home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nedavno smo objavili rezultate prodaje domacih uvoznika Toyote i Peugeot-a tokom protekle 2006. godine. Evo i podataka o uspesnoj prodaji Forda. Naime uvoznik Forda za nasu zemlju, Grand Motors, tokom protekle 2006. godine na domacem trzistu, plasirao je 1356 vozila ( 1214 putnickih i 142 lakih komercijalnih vozila ) sto je povecanje od 48,2 % u odnosu na 915 automobila i LKV u 2005. Za 2007. godinu planira se povecanje prodaje na svih 2000 vozila.





Dolazak automobila iz Kine u nasu zemlju se najavljuje vec prilicno dugo, jos od 2003. godine. Te 2003. pocela je prica o skorom pocetku prodaje vozila firmi Great Wall, Changan, Chery, Geely, kasnije tokom 2006. i FAW ( sa modelom Jiaxing i skoro neverovatnom orijentacionom cenom od 4000 evra ), a prosle je godine ponovo bio aktuelan Geey ali sa novim uvoznikom i cenom od 6990 evra za najosnovniju varijantu modela CK. Firma Globus auto je tokom proslogodisnjeg salona u Pekingu najavila i uvoz automobila marki SG i Zotye. Medjutim, od svih, posebno je Geely izazvao neverovatnu paznju i medija i kupaca pa je u medjuvremenu uvoznik najavio i povecanje cene na 7500 evra ! Nazalost armije zainteresovanih kupaca, Geely jos nije poceo da se prodaje a ne zna se ni kada bi to konacno moglo da se desi. Ali sada stizu nove najave i nova obecanja o pocetku prodaje jos jedne kineske kompanije u Srbiji. Radi se o automobilima firme Maple, a zanimljiva je, izmedju ostalog, i po tome sto se nalazi u sastavu malopre pomenute Geely korporacije, a proizvodi automobile koji u Kini vaze za luksuznije i prefinjenije.

 (Dalje)

U Zastavinoj Fabrici automobila juče je počelo instaliranje jedne - od ukupno šest automatizovanih karoserijskih linija za sklapanje domaćeg "punta", odnosno modela "zastava 10". Kapacitet proizvodnih linija koje će do kraja marta biti instalirane je između 45 i 55 hiljada vozila. Ministar privrede Predrag Bubalo izjavio je juče da će zahvaljujući savremenoj opremi Zastava biti u mogućnosti da uskoro proizvodi automobile najnovije generacije. "To je velika šansa za domaću autoindustriju i sve Zastavine kooperante koji će moći da proizvode delove za druge automobile najnovije generacije. Šansu za Zastavu predstavlja i potpisivanje sporazuma CEFTA. Ulaskom Rumunije u EU Srbija je praktično ostala jedina zemlja na području CEFTA koja ima svoju autoindustriju. Očekujem da će Zastava svoje automobile na tom tržištu prodavati bez carine", naglasio je Bubalo.
Odgovarajući na pitanje novinara o eventualnom obnavljanju pregovora sa Nemačkom kompanijom Opel, Bubalo je rekao da sada o tome ne želi da govori i da o takvim stvarima treba pričati kad dogovor bude postignut. On je podsetio da je Zastava u nabavku nove opreme uložila pet miliona evra, te da će za tu namenu izdvojiti još šest miliona evra i to bez podrške države.


Izvor : danas.co.yu 



Nas uvoznik Peugeot automobila, Verano motors, zakljucio je uspesno proteklu godinu prodavsi 2352 vozila sto predstavlja povecanje prodaje za 46 % u odnosu na 2005. godinu. Pored dobre prodaje medju svoje poslovne uspehe ubrajaju i otvaranje Verano centra u Beogradu sa povrsinom od 11000 kvadratnih metara. U Verano motorsu isticu da u svakom trenutku na lageru imaju 200 automobila i da time mogu ispuniti zelje gotovo svakog kupca. Da bi ojacali svoju poziciju u B segmentu, za 2007. najavljuju pocetak prodaje modela 206 sedan ( na slici ) i 207CC. 



