Prolećni popusti na domaćem auto tržištu
Od zaista brojnih popusta koje domaći prodavci trenutno nude zainteresovanim kupcima, izdvajaju se sledeći:
ALFA ROMEO : Zastupnik Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) po nižim cenama nudi ograničenu količinu modela Alfa 147 i Alfa 159 iz 2007. godine. Tako je model 147 2.0 TS jeftiniji za 2596 evra i košta 21.299 evra, Alfa 147 1.9 JTD sada staje 21.476 evra, dok sniženje kod Alfe 159, u zavisnosti od verzije, iznosi od 3200 do 3800 evra. Novost u ponudi je i Alfa 159 SW, odnosno karavan verzija ovog modela, koji se trenutno domaćim kupcima nudi samo sa dizel motorima od 150 i 210KS. Najjeftiniji model je Alfa 159 SW 1.9 JTD sa Medium opremom, koji košta 29.969 evra.
ŠKODA : AutoČačak (www.autocacak.co.yu) je snizio cene za sve model Škode, i to u proseku za 5%, pa sada osnovna Fabia II sa 1,2 litarskim benzincem staje 10.054 evra (umesto 10.585 evra), Roomster 1.2 košta 11.460 (ranije 12.320), a bazna Octavia 1.4 ima cenu od 14.940 evra (umesto 15.730 evra).
SAAB : AUTOSAB BG d.o.o. (www.saab.co.yu) tokom akcije svim zaintersovanim kupcima nudi model 9-3 Sport Sedan po ceni već od 24.800 evra. Na popustu su i svi modeli Saab 9-3 Cabrio, pa tako najjeftinija verzija Linear 1.8t sa 150KS sada košta 41.200, umesto ranijih 43.000 evra, a najsnažniji 9-3 Cabrio Aero 2.8 V6 sa 255KS staje 52.700 evra (ranije 57.300 evra).
HONDA : Na popustu je Honda Accord, koja je, bez obzira na pogonski agregat i opremu, sada jeftinija za 7%. Tako najjeftiniji Accord 2,0 Comfort sada košta 19.424 evra sa PDV-om. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).
HYUNDAI : uvoznik Hyundaija za Srbiju, beogradski Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai.co.rs) odobrava popust od 1000 evra za Hyundai i30 sa 1,6 litarskim benzincem i bogatim paketom opreme.
MERCEDES : Domaći zastupnik za Mercedesove automobile (Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, www.mercedes-benz.co.yu) odobrava popuste i poklone prilikom kupovine određenih modela ovog nemačkog proizvođača. Tako su svi modeli A i B klase, koji se nalaze na lageru, opremljeni klimom i radiom sa CD-om po ceni standardnog modela (čime kupac štedi 1735 evra). Za ulazne modele C klase (C 180 K i C 200 CDI) važi ponuda da se po ceni standardnog modela u opremi nude radio/CD, MP3, Bluetooth i aluminijumske felne sa 7 paoka (ušteda u ovom slučaju iznosi 1534 evra), dok kupci ostalih modela C klase u ceni standardnog modela dobijaju radio/CD, MP3 i Bluetooth (ušteda od 1044 evra). Kod Mercedesa E klase nudi se 4MATIC pogon na sva četiri točka gratis za modele E 280 CDI i E 320 CDI (ušteda za kupca iznosi 3540 evra sa PDV-om).
FORD : Popuste odobrava i firma Grand Motors (www.ford.co.yu), uvoznik Forda i Land Rovera za našu zemlju. Naime, kao i svake godine u završnici Evropske lige šampiona u fudbalu, pojedini Fordovi automobili se kupcima nude po zaista povoljnim cenama, koje su (u zavisnosti od modela) spuštene i do 3000 evra. Tako u okviru ove šampionske ponude Ford Fiesta sa 1,3 litarskim benzincem od 70KS košta 9990 evra, Ford Fusion sa 1,6 L benzinskim motorom i 100KS staje 13.990 evra, Ford C-MAX (takođe sa 1,6 L benzincem) košta 17.490 evra, a Ford Mondeo 1,6 sa 125 konja i paketom opreme Trend treba platiti 23.990 evra. Ova ponuda traje sve do 31. maja, a treba napomenuti da se radi o ograničenom broju vozila.
LAND ROVER : Grand Motors je i ovlašćeni uvoznik Land Rovera za Srbiju i
omogućio je potencijalnim kupcima da jedan od najtraženijih modela ove marke –
Freelander 2, dobiju po uvoznim cenama koje su najpovoljnije u Evropi. U odnosu
na neka zapadnoevropska tržišta, uvozna cena za Srbiju je niža i do 2.000 evra
(početna verzija, sa transportnim troškovima, bez carine i PDV-a, od 23.990
evra).
