Nova Honda CRV uskoro i kod nas
Nas zastupnik japanske Honde ( Delta auto ) najavljuje nekoliko zanimljivih noviteta za salon automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ). Osim Civica Type S ( verzija sa 3 vrata ) i luksuzne limuzine Legend, najvece ce interesovanje verovatno izazvati dolazak nove, trece generacije modela CRV. Novi CRV predstavlja naslednika serije koja je prodata u skoro 2,5 miliona primeraka u proteklih 11 godina. Najnoviji CRV pruza prakticnost SUV-a, ali nudi i vise dinamike u voznji. Takodje nudi vecu udobnost i luksuzniju kabinu, cime se Honda prilagodjava sve vecoj potraznji kupaca za kvalitetnim i vrhunskim proizvodima na trzistu kompaktnih SUV-a. Osim promenjenog dizajna ( koji je sada vise zaobljeniji ), promenjene su i dimenzije. Suprotno aktuelnim trendovima novi CRV je kraci (!) od prethodnika za skoro 10 cm pa sad dimenzije iznose : D x S x V 4525 mm/1820 mm/1675mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2630mm. Kod promena na dizajnu treba pomenuti i to da se rezervni tocak vise ne nalazi na zadnjim vratima. Sto se motora tice Hondin poznati 2,2 litarski CTDi dizel motor sa 103Kw/140KS nije promenjen, ali s aerodinamikom nove Honde CRV poboljsanom za 12%, potrosnja goriva je smanjena u odnosu na istoimenog prethodnika. U ponudi je i benzinac sa 110Kw/150KS i 190 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,2 CDTi iznosi 11,6 ( sa rucnim 6-stepenim menjacem), maksimalna brzina mu je 187 km/h a prosecna potrosnja 8,2 litra goriva. Pogon je naravno integralni Real Time 4WD. Karakteristike upravljanja novog CRV-a slicne su upravljanju obicnog putnickog automobila. Glavne promene su nize teziste, prosiren trag tockova za 30 mm, vece 17 incne gume, zajedno s nekoliko promena na geometriji volana i vesanju. Brze reakcije na zahteve vozaca, bolja stabilnost i bolja prilagodjenost svim terenima su rezultat navedenih karakteristika. U kabini prednja sedista su udobnija, a upravljac je prilagodljiv u svim smerovima. Novo, vise mesto menjaca kod baze centralne konzole nalazi se blize upravljacu, cime je oslobodjen prostor na podu. Prtljaznik je zapremine 524 litra odnosno 1532 litra kada se obori zadnja klupa. Kao i Civic sa 5 vrata, CRV nudi opciju doplate za panoramski krov, koji se pruza od vetrobranskog stakla pa sve do tacke iznad zadnjih sedista. Bogati nivo opreme je uskladjen je s vrhunskom tehnologijom koja ukljucuje dva sistema koji su jedinstveni u klasi: Adaptive Cruise Control - ACC, funkcija kontrole voznje kontrolisana radarom koja odrzava programiranu udaljenost s vozilom ispred, te sistem kocnica koji umanjuje efekat sudara CMBS ( Collision Mitigation Brake System ) koji, pre jakog kocenja i aktiviranja prednjih pojaseva, pokrece seriju upozorenja vozacu ako se udaljenost s vozilom ispred smanji vise nego sto je to prihvatljivo. Novi CRV sadrzi i TSA ( Trailer Stability Assist ) koja zajedno s VSA (Vehicle Stability Assist ) osigurava da je sigurnost vuce konstantno pod kontrolom. Aktivno prednje osvetljenje (AFS – Active Front Lightning), sistem kojim se poboljsava vozacev pogled na put zbog kratkih svetala koja se okrecu u smeru kretanja automobila; po prvi put je dostupan na CRV-u. U ovom trenutku jos ne zna cena za nase trziste, a cisto informativno ona u Nemackoj za dizelski model 2,2 CDTi iznosi 29400 evra a benzinac se ceni na prihvatljivih 26950 evra. Dok ne stigne nova generacija, stari CRV se kod nas nudi sa popustom od svih 4000 evra dok se ne rasprodaju zalihe.