I pocetkom nove godine, potencijalnim kupcima novih automobila se i dalje nude pogodnosti prilikom kupovine istih. Pre svega popusti se odnose na automobile na lageru dakle one proizvedene tokom 2006. godine. Tako Vitro Group, nas zastupnik za Citroen, nudi popuste od 5 do 7 %, zavisno od modela. Stara cena vazi i za Daciu Logan odnosno automobili koji su na lageru jeftiniji su za iznos carine od 20 % jer su uvezeni po starim propisima po kojima se na Dacije nije placala carina. Od 1. januara dalje sve Dacije bice skuplje za pomenuti iznos. Iz Dacije jos i vest da u februaru pocinje i prodaja Logana karavan odnosno Logana MCV kako se zvanicno zove. Cena se jos ne zna a nas novi uvoznik za Dacia automobile, Renault Srbija, ocekuje prodaju od 2600 komada u 2007. godini. I Porsche SCG, domaci zastupnik Seata, nudi popuste od 6 procenata za ove spanske automobile ali samo za one koji se nalaze na skladistu dilera. I Hyundai za modele iz 2006. nudi posebne cene. Jos traju novogodisnji popusti za Honde i to 4000 evra za CRV i 1150 evra za Accord. Mazda nudi snizenje od 1000 do 1500 evra, Chevrolet od 700 do 1500, Chrysler nudi popust od 5 % za nekoliko svojih modela, a isti iznos mozete ustedeti kod kupovine pojedinih modela Skode. I Zastava, osim za novu Zastavu 10, daje velike ( procentualne ) popuste za svoje modele. Tako Koral In treba platiti manje za 17 % a za  Floridu In popust iznosi cak 20 (!) odsto. I tu nije kraj. Neki Zastavini prodavci nude i dodatno snizenje od 3 odsto. Sto se tice novih modela na nasem trzistu, iz Euro Sumara, naseg prodavca Suzukija, najavljuju pocetak prodaje novog modela SX4 ( na slici ) vec tokom januara. Radi se o urbanom terencu razvijenom zajedno sa Fiatom, koji se nudi sa 2 benzinska i jednim dizelskim motorom, raspona snage od 100 do 120KS i pogonom samo na prednje ili na sva 4 tocka. Kod nas prvo stizu benzinci po ceni od oko 16000 evra sa PDV-om za najjeftiniji model.



Prvi kontingent karoserijske opreme i alata iz italijanskog „Fijata“ za sklapanje novog modela „zastava 10“ u Kragujevac stigao je prekjuče popodne, potvrdio je juče „Blicu“ Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata u „Zastava automobilima“. Mihajlović je kazao da ostatak opreme posle carinske procedure treba da pristigne u četvrtak, kada će početi instaliranje u pogonu karoserija. Po njegovim rečima, očekuje se da sutra u Kragujevac dođe i Predraga Bubalo, ministar za privredu, koji potpisom treba da overi garanciju Vlade kako bi „Zastava“ podigla kredit za opremu koja Italijanima mora biti isplaćena do kraja aprila.

- Reč je o pozajmici od šest miliona evra - kaže Mihajlović i navodi da je u opremu  koja sukcesivno pristiže iz Italije fabrika automobila iz sopstvenih izvora do sada uložila pet miliona evra.
Kako kaže naš sagovornik, do polovine marta će u fabriku stići 70 šlepera sa opremom, a sklapanje domaćeg „punta“ počinje u maju. Već u junu, prvi „punto“ naći će se u prodaji na domaćem tržištu, a ubrzo potom i na tržištima Hrvatske, BiH, Rumunije, Bugarske, Makedonije i drugih zemalja u okruženju. Do kraja godine biće proizvedeno oko 5.000 vozila tog modela, a sledeće dvostruko više.  

izvor : blic.co.yu



Gorivo na pumpama u Srbiji pojeftiniće od subote za 0,9 odsto, što je u proseku za oko 60 para po litru, izjavio je u petak pomoćnik ministra trgovine, turizma i usluga Srđan Srećković.
On je agenciji Beta kazao da je pojeftinjenje naftnih derivata posledica pada cene sirove nafte za 1,6 odsto i uticaće na smanjenje januarske inflacije za 0,1 odsto. Litar BMB i MB od 95 oktana koštaju od subote 78,80, dizel D 2 je 64,40, a litar evro dizela 69,60.
Poslednja promena cene goriva na pumpama u Srbiji bila je 9. decembra prošle godine, kada su naftni derivati poskupeli za oko 80 para po litru. 
 