"Raspolažemo ograničenom količinom Freelendera 2 spremnih za isporuku,
koji se nude po vrlo pristupačnim cenama. U ovoj kategoriji i sa reputacijom
koju proizvođač ima, ne samo kod nas već i u celom svetu, na tržištu Srbije
nema atraktivnijeg vozila", kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša
Rudić.
Kupcima u Srbiji se nudi Freelander 2 sa četvorocilindričnim dizel motorom od
2.179 kubnih centimetara, 160 KS i visokim maksimalnim obrtnim momentom od 400
Nm pri 2.000 obrtaja u minutu. Varijanta sa šestostepenim ručnim menjačem
postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 11,7 sekundi.
Deklarisana prosečna potrošnja u mešovitom ciklisu vožnje je 11,2 litra na 100
km. Freelander 2 se, kao i ostala Land Roverova vozila, nudi s četiri paketa
opreme, ali i uz mogućnost da budući vlasnik, uz odabir dodataka,
"personalizuje" svog ljubimca.
Ovo vozilo ima garanciju od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.
Podsećamo da Freelander 2 jedini u svojoj kategoriji ("malih"
off-road vozila) na uglednom Euro NCAP testu ima maksimalnih pet zvedica za
bezbednost vozača i saputnika.
VOLKSWAGEN : Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) počeo je sa novom prolećnom prodajnom kampanjom, koja se odnosi na modele Jetta i Passat. Ukoliko se odlučite za model Jetta, na poklon dobijate metalik boju i digitalnu klimu, a prilikom kupovine Passata na poklon se dobija metalik boja i aluminijumsle felne od 16 inča. Takođe, Porsche Mobility za oba modela poklanja besplatan kasko na 5 godina. Ova kampanja traje do 18. maja i važi kod svih VW dilera u Srbiji.
AUDI : Porsche SCG (www.audi.co.yu) u ponudi ima Audi A6 sa Business paketom opreme i sa 2,0 litarskim TDI (140KS) i 2,0 litarskim TFSI motorom (170KS). Business paket podrazumeva automatski klima uređaj, DSP sound system sa 9 zvučnika, Xenon svetla, središnji naslon za ruku napred, CD šaržer za MMI, zvučni parking system, tempomat, alarmni sistem, MMI "High" i multitronic automatski menjač gratis. Audi A6 2.0 TDI Business košta 39.900 evra, Audi A6 2.0 TFSI Business 42.912 evra, a Audi A6 2.0 TDI Business staje 43.901 evro.
SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan, koji umesto 17.200 sada staje 15.900 evra. U ponudi je i manja količina modela Swift 1,3 GC (sa klimom), koji staje 10.600 evra (ušteda iznosi 900 evra).
SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com). Novost u ponudi je model Ibiza City Star, koji pokreće 1,4 litarski motor sa 85KS i koji košta 12.950 evra. U opremi ovog posebnog modela se nalaze Climatronic automatski klima uređaj, ABS, farovi za maglu, alu felne, tempomat, preklopivi el. retrovizori sa grejačima, el. podizači napred, daljinsko centralno zaključavanje, 5 vrata, priprema za radio, plus 5 godina gratis kasko osiguranja u saradnji sa Porsche Mobility. Na sniženju su i modeli Leon Cupra i Leon FR, koji su jeftiniji za 1500 evra.
LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina) i popularne Nive. Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om, Niva staje 8300 evra.
KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., www.kia.co.yu) odobrava sniženje za Sorento (popust ide i do 5000 evra pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok je Kia Sportage jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra),
OPEL i CHEVROLET : MVM Motors iz Novog Sada (Zrenjaninski put bb, tel. 021/443-543, www.mvmmotors.com) kupcima svih Opelovih i Chevroletovih modela sve do 1. maja poklanja skuter.
RENAULT : Do kraja aprila traje tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su praktično svi modeli ovog francuskog proizvođača na popustu. Clio II je na popustu od 1200 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, ostali Megane modeli (Berline, CC, Grandtour i Coupe) imaju cenu nižu za 2500 evra, Scenic i Grand Scenic su jeftiniji za 2800, Thalia za 2300, Espace i Vel Satis za 2000, a Kangoo za 1300 evra. Clio III Expression staje 11.499, Clio Grandtour (karavan) košta 12.999 evra, dok je Twingo Dynamic dostupan po ceni jeftinijeg Twinga Expression i košta 10.527 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu
MAZDA : Mazda3 je na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra, dok Mazda5 ima cenu umanjenu za 1800 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu). Ovde i napomena da popusti za Mazdu traju do 30. aprila.
FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (popust do 1200 evra), Pandu (do 566 evra), Lineu (do 944 evra), Cromu (do 1180 evra) i Bravo (do 1180 evra), svi proizvedeni 2007. godine.
LANCIA : Modeli Lancije Y proizvedeni 2007. su na popustu od 1200 evra, pa Y 1.2 košta 14.200, a Lancia Y 1.4 staje 16.272 evra.
ZASTAVA: Do 23. aprila Zastava Promet Beograd (www.zpb.co.yu) odobrava popust od 9% za Zastavu 10, pa osnovni model sada staje 7756 evra.
Do automobila bez učešća
Izvor : www.novosti.co.yu
Banke
su počele da odobravaju auto-kredite i u dinarima i to bez učešća. Ali, zato su
kod ove vrste zajmova vezanih za stranu valutu podigle učešće na 30 odsto, kako
je i propisala Narodna banka Srbije.
Tako, na primer, banka "Inteza" i "Komercijalna banka" nude
građanima pozajmicu za kupovinu novih i starih vozila u domaćoj valuti, sa
promenjivom kamatnom stopom od 17 do 19 odsto i sa rokom otplate do 84 meseca.
Ukoliko neko želi uz pomoć "Inteze" da kupi automobil i otplaćuje
rate u domaćoj valuti, maksimalno može da se zaduži do 500.000 dinara. Na
primer, za auto-kredit od 400.000 dinara neće biti potrebno učešće, a moći će
da se otplaćuje po efektivnoj kamatnoj stopi od 19,85 odsto godišnje. Mesečna
rata iznosi u ovom slučaju 8.293,36 dinara. Ako se klijent opredeli za zajam
vezan za evro u iznosu od 10.000 evra, potrebno je da položi depozit od 30
odsto ili 3.000 evra. Banka kreditira 7.000 evra sa efektivnom kamatom od 12,74
odsto. Mesečna rata je 121,36 evra.
- "Komercijalna banka" u svojoj standardnoj ponudi
za auto-kredite sa valutnom klauzulom zadržala je iste kamatne stope koje su
važile i do sada - kaže Ljiljana Milošević, zamenik direktora Sektora za
poslove sa stanovništvom "Komercijalne banke". - Ukoliko klijent
položi depozit dobija kamatnu stopu od 9,90 odsto, a ako se odluči za varijantu
sa učešćem kamata je 10,90 odsto godišnje.
Ova banka odobrava i zajmove za kupovinu vozila u dinarima, bez učešća. Za
klijente banke kamatna stopa iznosi 17 odsto, odnosno efektivna je od 17,82
odsto. Maksimalni rok otplate je do 84 meseca.
Na građanima je da se odluče da li će bez učešća uzeti zajam za kupovinu vozila
i pri tome platiti veću kamatu, ili će položiti depozit i ostatak duga
otplaćivati po manjoj ceni.
Prema statističkim podacima uvoz automobila konstantno raste, tako da je lane
uvezeno četvorotočkaša u vrednosti od 55 miliona dolara. Posle gasa i nafte, na
listi nabavljene robe u inostranstvu prošle godine najviše je bilo motornih
vozila. Samim tim i auto-krediti su veoma traženi, a građani radije zajme kod
banke, nego što kupuju automobile na lizing.
KAKO SE KREĆU
Zavisno od banke, kamate na auto kredite vezane za stranu
valutu kreću se od 9,90 do 18 odsto na godišnjem nivou. Minimalni iznos kredita
je 3.000 evra, a maksimalni 30.000 evra, dok kod nekih banaka zavisi od
kreditne sposobnosti klijenta, što znači i preko ovog iznosa.
Rok otplate je četiri do sedam godina. Uz zajam se mogu pazariti nova i stara
vozila kupljena kod firmi ili od građana. Pojedine banke za iznose do 20.000
evra ne traže žirante. Jednokratna naknada banke kod većine banaka je dva odsto.
Novi Subaru Forester u Srbiji od 23.990 evra
Uvoznik japanskog Subarua za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (www.subaruserbia.com) predstavila je domaćoj publici novu, treću generaciju modela Forester (eng. šumar, gorštak, brđanin), koji je evropslu premijeru imao na salonu automobila u Ženevi početkom marta ove godine. Novi model je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 i 2,5 litraski benzinski bokser motori (prvi ima 150, a drugi 230KS), dok će se kasnije pojaviti i dugo očekivani 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. Osnovni Forester 2,0X u Srbiji ima cenu od 23.990 evra, a Forester 2,5XT staje 29.990 evra sa PDV-om.
