrije se očekuju velika ulaganja koja mogu dostići i milijardu evra i otvaranje novih radnih mesta. Kako je za „Blic“ izjavio generalni direktor grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević, napravljen je projekat po kome bi kupac trebalo da instalira modernu tehnologiju i da kapacitete za proizvodnju podigne na 120.000 do 150.000 automobila godišnje.
- Planirali smo da minimalna ulaganja treba da budu 151 milion evra, ali ona mogu da dostignu i nekoliko puta veću sumu. Investicija bi trajala dve godine, i za to vreme bi, postepeno, posao u novoj fabrici dobilo još 5.000 radnika. Kod izbora kupca presudno će biti to da bude afirmisan proizvođač automobila, sa jakim brendom. Sledi se princip iz škole - druži se sa dobrim đacima, i budi takav da oni hoće da se druže sa tobom - kaže Zoran Radojević, koji je duboko ubeđen u uspeh tendera.
Velike kompanije koje se bave proizvodnjom automobila je, kako tvrde u menadžmentu „Zastave“, bez sumnje ohrabio ugovor sa „Fijatom“ i kupovina licence za proizvodnju „punta“. Država je uložila 14 miliona evra za kupovinu tehnološki nove, delimično robotizovane linije, na kojoj može da se montira i 40.000 vozila u toku godine u jednoj smeni. U isto vreme, od prodaje imovine „Zastava“ je vratila 11,5 miliona evra starog duga italijanskom proizvođaču.
Prema rečima Miodraga Savićevića, predsednika Upravnog odbora „Zastave“, „republička vlada je posle dužeg vremena aktivno krenula u privatizaciju industrije“ i „sa punim džepovima povoljnih uslova krenula u veliko lobiranje po svetu“.
- Za kupovinu fabrike automobila nisu zainteresovane samo kompanije koje je pomenuo ministar Dinkić, već i firme iz Južne Koreje, Rusije i jedna kanadsko-ruska korporacija. Već krajem septembra naši menadžeri će ići u Torino na razgovore sa predstavnicima „Fijata“, a nakon nekoliko dana i sa drugom grupacijom. Treba poneti „buket“ najpovoljnijih uslova, a to su poreske i carinske olakšice, ulaganja novca i iz Nacionalnog investicionog fonda, povoljni uslovi za zapošljavanje radnika i smanjenje doprinosa... Pojedini sastanci prevazilaze mogućnosti industrijskih menadžera, pa će biti potrebna i pomoć diplomatije - kaže Miodrag Savićević.
- Očekujem ulaganja od 500 miliona do milijardu evra, a u Kragujevcu bi trebalo da radi i fabrika karoserija, montaža, dok će šansu dobiti i proizvođači delova, pre svega guma, akumulatora i enterijera. U Srbiji bi oživeli transport i trgovina.



Domaće tržište je upravo postalo bogatije za dva nova automobila, koji stižu iz Fiata, odnosno Volvoa. Naime, domaći uvoznik vozila italijanskog proizvođača, firma Delta Automoto d.o.o. (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) ovih dana počinje sa prodajom novog Fiatovog modela Linea, a Grand Motors, generalni uvoznik švedskog Volva za Srbiju (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel.011/2090-630), već ima u ponudi novi (pro)terenski Volvo XC 70 treće generacije. Počinjemo od Fiat Linee, koja je ipak primerenija našem prosečnom kupcu nego Volvo XC 70. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara, a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji (a sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno). Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i novog Bravoa. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 metra, visoka 1,50 metara, dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas), a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Što se tiče unutrašnjosti, veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta, a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Linea se oprema sa dva benzinska i jednim dizel motorom, odnosno 1,4 litarskim benzincem sa 8 ventila i 57kW/77KS, zatim 1,4 litarskim 16v Turbo motorom i 88kW/120KS, kao i 1,3 litarskim Multijet dizelašem sa 66kW/90KS. Sa pomenutim dizelašem, Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h, a prosečno troši 6,5 litara dizela na 100 km. Kod nas će se u početku nuditi samo dizelaš i slabiji benzinac. Za Lineu Fiat nudi veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD (ESP ili elektronska kontrola stabilnosti je opcija), dok vazdušnih jastuka može biti i šest, ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena Linee u Srbiji startuje od 12.390 evra sa PDV, pa naviše.