izvor : Vecernje Novosti 


 

Toliko dugo najavljivani i zeljno iscekivani kineski Geely CK, pao je na supertestu naseg auto casopisa Turbo ! Pre nego sto prenesemo ceo tekst iz novogodisnjeg broja "Turba" cisto da podsetimo koliko je je taj Geely CK napravio pometnju na nasem malom auto trzistu pre svega najavljenom cenom od samo 6990 evra za osnovnu varijantu. Naime za te pare (sa placenim PDV-om da ne bude zabune !) najosnovniji CK nudi airbag za vozaca, klimu, servo, kompletan elektro paket, radio kasetofon, metalik boju i jos i jos. Auto je najavljen kao ozbiljna konkurencija Dacii Logan, Zastavi 10, Zastavi Floridi In sa PSA motorom i drugima.Ali ocigledno da dobra oprema i povoljna cena ipak nisu pomogli Geely-u CK na visemesecnom supertestu. I druga nasa auto revija; SAT Plus je najavila supertest ovog Geely-a ali iako je auto uvrsten u njihovu supertest flotu, jos nije poceo taj test. U medjuvremenu je i uvoznik East Motors, ocigledno zbog velikog interesovanja, nekorektno najavio i povecanje cene na 7500 evra !! Uglavnom evo teksta iz Turba sa naslovom " Ambicije bez pokrica " pa zakljucite da li se isplati davati pare na ovog "kineza".

"Prvi automobil koji je nagovestio ozbiljniji dolazak kineskih vozila na nase trziste, privukao je paznju pre svega cenom, ali i korektnim izgledom. Detaljnije upoznavanje s Geelyem CK, ipak pokazuje i drugu ( tamniju ) stranu medalje.

Presudan faktor prilikom odluke o kupovini novog automobila na ovim prostorima je cena. S toga i ne cudi cinjenica da se veliki broj zainteresovanih za takvu investiciju obradovao najavi dolaska kineskih proizvodjaca na nase trziste. Roba sa Dalekog istoka slovi za prilicno jeftinu, tako da se-udoasadasnjoj praksi-artiklima iz Kine mnogo toga oprastalo pod parolom "koliko para-toliko muzike". Poslovni ljudi, koji su vestinu proizvodnje i prodaje robe razradjivali stotinama godina, nisu mnogo pametovali i "izmisljali toplu vodu", vec su se latili posla koji ce sirokim narodnim masama omoguciti da bez veceg naprezanja dodju do novog automobila. Uostalom, izjava prvog coveka Geely-a-Li Sufua, da ova fabrika tezi dostizanju obima proizvodnje koja ce pokriti 75 % svetskih potreba za putnickim vozilima ( cilj je izjednacavanje s produkcijom fabrike "Vanhu" koja pokriva 75 % trzista upaljaca na planeti ) dovoljno goori sama za sebe !! Jedan od aduta za dostizanje cilja je i model CK, automobil B segmenta s klasicnom troprostornom karoserijom. Kako bi konacna cena proizvoda bila u okvirima platezne moci vecine Kineza, Afrikanaca, siromasnijih stanovnika amerike i Kanade ali i zitelja jugoistocnog Balkana, "razvojni tim" se fokusirao da sto bolje prekopira postojeca resenja svetskih proizvodjaca. Za Kineze, nista neobicno. Dizajneri su uzor nasli u Mercedesu ( prednji deo vozila ) i Toyoti Corolli s klasicnim prtljaznikom ( bokovi i zadnji deo ). S te strane, slobodno se moze reci da su u Geely-u napravili dobar posao. Gotovo svi koji su imali prilike da vide CK bili su pozitivno iznenadjeni opstim izgledom ovog automobila. " Mehanicari " su detaljno preradili sklopove s Daihatsua Charade, aktuelnog pocetkom devedesetih godina proslog veka. Zbog toga je na adresu kineske fabrike stigla tuzba iz Toyote (vlasnika Daihatsua) s odstetnim zahtevom od 1,7 miliona dolara. Sklop koji su Kinezi veoma dobro napravili je sistem oslanjanja: nezavisno vesanje na sva cetiri tocka pruza sasvim pristojan nivo udobnosti-u granicama koje dopusta (za klasu prosecno) medjuosovinsko rastojanje od 2434mm. Visoka ocena moze se dodeliti i zaduzenima za opremanje Geely-a. Vec osnovni paket predvidjen za nase trziste sadrzi gotovo sve sto je prosecnom korisniku zaista neophodno. Tu su elektricni servo upravljaca, klima, kompletan elektro paket, koji ukljucuje daljinsko centralno zakljucavanje i sekvencijalne podizace prozora u svim vratima, svetla za maglu napred i nazad, radio kasetofon s 4 zvucnika ( ali i ocajnim prijemom radio signala ), dva vazdusna jastuka... Velicina prtljaznog prostora i komfor putnicke kabine u potpunosti izlazi u susret potrebama prosecne cetvoroclane porodice, koja bez vecih problema sa Geely-em CK moze poci i na godisnji odmor. Shodno cenovnoj kategoriji, sedista su solidno profilisana ali tvrdoca ispune nije najbolje odabrana. Posle par stotina prevezinih kilometra pojavljuju se bol u butinama i ledjima a na oko i dodir prijatna tkanina kojom su oblozena sedista zbog velikog procenta sintetickih vlakana prisutnih u njoj izaziva prekomerno znojenje. Vozacima natprosecne visine moze zasmetati i cinjenica da se prednja sedista ne mogu dovoljno daleko pomaci unazad. Po toj osnovi najvise profitiraju putnici na zadnjim sedistima. Oni imaju dovoljno mesta i adekvatno dimenzionisane naslone koji dopiru skoro do vratne regije.