Blizanci Ford Ranger i Mazda BT-50 i kod nas
Ovih dana Ford, u austrijskom Insbruku, specijalizovanim novinarima predstavlja novi Ford Ranger, koji inace predstavlja brata blizanca nove Mazde BT-50 promovisane jos prosle godine na salonu u Bangkoku, na Tajlandu gde se oba modela i proizvode zajedno u istoj fabrici. Novi Ranger, koji ce se uhvatiti u kostac sa rivalima poput Nissana Navare, Mitsubishija L200 i Toyote Hilux, osim daleko privlacnijeg pa i elegantnijeg dizajna u odnosu na istoimenog prethodnika, privlaci paznju i novom kabinom i 2,5 litarskim TDCi dizelom motorom sa 105Kw/143KS i 330Nm pri 1800 obrt./min. Na nekim trzistima u ponudi je i 3,0 litarski agregat sa 115Kw odnosno 156KS. Pogon je ili 4x2 ili integralni 4x4 a nudi se u 3 varijante kabine ( kao uostalom i Mazda BT-50 ), a svoju robusnost i prakticnost dokazuje mogucnoscu da preveze teret do 1000 kg i time da moze povuci prikolicu od 3000 kg. Ranger se od nedavno nudi evropskim kupcima a kod naseg uvoznika Grand Motorsa, vec se moze naruciti. Cene se krecu od 17.400 pa do 30.200 evra i to bez PDV-a. Kako smo vec napomenuli, Mazda je na salonu u Bangkoku prosle godine lansirala zamenu za svoj pick-up seriju B, po imenu BT-50. Dosadasnja B serija prodata je u preko 3 miliona primeraka sirom sveta, a od toga u Evropi 110000 komada. Novi model zadrzava prakticnost i robusnost prethodnika ali uz vecu duzinu donosi nov i sveziji dizajn (posebno tome doprinosi velika novodizajnirana hromirana maska), snazniji motor, koji trosi manje kao i novu komforniju unutrasnjost u stilu putnickih automobila. Bice ponudjene 3 varijante karoserije. Prva, Regular cab, ima samo 2 sedista, druga Freestyle cab ima 4 sedista i pomocna vrata, koja se otvaraju kontra u odnosu na prednja i treca varijanta Double cab sa 5 sedista i 4 prava vrata. Nov je i motor, malopre pomenuti Fordov DOHC od 2,5 litra, naravno turbodizel sa 105 KW/143KS i 330Nm obrtnog momenta. I pored povecanja snage novi motor trosi manje a uz to i radi rafiniranije od prethodnika i zadovoljava euro IV norme. Na raspolaganju su 2 vreste pogona. Samo na 2 tocka ( 4x2 ) ili na sva cetiri (4x4),pri cemu sa ovim drugim mozete zadovoljiti svoje off-road aspiracije. Dimenzije joj iznose : DxSxV 5075 mm/1715 mm/1620 za verziju sa 4x2 pogonom dok za varijantu 4x4 iznose 5075 mm/ 1805 mm/1760 mm. Tezina 4x2 verzije je 1630 kg a 4x4 varijante 1855 kg. Potrosnja goriva za 4x2 iznosi 8,3 litra a za 4x4 verziju 8,9 litra. Maksimalna brzina koju postize 4x2 verzija je 170 km/h a 4x4 158 km/h. Kod nas se moze kupiti u Beogradu ( firme Profil International i AC Auto) i u Novom Sadu preko firme Grand M. Cene se krecu od 19.700 evra sa PDV-om za 4x2 Regular cab verziju i osnovnim paketom opreme pa do 28.400 evra za najskuplju 4x4 Double cab verziju sa najvisim paketom opreme. Ipak najjeftiniji BT-50 za 4x4 pogonom moze se nabaviti za 25.299 evra sa PDV-om. Na prvoj slici Ford Ranger a na drugoj Mazda BT-50.