 

Toliko o Lineii, a sada kratko i o novom Volvou XC 70. Kao i ranije, i novi XC 70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboravimo ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima). U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 175kW/238KS i 320Nm, kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 136kw/185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom, a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC 70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (Hill Descent Control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvoa, pa ni XC 70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS elektronskih sistema, Volvo nudi i DSTC sistem (Dynamic Stability and Traction Control). Cene za Volvo XC 70 u Srbiji počinju od 47.150 evra sa PDV-om, koliko treba izdvojiti za osnovni model sa dizel motorom.




Generalni uvoznik Fordovih automobila za našu zemlju, beogradski Grand Motors (tel. 011/ 20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) počeo je sa novom prodajnom akcijom, u kojoj se modeli Fiesta, Fusion i Focus prodaju sa popustom u visini PDV-a. To konkretno znači da najjeftinija Fiesta sada košta 9797 evra, cene za Fusion počinju od 12.152, a za Focus od 14.144 evra. Količina vozila na koje se odnosi ovaj popust je doduše ograničena i odnosi se samo na vozila sa lagera, ali je isporuka odmah. Da podsetimo i da Ford za svoja vozila u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.  



U moru različitih letnjih popusta, koje odobravaju domaći uvoznici automobila, izdvajamo ponude za kupovinu Chevroleta, Mazdi, Suzukija i Seata. Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede od 700 do 1500 evra, zavisno od modela, a budući vlasnici japanske Mazde od 1500 do 2300 evra. Maleni Chevrolet Spark je na sniženju od tačno 1000 evra (osnovni model košta 6760 evra), Aveo je jeftiniji za 700 evra (bazni model sa troja vrata zapada 8420 evra), dok za Lacetti važi popust od 1100 evra (za modele sa dizel motorima) do 1500 evra, koliko su jeftinije verzije sa benzinskim agregatima. Tako je bazni Lacetti 1,4 16V SE sa petora vrata i motorom od 94 konja, moguće kupiti već za 12.940 evra. Sve navedene cene uključuju PDV. Još veće popuste odobrava Mazda, i to prilikom kupvine Mazde3 i Mazde6. Naime, sve do 31. oktobra, Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, a osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, takođe sa PDV-om. Suzuki od 28. avgusta, u okviru svoje posebne ponude, nudi model Swift 1,3 GC sa petora vrata po nižoj ceni od 10.500 evra, ali budući da je broj automobila ograničen, potencijalni kupci treba da požure. I na kraju, španski Seat takođe pokreće novu prodajnu kampanju, tokom koje će svi automobili ove marke (sa zaliha) biti jeftiniji za 6 % (uz izuzetak MPV modela Altea, za koga važi sniženje od 8 procenata). U toku trajanja ove prodajne akcije, Seat svim potencijalnim kupcima, koji automobile kupuju na kredit ili lizing, neće naplaćivati troškove obrade.



Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel. 011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu) sve do kraja leta nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra, iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i sa volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu.  



Najsnažnija Toyota Yaris sa oznakom TS od nedavno se nudi i kupcima u našoj zemlji. Domaći uvoznik, firma Toyota Srbija i Crna Gora (Savski nasip 7, Novi Beograd, besplatna info linija 0-800-300-000, www.toyota.co.yu), prodaje novi Yaris TS po ceni od 16.900 evra sa PDV-om, pa naviše. Kao i obična verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini (za svoju veličinu), bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98kW/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postiže 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. Naravno zahvaljujući sportski podešenom ogibljenju, Yaris TS nudi užitak u vožnj, a istovremeno pruža i komfornu, mirniju vožnju uz odličnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a od običnih varijanti Yarisa razlikuje se po većim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim završetkom izduvne cevi, značkama TS po karoseriji i alu felnama u standardnoj opremi. U principu ništa posebno ali to ovaj auto izdvaja iz mase drugih Yarisa koje viđamo svaki dan. U unutrašnjosti se izdvajaju nova sportska sedišta, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kožni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze još i klima uređaj, CD plejer, kao i volan podesiv po visini i dubini. 