Losa zavrsna obrada moze se uociti, pre svega, na 2 detalja : jedan je veoma jeftina i "isposcena" plastika od koje je napravljen prednji panel, dok je drugi podrhatvanje sva tri ogledala-ne samo u praznom hodu vec i tokom voznje. Geely CK ima odredjeni broj konstrukcionih promasaja, medju kojima se istice lose resen sistem za dolivanje goriva. Klasicno resenje s cevima savijenim u blagom luku (od mesta za utakanje do rezervoara) zamenjeno je jeftinijim i laksim za proizvodnju-kutijastim profilima postavljenim pod nezgodnim uglom. Zbog toga je dolivanje goriva u CK mucan posao, kome treba posvetiti dosta paznje i vremena. U suprotnom, sledi prolivanje benzina na sve strane. Prvo zahladjenje i povecanje vlaznosti vazduha, donelo je jos jedno razocarenje. Sistem za ventilaciju uopste nije dorastao zadatku: stakla nije moguce odmagliti cak ni posle duze voznje sa zagrejanim motorom ! Lek je ukljucivanje klima uredjaja ili cesto brisanje prozora (s unutrasnje strane) krpom.

Najveci nedostatak Geely-a CK ( i u ovom momentu nepremostiva prepreka za start u Evropi) njegov je pogonski sklop. Izuzetno los raspored snage i obrtnog momenta zahteva izrazito tesku nogu na "gasu" da bi se izvukle kakve-takve performanse. U nizim rezimima CK je inertno vozilo bez ikakvih brzinskih aspiracija. Ni prenosni odnosi u menjacu nisu adekvatno proracunati, tako da je zelja konstruktora za dostizanjem sto niza potrosnje (produzavanjem brzina) dovela do efekta bumeranga; konzumacija benzina ne samo da nije smanjena vec je dostigla neoprostivo visok nivo, bez ikakvih rezultata na polju ubrzanja, elasticnosti pa i maksimalne brzine. Osim toga zvucna izolacija je za svaku kritiku, tako da voznja u rezimima vecim od 2000-2500 obrtaja (oko 100 km/h) postaje pravi teror za usi. To, medjutim, ima i svojih po bezbednost pozitivnih strana. Kineski auto ne moze se, naime, pohvaliti dobrim kocnicama ( a ni pneumaticima ) tako da voznja s manjim brzinskim prosecima omogucava prihvatljiv zaustavni put.Kocni sistem se, treba i to reci, od prvog dana ponasao kao da je vreme za zamenu diskova odnosno dobosa. Neravnomerno hvatanje i trzaji pri kocenju neprijatnost su na koju se, jednostavno, moralo navici. Poverenje ne ulivaju ni prilicno lagana i tanka vrata koja se, ruku na srce, zatvaraju veoma dobro.