Prodaja automobila u Srbiji jos jedanput
Objavili smo pre neki dan podatke o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine koje je prikupio auto magazin Vrele gume ( po njima prodato je 46109 automobila ). Evo sada jos nekoliko podataka o prodaji tokom protekle godine prema casopisu Turbo ( www.turbo.co.yu ). Po njihovim podacima u nasoj zemlji je tokom protekle godine prodato ukupno 46898 putnickih i lakih komercijalnih vozila sto predstavlja rast od 10,72 % u odnosu na 2005. kada je prodato 42357. Od ovih 46898 vozila na putnicke automobile otpada 40496 komada a na LKV ostatak od 6402 vozila. Naravno Zastava je prodala najvise i to 12598 putnickih automobila ( sto cini 31,11 odsto trzista ) od cega 3101 komad nove Zastave 10 koja se jos proizvodi u Italiji a cija proizvodnja u Kragujevcu pocinje u junu. Za ovu godinu Zastava planira proizvodnju 17500 automobila od cega 4000 komada nove "Desetke". Na drugom mestu po prodaji je Dacia sa prodatih 4805 Logana i 11,87 % trzista, sledi Skoda sa prodatih 3115 vozila ( 7,69 % ), na cetvrtom je mestu VW sa 2416 automobila a na petom je Renault sa 1675 prodatih putnickih automobila. Do 10. mesta slede nemacki Opel ( 1669 komada ), Toyota ( 1627 ), Peugeot ( 1618 ), juznokorejski Chevrolet sa 1543 automobila i Fiat sa 1264 komada. Preko 1000 automobila plasirali su jos Lada sa 1245, Ford sa 1214 i Hyundai sa 1005 prodatih vozila. Zanimljivo je da su Nissan i Mazda prodali istovetan broj automobila-po 192. I Porsche i Mini imaju istovetan bilans-po 22 komada. Od novih igraca na nasem trzistu ( Saab, Dodge, Volvo ) najbolje je prosao Dodge sa prodatih 48 Calibera, Saab je prodao 12 a Volvo 8 automobila s tim sto ovde obavezna napomena da je od 1. januara Volvo dobio novog zastupnika za nasu zemlju, to je beogradski Grand Motors koji inace zastupa i Ford. Na dnu tabele su i Alfa Romeo sa 37 prodatih automobila i Lancia sa samo 18. Najprodavaniji auto kao i prethodnih godina je naravno domaci Jugo odnosno Zastava Koral ( zasluzio je sliku ) kako se zvanicno zove. Prodato je 5198 komada, drugi je rumunski adut Dacia Logan sa 4805 automobila ( razlika u odnosu na Koral je iz godine u godinu sve mnja ! ), sledi Zastava Skala ( 3190 komada ), pa nova Zastava 10 ( 3101 ), Skoda Fabia ( 2121 ), pa Zastava Florida ( 1109 ), do 10. mesta redjaju se Lada Niva ( 1032 ), VW Polo ( 1016 ), Fiat Grande Punto ( 982 ) i na 10. mestu Chevrolet Spark (761 ). Najprodavaniji terenac je Lada Niva sa 1032 komada a sledi je Toyota RAV 4 sa 287 komada a na 3. mestu je jos jedna Toyota i to Land Cruiser sa 155 prodatih primeraka. Medju 6402 komada prodatih LKV vozila najbolje je prosao Fiat sa 1157 vozila i ucescem od 18,07 %, sledi ga VW sa 1002 vozila ( ucesce 15,65 % ) a na trece mesto se plasirala domaca Zastava sa 816 vozila i ucescem od 12,75 odsto. Najprodavaniji model medju komercijalcima je VW Caddy, koji je prodat u 735 komada, na drugom je mestu Peugeot Partner ( 483 ) i na trecem mestu je Fiat Doblo sa prodatih 473 primerka. U vezi sa povecanim uvozom automobila u nasu zemlju i jedan interesantan tekst iz Vecernjih Novosti koliko to zadovoljstvo zapravo kosta u milionima evra: "Iz sveta je u Srbiju prošle godine uvezen čak 69.451 automobil, a građani su na ovu stavku potrošili rekordnih 409,6 miliona evra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, vrednost prošlogodišnjeg uvoza veća je za 120 miliona evra nego u 2005. godini, ili za 60,3 miliona odnosa na 2004. godinu, kada je, inače, uvezen čak 75.551 automobil za 349,3 miliona evra. Slobodan Vučković, šef odseka spoljne trgovine u zavodu za statistiku, kaže da je za polovne automobile izdvojeno 138 miliona evra, dok je za nove plaćeno 271,6 miliona evra. Polovnjaka je lane u našu zemlju stiglo 23.405 dok je novih skoro duplo više 46.046. Uvoz motornih vozila, a to uključuje autobuse i kamione, dostigao je prošle godine 565 miliona evra i tako "uzeo" učešće u ukupnom uvozu od 5,4 odsto.
- U protekle tri godine građani Srbije su uvezli svih vrsta motornih vozila za 1,4 milijarde evra - objašnjava Vučković. - Iako je ova godina po iznosima u evrima najveća, u procentu učešća motornih vozila u celokupnom uvozu vodi 2004. godina, kada je dostignuto 5,7 odsto učešća u ukupnom uvozu Srbije. U poređenju sa 2005. godinom lane je u Srbiju uvezeno manje autobusa, ali više kamiona. Za 12 meseci prošle godine stiglo je 12,226 kamiona sa 131,8 miliona evra. To je više za 4.886 kamiona, odnosno 50,6 miliona evra. Autobusi nisu bili u tako velikom obimu lane, jer je pristiglo svega 356 komada za 23,6 miliona evra, i to je za 15 miliona evra manje nego godinu pre. Sonja Damjanac, savetnik u odseku za spoljnu trgovinu, kaže da je ukupan uvoz u poslednje tri godine čak 17 puta veći nego što je bio 1990. godine, koja se uzima kao jedna od najboljih godina. Ona ističe da je nagli porast uvoza posledica uvećane tražnje i uvođenje kredita za kupovinu vozila. Najvise automobila uvezeno je iz Nemačke 34,5 odsto, a slede Francuska sa 17,5 i Italija sa 10,8 odsto, koja je istisnula Rumuniju. Uvoz kola iz Rumunije je za tri godine dostigao 80,7 miliona evra, s tim što je najveći bio 2005. godine. Glavni razlog su bile povlastice koje smo imali prema Sporazumu o slobodnoj trgovini. Tokom godine biće poznato koliko će na promet uticati to što je ova zemlja od 1. januara ova zemlja ušla u EU, jer su ukinute i sve dosadašnje povlastice."