Povoljnije do Mercedesa, Forda i Land Rovera
Domaći zastupnik za Mercedesove automobile (Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, www.mercedes-benz.co.yu) odobrava popuste i poklone prilikom kupovine određenih modela ovog nemačkog proizvođača. Tako su svi modeli A i B klase, koji se nalaze na lageru, opremljeni klimom i radiom sa CD-om po ceni standardnog modela (čime kupac štedi 1735 evra). Za ulazne modele C klase (C 180 K i C 200 CDI) važi ponuda da se po ceni standardnog modela u opremi nude radio/CD, MP3, Bluetooth i aluminijumske felne sa 7 paoka (ušteda u ovom slučaju iznosi 1534 evra), dok kupci ostalih modela C klase u ceni standardnog modela dobijaju radio/CD, MP3 i Bluetooth (ušteda od 1044 evra). Kod Mercedesa E klase nudi se 4MATIC pogon na sva četiri točka gratis za modele E 280 CDI i E 320 CDI (ušteda za kupca iznosi 3540 evra sa PDV-om).
Popuste odobrava i firma Grand Motors (www.ford.co.yu), uvoznik Forda i Land Rovera za našu zemlju. Naime, kao i svake godine u završnici Evropske lige šampiona u fudbalu, pojedini Fordovi automobili se kupcima nude po zaista povoljnim cenama, koje su (u zavisnosti od modela) spuštene i do 3000 evra. Tako u okviru ove šampionske ponude Ford Fiesta sa 1,3 litarskim benzincem od 70KS košta 9990 evra, Ford Fusion sa 1,6 L benzinskim motorom i 100KS staje 13.990 evra, Ford C-MAX (takođe sa 1,6 L benzincem) košta 17.490 evra, a Ford Mondeo 1,6 sa 125 konja i paketom opreme Trend treba platiti 23.990 evra. Ova ponuda traje do 31. maja, a treba napomenuti da se radi o ograničenom broju vozila.
Grand
Motors je i ovlašćeni uvoznik Land Rovera za Srbiju i omogućio je potencijalnim
kupcima da jedan od najtraženijih modela ove marke – Freelander 2, dobiju po
uvoznim cenama koje su najpovoljnije u Evropi. U odnosu na neka zapadnoevropska
tržišta, uvozna cena za Srbiju je niža i do 2.000 evra (početna verzija, sa
transportnim troškovima, bez carine i PDV-a, od 23.990 evra).
"Raspolažemo ograničenom količinom Freelendera 2 spremnih za isporuku,
koji se nude po vrlo pristupačnim cenama. U ovoj kategoriji i sa reputacijom
koju proizvođač ima, ne samo kod nas već i u celom svetu, na tržištu Srbije
nema atraktivnijeg vozila", kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša
Rudić.
Kupcima u Srbiji se nudi Freelander 2 sa četvorocilindričnim dizel motorom od
2.179 kubnih centimetara, 160 KS i visokim maksimalnim obrtnim momentom od 400
Nm pri 2.000 obrtaja u minutu. Varijanta sa šestostepenim ručnim menjačem
postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 11,7 sekundi.
Deklarisana prosečna potrošnja u mešovitom ciklisu vožnje je 11,2 litra na 100
km. Freelander 2 se, kao i ostala Land Roverova vozila, nudi s četiri paketa
opreme, ali i uz mogućnost da budući vlasnik, uz odabir dodataka, "personalizuje"
svog ljubimca.
Ovo vozilo ima garanciju od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.
Podsećamo da Freelander 2 jedini u svojoj kategoriji ("malih"
off-road vozila) na uglednom Euro NCAP testu ima maksimalnih pet zvedica za
bezbednost vozača i saputnika.
Nova prodajna kampanja za Volkswagen Jettu i Passat
Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) počeo je sa novom prolećnom prodajnom kampanjom, koja se odnosi na modele Jetta i Passat.
Ukoliko se odlučite za model Jetta, na poklon dobijate metalik boju i digitalnu klimu, a prilikom kupovine Passata na poklon se dobija metalik boja i aluminijumsle felne od 16 inča. Takođe, Porsche Mobility za oba modela poklanja besplatan kasko na 5 godina.
Ova kampanja traje do 18. maja i važi kod svih VW dilera u Srbiji.