Prvi nezavisni proizvodjac automobila u Kini, ujedno i jedan od najmladjih, definitivno ima potencijala. Model CK, iako se u maticnoj zemlji prodaje vec 2 godine, jps uvek boluje od brojnih decjih bolesti. Ni "vakcina" u vidu preuzimanja odbacene tehnologije renomiranih proizvodjaca ocigledno nije dovela do zeljenog ishoda, tako da ce nekadasnji proizvodjac isparivaca za frizidere, dekorativnih tkanina, delova i kompletnih skutera morati ozbiljnije da se pozabavi usavrsavanjem automobilskih vestina. Narocito ako zele da se uhvate u kostac s fabrikama koje nude modele tzv. ekonomske klase (Dacia i Lada na prvom mestu). Dobra volja, svakako, postoji ali za dostizanje zacrtanih ciljeva potrebno je daleko vise. O ekoloskim standardima da i ne govorimo. Geely CK, naime, jos nema verifikovan ni Euro 3 standard.

OCENA : Koncepcija Geely-a CK je prilicno dobra, a paket standardne opreme veoma dobar. Najvece mane ovog automobila su losa zavrsna obrada, pre svega u okviru enterijera, i neadekvtna mehanika koja ne uliva narocito poverenje. Potrosnja goriva je za svaku kritiku, tako da jedino (prvobitno) najavljena cena zasluzuje usklicnik. Ukoliko, pak, i na tom planu dodje do korekcija ( o cemu je vec bilo reci u poslednje vreme od strane uvoznika East motorsa) isplativost nabavke Geely-a CK se ozbiljno dovodi u pitanje. Pogotovo, ako se imaju u vidu izuzetno kratki servisni intervali i, shodno tome, uvecani troskovi odrzavanja. Sve to, naravno, pod uslovom da se u dogledno vreme ovaj auto pojavi na nasem trzistu jer za sada ne ispunjava ni minimum uslova po pitanju ekoloskih standarda."

To je bio ceo tekst iz "Turba" o Geely-u CK, a posebno su u okvire teksta izdvojeni podaci o motoru, potrosnji, bezbednosti i servisnim intervencijama ( citaj kvarovima) tokom supertesta. O tome sad sledi skracena verzija.

Dakle motor je zapremine 1342 ccm, zvanicno ima 63KW(86KS) ali su u Turbu na "Dajna-dzet" uredjaju utvrdili da ima ustvari samo 56,5KW(77KS) sto je skoro 10 konja ili 11,1 % manje od deklarisane snage !! Osim toga i raspored je veoma los; najcesce korisceni rezimi izmedju 1800 i 3000 obrtaja rezultiraju snagom od 20 do 40 konja. Najveci obrtni moment je 110Nm kod izuzetno visokih 5200 o/min. Fabrika navodi da ovaj motor jos nema Euro 3 deklaraciju pa tako za sada ne moze u prodaju u Evropi a ni kod  nas ( usput i u nasoj zemlji svi novi uvezeni automobili od 1.4. ove godine moraju da ispunjavaju Euro 4 norme). CK ubrzava veoma tromo a po fabrickim podacima do 120 km/h ( ne navodi se ubrzanje do stotke !?) mu treba vecnost od 35 sekundi a maksimum mu je brzina od 150 km/h. Za to krivicu dobrim delom nosi i los menjac, koji ima veoma dugacko proracunate prenosne odnose, a uz to je i neprecizan i ima tendenciju ispadanja iz pojedinih brzina-narocito druge.

Sada malo o bezbednosti. Organizacija EuroNCAP koja vrsi ispitivanje bezbednosti vozila, jos nije dobila CK na test ali neke nezavisne organizacije obavile nezvanicene testove s cijim rezultatima se kineska fabrika ni u kom slucaju ne moze pohvaliti. Ipak ostaje da Geely dobijehomologaciju i da se ispitivanje bezbednosti obavi u zvanicnim institucijama.

Potrosnja goriva-za razliku od evropskih i japanskih motora slicne zapremine, Geely trosi veoma mnogo.Fabrika navodi izmedju 6,5 i 8 litara u proseku ali je to u praksi veoma tesko ostvariti. Minimalna potrosnja koju su u Turbu ostvarili tokom celog supertesta bila je 7 litara a maksimum u uslovima gradske voznje-11,8 litara ! Prosek celog testa iznosi-prosecno 9,62 litra, sto je za ovu klasu poprilicno. Pretvoreno u novac 1 km puta kosta 7,561 dinar, po ceni bezolovnog benzina (na kraju supertesta), od 78,6 dinara.