Novi Porsche Cayenne u Srbiji
Kako prenosi nas auto magazin Vrele gume ( www.vrelegume.co.yu ), restilizovani Porsche Cayenne dolazi zvanicno na nase trziste 25. februara ove godine. Prvi modeli, odnosno takozvani "introduction cars" su pusteni u pretprodaju i bice isporucivani do 25. februara. Ljubitelji Porschea ce biti u prilici da novog Cayennea vide na predstojecem Salonu automobila u Beogradu u Hali 14. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za maglu kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Sledice Turbo S sa 521KS i maksimalnom brzinom od 275km/h i ubrzanjem do stotke za 5,1 sekundu. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bila je pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi.I cene. Najjeftiniji, dakle osnovni Cayenne sa 280KS kosta 61900 evra sa PDV-om, sledi S sa 380KS i cenom od 77000 evra pa Turbo varijanta sa 500KS i etiketom od 127300 evra a najskuplji je Turbo S sa 521KS i 142500 evra. Inace od 1. januara Porsche SCG je omogucio vlasnicima Cayennea kao i ostalih modela da svoj automobil menjaju po principu staro za novo.
Japanski predlog Zastavi
Iz danasnjeg Blica tekst o zanimljivom japanskom predlogu Zastavi :
Japanska kompanija Sojitz corporation zainteresovana je za inoviranje automobila koje proizvodi Zastava tehnologijom Nisana i ulaganje u kragujevačku fabriku vozila. O namerama Sojitza upoznat je juče i ministar za privredu Predrag Bubalo. Kako je za Blic izjavio glavni i odgovorni urednik službenog sajta Zastave Dragan Radojević, predstavnik japanske kompanije Takaši Koneko je zatražio kontakt sa odgovornim ljudima u Zastavi zbog „modernizovanja pre svega automobila Florida kako bi se uz domaći Punto, odnosno Zastavu 10 prodavao na tržištima Bliskog i Srednjeg istoka i Afrike“. Sojitz je japanska kompanija koja je već modernom tehnologijom Nisana unapredila proizvodnju vozila u Iranu. Oni su u svom pisanom obraćanju zatražili i da Zastava pošalje studiju o perspektivama poslovnog ulaganja, što je nagoveštaj da ova firma može postati i dugo očekivani „strateški“ partner koji će srpsku automobilsku industriju izvući iz teškoća u kojima se danas nalazi, kaže Dragan Radojević. Za razvoj novog modela automobila u Zastavi je potrebno 1,2 milijarde evra, i taj novac za sada ni kragujevačka fabrika ni država nemaju. Da bi fabrika automobila radila rentabilno i tako opstala, a sa njom i 70.000 radnika iz cele Srbije u 55 gradova, mora godišnje da proda najmanje 50.000 vozila. Projekat sa domaćim Puntom ne rešava ni delić ovog problema, jer je planirano da se u prvoj godini nakon ulaganja od 11 miliona evra u nove montažne linije napravi tek 5.000 ovih automobila.
