home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagenov trolitarski V6 TDI dizelaš je i dosad bio najpopularniji u paleti Touarega (u Nemačkoj na njega otpada 80% prodaje svih Touarega), a sa nedavnim početkom prodaje njegove unapređene verzije (veća snaga, manja potrošnja), nema sumnje da će tako biti i ubuduće. Ovaj V6 TDI naime sada razvija 176kW/240KS (porast od 7%) i 550Nm obrtnog momenta (porast od 10%), maksimalna brzina je 214 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je skoro za sekundu bolje (iznosi tačno 8 sekundi). Bez obzira na veću snagu i bolje performanse, Touareg sa ovim motorom sada u proseku troši 9,6 litara dizela na 100 km, što je za 0,8 litra manje od prethodnika, dok je potrošnja u gradu manja za 1,4 litra. U Nemačkoj Touareg V6 TDI sa manuelnim menjačem košta 46.900, dok za verziju sa automatikom treba izdvojiti 49.150 evra.





Obnovljena Opel Zafira

16 Nov 2007 - 01:03 Noviteti Link

Opel će iskoristiti predstojeći salon automobila u Bolonji (od 7. do 16. decembra 2007.) da zvanično promoviše blago restilizovanu verziju svog MPV modela Zafira (aktuelna generacija je inače predstavljena početkom 2005. i do sada prodata u 450.000 primeraka). U osnovi, obnovljena Zafira donosi tek nešto osveženi izgled, poboljšanu aerodinamiku, tri nova motora, manju potrošnju i ... to je to. Dizajnerske promene na spoljašnjosti se vide tek na drugi ili treći pogled, a podrazumevaju modifikovane branike, nove pragove, letvice u masci hladnjaka sa više hroma, hromirana kućišta prednjih svetala, a tu su i nova grafika svetala pozadi i novi dizajn točkova. Više hroma ima i u kabini, tačnije oko klime i radia, a Zafira sa Cosmo opremom ima centralnu konzolu sa efektom klavirskog laka. Uz novi infotainment sistem i kvalitetnije materijale, to je opet to. Najveće novine se ipak skrivaju ispod poklopca motora. Radi se o tri nova agregata, koji su nam poznati iz Opel Astre. To su 1,6 litarski Twinport Ecotec benzinac sa 115KS (10KS više nego ranije) i dva 1,7 litarska CDTi dizelaša sa 110, odnosno 125KS. Paletu agregata u Zafiri tako sada čine benzinci od 1,6 litra (115KS), zatim 1,8 L (140KS), 2,2 L (150KS), 2,0 turbo (200KS) i najjači 2,0 L sa 240KS (pokreće sportsku OPC verziju), dok su ljubiteljima dizelaša na raspolaganju novi 1,7 CDTi motori sa 110 i 125KS i 1,9 CDTi sa 150KS. U ponudi je i 1,6 litarski agregat sa 94KS (1,6 CNG), koji koristi komprimovani prirodni gas, odnosno metan. Prodaja ove obnovljene Zafire počinje u februaru naredne godine kada će biti poznate i cene.



Nova Toyota Sequioa

16 Nov 2007 - 00:58 Noviteti Link

Toyota na salonu u Los Anđelesu predstavlja novu, drugu generaciju svog full-size SUV modela Sequioa, koji se odlikuje novim dizajnom eksterijera i interijera, boljom aerodinamikom (količnik otpora vazduhu iznosi 0,35), nezavisnim vešanjem napred i pozadi, smanjenom bukom izduvnog sistema (izrađenog od nerđajućeg čelika), poboljšanom upravljivošću i novim 5,7 litarskim V8 benzinskim motorom sa četiri ventila po cilindru. Zahvaljujući većim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika (duža, šira, viša, sa većim međuosovinskim rastojanjem i širim tragom točkova), Sequioa za 2008. nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost za osam putnika u tri reda sedišta i više mesta u prtljažniku (drugi red sedišta je podeljen u odnosu 20:40:20, a treći u odnosu 60:40) Sem pomenutog 5,7 litarskog V8 agregata sa 381KS i 543Nm obrtnog momenta (u paru sa novim 6-stepenim ECT automatskim menjačem), u novu Sequiou se ugrađuje i manji  4,7 litarski V8 benzinac sa 276KS i petostepenim automatskim ECT menjačem. U standardnu opremu svih verzija spadaju ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, alarm, automatski klima uređaj, audio sistem, cruise control, nadgledanje pritiska u gumama, elektro paket, keyless entry i aluminijumski točkovi od 18 inča (gume 275/65R18), dok bogatije opremeljeni modeli imaju i grejana kožna sedišta, kožni volan i ručicu menjača, krovne nosače, JBL Synthesis audio sistem, Bluetooth konekciju, aluminijumske točkove od 20 inča (gume 275/55R20), el. pomeriva prednja sedišta sa memorijom, zadnji spojler, el. otvaranje vrata prtljažnika, navigacioni sistem sa kamerom za vožnju unazad itd.