I jos malo o servisnim intervencijama tokom supertesta. Geely predvidja redovne posete servisu svakih 5000 km a kako prodaja jos nije pocela tako ni cene odrzavanja jos nisu formirane. Posle prvih 105 km i prvi problem. Otkazao je klima uredjaj jer je doslo do prekida kontakta na hladnim lemovima prekidaca za aktiviranje klime. Vec na 220 kilometru a posle i na 305-om, problemi sa blokiranjem kocnice zadnjeg levog tocka. Sajla "rucne" postavljena je tako da se njena povratna opruga veoma lako uplete s oprugom za vracanje kocnih papucica iz radne u normalnu poziciju. Problem je resen postavljanjem zicanog granicnika-nacin koga bi se tesko dosetili serviseri na Zapadu. Ovi detalji dovoljno ilustruju cinjenicu da je zavrsna obrada na veoma niskom nivou.

A sada najlepse za kraj ovog teksta. U "Turbu" napominju da bi spisak problema, nesumnjivo, bio daleko veci da uvoznik nije odlucio da vozilo, (pazite sad ovo !) POVUCE SA SUPERTESTA pre dogovorenog roka ( umesto standardnih 6 meseci vozili su ga samo 3 meseca ). Zasto-pa nije tesko zakljuciti !! 

 

 (Dalje)

Posle osvajanja titule AutoBest 2007, koju dodeljuju auto novinari iz centalne i  istocne Evrope tj. zemalja sa trzistima u razvoju ( o cemu smo vec pisali ), Opelova Corsa 4. generacije je dobila jos jedno vredno priznanje odnosno prestiznu titulu auto godine u Srbiji za 2007.godinu. Ziri, sastavlen od 6 nasih auto novinara u organizaciji Asocijacije automobilskih novinara (AAN) izabrao je, i to veoma ubedljivo sa 51 bodom, Opel adut u B segmentu za najboljeg a titulu ce nositi sve do 31.12. naredne godine. Drugo mesto u konkurenciji ukupno 12 automobila osvojio je evropski auto godine Ford S-MAX ( 20 bodova ), a trece Toyotin RAV4 (16 bodova). Na zacelju su se nasli Fiat Grande Punto i Honda Civic. Tako smo samo nekoliko dana pre zavrsetka ove godine konacno i mi dobili auto godine a titulu Corsa preuzima od dosadasnjeg laureata Toyote Yaris. Doduse Yaris je nosio titulu automobila godine u bivsoj SCG a Corsa tako postaje prvi automobil u istoriji sa titulom auta godine u Srbiji.



Tokom 2006. Zastava je prodala 14060 vozila ali je proizvela 10250. Nesto nije u redu sa njihovom matematikom? Ne. Sve se razjasni kada se dodaju automobili proizvedeni prosle godine ( oko 1150 ) i 3060 Zastava 10 koje jos uvek stizu iz Italije a od juna sledece godine i konacno iz Kragujevca. Za sledecu 2007. u Kragujevcu planiraju proizvodnju 17500 vozila a od toga svih 4000 komada Zastave 10, koja ce se izvoziti i u susedne zemlje kao sto su Bugarska, BiH, Rumunija, Hrvatska i druge. Iz Zastave najavljuju i novi ugovor sa Fiatom o proizvodnji jos jednog novog modela u Zastavi ali se ne precizira kog. Mozda nova Fiat Linea?



Tokom 2006. godine Toyota je u Srbiji prodala 1650 vozila sto je povecanje od 35% u odnosu na proslu godinu. Najznacajniji za ovaj uspeh su novi model Yarisa i RAV4. Prvi cini svih 30% ukupne prodaje a drugi oko 15%. U Toyoti za narednu godinu planiraju prodaju 1850 automobila a da bi u tome uspeli najavljuju pocetak prodaje nekoliko novih modela medju kojima su najznacajniji novi Auris i nova Corolla. Auris se ocekuje negde oko salona automobila u Beogradu, dakle krajem marta naredne godine a Corolla ( u pocetku samo kao sedan ) u maju 2007. Najavljuje se i obnovljeni model Corolla Verso. Na slici nova Corolla.