Izvor : blic.co.yu
Zastava Florida In HDI diesel
Kako je najavljeno iz njihove direkcije za marketing, Zastava za ovu godinu planira pocetak serijske proizvodnje Floride sa pogonom na dizel gorivo. Da podsetimo, kragujevacki proizvodjac je na Salonu automobila u Beogradu 2005. godine vec predstavio prototip Floride In 1.4 HDI sa motorom na dizel gorivo marke Peugeot koji francuski proizvodjac ugradjuje u modele 206 i 207 i Citroen C3. Kako je tada objavljeno motor ima snagu od 50Kw/68KS i 150Nm obrtnog momenta. Sa njim Florida postize 155 km/h i trosi navodno manje od 5 litara goriva, tacnije 4,5 litra, bar tako tvrde u Zastavi. Cak se pominje potrosnja od 3,5 litra dizela pri brzini od 90 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 14,5 sekundi a osim motora, u Floridu HDi ugradjen je i Peugeotov 5-stepeni manuelni menjac. Ovaj dizel motor inace zadovoljava standarde Euro 4. Sada je ovaj projekat blize realizaciji i kupcima, tako da se ocekuje da na predstojecem 45. medjunarodnom Salonu automobila u Beogradu bude medju najinteresantnijim eksponatima, ne samo iz programa Zastave. Florida sa dizel motorom i nekoliko novih elektronskih sistema, naci ce se nakon sajma, dakle vec krajem marta, u redovnoj ponudi kragujevacke fabrike. Nezvanicno cena ce biti za oko 100.000 dinara ( 1250 evra ) visa od Floride sa 1,6 L PSA motorom, sto znaci da ce Florida 1,4 HDI dizel kostati oko 520.000 dinara ili oko 6600 evra sa PDV-om.
Velauto predstavio novi Mitsubishi Outlander
Pre nekoliko dana pisali smo da je Velauto, generalni zastupnik Mitsubishija za nasu zemlju, predstavio novu generaciju modela Pajero. Medjutim to nije jedini novitet ove kompanije koji je promovisan u Srbiji. Naime kako prenosi online auto magazin speed-industry ( www.speed-industry.com ), Velauto je istovremeno odrzao ekskluzivnu prezentaciju novog modela Outlander koji je ovom prilikom prvi put prikazan u nasem regionu. Kako se zvanicna prodaja Outlandera planira tek za mart, sada je moguca samo pretprodaja. Outlander se inace nudi u 3 varijante opreme i to : Invite, Intense i Instyle. U ovom trenutku je dostupna samo verzija sa VW-ovim 2,0 litarskim DID dizel motorom sa 103Kw/140KS sa kojim Outlander postize maksimalnih 187 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 10,8 sekundi. Najjeftinija verzija novog Outlandera sa osnovnim Invite paketom opreme kosta 32000 evra sa PDV-om a za najskuplju treba pripremiti vise od 37000 evra. Posle beogradskog salona automobila ( 22.mart-1.april ) ocekuje se i dolazak varijante sa benzinskim motorom i nizom cenom. Radi se o 2,4 litarskom MIVEC motoru sa 170KS i 226Nm. U SAD-u se Outlander nudi i sa 3,0 litarskom V6 motorom sa 223KS i 279Nm. Outlander je inace posluzio i kao osnova za nastanak prvih SUV vozila francuskih kompanija Peugeot ( model 4007 ) i Citroen ( C Crosser ). U vezi s tim i vest da je Mitsubishi upravo potpisao ugovor sa grupacijom PSA o isporuci njihovog 2,2 litarskog HDi motora Mitsubishiju koji ce ga od sredine ove godine ugradjivati u novi Outlander. Motor razvija 156KS i 380Nm obrtnog momenta a Outlander ce se sa ovim motorom u Evropi pojaviti do kraja godine. Ova druga generacija Outlandera je inace predstavljena u Japanu u oktobru 2005. godine i od tada zna samo za uspeh. Auto je baziran na GS platformi koju su zajednicki razvili Mitsubishi i Daimler-Chrysler a koju trenutno koriste Chrysler Sebring, Jeep Compass i Dodge Caliber. I dimenzije Outlandera : D x S x V 4640 mm x 1800 mm x 1680 mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2670 mm ( isto vazi i za francuske blizance ). Naravno pogon je integralni AWC sa sistemom elektronske kontrole.
Prodaja automobila u Srbiji u 2006.godini
Poznati su i podaci o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine. Ovo su prvi podaci koje je objavio nas napoznatiji auto magazin Vrele Gume ( www.vrelegume.co.yu ) : Ukupna prodaja putnickih vozila je u protekloj godini iznosila 46109 komada sto je povecanje od 6,8 % u odnosu na skoro 43000 vozila prodatih 2005. godine. Prema ostvarenim rezultatima prodaje najvise razloga za zadovoljstvo, osim tradicionalno dobrih Dacie i Skode, imaju i prodavci marki VW, Fiat, Peugeot, Renault, Opel i Toyota koji su znacajno povecali prodaju. Evo rezultata prvih 10 marki : 1. mesto drzi Zastava sa 13441 automobila ( od toga 3101 komad Zastave 10, koja se za sada uvozi iz Italije pa se u Vrelim Gumama vodi samostalno van prodaje Zastave ), 2.mesto zauzima Dacia sa 4810 automobila ( to je nezvanicna cifra ), 3. mesto je pripalo namackom VW-u sa 3347 komada, 4. mesto je Skodino sa 3273 automobila, 5. mesto zauzima Fiat sa 2421 automobilom, 6. mesto je Peugeotovo sa 2342 vozila, 7. mesto pripada Renaultu sa ( nezvanicno ) prodatih 2200 komada, 8. mesto je zauzeo Opel sa 1942 komada, 9. mesto ima Toyota sa 1677 automobila i konacno 10. mesto drzi Chevrolet sa 1487 prodatih automobila. Od najluksuznijh marki najbolje je prosao Mercedes prodavsi 1003 vozila, sledi Audi sa 397 komada pa BMW sa 205 automobila ( tome treba pridodati i 22 Minija ). Pomenimo da je Porsche uspeo da plasira 23 automobila i jos da je novajlija na nasem trzistu, Saab, prodao 12 vozila. Od ove godine u statistici ce se naci i Volvo i Land Rover koji su konacno dobili zvanicne zastupnike. Tabela iz Vrelih Guma pokazuje trzisno ucesce po markama.