Honda FCX Clarity

15 Nov 2007 - 01:52 Noviteti Link

Trebale su da prođu pune dve godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama prerastao u serijski model. Naime, juče su na salonu u Los Anđelesu Japanci predstavili konačnu verziju ovog automobila (prvi put predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), koji će se pod punim imenom Ipak, zbog limitiranog broja stanica za punjenje vodonika, Honda FCX Clarity će se od sledećeg leta nuditi samo ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje). U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretabja iznosi 270 milja ili 434 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se voda). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, FCX Clarity je lakši od studije od pre dve godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej, koji pokazuje potrošnju vodonika.

VIDEO : Honda FCX Clarity 




Lincoln MKS

15 Nov 2007 - 01:33 Noviteti Link

Ford je juče na salonu automobila u Los Anđelesu promovisao serijsku verziju dugoočekivanog Lincolna MKS, modelske godine 2009. Dugoočekivanog, jer je Lincoln (Fordova divizija za proizvodnju luksuznih automobila) istoimeni koncept automobil predstavio još pre skoro dve godine na salonu u Detroitu januara 2006. Sem istog imena, serijski Lincoln MKS od istoimenog koncepta preuzima i veći deo izgleda, ali uz dodatak nekoliko agresivnih dizajnerskih elemenata sa studije Lincoln MKR concept, premijerno predstavljene u januaru ove godine, takođe na salonu u Detroitu (na ovo potonje su se Fordovi čelnici odlučili posle veoma pozitivnih reakcija na MKR). Kako bilo, novi MKS izgleda dovoljno atraktivno i za evropski ukus, a zasluga za to, između ostalog pripada i novom dvodelnom grilu hladnjaka, prednjim svetlima u obliku dragulja i visokoj bočnoj liniji automobila. Sem privlačnog izgleda, MKS se može pohvaliti i potpuno novim nezavisnim vešanjem pozadi, prostranom kabinom, grejanim prednjim sedištima, 18-inčnim aluminijumskim točkovima (kao opcija nude se i oni od 20 inča), kao i SYNC komunikacionim sistemom, 5.1 surround sistemom sa SIRIUS satelitskim radiom, adaptivnim xenon svetlima i startom motora bez ključa. Za pogon je odabran 3,7 litarski V6 benzinac sa 272KS i 360Nm obrtnog momenta, čija se snaga na zadnje točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Uz doplatu, kupac može dobiti MKS i sa AWD pogonom na sva četiri točka. Novi Lincoln MKS će se u prodaji pojaviti sredinom naredne godine po ceni od 38.000 američkih dolara (oko 26.000 evra), a godinu dana kasnije očekuje se i verzija sa turbo punjačem od 400KS i 562Nm. Inače, u Fordu se nadaju da će godišnje prodavati po 40.000 primeraka novog MKS-a.



Kineska kompanija BYD Auto je nedavno najavila masovnu proizvodnju najjeftinijeg automobila na svetu, a juče su objavljene i prve zvanične fotografije tog njihovog modela BYD F1, koji bi po poslednjim vestima, u Kini trebao da košta nešto malo preko 3000 američkih dolara ili oko 2100 evra !! Uz navedenu cenu se odmah postavlja i logično pitanje bezbednosti i kvaliteta ovako jeftinog automobila. O bezbednosti se za sada može samo nagađati, dok se na pitanje kakav će biti kvalitet izrade, odgovor može dobiti na osnovu ocene novinara kineskog lista China Car Times, koji su posle nedavnog razgledanja ovog automobila kratko i jasno zaključili da kvalitet unutrašnjosti "nije na najvišem nivou". Sasvim je jasno da motori u ovom automobilu nemaju ništa zajedničko sa imenjakom McLarenom F1. Radi se naime o malim benzinskim agregatima zapremine 0,8 i 1,1 litra. Inače, Byd F1 je dugačak 3460 mm, širok 1618 mm i visok 1460 mm.Po ranijim najavama F1 bi trebao da se pojavi u prodaji u drugoj polovini 2008. godine. Jedan od razloga za nisku cenu jeste i prosta činjenica da Kinezi nisu morali da "bacaju" pare na dizajnerske usluge, odnosno novi BYD F1 je samo dobra kopija Toyote Aygo. F1 se od japanskog originala razlikuje samo po modifikovanim prednjim i zadnjim svetlosnim grupama i znaku proizvođača na masci hladnjaka. Ako je i od Kineza, mnogo je. BYD Auto je i inače poznat po klonovima različitih modela. Tako BYD F3 predstavlja plagijat Toyote Corolle sedan (sada već stare generacije), model F6 je kombinacija stilova Honde Accord (američke verzije) i Mercedesa S klase, a kabriolet BYD F8 je čista kopija Mercedesa CLK (prednji deo) i Renaulta Megane CC (bok i zadnji kraj automobila).