Nas Beogradski Salon automobila odrzace se, kao sto se vidi vec iz naslova, od 22. marta do 1. aprila naredne godine i to pod pokroviteljstvom organizacije OICA   (medjunarodno udruzenje konstrukora automobila) u cijem se zvanicnom kalendaru i nalazi. Kako se nas salon odrzava odmah posle onog poznatijeg u Zenevi (6.-18.mart) ocekuje se repriza najvaznijih svetskih premijera sto ce jos vise povecati ionako veliko interesovanje i izlagaca i posetilaca.



Nova godina samo sto nije a oni koji su cekali sa kupovinom automobila, racunajuci na velike popuste, docekali su svojih 5 minuta, pardon jos 3 radna dana do isteka ove godine do kada nasi zastupnici odobravaju zaista primamljive popuste. Na prvom mestu je ponuda Honde. Pored Accorda sa popustom od 1150 eura za osnovnu verziju Comfort sa 155KS i koji jos traje, sada je aktuelan "stari" model CRV, koji zbog smene generacija, odnosno dolaska novog modela, kosta manje za citavih 4000 eura ! Dakle kod nas jos aktuelni model umesto 33800 kosta samo 29800 eura sa PDV-om. Radi se o 2,2 litarskoj dizel ES verziji sa 140KS dok najjvetiniji 2,0 litarski benzinac zapada sada 26800 eura.

Nova ponuda stize i iz Porschea SCG. Kod kupovine Audija A6 zastupnik poklanja koristan poklon u vidu kompleta zimskih guma uz posebnu ponudu za kupovinu tog modela preko Porschea leasing cime se stedi 4000 eura. Isti uvoznik i za modele Seata odobrava popust od 6% ali samo za automobile sa lagera. I jos iz Porschea SCG ponuda za Porsche Cayenne S koji mozete pazariti za 4 do 7 % jevtinije, zavisno od verzije. Kako osnovna verzija tog Cayenna zapada 75100 eura, popust je stvarno veliki.

Popust od 5 % odobrava Skoda za skoro sve svoje modele kao i Chrysler ali samo za Sebring dok je za PT Cruiser odobren popust od 3 %.

Za Juznokorejske marke Chevrolet i Hyundai takodje se odobravaju primamljivi popusti. Chevrolet za Spark odobrava snizenje za okruglih 1000 eura, za Aveo 700 eura a za Lacetti svih 1500 eura. Treba napomenuti da ovi popusti vaze i tokom januara 2007. Hyundai-auto odobrava popuste za sve modele izuzev za Santa Fe pa tako najmanji Atos kosta 6999 eura sa PDV-om sto je 2193 eura manje od redovne cene. Accent 1,4 GL sada kosta 10999 eura sto je snizenje za 1500 eura u odnosu na punu cenu.

I za kraj jos jednom podsecamo da od nove godine Dacia Logan poskupljuje za 20% zbog uvodjenja carine na taj auto koja se dosad nije naplacivala zbog postojanja medjudrzavnog sporazuma Srbije i Rumunije. Kako Rumunija 1. januara ulazi u EU sporazum vise ne vazi pa Dacia poskupljuje za pomenuti iznos. Dakle preostaloje jos samo nekoliko dana za kupovinu Dacie po sadasnjim povoljnim cenama. Kako ce izgledati cene vidimo na primeru baznog, najjevtinijeg Logana, koji ce umesto sadasnjih 7000 kostati preko 8000 eura. Takodje od 1.1. 2007. Integra motors vise nece biti generalni zastupnik Dacie za nasu zemlju, vec je uvoz preuzeo direktno Renault a Integra motors postaje samo jedan od dilera za prodaju te marke u Srbiji. Na slici dosadasnji model Honde CRV na popustu.



