Toyota ce obeleziti kraj proizvodnje svog modela MR2( u Japanu MRS) sa limitiranom serijom od 1000 komada specijalnog modela V-edition, koji ce se prodavati samo u Japanu pocev od 9. januara naredne godine. Kada se zavrsi proizvodnja ove verzije Toyota ce ostati bez sportskog modela u svojoj gami, buduci da je MR2 (predstavljena 1999.) bio poslednji sportista u ponudi jos od gasenja proizvodnje Celice aprila ove godine. Sama limitirana verzija se razlikuje od obicne po koznim sportskim sedistima, trokrakom volanu, novim felnama, aero kitu, koji obuhvata usisnike za vazduh sa strane i doterane branike. Toyota ipak nece ostati bez sportskih modela na duze staze jer se vec sprema naslednik nekadasnje Supre kao i jedan jevtiniji manji sportista.

Treba bar 2 (ili vise) puta zagledati ovaj auto da bi se videle bilo kakve estetske promene, koje je proizvodjac napravio na modelu za 2007.godinu. Osim par detalja spolja, sve je isto, pa se jedva ovo moze nazvati klasicnim feceliftom. Najvece promene su ustvari u unutrasnjosti, gde je povecan komfor i osvezena kabina. Osim toga dodato je i nekoliko opcija u pogledu opreme. Uglavnom ove sitne promene nisu promenile karakter ovog eksluzivnog britanskog sportiste. Za pogon je zaduzen BMW-om 4,4 litarski V8 sa kojim Aero8 dostize stotku za 4,9 sekundi.

Ne radi se naravno o potpuno novom modelu Opelove kompakt klase, vec o modifikovanoj verziji aktuelne generacije Astre, koja datira od 2003. godine, pa vece promene i nisu bile potrebne. Na zvanicnim fabrickim slikama zapazaju se obnovljeni branici, nova maska napred i veca kolicina upotrebljenog hroma oko celog auta, dok su pozadi svetla sada unifikovana sa onima sto su vec upotrebljena i na aktuelnoj Astri GTC. Ali prave novosti se kriju ispod blago modifikovanog poklopca motora, koji se sada estetski bolje uklapa sa prednjom maskom. Najveca novost je motor od 1,6 litara sa 180KS, koji predstavlja zamenu za 2,0 litarski turbo sa 170KS. Osim manje zapremine u Opelu tvrde da novi motor trosi manje goriva, odnosno samo 7,7 litara na 100 km. I sadasnji 1,6 Twinport motor sa 105 KS dobija zamenu u vidu, takodje 1,6 litarskog motora, samo sto ima 10 KS vise. Kod dizelasa novi su CDTI motori od 1,7 litara u 2 verzije i daju 110, odnosno 125KS. Oba dizelasa dolaze serijski sa filterom protiv tvrdih cestica.


Evo jos jednog noviteta iz Hyundai-a. Full size teranac Veracruz oblikovan u Americi u Hyundaijevom design centru preko bare bas po americkom ukusu. Auto je prvenstveno i namenjen za to trziste mada ga treba ocekivati i u Evropi kao naslednika sadasnjeg modela Terracan. Veracruz pre svega cilja na porodicne ljude kojima treba veliki prostor u kabini i prtljazniku pa ovaj auto u tome ne oskudeva. Stavise, pored zanimljivog i svezeg izgleda, to mu je i najveci adut, jer iako opremljen pogonom na sva cetiri, ogromna vecina vlasnika nikad i ne silazi sa uredjenog puta. Ali dobro je da se nadje ako zatreba.

Jos jedan kineski kombi za prevoz 7-8 putnika sa mesavinom svih mogucih pre svega japanskih stilova u dizajnu. Detalji nisu poznati a prezentacija za neki dan na salonu u Pekingu.