Osnovan Renault klub Srbija
Nedavno smo pisali da je osnovan Honda klub Srbija a evo sad i vesti za ljubitelje francuske kompanije Renault. Naime i ova marka od skoro ima svoj klub u Srbiji osnovan u decembru prosle godine i to pod pokroviteljstvom firme Renault-Nissan Srbija. Cilj osnivanja kluba je okupljanje i povezivanje ljubitelja Renaulta u nasoj zemlji i promovisanje stila zivota, ponasanja i kulture po kojima se prepoznaju vlasnici pomenute marke. Treba napomenuti da Renault klub ne postavlja kao uslov za clanstvo posedovanje automobila Renault vec je dovoljna naklonost prema ovim automobilima. Klub ce svojim clanovima obezbediti najnovije vesti vezane za Renault kao i korisne informacije o iskustvima vezanim za koriscenje automobila Renault a zanimljiva je najava da ce za clanove kluba biti organizovane test voznje novih modela kada se pojave u nasoj zemlji. Uz sve to clanovima ce biti obezbedjen popust kod servisera i prilikom kupovine rezervnih delova. Za sada svi koji zele da se uclane u Renault Klub Srbija mogu da popune pristupnicu na internet adresi http://www.renaultklubsrbija.com/. Izvor : Netauto.co.yu
Stigao Suzuki SX4
Kao sto smo nedavno i najavili novi Suzukijev model SX4 stigao je na nase trziste. Radi se o manjem gradskom (polu)terencu sa pogonom samo na prednje tockove ili po zelji sa integralnim 4WD pogonom. Auto je napravljen u saradnji sa italijanskim Fiatom ( njihova verzija se zove Fiat Sedici ) a zajedno se proizvode u Suzukijevoj fabrici u susednoj Madjarskoj. Bez obzira na kompaktne dimenzije ( DxSxV 4100mm x 1500mm x 1555mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2,5 metra ) koje omogucavaju lako probijanje kroz grad, SX4 nudi prilicno prostranu i prakticnu kabinu sa prtljaznikom od 270 litara koji se obaranjem zadnje klupe povecava na 625 litara. Sve varijante SX4 imaju serijski ABS kocnice, klimu, servo volan, radio sa CD-plejerom i sl. Na raspolaganju su 2 benzinca i jedan dizel motor. Osnovna benzinska 1,5 litarska varijanta sa 75Kw/100KS i pogonom na prednje tockove kosta 14900 evra sa PDV-om. Postize maksimalnu brzinu od 175 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi uz prosecnu potrosnju od 6,8 litara goriva na 100 km po tvrdnji same fabrike. Najskuplja je dizel verzija za motorom od 1,9 litara sa 88Kw/120KS i 4WD pogonom a koju treba platiti 23490 evra sa PDV-om.
U Zastavi spremaju prvi kontigent 128-ce za Egipat
U Zastavi pripremaju prvu ovogodisnju isporuku modela 128 u rasklopljenom stanju, za izvoz u Egipat. Uvoznik je firma Jugo Misir trade, a vozila montira drzavna fabrika El Nasko ( u pitanju je CKD montaza ). Do kraja narednog meseca u ovu africku zemlju treba da bude otpremljeno 240 vozila i izvesna kolicina rezervnih delova, u ukupnoj vrednosti od oko 690000 dolara.
Kako kaze Dragan Lazic, rukovodilac proizvodnje za Egipat, u Zastavi ocekuju dolazak predstavnika egipatskog uvoznika, kada bi trebalo da budu usaglaseni i detalji ovogodisnje saradnje dva poslovna partnera. Na slici egipatska verzija Zastave 128.