Otvoren novi Hyundai centar u Čačku
Posle nedavnog otvaranja prodajno-servisnog centra u Mišaru nadomak Šapca (Beogradski put bb, u sastavu kompanije Bonida Auto d.o.o.), Hyundai je pre nekoliko dana u Srbiji otvorio još jedan takav centar, i to u Preljini kod Čačka. Objekat firme P.C.M Hyundai Čačak se prostire kraj glavnog magistralnog puta na 490 kvadratnih metara, i sastoji se od prodajnog salona, savremeno opremljenog servisa sa magacinom rezervnih delova i kancelarijskog prostora. Trenutno servisno-prodajna mreža Hyundai Auto Beograda broji 12 centara u Beogradu, Nišu, Kraljevu, Užicu, Jagodini, Čačku, Novom Sadu, Subotici, Somboru i Šapcu.
Chrysler Sebring Cabrio i Grand Voyager stigli u Srbiju
Izvor : www.politika.co.yu
Krajsler Balkans (Chrysler Balkans, www.chrysler.co.yu), uvoznik jedne od američkih legendi, Krajslera, predstavio je prošle nedelje u novom izložbenom salonu u Ulici Omladinskih brigada na Novom Beogradu najnoviji model čuvenog Sebringa kabrioleta i novi model Grand Vojadžera.
Novi Sebring najpopularniji je kabriolet u SAD, a na naše tržište stiže u tri varijante: sa tvrdim krovom, krovom od skaja i platnenim. U odnosu na prethodni model novi Sebring prilagođen je evropskim standardima, sa izuzetnom završnom obradom i znatno višim kvalitetom izrade. Ima četiri odvojena sedišta i najviši nivo opreme (koža i elektronika), sa motorom od šest cilindara, 2,7 litara, 189KS i šestostepenim automatskim menjačem.
Kako je istakao direktor Krajsler Balkansa Dragoljub Petrović, posebno iznenađenje je cena ovog prelepog automobila koja je sa carinom i PDV – om 37.500 evra. Drugi model je sa četvorocilindričnim motorom 2,4 litara i 173 KS.
Predstavljen je i novi Krajsler Grand Vojadžer sa dva benzinska motora i jednim dizelom koji će biti najinteresantniji za naše tržište. Ima "komon reil" agregat od 2,8 litara snage 163KS pri 3.800 o/min.
Mini Clubman u Srbiji od 22.780 evra
Novi Mini Clubman je konačno i zvanično stigao i na naše tržište (svetsku premijeru je naime imao još u septembru prošle godine na 62. salonu automobila u Frankfurtu). Najzanimljiviji detalji Clubmana vezani su za njegova vrata, odnosno njihov raspored. Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok se zadnja vrata otvaraju iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (sada 2,55 metra - povećanje od 8 cm). Tu su i povećane staklene površine i težina veća za 75 kg. Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Što se palete motora tiče, Clubman pokreću isti agregati kao i standardnu hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog benzinca sa 95KS. Dakle, u ponudi su verzije sa 1,6 litarskim atmosferskim motorom od 120KS i 160Nm (201 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi, potrošnja 5,5 litara), 1,6 litarskim turbo agregatom od 175KS i 240Nm (224 km/h, ubrzanje 7,6 sekunde, potrošnja 6,3 litra) i 1,6 litarskim common-rail dizelašem od 110KS i 240Nm (193 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde, potrošnja 4,1 litre na 100 km). Sva tri motora se serijski opremaju manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa, dok će se kao opcija nuditi i automatska transmisija sa takođe šest brzina. Cene u Srbiji idu od 22.780 za model Cooper Clubman sa 120 konja pa do 26.980 evra za Cooper S Clubman sa 175KS. Uvoznik Minija za Srbiju je kompanija Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, Beograd, www.mini.co.yu).
Popusti na domaćem auto tržištu
Posle završetka manifestacije BG Car Show 02 mnogobrojni uvoznici i prodavci su nastavili sa odobravanjem popusta i poklona prilikom kupovine novih automobila.
HONDA : Na popustu je Honda Accord, koja je, bez obzira na pogonski agregat i opremu, sada jeftinija za 7%. Tako najjeftiniji Accord 2,0 Comfort sada košta 19.424 evra sa PDV-om. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).
FORD : Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), u ponudi ima nekoliko modela Forda Focus sa bogatim paketima opreme i po posebnim cenama. Tako Focus 1,6 košta 14.990 evra, a Focus 1,6 TDCi 16.490 evra.
CITROEN : Vitro Group, ovlašćeni uvoznik ovih francuskih automobila za našu zemlju (www.vitrogroup.co.yu), u saradnji sa Hypo Leasingom nastavlja sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. To znači da visina mesečne rate može da iznosi 100% plate.
SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan, koji umesto 17.200 sada staje 15.900 evra.
SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com).
LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina) i popularne Nive. Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om, Niva staje 8300 evra.
KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., www.kia.co.yu) odobrava sniženje za Sorento (popust ide i do 5000 evra pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok je Kia Sportage jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra),
OPEL i CHEVROLET : MVM Motors iz Novog Sada (Zrenjaninski put bb, tel. 021/443-543, www.mvmmotors.com) kupcima svih Opelovih i Chevroletovih modela sve do 1. maja poklanja skuter.
SAAB : AUTOSAB BG d.o.o. (www.saab.co.yu) tokom akcije svim zainetersovanim kupcima nudi model 9-3 Sport Sedan po ceni već od 24.800 evra.
RENAULT : Do kraja aprila traje tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su praktično svi modeli ovog francuskog proizvođača na popustu. Clio II je na popustu od 1200 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, ostali Megane modeli (Berline, CC, Grandtour i Coupe) imaju cenu nižu za 2500 evra, Scenic i Grand Scenic su jeftiniji za 2800, Thalia za 2300, Espace i Vel Satis za 2000, a Kangoo za 1300 evra. Clio III Expression staje 11.499, Clio Grandtour (karavan) košta 12.999 evra, dok je Twingo Dynamic dostupan po ceni jeftinijeg Twinga Expression i košta 10.527 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu
MAZDA : Mazda3 je na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra, dok Mazda5 ima cenu umanjenu za 1800 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu). Ovde i napomena da popusti za Mazdu traju do 30. aprila.
BMW : Kupci modela BMW 520d i BMW X3 2.0d na poklon dobijau automatski menjač, dok svi koji se odluče za BMW 530d na poklon dobijaju xDrive pogon na sva četiri točka. Automobile ovog bavarskog proizvođača kod nas prodaje firma Delta Motors (www.bmw.co.yu).
FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (- 900 evra), Lineu (- 800 evra) i Bravo (- 1000 evra), svi sa bogatim Dynamic paketom opreme i svi proizvedeni 2007. godine (u pitanju je ograničena količina).
LANCIA : Modeli Lancije Y proizvedeni 2007. su na popustu od 1200 evra, pa Y 1.2 košta 14.200, a Lancia Y 1.4 staje 16.272 evra.
ZASTAVA: Do 7. aprila Zastava Promet Beograd (www.zpb.co.yu) odobrava popust za Zastavu 10, koji se, u zavisnosti od paketa opreme, kreće od 10 do 12 odsto.
Saab 9-3 Turbo X stigao u Srbiju
Ekskluzivni distributer i serviser švedskog Saaba za našu zemlju, AUTOSAB BG d.o.o. (Stevana Prvovenčanog 28, Beograd, tel.011/3974-289 i 3974-749, www.saab.co.yu) počeo je sa prodajom specijalne edicije modela 9-3, nazvanog 9-3 Turbo X. Ovaj model pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6 turbo benzinca, koji umesto standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je pogon na sva četiri točka (Saabov XWD sistem integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom, koji raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog zadnjeg točka). Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela 9-3, u Saabu su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za to se brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija 19-inčni), nešto agresivniji aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana unutrašnjost. Saab 9-3 Turbo X je dostupan dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična limuzina (Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi). Limuzinu u Srbiji treba platiti 56.500 evra, a karavan 58.000 evra (cene su sa PDV-om).
Novi Jeep Cherokee u Srbiji od 34.810 evra
Na nedavno završenom BG CAR SHOW-u, Jeep je domaćoj publici prikazao i novu generaciju svog modela Cherokee (u Americi je promovisan još prošle godine, a tamo se prodaje kao Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je, između ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje vešanje), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II pogon na sva četiri točka i unapređenu bezbednost (ABS, EBD, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri kočenju, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese). Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom dužinom istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju prednosti jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Najzanimljiviji motor je 2,8 litarski common-rail dizel sa DPF filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i 460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni manuelni menjač i 5-stepeni automatik, dok se uz 3,7 litarski V6 benzinac dobija samo četvorostepeni automatski menjač. U Srbiju je prvo stigao Cherokee sa dizel motorom, koji sa opremom Sport košta 34.810, a sa opremom Limited 37.760 evra (cene su sa PDV-om).