Novi Nissan Murano

12 Nov 2007 - 14:02 Noviteti Link

Lovci na automobilske novitete su novi Nissanov SUV model Murano uhvatili još pre nekoliko meseci tokom putnih ispitivanja, ali je na tadašnjim slikama automobil još uvek bio debelo maskiran, tako da je njegov izgled ostao dobro čuvana tajna. Konačno, evo i prvih zvaničnih fotografija, koje u potpunosti razotkrivaju izgled nove generacije ovog SUV-a, koji će svoju svetsku prezentaciju imati za neki dan na predstojećem salonu automobila u Los Anđelesu (L.A. Auto Show). Spoljašnji dizajn novog modela (iako agresivniji i sportskiji) ipak se ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji sadašnjeg Murana (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove opcione aluminijumske točkove veličine 20 inča (standardni su od 18 inča) i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta...Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Kao i dosad, u ponudi će biti verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini i sa AWD pogonom na svim točkovima. Obe verzije imaće 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS (ranije 234KS), uparen sa CVT kontinualnom transmisijom. Novi Murano će se na tržištu naći početkom 2008. godine, kao model za 2009.-tu, a nudiće su u tri paketa opreme : S, SL i LE (ovaj poslednji samo u verziji sa integralnim pogonom).

  

VIDEO : Novi Nissan Murano




Standardnih 500 konja u vašem Porscheu Cayenne Turbo vam je malo? I za takve Porsche ima rešenje. Naime, nemačka fabrika od nedavno nudi fabrički kit E81 za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog V8 motora. Povećanje iznosi 29kW/40KS, pa tako sada umesto serijskih 368kW/500KS, Cayenne Turbo raspolaže sa 397kW/540KS pri 6000 o/min. U informaciji se ne precizira za koliko je poboljšano ubrzanje do stotke i maksimalna brzina, pa ovde samo podsećanje da standardni Cayenne Turbo do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu, dok mu je najveća brzina 275 km/h. E81 kit podrazumeva i jači kočioni sistem i točkove veličine 21 inča, ali mu cena naravno nije mala. U Nemačkoj kit E81 naime treba platiti svih 15.000 evra.  



Posle modela V8 Vantage N400 u Coupe verziji (predstavljen na salonu u Frankfurtu sredinom septembra), britanski Aston Martin je sada kupcima ponudio i njegovu otvorenu Roadster varijantu. Kao i N400 Coupe, i N400 Roadster će biti ponuđen u limitiranom broju primeraka, tačnije samo 240 srećnika biće u prilici da sedne za njegov upravljač. N400 Roadster je specijalna verzija već poznatog modela V8 Vantage Roadster, a odlikuju ga brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja bogatija je za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 Roadster takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, a sem toga V8 Vantage N400 Roadster je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 Roadster nudi se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom.



Volkswagen je u svom kupe-kabrio modelu Eos postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zamenio novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od dosadašnjeg 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost ovog motora sa direktnim ubrizgavanjem, jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru, dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi Volkswagen Eos 1,4 TSI postiže maksimalnu brzinu od 196 km/h, prosečna potrošnja je po navodima fabrike 6,7 litara benzina na 100 km, a cena u Nemačkoj iznosi 26.950 evra. Isti 1,4 TSI motor je upravo ugrađen i u VW Passat, koji sada u odnosu na Passat 1,6 FSI uprkos većoj snazi i obrtnom momentu, troši 0,9 litara benzina manje na 100 km (limuzina u proseku troši 6,6 litara na 100 km, a karavan 6,7 litara). U Nemačkoj za Passat 1,4 TSI limuzinu treba platiti 24.625 evra, dok je karavan skuplji za 1150 evra. Drugi novi motor za Passat je 1,8 litarski TSI benzinac, sa snagom od 118kW/160KS, koji postiže maksimalnih 220 km/h i prosečno troši 7,6 litara goriva na 100 km. Passat 1,8 TSI u Nemačkoj košta 27.125 evra, a kao opciju je moguće dobiti šestostepeni automatski menjač, kao i "Park-Assist" sistem za pomoć pri parkiranju, već poznat iz VW Tourana.