Trend širenja pumpi na kojima se kod nas (za sada na Novom Beogradu, Pančevu, Čačku i Kruševcu) može kupiti komprimovani prirodni gas (KPG, CNG ili jednostavno metan), prate i pojedini naši uvoznici automobila. Tako je generalni uvoznik češke Škode, firma AutoČačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), od nedavno kupcima novih Škoda počeo da nudi ugradnju uređaja za pogon na komprimovani prirodni gas. Radi se o KPG uređajima kompanije BRC, dok se ugradnja može obaviti u zvaničnom servisu AutoČačak na Novom Beogradu. Cena nije baš mala (ugradnja uređaja sa tri boce od po četiri kilograma gasa u Octaviju košta 2500 evra sa PDV-om), pa je najbolje da svako za sebe izračuna koliko se isplati ugradnja ovog uređaja.



 

 

Od 20. avgusta počinje nova prodajna kampanja domaćeg generalnog uvoznika za Volkswagen, firme Porsche SCG (tel. 011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), vezana za najprodavaniji model ove marke kod nas. Kampanja pod nazivom "Polo Remiks" nudi besplatan kasko od 5 godina i uštedu na modelu Polo od 750 evra. Ušteda se odnosi na Trend paket koji sadrži radio, četvoro vrata i klimu. Besplatan kasko ostvaruje se saradnjom sa finansijskom kućom Porsche Leasing. Kampanja Polo Remiks traje do 1. oktobra. U akciji učestvuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.



Izvor : www.novosti.co.yu

Od 1. avgusta, kada je počela prodaja automobila "astra klasik II" bez carine, dnevno se na domaćem tržištu proda oko 30 ovih vozila. Do juče je prodato 430 "astri". U "Zastavi" procenjuju da će, na osnovu potražnje, do kraja meseca prodati oko 600 tih "Opelovih" modela. Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", interesovanje kupaca za sve modele je izuzetno veliko. Podjednako dobro se prodaju modeli sa benzinskim motorom od 1.400 do 1.600 kubika, kao i model sa dizel-motorom od 1.700 kubika. "Zastava" će do kraja godine uvesti tri hiljade, a naredne još osam hiljada "astra klasik II". - Saradnja sa "Dženeral motorsom" odvija se prema dogovorenoj dinamici - kaže Radojević. - Intenzivno se radi na projektovanju nove tehnologije za proizvodnju "astre" do kraja sledeće godine.U proteklih mesec dana u "Zastavi" su boravile dve ekipe stručnjaka ove kompanije, koje su sagledavale mogućnosti za proizvodnju novog motora. Razmena iskustava biće nastavljena odlaskom "Zastavinih" stručnjaka u jednu od fabrika "Dženeral motorsa". Inače, osnovni model "astre klasik II" na domaćem tržištu prodaje se za 10.800 evra.



Posle Grand Motorsa, zastupnika Forda za Srbiju, koji do 15. avgusta svim kupcima modela Fiesta, Fusion i Focus (sa lagera) poklanja LPG gasni uređaj za pogon vozila na tečni naftni gas, na sličan korak se odlučio i generalni uvoznik italijanskog Fiata za Srbiju (Delta automoto d.o.o., Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je naime pokrenuo novu prodajnu akciju (traje sve do kraja avgusta), u okviru koje se svim kupcima malog komercijalnog vozila Fiat Punto Van poklanja plinski uređaj TNG uz besplatnu ugradnju. To nije sve jer kupci dobijaju i godinu dana besplatnog redovnog održavanja. Potez za svaku pohvalu. Cena pomenutog Punta Van iznosi 9050 evra sa plaćenom carinom i PDV-om.