Nove cene za Daciu Logan
Kao sto je poznato, ulaskom Rumunije u EU od 1. januara ove godine, prestao je da vazi sporazum izmedju Srbije i Rumunije o uvozu Dacije u nasu zemlju bez placanja carine. Tako su automobili ove marke od pocetka godine trebali da poskupe za pozamasnih 20 odsto na ime placanja carine ali novi uvoznik ( umesto Integra Motorsa sada je to Renault-Nissan Srbija ) se potrudio da se cene odrze na prihvatljivom nivou. Bar sto se tice benzinskih verzija. Tako sada najjeftiniji Logan Base sa 1,4 litarskim benzincem od 75 konja kosta 7150 evra sa PDV-om ( ranije okruglo 7000 ), sledi Logan 1,4 Preference sa cenom od 7953 evra pa Logan 1,6 Laureate sa 90 konja i cenom od 9525 evra sa PDV-om. Treba obratiti paznju da je varijanta 1,4 Laureate ( sa ABS-om i klimom u serijskoj opremi ) cak i pojeftinila !! Umesto 9350 sad je treba platiti 9137 evra sa PDV-om ! Nova i najekskluzivnija verzija Logana sa oznakom 1,6 16v Prestige sa 105KS i bogatom opremom kosta 10260 evra. Toliko o pozitivnim stranama novih cena. Sada cene za dizel verzije koje su osetno poskupele i to ne toliko zbog carine koliko zbog prelaska na Euro4 motor. Umesto 9100 evra za najjeftiniju varijantu, sada treba platiti svih 10590 evra sa PDV-om ! To je Logan 1,5 DCi Preference. Jos je skuplja varijanta Logan 1,5 Dci Laureate sa cenom od 12498 evra sa PDV-om. Koliko ce nove cene uticati na potraznju za Loganom pokazace vreme.
Stigao novi Mitsubishi Pajero
Domaci zastupnik za Mitsubishi, beogradski Velauto, poceo je sa prodajom nove generacije vec kultnog terenca Mitsubishija Pajero. Treba ipak napomenuti da novi model, bar kada je o dizajnu rec, ne donosi totalni preokret vec detaljan ristajling prethodnika predstavljenog pocetkom 2000. godine. To ipak ne umanjuje znacaj koji ovaj model ima za Mitsubishi tj. njegovu prodaju posebno na trzistima poput naseg gde "terenci" i SUV-ovi uzivaju veliku popularnost pa nema sumnje da ce i novi Pajero doziveti lep prijem kod nasih kupaca. I sta donosi novi Pajero ? Dizajnerski uzor za ostriji izgled je ocigledno bio prototip Pajero EVO od pre neku godinu a ne treba zaboraviti da i ovogodisnji pobednik Dakar relija, specijalna verzija Pajera ima skoro potpuno isti prednji kraj kao i ovaj obicni novi Pajero sto vlasnicima samo moze da godi jer, eto, imaju kao "isti" auto kao sto je pobednik Dakar relija. Nema sumnje da ce Mitsubishi to obilato koristiti za reklamu, kao i dosad uostalom. Dakle nova maska, svetla, branici i sl. Sem spoljasnjosti i unutrasnjost je napredovala kako estetski tako i kvalitativno u vidu nove instrument table, novih materijala i novih sedista. Kao i dosad nude se dve varijante karoserije, kratka sa 3 vrata i 5 sedista i duza varijanta sa 5 vrata i 7 sedista. Kod ove poslednje treba napomenuti da se zadnja 2 sedista, kada nisu u funkciji, mogu sklopiti u pod i omoguciti veliki prtljazni prostor. Od motora na raspolaganju su novi 3,2 litarski dizel sa 160KS i 381Nm obrtnog momenta i V6 benzinac od 3,8L sa 250KS. Dizel dostize maksimalnu brzinu od 170 km/h uz ubrzanje do stotke za 11,2 sekunde. Pri tome potrosnja po fabrickim tvrdnjama iznosi 9,5 litara dizela. Duza verzija je dimenzija : DxSxV 4600mm x 1885mm x 1845mm uz rastojanje medju osovinama od 2780mm. Masa praznog vozila je 1990 kg za duzu dizel verziju a tockovi su 225/70R16. Oba motora imaju ili manuelni 5-stepeni menjac ili kao opciju, automatski sa 5 stepeni. Vesanje je nezavisno u vidu dvostrukih poprecnih ramena napred i multilink nazad sto doprinosi stabilnosti vozila i udobnosti voznje. Kao i ranije integralni pogon je elektronski kontrolisan putem Super Select 4WD-II sistema. Vozac time dobija mogucnost da manuelno odabere rezim rada pogona : na zadnje tockove, na sva 4 tocka u odnosu 33:67, kada visko spojnica sama vrsi raspodelu kao i blokadu centralnog diferencijala i redukcije prenosnog odnosa zbog savladavanja tezih terena. Uz sve to Pajero ima mogucnost blokade zadnjeg diferencijala. Nov je i sistem kontrole stabilnosti i trakcije ( ATSC). Od opreme Pajero donosi poboljsanja navigacione i audio-video opreme ukljucujuci Rockford Acoustic Design sistem koji se sastoji od pojacala snage 860 W, 12 zvucnika, procesora digitalnog signala i 5.1 kanalnog surround zvuka. I na kraju cena kod nas. Od 41939 do 58491 evra sa PDV-om zavisno od verzije i motora.