U ovo predizborno vreme, sve je vise lepih obecanja vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama o pozitivnom resenju njihovog problema. Naime nas ministar za kapitalne investicije, Velimir Ilic opet je, u izjavi Tanjugu, podgrejao nade svih tih vlasnika (njih mozda i 100000) da ce za male pare resiti problem i crnogorske tablice zameniti za srpske. Kako kaze ministar njegovo ministarstvo je napravilo nacrt uredbe o preregistraciji tih vozila i sada se taj predlog nalazi na proceni nadleznih sluzbi. Nisu poznati detalji ali da podsetimo da je pomenuti ministar najavljivao preregistraciju uz simbolicnu taksu od 300 eura po vozilu. Sta ce biti od svega toga videcemo ali je vec krajnje vreme da neko presece i resi ovaj problem, koji se vuce godinama, pa kako god se zavrsilo.  



Novi Skodin MPV, Roomster, i zvanicno je pre nekoliko dana predstavljen na nasem trzistu u reziji generalnog uvoznika za Ceske automobile kod nas, firme AutoCacak. Ovo prostrano porodicno vozilo dimenzija DxSxV 4205mm x 1684mm x 1607mm i medjuosovinskog rastojanja od 2617mm pokrecu benzinski motori od 1198, 1390 i 1598 kubika sa snagom 47Kw(64KS), 63Kw(86KS) i 77Kw(105KS). Tu su i dizelasi od 1,4 i 1,9 litra. Manji 1,4 TDI se nudi u 2 verzije i to sa 51Kw(69KS) i jaci sa 59Kw(80KS). Veci dizelas 1,9 TDI raspolaze sa motorom od 1896 ccm i snagom od 77Kw(105KS). Jos nekoliko podataka o najosnovnijoj benzinskoj verziji 1,2 HTP. Tezina mu iznosi 1150kg a nosivost 515kg a do 100km/h ubrzava za 16,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 155km/h. Pri tome trosi prosecno (fabricki deklarisanih) 6,6 litara goriva na 100km puta. Najekonomicniji je naravno 1,4 TDI sa 59KW(80KS) koji prosecno guta tek 5,1 litar. Za sve Roomstere medjutim vazi zapremina tovarnog prostora od 450 litara odnosno svih 1780 kada se obori zadnja klupa sto je za 160 litara vise od Octavie Combi od koje Roomster ima i 4 centimetra duze medjuosovinsko rastojanje. Skuplje varijante Roomstera imaju i mogucnost pomeranja zadnje klupe po duzini za 150 mm. A sada cene koje najvise i zanimaju nase kupce. Najjevtiniji Roomster sa 1,2 HTP benzincem i osnovnim, baznim paketom opreme ( ABS, vazdusni jastuk za vozaca, servo volan, deljiva zadnja klupa, predoprema za radio i jos neke sitnice ) kosta 11900 eura sa PDV-om a najskuplji je 1,9 TDI sa paketom opreme Sport sa cenom od 19600 eura sa PDV-om. Telefon AutoCacka u Konjevicima kod Cacka je 032/303 525 a poslovnice na Novom Beogradu ( adresa Treci Bulevar 9a )  je  011/30 72 820. Internet adresa : http://www.autocacak.co.yu

 

Citroenov novitet koji je upravo zapoceo svoj zivot na nasem trzistu je novi MPV C4 Picasso. Rec je o automobilu gde je naglasak na recima komfor, prostranost, prakticnost i osvetljenost ( videcete i zasto). Auto je duzine 4,59 metra i visine 1,66 metar a namenjen je udobnom prevozu 7 putnika dok zapremina prtljaznika zavisi od rasporeda sedista. Osnovna velicina istog je 576 litara kada treci red sedista nije u funkciji a kada se obori i srednji red sedista prtljaznik ima svih 1951 litar. A sada o pomenutoj osvetljenosti. Povrsina vetrobrana naime iznosi 6,4 kvadratna metra pa zaklapa vertikalni ugao vidljivosti od 70 stepeni !! Treba reci da C4 Picasso nece zameniti Xsaru Picasso jer je od nje kudikamo veci ( u svim pravcima ), napredniji, komforniji, bezbedniji i naravno skuplji. Ugradjuju se benzinski motori od 1,8 i 2,0 litra sa 125 odnosno 143KS i dizelasi HDi od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 109 i 136KS. Cene se na nasem trzistu krecu od 22700 eura sa PDV-om za najjevtiniji benzinac sa osnovnim paketom opreme pa sve do skoro 32000 eura koliko zapada najskuplji dizelas sa automatskim menjacem i najbogatijem paketom opreme. Web prezentacija naseg uvoznika na : http://www.vitrogroup.co.yu