Novi Renault Twingo u Srbiji od 9274 evra
Jedan od zanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u jeste i druga generacija Renaultovog gradskog modela Twingo, koji je inače premijerno predstavljen još pre tačno godinu dana na salonu automobila u Ženevi, dok su ga specijalizovani automobilski novinari vozili sredinom prošle godine na prezentaciji u Sloveniji. Naravno, Slovenija nije slučajno pala na pamet Renaultovim marketinškim stručnjacima, već je razlog veoma jednostavan. Novi Twingo se naime i proizvodi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu gde su se nekada sklapali i legendarni Renault 4 i Renault 5. Inače, prva generacija Twinga je od aprila 1993. našla preko 2,4 miliona kupaca, od toga u Francuskoj naravno najviše (preko milion), u Nemačkoj oko pola miliona i u Italiji oko 300.000. Novi model se prilično razlikuje od istoimenog prethodnika, kako dizajnerski, tako i dimenzijama i motorizacijom. Izgled više nije onako monovolumenski kao kod starog modela, dok su same linije karoserije, naročito one napred, povučene oštrije u odnosu na prethodnika. Taj isti prednji deo je dobio i novi oblik prednjih svetlosnih grupa koje su sada daleko veće i naravno više u aktuelnom Renaultovom korporativnom looku. Sve u svemu, novi Twingo izgleda prilično dinamično i mladalački, a to je verovatno i bio cilj Renaultovih dizajnera. Dužina novog Twinga iznosi 3600 mm (170 više od starog), širina 1654, visina 1470 dok je međuosovinsko rastojanje 2367 mm. Povećane dimenzije kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku, koji zahvaljujući kliznim zadnjim sedištima (pomeraju se uzdužno za 220 mm) ima od 165 do 285 litara zapremine, a kada se obore i pomenuta zadnja sedišta, dobija se veoma upotrebljivih 959 litara. Jedna od karakeristika novog Twinga su i brojne ostave i otvori za odlaganje sitnica po kabini, čija ukupna zapremina iznosi nešto preko 27 litara. Novi Twingo se u Srbiji nudi u 4 verzije opreme : Access, Expression, Dynamique i GT, a paleta motora obuhvata četiri agregata; 3 benzinca i jedan dizelaš. Osnovni je 1,2 litarski benzinac (tačnije od 1149 ccm) sa 43kW/60KS i 93Nm, sledi ga 1,2 16v sa 55kW/75KS i 107Nm, a paletu benzinaca zaokružuje sportski 1,2 litarski turbo agregat sa 74kW/100KS i 145Nm, koji pokreće GT model. Prvi put se se ispod haube Twinga našao i dizel motor; u ovom slučaju 1,5 litarski dCi sa 47kW/65KS i 160Nm. Najslabiji Twingo benzinac od 60KS stiže do 154 km/h i ubrzava do 100 km/h za 15 sekundi, onaj od 75KS postiže 170 km/h i ubrzava do stotke za 12 sekundi, dok dizelaš ima maksimalnu brzinu od 164 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 14,9 sekundi. Twingo GT postiže maksimalnih 189 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 9,8 sekundi. Svi motori zadovoljavaju Euro4 standard, dok je emisija CO2 kod benzinskih motora ispod 140 grama po kilometru a kod dizelaša samo 113 g/km. Prosečna potrošnja dizelaša (naravno po fabričkim podacima) iznosi 4,3 litra na 100 km, benzinac sa 60 konja se zadovoljava sa 5,6 l, model sa 75KS sa 5,7 l, a sportski GT sa 100 konja treba 5,9 litara na svakih 100 km. Bezbednost je kategorija kojoj Renault tradicionalno poklanja ogromnu pažnju pa ni novi Twingo nije nikakav izuzetak. Pored čvrste konstrukcije same karoserije, svaki Twingo ima standardno u opremi ABS i EBA (pomoć pri kočenju) sisteme, kao i frontalne vazdušne jastuke. Osnovni Twingo (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Access) u Srbiji košta 9274 evra (sa PDV-om), bazni model sa benzincem od 75KS (1,2 16v i opremom Expression) staje 11.084 evra, dizel verzija Twingo 1,5 dCi košta od 12.923 evra pa naviše, dok je najskuplji sportski Twingo GT sa 100KS, koji treba platiti 14.129 evra.