Popusti na domacem trzistu automobila
Delta auto ( nas zastupnik za Fiate , Alfe, Lancie i Honde ) i dalje nudi Hondu CRV ( stare generacije da ne bude zabune ) sa popustom od 4000 evra, za Alfa Romeo taj popust je od 2631do 2832 evra zavisno od modela, za Fiat od 354 do 1652 evra i za Lanciu Y 1.3 argento snizenje iznosi 2596 evra. Verano motors, zastupnik Peugeota nudi snizenje od 1000 evra za model 307 XS 1,6E ako se kupuje za gotovinu. Verano za taj model ( kosta 17820 evra sa PDV-om ) nudi i povoljnije uslove kupovine na lizing pa se tako uz ucesce od samo 10 odsto odobrava kamata od samo 3,99 odsto, period finansiranja je 84 meseca a mesecna rata iznosi186 evra. Mazda odobrava popust od 1000 evra za modele 3 i 5 a za model Mazda6 snizenje je 1500 evra. Ovi popusti se odnose na modele sa lagera, proizvedene 2006. godine. Za takve modele iz 2006. i Citroen ( nas zastupnik Vitro Group ) daje popuste od 5 do 7 odsto. Hyundai ima sledece popuste : za Atos Prime ( od 1000 do 1206 evra ), Getz ( od 874 do 2000 evra ), Accent ( 1800 do 2172 evra ), Matrix ( 2058 evra manje ), Sonata ( 3374 do 3967 ), Tucson ( 3554 do 4000 evra ) i Terracan sa popustom od 4000 evra. I Nissan za modele iz 2006. nudi snizenja pa tako Micra kosta 500 evra manje, Note 1000, Primera i X-Trail manje za 2000 evra, Pick-up 2500 evra, Patrol i Pathfinder su jeftiniji za 3000 evra i Murano za svih 4000 evra. Renault nudi Modus sa popustom od 1000 evra kao i Megane i Scenic jeftinije za po 1500 evra. Za juznokorejske Chevrolete sledeci popusti su i dalje na snazi : 1500 evra za Lacetti i 1000 evra manje za Spark i Aveo sa 4 vrata. Kod Opela Astra classic sa klimom se nudi za 1570 evra manje pa joj cena iznosi 13475 evra. Za izuzetno popularnu Daciju Logan i dalje vaze stare cene bez obracunatae carine ali samo za automobile na lageru. Terenac Mahindra Goa iz Indije nalazi se na popustu od 500 evra koliki je popust za Suzuki Swift GLX. I na kraju Zastava i Lada su takodje na snizenju. Za Zastavu Koral i Skalu popust je 10 % a za Floridu 15,25 %. Lada nudi model 1118 ( Kalina ) za 8500 evra sa PDV-om sto je za 290 evra manje od redovne cene.
Volvo konacno u Srbiji
Kako prenosi B92, nas generalni uvoznik za Fordove, firma Grand Motors, od pocetka ove godine je i formalno postao ovlasceni diler za Volvo (putnicki program ), cime se ta marka posle pauze od skoro 20 (!) godina zvanicno vratila na trziste Srbije. Grand Motors je za sada jedini ovlasceni diler Volvoa u nasoj zemlji a kako se navodi u informaciji B92, u pretprodaji je vec isporuceno prvih 20 vozila. Kupcima se nudi kompletan program Volvoa a kako su to automobili vise klase sa istim takvim cenama, sistem prodaje je nesto drugaciji nego za Fordove. Dok se vecina vozila Forda proda sa lagera, Volvo modeli ce se uglavnom porucivati za svakog kupca ponaosob sto u praksi znaci da ce se na modele kojih nema na lageru, cekati do 60 dana. U svom novom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors je opremio poseban izlozbeni prostor za automobile Volvo a tu se nalazi i servis. Na slici Volvo S80.