Nemacka firma Milotec nudi svoju verziju Skodinog porodicnog vozila ali nemci misle da auto ima mnogo veci potencijal pa su napravili preradu koja ni malo ne lici na neki spori transporter. Sa spustenim ogibljenjem, aerodinamickim kitom a narocito alu-felnama od 17 inca vise ni ne lici na obicno svakodnevno vozilo.

Samo nekoliko dana po prezentaciji komercijalne verzije svog teretnjaka, Peugeot je otkrio i izgled putnicke varijante svog modela Expert koji jos nosi dodatnu oznaku Tepee i predvidjen je za prevoz maksimalno do devet osoba. Istovremeno i drugi clan grupacije PSA, Citroen , takodje je predstavio svoju putnicku verziju svog modela Jumpy , koji nije nista drugo do Peugeot Expert samo sa znakom Citroena.

Japancima ce od proleca naredne godine biti na raspolaganju nova generacija Mitsubishijevog modela Delica sa dodatnom oznakom D5. Radi se o vanu za 8 osoba sa elektronski kontrolisanim pogonom na sva cetiri tocka. Motor je MIVEC serije sa 2,4 litre zapremine.

Evo kako izgleda limuzinska varijanta Suzukijevog modela SX4 koja se upravo pojavila. Zamenjuje vec ostarelu i nikad dobro prodavanu Lianu i sudeci bar po izgledu ima mnogo vece sanse da se svidi daleko vecem broju kupaca. U SAD-u ce se zvati prosto SX4 sedan dok ce se verzija proizvedena u Kini u tamosnjoj Suzukijevoj fabrici obelezavati sa Changan-Suzuki YY5.

Konacno stize i dugoocekivani sportski Passat R36 koga u VW-u dugo najavljuju. Sada se definitivno zna da biti u prodaji u drugom kvartalu 2007. godine u obe karoserijske varijante-sedan i variant. Prezentacija je zakazana za tuning show u Essenu za 30. novembar. Ono sto je najinteresantnije jeste naravno pogonska grupa. V6 motor zapremine 3.6 litara sa 300KS nije bas uobicajen za VW a uz to ide naravno pogon na sva cetiri tocka i DSG menjac. Maksimalna brzina je limitirana na 250 km na cas a ubrzanje limuzinske verzije iznosi 5,6 sekundi od 0 do 100. Variant je nesto sporiji- 5,8 sekundi. Naravno auto i estetski naglasava o cemu je rec. Spojleri, pragovi i branici kao i spusteno sportsko ogibljenje se podrazumevaju. I unutra detalji od aluminijuma i sportska sedista kao i logo R36 oplemenjuju atmosferu. Cena sa sada nije poznata.
Da ne bude zabune, na slici nije Rover 75 vec ROEWE 750. Kineska kompanija SAIC je otkupila pravo na dizajn i proizvodnju Roverovih modela 25 i 75 posle propasti engleske firme. Ali Ford je u medjuvremenu otkupio pravo na koriscenje imena Rover pa su Kinezi morali svoj model da nazovu drukcije ali opet veoma slicno. Kinesku varijantu pokrecu motori od 1,8 litara (turbo) i 2,5 litara zapremine. Ono sto je zanimljivo jeste da Kinezi svoj model nameravaju da izvoze i u Evropu po ceni od 29000 dolara za slabiju verziju. Sam auto je skoro neizmenjen u odnosu na original, mada ima nekih razlicitih detalja npr. napred je maska veca i nesto agresivnija, a u unutrasnjosti su kinezi zadrzali dah luksuza uz par novih detalja. Zanimljivo da je i duzina automobila dodatno povecana u odnosu na engleski original.




Specijalista za male automobile, japanski Daihatsu vec prodaje novi mali model Move za 2007.godinu. Autic duzine 3395mm ima motor od 660 kubika sa 43KW ili 58KS pri 7200 obrtaja u minuti a najveci obrtni moment 65Nm dostize pri 4000 obrtaja. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2490 mm a tezina malenih 840kg.