Kia pro_ceed u Srbiji od 13.490 evra
Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a (počinje danas i traje do 19. marta) jeste i ova trovratna verzija Kijinog Ceeda, nazvana pro_ceed. Posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, pro_ceed predstavlja treću karoserijsku varijantu ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). pro_ceed je duži (+ 15 mm) i niži (- 30 mm) u odnosu na verziju sa petora vrata, a kako fabrika naglašava u press saopštenju "donosi više stila u evropski C segment" i nudi kupcima "senzacionalni izgled sa istinskim sportskim osećajem u vožnji, uz zadržavanje praktičnosti i funkcionalnosti popularnog Ceeda sa petora vrata." Inače, pro_ceed se bazira na istoimenom konceptu sa salona automobila u Parizu 2006. godine, a za izgled se pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Sa dužinom od 4250 mm, širinom 1790 mm, visinom 1450 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2650 mm), pro_ceed uprkos svom sportskijem izgledu i manjoj visini, nudi dovoljno veliki prostor za putnike kao i izdašan prtljažnik (340 litara osnovne konfiguracije, sa preklopljenom klupom raste na 210 litara, zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40), dok je ulazak na zadnja sedišta olakšan vratima, koja se otvaraju pod uglom od 70 stepeni i koja su za 276 mm duža u odnosu na prednja vrata Ceeda sa petora vrata. pro_ceed ima modifikovan prednji deo i potpuno novi zadnji kraj (novi C stub, zadnji bočni prozor, krovni spojler, svetla, vrata prtljažnika), koji je mnoge podsetio na Audi A3. Novi pro_ceed pokreću sledeći motori : benzinci od 1,4 L (109KS) 1,6 L (126KS) i 2,0 litre (143KS), kao i CRDi dizelaši 1,6 L (u verzijama sa 90 i 115KS) i 2,0 L (140 KS). Osnovni pro_ceed (1,4 L benzinac i oprema LX Cool) u Srbiji sa promotivnim popustom treba platiti 13.490 evra sa PDV-om. Već i taj osnovni model ima zaista bogatu opremu koja, između ostalog, obuhvata frontalne vazdušne jastuke, bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, imobilizator, ručni klima uređaj, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje, radio, CD, MP3 audio sistem sa 4 zvučnika, putni računar, el. pokretanje prednjih stakala, zadnji krovni spojler, tonirana stakla, točkove od 15 inča i garanciju u trajanju od sedam godina (uz doplatu od 1500 evra dobija se i 4-stepeni automatski menjač kod benzinaca od 1,6 i 2,0 i kod 1,6 litarskog dizelaša sa 115KS). Zastupnik ovih korejskih automobila u Srbiji je firma Kia Auto d.o.o., a njihov zvaničan sajt je www.kia.co.yu
Hyundai i10 stigao u Srbiju
Zastupnik Hyundaija za Srbiju, Hyundai Auto Beograd d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), juče je i zvanično domaćoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Kupcima u Srbiji će u početku na rapolaganju biti verzije sa tri paketa opreme (Time, Trend i Taboo), jednim benzinskim i jednim dizel motorom : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija na raspolaganju je i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Najjeftinija varijanta koja stiže sa paketom opreme Time i 1,1 litarskim benzinskim motorom, sa carinom i PDV-om u Srbiji košta 8.390 evra u dinarskoj protivvrednosti. Treba napomenuti i da je taj osnovni paket opreme prilično bogat pa tako sadrži ABS, Brake Booster, prednje i zadnje disk kočnice, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, podešavanje nagiba stuba upravljača po visini, centralno zaključavanje, elektronsku blokadu paljenja motora, podešavanje nivoa osvetljenja instrumenata, podešavanje nagiba svetlosnog snopa glavnih svetala, predopremu za radio sa dva zvučnika i krovnom antenom, tonirana stakla, prednje i zadnje zavesice, zadnja svetla za maglu, naslone za glavu na prednjim sedištima koji su podesivi po visini, 3 naslona za glavu na zadnjoj klupi podesiva po visini, pojaseve na prednjim sedištima sa električnim predzatezačima, standardizovane kopče za dečije sedište (ISO FIX), 60:40 preklopiva zadnja sedišta, svetlo u prtljažniku, čelične felge 4.0 B x 13", pneumatike 155/70 R13. Inače, Hyundai Auto Beograd d.o.o. će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.
Renault Clio Grandtour stigao u Srbiju
Novi Renault Clio karavan (negde kao Grandtour, Clio Sport Tourer ili prosto Clio Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je zahvaljujući domaćem uvozniku (www.renault.co.yu) ovaj francuski novitet dostupan i našim kupcima. Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP crash testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Grandtour pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Grandtour "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako i Clio Grandtour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Najjeftiniji Clio karavan u Srbiji je verzija sa 1,2 litarskim benzincem od 75KS i paketom opreme Access, koji treba platiti 13.298 evra (sa PDV-om), dok osnovni 1,5 litarski dCi dizelaš sa 70KS u Srbiji košta 15.790 evra.