Hyundai je u Južnoj Koreji i zvanično promovisao restilizovanu Sonatu za 2008. godinu, o kojoj smo već pisali pre nekoliko dana, kada su se pre vremena pojavile prve fotografije ovog modela. Tada napisano, važi i sada. Naime, estetske promene na 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakterišu veća svetla i masivnija, hromirana maska hladnjaka (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Drastičnije promene su se desile ispod haube, budući da je obnovljena Sonata prvi Hyundaijev model, koji je dobio drugu generaciju Theta II motora. To su benzinci od 2,0 litra zapremine (u verzijama sa 137 i 158KS), sledi 2,4 litarski sa 171KS i najjači od 3,3 litra sa 242KS, dok je ljubiteljima dizelaša na raspolaganju 2,0 litarski agregat sa 150KS. U ponudi su manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa i automatski sa 4 i 5 stepeni. Prodaja je već počela u Južnoj koreji, dok se dolazak u Evropu očekuje početkom naredne godine.

 




Fiat Sedici 4x2

11 Nov 2007 - 00:30 Noviteti Link

Dok Suzuki svoj kompaktni crossover model SX4 već odavno nudi i u jeftinijoj verziji sa pogonom samo na prednjim točkovima, italijanski Fiat je tek sada (18 meseci posle Suzukija) ponudio i 4x2 verziju modela Sedici, koji inače predstavlja brata blizanca pomenutog Suzukija (oba automobila se proizvode u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj). Kako bilo, Fiat Sedici (na italijanskom 16) sa prednjim pogonom (4x2) je za oko 2200 evra jeftiniji u odnosu na 4x4 varijantu sa integralnim pogonom, pa je recimo u Nemačkoj osnovni Sedici 4x2 sa 1,6 litarskim benzincem od 107KS i opremom Dynamic potrebno platiti 16.190 evra, a Sedici sa 1,9 litarskim MultiJet dizelašem od 120KS košta 18.690 evra. Ipak, najjeftiniji Suzukijev SX4 4x2 je i dalje prilično povoljniji, jer u Nemačkoj staje 14.500 evra, mada treba reći da taj SX4 4x2 ima i nešto slabiju opremu u odnosu na Sedici 4x2. Za podsećanje, bazni Suzuki SX4 4x2 kod nas treba platiti 14.900 evra sa PDV-om. Što se Fiata tiče, Italijani su upravo ponudili i top verziju modela Sedici 4x4 sa oznakom Luxury, a to znači kožnu unutrašnjost, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, zatamnjena stakla, vazdušne jastuke za glave putnika i pogon na svim točkovima već u standardnoj opremi. Takav Sedici u Nemačkoj košta 21.300 evra (benzinac 1,6 16V), odnosno 23.800 evra (1,9 MultiJet).  



Cadillac Escalade Hybrid

10 Nov 2007 - 13:53 Noviteti Link

Na skorašnjem salonu automobila u Los Anđelesu (L.A. Auto Show) Cadillac će izložiti i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto naredne godine. Možda je zanimljivo napomenuti da Cadillac (odnosno General Motors) razmišlja da Escalade Hybrid ponudi i nama u Evropi, a odluka o tome će biti donesena u narednih šest meseci. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.



U evropskom Fordu su baš rešili da na kašičicu objavljuju slike i detalje o svakoj varijanti redizajniranog Focusa ponaosob. Tako je prvo sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu predstavljen Focus u hatchback verziji, juče su se pojavile prve fotografije i detalji o novom sportskom Focusu ST, a danas i za karavansku varijantu, nazvanu Focus Wagon (na nekim tržištima Break ili Clipper). I tu još nije kraj, jer Ford tek treba da promoviše i restilizovani Focus u klasičnoj limuzinskoj verziji i Focus CC (Coupe-Cabrio). Kako bilo, i na novom Focusu Wagon za 2008. primenjen je Fordov tzv. kinetički dizajn zbog čega sada automobil veoma podseća na veći Ford Mondeo. Najviše promena u odnosu na dosadašnji model ima na prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), mada manjih izmena ima i na bokovima (vrata su dobila karakterističan pregib, odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (branik, nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Paletu motora čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS), a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Od noviteta treba izdvojiti novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom i Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa. Dok će prodaja novog Focusa hatchback sa troja i petora vrata početi u januaru naredne godine, ovaj Wagon će se naći na tržištu na proleće 2008., ali su već sada poznate njegove cene. Bar za Veliku Britaniju, gde osnovni Ford Focus karavan košta 14.895 funti (21.358 evra), a najskuplji 19.445 funti ili 27.882 evra. Većina varijanti je skuplja za 250 funti (358 evra) u odnosu na još aktuelni model, ali je sada ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti deo serijske opreme u svim modelima.




Dodge Viper SRT10 ACR

9 Nov 2007 - 00:39 Noviteti Link

Dodge će 13. novembra na salonu autombila u Los Anđelesu promovisati još jednu verziju svog Vipera SRT10, nazvanu ACR (American Club Racer), koja u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, uparen sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu naredne godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju : Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.